כרמלו אנטוני סרב לוותר על זכות הווטו שלו לטרייד משך כל הקיץ מלבד למקום אחד: יוסטון.

ופתאום זה קרה. לא ליוסטון, אבל מה זה משנה? העיקר הוא שהוא עוזב את הקבוצה שהיה צריך לעזוב כבר מזמן. הוא לא היה טוב לניקס, והניקס לא היתה טובה למלו. הבעייה היתה שהעיר ניו יורק היתה טובה לו ולברנד שלו, ולכן לא בער לו לעזוב עד שהיה כמעט יותר מדי מאוחר.

הניקס אפילו הביאו את פיל ג'קסון בניסוי לאחות את הסדק שנוצר עם אנטוני – אולי לא 'קרע'; בואו נכנה את מה שהיה 'חוסר הבנה' ו-'חוסר שפה משותפת' – והתוצאה? פיל ג'קסון לקח את ה-CRACK, הבקיע הקטן שהיה בין ההנהלה וכרמלו, והפך אותו לגראנד קניון. פיל ג'קסון הוא הדבר הרע ביותר שקרה לניקס מאז היווסדה – וזה כולל את לטרל ספריוול ואדי קרי. טוב, מה שהיה היה.

סקוט פרי הגיע כ-GM, טיפוס נורמלי עם שתי רגליים על הקרקע (במקום המטורלל, מאמין בתורת הזן המוזר ששמו פיל ג'קסון), ומהיום שהגיע ב-14 ליולי  עד הלום עשה רק דברים טובים לקבוצה שאני כה חפץ ביקרה.

בואו נדבר עובדות, ונשכח מהעבר. הניקס קיבלו עבורו שני בני 25, אנס קנטר ודאג מקדרמוט, ובחירת דראפט סיבוב שני. הבעייה השולית: שניהם מואשמים ב'חוסר הגנה', אבל כפי שהסברתי כאן – או יותר נכון ניסיתי להסביר כי המושג 'לא יודע להגן' חוזר שוב ושוב מפיות, אוקיי מהאצבעות המקלידות, של רפי הבנה שוב ושוב. "הגנה" זה הדבר הפשוט והקל ביותר בכדורסל. 'הגנה אישית' זה לא יותר מתשומת לב וריכוז. כל שחקן עם אתלטיות בינונית יכול להגן אישית מצויין אם יאמרו לו שזה מה שרוצים ממנו. (אני לא מדבר על גניבות וריבאונדים, שהם סיפור אחר לחלוטין).

הבעייה היא לא ההגנה שלהם.

הבעייה שאני רואה לנגד עיניי – ואני מקווה שאני טועה בגדול – היא שעתה לקחו את הניקס הגדולה עם היסטוריה של שתי אליפויות ושמות אגדיים כוולט פרייזר, פטריק יואינג, וויליס ריד, ביל בראדלי, ודייב דבושר, ושמו אותה על כתפיו של ווניל אירופאי בן 22, איטריה גבוהה בגובה 2.21 מ' מלטביה עם פני תינוק שאני עדיין לא הצלחתי לתהות על קנקנו, כמו שאומרים החברים שלי מחצור (הגלילית).

אנא התרכזו לרגע בתמונה שלפניכם: האם הייתם מוכנים לשים את גורל הקבוצה של העיר שהיא לב ליבו של העולם כולו על כפתיו של הילדון הזה שנראה כאילו הוא עדיין שייך לגנון?

 

אני יודע היטב מה שהוא עשה ביורובסקט. כל הכבוד ואני שמח עבורו. אבל אנחנו מדברים NBA. זה לא שהוא לא יודע מה זה NBA. הוא סיים כאן כבר שתי עונות, והוא היה טוב מאד. אבל הוא לא היה האיש הראשי. זה תמיד היה כרמלו לטוב או לרע.

עתה בן ה-22 הזה חייב להיות המנהיג של הקבוצה של 'התפוח הגדול' (ותסלחי לי ברוקלין נטס) ואני לא בטוח שיש לו את האישיות, מזג, אופי, או את התכונות הדרושות להנהיג קבוצה כה חשובה – ותגידו מה שתרצו כי זה עולם חופשי – אבל הניקס יותר חשובה מכל קבוצה אחרת בליגה מלבד הלייקרס המשתווה אליה ב'חשיבות'.

אני כל כך מקווה שכן!

הבעייה כמובן הוא יואקים נואה והחוזה המטורף שפיל ג'קסון נתן לו.

דבר אחד ששוכחים בקשר לנואה הוא שהוא פייטר. אחד הפייטרים הטיטנים שבליגה. אני כמובן מדבר על אופי. מה נשאר לו בגוף איני יודע. אבל אם, אם הוא רק חוזר לאיתנו באיזו שהיא צורה ומוסיף שרירים תחת הסל ואת הפיזיות הענקית שהיתה לו – אני לא מבקש ממנו שום דבר מלבד מרפקים וחרחורי מלחמה תחת הסל כדי לעזור ללאטבי. אם הוא יוכל לעזור רק בזאת – דייני.

אני אחד היחידים באתר המחזיק מאד מטים הרדאוויי. הוא שייך לתפוח הגדול. יש לו עארסיות כדורסלנית השייכת לעיר. הוא וקורטני לי שייכים. רון בייקר הוא עארס לבן ששייך. גם קייל קווין שייך, ועוד איך. וכמובן ווילי הרננדז… אבל יש לנו 4 סנטרים. לא יודע כיצד יפתרו את הבעייה אבל זאת בעיית עשירים. אני מחזיק מאד מנייג'ל הייז, השוטינג גארד מויסקונסין, ודאג מקדרמוט יכול להיות הקלעי מספר 1 בכל הליגה מעל גובה 2.00 מטרים. בשיקגו הוא היה שחקן נשכח וצדדי בבולס. שחקן ללא פרופיל, שולי, ודי טפל. הוא להיפך הגמור מזה. כל חייו הוא היה השחקן העיקרי והחשוב. בבולס הוא קלע 9.8 נק' ב-22 דקות משחק נשכחות. אני מאמין שהוא-הוא הצעיר שעתידו לפניו. הוא יהיה הכוכב שניו יורק מחפשת. ביל בראדלי מס' 2.

ומי שחשב ששכחתי מקנטר שיחשוב שוב. הטורקי הזה עשה את אחת הקפיצות קדימה המרשימות ביותר בת'אנדר כשקלע 14.7 נק' וכמעט 7 ריב' למשחק. אני מאמין שהוא יכול להפוך לשחקן טוב וחשוב בניקס.

אני יודע שבניקס לוקחים את העונה הבאה כעונת בנייה והיווצרות. הם יודעים על הדראפט העמוק של 2018, אבל הם יהיו טפשים לא ללכת על העונה הזאת בכל הכוח כי במזרח החלש הזה כל 'נקר סורי' או 'אגמית מצוייה' היא CANARY!

3. רק שתדעו שגם מייקל ג'ורדן פתח את פיו

אוי ואבוי למדינה שנשיאה מתעסק יותר עם שחקני פוטבול ב-NFL מאשר במדינה הרוסה שהיא מדינת-חסות של ארה"ב בשם פורטו ריקו שאזרחיה הם אמריקאים, ושנשארה ללא מים, ללא חשמל, ללא בתי חולים, וללא דרכים או דלק.

אתלטים רבים יצאו בהצהרות נגד הנשיא טראמפ על דבריו בקשר לשחקנים שכאילו לא מכבדים את ארה"ב ודגלה (בעת שהם למעשה מביעים את מיטרדם על בעיות אחרות בארה"ב), אבל היחיד שכמעט אף פעם לא מתערב בעניינים פוליטיים (כי "גם רפובליקנים קונים סניקרים") הוא מייקל ג'ורדן. הפעם אפילו הוא פתח את פיו:

“One of the fundamental rights this country is founded on was freedom of speech, and we have a long tradition of nonviolent, peaceful protest. Those who exercise the right to peacefully express themselves should not be demonized or ostracized.“At a time of increasing divisiveness and hate in this country, we should be looking for ways to work together and support each other and not create more division. 

“I support Commissioner Adam Silver, the NBA, its players and all those who wish to exercise their right to free speech.”