מסקנות מהטרייד הגדול / יואב מודעי + רועי פנקובסקי

48 שעות אחרי הטרייד הגדול ששלח את כרמלו אנתוני ל-OKC, או בכינויה החדש OK3, הגיע הזמן לקצת מסקנות, דווקא מהצד של אוהדי הניקס. אני (יואב) אנתח את הסיפור הזה מזוויות אחרות שלדעתי פחות נגעו בהן, אבל קודם לכן – הטור של רועי פנקובסקי שמתארח אצלנו באתר. תבלו!

 

רועי: וואו… פשוט וואו… כרמלו אנתוני באוקלהומה סיטי ת'אנדר. סם פרסטי, הג'נרל מנג'ר של אוקלהומה, צריך לזכות בתואר הג'נרל מנג'ר של העונה כבר עכשיו, אחרי קיץ שבו הצליח להביא לקבוצה גם את פול ג'ורג' וגם את כרמלו אנת'וני, שניים מהפוורדים הטובים בליגה, בתמורה לכמעט כלום. אמנם לא נשארו לקבוצה שחקני ספסל, אבל מישהו באמת יכול להתווכח עם הקיץ המוצלח? אני חושב שאפשר לסלוח לו עכשיו על אותו טרייד ב-2012 ששלח את ג'יימס הארדן מאוקלהומה ליוסטון.  

בלילה האחרון הספקתי כבר לשמוע ולראות הרבה ניתוחים על כמה שהקבוצה לא תעבוד עם שלושה שחקנים, שאוהבים להחזיק בכדור, במיוחד כרמלו שביסס את עצמו כשחקן ISO קלאסי, למעט הזמן שלו בנבחרת ארה"ב (לנקודה זו אגיע בהמשך). טענה זו לא תופסת מבחינתי מכמה סיבות. הראשונה, השחקנים רצו את החילוף הזה ורצו לשחק ביחד. יתרה מזאת, אדריאן ווג'נרובסקי דיווח שראסל ווסטברוק ופול ג'ורג' היו חלק פעיל בשכנוע כרמלו להצטרף לקבוצה, כשלאחרון הייתה את הזכות לבחור לאיזה קבוצה ירצה להצטרף. הקדנציה של כרמלו בנבחרת ארה"ב, שהזכרתי קודם, מוכיחה שהוא אכן יכול לשחק ולקחת צעד אחורה כשיש כוכבים אחרים לידו.

הסיבה השנייה, היא יצירת קבוצה שעוד לא ראינו בליגה. ההעברה של כרמלו לת'אנדר יוצרת קבוצת "ביג 3" בעלת DNA שונה מהקבוצות שהכרנו. עד עכשיו, קבוצות בעלות שלושה כוכבים היו מורכבות משני שחקני חוץ (אצלם הכדור נמצא רוב הזמן) ושחקן גבוה בעלת יכולת קליעה טובה מטווח השלוש. בת'אנדר ישנם שני שחקני חוץ ורכז, שרגילים שהכדור נמצא בידיים שלהם בחלק גדול מהמשחק, במיוחד ווסטברוק, לו היו את אחוזי החזקת הכדור הגבוהים ביותר בעונה החולפת. אך כפי שהסברתי, לא נראה לי שהחזקת הכדור הולכת להיות בעיה. כרמלו נכנס בדיוק למשבצת של השחקן בעמדה מספר 4 עם יכולת קליעה מכל טווח ומכל מצב, והוא הוכיח זאת בזמן משחקי נבחרת ארה"ב באולימפיאדה בלונדון 2012 ובריו 2016. באותם משחקים כרמלו שיחק בעמדה מספר 4 רוב הזמן, והעמיד ממוצעים מרשימים, עם אחוזים מצוינים מטווח השלוש בקבוצת רוויית כוכבים. סגנון המשחק באולימפיאדה שונה מה NBA, אך ניתן לראות שהרכב דומה לזה של הנבחרת האמריקאית יכול לעבוד גם בשביל הת'אנדר. בנוסף, היכולת המיוחדת שלו כסקורר תפתח אפשרויות רבות בהתקפה של הת'אנדר, שקבוצות אחרות בעלות שלושה כוכבים רק יכולות לחלום עליהן.

אני מאוד אוהב את הטרייד הזה, בראש ובראשונה כאוהד של הניו יורק ניקס ואחר כך כאוהד של הליגה הטובה בעולם. כאוהד של הניקס אני שמח שהקבוצה נפתרה מהחוזה השמן והגדול של כרמלו, שלעניות דעתי היה השפעה רעה על הקבוצה. נתינת המפתחות לפורזינגיס, הכוכב העולה בניו יורק, רק יעשה טוב לקבוצה. יחד עם זאת, המעבר של כרמלו יוצר תחרות יותר גדולה במערב, וההבדל הגדול בין המערב למזרח, אולי יכריח את הקומישינר, אדם סילבר, לשנות את שיטת האזורים בפלייאוף לשיטה קצת יותר תחרותית. כאמור, אמנם התחרות במערב תגדל, אבל אני עדיין לא רואה מצב בו גולדן סטייט לא תהיה בגמר, קבוצה בעלת יותר כוכבים משאר הקבוצות בליגה, שהוכיחו שהם עובדים כמכונה משומנת היטב ביחד, ועם עומק חסר תקדים. קבוצת הביג 3 של אוקלהומה, אכן תיצור בעיות לאלופה במהלך העונה, אך בפלייאוף כאשר הספסל חשוב הרבה יותר, כשהכוכבים כבר עייפים, לגולדן סטייט יש יתרון ברור ומשמעותי על אוקלהומה שמחוסרת בשחקני ספסל משפיעים.

נקודה אחרונה, העונה הקרובה נראת לי כעונת מעבר עד לקיץ הבא, בו צפויים עוד שינויים רבים בקבוצות, בעקבות סיום חוזים של כוכבים גדולים, ביניהם לברון ג'יימס ופול ג'ורג'. אני מקווה שהמעבר של כרמלו לת'אנדר יגרור אחריו מעבר של כוכבים נוספים לקבוצה, שרוצים לאיים על האלופה. לדעתי התפתחויות כאלו יהיו רק במהלך העונה, וגם אם לא, קיבלנו ליגה קצת יותר תחרותית, ועל כך אני אומר תודה.

——————————————————————————————————————–

יואב: לפני 14 חודשים דרק רוז ישב לו במסיבת עיתונאים עם חולצה כחולה-כתומה, וטען ששני ה"SUPERTEAMS" של הליגה הן הגולדן סטייט ווריירס והניו יורק ניקס. האחת זכתה באליפות משכנעת, והשנייה חוותה התפרקות טוטאלית שכללה פיטורין של ה-GM. אם אתם לא יודעים מי זו מי, תקחו את עכבר המחשב שלכם ותגררו אותו עד שתגיעו לצד ימין למעלה, ושם תלחצו על מין איקס אדום כזה. ולעניינו – בתוך כל ההתפרקות הזאת, בניו יורק הגיעו למסקנה אחת (ולשם שינוי נכונה) – הגיע זמן הבנייה מחדש. המילה "REBUILD" הוזכרה בלי סוף בהקשר של הניקס, ובכל פעם גם השם "כרמלו אנתוני" איכשהו הוזכר באותו משפט. את האמת מקרי זה לא. זה היה ברור שבשביל בנייה מחדש בניו יורק ניקס הנוכחית, צריך קודם כל להיפטר מכרמלו אנתוני. אחרי 7 עונות בתפוח הגדול, שכללו 0 גמרים איזוריים, אפשר לקרוא לקדנציה של כרמלו כישלון. לא אכזבה, כישלון (שמעת ארז?). אבל זה לא הזמן לנתח את העבר, בטח לא אם אתה אוהד הניקס, כי העתיד ורוד למדי. סוף סוף המושכות בידיים של פורזינגיס! אז כן, זאת המשמעות הראשונה לטרייד אמש – יש בעל בית חדש במדיסון סקוור גארדן, והוא קריסטפס פורזינגיס. אז למה זה טוב?

1.    כרמלו אנתוני זרק בעונה שעברה 3.9 זריקות למשחק יותר מפורזינגיס והאחרון עדיין קלע מעל ל-18 נק' למשחק. העונה הזינגר יגע הרבה יותר בכדור, ההתקפה של הניקס תרוץ יותר דרכו, והוא יסיים את העונה עם ממוצע של 20+ נקודות למשחק. מכאן נובע = פורזינגיס אולסטאר. הפוטנציאל מתחיל להתממש. UNLEASH THE LATVIAN BEAST!

2.    כרמלו אנתוני לא הצליח להנהיג ולהוביל את הניקס. אולי לתת את הכוח לילד בן 22 שהוכיח הקיץ ביורובאסקט שהוא יכול להוביל, זה לא רעיון כזה רע.

3.    בשנים האחרונות היו ספקות לגבי כרמלו אנתוני בניקס. גם לכרמלו עצמו ששקל לעזוב לבולס בקיץ 2014, גם לאוהדים רבים שלא רצו אותו בניו יורק, וגם לג'נרל מנג'ר לשעבר פיל ג'קסון (!). כשיש כל כך הרבה אש וסימני שאלה סביבך, אתה לא מתאים להיות האיש מספר 1 של פרנצ'ייז, ובטח לא פרנצ'ייז בסדר גודל של הניקס. המקרה של פורזינגיס הפוך לחלוטין. כולם כולל כולם מאוהבים בו.

4.    ע"פ שמועות ופיל ג'קסון אחד, היותו של אנתוני בחדר ההלבשה לא עשתה יותר מדי טוב לניקס. האגו שלו לא התאים לפרנצ'ייז ולשאר השחקנים, והתוצאות נראו בהתאם. לפורזינגיס יש אופי רגוע יותר, שיותר מתאים לסיטואציה העכשווית בה נמצאים הניקס.

5.    פורזינגיס מסמל את העידן החדש. זה בא לידי ביטוי בכך שהוא תופעת טבע. הכדורסל לא ראה שחקן עם "סקיל-סט" כמו שלו בסייז שלו, והדבר הזה מסמל איזושהי התחלה חדשה בניקס. כמו כן, בגלל גילו הצעיר, אין יותר מדי ציפיות לעתיד הקרוב, או במילים אחרות, יש פחות לחץ. בשוק כמו הניקס, שהוא גם ככה מלחיץ, רצוי שיהיו כמה שפחות גורמים מלחיצים, בטח אם קיימת שאיפה לבנייה חדשה. עם מלו זה הרגיש ששעון החול הולך ואוזל, ולכן הלחץ רק גבר עם הזמן. תוסיפו לזה את פיל ג'קסון, ותקבלו הרבה מאוד ציפיות. כאמור – צפיות גבוהות = לחץ. כעת עם KP6, אף אחד לא מצפה מהניקס לעשות משהו מיוחד העונה, ובדיוק בגלל זה החבורה של הורנסק יכולה להפתיע אותנו. ככה נבנים מחדש. בשקט.

 

כאמור, העברת המושכות לפורזינגיס זאת המשמעות הראשונה והברורה של הטרייד. דבר נוסף שלמדנו, הוא שפיל ג'קסון הצליח להרוס לניקס גם אחרי שהוא פוטר. מה זאת אומרת? כל האמירות שלו לאורך העונה הובילו לכך שכרמלו, סופרסטאר, שווה לאנס קאנטר, דאק מקדרמוט ובחירת סיבוב שני. ברור שהגיל כבר משחק תפקיד, ומלו לא בדיוק מה שהוא היה, אבל הוא עדיין שחקן בכיר בליגה הזאת. לדעתי הניקס היו חייבים להוציא יותר ממנו, לפחות סיבוב ראשון. יוסטון למשל, היעד המועדף על אנתוני, הציעה בסך הכל את ראיין אנדרסון והחוזה השמן שלו. כשבניו יורק פנו לקליבלנד לגבי הבחירה של ברוקלין, הם אפילו לא קיבלו תשובה בחזרה. פיל ג'קסון הצליח גם להוריד למלו את הערך בשוק, וגם צמצם את האופציות של הניקס בחיפוש טרייד טוב עבורם בגלל ה- NO TRADE CLAUSE שנתן לכוכב. מה שהסעיף הזה עשה בעצם זה שבניו יורק היו תלויים בכרמלו, בבחירה שלו. למשל – הניקס הגיעו לטרייד שווה עם אורלנדו, אבל מלו לא רצה לעבור לאורלנדו, אז אותו טרייד לא היה יוצא לפועל כי מספר 7 לא היה מוכן לוותר בשבילם על הסעיף שלו. שורה תחתונה: בגלל פיל ג'קסון הניקס לא קיבלו בדיוק את מה שהם רצו עבור הסופסטאר שלהם.

בואו נתרכז במי שכן הגיעו לגארדן – אנס קאנטר ודאג מקדרמוט. קאנטר סיים את העונה שעברה שלישי באחוזים לריבאונד התקפה, עם 14.7%. חוץ מ"INSTANT OFFENCE", הטורקי יודע לקחת ריבאונדים בהתקפה. לניקס יש עוד שניים לפחות כאלה. ווילי הרננגומס היה חמישי בקטגוריה הזאת אשתקד עם 14.2%, וג'ואקים נואה, אם אתם רוצים להחשיב את המעט ששיחק, גם הוא היה בטופ 5. חוץ מהשלושה האלו, כמובן יש את פורזינגיס שעם ה-2.21 שלו יודע לרחף מעל הטבעות ולהשיג אקסטרה פוזשנים. ג'ף הורנסק יצטרף להשתמש בנשקים האלה, ולשים דגש על הפרמטר הזה של ריבאונד ההתקפה. ב-2016, עוזר המאמן של הקבוצה קורט רמביס (המאמן הראשי דאז) אמר שפורזינגיס צריך לשחק מדי פעם כסמול פורוורד. ברגעים ספציפיים בזמן המשחק, הרכב פורוורדים של פורזינגיס – קאנטר  – הרננגומס יכול להיות מעניין מאוד ולא הייתי פוסל את זה, מוזר ככל שזה נשמע.

מבחינת דאג מקדרמוט, הוא מגיע למקום הכי טוב שהוא יכל לבקש. אם יש עמדה אחת במדיסון סקוור גארדן, שהיא "פנויה", זאת עמדה 3. בגיל 25, מקדרמוט, אחד השחקנים הטובים שנראו ב-NCAA, יהיה חייב לעשות קפיצת מדרגה. הוא יתמודד עם קוזמינסקאס ולאנס תומאס על העמדה, ואם יהיה טוב – אין סיבה שהוא לא יפתח בניו יורק ניקס. הגיע הזמן של DOUG MCBUCKETS  להפציץ גם ב-NBA!

אי אפשר לדעת בוודאות איך שני השחקנים הללו ישתלבו על הפרקט, אבל דבר אחד בטוח לגבי התרומה שלהם למועדון – הם מפנים לניקס הרבה מאוד כסף. בקיצים הבאים הניקס יוכלו ויצטרכו להביא כוכב נוסף לגארדן שיצטרף לחבורה החדשה. רק אז, כשאותו כוכב ינחת, העידן החדש של הניקס יקח צעד אחד קדימה, ואנחנו לא נישן בלילות כדי לצפות בכדורסל שיש ל"עיר שלא ישנה" להציע.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

      1. הכי כיף לפתוח כתבה נחמדה ולראות שאלוהים ירד לפשוטי העם לחלוק איתנו את חוכמתו האין סופית בתגובה הראשונה .

        1. מלובני, אתה בטוח שאתה רוצה להתעסק עם הקדוש ברוך אני דווקא בימים האלה ?

          אני מזכיר לך שבתקופה הזו, אני שומע כל מה שקורה בארץ ישראל כי הם נשפו לתוך קרן של איזה צבי מת, אז גם אם אני בדיוק עסוק בלהוריד בנין בית ספר על 30 ילדים במקסיקו, אני קולט את הכפירה שלך בזווית העין והולך להוסיף אותה לנימוקי התביעה בשבת כיפור הבאה עליך לרעה !!!

          1. דדי אם שמעת קול קצת מוזר במעלית זה הייתי אני
            סליחה ,אתה בטח מבין שבדיוק חזרת מארוחת צהרים ודפקתי קצת יותר מידיי מהסלט כרוב

  1. כתבה מצויינת, שאולי מחר במעורב אוסיף קצת עליה גם מבחינת OKC וגם מבחינת הניקס, אם כי שניכם הצעירים "גנבתם" מהקשיש את הרוב שרצה לומר.

    כל הכבוד לשניכם!. בן כמה פנקובסקי?
    תבדקו שהתמונות אינן מגטי אימאג'

  2. קנטר, בייקר, אוקווין.
    ל-3 יש אופציית שחקן בסוף העונה הקרובה,
    כאשר הסכום המשמעותי ביותר הוא של קנטר (18,600,000).
    שחקנים חופשיים עם שכל, כאלו שעקבו אחרי המתרחש בשוק,
    יודעים –
    לא מוותרים כל כך מהר על אופציית שחקן.
    על אחת כמה וכמה כאשר אלו 18 וחצי מיליון…

    וזה אומר, שבכל הנוגע למקום מתחת לתקרת השכר –
    מצבם של הניקס הורע. לא שופר.
    (הסיכוי שכרמלו היה מוותר על אופציית השחקן שלו בסוף העונה גדול בהרבה מזה שקנטר יוותר על שלו)

      1. ההערכה היא שכרמלו "שווה" בערך 110 מיליון דולר.
        האופציה שלו, אם תמומש, תהיה שווה (נטו) 13 מיליון.

        אז לדעתי, בהחלט היה סיכוי שכרמלו היה לא מממש את האופציה.
        א. בגלל שהוא בהחלט עשה כמות מכובדת של כסף בקריירה.
        ב. בגלל שלהישאר בניו יורק לא רצוי, היה פוגע לו במוניטין
        (והמוניטין שלו היה שווה ב-2015 8 מיליון בפרסומות וחסויות).

  3. השאלה בניו יורק זה האם יש סגל להגיע לפלייאוף ולהתחיל לתת למי שחשוב נסיון רלבנטי. ולמרות שהמזרח חלש אני יושב שיהיה קשה לניקס להשתחל ל8 הראשונות.
    לקבי אוקלהומה עכשיו זה עניין של איכות הכימיה. יש יכולת לא רעה בכלל וסגל שגם מכיל ספסל כלשהו. יש פה משהו שיכול לעבוד.

  4. [Amick] Paul George – "It's year one and (the Thunder have) proven everything on my check list (that) I can check off. That's what feels good. That's what makes me feel like, 'Hey this can be a landing spot for me, and somewhere I can call home for years'"

    רק אניח את זה פה.

  5. מלו, מלו, מלו… מי שלא שמע את קריאות ״המלו״ במדיסון סקוור גרדן, לא ראה אהבה כזו של קהל לכוכב קבוצה שהיה כל כך מזוהה איתה. אבל לכל התחלה יש גם סוף ומספר 15 של דנבר / 7 של ניו יורק כבר במדי אוקלהומה. בהצלחה, כרמלו.
    תודה יואב על כתבה שכיחף לקרוא וגם לרועי קבל ח״ח.

  6. כתבה כזו מטומטמת שעצרתי באמצע. הדבר הכי קל בעולם זו הגנה אישית? אז כל העשרות תרגילים שמאמנים מחזיקים הם סתם כדי להצדיק את המשכורת שלהם? באמת מוזר שקבוצות מחזיקות שחקנים שזו המומחיות שלהם, הרי כל אחד יכול לשמור כמו דריימונד גרין, צריך רק קצת מוטיבציה (כמו למשל קריירה בנ.ב.א?). אתה בטח מהמטומטמים שחושבים ששחקן שקולע ב 50 אחוז מהקו פשוט צריך לרצות להשתפר (ולזרוק קצת אחרי האימון) וזה יגיע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט