פריוויו 2017/18 – דטרויט פיסטונס / עידן עופר

תוצאת תמונה עבור ‪detroit pistons‬‏אולם: Little Caesars Arena ( השנה הראשונה של הקבוצה באולם ), מכיל 21,000 מושבים. בעונה שעברה נכחו במשחקי הבית של הקבוצה כ-15,979 אנשים בממוצע – מקום 25 מבין קבוצות הליגה.

מאמן: סטן ואן גנדי ( 113-133 כמאמן הקבוצה ), מתחיל את עונתו הרביעית בקבוצה.

מאזן בעונה הקודמת: 37-45, מקום 10 במזרח.

שחקנים שהגיעו:

אייברי בראדלי – השוטינג גארד הנהדר הגיע בטרייד מבוסטון בתמורה למרכוס מוריס ואיפשר לפיסטונס לוותר על שירותיו של קנטביוס קולדוול פופ שחתם בלייקרס.

לוק קנארד – סווינגמן מסקרן שנבחר ע"י הקבוצה במקום ה-12 בדראפט האחרון אחרי שנתיים אצל מייק ששבסקי באוניברסיטת דיוק וינסה לתרגם את מה שלמד מהמאמן האגדי לליגה של הגדולים.

לנגסטון גאלווי – מסיבה לא ברורה הפיסטונס החליטו לתת 21 מיליון דולר לשלוש שנים הקרובות לגארד הוורסטילי שעוד לא הוכיח שהוא שווה את הסכום הזה.

רג'י בולוק – הגיע כשחקן חופשי, חתם על חוזה לשנתיים תמורת 5 מיליון דולר. אמור לתת קליעה מבחוץ ובעיקר ינסה להחיות את הקריירה שלו.

אנטוני טוליבר – חתם על חוזה לשנה אחת, יעלה מהספסל וייתן ניסיון וקליעה מבחוץ.

בנו אודריך – הרכז הוותיק שבתחילת שנות האלפיים שיחק ביד אליהו חתם לפני שלושה ימים על חוזה לשנה אחת. פרטי החוזה לא פורסמו אך ככל הנראה רובו לא מובטח.

אריק מורלנד – פורוורד / סנטר שחתם על חוזה לשלוש שנים ( שנתיים אחרונות לא מובטחות ).

לנדרי נוקו – סנטר, בעונה שעברה שיחק באיטליה, חתם על חוזה מינימום לעונה אחת, ספק רב אם יהיה בסגל בסיומה.

שחקנים שעזבו:

קנטביוס קולדוול פופ – סיים את חוזה הרוקי שלו, קיבל את אייברי בראדלי על העמדה שלו והחליט ללכת לפרוייקט של מג'יק ג'ונסון בלייקרס.

מרכוס מוריס – הפורוורד הנהדר עבר לבוסטון בתמורה לבראדלי.

דארון היליארד – עבר בטרייד ליוסטון בתחילת הקיץ, חתם על חוזה בספרס לשנה הקרובה.

מייקל בניג'יי – שוחרר בתום העונה, חתם על חוזה עם הווריורס לאחרונה.

שחקנים שממשיכים: אנדרה דראמונד, רג'י ג'קסון, טוביאס האריס, ג'ון לואר, איש סמית', בובאן מריאנוביץ', הנרי אלנסון וסטנלי ג'ונסון.

חמישייה צפויה: רג'י ג'קסון, אייברי בראדלי, טוביאס האריס, ג'ון לואר ואנדרה דראמונד.

אז מה היה לנו בעונה שעברה אתם בטח תוהים.. האמת שלא משהו לספר עליו, ליתר דיוק אותו דבר כמו בשנים האחרונות, עונה בינונית וקריסה בסוף. העונה האחרונה של הפיסטונס הייתה רעה. ביקורת פומבית מצד המאמן על השחקנים שלו, אינספור פציעות לרג'י ג'קסון ויכולת פושרת כשהוא בריא ואנדרה דראמונד אחד שלא מצליח להרים את עצמו ואת הקבוצה שלו.

עד לקראת הסוף דטרויט עוד היו במאבק על המקום בפלייאוף אך 12 הפסדים אל מול 4 ניצחונות בלבד בישורת האחרונה של העונה הוציאו אותם מהמירוץ לפוסט סיזן. צפיתי במשחק או שניים של הקבוצה כשביקרו בניו יורק וההיררכיה ( או החוסר היררכיה יש לומר ) הייתה ברורה. אנדרה דראמונד וג'קסון לא מתעסקים בשום דבר אחר אלא בעצמם, ואן גנדי מחפש לראות את הדברים הטובים אפילו שאין באמת כאלה, סטנלי ג'ונסון נראה כמו ההפך ממה שציפו ממנו וכל השאר מנסים לעשות את הכי טוב שלהם, העיקר שהעונה תיגמר כבר.

מה הלאה:

משנה מקום, משנה מזל. הפיסטונס עזבו את אולמם הידוע, הפאלאס של אובורן הילס ועברו לאולם חדש ודנדש על מנת לייצר התחלה חדשה שאולי תוביל אותם למקום אליו הם שואפים. הכל מתחיל בפעולה המשמעותית של הקיץ, הבאתו של אייברי בראדלי. הפיסטונס היו קבוצת הגנה לא רעה בעונה האחרונה ( מקום 7 בליגה ) ואם יש משהו שבראדלי טוב בו זה הגנה. מוריס שעזב את הקבוצה אמנם היה כלי התקפי טוב אך בראדלי מביא לקבוצה הזו TWO WAY PLAYER בעמדת הגארד, משהו שמאוד חסר לה. קשה לראות את אייברי לא משתלב בקבוצה בהתחשב באופי הנוח שלו ובניסיון שצבר בליגה, מצד שני זו דטרויט אז אין לדעת.

הדבר השני ואולי לא פחות חשוב זה שלישיית ואן גנדי, ג'קסון ודראמונד. ואן גנדי זכור לכולנו מהעונות האדירות שלו באורלנדו עם האוורד, נלסון ולואיס וזה מרגיש כאילו הוא מנסה לשחזר את אותה תקופה, אז זהו שזה כנראה לא אותה תקופה ולא אותם שחקנים. ג'קסון נראה כמו השחקן שקיבל את החוזה הגדול שלו ולא מעניין אותו שום דבר חוץ מעצמו ולפעמים גם מדראמונד חברו הטוב. מה עם אנדרה האיום אתם שואלים? הוא לא כזה איום עם אחוזים מהקו של גבינה דלת שומן ויכולת בפוסט שלא באמת קיימת או משתפרת עם הזמן.

צר לי על השליליות, אני פשוט לא חושב שהפיסטונס אמורים להיות כאלה גרועים. אלא אם יכול שינוי מהותי, ואן גנדי ילך הביתה מהר מאוד ואז המבטים יופנו אל עבר השחקנים. ג'קסון צריך לחזור לקו הבריאות, דראמונד צריך ללכת לריק בארי ללמוד איך זורקים זריקת סבתא וסטנלי ג'ונסון צריך להוכיח למה הוא נבחר בלוטרי.

תוצאת תמונה עבור ‪rick barry‬‏
בארי. דראמונד צריך ללמוד ממנו דבר או שניים.

לפיסטונס יש עוד כמה חלקים לא רעים בקבוצה כמו ג'ון לואר שאמור לקבל הרבה דקות לאחר שמוריס עזב, בראדלי שאמור להרים את הקבוצה הזו עם האופי הנוח, הניסיון וההגנה שהוא מביא איתו אחרי לא מעט עונות בעיר השעועית וטוביאס האריס שהיה הקלע המוביל של הקבוצה בעונה שעברה וצריך לשחק יותר בעמדת הפאוור פורוורד ככה שהקבוצה תרוץ הרבה יותר ולא תהיה במקום ה-26 בליגה עם 101.3 נקודות למשחק. כל זה כאמור יבוא לידי ביטוי במידה והמאמן ביחד עם 2 כוכביו הגדולים יסתדרו ובעיקר יהפכו ליעילים יותר.

תחזית אופטימית:

ואן גנדי מתאפס על עצמו, רג'י ג'קסון חוזר להיות בריא ומוצא דרך להיות יעיל וקבוצתי, דראמונד מתחיל לזרוק זריקות סבתא ולקלוע באיזור ה-65% מקו העונשין ודטרויט עושים את הפלייאוף מהמקום השביעי ומפסידים לקליבלנד בסיבוב הראשון אחרי שישה משחקים שנותנים אופטימיות זהירה להמשך.

תחזית פסימית:

ואן גנדי עוזב אחרי שבוע במחנה אימונים, ג'קסון נפצע באימון הראשון ומושבת עד האולסטאר, דראמונד שובר שיאים חדשים בגל מה שנוגע לאחוזים מהעונשין ואייברי בראדלי עובר בטרייד לסקרמנטו בתמורה לזאק רנדולף.

תחזית ריאלית:

אני לא רואה איך הקבוצה ממשיכה להתקיים עם הצוות הקיים. ואן גנדי יהיה למאמן השני שמפוטר השנה אחרי הורנסאק מהניקס, דראמונד ימשיך להחטיא עונשין, ג'קסון יעבור בטרייד בעבור כלום ושום דבר ורק בראדלי והאריס ינסו לעשות משהו. מקום 10 במזרח ופירוק הקבוצה בקיץ נשמע סביר בהחלט.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. מקום תשיעי במזרח, והמשל ישיר של העונה שעברה. אחת הקבוצות שפחות מעניינות (יחד עם אורלנדו). למי שלא אוהד שלהם אין סיבה לעקוב… כדורסל נורא ורג׳י ג׳קסון מעצבן אחד.

  2. תודה, עידן.

    דרומונד אכזבה עצומה.
    הפער בין הפוטנציאל שלו,
    למוכנות שלו ללמוד ולהשתפר,
    הוא כזה שהפך אותו (ואת החוזה שלו) ללא סחיר בעליל.

    וכאשר זה הכוכב סביבו נבנתה הקבוצה,
    אז לא פלא שהמקום הגבוה ביותר עליו היא יכולה להגיע זה הפסד בסיבוב הראשון למדורגת 1 במזרח.

  3. תודה עידן.
    דטרויט לא השתנתה מהותית ואני מאמין שאחרי ההיחלשות של שיקגו, אטלנטה ואינדיאנה היא תעשה פלייאוף. אפילו קשה לי לראות תרחיש בו היא לא מגרדת אחד כזה.
    מסקנה – עוד מלא בירות לגיא מאנשי ה- wishful thinking.

  4. קבוצה חלשה, מצד שני בקונפרנס כל כך חלש- בהחלט מסוגלים לעשות פלייאוף. ואין לי מושג באיזה יקום מוריס הוא נהדר

  5. איך ואן גאנדי עוזב יצא לך בפאסימית?
    איך???
    בפאסימית הוא מחתים את עצמו על חוזה חדש לאימון הקבוצה עד 2030 עם סעיף סירוב כמו של כרמלו.
    זה פאסימית.
    ואן גאנדי עוזב אחרי שבוע זה הכי אופטימי שיש!!!

    ותודה על הסיקור שמאפיל על הקבוצה 🙂

  6. מכירת חיסול לכל הקבוצה , במקומם הולך על טנקניג , שולח את דרמנוד לקליבלנד תמורת בחירה של ברוקלין +תומסון ופרי
    ג'קסון לא סחיר
    בראדלי וג'קסון תמורת הולדי

  7. תודה על הפריוויו !
    קבוצה כל כך לא מעניינת שלפי דעתי תצליח להיכנס למקום השמיני במזרח הנוראי. אם דטרויט מועמדת לפלייאוף זה אומר כל כך הרבה דברים רעים על המזרח.

  8. ג'קסון ודראמונד הם כנראה הצמד הכי מדכא בליגה. 2 שחקנים שלא יכולים להוביל קבוצה לכלום, ועדיין איכשהו דטרויט עוד יגרדו פלייאוף בסוף. אני מקווה בשבילם שיעשו טרייד טוב ויתחילו מחדש כי עם הקבוצה הזאת הם לא יראו אפילו סיבוב שני.כל המזרח זה עולב אחד גדול.

  9. תודה על פריוויו מצוין ומדכא כאחד.
    דטרויט זו הקבוצה שהכי מעצבנת אותי בליגה.
    יהיה להם קשה להשתחל לפלייאוף אבל עדיין אפשרי.

  10. תודה עידן פריוויו מצויין.
    יש בהם משהו שמזכיר קצת את טורנטו ועוד – התחושה היא שהינה זה קורה שהכל יתחבר ופלופ, הפריצה לא מגיעה ובמקומם באות הפציעות. הם באמת לא פה ולא שם לא טקינג ולא פלייאוף וחבל כי פוטנציאל יש שם.

  11. מסכים עם התחזית הריאלית ופריוויו מעולה לקבוצה מאוד בינונית. ג'קסון לא רכז מוביל, דרומונד דורך במקום כבר 3 שנים בערך וכל השאר די גרועים. חבל לי על בראדלי שתקוע שם

  12. אמרתי לכם על דראמונד!
    אמרתי לכם
    אמרתי לכם
    אמרתי לכם

    זה כל מה שיש לי להגיד לכם על הקבוצת גרוטאות בעיר הגרוטאות הזאת.

  13. דראמונד בינתיים לא רק שלא לומד מהטעויות של הווארד ולומד לפתח את המשחק שלו, הוא גם לא מצליח להגיע לגבהים שדווייט הגיע אליהם בתקופה שלו עם ואן גנדי.
    מסביבו ניסו לבנות קבוצת שלשות שתרווח, עם שחקנים שמפחדים לזרוק ותמיד לוקחים צעד מיותר קדימה.
    ורג'י ג'קסון אחד שכל מילה נוספת עליו מיותרת כמו כל כדרור שלו. לא כולם יכולים לקחת על עצמם שם של ספורטאי אגדי ולהתקרב לדגדג את סוליות נעליו.
    אז הצעדים השנה היו קצת לכיוון החיובי. לא בטוח שיספיק. איש ובנו לא יוכלו להציל את הקבוצה יותר מדי.

  14. חייבים שינוי בעמדת הרכז, רג'י ג'קסון זה קוליסון משופר, כלומר שחקן שהוא יעיל מהספסל ולא בנוי לקחת קבוצה על הגב ולהיות רכז מוביל.

    הטריד של בראדלי מצויין כי האריס יכול לשחק גם PF, ויש גם את לואר בעל הקליעה מרחוק. אני מקווה שדראמונד יתאפסס על עצמו כי הקבוצה הזו יכולה לראות את עצמה מגיעים לפלייאוף באזור ה-7-8.

    אהיה יותר אופטימי לאחר הטרייד על ג'קסון (שבגלל החוזה שלו והיכולת כמעט בלתי סחיר).

  15. את דטרויט תמיד סימפטתי. את סטן ואן גאנדי תמיד לא סימפטתי. לפני שיקרה דבר טוב אחד חיבים לת לו לכת. אז לכל יש סכוי להשתנות. קבוצה 9-10 במזרח לצערי.

  16. אחרי התקווה של לפני שנתיים, באה עונה שעברה ודיכאה אותנו לחלוטין.
    דראמונד לא רק שלא התקדם אלא הלך אחורה והפך ללא משמעותי בגלל הפארסה מהעונשין.
    רג'י ג'קסון… דיכאון קליני.
    אף אחד אחר מהצעירים לא התקדם וק.ק.פ עזב לאנחות.
    ואן-גנדי התגלה כאובד עצות בכל הסמטוחה הזאת.
    והייתה בעיית מוטיבציה פסיכית במשחקים.

    ובנוסף לקקפ, עזבו עוד חלקים חשובים.
    מוריס אכן שחקן נהדר – סקורר מצוין וגיימר – ויחזק מאוד את בוסטון.
    גם ביינס היה סנטר מחליף סולידי ביותר וכנ"ל.
    האם השנה נראה משהו אחר?

    השאלות –
    האם ג'קסון, דראמונד ו-ואן-גנדי יצאו מהדיכאון הקיומי?
    האם הרוקי לוק קנארד, שנראה מבטיח ביותר, יעניק רוח חדשה ומרעננת שתעשה הבדל אמיתי?
    האם בראדלי ייתן את עונת חייו ויסחוף אותנו לפלייאוף?
    האם סטנלי ג'קסון יהפוך סוף סוף לשחקן משפיע וייתן תרומה עקבית?
    והאם בובאן יקבל אשראי מוגדל ואכן יצדיק אותו?

    כמו שאמרו לפני, הקבוצה נראית כבויה, דהויה ומשעממת, וגם אם כל התשובות יסתיימו ב"לא", יש סיכוי לפלייאוף במזפח הזה…
    אם חלקן יסתיימו ב"כן", יש מצב ליותר, עד הגעה לסיבוב שני.

  17. בראדלי בעונת חוזה אם אני לא טועה, ורק זה, בצירוף עונה קצת יותר טובה של רג׳י ג׳קסון (כי כמה יותר גרוע יכול להיות) אמור להספיק להם כדי להתמודד עם שאר קבוצות היורוליג במזרח על מקומות 7-8. בחסות ההחלשות של המזרח הייתי מהמר על 8 והפסד 4-0 לבוסטון, כולל טקס קצר לאייברי בראדלי, שבטח יודה לקטש על התובנות שהוא נתן לו כמאמן בתחילת הקריירה

  18. תודה על פריוויו נהדר.
    כמו כולם גם אני עצבני על דטרויט שהבטיחה עתיד ונפלה עם החוזה לג'קסון.
    תהיה בפלייאוף במזרח שבו כל קבוצה ממקום 6-8 תהיה לא ראויה לפלייאוף יורוליג.

  19. אחלה פריוויו, מסכים איתך על הגבינה דלת שומן 🙂
    אני חושב שאם האריס יחזור להיות בולדוג הגנתי כמו שהיה באורלנדו הוא ובראדלי יכולים להיות צמד הגנה מטורף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט