הטור הראשון של מל ליום ראשון: אחד מימי הספורט המטורפים בהופס וספורט בכלל

 

אני OLD TIMER. תארו לכם שמאז אוקטובר, 1961, אני עסוק בצורה זו או אחרת עם ה-NBA (וספורט בכלל) כמעט ללא הפסק. גם כעיתונאי שמשך כ-40 שנות ביקורים במשחקים ראיין, דיבר, והכיר שחקנים, מאמנים, ומנהלים. גם כפרופסור אחראי על לפחות 500 סטודנטים שעשו סטאז' לקראת תואר ה-M.A שלהם בניקס ובנטס (ועד הלייקרס הגיעו) משך 15 השנים שעסקתי בזאת. גם כשכן בעיר מגורי לשעבר בלונג איילנד – גרדן סיטי – של דייב דהבושר כשהיה שחקן, ואח"כ מנכ"ל הניקס, ובניו השתתפו בקייטנות הכדורגל שלי. גם כמרצה של שני בוסים די משמעותיים ב -NBA – טרי ליונס, המדיה דירקטור, ואד טפסקוט – שהיה בין עוזריו של דוויד סטרן ואח"כ סגנו של ארני גרנפלד, נשיא הוויזרדס. בדיעבד מסתבר שהייתי מרצה של סטודנט שהיה מאמן הכדורסל של אדלפי יוניברסיטי והיום הוא מאמן השרלוט הורנטס.

למה אני כותב כל זאת? כי לא זכור לי יום מטורף, מטולטל, מדהים, מפתיע, ולא שפוי כיום אתמול בכדורסל ובפוטבול, ולכן בספורט בכלל.

משך יומיים שלמים שהתחילו ביום חמישי "הבטחתי" שלפני יום שני כרמלו אנטוני מועבר בטרייד. כנראה ליוסטון. ביום ששי בערב כשכתבתי את 'המעורב' לשבת, הוספתי ש'יודעי דבר' הודיעו ל-ESPN שעתה נוספו שתי קבוצות ליוסטון כאפשרויות: הת'אנדר והקאבס.

לפתע, במשך היום, כשאני שט לי בהנאה על סירתי על אגם הארטוול (על גדותיו שוכנת אוניברסיטת קלמסון, חצי שעה מביתי), התפוצצה הידיעה שכרמלו אנטוני עובר בטרייד לאוקלהומה סיטי ת'אנדר.

הידיעה הזאת עדיין מתפשטת ברחבי היבשת כשהנשיא טראמפ מעליב את השחקנים השחורים של ה-NFL (ועכשיו אולי גם לבנים יצטרפו למחאה).

מה שקרה הוא שביום המדיה של הווריורס ביום ששי סטפן קרי הודיע שהוא לא יופיע בבית הלבן אפילו אם יוזמן. אתמול, בשבת בבוקר, הנשיא דונלד טראמפ הודיע בטוויטר של בוקר יום השבת שאם כך מרגיש סטפן קרי, אז כל הקבוצה לא ראוייה להיות מוזמנת לבית הלבן, והקבוצה לא תהיה מוזמנת – לראשונה מאז התחילה המסורת של הזמנת אלופים לבית הלבן.

אני לא יודע אם הטוויטר של לברון פרץ שחקים לפני או אחרי נאום הנשיא באלבאמה, אבל לפני או אחרי, הנשיא אמר שבעלי קבוצות הפוטבול צריכים לזרוק את כל שחקני הפוטבול הבני זונות שלא מכבדים את הדגל וההמנון.

"GET RID OF THEM!", צרח הנשיא לתשואות אלפי מעריצים באלבאמה. "הביאו אחרים במקומם!".

*

*

הוא קרא לכל מיליון וחצי (פחות או יותר) האוהדים שימלאו את האיצטדיונים היום לקום ולצאת אם יהיו שחקנים שלא יעמדו בעת השמעת ההמנון:

President Trump criticizes NFL player protests, says fans should exit stadiums

עכשיו הנשיא פתח מלחמה נגד עולם הפוטבול. איש לא יודע מה יקרה במשחקי הפוטבול של היום שהם הדבר המותח ביותר שקרה בספורט זה שנים. האם הנשיא הדליק משואה שתיהפך למדורה גדולה מאד שתצית את שחקני הפוטבול שרובם הגדול שחקנים שחורים? האם הוא גרם למרד שאיש לא יודע כיצד יתפתח וכיצד ייגמר? האם היום שחקנים רבים – כולל לבנים – יחליטו להישאר יושבים בעת השמעת ההמנון?

זה לא יהיה פשוט כי בין אוהדי הפוטבול באיצטדיונים, אני משער שיותר מהם מסכימים עם הנשיא ואוהדים אותו – זה, אחרי הכל, ובגדול, הקהל שבחר בו יותר מאשר המתנגדים לו – אז מה יהיה לנו היום? "שחקנים נגד קהל"???

אפילו הקומיסיונר של הפוטבול, ובעלי הקבוצות (שרבים מהם היו תומכי טראמפ הגדולים ביותר) מתחו עליו ביקורות קשה. הגדיל מכולם הקומיסיונר רוג'ר גודל, טיפוס שמרן ביותר ואחד מתומכי טראמפ הגדולים שכתב בטוויטר שלו:

“The NFL and our players are at our best when we help create a sense of unity in our country and our culture,” Goodell wrote. “There is no better example than the amazing response from our clubs and players to the terrible natural disasters we’ve experienced over the last month. Divisive comments like these demonstrate an unfortunate lack of respect for the NFL, our great game and all of our players, and a failure to understand the overwhelming force for good our clubs and players represent in our communities.”

שגודל יאמר על טראמפ ש-"אין לו כבוד ל-NFL"? זה פגז בפרצוף הנשיא. לומר לו שהוא לא מבין את ה-OVERWHELMING FORCE FOR GOOD של השחקנים וכל ה-NFL? לשמוע מילים כאלה מרוג'ר גודל? זה לא יאומן ממש!

*

או… הייתכן שמאומה לא יקרה?

לי קשה מאד להאמין שהדבר יעבור בשתיקה ושהשחקנים השחורים יקבלו את "הבני זונות האלה" בשתיקה.

ופתאום, בנוסף לכל, לברון ניכנס לעיסה עם הטוויטר שלו:

 

U bum @StephenCurry30 already said he ain't going! So therefore ain't no invite. Going to White House was a great honor until you showed up!

???"לומר בטוויטר לכל העולם שתמיד היה כבוד לבקר בבית הלבן "עד שאתה הופעת בו

לי אין מושג כיצד כל העסק יסתיים. הטראמפ הזה הורס את ארה"ב, יותר ויותר עם כל יום שעובר.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 356 תגובות

  1. טראמפ מייצג פטריוטיזם.
    אה. והוא נשיא נבחר, גם אם השמאל הליברלי מסרב לקבל את דין הבוחר, בשיטת הבחירות המסורתית של ארצות הברית.

    הפטריוטיזם הורס את ארצות הברית?

    השמאל הכל כך ליברלי ופלורליסטי של ארצות הברית אחראי במדיניות החוץ של ברק 'פרס נובל לשלום' אובמה, למעשי זוועה אינספור, למליוני הרוגים ברחבי העולם – ובעקבות התהליך שהתחיל עוד בימי ביל קלינטון חביבם, למצב בו הרודן הצפון קוריאני יכול לבצע בבני עמו ג'ינוסייד מפלצתי כאוות נפשו, תחת מטרייה תרמו גרעינית, רגע לפני שאיראן יכולה להתחיל לעשות בדיוק את אותו הדבר בעירק, סוריה – ובשאיפה גם בישראל.

    אתה רואה דברים מנחם, ממקום מאוד בטוח ופסטורלי.
    טראמפ אינו מטורף ואינו גזען, ומותר לו לדרוש כבוד להימנון האמריקאי, לפחות כמו שמותר ללברון ג'יימס להתבטא כלפיו כאוות נפשו. או שפתאום הדמוקרטיה היא רק כשהשמאל רוצה לדבר?

    1. מדברים על טראמפ ואתה עונה אובמה …

      אף אחד לא מפקפק בזכות של טראמפ להתבטא כרצונו. מנחם מעלה את השאלה: מה טוב ייצא לו מזה?

      1. בוודאי אובמה.

        חלק מכריע מהביקורת על מדיניות החוץ של טראמפ, מתעלמת באופן מרושע מ'המזרח התיכון החדש' שהשאיר זה הראשון אחריו, כמו גם מדינת ג'ינוסייד כצפון קוריאה שעכשיו חמושה בנשק תרמו-גרעיני.

        על פי לברון ג'יימס וסטף קארי, אין לאזרח הצפון קוריאני שום זכויות אדם, או לפליט הסורי, עדי כדי פסילת כל מה שהוא דונלד טראמפ וכל מה שהוא פטריוטיזם אמריקאי, ובהתעלמות גסה ממעשי הזוועה שהפטריוטיזם הזה צריך ויכול למנוע?

        יצא לו מזה? קדחת.
        כל מה שהוא יעשה, תצא לו קדחת.
        השמאל הכאילו ליברלי לעולם לא יכבד אותו כנשיא, ולעולם ינסה לארגן לו פוטש.
        בנסיבות האלה, חליק עם האימפולסיביות של טראמפ. הביקורת על ההתבטאויות שלו צבועה למדי.

        1. קפרניק כרע ברך לראשונה, כאקט מחאה, כאשר אובמה עדיין היה הנשיא.
          לא כל מחאה היא פוטש.
          מחאה היא לגיטימית, ונדרשת, בדמוקרטיה.

          אי אפשר להביע דעה נגד הגזענות שטראמפ כיום מייצג (ומה לעשות, הוא במו פיו הציב את עצמו לצד האולטרה ימין) מבלי שהדעה הנ"ל תהיה גם נגד זכויות הצפון קוראינים?

          (לחשוב לטראמפ חשוב מצב זכויות האדם בחצי האי הקוראיני, זו תמימות)

          את הביקורת של לברון, ושל חבריו,
          טראמפ הביא על עצמו כאשר כינה אותם "בני כלבות".

        2. הבהרה קטנה –
          מחאה היא לא ניסיון הפיכה.
          מחאה היא כלי קריטי לתקינותו של ממשל דמוקרטי.
          זו המחאה בשנות ה-60' שגרמה לתיקון לא מעט עוולות בחוקים נגד שחורים בארה"ב, לדוגמה.

          פוטש = הפיכה (מגרמנית. הפוטש הידוע ביותר הוא ניסיון ההפיכה של היטלר ולודנדורף ב-1923)

    2. איזה באסה לי שזה מה שגורם לי להגיב כאן.

      אם הבנאדם היה אומר בצורה עניינית ומנומסת שהוא מתנגד ולא מעריך את ההתנהגות של השחקנים זה היה מתקבל בתור ביקורת עניינית. ברגע שבנאדם מקלל ומדבר בסגנון פופוליסטי שמזכיר נאומים של מנהיגים במשטרים חשוכים – כולם נגדו.

      חלאס להיתמם, וחלאס לנסות להאשים ממשלים קודמים ולתרץ התנהגות תת רמה שכזו.

      עלבון לאינטליגנציה שלנו.

      יהיה נחמד אם גם תחליף את הכינוי שלך, זה לא מצחיק, לא נחמד, לא במקום, פוגעני, ודי מטומטם.

      יש חוסר הבנה בסיסי בהיסטוריה ובתהליכים שקרו פעם וקורים היום באמריקה. לא תהיה אפשרות להרגיע את ההמון שנוהר אחרי המנהיג הזה, מלא בשנאת זרים, אנטישמיות, שנאת השחורים, המוסלמים. זה לא מצחיק, ונאיבי מי שחושב שזה רק "חופש הביטוי " שמשחק כאן. יש כאן התדרדרות ערכית, התדרדרות הדו שיח, יצירת אי אמון בכל המוסדות המוכרים, הסכנה מהמצב הזה היא ממשית. ואחת כמה וכמה ליהודים, שחורים, מיעוטים.

      אני בדכ לא פוליטי, יש חארות מימין וצחנה משמאל, אני באמת לא חושב שדרך אחת טובה יותר מהשניה. אבל אני בכנות מודאג ממצבים בהם המנהיגים מנסים לערער את הדמוקרטיה על מנת להשליט סדר חדש. זה מצב מסוכן. יש מיליוני רדנקים עם רובים ותחמושת, מיליציות מאורגנות, זה מצב מסוכן מאוד ששוטפים להם את המח 24/7 שהמדינה מזיינת אותם, שבתי המשפט הם חרא, שהמשטרה לא עושה את העבודה, שהשחורים לא שווי זכויות, שהמהגרים לוקחים את מקומות העבודה, שהיהודים שולטים במדיה ובכלכלה,…

      אם אתה יהודי אותה לא חרד ממה שקורה בארצות הברית עכשיו אז אתה חי בסרט, המציאות הולכת לתת לכולנו כאפה לפנים אם לא נתעורר.

      יאללה, חפרתי מספיק – לילה טוב

      1. שנאת זרים ומוסלמים= פחד ממהגרים לא חוקיים וטרוריסטים. המביעו לטראמפ עשרות מיליוני אנשים- אני בטוח שיש גם כמה מטורפים אבל הרוב אלו אנשים נורמטיבים שנמאס להם שמאשימים אותם בבעיות העולם, הם אלו שסובלים מפיגועים, אלו שצריכים להתמודד עם פשיעה של אנשים לא חוקיים, אמריקה מתקדמת למקום טוב שבו יוכלו לדבר על הבעיות בצורה גלויה ולא בצורה צבועה ומתחסדת, האם טראמפ הוא המושלם לבצע את התהליך הזה, לא. אבל זה עדיף מכלום.

          1. יהודים גם בוחרים ביבי שמסית נגד הרמטכל נגד קיום הוראות פתיחה באש. הסית לרצח ראש הממשלה הקןדם , מסית נגד בית המשפט , מסית נגד הלגיטימיות של שוברים שתיקה להביע דעה, כל מי שאינו בעדו הוא בעיניו בוגד ,ויש כאלו המצביעים בעדו ולא רואים עד כמה האיש מסוכן למדינה.
            אז מה יש לנו להלין על תמיכה בטראמפ?

          2. באלו דברים ביבי הסית נגד ראש הממשלה הקודם?! אלא אם כן כל דברשאומרים נגד מדיניות השמאל היא הסתה בעיניך ואז זה לא דבר ששווה התייחסות.

          3. לגבי שוברים שתיקה, לא מדובר בהבעת דעה אלא בעלילות ושקרים מכוונים והאשמות כמו שישראל מכניס את הפחסטינים למחנות ריכוז ומנהלת מדיניות של פשעי מלחמה. זו לא דעה אלא שקרים מרושעים ונבזיים!!!

        1. פחד שנובע מאנשים שמפחידים אותם בשביל לצבור הון פוליטי ובלי להתחשב במה יש למציאות להציע. מה שווה פחד זה?

    3. פטריוטיות היא המצאה מפגרת שעלתה במיליוני חיי אדם, כדי שיהיה יותר קל לשלוט באנשים (כמוך ).
      אהבה עיוורת למדינה מומצאת שבמקרה לגמרי נולדת לתוכה, אם היית נולד בצרפת למשפחה נוצרית עדיין היית אוהב את ישראל כל כך?
      ערך שלא באמת הביא לכלום ועדיף שיעבור מהעולם כמה שיותר מהר

    4. עוד ליכודניק ישראלי שעבר שטיפת מוח לפיה כל מי שמדבר נגד טראמפ הוא אויב? וכמובן גם אובאמה הוא אויב? אוי לבושה.

      1. מי שעבר שטיפת מוח אנטי דתית ואנטי ימנית הם אנשים כמוך שהשקפתם לא הייתה מביישת רת גדולי שונאי היהודים בכל הדורות!

  2. קו קלוקס לברון – ברוך הבא להופס כמרקחה (גיא!). אתה לא במקרה קווין ג׳ונסון בתחפושת? אין אני קייס, הרבה אהדה לא תמצא כאן בתגובות הבאות. הייט אשברי והחברים כבר מחדדים את המקלדת

  3. אני חושב שיש כאן סוגיה שלמה של שאלות .
    למשל עד כמה לגיטימי אם בכלל לסרב להזמנה של נשיא שבסופו של יום נבחר באופן דמוקרטי .
    שאלה נוספת מה בכלל החשיבות של ספורטאים בנושאים שכאלו .
    ושאלה נוספת עד איפה יכול להגיע חופש הביטוי והסבלנות למשל ההתבטאות של לברון .
    תשובותי .
    1. קרי וג.ס היו צריכים לכבד את מוסד הנשיאות ולהגיע שכן זה לא טראמפ זה נשיא שנבחר דמוקרטית ואתה לא יכול לא להגיע כי נשיא כזה לא מתאים לך מחר נשיא אחר ייבחר שלא מתאים למישהו אחר .. בקיצור זה לא מכבד ולא מכובד.

    2. לדעתי אמורה להיות לספורטאי וכל סלב שהוא אפס השפעה בעניינים פוליטיים ומפליא אותי ויותר נכון מצחיק אותי שהם בכל זאת משפיעים /מנסים להשפיע שכן הידע שלהם לא טוב מאף אחד אחר .

    3. לדעתי לברון צריך לעמוד לדין על ידי הנהלת הליגה ולקבל השעייה ממספר משחקים שכן בזוי שכזה את מוסד הנשיאות לא ראוי בעיני וחישבו כמה היה מקבל אם היה אומר משהו דומה על סילבר למשל או על איזה שהוא שופט.

    זה לא קשור לחופש ביטוי או לאיזו חברות ב.ל.ל.ל.
    גם קרי שאותו אני אוהב פעל באופן לא מכובד אך לברון הגזים לגמרי .
    לא יענישו מצד הפחד ממרד והליגה רוצה שקט אבל לדעתי צריך לשים זאת בתקנון.

    אשר לטראמפ לדעתי התנהל באופן סביר בעניין קרי .
    (פחות בעניין הפוטבול …כן אמר דברים הגיוניים אך בבוטות האופטימית לו ….אשר לקרי תגובה מידתית ונכונה ).

        1. הוא אמר שאם זה היה תלוי רק בו, הוא לא היה מגיע. בגלל שהוחלט להיפגש כקבוצה, לדון, ולקבל החלטה שתחייב את כולם, הוא לא הסכים להתחייב ולומר דברים שאחר כך אולי ייראו מגוחכים אם הרוב היה מחליט לבקר

    1. אין דרך חוקית להשעות את לברון על שהביע את דעתו.
      למזלם של אוהדי הספורט בארה"ב,
      ה-NBA לא ניזונים מסנט פדרלי אחד.
      ויחסי העובד-מעביד ב-NBA מעוגנים בחוזה קיבוצי.

      לי מוזר הפער בין היחס שלך לטראמפ –
      "בבוטות האופטימית לו " (כינה את המוחים "בני כלבות"),
      לבין היחס שלך ללברון –
      "לדעתי לברון צריך לעמוד לדין על ידי הנהלת הליגה ולקבל השעייה ממספר משחקים שכן בזוי שכזה את מוסד הנשיאות לא ראוי בעיני "
      (BUM = מקולקל, כינוי להומלס)

      לטעמי, מי שביזה את מוסד הנשיאות הוא טראמפ.
      אתה שוכח דבר אחד –
      לברון הוא לא נבחר ציבור.
      טראמפ כן.

      1. גיא הסברתי שלא כתבתי בבוטות האופטימית כתבתי בבוטות האופיניית .
        לא רציתי להתייחס לכל סיפור הפוטבול מעבר לבוטות של טראמפ כי אני פחות מצוי בפרטים לעומת הסיפור של ג.ס
        ובעניין של ג.ס לא הצלחתי להבין למה מותר לג.ס להתייחס אחרת לביקור נישאותי מאשר לקבוצה אחרת ולנשיא אחר.

        1. היופי שבדמוקרטיה –
          החופש.

          מי שגרם לזילות במעמד הנשיא הוא טראמפ.
          הוא לא הנשיא הרפובליקני הראשון,
          אבל הוא הראשון שבמוצהר בוחר להיות הנשיא של רק חלק מהאמריקאים.

    2. אדון שדה, סטף קרי ואף אחד אחר לא חייבים להיענות לשום הזמנה של בנאדם בעולם, גם אם זה טראמפ. במיוחד אם זה נגד מה שאתה מאמין בו. אחרת אתה צבוע מזויף. שתיים, אם לספורטאי-סלב לא היתה השפעה, לא היית מקדיש כל כך הרבה מלל על מה שקורה. בטח כשהנשיא קורא לך "בן זונה" ומסית את הציבור ואת בעלי הקבוצות לפטר אותך. שלוש, תפנה למנהלת הליגה שתשעה את קרי, לברון וכל מי שתרצה על מה שהם אומרים. או תתפלל לאלוהים שיעשה את זה. אותם סיכויי הצלחה.

    3. אהרון, אתה מבין שזה לא סתם נשיא שלא בא להם בטוב, זה נשיא שבעקביות תומך בגופים של עליונות לבנה, למה ששחקנים שחורים יתנו לו את הלגיטמציה והכבוד ויבואו לבית הלבן?

    4. אהרון בזמנו כתבתי דברים דומים על KD שאמר שלא יבוא לביקור – ושמן הראוי שילך ויביע שם מחאה. – מה שטרמפ עושה זה כבר לבזות את האמ אמא של מוסד הנשיאות – מה אתה איזה ערס בשכונה שנעלב ועכשיו מראה שהאצבע המשולשת שלך גדולה יותר – איזה מן התנהגות ממלכתית זו? אפשר לחשוב שמדובר כאן על יחסים בין לאומיים שהוא מוציא הודעה כזו. זה נראה משהו כבר לא פונקציונלי.
      לגבי ספורטאים שמביעים דיעה – זה נכון גם לפרופסור בפיזיקה או לזוכי פרס נובל שמביעים את דעתם על נושאים שלא מבינים בהם כמו יחסים בין לאומיים או כלכלה.
      אני מתעב את לברון ואני גאה במהלך הזה שהוא עשה שנותן לו עוד כמה נקודות אצלי על אף התיעוב שלי אליו. הוא יביע את דעתו איך שהוא רוצה ואין במה שהוא אומר שום הסתה או קריאה לאלימות על אף הקונוטציה הבוטה שלו.

      1. לא התייחסתי בגיבוי לטראמפ לסוגיית הפוטבול אלא רק לתגובה לקרי.
        יש הרבה נשיאים שעשו צעדים מעוררי מחלוקת .תחושתי היא שהליברליות והחופש להבעת דעה ולכבוד לדעה נדרשת תמיד ממחנה אחד (בארה"ב ובארץ ) ואילו לצד השני מותר לנקוט בצעדים קיצוניים כגון החרמות.
        זה לא לגיטימי לחלוטין בעיני .

        1. רק לפני שבוע או שבועיים העבירו מורה מתפקידה כי הייתה לה החוצפה להיות שמאלנית בפומבי, ככה שהתחושה שלך שגויה

          1. חתוליו בוא כבר תגיד שישראל פאשיסטית והימנים הם טיפשים גזענים, הרי זה הדבר שחסר בגיבוב הקלישאות שלך

          2. מדובר על שנים רבות שבו אנשי שמאל ואנטי דתיים השתלחו בשומרי מצוות ובימניים בגסות ובדברים חמורים ביותר שהם דברי הסתה חמורה ולא נעשה להם דבר ולא נעשה מזה עניין ולעומת זאת שומרי מצוות וימניים שאמרו דברים מקבילים תקפו אותם בצורה מכוערת ואף נעצרו.
            למשל הרב דב ליאור נעצר בצורה מבזה ומשפילה על הסכמה לספר שיש בו אמירה שחיי חיילינו ואזרחינו חשובים יותר מחיי אזרחי אויב בכל גיל, ולעומת זאת פרופ' אייל ניר שקרא לשבור את המפרקת לנוער המשתתף בריקוד הדגלים שזו הסתה ברורה לרצח, לא נעצר כלל ולא נעשה דבר בעניינו.

        2. אהרון גם לי יש את התחושה הזו ויש לי דעה נרחבת בנושא ועדיין עם איך שטרמפ מתנהג יכול להיות שזה הצעד הנכון בהקשר הזה הוא היה צריך לומר שעל אף הביטויים של שחקני הלוחמים כל אלופה מוזמנת לבית הלבן וכו' להתנהג כך?! אתה יורק על המוסד שאתה עומד בראשו. לצורך העניין לדעתי לנתניהו זה לא היה קורה.

    5. חושב שבישיבה לימדו אותך תחמנות אהרון שדה,ושטפו לך כת המוח עם גזענות.
      כי אם היית מבין משהו בענין מגעי המדינה היית מבין שאין נשיא כנגד חלק מהעם וכזה המסית כנגדו לא משיא לא ראש ממשלה כממהרגי שנבחר הוא המנהיג של כולם .
      אבל דמוקרטיה היא בכלל לא ערך בעיניכם,על הסכם אוסלו אמרת הדרך של השמאל כי מבחינתכם דמוקרטיה זו הדרך שלכם הדרך הקנאית הפאנאטית דרך הראש בקיר , ומבחינתכם לא משמה דמוקרטיה בכלל ,אז אל תחתמם .
      תגיד בפשטות אני תומך בפשיזם בהסתה בלאעמנות ,ברצח על בסיס גזעני ואני תומך בטראמפ אל תתבל את הגזענות שלך במילים יפות!

      1. פומה אתה לא מכיר אותי כלל גם אם במקרה למדת איתי בישיבה תיכונית לפני 25 שנה בקירוב.
        אל תבלבל את המח לגבי דעותי ולגבי דמוקרטיה.
        ואגב אפרופו אוסלו +הגירוש .
        אוסלו ההסיסמא של רבין הייתה עושים שלום בטוח …ראינו איזה שלום ואיזה בטוח ועל סמך זה הוא נבחר (ועל סמך הסכסוך בימין שהיה הרוב).
        אשר לגירוש .
        1. שרון נבחר על הסיסמה דין תל אביב כדין נצרים.
        2. הוא הלך למשאל מתפקדים בליכוד והודיע שיקבל את התוצאות והובס ללא תנאי ולא קיבל התוצאות.
        3. לא זו וזו אלא שהוא סירב בכל תוקף לביטוי דמוקרטי של מישאל עם או לפחות לבחירות חדשות.
        ועשה מעשה של טיהור אתני על רקע גזעני ואתה מדבר איתי על דמוקרטיה וגזענות ?
        את הצביעות הזו של השמאל ראינו.
        עד חורבן גוש קטיף האמנתי שיש באמת שמאל ערכי /דמוקרטי /סובלני ואפילו אם תרצה קוסמופוליטי אונברסלי שזה הערך של היהדות כפיש אני מאמין בה (תתפלא) והצד הלאומי (ביהדות ) הוא שלב ביניים הכרחי לאונברסליות הזו …אבל קל לך לקטלג אותי כגזען חשוך ואותך כאבי הנהורות .
        אם זה היה אתה ואני ניחא הבעיה שכל המחנה הזה שלך כזה אלוף בלקטלג אחרים ולהחליט בשבילם מה דמוקרטיה ומה לא .
        מה שמותר למחנה אחד אסור למחנה אחר (ראינו למשל את ערוץ 20עכשיו באיזה דרכים נלוזות מנסים לסגור אותו כל אבירי הליברליות וחופש הביטוי ) אז בבקשה קשוט עצמך ומחנך .

          1. שנדבר על החילוניות שלך עם תרבות הדיבור המלוכלכת של גסויות וניבולי פה מכוערים ביותר, עם תרבות פאבים אלימה ומסיבות פרועות? ומופרעות וקטינים ואף ילדים שצופים ואף מתעסקים במין.
            רופא ערבי שעבד במקום חילוני ואחר כך במקום חרדים אמר שהחרגים יותר עדינים ויותר טובים מהחילוניים.
            שכנים שלנו כשגרנו בקריית ים שכנים שלנו אמרו שהנוער הדתי של קריית שמואל הסמוכה טוב יותר מהנוער החילוני של קריית ים.

            כך שציבור שומרי המצוות כציבור יותר ערכי ומוסרי מהחילוני ואין בקידור שהבאת דבר המשנה זאת.

      2. היחיד שסותם פה פיות זה אתה. חשוך ואטום ולא מסוגל לשמוע מישהו שחושב אחרת ממנו. עשה לנו טובה ותדחוף את המלל העייף שלך לתחת (עדיף מאשר דגל ישראל..)

      3. לך ולשכמותך שטפו את המוח עם השחיתות המוסרית של התרבות החילונית.
        היחס שלכם לדוסים הוא יחס שנאה ברמה גזענית לכל דבר ויש לך חוצפה לדבר על גזענות בישיבה תיכונית?!
        ושנית, הישיבות התיכוניות הן דוגמה לההפך מגזענות!!! לומדים שם מכל העדות והצבעים וכולם מקבלים יחס שווה.

        1. ציפור נדירה,זה נחמד איך שאתה מדבר על "השחיתות המוסרית" של התרבות החילונית,ובאותה העת רץ לגונן על דונלד "תפוס ב.." טראמפ,שהוא אחד הסמלים הגדולים של אותה שחיתות מוסרית,העיקר שהוא שונא מוסלמים(כאלה שאין לו עסקים במדינותיהם) ושמאלנים

        2. לא הגנתי על טראמפ אלא על הישיבות התיכוניות כנגד הטענה השקרית על הגזענות. השלטון החילוני שמאלני התייחס בגזענות לעדות המזרח והספרדים ועד כדי פשע נגד העם היהודי בחטיפות ילדים כדי לחלן אותם וכך התייחסו לילדים ניצולי שואה ממשפחות של שומרי מצוות.

          1. אתה ממש לא בקיא בהיסטוריה.
            ממקור ראשון –
            ניסו לקחת גם ילדים של משפחות חילוניות.
            סבתא שלי הייתה ניצולת שואה, הורה יחידה, עם 7 ילדים.
            גם לה ניסו לקחת את הילדים (ללא הצלחה)

          2. אני בהחלט יודע את ההיסטוריה, כי אני יודע שהיה יחס מחפיר ומזלזל כם כלפי ניצולי שואה ללא קשר להשקפתם, אך לא הייתה מדיניות של "חינוך מחדש" וחטיפת תינוקות וילדים כפי שהייתה אצל ילדים ניצולי שואה ויתומים ממשפחות שומרי מצוות וכפי שהייתה אצל הספרדים ועדות המזרח ובייחוד התימנים, שאצלם זה היה בהיקף הרבה יותר גדול ועל כן דנו בזה מאז ועדות חקירה שונות.

          1. אין בדברים שום דבר אמתי כי אין יותר חמלה ויותר אמת מאשר ביהדות, וגם בה כולם שווים בפני החוק ובפני הבורא.
            בציבור שומרי המצוות הריכוז הגבוה ביותר של מעשי חסד ועזרה לזולת בהיקפים כאלו ואחרים ממקומיים ועד ארציים כמו בארגונים הגדולים יותר כעזר מציון ועזרה למרפא ויד שרה וחסדי נעמי ועוד.
            ואין בחילוניות יותר מחויבות לאמת מאשר ביהדות שכל הדיונים בתלמוד מטרתם להגיע לחקר האמת.
            אנו רואים שאנשים לא כל כך מסוגלים להתמודד עם פגעי עולם כמו פגעי הטבע.
            כל הבסיס של אותו הררי הוא שהוא בטוח שאין בורא לעולם בזה עצמו הוא או אחרים שכמותו לא יכולים להיות בטוחים, וישנם אנשים משכילים מאוד ואף מדענים בכירים שהם שומרי מצוות כולל כאלו שגדלו כחילונים וחזרו בתשובה לאחר שהכירו את היהדות מקרוב ואף שהכירו את הערכים החילוניים.
            העובדה שכל הערכים החילוניים לא מצליחים למנוע את תרבות הדיבור המלוכלכת עם כל הגסויות וניבולי הפה שכולם הוכנסו לעברית בידי חילונים בלבד,
            ולא מצליחים למנוע את תרבות הפאבים האלימה והמסיבות הפרועות כמו זו שבה מתה נערה במכונית כי החבר'ה לא רצו לקרוא למשטרה בהתחלה כי חששו שהמשטרה תפסיק את המסיבה וזה היה חשוב להם יותר מחיי הנערה,
            ולא מצליחים למנוע את מקומות הזימה וספרות הזימה ועתונות הזימה וסרטי הזימה והפרסומות המגונות, כשהכל נוסד ונעשה בידי חילונים בלבד,
            ולא מצליחים למנוע את התופעה המתרחבת של .טינים ואף ילדים שצופים במין ואף עוסקים במין והגיל יורד.
            כל הדברים האנטי מוסריים והאנטי ערכיים האלו באו מתוך החילוניות וכל הערכים החילוניים לא מונעים את הדברים האלו ודרך חיים שבא יש דברים אנטי מוסריים ואנטי ערכיים כאלו אינה יכולה להיות אמת אלא שקר גס!!!

          2. כמוניהודי טוב אענה לך בשאלה:
            האם הדברים שכתבתי עליהם שהם אנטי מוסריים הם מוסריים בעיניך?
            האם למשל לדבר בגסות זה מוסרי בעיניך?
            האם ילדים שצופים במין ואף מתעסקים במין זה מוסרי בעיניך?
            האם תעשיית הזימה מוסרית בעיניך?
            יש דברים שמוסכם על הכלל שהם לא מוסריים ולא ערכיים, ואלו מהדברים האלו.

          3. אני אישית כמובן שהשקפתי היא כמי שמאמין שברור שיש בורא לעולם ושתורת ישראל/הדת היהודית היא האמת הנצחית אז המוסרי הוא מה שלפי הדת היהודית הוא מוסרי ולא מוסרי הוא מה שלפי הדת היהודית הוא לא מוסרי.
            אך הדברים שהבאתי כמו למשל ניבולי הפה וגסויות וילדים שצופים במי ואף עוסקים בווכל תעשיית הזימה, אין מי שיאמר ועחדוב שאלו דברים מוסריים אלא להפך…

          4. כל מה שכתבת הוא כאין וכאפס בהשוואה לרבנים מבית שמש שהסתירו פדופיל דתי,
            ובמקום להסגירו לרשויות החוק –
            "הגלו" אותו לבני ברק.
            שם חזר על מעשיו, ותקף מינית ילדה נוספת.

            החטא של ההסתרה,
            כל כך גדול,
            ומוסריותו כל נלוזה,
            שכל השוואה לאותה רשימה מגוחכת שלך,
            היא פשוט עצובה.

            אתה יכול להמשיך להשמיץ את הקהילה הרפורמית –

            אבל אני לא מכיר מכיר מקרה בו רב רפורמי אפשר לפדופיל ללכת חופשי, ולתקוף ילדות בעיר אחרת.

            אתה יכול כהרגלך להמשיך ולהשמיץ את הציבור החילוני –
            אבל בקרב הציבור החילוני, מעשה כזה של הסתרה פושעת,
            של עבריינות (ואני לא מדבר על הפדופיל, אני מדבר על הרבנים) בלתי נסלחת –
            לא היה עובר בשתיקה.
            כאשר מנהלת בית ספר חילוני לא עשתה מספיק בכדי לעצור מורה פדופיל,
            הציבור לא שתק, ולא נתן לנושא לחלוף כאילו לא היה,
            לא אפשר לטאטא את הסיפור מתחת לשטיח.

            מדוע הציבור החרדי בבית שמש שותק?
            מדוע הציבור החרדי בבני ברק שותק?

            אולי בגלל שכאשר אתה מאפשר לרב בשר ודם להכתיב לך מה נכון, ומה לא,
            מה מוסרי, ומה לא –
            אז כאשר יש שתיקה רועמת מכיוונם,
            אז אתה,
            שרגיל לציית.
            שותק גם כן.

          5. הפואנטה היא שכיוון שאין לך באמת כלי לקבל החלטה זו, האמרה שלך ריקה לחלוטין.
            מה היהדות אומרת על זה זה הדבר על פיו אתה קובע מה מוסרי ומה לא? ובכן, על פי היהדות אפשרי שכל הדברים הללו יהיו מוסריים וגם להפך. כל מה שצריך זה את הרב הנכון שיפרש קטע כלשהו בצורה המתאימה והופלה אלוהים צריך לקבל את זה.

            'להכחיד את צפון קןריאה זה דווקא טוב ולא איום!'

            25 מיליון בני אדם רובם בני ערובה של משטר נוראי. אבל להכחיד אותם זה גבר מוסרי עבורך ועבור היהדות.

            ללא ספק אתה דוגמה מופתית למי שיש להקשיב לו לגבי מה מוסרי ומה לא.

          6. אין שום דבר בעייתי באמת בלדבר בגסות. מדובר בלא יותר ממשחק של השפה עם ביטוי יצירתי. אם כבר יש בעיה להגדיר מה זה לדבר בגסות. אתה היום אומר דברים שלפני חמישים שנה היו נחשבים גסות והיום הם לא. בעוד עשרים שנה יאמרו דברים לא גסים שהיום אתה מחשיב כגסות. אתה אומר היום דברים ש25 קילומטר צפונה אנשים מחשיבים כגסות. בבית ספר 54 קילומטר דרומה ילדים מדברים בצורה לא גסה שאתה מחשיב כגסות. (ואלה רק דוגמאות בסיסיות זה הרבה יותר מורכב מזה)

            אתה חושב שאתה מהווה סטנדרט למה זה לדבר בגסות ומה לא וכל מי שלא מדבר בצורה שתואמת את הבנתך למה מהווה גסות ומה לא טועה. אבל אתה טועה, זה לא עובד ככה לא משנה כמה אתה רוצה שזה יהיה נכון. תעשה לעצמך טובה ותוציא לך את השטות הזאת מהראש.

          7. לגיא:
            עדיין חמורים הרבה יותר תופעות חברתיות שליליות רחבות שקיימות בתרבות החילונית בלבד כמו תרבות בפאבים האלימה והמסיבות הפרועות הכוללות מין פרוע וסמים.

            הפדופילים בכל ציבור הם חלק שולי בציבור ועם כל חומרת המעשים והצורך לטפל כראוי בכל מקרה, זה אינו חמור כמו תופעות רחבות כמו הנ"ל שלא מטופלות כראוי.

            העובדה היא שכציבור מול ציבור ציבור שומרי המצוות יותר מוסריים וערכיים.
            רופא ערבי שעבד בסביבה חילונית ואחרי כמה זמן בסביבה חרדית אמר שהחרדים יותר עדינים ויותר טובים מהחילונים ואף הילדים החרדיים מתנהגים יפה יותר ופחות בוכים כשצריכים לתת להם זריקה.
            וכן שכנים שלנו כשגרנו בקריית ים אמרו לנו שהנוער הדתי של קריית שמואל הסמוכה (שבה גדלתי ובה אני גר היום) טוב יותר מהנוער החילוני בקריית ים.
            אתה מוזמן לשאול את אורי זוהר על ההבדל בין הדרך החילונית שבה גדל לדרך החרדית שבה הוא חי כבר שנים.
            אתה מוזמן לשאול את ד"ר ענת רוט את ההבדל בין איך שמציגים את המתנחלים בתקשורת וכפי שהיא חשבה עליהם בהיותה בשלום עכשיו לבין המתנחלים כפי שהם באמת ובעקבות הבנתה את הדבר הזה וצדקת דרכם חזרה בתשובה והפכה בעצמה למתנחלת.

            כך שהדבר הבעייתי ככל שיהיה אינו סותר את דבריי!

          8. לאיש: כל הבסיס שלך הוא שבטוח שאין בורא לעולם ושהתורה שקר אך בזהעצמו אתה לא יכול להיות בטוח כלל.

            אף רב לא מפרש מה שבא לו לפי ראות עיניו אליו לפי מה הוא מבין לפי לימוד המקורות אך על בסיס מה שכתוב במקורות גם אם זה לא לפי מה שהיה חושב בלי המקורות האלו.

            שימוש בכינויים על שם אבר המין הוא תמיד דבר גס ומגעיל ומכוער ומי שלא חושב כך מראה שהוא שקוע בשחיתות מוסרית בדיוק כמו שלא מבין מה הבעיה במסיבות המין והסמים הפרועות ובתרבות הפאבים האלימה ובעתונות הזימה וספרות הזימה ומקומות הזימה ואתרי הזימה והפרסומות המיניות.

            רופא ערבי שעבר עם חילונים ואחר כך עם חרדים אמר שהחרדים יותרהעדינים ויותר טובים מחילונים. ושכנים שלנו כשגרנו בקריית ים אמרו שהנוער הדתי בקריית שמואל טוביותר מהנוער החילוני בקריית ים.
            החרדים והמתנחלים הם לחלוטין אינם כפי שמוצגים בתקשורת באופן כללי ואתה מוזמן לשאול על כך את אורי זוהר וד"ר ענת רוט.

            האמונה הדתית היא האמת הנצחית והמוסר האמתי!

            לגבי צפון קוריאה כתבתי בקצרה אך דבריי התייחסו למצב שלא חייב להיות כך, שאין אפשרות למנוע את הסכנות לשלום העולם הנשקפות מהנהגת המדינה בלי מעשה כזה, אך אם ישנה אפשרות למנוע זאת בלי להשמידה אז חובה לעשות כך ולא להשמידה.

          9. אתה מבין שאתה משווה בין רבנים שהגנו על פדופיל לבין שיכורים עם פה מלוכלך בפאב?????

            קרמר –
            פורפורציות.
            פדופיל. דתי. כזה שתקף ילדות דתיות.
            לא הוסגר למשטרה, למרות שמנהיגי הקהילה החרדית בבית שמש היו מודעים למעשיו.
            הוא "הוגלה" לבני ברק.
            מה עשה אותו חלאה פדופיל?
            תקף ילדות בבני ברק.

            אתה לא מסוגל להבין עד כמה מעשיהם של אותם רבנים הם מעשי נבלה?
            אתה לא מסוגל להבין שהם אחראים ישירות לנזק שנגרם לכל ילדה נוספת שאותו פדופיל תקף?
            איך אתה בכלל משווה תקיפה מינית,
            לשיכור שמנבל את פיו?

            "העובדה היא שכציבור מול ציבור ציבור שומרי המצוות יותר מוסריים וערכיים" –
            אחת השטויות הגדולות יותר שרשמת עד כה באתר.
            איך זו עובדה?
            איך אתה יכול להוכיח אותה?

            בו אראה לך איך אני מוכיח את ההפך –

            הציבור הדתי בבית שמש.
            הוא לא התקומם כאשר מנהיגיו הרוחניים הסתירו פדופיל, ושלחו אותו לפשוע בקהילה אחרת.
            תראה לי מנהיגי קהילה חילונית שעושים את אותו הדבר.

            אתה יודע מה ההבדל?
            אותו ציבור דתי ששתק,
            הוא נותן לרבנים שלו לקבוע לו מה מוסרי ומה לא.
            זה הופך את המוסריות שלו לנחותה עד ללא קיימת.
            מי שלא מסוגל להבין שלשחרר פדופיל לקהילה אחרת,
            שם הוא יהרוס חיים של ילדות אחרות,
            לא מבין מה זה מוסר.

            הדוגמה של הרופא הערבי, אותה אתה מביא כל הזמן.
            מה זה קשור למשהו?

            אני הבאתי לך דוגמה מבוססת, שכוללת דיווח עיתונאי, שכוללת את תגובת המשטרה,
            דוגמה שמראה עד כמה רקוב הממסד החרדי,
            ואתה מביא לי סיפור שמקורותיו עלומים על רופא ערבי שנוח לו יותר להתנהל מוך דתיים…

            מעניין איזו הצדקה תמצא לרבנים של בית שמש.
            אולי סיפור על נהג מונית מאבו גוש, שמספר שאין לקוחות טובים יותר מהלקוחות מבית שמש…

            ושאלה אחת אחרונה –
            איך אתה יודע מה עושים באותן מסיבות של חילוניים?

            "תרבות בפאבים האלימה והמסיבות הפרועות הכוללות מין פרוע וסמים."

            זה מפורט למדי.
            מהיכן אתה יודע מה מתנהל באותן מסיבות פרועות?

          10. לגיא: עם כל המקרים כמו שאתה מתאר עדיין בהשוואה כללית שומרי המצוות יותר מוסריים וערכיים ורואים זאת למשל מדבריו של הרופא הערבי שעבד במקום חילוני ואח"כ במקום חרדי ואמר שהחרדים יותר טובים ועדינים מהחילונים.
            ולא מדובר רק בשיכורים בפאב אלא באלימות קשה לא פעם ואף הגיעו במקרים מסוימים לרצח, וזה יותר חמור גם מלשתוק על מקרה של פדופיליה. וגם התופעה הזו הרבה יותר רחבה ויש אחוזים הרבה יותר גדולים של מקרי אלימות רצינית בפאבים וברחוב הקיימים אצל החילונים בלבד מאשר מקרי פדופליה בכל ציבור ומקרי ההשתקה שהזכרת.

          11. מאיפה אתה יודע על כמה אלימות יש באותם פאבים עליהם אתה כותב?

            ואתה רציני?
            אתה משווה בין פדופיליה לבין אלימות בפאבים???

            עכשיו השורה האחרונה שלך –
            זו נטו השמצה.
            תראה לי מקרה בו ציבור חילוני תמך בהסתרה של פדופיל.
            תראה לי ציבור חילוני שתמך במסתיר.
            לטעון כך רק בכדי שיהיה טיעון שיכסה על השפלות של אותם רבנים בבית שמש,
            זה שקר גס, ודמגוגיה זולה.

          12. לא מדובר בהשוואה אלא ביחס בין תופעה שולית כי הפדופליה עצמה שולית ביחס לכלל הציבור (כל ציבור) אז כל מה שקשור לזה הוא באחוזים שוליים.
            לעומת זאת תופעת האלימות בפאבים והמסיבות הפרועות היא תופעה חילוניתץ רחבה. ואני יודע על כך כי מקרי אלימות רבים מתפרסמים לאחר התערבות המשטרה, כולל מקרים שהסתיימו ברצח (בדר"כ מסכין) והאלימות הקשה הזו ובייחוד רצח זה חמור הרבה יותר מהשתקת מקרי פדופיליה. גם על מסיבות פרועת של מין וסמים יצא לי לקורא ולשמועל ואלו רק מה שהתפרסמו בתקשורת כמו אותה מסיבה שבה מתה נערה במכונית כי החבר'ה לא הזמינו בזמן משטרה כי חחשו שהמשטרה תפסיק (בצדק כמובן) את המסיבה וזה היה להם חשוב יותר מחייה של הנערה. אמנם בשלב מסוים החליטו להזמין משטרה אך זה היה מאוחר מדי כיכולים היו להזמין משטרה הרבה קודם ולא עשו מהסיבה שהובאה למעלה.

          13. *כשיכולים היו

            העובדה שאותו רופא ערבי שעבד במקום חילוני וואח"כ במקום חרדי אמר שהחרדים עדינים יותר וטובים יותר מהחילונים וזה מצביע על הבדל כללי בין ציבור של שומרי מצוות לציבור שלו, וגם המקרים שאתה מדבר עליו, לא משנים את הפער הכללי הזה.
            http://www.bhol.co.il/forums/topic.asp?cat_id=4&topic_id=2747795&forum_id=771

          14. אני מוצא 0 הבדל בין מופרעים חילוניים שמתפרעים בפאב,
            לבין מתפרעים חרדים שזורקים אבנים על מכוניות בירושלים.
            וגם אני עוקב אחרי החדשות –
            יש לא פחות מקרי אלימות של החברה החרדית.

            ההבדל?
            החברה החילונית לא עוצמת עין.

            בנוסף –
            אולי מקרי פדופיליה הם לא נפוצים,
            אבל אתה מתעלם מהבעיה הבאמת גדולה –

            רבנים הסתירו פדופיל!

            איך אפשר לסלוח, ולהגן, על אותם אנשים???
            זה פשע, שמה לעשות, ייחודי לחברה החרדית כיום.
            וזה מראה על ריקבון מוסרי עמוק באותה הנהגה חרדית.

          15. 1) נקודת המוצא שלי בעניין חסרת משמעות. כל מה שמשנה כאן הוא העובדה ששני רבנים יכולים לתת לאדם פסיקה סותרת ושניהם צודקים מבחינתך. (ולא זה לא תיאורטי בלבד)

            2) הדוגמה שלך עם הרופא הערבי לא מראה שום דבר מלבד כך שתפיסתו התרבותית למה מהווה עדין וטוב קרובה יותר לתפיסה התרבותית בחברה החרדית. אבל כרגיל, אתה לא מבצע אפילו את הניסיון הבסיסי ביותר להבין את דברי אז אתה מתעלם לחלוטין מהם וחוזר להעתק הדבק של הפרופוגנדה חסרת המשמעות שלך.

            3) לגבי צפון קוריאה. דברי עומדים בעינם. תפסיק לתרץ לעצמך ותעשה בדק בית דחוף אם אתה לא רוצה להיות זבל של בן אדם.

          16. לפי התגובה שלך אתה זבל של בן אדם.

            התורה ניתנה לבני אדם שיכולים לטעות ולא למלאכי השרת וכל פוסק ומורה הוראה דן בשאלות ההלכתיות לפי הבנתו כתלמיד חכם שהוא פוסק ומורה הוראה ועל כך נאמר "אלו ואלו דברי אלוקים חיים" ו"עשה לך רב", ויש להיצמד לפסק של אותו רב ולא ללכת כל פעם לרב אחר שהפסק שלו בעניין מסוים נראה לך יותר מתאים מהפסק של רב אחר שפסקת לפי דעתו בעניין אחר כי הדעה שלו בזה נראתה יותר נכונה מאחר.

            מי שמחונך ועדין זה לא קשור לחרדי או חילוני או ערבי. כל אלה שמנבלים את הפה ומדברים גסויות לא חושבים שזה מוסרי אלא להפך גם אם לא יגידו זאת.
            בכל מקרה דיבור עדין הוא לא קשור לדרך חיים והשקפת עולם אלא בכל מקרה התנהגות עדינה כולל למשל דיבור עדין שהוא בכל מקרה דיבור ללא גסויות וניבולי פה ובטון לא צעקני ולא עצבני אלא יותר בשקט וזה קיים אצל שומרי המצוות באחוזים גדולים משמעותית מאשר אצל החילונים. ועל כך בדיוק דיבר אותו רופא ערבי.

          17. לגבי צפון קוריאה לא תירצתי דבר אלא אמרתי את דעתי במדויק:
            אם אפשר למנוע את הסכנה לשלום העולם מהנהגת המדינה בלי להשמידה אז זה רע להשמידה, ואם אין אפשרות כזו אז בלית ברירה יש לעדות זאת, בתקווה שלא יהיה צריך להגיע לכך כלל.

          18. 1) תפסיק להיות ילד קטן. אדם בוגר לא נעלב ומתחמק מהכשלים שלו אלא לוקח אחריות לומד ומשנה.

            2) כרגיל עוד תירוצים, נכשלת לחלוטין להראות שיש בסיס מוסרי כלשהו לדבריך. כל טענה שלך בדבר היותו של דבר זה או אחר מוסרי או בלתי מוסרי הינה ריקה מתוכן.

            3) אה באמת? דיבור עדין הוא דיבור ללא גסויות וניבולי פה ובטון לא צעקני ולא עצבני אלא יותר בשקט? וזה משנה משהו ממה שאמרתי? אה לא? תפיסה תרבותית נשארת תפיסה תרבותית ולא יותר. איזו הפתעה.

            4) כשהאיסטינקט של אדם לפתרון בעיה עם ממשל מסוכן הוא הכחדת המדינה, זה אומר את כל מה שיש לומר בנידון. כשבן אדם זה חושב שיכול להיות מצב שאין פתרון אחר מלבד להכחיד את המדינה זה אומר זאת כפליים. תפסיק לחפש תירוצים שמנסים להוציא אותך בסדר(כי אתה לא) ולהסתכל על הבעיה בחוץ ותביט פנימה. הבעיה כאן היא בך ולא בסובבים אותך.

          19. הבעיה היא לא בסובבים אותי ולא בי אלא בך כי אתה חושב שהכל חייב להיות לפי הראש שלך.
            הדעה שלי בעניין צפון קוריאה שלי אינה מה שאתה חושב ולא משנה מאיזו סיבה אתה חושב זאת.

            לגבי דיבור עדין, רבים דעתם כמוני ולא בהשקפה דתית ולא רק כאלו שיש להם דיבור עדין בפועל.

            אתה זה שנכשלת כי דבריך מתבססים על כך שבטוח שאין בורא לעולם והדת היהודית אינה האמת הנצחית, אך אתה לא יכול להיות בטוח בכך כלל ואנשים משכילים מאוד ומדענים שהם שומרי מצוות יוכיחו זאת ובפרט אלו מהם שחזרו בתשובה אחרי שגדלו כחילונים בלי להכיר את הדת היהודית וחזרו בתשובה לאחר שהכירו את הדת היהודית מקרוב.

          20. 1) היא בדיוק מה שאני חושב שהיא כי אמרת את זה וחזרת על זה מספר פעמים ואתה תמשיך לחזור על זה כי אתה או לא מבין מה אתה אומר או לא חושב שזה לא בסדר

            2) זה לא רלוונטי כמה רבים חושבים כמוך.

            3) יא חסר הבנה ומושג בסיסי ביותר. אין שום משמעות ושום בסיס כאן לקיום בורא או אי קיום בורא. הטענה הזאת שלך הינה נטו טמטום שמנסה בחוסר הצלחה להסיט את הנושא כיוון שאין לך תשובה אליו, בדיוק כמו לטענה המטומטמת שאתה חוזר עליה עוד פעם(ושבר הראינו שהיא חסרת משמעות המון פעמים) בדבר מדענים שחזרו בתשובה.

          21. 1. אתה שקרן מלוכלך. רק פעם אחת, הפעם הראשונה שכתבתי תגובה מהירה וקצרה ועברתי לעניין אחר כתבתי בסתמיות שהשמדת צפון קוריאה תהיה דבר טוב ובכל הפעמים שאחרי הבאתי את דעתי בצורה מדויקת שאם אפשר למנוע את הסכנות מהנהגת המדינה אז השמדתה היא דבר רע.

            2. זה בוודאי שייך שרבים חושבים כמוני ולא רק בהשקפת העולם שלי כי זה אומר שהדעה הזו לא תלוית השקפת עולם ותרבות חיים מסוימות.

            3. אתה חסר הבנה ומושג בסיסי וטענותיך הן הטמטום וחסרות המשמעות כיוון שזה קשור ישירות לאמונה בבורא עולם כי מי שמאמין שיש בורא לעולם והיהדות היא האמת הנצחית אז מה שמוסרי או לא מוסרי בעיניו הוא מה שמוסרי או לא מוסרי לפי הדת היהודית כי היא האמת הנצחית ואין לערער עליה ואין להרהר אחריה.
            וגם כיוון שהטענה על מדענים שחסרות בתשובה היא כן בעלת משמעות רבה כי הם גדלו על השקפה חילונית והאמינו בה עד שהכירו את השקפת הדת היהודית והעדיפו אותה על פני ההשקפה החילונית שגדלו עליה ולא ראו במדע כסותר את הדת היהודית אלא להפך וראו למשל את "בראשית ברא" ו"אמונה בעידן המדע" של פרופ' נתן אביעזר ו"יהדות ומדע כחכמות משלימות" של פרופ' יהודה לוי.

          22. 1) אני שקרן?
            זו התגובה האחרונה שלך בעניין:
            'אם אפשר למנוע את הסכנה לשלום העולם מהנהגת המדינה בלי להשמידה אז זה רע להשמידה, ואם אין אפשרות כזו אז בלית ברירה יש לעדות זאת, בתקווה שלא יהיה צריך להגיע לכך כלל.'

            אם עוד לא הבנת מסיבה כלשהי (שאינה ברורה לי), הקטע שאתה חושב שמצב בו אין אפשרות למנוע את הסכנה בלי להכחיד את המדינה הוא מצב אפשרי הינו הנקודה הבעייתית בראיית עולמך. זה הדבר שאתה חוזר עליו שהינו בעייתי באמת. לא הקטע שהאינסטינקט שלך הוא להשמיד אנשים שאתה תופס כמסכנים אותך(ולא שזו לא בעיה בפני עצמה)

            2) כן, זה ממש לא שייך לנקודה שהבהרתי לך(שאתה כנראה לא מבין כי או שלא ניסית להבין או כי אתה קרש.

            3) אתה מסוגל ליותר מלהיות תוכי ולחזור אחרי ברוורס כמו ילד בכיתה ג'?
            אתה לא מנסה להבין מה אני אומר לך או לא מסוגל להבין?
            יהיה יום בו אתה בעצם תנסה להבין מה שאני אומר לך או שעדיף שאני אלמד ואפסיק לבזבז עליך את הזמן שלי?

          23. לא היה בדבריי התייחסות למה אפשרי או לא אפשרי בפועל וסהלא חשוב לגבי האמירה העקרונית ומבחינה עקרונית במצב, ללא קשר אם הוא אפשרי או לא, שרין אפשרות למנוע את סכנת הנהגת המדינה בלי להשמיד את המדינה אז אין ברירה. זהמה שנכון מבחינה עקרונית, ולא משנה מה אפשרי בפועל.

          24. 2. זה כן שייך לנקודה כי אמרת שהרופא הערבי אמר מה שאמר כי תרבותו קרובה בעניין זהמלחרדים, אך למעשה זה לא קשור לתרבות והשקפת עולם אלא לגבי שעדין או לא ולכן מכל המגזרים רבים חושבים כמוני ללא קשר לאיך מדברים בפועל.

          25. 'אם אפשר' ו'אם אין אפשרות' זה אתה כתבת, זה מופיע בציטוט שלך בתגובה שלי שכרגע קראת כביכול. זה בפירוש התייחסות למה אפשרי ומה לא, וכאשר אתה ממשיך משם ל'אם אין אפשרות אז בלית ברירה יש לעשות זאת' כאשר זאת הוא בפירוש להשמיד את המדינה אז אין שום ספק שמה שאמרתי הוא נכון ומדויק.

            הדבר המגוחך כאן שבמקום להכיר בכך ולשנות את העמדה העקומה שלך ולנצטרף לעולם הלא מפלצתי אתה מתעקש לנטוע את עקיביך עמוק במקומם.

            תבין, ברגע שתעשה זאת, לא יהיו לי שום תלונות כלפיך בנושא זה, בדיוק כמו שברגע שתגיד שטבח למטרת אמונה באל הנכון הינו לא מוסרי לא יהיו לי שום תלונות כלפיך בנושא.

          26. זו הייתה התייחסות עקרונית לאפשרות כזו אך אין זה משנה לנקודה העקרונית אם האפשרות הזו מעשית או לא. לכן עמדתי לא עקומה ולא הייתה כזו. מה הייתה דעתך אם האפשרות הזו הייתה חלילה מעשית? היית מעדין לסכן את שכנותיה בשביל לא לפגוע באזרחי צפון קוריאה?

            אין דבר כזה ביהדות טבח כדי להאמין באל וממילא טבח כדי אינו מוסרי ביהדות ולכן זו גם דעתי.

            אתה מתעקש קשה ביותר לא להבין אותי אך זה לא פלא כי חילונים ושמרלנין קיצוניים מבינים רק את עצמם וההשקפה העקומה והאנטי יהודית שלהם.

          27. קרמר –
            בשרשור הזה ניבלת את הפה. אתה כותב בדרך כלל עם המון סימני קריאה, שבשפת האינטרנט נקרא כצעקה או רגש חזק, כלומר, ההיפך מדיבור עדין. אתה באופן קבוע מבטל ומזלזל בדעות של אחרים ובהם עצמם.
            תזכיר לי איזה חלק בדרך הארץ המפורסמת שאתה מהלל יומם וליל אתה מייצג?

          28. כדאי שתבדוק מהם ניבולי פה כי לא היו לי כאלו, וסימני קריאה נועדו גם להדגיש דברים.
            כשתוקפים אותי ואת אמונתי אין אין כל סיבה לעדינות מוחלטת אך חא השתמשתי בגסויות וניבולי פה אך כן במילים תקיפות.

          29. "זבל של בן אדם" "שקרן מלוכלך". אלה ניבולי פה. לא רק מילים לא יפות הן קללות.
            ~יש~ הרבה *דרכים* להדגיש.. לא צריך לפנות ל-!!! כל הזמן!!!
            !!! אומר רגש חזק על סף הצעקה או צעקה.

            לפחות הגענו להסכמה שאתה באופן קבוע מזלזל בדעות של אחרים ובהם עצמם (גם כשסתם מדברים על כדורסל).

          30. הכינויים האלו אלו כינויי גנאי. ניבולי פה דברים גסים ומכוערים הרבה יותר שבהם אני לא משתמש כלל בכל מצב שהוא.
            וגם הם באים כנגד מינשמזלזל בי ובאמונתי וכתב נגדי או נגד אמונתי ביטויים פוגעניים.

    6. זכותו של כל אדם לסרב להגיע, זו לא דיקטטורה עדיין. לא מכובד אולי, אבל זכות כל אדם לסרב להגיע לנשיא או לראש הממשלה כאן.

  4. תאמת נשמע סביר מה שהוא אמר, במיוחד שהנושא זה כבוד להמנון.
    אני מכיר עוד מדינה שיש אזרחים שלא מכבדים את ההמנון שלה, ויש אפילו שופטים שלא שרים אותו. באותה מדינה לאף אחד לא אכפת, אבל נראה לי בארה"ב לוקחים את ההמנון יותר ברצינות.

  5. לברון הוא ספורטאי ענק שמתבטא באומץ רב ומסמן לכל שאר הספורטאים שראוי ורצוי שישתמשו בכח שלהם על מנת לעמוד על האמונות שלהם. מן הראוי שספורטאים יצאו וימחו בכל צורה אפשרית כנגד פוליטיקאים. מחאה היא אמצעי דמוקרטי מהמעלה הראשונה. בחירה של איש פוליטי לתפקיד היא רק התחלת התהליך הדמוקרטי, כל הדרישות להשתקת ביקורת היא מאפיין של משטרים סמכותניים שלא ראויה לארהב ובטח ובטח לא לישראל. ביקורת ומחאות הו נשמת אפה של הדמוקרטיה אחרת נשאר רק עם ארדואנים ושאר מוטציות פסאודו דמוקרטיות שעושות לנו טובה ונבחרות פעם ב 4 שנים

  6. יותר ממיליון לייקים וחצי מיליון RT, זה כבר כוח פוליטי. לברון ג'יימס הוא הספורטאי הכי חשוב בעולם, אולי בדרך להיות נשיא יום אחד. כוכבי ה-NBA מיישרים קו עם הדברים שלו, ומהומת ה-NFL רק בדרך. הגיע הזמן שמישהו יחטיף לטראמפ כמו שצריך.

  7. טראמפ צודק במליון אחוז מי שלא מכבד את הדגל שיעוף לכל הרוחות כי הדגל הזה מסמל גם את האנשים והחיילים שהקריבו את החיים שלהם בשביל שבננ אלף זונה כמו קפרניק ישב באמצע ההמנון מי הוא בכלל הכלב איבן כלב הזה מי הוא שיסתום את פה שלו רוצה להפגין יש דרכים אחרות

    1. השחורים בארה"ב משרתים יותר בצבא מאשר כל אוכלוסיה אחרת.
      17% מהצבא האמריקאי מורכב משחורים,
      בעוד חלקם באוכלוסיה הוא 13%.
      היחס גדל משמעותית כאשר בודקים את הרכב היחידות הלוחמות (19%)

      המחאה, זו שהיא לא אלימה (להבדיל מהדורס האולטרה ימין, אותו טראמפ נמנע מלגנות),
      נועדה למחות על אי צדק גם כלפי אותם שחורים שמשרתים בצבא ארה"ב.

    2. יש לי שכן שמאוד מכבד את הדגל. יש לו שלושה דגלים תלויים במרפסת ושנים על האוטו והוא מזכיר בכל הזדמנות כמה הוא אוהב את המדינה ושונא את כל הבוגדים.
      בין לבין הוא מעלים מס בעבודה שלו בתור עצמאי והבן שלו הוריד פרופיל בשביל להיות כל יום בבית.
      בקיצור, נמאס לי מאנשים שתולים דגל או מחפשים בוגדים וקוראים לעצמם פטריוטים. להיות פטריוט זה לשלם מיסים, זה לעשות מילואים גם אם זה ממש צבאס את התחת, זה להיות אזרח הוגן ושומר חוק וזה ממש לא סותר את זה שיש לך ביקורת על המדינה והלך הרוח שלה. עם פטריוטים כהגדרתי יהיה אפשר להמשיך ולבנות מדינה. עם פטריוטים שרק מנשקים את הדגל כל היום אפשר להתכונן לחיים ברפובליקת בננות

  8. לכמה שמיתממים פה – הבעיה היא לא ימין או שמאל ולא מחאות של הציבור באמריקה אלא טראמפ ואישיותו . עד אליו חזינו באמריקה בנשיאים מ-2 צידי המפה , כולל שמרנים ימניים . אף אחד לא חשב להחרים לאחר היבחרם את אייזנהאואר , ניכסון , פורד , רייגן , בוש סיניור ובוש ג'וניור . כולם נשיאים רפובליקנים מאז WW2 .
    טראמפ זו אופרה אחרת . הוא פשוט שקרן מועד , מיזוגן ומפלג . עובדה שאפילו רפובליקנים הגונים מתנגדים לו . נכון – הוא נבחר כחוק , ולכן כל עוד לא יודח (ויש לזה סיכויים לא קטנים לאור הסתבכותו בפרשת ההתערבות הרוסית בבחירות ) הוא הנשיא הנבחר . אבל מי ששבר את כל הכלים במדיניותו , בהתנהגותו האישית ובהתבטאויותיו , שלא יבוא בטענות כשיש נגדו מחאות חסרות תקדים , , ספורטיביות ואחרות . כל אדם הגון צריך להתנער ממנו , והמחאה הספורטיבית בהחלט במקומה.

  9. תודה רבה מנחם.
    א. סטף קרי אמר שהוא לא יבוא(איך שהן טראמפ שמע שהוא מהסס אבל בראיון הוא אמר שהוא לא יבוא.) גם דוראנט אמר בעבר שהוא לא יבוא כשגם גרין כנראה לא היה מגיע. כשכל אלה לא מגיעים ספק מי כן היה מגיע וא"כ למה לו להזמין? לדעתי הם הכניסו אותו למליכוד במקום לא להתבטאות וכשההזמנה תגיע אפשר לסרב.
    ב לדעתי היתה לו התבטאות הרבה יותר שטותית שאמר שיש יותר מידי עיסוק סביב המחלות הנורוניות של השחקנים מהnfl. לדעתי זה הידיוטי. הענף צריך להסגר. אם רק היתה אפשרות לעשות את זה ללא הנזקים אבל לעת עתה הם בלתי נמנעים. כשפרשנים/שחקני עבר לא רוצים להיות קשורים לליגה כנראה שיש פה משהו.
    לדעתי יש פחות מידי עיסוק בזה בקרב הציבור הרחב.
    ג איכס פוליטיקה בספורט

  10. את המפגינים האלימים בשארלוטסוויל שנשאו דגלים נאציים הנשיא כינה very fine people, אבל מחאה לא אלימה ככריעת ברך בהמנון הופכת בנאדם ל son of a bitch. למה אתם מגינים על החלאה הזה?

    1. הם תןמכים בטראמפ מפני שהם תומכים בביבי מפני שהם תומכים באפליה בגזענות בגזל ונישול שכבות. חלשות ,תומכים בגניבה,תומכים בשקר האומר שילטון מחליפים בבחירות לא בבית משפט ומתעלמים לחלוטין כי אדם המואשם בפלילים אינו ראוי לכהן בשירות הציבור .
      גנבים כן מחליפים בבית משפט.

      1. פומה במי אתה תומך ?
        בבוזי ? הוא לא גנב נכון והחברה שלו לבני היא גב' קלין נכון ?
        בקיצור להגיד שקרן ,גנב ,רוצח אתם יודעים אבל להוכיח את זה קצת מסובך אה?
        בינתיים ראינו את שלטון מפא"י וראינו איזה ראשי ממשלה התפטרו /הודחו ..רמז הם לא היו מהימין.
        נתניהו למען הדיוק ההיסטורי לא הואשם בשום דבר רק בעיני הספינולוגים למינם ( ואגב לא בחרתי בו )

        1. בחרת בנט = בירת ביבי אל תיתמם.
          לא נמאס לך מטיעון כן ביבי גנב אבל גם כולם וגם מפ"י
          אם בוג'י גנב שילך לכלא וגם ציפי. תאמין לי שאם בני בגין ראש ממשלה אף אחד לא מעליל עליו שום עלילה (אולי בגלל שהוא סמאלני )

      2. הנאו נאצים ממש לא תומכים בביבי ומי שמנשל אדמות בארץ אלו הערבים שגרים באדמות מולדתנו וארצנו וזו ארצנו ומולדתנו הרבה לפני שחשבו כאן על ערבים ומוסלמים שהראשונים מהם הגיעו 1,910 שנים אחרי היהודים הראשונים וישנם ממצאים יהודיים מלפני יותר מאלפיים שנים וגם של יותר משלושת אלפי שנים, כשאין ממצאים ערביים ומוסלמיים מתקופות אלו (ולא, גאי, הצהרות של משפחות ערביות כאלו ואחרות אין להן ערך ללא ממצאים בשטח) ויש לציין שאף בקוראן כתוב שהארץ הזו שייכת לנו ואין כל אזכור של קשר מוסלמי לארץ ולא של ירושלים בכל שם שהוא לעומת מאות רבות של פעמים בתנ"ך בכמה שמות (בעיקר ירושל[י]ם).
        ובכל מקרה לערבים הפלשתינים לא יכולה להיות כל זכות טענה על הארץ כי הם מעולם לא שלטו בה או על חלק ממנה ואין שטח שנלקח מהם ולא הייתה מעולם יישות מדינית בשם פלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם. ויש עוד לציין שירדן שהיא ששלטה על יו"ש לפני 67' אינה רוצה אותם בחזרה.
        לכן מכל הבחינות אין כאן שטחים כבושים לפי כל חוק שהוא אלא שטחי מולדתנו וארצנו וההתנחלויות חוקיות מבחינה אמתית לפי כל חוק וכאמור השטחים האלו לא נלקחו מהערבים הפלסטינים שמעולם לא שלטו בהם והירדנים ששלטו בהם לא רוצים אותם לכן לא יכולה להיות שייכת כאן הגדרה של שטחים כבושים אך בראש ובראשונה כי זו ארצנו ומולדתנו ואין עם כובש בארצו.
        וכן יש להוסיף שהטרור הערבי החל לפני ההתנחלויות ולפני 67' ואף לפני קום המדינה כך שמלחמת ששת הימים וההתנחלויות ממש אינם הסיבה לטרור אלא שנאתם לנו כיהודים לכן הכחשת הקשר של היהודים לארץ הזו והכחשת השואה ודברי הסתה רצחנית נגד יהודים בתוך ספרי הלימוד וכו'.
        ויש להוסיף שמההיגים ערביים אמרו במשך השנים בתקשורת הערבית והבינ"ל שכל מטרת הלאומיות הפלסטינית היא לפגוע בהתיישבות היהודית בארץ, כלומר אין כאן לאומיות אמתית מתטך קשר לארץ אלר רק משנאת יהודים וזה ברור לאור העובדה שבקוראן שהם אמורים להסתמך עליו כתוב שהארץ שלנו, מה שמוכיח שטענות הערבים הם שקרים.

  11. טראמפ הוא הנשיא נקודה. הוא לא נחמד הוא בוטה הוא מדבר מלוכלך אבל עדיין הנשיא. המעשים שלו טובים לאמריקה. בבטחון בכלכלה בסחר הבינלאומי. לראות את כל המדיה וכל הביצה מתנפלים עליו ומחפשים סיבות מתחת לאדמה להדיח אותו כאשר נשיאים (ומתמודדות) אחרים מקבלים יחס סלחני ואוהד. סליחה, מריח לא טוב. מריח כמו חבורה של אנשי מנגנון שיוצאת למלחמה על זכויות היתר שהשיגו במשך דורות ולא בא להם לוותר.ובאתר אין אפילו שלושה אנשים שמגינים עליו.
    בושה

    1. כל הדיון התחיל בעקבות מחאה שהתחילה בתקופת שלטונו של
      …אובמה.

      להגן על מי שתומך באולטרה ימין?
      אותו אולטרה ימין שזעקו "jews won't replace us" .

      להגן על מי שמכנה את אלו שמוחים מחאה לא אלימה "בני כלבות"?

    2. תמיכה פומבית בניאו נאצים זה לא בדיוק סיבה שמתחבאת מתחת לאדמה. אני מניח שב'זכויות יתר' אתה מתכוון לזכותם של שחורים באמריקה להרצח על ידי שוטרים.
      "המעשים שלו טובים לאמריקה"- אמריקה מפולגת כמו היא לא הייתה מעולם ועל סף מלחמה גרעינית על צפון קוריאה שלא נדבר על כל מיני החלטות הזויות כמו פרישה מהסכם האקלים.
      בושה שיהודים מגינים על ניאו נאצי

    3. טראמפ הוא מולטי-מיליונר רפובליקאי לבן, שמסית בעקביות נגד מיעוטים, וקודם כל נגד הקהילה השחורה, כולם צאצאי עבדים, שרבים מהם סובלים עד היום מגזענות בוטה, עוני של עולם שלישי, ואלימות ממסדית – ואתה קורא להם "בעלי זכויות יתר"?

    4. תעודת כבוד לאתר שיש פה רק שלושה שמגינים על טראמפ. אם אתה מחפש את המנה הרגילה של גזענות ושנאה שמופיעות בטוקבקים בדרך כלל אתה מוזמן לפנות לים האתרים שמורידים ומדרדרים את רמת השיח בארץ.
      רק תשים לב מי תומך פה בטראמפ. אחד שקורה לעצמו קו קלוקס לברון, כינוי שאני מקווה שבורות היא המרכיב העיקרי שלו ואחד שמשתמש בקללות כמו איבן כלב וכו'.

      1. יש פה עוד מגיבים שמוכנים להגן על טראמפ, בנושא הזה, הבעיה שהם מתייאשים מראש כי הם עברו על התגובות והבסיס לדיון נורמלי – התבססות על עובדות – לא קיים כאן. אז הם מתייאשים מראש.

        דוגמאות להכרזות חסרות ביסוס:
        "
        הגזענות שטראמפ כיום מייצג …
        מלא בשנאת זרים, אנטישמיות, שנאת השחורים, המוסלמים…
        שמסית בעקביות נגד מיעוטים, וקודם כל נגד הקהילה השחורה…
        תמיכה פומבית בניאו נאצים…
        תומך באולטרה ימין…

        ולגבי הימין בארץ "תומכים באפליה בגזענות בגזל ונישול שכבות. חלשות ,תומכים בגניבה…"

        כבר כואבת לי האצבע מרוב גלגול למעלה והעתקת ציטוטים של מגיבים שב-ט-ו-ח-י-ם שההכרזות שלהם מבוססות. אין בסיס לדיון, אדם רואה מה שהוא רוצה לראות. מן הסתם גם אני פה ושם, אז קל וחומר שזה דיון של חירשים ואין טעם להיכנס אליו.

        1. שים לב קווין ג'ונסון שלא אמרתי את המילה ימין (או שמאל). אידיוטים ברוך השם יש בשני הצדדים והתגובות כאן יוכיחו…

          1. אידיוטים יש בשני הצדדים ואפילו בשחושהצדדים מהשניים, אך רק בצד אחד, השמאלי ישנם כאלו שתומכים באויבינו הרוצים להשמידנו להשמידנו ולתת להם פרס על כך ועל הטרור שלהם בדמות מדינה שמלכתחילה לא מגיעה להם כי אין כאן כיבוש ולא שטחים כבושים בראש ובראשונה כי זו ארצנו ומולדתנו הרבה לפני שחשבו כאן על ערבים ומוסלמים והממצאים הארכאולוגיים, כמו למשל בשילה הקדומה ועיר דוד ועוד, מוכיחים זאת.
            אך גם בלי זה, הערבים הפלשתינים מעולם לא שלטו בארץ הזו ולא הייתה פלסטין שהם טוענים שנלקחה ממנה ולכן אין להם כל זכות טענה על הארץ הזו.
            לכן מכל אחת מהסיבות האלו אין כאן כיבוש ואין כאן שטחים כבושים כי אין עם כובש בארצו, וזו ארצנו ומולדתנו ולא של הערבים, וההתנחלויות חוקיות מבחינה אמתית לפי כל חוק.
            ויש לציין שאף בקוראן כתוב שהארץ הזו שייכת ליהודים וירודלים לא מוסכרת בה לעומת מאות רבות של פעמים בתנ"ך. זהמוגיח שהערבים משקרים בטענותיהם לגבי קדושת הארץ באיסלאם.
            ויש לציין שהלאומיות הפלסטינית היא המצאה ובדיה שכל מטרתה לפגוע בחזרת עם ישראל לארץ ישראל והתיישבותם בה של העולים אליה, וכפי שהצהירו מנהיגים ערביים בעתונות הבינ"ל והערבית.
            נוסף על הכל כל הוויתורים לערבים החמירו את המצב הביטחוני והגבירו בהרבה את הטרור.

          2. אלה אנשים שלא מגיע להם מדינה? בעצם אתה שולל מהם זכויות אדם בסיסיות.
            כי יש בינהם אנשים שמפגעים בנו? כי אנחנו היינו כאן לפניהם?

          3. לא מגיעה להם מדינה כי אין להם כל את הדברים הבסיסיים המקנים זכות לאומית על ארץ מסוימת, כולל כי היינו הרבה לפניהם וכולל סיבות אחרות שהערבים הפלסטינים מעולם לא שלטו בארץ הזו ולא הייתה פלסטין שהם טוענים שנלקחה מהם ולכן מלכתחילה אין להם זכות על בארץ הזו, ואין כאן כיבוש כי זו ארצנו ולא ארצם מבחינה לאומית.
            וכן העובדה שבקוראן כתוב שהארץ שייכת ליהודים ולכן אישים מוסלמיים שאינם שונאי יהודים תומכים בזכות היהודים על כל הארץ ומתנגדים למדינה פלסטינית, אומרת שהערבים משקרים לגבי קדושת הארץ בכלל וירושלים בפרט באיסלאם וכל מטרתם הוא לפגוע בהתיישבות היהודית בארץ משנאתם ליהודים כי טענותיהם סותרות את הקוראן.
            ולא רק המחבלים תומכים בשקרים האלו ולא רק הם מכחישים את הקשר ההיסטורי של היהודים לארץ הזו ואת השואה אלא רובם ככולם של הערבים ולא החמאס עלה לבדו לשלטון ברצועת אלא, אלא הציבור בחר בו.
            וכל הישות החמאסית נוצרה בעקבות ההתנתקות שלא הועילה באמת אלא הוסיפה סכנה ביטחונית חמורה ועוד מאות אלפיתושהים נוספו לטווח הטילים של החמאס וגם הביאה להתחמדות של החמאס שראה בהתנתקות ניצחון שלו.

    5. אתה חרטטן על ומי שצריך להתבייש זה אתה

      לדבר לא עולה כסף. כתבת "המעשים שלו טובים לאמריקה. בבטחון בכלכלה בסחר הבינלאומי". מאיפה הבאת את זה? בדקת?

      כתבת "באתר אין אפילו שלושה אנשים שמגינים עליו". לפי הספירה שלי אתה השלישי בנוסף למתן ול zvike.

      איך אתה מצפה שהמדיה וכל ה"אליטה" יתייחסו לנשיא שאומר על נאצים(!!!!!!!!!!) שהם אנשים טובים מאד וגוזר גזירה שווה בינם לבין המתנגדים שלהם?

      איך אתה מצפה שהמדיה וכל ה"אליטה" יתייחסו לנשיא מיזוגן? grub them by the pussy אם שכחת?

      איך אתה מצפה שהמדיה וכל ה"אליטה" יתייחסו לנשיא שאומר משהו היום ולמחרת אומר את ההיפך הגמור תוך שהוא מאשים את התקשורת בעיוות הדברים שלו(אבל אנחנו רואים ושומעים אותו בוידאו אומר בדיוק את מה שהתקשורת דיווחה עליו!!!!).

      אני יכול לכתוב עוד הרבה "איך אתה מצפה וגו'" אבל הנקודה ברורה.

      אבל אתה יכול להתעודד: בתמיכה שלך בו השגת מכנה משותף עם הנאצים האמריקאים. אולי תוכלו לבנות גשר של הידברות.

      1. תמשיכו, תמשיכו, זה משעשע. (כמו ליצן עצוב).
        הליברלים מתגלים יותר בטיפשותם מאשר בכיעורם בזריקת הבוץ הזו. אבל זה אנושי, ומובן.

          1. מה יותר גרוע, שקרים או הכללות גסות ?

            היכן טראמפ אמר על נאצים שהם אנשים טובים מאוד ? הוא אמר "היו שם אנשים רעים מאוד, אבל גם אנשים טובים מאוד", ואכן הרבה מפגינים בכלל לא היו בקטע של מלחמת גזעים אלא בדגש על מחאה ימנית נגד הריסת סמלי הקונפדרציה.

          2. א הא…
            האנשים ה"טובים מאד" היו בקטע של "מחאה ימנית" כנגד הסרת פסל של גזען מובהק ולא היתה להם בעיה לחבור לנאצים לצורך ה"מחאה" הזאת.

            אתה תספר לנו, ובעיקר לעצמך, שהם באמת אנשים טובים מאד ואני אמשיך לחשוב שכל מי שמשתף פעולה עם נאצים – בטח ובטח בנושאים פוליטיים – הוא נאצי בעצמו או לפחות גזען עלוב ומגעיל.

          3. באיזשהוא שלב אנשים כמוך יצטרכו להביט סביבם, לבחון את הסביבה שלהם ולחשוב האם זה המחנה שהם רוצים להשתייך אליו.

          4. אתה מעביר את דבריו דרך מסננת דקה מאוד של השמטת כל מה שלא מתאים לך.
            אם אחרי שג'יימס פילדס מאוהיו, מי שבעברו השתתף בהפגנות של ניאו נאצים, דרס למוות את הת'ר הייר רק בגלל שזו השתתפה בהפגנה בשארלוטסוויל,
            התגובה של טראמפ הייתה "מגנה hatred, bigotry and violence from many sides" ,
            אז כנראה שהפרשנות שלך בעייתית.
            על אחת כמה וכמה כאשר ה-Daily Stormer , האתר של הניאו נאצים בארה"ב שיבחו את טראמפ על אמירותיו אחרי המקרה.

          5. תסביר לי איך אתה מכנה "גזען עלוב ומגעיל" את האיש (טראמפ) שהצהיר על אירועי שארלוטסוויל:

            "גזענות היא מרושעת ואלו שמעוררים אלימות בשמה הם פושעים וביריונים, ובכלל זה הקו-קלוקס-קלאן, נאו נאצים גזענים לבנים וקבוצות שנאה אחרות הפוגעות בכל היקר לנו כאמריקאים…
            אנו מגנים לחלוטין את ההפגנה השערורייתית הזאת של שנאה, בריונות ואלימות…
            כולנו כפופים לאותו חוק, ללא קשר לצבע העור. כולנו מצדיעים לאותו דגל, ואת כולנו ברא אותו אל כול יכול"

            אממה – תשאל למה הוא לא אמר את זה מיד ?
            כי אם אתה בוגר אתה יודע שיש דברים שאם תגנה כששונאיך דוחפים לך אצבע לעין, אתה קודם כל מסרב להשתתף בחגיגה ומסרב לתת לגיטימיות לשונאיך כאילו יש להם זכות לשפוט ולקטלג אותך על עצם הדיון. לאחר שהבהרת את הנקודה הזו – אתה מגנה. למשל אם ישאלו אותי "האם אתה מגנה את רצח רבין/רצח דומא " התשובה שלי לא תהיה "לא", כי מי ששואל לא סקרן תמים שמעוניין להכיר את העולם, אלא הוא תוקע אצבע בעין, ותשובתי אישית תהיה – "אני מסרב לענות לשאלה הזו !! אני לא במשחק שלך, מי אתה בכלל ?" רק לאחר שהבהרתי את כללי המשחק, אם מי ששואל אותי באמת אדיוט עד כדי כך, אשיב לו "לא".

            טראמפ לא מוכן להשתתף בכללי המשחק שתוקעים לו מיקרופון בפה ורומזים לו "תגנה חתיכת נבילה, ואם לא נצלוב אותך." הוא דוחה את זה על הסף ובצדק.

          6. תיקון "התשובה שלי לא תהיה כן.. אשיב לו כן."

            כתבתי "לא" כי חשבתי שאני "עונה" על האם אתה תומך, לאחר ששלחתי התגובה ראיתי שה"שאלה" היתה האם אתה מגנה.

          7. לא יודע מה איתך אבל אדם שעומד בקרב נאצים ואומר לעצמו 'סבבה, אין לי בעיה לעמוד לצידם ולהפגין כנגד מה שלא יהיה' בזמן שהנאצים שלצידו יורים/מזמרים את המנטרות הנאציות שלהם לא בדיוק נרשם אצלי כמו בן אדם טוב מאוד( גם אפילו לא כבן אדם טוב) , אבל יכול להיות שזה רק אני.

          8. קווין ג'ונסון –
            אתה כרגע משכתב את ההיסטוריה.

            תוסיף את התגובה הראשונית שלו,
            תוסיף את הזמן שעבר,
            תוסיף את מכבש הלחצים – ברובו של חבריו למפלגה.

            ואז תקבל קונטקסט.

          9. תגובה לאיש –
            אני מסכים אתך במאה אחוז שאם אכן
            א) המציאות היתה שכל מי שהיה בהפגנה ראה ושמע גזענות.
            ב) טראמפ אמר "אנשים טובים" על כאלה אנשים

            אני מהיום מכריז שאני שונא את טראמפ והוא מסוכן לעם ישראל ולעולם כולו.

            אני סבור שש2 ההנחות לא נכונות.
            א) אני מכיר סיקור תקשורתי בישראל על הפגנות ימין, ותמיד מצלמים את המושך רייטינג, בעוד שיש רחובות או סניפים של ההפגנה שאנשים עומדים ובכלל לא מודעים לדברים אחרים. מכיר מניסיון אישי בהפגנה שהייתי בה.
            ב) טראמפ לא העלה על דעתו להגיד אנשים טובים על מי שתומך בגזענות נקודה. ההצהרה שלו בהמשך מחזקת את מחשבתי. הוא התכוון לאנשים האחרים שעליהם אני מדבר.

          10. תגובה לגיא-
            כבר הסברתי את העניין, "מכבש הלחצים" הוא פרשנות שלך שמועילה לתפיסת העולם שלך,
            הסברתי לך אחרת –
            מי ששונאיו אומרים "נו אתה מגנה נו כבר תגנה נו תוכיח שאתה לא גזען נו נו נו"
            ברור שלא יגנה. גם אתה וגם אני היינו מתנהגים כך.
            מה שגרם לו לצאת באיחור בהצהרה שהבאתי (הגזענות היא רוע) זה תוצאה של הדבר הזה.

          11. ההפגנה צולמה אתה מוזמן לצפות. אתה לא חייב לצפות במה שהתקשורת מספקת יש היום יוטיוב ואנשים שמעלים סרטונים בכוחות עצמם. לי קשה לראות איך מישהו שהיה חלק ממנה הצליח לא לראות או לשמוע את הדברים שהנאצים שרו שם.

            לא ברור לי איזה עוד אנשים נותרו עבורו לדבר עליהם בהפגנה בסעיף ב שלך.

            האמת שטראמפ לא ממש מעניין אותי, הוא סתם אידיוט שעסוק בשחיתות ולהכניס כסף לקופת המשפחה.

          12. אני לא רואה צורך לצפות. אין לי ספק שמי שאומר (וסליחה שאני שוב מצטט)
            "גזענות היא מרושעת ואלו שמעוררים אלימות בשמה הם פושעים וביריונים, ובכלל זה הקו-קלוקס-קלאן, נאו נאצים גזענים לבנים וקבוצות שנאה אחרות הפוגעות בכל היקר לנו כאמריקאים…
            אנו מגנים לחלוטין את ההפגנה השערורייתית הזאת של שנאה, בריונות ואלימות…
            כולנו כפופים לאותו חוק, ללא קשר לצבע העור. כולנו מצדיעים לאותו דגל, ואת כולנו ברא אותו אל כול יכול"

            לא מתכוון להגיד fine people על אנשים שנמצאים בהפגנה ואדישים לנאומי ודגלי ושירי גזע.

            אם כבר חובת ההוכחה עליך, אם יש כזה דבר תיעוד של שעת ההפגנה מכל הזויות של אותו איזור, ושלא היו הפגנות מקבילות (הרי ההתנגשויות עם אנטיפה לא היו רק באיזור אחד בשאלוטסוויל למיטב ידיעתי) ואם בכל מקום היו דגלי גזע – אז אשנה את דעתי.

          13. תגובה לקווין ג'ונסון(13.5.1.1.5) – על איזה כללי משחק אתה מדבר? כששואלים אותך האם אתה מגנה את הנאצים בהפגנה בשארלוטסוויל התשובה צריכה להיות "כן" מהדהד!

            זה מסוג הדברים שצריכים להיות מעבר לכל דיון/ויכוח/"משחק"! במיוחד לנוכח ההיסטוריה וההשלכות שלה על האנושות בככל ועל ההעם שלך(!!!) בפרט!

            האם זה היה נותן נשק לשונאיו? לא! הם היו מקבלים את התשובה כפשוטה וממשיכים הלאה.

            זה לא משחק ידידי. אם ניקח את הגישה שלך לאבסורד אז בסוף אנחנו ננהל כאן דיונים על "נאציזם, בעד ונגד"…

          14. תגובה אחרונה שלי כנראה בתגובות ל13

            שי – האם אתה כשמאלני (אם אתה שמאלני) מגנה את אודי אדיב ? את טלי פחימה ?
            אולי תענה כן, ואולי תרגיש שאתה נעלב מעצם המחשבה שהעליתי על דעתי שאתה נמצא איתם באותה סירה, ולכן תסרב לענות על השאלה, כי תשובה עניינית שלך תחזק את ההנחה הסמויה שכל שמאלני חשוד עד שיוכח אחרת. לכן תענה לי תשובה לא עניינית כדי להבהיר שאתה מורד במוסכמות שלי, ובז לניסיון שלי לרתום אותך לביסוס הנחות שאתה לא מסכים איתן ("אדוני השופט, האם נכונה השמועה שהפסקת לקחת שוחד ?")

            איש – אני רוצה שתגיד לי אם זה סביר שטראמפ שגינה במילים ברורות ונחרצות גזעות, KKK, וכו' – באמת התכווןלהגיד fine people על אנשים אדישים לזה, או שבלשונו האידיוטית הוא באמת התכוון להגיד – "תקפצו לי, אני לא מגנה אף אחד כי אתם מנסים לגרום לי לתת לגיטימציה לאנטיפה כהנחה סמויה שכל מי שהתנגד להפגנה הוא בצד המואר וכל מי שהשתתף בהפגנה הוא בצד החשוך. תקפצו לי !"
            אחרי שהבהיר שהוא לא משתף פעולה עם הפייק מדיה, אז הוא הבהיר את גינויו החזק לגזענות.

          15. אני כבר לא יודע למי אני עונה אז רק אגיד שמי שלא חושב שיש כאן עליהום תקשורתי לא ממש הוגן מהשנייה הראשונה שטראמפ נבחר עוצם את עיניו.
            התקשורת ליברלית, וזה סבבה. אבל הם אלו שמבזים את מוסד הנשיאות ואת טראמפ מהשנייה שהחליט לרוץ לנשיאות. זו אגב אחת הסיבות העיקריות שנבחר. כשיש חלקים גדולים בעם שמרגישים שסותמים להם את הפה, הם יגיבו בעוצמה לא פחותה.
            לגבי ההערות של טראמפ על אותה הפגנה. כשהוא הטיל את האשמה על שני הצדדים הוא לא דיבר על המפגינים האמיצים שעמדו מול הניאונאצים. הוא דיבר על גופים כמו אנטיפה שחילקו סכינים ואלות לאנשים בהפגנה.
            לא בא לקחת צד כאן, אבל באמת יש צביעות מסויימת של השמאל, כמו שאהרון מנסה להגיד, ומדיניות של "עליונות מוסרית", שמקוממת כשהיא באה מהשמאל, לא פחות מכשהיא באה מהימין.

          16. לשאלתך קווין ג'ונסון – אודי אדיב הוא בוגד ואני מגנה אותו ועוד איך!
            בהקשר של טלי פחימה אני סתם עצוב שהיא החליטה לעבור צד. לפחות היא לא פגעה בבטחון המדינה.

          17. אפלטון,
            זו לא התקשורת השמאלנית ליברלית שעורכת לטראמפ את חשבון הטוויטר.
            הם גם לא עיוותו את דבריו כאשר הוא כינה את האתלטים השחורים שמוחים "בני כלבות".

            (ואי אפשר שלא להתעלם מהעובדה הפשוטה –
            המחאה של קפרניק התחילה בזמן שלטון אובמה)

            אני בכלל לא חושב שזו שאלה של ימין ושמאל.
            ג'ון מקיין, אין עצם בגופו שהיא לא 100% רפובליקנית,
            והוא התנגד נחרצות לרפות שבתגובתו של טראמפ אחרי רצח מפגינת זכויות האדם.

          18. גיא, אני מקווה שאני עונה לך בשרשור הנכון. מתחיל להיות צפוף כאן.
            העניין הבעייתי מבחינתי הוא שמשתמשים בחצאי אמיתות וססמאות כדי להוכיח נקודה.
            ספציפית לגבי האמירות של טראמפ על אותה הפגנה. היה כאן נסיון מובהק להפיל אותו בלשונו. ויש התעלמות מוחלטת מכך שמה שהוא דיבר באותה הפגנה היה על גופי שמאל אלימים שעודדו אלימות פיזית בשטח, כולל חלוקת סכינים, אלות וספריי פלפל כדי להתסיס את השטח. זו האמת המלאה. מכאן תיקח את הדיון לאן שתרצה אבל אתה לא יכול להוציא משפט מהקשרו ולהגיד שטראמפ תומך בנאו נאצים על פי המשפט הזה שאמר.
            לעצם השימוש בטוויטר ודרך ההתנסחות שלו כנשיא.
            אני חושב שהשימוש בפלטפורמה כזו היא בעייתית, בעיקר בגלל שאין פילטרים וזמן לחשוב. אני מרגיש שיש סכנה בכך שנראה שהוא מונע מאגו וללא רציונל ממלכתי. אני מסרב להיגרר להאשמות ולדוגמאות כמו "היטלר", "פאשיסטי" וביטויים שמרחיקים כל סיכוי להתדיינות.
            אני חושב שיש צורך לקחת צעד אחורה אצל כולם. מהנשיא דרך התקשורת ולהחזיר את דרך הדיון לצורה תרבותית ולא מתלהמת.
            אני חושב שהנשיא מרגיש מותקף על ידי התקשורת ואולי בצדק (גם ההרגשה שלו וגם ההתקפה), ואני חושב שאפשר לשנות את זה.
            להתחיל מהנחיה מראשי רשתות הטלוויזיה לכבד את דרך הדיון, לבקש מהנשיא שיגיב בדרך מכבדת. אני חושב שזה אפשרי.
            אני גם אוהד מאוד את מקיין והצורה שהוא מתבטא. אני חושב שמה שהוא מנסה לעשות, בעיקר, הוא להחזיר את דרך וצורת הדיון, וזו הבעיה העיקרית עם טראמפ לטעמי.

          19. אפלטון,
            אני לא מנסה להצדיק אף אחד.
            אין ספק שהשמאל בארה"ב הוא לא טלית שכולה תכלת.

            אבל דבר אחד ברור –
            באותה הפגנה נרצחה מפגינה.
            קשה שלא להתייחס לרפות התגובה של טראמפ.

            בקלות יכולתי לדלות ציטוטים מבין אינספור הטוויטים שלו.
            אבל זה היה לא יותר מפופוליזם.

            אני בכוונה מתייחס ל-2 אמירות שלטעמי מייצגות את כהונתו עד כה –

            הפגיעה בחופש הביטוי (כאשר הוא קורא לפטר את כורעי הברך),
            וההימנעות המכוונת מלגנות את אירוע הדריסה.
            שמעתי אותו בחי, עוצר כל ניסיון להציף את שאלת הגזענות הניאו – נאצית, זו שהייתה חלק בהפגנה,
            זו שנציגה רצח מפגינת נגד.

            הדיון בכלל התחיל מהמקום בו האצבע המאשימה היא כלפי הליברלים.
            והאמת?
            זה הופך למאוס.
            זה ש-"שמאל" הפך בארץ למילה גסה.
            זה שההאשמות כלפי השמאל לא חדלות,
            למרות שהשמאל כבל לא בשלטון כבר לא מעט שנים.

          20. אקפוץ שניה על השאלה שלך לשי. כן, אני מגנה אותם, ואין לי שום צורך להעלב מעצם השאלה. יש אצלך איזו פסיכוזה לא ברורה שמאחורי כל שאלה וכל בקשה להתבטאות לגבי משהו אורב לו איזשהו פח שמנסים להפיל אותך לתוכו. זה אינו המצב ואם אתה באמת חושב כך אתה שרוי בפרנויה.

            1) אתה מייחס לטראמפ תחכום שלא קיים בו.
            2) גינוי נאצים אינו מהווה מתן לגיטימציה לאנטיפה. אם זה מה שאתה חושב כאן על כל מי שמגנה את הנאצים אז מלבד הכשל הלוגי הבסיסי בעניין יש לך בדק בית לעשות בנוגע לצורת המחשבה שלך.
            3) לתת הצהרה מנוסחת ע"י הצוות שלך יומיים אחרי בשביל למזער נזקים לא שקול לתאוריית הלא משתף פעולה עם ה"פייק מדיה" שלך.
            4) לייחס לטראמפ אידאולוגיה כלשהי שאינה קשורה בהתעשרות שלו (או חבריו או משפחתו) זה כנראה שגוי(ספק רב אם יש לו כזאת בהתחשב בדעות הסותרות שהוא הציג במהלך השנים). לכן בעוד שיכול להיות שהוא גזען קטן איפשהו מתחת זה, מדובר באדם שיגיד מה שהוא חושב שהוא צריך להגיד בשביל לקבל תמיכה. אם אתה שואל אותי, מה שקרה שם הוא שהוא פשוט לא ידע מה הדבר הזה צריך להיות כיוון שהוא ידע שיש לו תמיכה מאוד חזקה בציבור הזה(הנאצים) והוא לא רצה לאבד תמיכה זאת.

          21. גיא
            מבחינת הימין השמאל תמיד בשלטון. כשצריך גם ביבי ובנט יכולים להיות שמאל ואם לא אז זה לא שהם עשו משהו לא בסדר פשוט כל המערכת השמאלנית שבאמת שולטת במדינה לא מאפשרת להם לעשות את מה שהם באמת רוצים לעשות.

          22. ניב
            טראמפ ניסה שם להמנע למגנות את הנאצים כיוון שהוא זוכה אצלם לתמיכה גורפת שהוא לא רצה לאבד. שום דבר לא מנע ממנו לגנות גם אותם בצורה מפורשת וגם את גופי השמאל האלימים. הבחירה שלו הייתה כמות שהיא מסיבה מאוד ברורה. לא היה מדובר בשום ניסיון להפיל אותו בלשונו.

          23. גיא שוב, אין לי שום בעיה עם זה שיש לך בעיה עם טראמפ.
            אבל לקרוא לו אנטישמי, או מצדד באנטישמים זה מגוחך לטעמי. מעבר לזה שנרצחה אישה וזה נורא, היתה לאורך כל ההפגנה (שאושרה כחוק על ידי המשטרה, וגם אם אנחנו שונאים את מה שנאמר שם, ולדעתי יש לאסור התאספויות מסוג אלו, אבל זה חלק מהחוק האמריקני), התגרות אלימה מצד גופים שניסו ללבות את השטח. והצליחו.

            העניין הוא שיש סיטואציה שלמה ומורכבת, ובעניין הזה באמת היו שני צדדים שאותם יש לגנות. כמובן את הצד של הרוצח, וגם את הצד שחילק סכינים כדי לפגוע במפגינים.
            לרדד את השיח ולקרוא לטראמפ "אנטישמי" או "מצדד באנטישמים" על סמך האמירה הזאת זה לא בסדר.
            בגדול, טראמפ גינה את הצדדים, וגם את האנטישמיות באופן כללי לאחר מעשה. אני חושב שבאותו רגע הוא הרגיש נסיון שמנסים למשוך אותו בלשון, ואני גם הרגשתי את הנסיון הזה, ולכן לא הגיב. ועשה טעות שלא הגיב באותו רגע. אבל עשה כך לאחר מכן, מה שלחלוטין לא הושמע בתקשורת ונעלם עם כל הרעש.

          1. תנוח דעתך צביקה. אני לא שטוף מוח. אני פשוט רואה מה קורה בלי שום פילטרים ומגיע למסקנות שלי בכוחות עצמי.

            האם גם אתה כזה?

    6. אני לא חושב שמדובר רק על עליהום. טרמפ אומר ועושה דברים מאוד קיצוניים שאינם עולים בקנה אחד עם ממלכתיות אין ספק שהוא מפחיד ואין ספק שהוא חורג מהדת ההומניסטית – ליברלית.
      לכל המגיבים לינתי – ככל הנראה כאשר הוא אומר משהו הוא בדק אותו לעומק כולל נתונים הניתנים לבדיקה והבנה של השלכות ארוכות טווח – ועצם ההתנפלות על הדברים הרהוטים מעידה על חוסר יכולת להקשיב באמת גם אם הוא טועה לדעתכם.

        1. פומה אתה רוצה לכעוס בבקשה. אבל אל תדבר איתי אחר כך על סבלנות לאחר ואי סבלנות של אחרים כשאתה עושה את ההפך הגמור בצורה שבה אתה מתבטא כאן – כולל הדברים המאוד בוטים שכתבת לאהרון למעלה.

          1. אתה מתחמק מהנקודה.
            ואני לא מדבר על סבלנות אני מדבר על סובלנות.
            לי יש אפס. סובלנות.לפשיסטים גזענים וניאו נאצים .
            ושונא מיתממים קאפיש ?

          2. פומה נראה לי שהבנתי את הכיוון.
            מקווה בשביל שנינו שכאשר נדבר על כדורסל נעשה זאת בפחות עוינות ונצליח באמת לדבר.
            בהצלחה בנאדם

        2. הבעיה פומה שלא כל מי שאתה חושב גזען הוא באמת גזען. ולמשל לראות בעם ישראל העם הנבחר זו אינה גזענות כי היותו של העם היהודי עם נבחר מחייבו להיות אור לגויים ויש איסור לפגוע בגוי בגלל שהוא גוי וחסידי אומות העולם וצדיקי אומות העולם/בני נוח יש להם חלק לעולם הבא כמו לעם ישראל.

  12. בינתיים מטרתו של טראמפ זנה למטרתם של דיקטטורים מסוגו להצית אש ולקדם שחיתות.
    רק שארדואן וביבי זזו לאט.
    נשיא מצרים המודח היום בכלא ,וטראמפ מנסים לזוז מהר .
    נראה איך זה יגמר אל תשכחו שיש מליוני מרצחים ניאו נאצים התומכים בו ,אמריקה היא חבית אבק שריפה תמיד היתה כזו ולכן המאפיה פרחה שם,הגזענות.פרחה שם ,אך תמיד איכשהו החיים נמשכו .
    טראמפ לא המציא כלום הוא פשוט מדליק את מלחמת האזרחים צפון דרום מחדש .
    נקוה שיגמר שוב כפי שנגמר בפעם הקודמת.

    1. אם אתה קורא לראש ממשלת ישראל הנבחר דיקטטור ושם אותו עם ארדואן באותו משפט זה אומר דרשני, כמובן שהשמאל לא מסית יש לו "חופש ביטוי"/"אומנות" /"מספר סיפורים"

  13. אני לא תומך בטראמפ, ומתעב את הדעות שלו ובמיוחד את הדרך שלו להביע אותן. ועדיין, אני לא מבין למה סטף קרי ושחקנים נוספים לא רצו להיענות להזמנה מהנשיא? יש להם חופש דיבור, הם יכולים להתבטא נגדו אישית, למה לצאת גם נגד מוסד הנשיאות והסמכות שלו? יש לך מחלוקת עם מישהו, מצויין, תיפגש איתו ותאמר לו את זה.
    אגב, מה שקרי עשה הוא לגיטימי בעיני, שלא כמו אהרון האוחז בדעות פשיסטיות, אני לא חושב שיש לבחון את הלגיטימיות להיענות להזמנה של הנשיא, פשוט לא מבין את הצעד הזה.

      1. אז מה אם הוא תומך? להיפגש ולהידבר תמיד אפשר, זה לא שהוא הולך לשים אותם בכלא. הם לא מכבדים אותו כאדם, ולא את התפקיד שלו, בזמן שהוא מכבד אותם בהזמנה.

    1. נתן אתה בכלל מכיר את הדעות שלי שאתה אומר שאני אוחז בדעות פאשסטיות אתה לא מתבייש ?
      על סמך מה אתה משמיץ ?
      בגלל שפומה כתב ?
      מה זה ההשמצות הללו חדשות לבקרים ?
      תתמודדו עניינית ולא בסיסמאות נבובות ומשמיצות.

      1. ככה זה שמאלנים, כל הזמן עסוקים בהכללות.
        אהרון, אני לא חושב שאתה פאשיסט, וגם אין לי דעה שלילית עליך בתור מגיב, אני גם נהנה מהפוסטים שלך.
        אולם, אם סטף קרי או לברון מביעים דעה, מטופשת ולא אחראית ככל שתהיה, ואתה טוען שצריך לבדוק אם מותר להם להגיד, או לעשות משהו כבני אדם חפשיים. אתה מעודד בחינה של חופש הביטוי שלהם וזו דעה פשיסטית. יש הרבה משטרים שעדיין מחזיקים בדעות האלה, כמו גם כמה מגזרים בחברה שלנו, אבל זה עדיין סוג של פאשיזם.

        1. חופש הביטוי הוא תמיד לצד אחד זו הבעיה.
          יש מסורת ללכת לנשיא באמריקה.
          אני בטוח שהיו מספיק נשיאים שמספיק ספורטאים לא אהבו אותם אבל בכל זאת הלכו לטקס הממלכתי (לצורך העניין ) הזה.
          ההליכה לשם לא עשתה אותם מסכימים עם הנשיא
          וזה היה בעיני של יותר כבוד לנ.ב.א מאשר כבוד לאיזה שהוא נשיא.
          עכשיו כולם באו תמיד לכולם מבלי קשר עם מסכימים או לא …ופתאום מתנה אחד שובר את הכללים וזוכה ללגיטימציה .
          לכן אני חושב שזה לא ראוי .
          אשר ללברון ….אז ככה לדעתי התגובה שלו לא ראויה לחלוטין אבל אם זה בא בהקשר לביטויים שטראמפ אמר על הפוטבול אז בואו ונגיד שהייתי משאיר את זה כמו שזה.
          אבל אם זה בעקבות הביטול של טראמפ את קרי אני חושב שזה לגמרי לא במקום וראוי להענשה.
          אין קשר לחופש הביטוי שכן מי שהיה אומר לקומישנר אדיוט (או לסתם שופט בליגה ) היה ממזמן נענש ולא נאחז בטיעון חסר הרלוונטיות הזה (לדידנו ) חופש הביטוי .

          1. אהרון, כפי שצוין כאן בעבר. טום בריידי שהוא שמרן מוכר ותמך במופגן לטראמפ סרב ללכת לבית הלבן להיפגש עם אובאמה.
            הוא עשה את זה בקלאס והמציא תירוץ כדי לא להעליב את מוסד הנשיאות, אבל זה בהחלט תקדים שהיה כבר, ואמי לא רואה בזה רע.
            היה מקום בעניין הזה לסגור את הדברים בדלתיים סגורות, ולהסביר לבית הלבן שהקבוצה לא מתכוונת להגיע ולכן עדיף לוותר על המנהג בימים אלו, ולהתעסק בנושאים חשובים יותר.
            אבל אנחנו בעידן שהכל בחוץ. גם השחקנים מרשים לעצמם להשתלח בנשיא ולפלג ולהקצין, אבל מצד שני קשה להאשים אותם כשהנשיא בעצמו שולח קללות ונאצות אל עמיתיהם למקצוע, בין אם בטוויטר ובין אם בנאומים מול אנשים.
            אני לא משונאי טראמפ, בטח לא ממניעים אידיאולוגיים, אבל אם תהיה כנה אתה חייב להודות שנראה שהוא איבד שליטה לחלוטין. על עצמו ועל המדינה שלו. אני לא בא לחלק ציונים על מדיניות חוץ ופנים, וגם די מכבד את זה שהוא ממשיך לדבר עם העם דרך טוויטר, כמו שהבטיח שיעשה. אבל בהסתכלות על צורת ודרך הביטוי שלו מאז שנבחר, נראה שהוא מונע מאגו בלבד, והרציונל ממנו והלאה.
            לך לא נדמה ככה ממבט מהצד?

          2. אפלטון תודה.
            בגדול מסכים איתך לכן כתבתי למשל שאם לברון הגיב כפי שהגיב על תגובת הנשיא לקרי הרי שהתגובה בעייתית מאד (כי התגובה לקרי הייתה בהחלט מידתית ) .
            אך אם הוא הגיב להשתלחויות אחרות של הנשיא אני חושב שזה לא מכובד אך אפשר לחיות עם זה.
            בלי קשר אני מצדיק את טראמפ שהוא משתמש בטויטר ככה צריך לעשות מול תקשורת עוינת וחד צדדית .
            אשר לסגנון השימוש זה כבר משהו אחר.

          3. אהרון,
            איך אפשר לכתוב על חופש הביטוי ("הוא תמיד לצד אחד"),
            ולקבל בשוויון נפש נשיא שאומר על האתלטים השחורים שמוחים שהם "בני כלבות" ושצריך לפטר אותם.

            המחאה שלהם היא מחאה לא אלימה. יותר מאתלט אחד מהמוחים כבר שילם על מחאתו בכך שלא זכה לחוזה חדש,
            ועדיין המחאה ממשיכה.
            נתחיל בכך –
            מחאה לא אלימה זו זכות בסיסית בדמוקרטיה.
            יש מי שיומר שזו אפילו חובה מוסרית.

            טראמפ בניסיונו לפגוע בחופש הביטוי, על הדרך, הופך את מוסד הנשיאות לבדיחה.

          4. גיא לא הסכמתי עם סגנון הביטוי של טראמפ וכתבתי זאת.
            למרות שאיני בטוח שאינו צודק עקרונית (לא בסגנון)
            .לא בקיא בכל הניונסים ולכן לא חווה דעה עקרונית.

  14. מה שמפחיד יותר מהכל זה הנשיא הזה שלא שולט על הפה שלו ובניגוד לנשיאים קודמים משתמש בטוויטר כבמה המרכזית שלו יכול להביא את העולם למלחמת עולם שלישית בלי למצמץ.
    מהירות ההקלדה שלו עוקפת את כל מערכת השלטון האמריקאית שמבוססת על יועצים מקצועיים בכל תחום. אני בטוח שהיועצים הללו מתעוררים כל בוקר לבנים מול פליטות הפה חסרות הבושה של המנהיג החזק בעולם.אמריקה בבעיה העולם בבעיה ואנחנו בבעיה
    כל אדם שפוי ובטח שחקנים דוגמת לברון וקרי צריכים להתנגד לתופעה.

  15. אמריקה הגזענית יכולה לקבל שחורים כשהם ספורטאים או זמרים או שחקנים, אבל דעתנות שחורה זה דבר בילתי נסבל

  16. איזה דיון אש… בעולם שאין בו אמון או אמונה, ומנהיגים גורמים לפילוג יותר מאשר לאיחוד – כבר היינו לפני כמה עשרות שנים וזה נגמר בכמה עשרות מיליוני חללים.
    כנראה שהכדור הוא עגול.
    טרמפ וביבי משתמשים באותה הרטוריקה

    מי שלא מכבד את המוסד אליו הוא נבחר שלא יצפה שיכבדו אותו אחרים

      1. כמו שלברון אמר. טראמפ הפך את הבית הלבן לבית משוגעים שמייצר שנאה ופילוג. גולדן סטייט לא לא מכבדים את מוסד הנשיאות. הם לא מכבדים את הנשיא – אותו נשיא שלא מכבד את העם שלו.

  17. תכלס טראמפ צודק, הדרך היחידה לסתום את הפה לבני זונות האלה שלא מכבדים את המקום שהם חיים בו הוא לפגוע להם בכיס

    1. רק לפני רגע כתבת –
      "חתוליו בוא כבר תגיד שישראל פאשיסטית והימנים הם טיפשים גזענים"

      מה שאתה מציע –
      לפגוע בכיס, ולסתום את הפה, של מי ש-"לא מכבדים את המקום שהם חיים בו",
      מה זה אם לא הבסיס לאידאלוגיה הפשיסטית?

      מתוך ויקיפדיה (ציטוט מתוך הערך 'פשיזם') :

      "קיימים רצון לאומי ומטרות לאומיות שהמדינה דואגת לקיומם. לפיכך יש למדינה ערך מוסף מעל לערכם של הפרטים המרכיבים אותה. המדינה הפשיסטית היא מהות הכול והיא הדואגת גם לפרטים. לכן מותר לה לעשות הכל, למען העם. הפרטים במדינה מעניקים לה את חירותם מרצון. המדינה היא נצחית וכך גם משטרה הטוטליטרי דיקטטורי."

      1. רק שאלה:
        מדוע חופש הביטוי כולל לבזות( לדעת אדם) את הדגל אבל לא כולל לפטר את אותו אדם. חופש אמיתי אוצר שזכותך לפטר את מי שבא לך- אבל איכשהו זה תקף תמיד לכיוון אחד- מותר להגיד מה שבא לך ואסור למעסיק להגיב בהתאם.
        נניח העובד של אמר מוות לערבי, לי אסור לפטר אותו למה?
        לדעתי זה מה שהציבורמחפש בטראמפ.

        1. דמוקרטיה אין משמעותה החופש לעשות כל העולה על רוחך.

          בדמוקרטיה יש איזון בין "סוגי" חופש.
          לדוגמה –
          חופש העיסוק, אין משמעותו שאני יכול לעבוד כרוצח שכיר…
          בדמוקרטיה, הרשות המחוקקת היא הרגולטורית של האיזון בין חופש לחופש,
          הרשות המבצעת אוכפת את הרגולציה,
          והרשות השופטת מכריעה במקומות בהם יש ספק.

          חופש הביטוי הוא חופש חשוב,
          כך גם החופש לחיים.
          לכן הסתה אסורה במדינה דמוקרטית
          (ולכן לא קראת תגובות נזעמות שלי לגבי מעצרם של מנהיגי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית).
          בעוד שמחאה לא אלימה (לדוגמה – לכרוע ברך בזמן ההמנון) היא מחאה לגיטימית שמונעת מהמעסיק לפגוע בחופש העיסוק של המוחה.

          ישנם מקומות עבודה שמכניסים לחוזה סעיף "מורליות",
          ואז גם עם העובד לא עבר על החוק, ניתן לפטר אותו.
          לא תמיד זה מוצדק, ובדיוק בשביל זה יש בתי משפט.

  18. אני לא תומך טראמפ בכלל, אבל כשאתם חוזרים שוב
    ושוב כמו תוכים על "תומך בנאו נאצים ושונא שחורים" אתם רק מדגימים את שטיפת המוח של התקשורת הליברלית. מביך שאנשים חושבים בכל תחום אחר הופכים – בנושאים מסוימים – לחבורת המעודדות של האג'נדה שלהם.

    ואין מקום באתר לכינוי כמו של המגיב הראשון (האם זה הגזען קווין ג'ונסון? לא אופתע).

    1. רציתי לכתוב לך +100 על הרישא, אבל אז הופתעתי לקרוא את הסיפא.
      "ידידי" ה""נכבד"", אני לא המגיב הראשון, ואני לא גזען. הרי בזה שאתה קורא לי גזען את חוטא באותו חטא שאתה מאשים בו ברישא את החוזרים כמו תוכים על "תומך בניאונאצים ושושנא שחורים".

    2. התקשורת היא אותה התקשורת תמיד . היא לא השתנתה מלפני 5 , 10 או 20 שנה . ולא כולה ליברלית – יש בה גם הרבה שמרנים ואוונגליסטים.
      מה שהשתנה הוא נשיא שלא מכבד את אזרחי מדינתו ואת התפקיד אליו נבחר . אני לא חושב שהוא שונא שחורים , וגם לא חושב שהוא תומך בתוך-תוכו בניאו נאצים . אבל הוא בהתנהגותו פרחח רחוב שלא שולט על פיו ונהנה להסית נגד ציבורים שלא מסכימים איתו . ואת זה נשיא לא אמור לעשות , כי האזרחים מסתכלים עליו לשמש דוגמא , וההתנהגות שלו מבזה את המשרה.

      1. "את זה נשיא לא אמור לעשות"
        אבל מי שבחר בו ידע מי הוא מראש.לכן למה הוא "לא אמור" לעשות את זה ?
        יותר מכך, דווקא בגלל איך שהוא מתנהג בחרו בו. כ"כ נימקו את בחירתם "הוא לא פוליטיקאי, הוא לא פוליטקלי קורקט, צריך איש עסקים כמוהו בראש המדינה שלנו" – אז דווקא אחרי שנבחר להפוך את עורו ?
        הפוך. זה לגיטימי מאוד.

        1. מה בכלל קשור מי בחר בו ? אתה רוצה כמה דוגמאות למשטרים אפלים שעלו בתמיכת הציבור בבחירות חופשיות ?
          לאחר הבחירה הוא צריך לשמש נשיא מאחד , ולא נשיא מפלג. ואם הוא מסית ומעורר שנאה , אין להתפלא על תגובות הנגד וההפגנות . הן לגיטימיות ומוצדקות .

        2. "צריך איש עסקים כמוהו בראש המדינה שלנו"
          אחת הבדיחות הטובות.
          שכל מי שבחר בו יביא דוגמה אחת לעסק שהוא הרים והצליח (חוץ מהבחירות עצמן, שזה באמת הצלחה היסטרית, אבל הבסיס שלה היא שנאת הפוליטיקה הקיימת ולא תמיכה בטראמפ בשל מי שהוא עצמו).
          https://www.youtube.com/watch?v=DnpO_RTSNmQ
          אתה מוזמן לא לצפות – אחרי הכל זה סרטון של איש תקשורת, וככזה הוא בטוח FAKE NEWS

    1. טרמפ לא צ'ר'ציל בנימוסיו והשכלתו, אבל ארה"ב עם קלינטון היתה מגיעה לאיפה שבריטניה היתה מגיעה עם צ'מברליין. וזה מה שמפחיד, אילו היינו מגיעים לכך.

      1. זו דעתך הפרטית . בינתיים טראמפ הוא רק דברן גדול . קלינטון בוודאי לא היתה מתעלמת מהרוסים ומדיניותם הכוחנית כפי שעושה טראמפ – כנראה בהכרת תודה על העזרה שלהם לבחירתו .

        1. כנראה באותה תגובה על אפריקה פספסת את השורה הראשונה שכתבתי בה " זה עובד הפוך לשני הכיוונים, לשיטתך:" ואז תיארתי את האבסורד עם אפריקה. לשיטתו.

  19. על טראמפ אני לא מופתע.
    כתבתי את זה על דוראנט לפני כמה שבועות ואכליל גם את סטף קארי וכל חברי הווריוס.
    להיות צודק זה לא מספיק. צריך להיות חכם.

    במקום שהסופרסטארים השחורים יחרימו את הנשיא עדיף שהם יכבדו את המוסד וינצלו את ההזדמנות הזאת לשנות משהו.
    מה הכי גרוע שהיה יכל לצאת מזה?

    טראמפ הוא חתיכת אידיוט אבל הקהילה השחורה מאוד תוקפנית ומאוד לא סלחנית כלפי אדם שחור שלא תומך בהם באופן אוטומטי.

    תמיד אתאכזב יותר מהצד החכם יותר

  20. כל הוויכוח הזה , מסקנה אחת פשוטה , כלכך קל להביע דעה בימינו עם המדיה , לברון יצא גבר ( מותר לאוהב אותו בגלל זה ? אני מסולק מהקבוצה אחרי הטיפול שהאשך העביר אותי? צריך תשובות!).

    אני לא מספיק מבין אז אני לא רוצה לדבר שטויות , בדרך כלל אני אתמוך בגיא כי הוא משכנע אותי הכי טוב , בכללי הטענה של טראמפ הגיונית פשוט הוא בן אדם נורא בעייתי וקשה לקחת משהו שהוא אומר ברצינות ( אפשר לבקש לכבד את הדגל, לא צריך להיות דביל בדרך שאתה מבקש את זה)

    בכללי לפחות לא משעמם איתו , תמיד כיף קצת אקשן.

  21. גילוי נאות: איש ימין אנוכי.
    לא הבנתי מעולם את הצורך של ימנים בארץ לרצות בהצלחתו של טראמפ הגס והדוחה, אבל הבנתי הרציונאל שהתנגדות להילארי, על כל החבילה שהיא מביאה איהה ובמיוחד אחרי 8 שנות אובמה, שיהיה קשה למצוא משהו יותר פרוג' לפט ממנו.
    עמדתי נפעם מבחירתו, כי לא האמנתי שבארה,ב של אמריקה הגדולה, עם כל המערכת הגאונית שם, מועמד כל הזוי יכול להגיע לנשיאות, אבל כמו רבים אחרים ייחלתי שהמשרה תמתן אותו.
    אבל הוא ממשיך עם השפה הבוטה שמשרת נשיא פשוט לא יכולה להרשות לעצמה.
    לפעמים הצורה כל נוראית שכבר אין מקום לדיון על התוכן בכלל (ולא שיש איזה תוכן מופלא שם, כן?).
    אבל הנה פלא: במקום לגנות, אנשי ימין בארץ ממשיכים להגן עליו גם כיום, כשבחירתו לא עומדת על הפרק ובוודאי כשקלינטון כבר לא רלוונטית. זה ממש נשגב מבינתי

    1. ראית איך הוא דיבר על צפון קוריאה ואיראן באו"ם? ראית את הקשר שלו ושל ביבי? ראית איזה שגריר פרו ישראלי הוא מינה? ראית איך הוא מתייחס" לפלסטינים"? מדובר בנשיא מדהים( במחינה ישראלית) שיצא גם עם ראש ממשלה מתאים – לכן הימין שמח שנבחר( ובצדק) מאמין שלימין לא אכפת מה קורה בתוך ארה"ב, אבל מבחינת ישראל מדובר בנשיא מצויין( כנראה הרבה יותר טוב מקלינטון)

      1. אז אני מאמין שנראה את השגרירות עוברת לירושלים במהרה בימינו, סיפוח השטחים וביטול הסכמי אוסלו לעולם ועד

  22. עם כל הכבוד לחברי האתר המלומדים, נראה שלמרות כל "הידע" ו"הנאורות" שלכם אתם מפספסים פה נקודה חשובה.
    טראמפ נבחר לא "מאהבת מרדכי אלא משנאת עשו", בדיוק כמו במקרה של ביבי.
    אין מה לעשות, כל מי שקודקוד בראשו, מבין שהליברלס או השמאל בארץ הם הסכנה הגדולה ביותר.
    הרי אותם אנשי שמאל מעדיפים את הפליטים המוסלמים המסכנים גם אם הם מבצעים, רצח, אונס מהזן הגרוע ביותר, על פני המקומיים במדינות המערב.

    ופה בארץ יעדיפו להגן על ערבים גם אם האחוז שלהם באוכלוסייה קטן בהרבה מהאחוז הרצח, אונס, אונס על רקע לאומני שהם מבצעים לעומת שאר האוכלוסייה. הם יגידו שמצביעי ביבי וגל המזרחים בבונים וכאשר יציבו מראה בפניהם שהם מגינים על הערבים שהם יותר גרועים, הם ישתמשו בתירוץ העלוב, שקודם נשנה מבפנים ופתאום לא אכפת לנו מהערבים, רק מהעם שלנו למרות ששנייה לפני קראו להם מנשקי קמיעות וחבל שהם מביאים ילדים לעולם.

    לכן רבותי נסיים במאמר חז"ל אל תפחדו לא מן הצדוקים ולא מן הפרושים, אלא מן הצבועים.

    ואותם צבועים גרמו במו ידיהם לרצח של מיליונים.

  23. הימין בכל העולם זה "מה, אני פאשיסט?" אז לא, אתה לא. אבל המעשים שאתה תומך בהם בדרך לשם אם לא שם. ההדחקה החולנית הזאת של הקשר של טראמפ לניאו נאצים ולגזענים וללאומנות קיצונית, כמו של ביבי לרבנים ולסמוטריצים למיניהם, היא כבר כל כך ברורה שזה קומי

    1. השמאל בכל העולם זה "מה, אני תומך באנרכיה מינית , מדינית וכלכלית גלובלית " ? אבל המעשים שאתה תומך בהם בדרך לשם אם לא שם. ההדחקה החולנית הזאת של הקשר של ה.קלינטון לאיסלם , לקיצוניים מגדרים נוסח שבדיה שמחנכים את ילדיהם ללכת בשמלות ולתומכי סוציאליזם שגרם בעבר למיליארד סינים לגור עם חזיר באותו חדר ולקובנים ליסוע במכוניות מודל 64, , היא כבר כל כך ברורה שזה קומי

    1. אני אבהיר, אני נגד ביבי וטראמפ באותה מידה כמו שאני נגד השמאל, אבל האלטרנטיבה להם היא יותר גרועה.
      בחיים אין שחור ולבן, תראה למשל את נתוני ההצבעה בערים מעורבות אולי חוץ מחיפה, למה מצביעים שם הרבה לימין?
      פשוט בתור אחד שחי עם ערבים בלוד ובירושלים ועשה את השירות הצבאי ביפו בגלי צהל, אני מכיר גם את האוכלוסייה הערבית וגם את אנשי התקשורת.

      אתה לא יכול להיכנס לחצר שלי, להביא אנשים שפוגעים בי ואז להאשים אותי בשנאה. דה פקטו המדינה הזאת יהודית לכן כל המלחמות שלך על זכויות אדם תעשה אצלך בבית לא אצלי.
      ככה הרדנקס הדפוקים והגזענים שגם אני נגדם, מרגישים כשמביאים להם מקסיקנים או כשאוכלוסייה שחורה מנסה לעשות בלאגן באלימות.
      אני חושב שגם השמאלנים וגם הימניים צבועים וגזענים כולל אני.
      אבל כמו בכל בחירה בחיים אני אעדיף את האוכלוסייה הפחות גרועה.

      1. ניר, הוא (כנראה) חולק על ההנחה היסודית שלך – שלאומיות זה טוב.
        זכות להגדרה עצמית זה טוב.

        אצל (חלק) מהשמאל יש עיקרון חשוב, לדעתם מוסרי ומקודש – ביטול גדרות ומסגרות. מסגרות לאומיות, משפחתיות, מדיניות, רכושניות,
        לכאורה בשם ההמנון הקדוש "אימג'ן" של ג'ון לנון, אל תתפלא אם תנועה למען הנודינסטים תקום עוד כמה שנים כי כל מה שטבעי הוא לגיטימי.

        (יש פן של צדק בדבריהם, אבל מי שאוכל פרי בוסר הולך לבית חולים, לא מתקן עולם. יש סדר וזמן לדברים, (ויש גם אלוהים בתמונה) ואין כאן מקום להאריך).

        רוב השמאלנים יעצרו לחשוב בגלל הטיעון שלך לזכות למדינה יהודית, אבל מיעוטם (בנתיים) יגיד – אכן, אנו נלחמים נגד היסוד הזה. לא רוצים הפרדה כלשהי, לא רוצים מדינה יהודית.

        1. אין פה קשר ללאומיות בכלל. אני לא פטריוט ולא ההפך.
          דווקא יש הרבה אנשי שמאל בדיוק כמן אנשי ימין שהם אנשים מדהימים ומקסימים.

          רק שכמו בכל מקום הקיצוניים משתלטים על השיח, אם אצל הימניים אלו גלויים כמו גופשטיין הערס והפשיסט, אצל השמאל הם מוחבאים כמו חלק פה מהמגיבים. למשל זה שמרץ עדיין נחשבת מפלגה לגיטימית.

          למרות הנזק העצום שהם עושים, למשל מרץ ותושבי רמת אביב מנעו מסטודנטים באוניברסיטת תל אביב לקבל מעונות למרות שהיחס בין המעונות לתלמידים שם הוא כמעט הכי נמוך, בטענה ששה יתפוס מקומות חנייה.
          אתה מבין זה שהם צועקים בקללות מוות נגד הדתיים והחרדים עוד יכולתי להבין, אבל לפגוע בסטודנטים שלמענם הם כביכול נאבקים
          שחלק לא קטן הם סטודנטים ערביים?!

          וחבל לי כי באמת הייתי רוצה לראות אמריקה בלי טראמפ בתור אחד שחי שם וישראל בלי ביבי, אבל ברגע שהצד השני הוא אלטרנטיבה גרועה יותר, אין מה לעשות.

          1. ניר הייתי איתך בהכל עד שאמרת שמרץ לא מפלגה לגיטימית.
            זו המפלגה שמקדמת חקיקה חברתית וסביבתית יותר מכל מפלגה אחרת ביחס לגודלה. לא מכיר את הנושא הספציפי הזה אבל זה שאתה מכתים מפלגה שאתה לא שותף לעמדתה הפוליטית בנושא אחד, ושולל ממנה לגיטימיות, זה מבחינתי הכי קרוב לפאשיזם שיש.
            ייש כל כך הרבה מפלגות שהן על ה"קשקש" מבחינת לגיטימיות, כולל מפלגות השוללות את זכות קיום המדינה (בין אם דתיות או ערביות), וגם להן מגיע את קולן, אז מרץ? בחיאת ניר. אכזבת.

      1. עידו, תודה על המחמאה אדם נחמד שכמוך.
        אז סתם לא כי זה משנה, האדם שמדבר איתך בדרך לדוקטורט בביולוגיה ובעל תואר בחינוך ומדעי המחשב והוא קצת יותר מבן 16.
        האדם הזה בתור מורה עזר בטיפול ותמיכה בילדים אובדניים מהמגזר הערבי שלא יהיו ז"ל.
        אז האמת כבר שכחתי שבאוסטרליה בטוח יודעים יותר טוב מכולם.
        כנראה שתגובות של ירידות ועקיצות מכסות על הקטן שיש.

  24. ניר,
    רוב חיי אני גר בעיר מעורבת (חיפה),
    ואני מכיר היטב את האוכלוסייה הערבית.

    רוצחים, גנבים, אנסים –
    יש בכל אוכלוסיה.
    כאשר פשיעה שמניעיה הם כלכליים קשורה למצב סוציו-אקונומי,
    ולא ללאומיות.
    ההכללה הגסה,
    היא מרגישה יותר ברת אג'נדה מאשר עובדות.

    לגבי המשפט "דה פקטו המדינה הזאת יהודית לכן כל המלחמות שלך על זכויות אדם תעשה אצלך בבית לא אצלי".
    אני ממליץ לך לקרוא מחדש את הבסיס החוקתי למדינה –
    מגילת העצמאות.
    זכויות אדם חשובות לא פחות מקיומה של המדינה כמדינת היהודים.

    1. רצח על בסיס כבוד המשפחה או נקמת דם זה לא קשור למצב סוציו אקונומי. זה עניין תרבותי/דתי. והמצב באוכלוסייה הערבית בארץ נוראי( כמובן שגם לממשלה שלנו יש אשמה אבל האשם העיקרי היא החברה הערבית)

      1. רצח נשים על ידי משפחתן (בעליהן, או משפחה אחרת) זה נושא איום, וללא ספק דורש התייחסות מערכתית רחבה.

        מה הקשר?
        אתה טוען שכל החברה הערבית רוצחים?
        רוב החברה הערבית?

        ערבים שאני מכיר יהיו הראשונים להודות שיש בעיה רצינית סביב כל נושא "כבוד המשפחה" (תוך עיוות הפנים בזמן הגיית המילה "כבוד").
        מבדיקה מהירה שעשיתי –
        ב-2015 (לא מצאתי נתונים עדכניים יותר), 10 מ-18 נשים שנרצחו בישראל,
        היו בנות החברה הערבית,
        ונרצחו על רקע"כבוד המשפחה".

        אז, נכון, זו תופעה נרחבת מדי, ובלתי נסבלת.
        אבל בין הנתון הנ"ל לבין דבריו של ניר,
        יש פער עצום.
        (ואני בכלל לא נכנס לשאלות תקציבי רווחה, והתערבות ממשלתית במתרחש במגזר הערבי)

        1. יש מכה דרגות
          יש עשיה בפועל
          יש תמיכה
          יש סלידה
          יש התנגדות
          ויש אנשים שלא אכפת להם,
          לדעתי כמעט כל האוכלוסייה הערבית נמצאת בין תמיכה ולא אכפת- שחלק קטן עושה את זה בפועל. וזו בעיה קשה – מדובר באלפים שנותנים יד לפשע הזה, כמובן שגם למדינה יש בעיה שמחזקת את הפושעים במקום לחזק את המתונים( יום אחד יצא לי לדבר עם קצין בכיר במשטרה והוא אמר "נראה לך אפשר לשנות את המנטליות שלהם" זה הלך הרוח במדינה)

    2. גיא, מכבד את דעתך. אבל שוב פעם ציינתי חוץ מבחיפה ששם איכשהו המודל הצליח. את ילדותי ובגרותי העברתי במגורים בשכנות עם האוכלוסייה הערבית ובלימודים ביסודי ובתיכון.

      אני לא אומר שיש בעייה עם ערבי בתור ערבי, הרי הוא אדם בדיוק כמוני. הבעייה עם התרבות והחוקים הנוקשים בדת האיסלאם, שלא מאפשרת לבן אדם מהאוכלוסייה הזאת להתנתק ממנה. אותה בעייה יש גם עם הדת היהודית והנוצרית, רק שהנצרות והכנסייה, איבדו מכוחם ולגבי היהדות מקווה שלא נגיע לזה.

      לגבי הטענה למצב סוציו אקונומי, היה אפשר לטעון אותו הדבר על האוכלוסייה החרדית שלמעט דברים מינוריים לא שונה מהערבית.
      ובכל זאת מצב הפשיעה שונה, חוץ מהפדופיליה הפושה בחברה זו.
      יש לי לא מעט חברים שהם עורכי דין בכירים בסנגוריה הציבורית והם לא חשודים על ימניות יתר שפשוט מביאים לי את האחוזים הללו.
      לגבי הדה פקטו, זאת המציאות בכל מדינות העולם כולל ארה"ב, אחרת יבואו החיתים והיבוסים ויטענו לאפרטהייד. את ההיסטוריה של 48 אתה מכיר ואת החלטת האום ואת רצון המדינות הערביות לפתוח במלחמה. זכינו בזה בזכות ולא בחסד.

      ותאמין לי שאם תהיה הצהרה אחת רצינית של מנהיג ערבי כלשהו לחיות איתנו בשיתוף, אין יהודי חוץ ממרזל ושות' שלא יאמץ אותו.
      תראה את היחס כלפי לוסי האריש למרות שהיא לא ימנית אלא מוכנה לקבל את העובדה שהיא חיה פה.

      בתור אחד שקרא לא מעט את הקוראן והחדית', אין באיסלאם מקום לחמלה, ברגע שיהפכו לחילונים, הם יחזרו לימי הזוהר.

      אותו הדבר בארה"ב, למה בחרו בטראמפ לא מעט אנשים משכילים ולא רק רדנקס, כי הם פוחדים שיפגעו בהם ולאור מה שקורה בקיצוניות עכשו באירופה, שבשם ה-pc פשוט גורמת לאזרחים לחיות בפחד ולמות, התושבים שם רוצים מישהו חזק, אפילו שיש לו דעות כמו של היטלר כדי שיגן עליהם, האם הם טועים? בוודאי שכן, אבל הילרי הייתה מביאה לחורבן כזה גדול שספק אם העולם היה יוצא מזה.

  25. אגב צוין אצלנו בחדשות הרגע שלאוחז תפקיד ציבורי אסור לקרוא למעסיק לפטר אדם אחר מעבודתו. זה מנוגד לחוק בארה"ב.

    אבל מי סופר, עוד הפרה של החוק. תוסיפו לרשימה הבלתי נגמרת של מולר.

  26. כשנבחר טראפ הייתי בשוק ובהלם שהווייט טראש הזה נכנס לבית הלבן
    אני לא אוהד אותו ולא תומך בו אבל…
    יש פה אבל ענק, כשאני רואה את מצעד הליברלים מלכלכים עליו ומטנפים עליו והכל כשר והכל מתקבל זה אפעס קצת מדגדג לי בבלוטת היושר.
    כי גם אני חושב שהוא אפס ולא מתאים אבל פתאום מלבישים עליו ניאו נאצי ושונא שחורים ועוד כהנה וכהנה
    אז פה איבדתם אותי.

    ועוד הערה קטנה,
    תענוג לקרוא את קוין ג'ונסון למרות שאני לא מסכים עם חלק ניכר מדעותיו אבל מדהים בתרבות הדיון שלו. לעולם לא נגרר להשמצות.

    1. זה מה שאתה מפספס – לא צריך "ללכלך" עליו. פשוט להראות את האמירות שלו ואת התגובות שלו לכל נושא.

      לא הייתי בעדו והתאכזבתי שהוא נבחר אבל אמרתי לעצמי "היי, הוא הנשיא עכשיו. הלוואי שיצליח עד כדי כך שאהיה בעדו בבחירות הבאות"

      מה לעשות שעד עכשיו הוא מגשים את כל החששות שלי לגביו?

  27. מה הבעיה להגיד ולהוכיח שהימין ברובו טיפש יותר, שונא מיעוטים וקבוצות חלשות (ממזרחים ונשים דרך הומואים ועד פליטים וערבים), גזען, נוטה בארץ כבר לפאשיזם, ואלים מאוד, פי 100 מהמחנה הליברלי? שלא לדבר על הצד הדתי שלו, אנשים שעוד 50 או 100 שנה יוגדרו כמטורפים, עם חבר דמיוני שאומר להם כמה שעות לחכות בין שניצל לקוביית שוקולד, ומשתמשים בספר אגדה כדי לגנוב אדמות וחופש מעם אחר, ולגנוב כסף ודם מכל "העם" שלהם שנאלץ להשתגע בשבילם? אז הנה זה נאמר. סעו.

    1. (אלי לס, שים לב: )

      בא תעשה אצלי שולחן שבת יא חתיכת תנין יבוסי גוסס !
      בא אם אתה גבר, באאאאאא !
      בא אני אשכנע אותך בנופת צופים יא חילזון מעוך ! בא תראה מה זה ילדים סביב שולחן שבת ימני ותראה את האור יא עטלף חשוך !

        1. ניב, אני הבאתי מקרה שקרה לגבי מרץ ואתה דיברת באופן כללי. זה בדיוק ההבדל. אני יודע שהדברים לא נשמעים אמינים ובתור אחד שגדל בצעירי מפלגת שינוי והנוער העובד והלומד, גם לא היה לי נעים לשמוע אבל זאת האמת.
          מרץ מאז ומעולם השתמשה בביטויים קשים מאוד כלפי דתיים וחרדיים, ימנים וכל מה שלא הם, אבל הם היו נלחמים עבור אחרים, היום גם זה לא קורה מאז שאלוני ושריד נפטרו.

          זהבה תמכה במשך תקופה ארוכה בעזרא נאווי, מיכל רוזין לא עשתה כלום למען תושבי דרום תל אביב עד שהאריתראים הגיעו ואז נזכרה לעשות למענם.

          גם הלהטבי"ם, הרבה מהמאבק לא קשור בכלל למרץ, תשאל את אדם רוסו שהיה חבר טוב שלי בצבא שהיה מראשי המאבק במשך זמן רב ונדקר ע"י שליסל ימ"ש בפעם הראשונה שדקר, שתומך היום בפייגלין.

          הצבועים מפחידים אותי הכי הרבה, כשדדי צוקר שהיה בקואליציה עם מרץ ב-92 אמר לישעיהו ליבוביץ שהוא מצטער שהם שוללים אזרחות ממחבלי חמאס, ידעתי שהוא חלאה, אבל לפחות הוא היה ישר. מה שאי אפשר להגיד עליהם היום.

          ודרך אגב אני רחוק מימין כמזרח ממערב.

          1. ניר – כל מילה שלך זהב. במיוחד כלפי הצבועים. כמו שנאמר בצוואתו של ינאי המלך לאשתו שלומצין המלכה "אל תתיראי מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין, אלא מן הצבועין שדומין לפרושין, שמעשיהן מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס"

          2. ניר מעולם לא גדלתי לתוך ולא אהבתי תנועות.
            לגבי מרץ, טענת שזו מפלגה לא לגיטימית. מילים שלך.
            אני טוען שגם אם אתה לא מסכים עם מה שהם חושבים כפיתרון למדינה שהם אוהבים (וקשה לי להאמין שאתה חושב שאתה יותר אוהב את המדינה מהם), עדיין הדיעה שלהם לגיטימית. וביטול הלגיטימיות של דיעות אחרות הוא הסכנה הכי גדולה והבעיה הכי גדולה שלי עם מה שקורה בישראל. לשני הכיוונים אגב.
            מבחינת העשייה הציבורית של המפלגה, גם מי שלא מסכים איתם קשה להגיד שהם לא עושים את עבודתם נאמנה גם מבחינת חקיקה וגם מבחינת מאבקים לטובת האוכלוסיות החלשות, אבל הם עדיין פוליטיקאים, מה שעושה אותם צבועים ולא אמינים מתוך דיפולט. כי כל המערכת כזו.
            אני בכל אופן, הפסקתי להצביע מזמן, ולא מאמין בפוליטיקה "גדולה". אני חושב שמה שקורה גם בישראל וגם בארה"ב מראה שאני לא היחיד שהפסיק להאמין לפוליטיקאים.

  28. ומה אתם אומרים על הדיפלומט הנדיר מר עמרי כספי שמתיימר גם לדבר על הנשיא האמריקאי, כשהוא אזרח זר, וגם על הדרך לפגוע בידיד מוצהר ומפוגן של מדינת ישראל, שמעולם לא היה כמוהו לפחות מבחינת ההתבטאויות בעד ישראל ומעמדה בכל מקום בעולם?
    לא שאני מתלהב מכל התבטאות של טראמפ, אבל הוא איש ותיק בעל נסיון אדיר ובעל יכולות, כאלו שהביאו אותו להיות נשיא ארה"ב – ומר כספי הוא רק ספורטאי צעיר שיודע לעשות האסל ולשים שלשות. זה ניחמד מאוד והכל, אבל לא מעמיד אותו בשום צורה במקום שהוא יכול בכלל לחלום להתבטא כך. וזה שזכנראה קיים בג"ס כזה טרור ליברלי, ושמכריח את כולם להתנהג כמו פסיכים בכל הנושא הזה, זה מצב מזעזע שאליו הדרדר השמאל האמריקאי, שלא מצליח להבין אין הוא הפסיד את הבחירות, ולא מקבל את התוצאה. לצערנו רואים את זה בכל מקום, גם אצלנו. זה כבר לא בדיחה, זאת פסיכוזת המונים מסוכנת.

    1. לא, הפסיכוזה היא לחשוב שאם כספי מביע דעה שונה משלך זה סימן שמופעל עליו טרור ליברלי, ולא פשוט סימן לזה שכספי בניגוד אליך מבין מה זה חופש ביטוי ומנצל את הזכות להשתמש בו

    2. מה הרף?
      מתי מותר למישהו להביע את דעתו, ומתי אסור?

      זה לא שכספי חיוה את דעתו על מדיניות הריבית של הפדרל ריזרב,
      אז לומר "רק ספורטאי צעיר שיודע לעשות האסל ולשים שלשות", אולי, רק אולי, יהיה סביר.

      כספי חי בארה"ב במשך כמה וכמה שנים,
      וככזה הוא אמר את דעתו על הפילוג שהוא רואה סביבו.

      לא צריך תואר במדעי החברה בשביל להביע דעה בנושאים חברתיים.
      ההפך –
      נושאי חברה חייבים להעסיק את כלל הציבור,
      וככל שיותר דעות מושמעות ונשמעות,
      הדמוקרטיה רק תרוויח.

      שאלה:
      אתה ראית פוקס ניוז בזמן שלטון אובמה?
      אתה שמעת את ההתבטאויות באותה תקופה, של טראמפ לדוגמה?
      אני לא זוכר דיונים בהופס על "לא מקבלים את התוצאה".
      הסיבה?
      לפחות אני, בהחלט מאמין שזו הייתה זכותם להביע את דעתם.
      "חופש הביטוי",
      לא יכול להיות קיים רק עבור מי שאתה תומך באג'נדה שלו.
      ולהשמיע דעה שונה משלך –
      זו לא "פסיכוזת המונים מסוכנת",
      זו דמוקרטיה.
      גם אם הדעה בה אתה אוחז היא דעת הרוב.

      לנסות ולמנוע השמעת דעות,
      זה מסוכן.
      אז דמוקרטיה הופכת לעריצות הרוב.

      מספיק שתראה מה מתרחש לא רחוק מישראל, בטורקיה.
      ארדואן, הוא זכה ברוב גדול.
      זה לא הופך את שלטונו ליותר דמוקרטי.

      1. בלי קשר לסיפור בארצות הברית, חופש הביטוי זה אחד המושגים הכי נזילים ולא ברורים.
        למשל בסיפור של חכ גואטה משס, היו תגובות של חכים מסוימים שבשם חופש הביטוי כיסחו מפלגה שלמה על ציבור בוחריה, על זה שהם פועלים לפי דעת תורה ולא לפי דעתם האישית (של החכים האלו).
        אז מה הם אומרים? שזו בושה שהמפלגה הזו מחזיקה בדעות כאלו והיא חשוכה וכו, וכל הכבוד לגואטה שפעל לפי חופש הביטוי שלו. קצת סתירה פנימית לטעמי.. יש לך הסבר לזה?
        ושס רק קראו לו להתפטר ע"י עצומה, אפילו לא פיטרו אותו בעצמם

        1. זה לא כזה נזיל. אפשר להתווכח על דעות וזה סבבה, אבל צביקה כאן אומר שאסור היה לו לדבר ולהביע את דעתו כי הוא רק שחקן כדורסל, וכי הוא מעליב את טראמפ ולדעתי זה לא הגיוני. יש לכספי זכות לומר את דעתו כמו שיש ליאיר נתניהו זכות וכמו שלבסטיונר בשוק יש זכות להתבטא.
          אם צביקה היה מתווכח על הדברים שכספי אמר זה היה נכנס במסגרת של כל הוויכוחים בעד או נגד שמופיעים למעלה ובכלל לא הייתי מגיב.

      1. תסביר לי למה? למה אתה חושב שאסור לכספי להביע את דעתו? הוא גר שם שמונה שנים, אתה חושב שזה לא מספיק בשביל שבן אדם יפתח דעה?
        ואם אתה באמת מסכים עם כל מה שצביקה כתב – אתה באמת חושב שהוא אמר את הדברים בלחץ חבריו לקבוצה? אולי זה באמת מה שהוא חושב והוא הביע את דעתו כמו שאתה מביע את דעתך כאן בפורום הזה?
        ובמאמר מוסגר, נעלבת קודם כשמישהו קרא לך פאשיסט. אני בטוח שאתה לא פאשיסט, ואתה נשמע לי כמו אחלה בן אדם ואוהב אדם גדול, אבל אם מבחינתך בן אדם שמביע את דעתו הוא עדות לפסיכוזה ליברלית אז זה די ברור למה אנשים חושבים שאתה פאשיסט

        1. ברלה אהלן .
          הבהרה.
          איני שופט ואין לי הוכחות.
          אך על פי תחושה והיגיון נסיבתי לפחות כספי לא היה מביע דעה אם היה משחק היום נניח ביוטה. .
          א. תזכיר לי מתי כספי השמיע לאחרונה דעה ציבורית ?
          גם בארץ וגם בחו"ל ?
          מה פתאום עכשיו ?
          ובמקרו ישנה תחושה חזקה (שהיא מעבר לתחושה )
          שאם אדם לא מציג דעה מסוימת במקומות מסוימים במחנות הליברלים ….אתה שרוף .

          1. ברור שאם כספי משחק בקבוצה שנמצאת בעין הסערה יש יותר סיכוי שהוא יביע עניין בנושא.
            ובמקרו התחושה שלך היא רק תחושה. יש שופטים מתנחלים, כתבי טלוויזיה דתיים, פרופסורים זוכי פרס נובל ימנים וכולם נשפטו בגלל היכולות שלהם והתקדמו. זה נכון שצריך אופי מסויים כדי ללכת נגד הזרם אבל זה הולך לשני הכיוונים. כמה דתיים מעיזים להביע דעות משמאל? כמה חברי כנסת ימנים מותקפים אם הם יוצאים נגד הקונצזוס (לדוגמה רובי רבלין, בוגי יעלון ובני בגין, כולם ימין מובהק ונאמני ארץ ישראל השלמה הפכו בשנים האחרונות למוקצים כי יצאו נגד הקונצנזוס במחנה שלהם)
            )

      1. לא יודע לגבי אחרים כאן, אבל אחת מהבנות שלי אזרחית אמריקאית אז יש לי עניין כלשהו בעניינים הפנימיים של ארה"ב. כספי אגב עשוי למצוא את עצמו במצב דומה.

  29. אני דווקא מצדיק את טראמפ.
    .
    .
    .

    לפני שגיר וה"א יתעצבנו, רק על זה שביטל את הביקור של ג"ס, לא על הדברים האחרים.
    במצב הנוכחי היה סיכוי סביר ששחקני ג"ס מתכוונים להגיע לבית הלבן ולצאת בנאומים כנגדו של טראמפ שיביחו אותו. הוא העדיף למנוע את הפיאסקו לפני שזה יקרה.
    בשאר הדברים הוא טיפש הרבה יותרף לדוגמא עם צפון קוריאה הוא רק מסלים את ההבטאויות.

      1. נו למה?
        בגלל שהוא בהמה טיבטית, זה למה.
        אם היה לו קצת שכל בקודקוד הוא היה יכול לנקנק את כל השמאל הליברלי די בקלות

  30. מאוד יפה לראות איך נוצרת שיחה מעמיקה וערכית סביב ההתבטאיות של שני הצדדים אבל בסופו של דבר מישהו כאן מסכים איתי שאבוקדו עם קצת לימון ומלח זה אחד הדברים היותר טעימים?!?
    נ.ב.
    נחנקנו משטרת ישראל

  31. ואאואואואואווווווה אני יהיה הנשיא הבא של אמריקה!!!!
    אתם לא מבינים שכל זה חסר משמעות, ללא ספק אנו הולכים בכיוון אחד לעבר האבדון

  32. כל הטיעונים פה בעד טראמפ הם שהוא אנטי שמאל. זה מה שמצופה מנשיא ארה"ב? אולי יש לכם דוגמה אחת משכנעת לאיך טראמפ בתכלס makes America great again כמו שהבטיח? זה לא שאחוזי התמיכה בו שוברים שיאים, בעצם הם כן אבל מלמטה. גם בקרב כלל הציבור גם בקרב מצביעיו וגם בקרב נציגי המפלגה שבשמה הוא נבחר

  33. כספי יכול לדבר כמה שהוא רוצה. וזכותי המלאה להצביע על הטמטום האדיר שיוצא מההתבטאות שלו ולהציע שיכול להיות שהוא נדחק לכיוון הדבילי הזה בגלל שיש בקבוצה שלו אוירה של טרור ליברלי. בתגובות שלי באתר המכובד הזה אני די בטוח שהוא לא כ"כ מחוייב להתחשב, לעומת זאת בבון-טון של הקבוצה החדשה שלו שהוא ממש רוצה להצליח בה ולא להיחתך ממנה, זה כבכר סיפור אחר. אז כן אני בפירוש מציע שהוא נדחק לכיוון הזה בגלל האוירה בקבוצה בפרט ובאיזור המפרץ קצת יותר בכלל, ובהשראת המדיה המאוד פרוגרסיבית.
    אני לא חי בארה"ב, אבל אני קצת מקשיב לטרלול. איך בכל פרמטר אפשרי מצב השחורים הדרדר תחת ממשל אובמה, אבל עכשיו תוקפים את טראמפ. איך משתיקים באלימות כל דובר ימני באונסרסטאות, אין אירגוני השמאל נוהגים גם באלימות וגם באנטישמיות איומה ובסוף את טראמפ, איש שעוד הרבה הרבה לפני שהיה נשיא היה אוהב ישראל מובהק, ואין בו שום שמץ של אנטישמיות, אולו כספי גאון הדור מקשר עם אנטישמיות. זה השילוב המופלא של רשעות, טמטום ופסיכוזה שהורס כיום כל חלקה טובה בעולם המערבי, ושבחירת טראמפ עצמו היא הריאקציה החזקה אליו, של הציבור האינטלגנטי וההגון והשמרן יותר, שלא יכל יותר לסבול איך השמאל הפרגרסיבי מעוות את המציאות, ובסופו של דבר העלה לשלטון את טראמפ, שהוא אדם בוטה שלא דופק חשבון לPC בשיט, אבל בבסיס החשיבה שלו מחוברת למציאות הרבה יותר מכל המצקצקים התוקפים אותו בדמוגוגיה שקרית בלי הפסקה.
    והאמת זה בלתי ניתן שלא להשוות למה שקורה אצלנו. ראש שכבר הרבה שנים עם נסיון מוכיח וקבלות והישגים, לא הכרזות, הישגים בפועל, נבחר שוב ושוב על ידי הציבור בצורה דמוקרטית, והאלו שהפסידו לו, מדברים עליו כאילו הוא מפלצת דמונית ואסון שאין כדוגמתו, בצורה פרועה וחסרת כל רסן, במשך כבר פחות או יותר 20 שנה, וככל שתוחלתם לשנות משהו בבחירות בקלפי, בדרך היחידה הלגיטימית בדמוקרטיה, הולכת ונכזבת, אז מפנטזים את עצמם לדעת בפרשיות מופרכות שנופלות אחת אחרי השניה, ופשוט חיים בסרט, ובפסיכוזה דומה. זה עצוב ומתסכל לראות את זה.

    1. הקטע הזה של אנשים לחשוב שמישהו לא חושב כמוהם בגלל ה"מדיה הפרוגרסיבית" או בגלל שאנשים סביבם אומרים להם מה לחשוב הוא פשוט מפגר. באותה מידה אני יכול להגיד לך שאתה מקשיב לטרלול דרך פילטרים של ערוץ 7, ערוץ 20, עלוני שבת בבית הכנסת והדעות של אבא שלך. בא נתערב שאני צודק?

      כספי לא אמר שטראמפ אנטישמי, הוא אמר שיש עליה באנטישמיות ובגזענות, טענה שטוענים גם לא מעט ארגונים יהודים.

    2. הדבר העצוב באמת זה התגובה שלך.
      אין לי כח לכתוב תגובה ארוכה אז אתייחס רק לדבר אחד שכתבת:
      "טראמפ, איש שעוד הרבה הרבה לפני שהיה נשיא היה אוהב ישראל מובהק, ואין בו שום שמץ של אנטישמיות".

      ספר את זה ליהודי ארה"ב שרואים בעיניים מבועתות איך הנאצים מרימים את ראשם מאז שהוא נבחר

      1. שי היהודים האמריקאית שאתה מדבר עליהם, כולם ללא יוצא מן הכלל הם דמוקרטים מכורים, מובהקים, שתמכו באובמה ובקלינטון, שמסרבים לראות את האנטישמיות העמוקה שעולה מארגוני השמאל, השחורים המילטינטינטיים והBDS, ושותפים בעצמם בחגיגת הטרלול וההשמצות נגד טראמפ שמעבר לזה שבכל ליבו הוא בעד ישראל, אין בו ולא הייתה בו מעולם שמץ אנטישמיות. זה לא מקרי שהבת שלו התגיירה. זה מעבר לזה שהיא נפגשה והתאהבה בבחור יהודי מוכשר ונחמד סבבה, זה אומר שאין במשפחה שמץ של נוגדנים ליהדות וליהודים, כמו שיש לא מעט אצל חלק מהגויים, גם כשזה מנסה להיות מוסתר. זה פשוט לא קיים במשפחת טראמפ.
        אגב, אין שום נאצים שמרימים ראש. הקבוצה שמזוהה עם נאציזם, או אפילו ק.ק.ק, זה קבוצה זניחה לגמרי. כלום. מבחינה מספרית וציבורית זה פשוט כלום ושום דבר. אומרים שזה פחות מ2000 אידש בכל ארה"ב, מדינה של מעל 300 מיליון נפש. הסיבה היחידה שאתה שומע עליהם כל כך הרבה לאחרונה, כי מישהו חושב שזה יכול להזיק לטראמפ, כי האנשים הללו, שבמצב הפוליטי הנוכחי, ברור שיגידו שהם בעד טראמפ. אבל זה שהם בעד טראמפ, לא אומר שהוא בעדם או שהוא מחזיק בסט הדעות שלהם, אבל בשמאל רואים בזה טכניקה יעילה להשחיר את פניו של טראמפ. מאוד מוכרת לי הטכניקה הזאת.

          1. http://www.dcclothesline.com/2017/05/22/a-liberal-explains-why-shes-leaving-the-sjw-cult/

            "…A friend recently wrote to me privately to say they find my latest posts “refreshing,” and that they believe in free speech, but as someone who works in entertainment, they can’t say anything that might cause them to lose their job. As someone who has gone through and is still going through a change in my underlying systems of belief, I can say this: when you finally get past fear, it is so liberating. After a lot of self-reflection, I eventually came to the opinion that if I lose friends or jobs over trying to speak and find the truth in situations, and to do so in a way that reflects my belief in compassion, then perhaps those were not friends or jobs that were healthy for my growth.

            …"

          2. בקיצור ליברלית מסבירה שהיא שמה לב (בין השאר) שאנשים שעובדים בבידור מפחדים להגיד את דעתם שמא יאבדו את מקום עבודתם.

          3. לקוין ג'ונסון:
            בוא נגיד שאנחנו מקבלים את הכתוב כדברי אלוהים חיים – מעניין אותי אם בארה"ב ליברל יכול להביע את דעתו באופן חופשי בסביבה של שמרנים. נניח באוקלהומה או משהו כזה.

          4. לא יודע.

            נ.ב – עד הבחירות היה "ברור לי" שיש יותר סותמי פיות בשולי מחנה טראמפ מבשולי מחנה קלינטון, היום אני לא יודע.

  34. קראתי עתה את כל התגובות.
    אני מחכה רק ש-4 שנותיו תעבורנה ללא הכחדת העם הצפון קוריאני (ולך תדע מה הם מסוגלים לעשות), וייבחר נשיא חדש, נורמלי.

    1. לפעמים האוייב כופה עליך לבחור איזה חפים מפשע עליך לשלוח למוות – מהצד שלו או מהצד שלך – ובהתאמה איזה צד ינצח, האוייב או אתה.

      כתוצאה מהירושימה ונגסקי נהרגו רבע מליון יפנים, וזה חסך חיי מאות או מליוני חיילי ארה"ב שלא הצטרכו לפלוש לארה"ב, שלא לדבר על חיי הסינים ושאר יושבי המזרח הרחוק. למי שלא יודע, היפנים הרגו 20 מליון סינים בין 1937-1945, כולל טבח ננקינג בו נרצחו כרבע מליון סינים תוך 6 שבועות.
      אם המלחמה היתה מתארכת, כמה סינים וקוריאנים היו נרצחים על ידי היפנים ?

      אז כן, לפעמים קים ג'ונג און כופה עליך לבחור מי הולך להשמדה, החפים מפשע שלו או שלך, ועליך לבחור. גם אני מקווה ששום דבר לא יקרה, ואני יודע שאם שום דבר לא יקרה אנחנו בישראל נחטוף בסוף פצצה על הראש. אז השכל מקווה שיקרה משהו.

      1. לא בטוח שהגענו לנקודה שזה משחק סכום אפס וגם לא בטוח שאם לא יקרה משהו אז נחטוף פצצה על הראש…

        יש לנקוט פתרונות מהסוג הזה רק אחרי שכל האפשרויות האחרות מוצו עד תום!

  35. KJ – קודם כל כספי לא עובד בתעשיית הבידור ואם היה מתחמק אני בטוח שלאף אחד לא היה אכפת (זזה פאצ'וליה פשט אמר – פגשתי כבר את נשיא גיאורגיה…).
    אם הטענה שלך היא שיש חוסר סובלנות גם אצל ליברלים אז אין בנינו ויכוח. אנשים הם אנשים בלי קשר לדעה שלהם ויש חארות בכל מקום, ובא רק נגיד בעדינות שלא נראה שהימין מצטיין ביותר סובלנות, פה או בארה"ב.
    אבל בהקשר של התגובות של צביקה ואהרון, לצאת מנקודת הנחה שכל מי שחושב אחרת ממך עושה את זה כי שטפו לו את המוח או בגלל לחץ חברתי זה פשוט מוזר. אני נותן לך את הקרדיט שיש לך דעות משלך שחשבת עליהם וגיבשת אותם. באותו אופן אתה יכול לתת את אותו קרדיט לעומרי כספי, מדובר בבן אדם בוגר שחי כבר הרבה מאוד שנים במדינה אחרת ועושה רושם של בחור עם ראש על הכתפיים. אם הוא לא היה רוצה לדבר הוא פשוט לא היה מדבר.

    1. (הספורט, במיוחד כשרוב הכסף מגיע לספורטאים הבולטים לא ממשכורות אלא מפרסומות באמצעי התקשורת, נושק/מגרד את תחום הבידור. אבל גם אם לא).

      יכול להיות שבאמת זו הדעה של כספי. משום מה עולה לי בראש קטע מ1984 שהחבר הנלהב של הגיבור, שתמיד דיבר בעד המשטר, נתפס על ידי המשטר כי בלילה הוא מלמל "הלאה האח הגדול" מהתת מודע המודחק.
      משום מה, אחרי עשרות ציטוטים שקראתי מאנשים, ואני מודה שחיפשתי לקרוא את זה, שהם מסתירים את דעתם מחבריהם וממשפחתם ובעבודתם, ברירת המחדל שעלתה לי לראש היא שעומרי כספי נמצא באוירת טרור מחשבתי.

      אבל , אולי באמת הוא הביע את דעתו.

      1. אוקיי, חשבתי שרפרנסים לאח הגדול ופשיזם זה מאפיין של "סמולנים" אבל מסתבר שזה עובד לשני הכיוונים.
        אז עכשיו אני אשאל אותך, האם אתה חושב שכל מי שמביע באתר הזה דעה שונה משלך עושה את זה בגלל טרור מחשבתי? האם הצדק נמצא כל כך עמוק בכיס שלך שכל הסבר לכך שמישהו חושב אחרת ממך נובע מאיומים או מאינטרס כלכלי?

          1. זה שזאת דעה מקובלת בסן דייגו זה ברור, השאלה אם בגלל זה אתה אמור להתעלם ממנה ולשפוט אותה כדעה מוטה. ואם כן, האם אתה באותו אופן מתעלם מדעה של בן אדם מקריית ארבע כי הוא פשוט מבטא את דעת הרוב ומפחד להביע את מחשבתו?

          2. אני לא מתעלם ולא שופט,
            גם אם ברור לי שזו דעה אותנטית אני כבר יודע מה אני חושב על דעה כזו (דעה שלילית) ואין לי עניין מסויים מה עומרי כספי אומר גם אם היה תומך בטראמפ.

          3. השאלה היא לא אם אתה מסכים עם הדעה, השאלה אם נקודת ההנחה (שבאה לידי ביטוי בדברים של צביקה ושלך) שאנשים שמשמיעים דעות ליברליות עושים את זה בגלל טרור ליברלי, היא נקודת מוצא הגיונית.

    2. ברלה אומר זאת כך.
      אשר לכספי מדובר בעניין של תחושה ולא ידיעה.
      בארץ זה ברמת הידיעה אם אתה חלק "מתעשיית התרבות"
      הזו

  36. הציונות הדתית היא אויב המדינה הזו. אויב מבפנים. עוד מעט המציאות תתפוצץ להם בפנים בדמות מיליוני פלסטינים שיעלו על הגדרות שלהם. ואז תראו אותם בורחים משם כמו ילדים קטנים. חלק גדול גם יעיפו את הכיפה.
    בינתיים אנחנו נדונים לסבול את הפשיזם שמתלווה לציבור האומלל ושטוף המוח והשנאה הזה, שכמה מנציגיו הבורים מנסים להתבטא גם כאן. ולא מאוחר להזכיר בפניהם בכל הזדמנות את דבר נחיתותם התהומית, הרשעות שמטנפת אותם ואת ילדיהם, וסופם המר המתקרב.

    1. לקראת סיום צום גדליה, אני מאחל לך שנה טובה ושואל אותך רק שאלה אחת –
      אם לפי הלוגיקה שלך מאות אלפים של יהודים הם ניאונאצים רשעים ומטונפים, אבל לפי הלב שלך אתה יודע שהם לא ניאונאצים רשעים מטונפים, איך אתה ממשיך מכאן ?
      בוחן מחדש את השכל שלך ?
      את הלב שלך ?
      מחליט שיש דברים שכרגע אין לך פיתרון אליהם , שם את זה בקופסה בצד וממשיך בחיים ?

      1. לא חביבי, אתה לא יכול לעשות שום דבר נגד מיליונים שפשוט הולכים ברגל, במחאה אזרחית לא אלימה, ועולים על אדמתם השדודה ע"י קבוצה קטנטנה של גנבי קרקע שחיה בחסדי הרובה. לא תוכל לירות בכולם. לא באחוז אפילו. אבל אתה כבר מוכיח שהלך המחשבה שלך לא שונה בהרבה מאנשי האיינזצגרופן בבאבי-יאר. שיהיה לך בהצלחה.

        1. אתה מודע לכך שארגון שחרור פלשתין הוקם 3 שנים לפני מלחמת ששת הימים ? ושבירושלים העתיקה לפני כמאה עשרים שנב היו פי 4 יהודים מערבים , כולל ברובע המוסלמי ?

        2. פופ הבעיה שלי עם הגישה הזו שזו בדיוק הגישה שהפלשתינים נוקטים ולא הביאה כלום עד היום. מה גם שהם לא נוקטים בגישה לא אלימה.
          מה שהיה לפני 70 שנה היה לפני 70 שנה. כמו שאני רואה את זה אידיוטי לשנוא גרמנים כיום על מה שנעשה בשנות ה 30 ולהחרים מוצרים גרמנים וכל זה. כך נראה לי אידיוטי להתייחס ל"אדמה הפלשטינית הכבושה". מה שהיה היה. תקופות של חילופי אוכלוסיות והגירה המונית, בכל העולם. עוולות נעשו, ברור, ואי אפשר להתעלם מהם. אבל גם הגישה הזו של לנסות לעשות ריסטרט להיסטוריה היא מפגרת.
          לא יודע מה הפיתרון, ולא מתיימר לדעת. אני לא הייתי רוצה לגור במדינה שבה מיעוט שולט על רוב, ויש לו איזו עליונות דתית/גזעית על חלקים אחרים באוכלוסיה. זה המצב שישראל תהפוך אליו בעתיד הלא כזה רחוק, וזה נובע מקונפליקט בסיסי בהגדרת המדינה.
          אם אתה חי בזה, ומקבל שישראל היא מדינה יהודית דבר ראשון, אז תקבל את הדברים שקווין ג'ונסון כאן אומר ברהיטות. אם לא, אז או שתשאף להפריד את הדת מהמדינה וביטול חוק השבות או שתעזוב את המדינה. לא החלטה פשוטה אבל די ברורה.
          נראה שהרבה מהשמאל מעדיף להתעלם מהמציאות ולחיות בעולם משלו.

  37. טראמפ לא שונא שחורים ויהודים והיספנים. הוא פשוט מאמין בעליונות של גזע מסוים עם זכויות על. כל עוד ה"אחרים" ישתקו, הוא יהיה סובלני כלפיהם. אם חלילה ידרשו שיוויון – יטופל קולקטיבית. לצערי, יש אנשים שחושבים שכל הדעות "הקיצוניות" יושבות על אותו קו. אז זהו שלא, יש טוב ויש רע.
    לפני שבוע בדאלאס, נכנס אדם לבן לבית גרושתו וירה למוות באשתו ואורחיה. סהכ שמונה קורבנות. אף אחד לא דיבר על הלבנים באמריקה כקולקטיב. אמרו שהוא מטורף. זה אומנם נכון אבל מראה על צביעות גדולה. בישראל אגב אפילו לא דיווחו על זה כי זה לא "טרור" של נחותים. אני רק יכול לדמיין את המטעמים שהיו עושים מזה אם הרוצח היה מוסלמי, שחור או היספאני.
    אני רואה בעיניים בתים עם דגלים של הרייך לצד הדגל האמריקאי. אני מפחד. זה אומנם עוד לא שנאת מוסלמים וזרים ברמה שפיתחנו בישראל (חוק הגזל, חוק ההרעבה, חוק עוקף בגצ, נכסי נפקדים, שלילת אזרחות סיטונית, הסתה כדרך חיים, עונשים קולקטיביים, הריסת בתים, השחתת 53 כנסיות ומסגדים בשמונה שנים בלי שאיש ישב בבית סוהר, הרג מפגינים קטינים על בסיס יומי…), אבל זה בדרך לשם. טראמפ נותן לאנשים את המפלט שהם מחפשים – מישהו אחר אשם בצרות שלהם, לא הם.

    לכל האנשים כאן עם דעות ימניות קיצוניות, ותרו על רעיון זכויות היתר ועל עליונות הגזע שזורמת בדמכם. תצאו מנקודת הנחה שכולם שווים בפני החוק. אם יש חריגים, צריך לטפל בהם בלבד. באוכלוסיות שאתם רואים כנחותות, יש משפחות עם ילדים. יש מאבק יום יומי לפרנסה בעבודות קשות. יש חלומות על הצלחה. יש דאגות. אל תשברו אותם, גם ככה קשה להם.

    1. אם זכרוני אינו מטעה אוצי אתה תושב L. A אז עדיף לך להתעסק בארה"ב ולא בישראל, אתה לא מבין בשיט מה קורה פה – תמשיך לשבת בנכר ולנהרגיש טוב ומכיל מוסלמים.

      1. ככה בקלות אתה מחליט שאסור לי לאמר את דעתי. באנלוגיה לתגובה שלך אז מכיוון שאתה לא גר בארהב אז אתה לא מבין בנבא ועדיף שתתעסק בכדורסל ישראלי. זה נראה לך? מקריאה של תגובותיך בענייני כדורסל, אני מתרשם שאתה בהחלט מבין בנבא. אז בבקשה לא לנבוח, לדבר לעניין בבקשה כמו שאתה יודע לעשות כשמדובר בענייני כדורסל.

        1. אולי הסגנון היה גס מידי, בכל מקרה העניין שבניגוד לNBA מצב מדיני כולל הרבה אלמנטים שצריך לחוות (ואני בהחלט חושב שאדם שנמצא במשחקים חווה את המשחק בצורה טובה יותר מצופה מעבר לים).
          פשוט צרם לי לקרוא תגובה שלדעתי היא מנותקת מהמציאות ומשקפת דעה שקרית שמקודמת על מדינת ישראל.
          בכל מקרה מקווה שהפגרה תגמר ונחזור לעסוק בכדורסל, אני לא מת על ההתעסקות בנושאים האלה (ספורט זה דבר מאחד לעומת פוליטיקה שבבסיסה דבר מפרד), אך לצערי קשה לי לעצור את עצמי מלהיכנס לנושאים האלה.
          שנה טובה , כי ככל הנראה לא נראה יותר מידי מדאלאס השנה בNBA.

          1. אחלה. זה מה שכל כך יפה בספורט בכלל ובאתר הזה בפרט. אנחנו יכולים למצוא את עצמו באותו צד כשמגיע זמן הפלייאוף.

    2. א) אין עליונות (של זכויות )גזעית, כי היהדות אינה גזע. יש זכויות יתר מעטות ביותר מצד הגדרת המדינה, מזה נובע חוק השבות, ומזה נובע שאם יש התנגשות בין זכויות אדם לבין זכותינו להגדרתינו כמדינה יהודית – המדינה היהודית גוברת. למשל אם כל ערביי הגליל יתחתנו מחר עם נשים סעודיות, זכותינו להגדרה עצמית יהודית תגבר על זכות האדם לחיות עם אשתו יחד. הם יצטרכו לעבור לסעודיה ולא יוכלו להמעיט את משקל היהודים באוכלוסיה כי זו סכנה מתדרדרת לעתיד, ולצביון הגליל בהווה.

      ב) חוק הגזל, חוק ההרעבה… וכו', זה הרבה נושאים, על רגל אחת – הכל תלוי מה נקודת המוצא שלך ומה היעד שלך. עיין בדברי איילת שקד על בג"צ.

      ג) ברור שעליית טראמפ נתנה רוח במפרשי הגזענים. אז מה ? זה רלוונטי כמו הקשר בין אגודות צער בעלי חיים לבין ארגוני הנאצים (אמרתי את המילה) בשנות השלושים. כלומר יש התאמה אבל אין קשר סיבתי, רק נסיבתי. (אני לא עו"ד.)

      ד) אין לי מושג על מה אתה מדבר ב"אכולוסיות שאתם רואים כנחותות", אף אחד לא נחות אם הוא מציית להנחת היסוד – זו מדינה יהודית וכל מי שאינו יהודי יהיה שווה זכות אא"כ שוויון הזכויות מאיים על ההגדרה היהודית. כי אין לנו ארץ אחרת ולהם יש. אריתאה, סודן, ירדן, מצרים, לבנון, אלג'יר, תימן, סעודיה, אירן, עיראק, מרוקו, טורקיה,סוריה ועוד. מה יש לנו ? 15 ק"מ בין קלקיליה לשפת הים ?

  38. אגב: בפתח משחק ליגת ה-NFL בין בולטימור רייבנס לג'קסונוויל ג'גוארס, כרעו עשרות שחקנים משתי הקבוצות ברך במהלך שירת ההמנון

  39. שי, דיברת שיש דברים נוספים שצריך לעשות לפני שזורקים הכל ופותחים במלחמה. נראה לי שנקודת האל חסור לא עצרה לעולם. במהלך שלטון אובמה המזרח התיכון בער ובוער עם הכוחות הקיצוניים ביותר, לא רק דעאש, אסד טבח בפאקינג חצי מיליון אנשים מהעם שלו! ואובמה לא עשה כלום, תימן, לוב, טוניסיה, ניגריה, סומליה, איראן, מצרים התחזקו או נהפכו להיות מדינות טרור מוחלטות, צרפת בוערת ועוד המון פיגועים באירופה.

    אפשר לשנוא את טראמפ, את הנאצים באוסטריה, הונגריה, פולין, ארה"ב ואני באמת שונא אותם, אבל היהודי הממוצע, איש המרכז בלי דעה פוליטית מסויימת, המשכיל, המחונך, שעושה צבא ומשלם הון עתק של מיסים פוחד מהם יותר מאשר הנאצים ומוכן לבלוע את הגלולה ולהאמין שהם לא יהיו נגד היהודים בגלל אויב משותף.
    הוא מאמין שעכשו זה ישתנה.

    זה דומה בעיני ליהודי דור שלישי לניצולי שואה שמחליט להגר לברלין, עם שלאורך ההיסטוריה טבח ביהודים בגלל שהם יהודים.
    בגלל שהוא מאמין שעכשו זה ישתנה.
    אז אם אחד שוגה גם השני.

    1. בעצם הבחירה שלך אתה משווה ובוחר בין נאצים למוסלמים. אתה שומע את עצמך? זה לא יושב על אותו קו. אלה עולמות שונים לחלוטין. 100 אחוז מהנאצים הם רעים. זה אוניברסלי. אין נאצי טוב. תכניסו את זה לראש.
      אתה חושב את אותו דבר על מוסלמים? יש לי מכרים וחברים מוסלמים. אני קונה בחנויות שלהם לפעמים. יושב במסעדות שלהם. אין לי חברים נאצים. אל תתנו ללאומנות הזאת להשתלט עליכם. זה עלול לעבור גם לילדיכם.

      1. ממש לא, אני לא בוחר באף אחד. אבל האדם הרגיל מעדיף לבחור באנשי ימין קיצוני שלא הוכח שהם נאצים מאשר אנשי איסלאם אדוקים שלא הוכח שהם שונאי יהודים.

        למה? פשוט, כי כרגע האיסלאם הזה מכריז בכל מקום שרק תרצה (מנהיגי מדינות וההמון שבוחר בו), מוות לישראל והציונות. זה לא קורה רק באיראן, לבנון וכו', זה קורה ביו"ש, עזה, טורקיה וכאן גם אצלינו למשל באום אל פאחם ואפילו בלוד עיר הולדתי.

        ומה לעשות שכרגע הערבים גרים לידך ולא הנאצים מאנטיפה.

        והטיעון שיש לי חברים ערבים לא תופס, גם לי יש חברים ערבים טובים וגם האדוקים שבהם מתנערים מהתרבות הרעה שפושה בקרב ההמון.

        1. יש לך ציטוטים הוכחות לכך שמנהיגי אירן, לבנון, יוש, טורקיה קוראים "מוות לישראל" או שזה רק מערכת ההסתה שאתה חי בתוכה?
          ויש לי גם חברים יהודים שמתנערים מהתרבות הרעה והבלתי דמוקרטית שפשתה בקרבם.

    2. אחי, לא מסכים איתך.
      נאציזם זה הרוע המוחלט ואנחנו חווינו את זה על בשרנו. מבחינתי הנאצים משולים ללבנים המהלכים.

      לא מסכים אם הקביעה שכ-ל הבאלגן במזרח התיכון זה בגלל אובמה אבל בשביל זה אנחנו צריכים לשבת על בירה.

  40. שעייה זה די בדיחה מה שאתה אמר. נתחיל מזה שבעינך מדינת ישראל הדמוקרטית, שיש בה באמת את כל מה שקשור לשמירה על זכויות של מיעטוים וזכויות אדם וחופש ביטוי, שבמקביל היא נמצאת במלחמת קיום מרגע היווסדה, בתוך אוקיינוס של איזור מוסלמי שרובו נלחם נגדה בל דרך אפשרית מרגע הקמתה, היא מדינה של "חוק הגזל, חוק ההרעבה, חוק עוקף בגצ, נכסי נפקדים, שלילת אזרחות סיטונית, הסתה כדרך חיים, עונשים קולקטיביים, הריסת בתים, השחתת 53 כנסיות ומסגדים בשמונה שנים בלי שאיש ישב בבית סוהר, הרג מפגינים קטינים על בסיס יומי…"
    זה אומר, בצורה הכי ברורה, שני דברים חד משמעיים:
    1. אתה חי בסרט ובנתק ברור מהמציאות פה בישראל. ומאמין בשקרים מוכחים שיש מי שטורח למכור לך.
    2. אתה לא מקבל הכרעות דמוקרטיות שנעשו בישראל (וכנראה גם בארה"ב) במידה ואינם מתאימות להשקפותיך.
    זה חבל מאוד, אבל מזה מתחיל כאן הדיון. מסתבר שהמציאות, העובדות, הם הבעיה הקשה. כי מאוד קשה לצד פוליטי מסויים עם העובדות, אז הוא בוחר להמציא נרטיבים, ולהעלם מהעובדות. ובכן למציאות יש נטיה לנשוך חזק את מי שמתעלם ממנה. זה מה שקורה עכשיו.

  41. לפי דברי כמה אנשים כאן, אין משמעות בכלל לא רק למושג מדינת לאום, שרק אתמול שלשום הייתה הבסיס של כל העידן הדמוקרטי בעולם המערבי, אלא בכלל למשמעות של מדינה, שיש לה אזרחים, ובמסגרת זה יש לאזרחים שלה זכויות וחובות ויכולת להגדיר גם למי הם מאפשרים להצטרף למדינה, להגר אליה, ואיך הם רוצים לשמור על הגבולות שלהם. מסתבר שזכויות אדם, פתאום הופכות להיות חשובות יותר מזכויות אזרח. זה מתכון בטוח לא רק לאנרכיה, אלא להרס כל העולם החופשי, בין השאר על ידי הגירה מסיבית של מוסלמים שגעין התרבות שלהם הוא טוטליטרי רדיקלי, ובנוי בדיוק כדי לנצל את הפרצות והחושות שבפגישץ זכויות האדם הרדיקלית של הפרוגרסיבים.

  42. כשאני מציע, שאולי כספי נדחק להגיד את הדברים בגלל האוירה הקבוצתית, אני לא פחות מבקר אותו על הטמטום בעמדה שהוא הציג. אני רק נותן לו נסיבות מקילות. כספי זכותו לחשוב באמת כך וזכותי לחשוב שזאת עמדה מטומטמת, חסרת בסיס, לא באמת מחוברת למציאות, ומזיקה בכללי, ומזיקה עוד יותר כי כספי כשחקן נבחרת ישראל וכישראלי בNBA יש לו איזה מעמד מייצג, ולדעתי האישית היה צריך ויכול להתחמק כמו שהציעו כאן.
    אז שזהו שאני רק כותש אותו כאן, ולא קרה כלום, וחלקכם לא מסכימים איתי, והכל סבבה, אבל תכלס, גם קרי, וגם לברון, וגם כספי(בהתאמה) יש לדברים שלהם הרבה יותר הד, והם צריכים לשקול יותר טוב את דבריהם. ולדעתי הם לא עושים זאת, ואני לא משבר על זה ש"גם רפובליקנים קונים נעליים" אלא הרבה מעבר לזה. כגרע הדמוקרטים בארה"ב מייצרים בכוונה משבר עצום, הפגנות ומהומות מאז שהוא נבחר, כשבפועל אין שום דרמה, אין באמת שום עילה לדברים הללו, וזה רק כדי ללכלך את הנשיא הנבחר והכניס אותו לאי לגיטמציה, בגלל שהם לא חלמו שהם יפסידו בבחירות.

    1. דבר ממה שכתבתי הוא לא שקר. כל הדוגמאות הן עכשוויות ואמיתיות. זה מאוד אופנתי עכשיו לזעוק פייק ניוז כל פעם שהאמת מביישת.

      הספיק לי לקרוא "שיש בה באמת את כל מה שקשור לשמירה על זכויות של מיעטוים וזכויות אדם וחופש ביטוי" כדי להבין שאתה "שבוי" של פוליטיקאים זולים ורדודים.
      ממליץ לך לנסות לחשוב באופן חופשי, להסתכל על העולם בלי משקפיים. אני ואתה לא עם נבחר, אנחנו בני אדם.
      אני בטוח שבענייני כדורסל אנחנו מסכימים על הרבה יותר.

      בכל מקרה אני מקבל הכרעות דמוקרטיות ואין לי עניין עם קדושת נדלן, ולכן החלטנו אני ואשתי לבחור לנו מקום אחר לחיות בו.

    2. אבל למה כספי צריך להתחמק? עלה על דעתך שהוא באמת חושב ככה ולא השמאלנים הליברלים המרושעים הכריחו אותו להגיד את זה? עלה על דעתך שלא כל ישראלי מאמין שמה שטוב לשלדון טוב לישראל?

  43. אפשר להתווכח רבות לגבי מותר ואסור, רצוי ופחות רצוי בחופש הביטוי (המקודש באמריקה הרבה יותר מאצלנו). מה שמאפשר תופעות כמו מחאה בהמנון, מצעדי נאצים ושריפת הדגל.

    אני רק אומר שאנו חווים תופעות ממשיות של מרי אזרחי נגד מוסד הנשיאות. ויש לזה השלכות אדירות הרבה מעבר לספורט.

    לא מן הנמנע כי בקרוב ארצות הברית תצא למלחמה ומה אז?
    האם אתם משוכנעים שחלק מהחיילים, או האזרחים לא יכירו בסמכותו של המפקד העליון?

  44. בהיסטוריה של אמריקה, עוד מתחילתה, המפלגה הדמוקרטית – ומאוחר יותר השמאל הפרוגרסיבי – הייתה במקורה מפלגת הגזענות, האפליה, האפרטהייד, העבדות, הלינצ'ים, וזו שתמכה בקו-קלוקס-קלאן. זו לא דעתי, אלא שזו עובדה אשר אינה ניתנת לערעור. אני רוצה להקדיש מספר דקות ולהרחיב על העובדות הללו, מכיוון שהן הבסיס של אחת הפעולות הפוליטיות המדהימות בחוצפתן. אותה מפלגה שיצרה, אפשר לומר, את מטעי העבדים, שמיסדה את האפרטהייד, ושייסדה, הנציחה והשתמשה בקו-קלוקס-קלאן כזרוע הטרור שלה – זו אותה המפלגה שהתנגדה לתנועת זכויות האדם וחסמה אותה. ואלמלא היו עוד מפלגות מלבדה, הרי שאף אחד מהחוקים הללו לא היה עובר. זו גם אותה המפלגה שמאשימה כעת אדם מקווינס, ניו-יורק, שאין לו שום קשר להיסטוריה הזו, בכך שהוא גזען. נדרשת כאן מידה מסוימת של הרהור.
    משנות ה-60 ועד היום, כל מנהיג בכיר של הקו-קלוקס-קלאן היה דמוקרט. בול קונר, השריף הדרומי, היה משלח כלבים ומבצע שימוש בזרנוקי מים כנגד מפגיני זכויות האדם, והוא היה דמוקרט; אורוול פאבוס, שחסם את בניית בית הספר בארקנסו עבור ילדים שחורים, היה דמוקרט ואף מנטור עבור ביל קלינטון; הוגו בלאק, הסנטור של אלבמה; ושופט בית המשפט העליון בארצות הברית, שהוסמך על ידי FDR [הנשיא הדמוקרט פרנקלין דלאנו רוזוולט], רוברט בירד – כולם חברים בקו-קלוקס-קלאן, ואף חברים פעילים מאוד בחלק מהמקרים.
    אנו לא עוסקים כאן בהיסטוריה עתיקה. מדובר על אירועים משנות ה-60. רוברט בירד נפטר ב-2010, אובמה וביל קלינטון היו בהלווייתו. ביל קלינטון אמר משהו מאוד מעניין. הוא אמר 'אל תהיו כל-כך נוקשים עם בירד הזקן, על כך שהיה חבר בקלאן, מכיוון שהיה חייב להיות בקלאן כדי להתקדם במפלגה הדמוקרטית'. תחשבו על זה. 'היה חייב להיות בקלאן'.

  45. היסטוריה של אמריקה, עוד מתחילתה, המפלגה הדמוקרטית – ומאוחר יותר השמאל הפרוגרסיבי – הייתה במקורה מפלגת הגזענות, האפליה, האפרטהייד, העבדות, הלינצ'ים, וזו שתמכה בקו-קלוקס-קלאן. זו לא דעתי, אלא שזו עובדה אשר אינה ניתנת לערעור. אני רוצה להקדיש מספר דקות ולהרחיב על העובדות הללו, מכיוון שהן הבסיס של אחת הפעולות הפוליטיות המדהימות בחוצפתן. אותה מפלגה שיצרה, אפשר לומר, את מטעי העבדים, שמיסדה את האפרטהייד, ושייסדה, הנציחה והשתמשה בקו-קלוקס-קלאן כזרוע הטרור שלה – זו אותה המפלגה שהתנגדה לתנועת זכויות האדם וחסמה אותה. ואלמלא היו עוד מפלגות מלבדה, הרי שאף אחד מהחוקים הללו לא היה עובר. זו גם אותה המפלגה שמאשימה כעת אדם מקווינס, ניו-יורק, שאין לו שום קשר להיסטוריה הזו, בכך שהוא גזען. נדרשת כאן מידה מסוימת של הרהור.
    משנות ה-60 ועד היום, כל מנהיג בכיר של הקו-קלוקס-קלאן היה דמוקרט. בול קונר, השריף הדרומי, היה משלח כלבים ומבצע שימוש בזרנוקי מים כנגד מפגיני זכויות האדם, והוא היה דמוקרט; אורוול פאבוס, שחסם את בניית בית הספר בארקנסו עבור ילדים שחורים, היה דמוקרט ואף מנטור עבור ביל קלינטון; הוגו בלאק, הסנטור של אלבמה; ושופט בית המשפט העליון בארצות הברית, שהוסמך על ידי FDR [הנשיא הדמוקרט פרנקלין דלאנו רוזוולט], רוברט בירד – כולם חברים בקו-קלוקס-קלאן, ואף חברים פעילים מאוד בחלק מהמקרים.
    אנו לא עוסקים כאן בהיסטוריה עתיקה. מדובר על אירועים משנות ה-60. רוברט בירד נפטר ב-2010, אובמה וביל קלינטון היו בהלווייתו. ביל קלינטון אמר משהו מאוד מעניין. הוא אמר 'אל תהיו כל-כך נוקשים עם בירד הזקן, על כך שהיה חבר בקלאן, מכיוון שהיה חייב להיות בקלאן כדי להתקדם במפלגה הדמוקרטית'. תחשבו על זה. 'היה חייב להיות בקלאן'.

  46. המפלגה הדמוקרטית צריכה לקחת קצת אחריות. תראו, הדמוקרטים מעולם לא הודו בהיסטוריה שלהם. מעולם לא הכירו בה. מעולם לא התנצלו על מעשיהם. מעולם לא לקחו אחריות עליהם. הם לא שילמו אגורה בפיצויים עליהם. זה הסקנדל האמיתי של הגזענות האמריקנית. אנחנו מדברים על גזענות בלי סוף, אבל מעולם לא ראיתי שמישהו מבקש שהדמוקרטים יראו קורטוב של לקיחת אחריות. למה להאשים את המפלגה הרפובליקנית? זו המפלגה שיצרה את האמנציפציה. שסיימה את העבדות. זו המפלגה שהעבירה את תיקוני החוקה ה-13, ה-14 וה-15. זו המפלגה שנלחמה באפרטהייד עד הסוף. זו המפלגה שעזרה להעביר את חוקי זכויות האזרח. על מה המפלגה הרפובליקנית צריכה להתנצל בנושא הגזענות?
    טראמפ לא צריך להתנצל על דבר. אם אתם יכולים להציג ראיות כנגד טראמפ בנוגע לגזענות, תעשו את זה. אבל ההיסטוריה לא מאחוריכם. משקל ההיסטוריה נופל על כתפי אלו המאשימים אותו, אך לא עליו.

    1. אני באמת לא מבין איך כל זה רלוונטי למשהו. לינקולן יצא למלחמה נגד הקונפדרציה כראש המפלגה הרפובליקנית. בסיס התמיכה של טראמפ כיום הם תומכי קונפדרציה וימין קיצוני אחרים (אנשי מסיבת התה וסטיב באנון לדוגמה). העובדה שגם טראמפ וגם לינקולן עמדו בראש גוף שנקרא המפלגה הרפובליקנית רלוונטית רק אם אתה מתייחס לפוליטיקה כמו לקבוצת כדורגל ומצביע לפי הסמל או צבע החולצה. כיום זה ברור שהדמוקרטים מייצגים את המיעוטים והשחורים, זה תהליך שהתחיל בימי הניו-דיל של רוזוולט, נמשך בשנות השישים וכיום זאת עובדה מוגמרת. ממי בדיוק אתה רוצה לדרוש פיצויים, מאובמה?

  47. אין לשמרנים שמץ של בעיה עם זכויות למיעוטים בפרט וזכויות אדם בכלל. הם לדעתי ולהבנתי הרבה יותר טובים בעניין הזה מהדמוקרטים.

  48. ומה שמפתיע אותי זה מה שקרא לשעיה. מקיצוני בארגון ה KKK שמגדף את לברון הוא הפך לקול השפוי והרציונלי (ומעריץ של לברון?)
    🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט