מעורב הופס לראש השנה: מלו ליוסטון לפני יום שני? / מנחם לס

1. עבור דווייט האווארד הצלחה בכדורסל היתה 'שליחות אלוהית'

לי ג'נקינס עשה זאת שוב. כתב ב-SI מאמר על דווייט האוארד שכל הקורא אותו ישנה את דעתו על הענק הלוחש אם ירצה או לא.
*
כבר בגיל 8 היה לו סל בחצר והוא הזמין חברים לשחק. "NO CUSSING!" היה החוק שבן ה-8 קבע לחבריו. "אצלי בבית לא מקללים". הוריו היו נוצרים בפטיסטים אדוקים וברוח הנצרות הוא גדל. אמונה מחלטת ונטולת שאלות בקשר ליישו מנצרת. מעל מיטתו היה צלב גדול מעץ; הוא למד רק בבתי ספר בפטיסטים; שיחק כדורסל בקבוצת מכבי האש של "אטלנטה קריסטיאן, וחלם לשחק ב-NBA למלא את ייעודו האלוהי.
*
מה הסיפור עם 'הייעוד האלוהי'?
*
 יום אחד ה-PASTOR הבפטיסטי קרא לו לבימה – הוא כבר היה 2.00 מ' כשהיה בן 15 – ואמר לו
*

“Your purpose,” the pastor intoned, “is to use basketball as a platform for God’s glory.”

*

כשהמג'יק בחרו בו בבחירה הראשונה של דראפט 2004 – בתול (לדבריו, ואין סיבה לא להאמין לו) בן 18 זאת היתה תכניתו: לרומם את שם ה'לורד' במשחקו, והוא אמר – צחוק בצד – שאלוהים דיבר אליו יותר מפעם אחת. סטיב פרנסיס וטוני בטייה לקחו אותו פעם לקלוב של ריקודים, אלכוהול וקצת חשיפת ציצים, הוא כיסה את עיניו.

*

"זהו" אמר בטייה. "אנחנו לא לוקחים אותך יותר למקומות כאלה". הוא לא הסתיר את דתיותו, ובתחילה לא היסס לקרוא את התנ"ך בעת טיסות, עד שהעובדה שהאווארד הוא פריק דתי הפכה להיות בדיחה בליגה.

*

אבל לפני זה,

*

Ridiculed and isolated, he dispensed his anger in the Magic weight room, building and chiseling muscles that evoked his comic-book heroes. He lived with high school buddies from Atlanta and spent nights at Orlando multiplexes, howling at his beloved cartoons. A portrait emerged for public consumption of a 6'11" manchild quoting Finding Nemo while pouring king-sized bags of Skittles into his mouth. But there was always more to Dwight Howard than the grinning Pixar image projected to the masses. “I came from a little box,” he says, “where everyone wanted to protect me from the big world I was about to enter. But when I finally got into that world and took a look around, I wanted to experience all of it.”

*

13 שנים אחרי הוא שכח את שם כהן הדת שפעם אמר לו שתפקידו בחיים הוא לרומם ולהלל את שם אלוהים דרך הכדורסל. למעשה, הביקורים בקלובי החשפניות עם יפהפיות על ברכיו הפך לדבר שהוא החל להתרגל אליו, ולרצות בו יותר ויותר, למלא את כל שהחסיר בשנות צעירותו כשהלורד ג'זוס היה הכל מכל בחייו. ג'יזוס ובסקטבול.

*

"-האם עשית זאת?" לי ג'נקינס שואל. "האם רוממת במשחקך את שם האל?"

*

"כן ולא" – באה התשובה.

*

ב-2008 היו לו יותר ENDORSEMENTS מאשר ללברון. שנה אחרי הוא זכה ל-3.1 מיליון בחירות לאול-סטאר , עדיין שיא NBA. בפלייאוף של 2009 הוא נשא את המג'יק על כתפיו עד לגמר כשהוא מוביל את הליגה בריבאונדים, חסימות, ואחוזי קליעה.
*
היום הוא בן 31, מהצד השני של גבעת המשחק שלו, והשאלה היא לא רק עד כמה הוא נפל בירידתו התלולה, אלא האם הוא מסוגל לעלות בחזרה – לא אל הטופ כמובן, אבל כמה שיותר כלפי מעלה. הוא ינסה בכל כוחותיו להוכיח העונה שהוא אמנם נפל, אבל הוא לא ניגמר. הוא מאמין ביכולתו לעלות חזרה במעלה הגבעה, אבל כמה גבוה היא השאלה.
*
הוא אבא לחמישה ילדים מחמש נשים שונות אבל אף פעם לא נישא לאשה. הוא יודע שכל ילדיו נחשבים ל'ממזרים' (הוא משתמש במילה מהתנ"ך). הוא הפסיד מיליונים בהלוואות והשקעות תמימות עם חברי ילדות שהאמין בהם, ובני משפחתו הקרובים ביותר. כולם ניצלו את תמימותו ואמונתו באנשים – בעיקר חבריו הטובים  שעשקו אותו במיליונים רבים. לא רק הם. פעם חברת לימוזינות שלחה לו חשבון בן שש ספרות, ורק אחרי ששילם אותו הוא עצר ושאל את עצמו: 'רגע. איך זה יכול להיות?'.
*
נוצר חיץ מחלט בין הוריו הדתיים שלא מסוגלים היו לשמוע את החדשות על חייו החדשים ומעורבותו עם נשים – ובינו. מכל החברות שפעם ייצג – מגה חברות כמקדונלד, אדידאס, KIA ו-T-MOBILE נשארה רק אחת – חברת הסניקרים הסינית PEAK. באול סטאר של השנה שעברה בחרו בו רק 151,000 בוחרים, 11,000 פחות מארסן איליסובה. בשבוע הבא הוא יהיה במחנה אימונים של ההורנטס, קבוצתו החמישית בשבע שנים.
*

מה קרה לו היא השאלה המביכה והמבלבלת ביותר לא רק עבור כל אנשי הליגה, אלא – וזה הכי חשוב – גם לעצמו. הוא רק מתחרט שהוא לא מילא את הבטחתו וחובתו לאלוהים בשמיים ולג'זוס קרייסט. אבל ישנם לו כמה הסברים קורעי לב.

*

“What I’ve been through,” Howard says, “I don’t want anybody else to go through

*

 הוא אומר שלא נבין את מה שהוא עבר, אבל הוא ינסה להסביר כי אלוהים והכדורסל נתנו לו את הפלטפורמה לכך:
*

But he’ll try to explain anyway, because God and basketball gave him the platform, and because there’s always another overgrown prodigy who could use a 6'11" caution sign. “What I’ve been through,” Howard says, “I don’t want anybody else to go through.”

2 .הלייקרס היתה הקבוצה המרוויחנית ביותר העונה

אנשים מבזבזים כסף גם על קוראים בקלפים ומגלי עתידות. אז אני לא מתפלא כלל על כך שהלייקרס, Even when they are losing, the Los AngelesLakers stay winning.

*

ז"א המפסידנים הגדולים ביותר הם המרוויחנים הגדולים ביותר! ONLY IN AMERICA!

*

הלייקרס הרוויחו נטו 115.5 מיליון, 25 מיליון יותר מגולדן סטייט ווריורס,זה אחרי שהם חתמו צ'ק על 49 מיליון לליגה על "חלוקת רווחים".

*

גל שור מאל איי יודע את התשובה לקונפליקט הזה שהיא בת שני חלקים בדיוק כמוני:

*

הסיבה הראשונה? ב-LA גרים יותר מזוכיסטים מאנשים המביטים בחיוב לחיים ישר לעיניים. זה לא הזמן והמקום להזכיר את האסון האיום שקרה במכסיקו, אז נעבוד הלאה. את הפואנטה הבנתם.

.*

הסיבה השנייה? כפי שיש להם בעלות מחורבנת, הנהלה מחורבנת, ומאמן מחורבן, יש להם גם רואה חשבון טיפש שלא יודע כיצד הופכים רווחים להפסדים.

*

3. דווייט האוארד רוצה להיות פלח אחרי הכדורסל

 

עכשיו, כשדווייט האוארד משחק בשרלוט, הקלקולטור שלי חישב שזה כמעט רבע קבוצות ה-NBA. הוא כבר הודיע אתמול שהוא מתחיל לחשוב על פרישה, ובמאמר מיוחד מאד עליו בספורטס אילוסטרייטד הוא אמר ללי ג'נקינס  שהוא קנה 700 אקרים בצפון ג'ורג'יה והוא מתכונן לגדל פרות,חזירים, וחיטה. רוצה שיקראו לו FARMER DWIGHT. דבר אחד בטוח: כשהוא יזרוק גרעיני חיטה בשדה, הוא לא יחטיא!

4. מלו ליוסטון, עוד לפני יום שני?

אחרי הדיווחים שפורטלנד נראית כמועמדת מס' 1 למקום נחיתת כרמלו אנטוני,  יצאה הבוקר ידיעה מאחד הכתבים האמינים ביותר בביזנס – פרנק איזולה מהניוז Frank Isola of the NY Daily News reported Wednesday והוא כותב שממקורות יודעי דבר המעבר של כרמלו אנטוני ליוסטון יושלם לפני יום שני הקרוב. ג'יימס הארדן, בריאיון על הקבוצות שיכולות לנצח את הווריורס כלל את יוסטון, וכתב שהקבוצה דומה מאד לת'אנדר לפני העונה שהוא עזב, והוא כותב כאילו מלו כבר איתם…

Now, it looks like Anthony himself is optimistic that he will indeed be traded to the Houston Rockets prior to the start of next week.

הבעייה היחידה שנשארה היא ה'פיצויים' שהניקס יקבלו.

לפי פרנק,

At this point, New York is pushing back on the idea of having to take on the remainder of Ryan Anderson’s four-year, $80 million deal. And for good reason. It makes little sense for the Knicks to take on bad contracts. In reality, they hold all the cards here. Anthony is still under contract. And whether he wants to remain in New York is irrelevant.

The larger issue here is that contracts would have to match up to about $5 million. This means Houston would have to likely send a bad contract back to New York in exchange for Anthony.

Either way, the All-Star forward is seemingly hopeful a deal gets done here by Monday.

5. מנהלי ושחקני הווריורס הם 'BEWILDERED' מהתנהגות דוראנט

"BEWILDERED" זה להיות נבוך. אבל משום מה באנגלית זה נשמע חזק יותר מסתם מבוכה. זוהי מבוכה גדולה מעורבת בנכלמות, בושה, תדהמה, והשתוממות. לפי Chris Mannix  מהוורטיקל, מנהלי הקבוצה והשחקנים עוקבים בהשתוממות ואבדן עצות על התנהגותו של דוראנט שכמה כינו אפילו כ-'ODDBALL' והם לא מבינים מה גורם לו לחזור שוב ושוב לעברו בת'אנדר, ולמה לא לשכוח מהכל כי הרי מובטח לו עתיד מזהיר בווריורס, וכל ההתעסקות הזאת נראית להם מוזרה ביותר.

כמובן שאיש מהם לא שכח את ה-"אף אחד לא רוצה לשחק ב-UNDER ARMOUR" שהוא הכניס ב- The Bill Simmons Podcast, שהיא פגיעה ישירה בסטפן קרי.

6. לונזו מלהיב יותר ויותר

אביו אמר שכשקובי יראה את בנו לונזו בכמה מהמשחקים הראשונים של הלייקרס, הוא יחליט לחזור לשחק. "למעשה" אמר האב לבר בל, "ישנם סימנים וידיעות שקובי כבר החל בדיאטה להוריד ממשקלו וחזר להתאמן".

אני לא יודע בקשר לזה, אבל הבן מלהיב יותר ויותר. הנה דאנק שלו בשעת חצות ב-"מסיבת לייקרס", כפי שהם קראו לאימון החצות הלא מחייב הזה:

*

*

7. צ'ארלס בארקלי מכנה את שחקני ההווה "BABIES"

מה קרה עכשיו?

האציל, אורח בתכניתו של סלקו Eddie Sefko of the Dallas Morning News. נשאל על הארכת העונה במטרה למנוע 'בק-טו-בק, וארבעה משחקים בחמישה ימים.  הוא אמר:

. "You know, these poor babies can't play back-to-back games."

"הם משתכרים היום 30, 40 מיליון לעונה ואנחנו עוד צריכים לעשות הכל "נוח" עבורם? שהילדים המסכנים לא יתעייפו מדי? עבור 40 מיליון לעונה לא יזיק לליגה 'TO STRESS THEM OUT'.

 "בימים שאני שיחקתי טסנו במטוסים רגילים ולא במטוסי קבוצות. לא היו לנו מסג'יסטים על המטוס ומומחי תזונה. המלונות לא היו אותו דבר והאוטובוסים לא היו אותו דבר, ואנחנו שיחקנו אותם 82 משחקים בעשירית המשכורת. אבל פעם היו גברים ב-NBA ולא BUNCH OF BABIES".

8. לברון 'יעשה הכל' שדריק רוז יקבל 'חוזה רציני'

Derrick Rose's most famous new teammate is reportedly motivated to help him earn a significant contract when he hits unrestricted free agency after the 2017-18 campaign.

באפיזודה של THE JUMP הערב, דייב מקנמין מאי אס פי אן (-ESPN Dave McMenamin of ESPN appeared )  אמר שנודע לו שלברון

that LeBron is invested in Derrick Rose's career so he can get that next contract."

אני לא מבין בדיוק את פשר המילים "LDBRON IS INVESTED" בקריירה של דריק רוז, אבל ההסברים בכמה אתרים הם שבגלל שדריק הסכים לחתום בקאבס העונה על מינימום של 2.1 מיליון, לברון העמיד זאת כמטרה קדושה לעשות הכל שלדריק רוז יהיה חוזה רציני מאד כשיהפוך לשחקן חופשי בסיום העונה.

במה מדובר? הוא יתן לדריק רוז לקלוע סלים שהוא – לברון – יכול היה לקלוע? האם לברון יתרכז ברוז יותר מאשר בכל שחקן אחר?

אני עדיין מאמין שלרוז נשאר הרבה כדורסל. בעונה שעברה הוא קלע לניקס 18 נק' למשחק ב-64 משחקים. הוא רק בן 28. אם תהיה לו עונה נטולת פציעות, הוא יעלה לסביבות ה-15 מיליון מינימום בשוק השחקנים החופשיים, ואולי להרבה יותר אם לברון יחליט שהוא נותן לו לככב בכמה מה-HIGH-PROFILE GAMES של הקאבס.

ללברון תהיה אקסטרה מוטיבציה להפוך את דריק רוז לכוכב כדי להכניס אצבע באוזנו של קיירי אירוינג.

אותי מעניין באיזה הרכב הקאבס תעלה, כשאייזיה תומאס יהיה כבר בריא.

אני הייתי מת לראות – לא תמיד, אבל לפעמים – חמישייה של אייזיה תומאס, דריק רוז, לברון, קווין לאב, וטריסטן.

9. קנטר: "טוב לדעת מה דוראנט חשב עלינו כשהיינו אחים למשחק לטוב או לרע. תודה דוראנט!"

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 79 תגובות

  1. מעורב מעולה לאחריי החג
    הווארד לא קנה אותי עם הדתיות שלו אבל כשחקן הוא חווה ירידה לא נורמלית במספריו ,המעבר ללייקרס והפציעות חיסלו לו את הקריירה
    לחשוב על סנטר שבגיל 23-4 מגיע לגמר הליגה ומאז רק דועך זה עצוב.
    כרמלו ביוסטון יחד עם פול והארדן זה הרכב לא מאוזן
    בארקלי היה ונשאר 👑
    אני מבין לליבו אבל זה דיבור של מילואימניק ותיק שיורד חזק על הצעירים עם מורקים מתקופתו

  2. תודה מנחם, צעניין מאוד , קנטר מלך ודוראנט אפס עוד קצת מידע שמבהיר מי המנהיג האמיתי של הת'אנדר (ראסל) ומי תינוק בכיין שרק רוצה שיתנו לו אליפות ( דוראנט )

  3. 1. אגו ופציעות , לא מרחם בכלל על דוויט הווארד, פציעות כרוניות פגעו לו בקריירה (גב, רגליים…), אבל מה שיוצר גרוע הוא האגו שלו בשני קבוצות היה שחקן מוכשר הרבה יותר ממנו התקפית והוא עדיין דרש כדורים ולא הסכים לשחק פיקאנדרול, נוסיף את האופי הבעייתי ומתכון בטוח לירידה, לגבי הדת מדובר בצעירים מולטי מילונרים שמחכים להם עשרות בחורות בכל מקום, כמעט בלתי אפשרי לשמור על אמונה (אי סי גרין אחד שהצליח בתקופה בלתי הגיונית).
    2. די ברור הלוקיישן הטוב בליגה, שוק טלוויזיוני עצום, כל שחקן בלייקרס מקבל חוזה נעליים ולכל כוכב שמכבד את עצמו יש בית קיץ שם.
    4. מלו נמצא בירידה, מעניין אותי אם הוא כבר הבין ומוכן לשחק אופציה שלישית ולהניע כדורים, הניקס מטומטמים אם הם מוכנים לבלוע את החוזה של אנדרסון האמת אחרי החוזים שלהם זה נראה לי סביר (שיושב במשבצת של פורזינגס), יוסטון אוברייטדים בצורה לא יאמנת.
    5. הפרסום של דוראנט ממש רע ומגוכח לטעמי, חבל מדובר בבחור צנוע שדורשים ממנו פרסום אגרסיבי שפוגע בחברים לקבוצה (גם הדלפה נראית לי די מתוכננת), וביחסים עם חברים לקבוצה.
    6. נראה יפה , אבל עדיין חסר ללונזו אתלטיות, מעניין אותי לראות איך יהיה העונה.
    7. כמות השטויות שצארלס בארקלי פולט זה פשוט לא תיאמן, פרט לעונה הראשונה הוא לא שיחק 82 משחקים בעונה, האינטסיביות הפיזיות ואתלטיות שנדרשים היום שוחקים פי כמה מהמשחק שהוא שיחק (אילו שיחק היום הוא היה צריך קטטר ומשאף),אני מגד 82 משחקים בעונה בכלל המנוחה לכוכבים שפוגעת באוהדים (אבל מאריכה להם קריירות).
    8. בשבילי עונה טובה של דרק רוז לא תהיה 20 נקודות או 25 נקודות אלא בריאות (הוא ממש לא שווה 15 מליון).

        1. אתה בטוח בדיווח הזה?
          אני אוהב את ד' הווארד מהיום שדרך באורלנדו ולא בגלל הכדורסל אלא החיוך ומשהו בו נראה לי חמוד.
          אם מה שאתה מדבר עליו אכן קרה – החיבה מוחלפת בתיעוב מעתה ועד עולם.

          1. הייתה חקירה, ובסופו של דבר התיק נסגר בלי משפט.
            עם זאת:

            The case involves an incident from last summer in which Howard admitted to authorities that he had hit his child with a belt. He told police that he was disciplined in such a manner growing up and didn't realize it was wrong.

            כאמור, הווארד הודה שהיכה את הילד בעזרת חגורה, והסביר את המעשה בכך שהוא עצמו חונך באותה דרך.

        2. חוסך שבטו – שונא בנו. אותי היכה המורה שלי קווינט בסרגל כל יום שלישי וחמישי. כמה אבות של חברי היכו אותם בחגורות, והם גדלו להיות אזרחים למופת ואנשי משפחה למופת.

    1. לפני 50 שנה היה מקובל להכות ילד עם חגורה. לפני 3000 שנה היה מקובל להקריב ילדים לאלים.
      אני לא מצדיק את המעשה אני רק אומר שכשבאים לשפוט בן אדם צריך לשפוט אותו בראי התרבות שלה הוא נולד. רוב האבות לפני חמישים שנה נתנו מכות רצח לילדים שלהם. זה לא אומר שכל האבות האלה היו בני אדם רעים. הם עשו את מה שחשבו שצריך לעשות בשביל לחנך ילדים. לשמחתי האנושות התקדמה וכבר לא מקובל לעשות את המעשים האלה ורוב ההורים של החברה המערבית חושבת שהמעשים האלה לא מקובלים. עדיין יש תרבויות מסויימות שבהם נהוג לעשות את המעשים האלה. זה לא אומר שהאנשים מהתרבויות האלה רעים וחולים זה רק אומר שמהבחינה הזאת התרבות שלהם מפגרת ב50 שנה מהתרבות המערבית.
      אני לא יודע איך דווייט גדל ולאיזה קונספציות הוא גדל. יכול מאוד להיות שמדובר באדם חמום מוח וטיפש(ואפשר להסיק את המסקנה הזאת לא רק על סמך האירוע עם החגורה) אבל יכול להיות שמדובר באדם הגדל לתרבות מסויימת שבה אחת הדרכים המקובלות לחינוך היא אלימות. זה הופך אותו לאדם טועה, לתינוק שנשבה, אבל לא הופך אותו לאדם רע.

  4. אז יוסטון הופכים רשמית לקבוצה מס. 2 במערב?
    איך מלו יסתדר שם? עד כמה הוא משדרג אותם, איך תיראה ההגנה שלהם יחד איתו?
    הולך להיות מעניין
    ואני די פסימי בשבילם..

        1. כן ולא.
          מלו יקבל הרבה מאוד נגיעות בכדור. הוא יהיה על תקן הפינישר, כמו בנבחרת ארה"ב.
          יש הרבה סימני שאלה גם ככה עם השילוב של פול והארדן ובטח שעם מלו זה יוסיף, אבל אם זה יעבוד זה שדרוג אמיתי לקבוצה.

  5. תודה מנחם, מעורב נהדר.
    להווארד עד כמה שאני יודע יש 8 ילדים מ 8 אמהות שונות אבל מי סופר.
    בסוף כולם שם ילדים מגודלים ואנחנו שוכחים את זה לפעמים אבל הווארד הוא ילד מיוחד. מהשחקנים שאפשר לסמן כפושטי רגל עתידיים. פשוט חסר בגרות בצורה מטרידה.
    מקווה בשבילו שיתאפס על עצמו, אני באמת חושב שיש לו כוונות טובות.
    לגבי מלו, יקרה לא יקרה רק שתיגמר הסאגה הזאת כבר. היא לא טובה לאף אחת מהקבוצות המעורבות.

      1. כמו שאמרתי, אני מוכן לקחת את הסיכון איתו. גם במחיר של לשלוח בחירת דראפט 2020.
        הניסוי של יוסטון לדעתי הוא one shot one kill.
        יצליח, גם לברון מצטרף שנה הבאה.
        לא יצליח, נתראה ב2021 ונחלק מחדש את הקלפים.

        1. איך אני יכול להיות בטוח או לא בטוח בדיווח?
          היה דיווח, קראתי אותו.
          בריאיון הודה הווארד שהיכה את הילד עם חגורה כחלק מלקח חינוכי, ולא ראה בזה שום דבר לא בסדר.

  6. פתאום זה הופך את ההתנהגות הילדותית של הווארד לזווית אחרת….
    מסכן. באמת
    ממש תינוק שנשבה

    בארקלי מלך. אין מילים בפי… רק חיוך 🙂
    ואנאס קאנטר גם !!

  7. תודה על המעורב דוק!

    קווין דוראנט הוא סמי-אהבל, יותר ויותר אפיזודות קומיות נקשרות בשמו, משקית הגראס שנפלה לו ליד הרכב כשהיה פצוע ועד הפרצוף שלו חצי נעלב חצי מנסה להישאר קול כשפייטון ירד עליו ב-espys.

    אני מקווה שמלו יעבור ליוסטון- ניסוי מעניין ביחד עם מה שמתבשל בת'אנדר. בשנה הבאה כשלברון יעבור ללייקרס הקיטוב בין שני הקונפרנסים ישבור שיא.

  8. אח איזה מעורב לחג…
    לא יודע מאיפה מתחילים!
    אז אני אתחיל משתיים דווקא. צחקתי בלי סוף כשקראתי את המשפט האחרון בקטע. מנחם אתה בטוח שזה שלך? תתחיל לכתוב פיליטונים לגשש החיוור או לגארי סיינפלד חחחחח 🙂
    לגבי דוייט ומלו אני דיי מאוכזב משניהם כי היו לי ציפיות בשמיים לגביהם. משניהם אני מאמין שדוייט סוף סוף מתחיל להתבגר כי באמת ההתנהלות שלו בשנים האחרונות (סביבות 2010 והלאה) היא של ילד תמים שהביצים תמיד מדברות אצלו במקום השכל. לדעתי הפוטנציאל שלו לתת שנה שתזכיר את גדולתו בעזרת טיפול פסיכולוגי נכון יכולה להציל לו את הקריירה ואני מאד מקווה שיעשה את זה השנה.

  9. תודה על המעורב!

    1. הווארד קנה את שנאתי ב2013 כמו כל אוהדי הלייקרס וזכה ממני לכינוי ״חמור״. הסיפור הזה הפתיע אותי מאוד ונחמד לראות את האופי של שחקן כל כך שנוי במחלוקת. הוא ירד ביכולת בצורה דרסטית וקשה לראות אותו מתאושש מזה.
    2. לא מפתיע בכלל שהשוק של הלייקרס עשה הכי הרבה… זה נהיה דבר קבוע והגיוני נורא.
    4. כרמלו ליוסטון יצור קבומה מטורפת.. מה כוללת העסקה שעליה מדברים?
    8. לפי דעתי רוז לא סיים עוד … צריך להשתפר באחוזים אבל הוא בהחלט רכז רלוונטי בליגה.

  10. עם מלו יוסטון תהיה הקבוצה היחידה שתסתכל ללוחמים בלבן של העיניים, אבל עדיין הלוחמים חזקים יותר.
    תעזבו כבר את דוראנט, תפקידו אינו לספק תובנות גאוניות שברומו של עולם במהלך הפגרה, תפקידו להיות הכדורסלן הכי טוב בעולם במהלך העונה והפלייאוף…
    ואת זה הוא עושה ויעשה – אני מעריך שדוראנט יעשה היסטוריה בעונה הבאה בלפחות אחד משני האופנים הבאים:
    – השחקן ה-11 בהיסטוריה שיהיה mvp ו-finals mvp.
    – הראשון להיות במועדון 55-40-90
    רק פיצוץ עם הכוכבים האחרים יכול למנוע ממנו לתת עונה מהסרטים, כי כל שאר הפרמטרים השתנו לטובתו – היכרות טובה עם המערכת; קבלתו ככוכב העל של הקבוצה; שחקנים חדשים ברוסטר; שחקנים שהוחתמו מחדש "בזכותו" ועוד.

  11. כנראה שהווארד לא האיש הכי חכם, שקול ובוגר בליגה, אבל האפיזודה בלייקרס היא בוודאי לא רק בגללו. לשחק עם קובי זו כנראה חוויה חיובית עוד פחות מלשחק עם לברון – שאק וגאסול יעידו – והם עוד עזבו את קובי בשיאו, הווארד עזב אותו כשכבר לא היה לו יותר מדי כדורסל לתת, ועדיין לקח 25 מיליון דולר לעונה (מה הfar של החוזה ההוא?).

    1. אחת התגובות המטומטמות ביותר שיצא לי לקרוא באתר.
      בעצם יכול להיות שזה סתם בורות וחוסר מושג ולאו דווקא טמטום.
      אני מהמר על גם וגם.

      1. נחמד לפחות שאפשר לראות למי יש אפס מושג מהי בכלל ה truth בנושא.

        בעצם יש בזה אפילו משהו עצוב כשמדובר באתר שעוסק בנבא ומגיבים שאמורים לפחות לדעת עובדות הסטוריות (וגם עכשוויות) או להיות בשקט כדי לא להביך את עצמם.
        בהחלט מוריד מהאתר, אבל מצד שני גם מוריד אנשים מרשימת אלה ששווים התייחסות אז בסך הכל זה מתאזן.

        1. שנה טובה דדי, עוד מעט יום כיפור (ובלי קשר לאמונה לא יפה לנבל פה בגלל דעות שלא מקובלות עליך!) אז תהיה קצת יותר על הכיפאק בבקשה 🙂

          1. שנה נהדרת הופמן.

            במקום שיש עובדות אין דעות, יש רק מי שלא יודע עובדות שניתן ללמוד בכל חיפוש אינטרנטי הכי פשוט.
            (למקרה שכאוהד נבא שחושב שראוי שישמיע כאן את דעתו, לא היית מודע לעובדות הבסיסיות האלה קודם לכן)

            ונראה לי שיש לך חוסר הבנה בסיסי לגבי המושג "לנבל את הפה"

          2. דדי, מתנצל אבל לא בטוח שהבנתי לגמרי על מה התרגזת.
            התכוונת שלשחק לצד קובי לא היה נורא כמו שמיקי ניסה לתאר?

          3. דדי היה עדין מה שהוא רשם על לברון וקובי זה פשוט טמטום מוחלט, שמראה חוסר הבנה בסיסי במה שמתנהל בליגה. קובי הוא פריק של עבודה ברמה שלא נראתה בליגה, הכוח רצון שלו הוא דבר לא יאמן, לשחקנים הייתה זכות לשחק עם אחד השחקנים הגדולים ביותר,וללמוד ממנו (וכנראה הגדול בדרורו כן הוא מעל דאנקן בכמה רמות). הבעיה בלייקרס ההיא הייתה לא קובי אלא דוויט שלא היה מוכן לקבל שיש שחקן התקפה טוב משמעותית מצנו ועדיין דרש לקבל כדורים לפוסט ולא הסכים לפיקאנדרול (שהיה משמעותית מאריך לו את הקריירה כימון שהוא עדיין יכול להיות רול פלייר מצויין בקצב הזה זה השנה האחרונה שלו בליגה).

          4. טוב, כנראה שביקורת על קובי מקפיצה לחלקנו את הפיוז. לגיטימי, אבל אני עדיין לא מבין את הנימוקים שלך ברוך. כתבת:
            " קובי הוא פריק של עבודה ברמה שלא נראתה בליגה, הכוח רצון שלו הוא דבר לא יאמן, לשחקנים הייתה זכות לשחק עם אחד השחקנים הגדולים ביותר,וללמוד ממנו (וכנראה הגדול בדרורו כן הוא מעל דאנקן בכמה רמות)".
            עכשיו אחליף את המילה קובי במילה לברון, ושימו לב מה קורה:
            " לברון הוא פריק של עבודה ברמה שלא נראתה בליגה, הכוח רצון שלו הוא דבר לא יאמן, לשחקנים הייתה זכות לשחק עם אחד השחקנים הגדולים ביותר,וללמוד ממנו (וכנראה הגדול בדרורו כן הוא מעל דאנקן בכמה רמות)".
            אני לא חושב שהמשפט הפך פחות נכון בעקבות ההחלפה הזו – שניהם שחקנים גדולים, עם מוסר עבודה וכח רצון, שיכולים להחשב הגדולים בדורם, ועם זאת שניהם לא נחשבים אנשים קלים או נחמדים במיוחד. אתה כנראה חסיד קובי ושונא לברון אבל אובייקטיבית אני לא רואה כאן שוני מהותי כל כך.

          5. הכל תלוי בעיני המתבונן, שדוראנט נותן הנחה לקבוצה שלו כדי להגביר את סיכויי האליפות הוא נחשב לנמושה, כשקובי לוקח את מה שמגיע לו (הרוויחו הרבה יותר על חשבונו, הוא לא גנב אף אחד טעות של ההנהלה להציע טיפה פחות ממקס לשחקן בגיל שלו עם פציעת אכילס, הם היו חייבים להיכנס איתו למשא ולמתן אבל ממש לא לתת לא חוזה כזה).
            לגבי לברון פרט לקיירי איזה שחקן אתה מכיר שלא רוצה לשחק איתו, לברון הוא בין הכוכבים הכי פחות אנוכיים שכל שחקן מעלה לידו את ממוצעו, ונשפר את משחקו. מאיפה הגעת למסקנות האלה שלא רוצים לשחק לידם אני חייב לדעת. שאק רצה לקבל משכורת שלא הגיעה לו ולכן הועבר בטרייד (ראו את הירידה כבר באמצע 2001 שהתחיל לאבד את האתלטיות בטרייד למיאמי הוא היה רחוק שנות אור מהשחקן שלפני שעתיים הלייקרס ראו את זה והבינו שהוא לא שווה את החוזה הגבוה בליגה.לו היה לו מוסר עבודה היינו מציבים אותו כגדול מכולםואין לי ספק שהיה זוכה לחוזה כזה).

      2. דדי, תודה על המחמאות…
        לגופו של עניין – מה בדיוק לא נכון?
        שאק עזב את קובי – עובדה. אפילו כתוב בוויקיפדיה.
        גאסול עזב את הלייקרס לשיקגו. כנ"ל
        קובי קיבל 25 מיליון דולר לשנה בחוזה האחרון שלו.
        איפה הטעות?

          1. טיפה חכמה לא תזיק לך, אני בכלל לא מדבר על כך שאתה מתבסס על כתבה של צהובון מESPN.אני אעזור לך טיפה, מה היה מצב הלייקרס בתקופה שהכתבה נכתבה, מה היה מצבו של קובי ( אני אתן לך רמז הוא היה גמור הפציעה חיסלה אותו והוא עדיין דרש כדורים, ומי היה המאמן באותה תקופה?) עכשיו תחפש בבקשה כתבות עד 2012 שקובי עדיין היה אחד מהטופ 3 בעולם, תקרא מה שחקנים חושבים עליו ואיפה הם מדרגים אותו ואיך זה היה לשחק איתו ונגדי ותבין. גאסול לא עזב בגלל קובי אלא בגלל היחס הדפוק שהייתה להנהלה כלפיו והרצון לזכות בתואר נוסף.

            He said he wanted me to stay in L.A. and battle with him and finish our careers together. Those were his words. I told him I was in a place where I needed a change in my heart. I needed a change of air. It was one of the toughest things I’ve ever done, telling him, “I’m deciding not to play with you anymore.”

            I signed with the Bulls because I wanted to put myself in position to win another title. I haven’t been able to do that. I miss him a lot. I miss his presence. I miss that attitude. Not many players have it.

        1. מיקי, אני עונה ומסביר פה פעמים רבות על כל מיני דברים שדורשים הסבר או שאולי אנשים לא יודעים.

          אני לא יודע איך להתייחס למישהו שאשכרה הולך ובודק בוויקיפדיה במיוחד, רואה שם (אני מניח) שהלייקרס העבירו את שאק בטרייד (אחרי שלא הסכימו לשלם לו את מה שהוא דרש), ואז חוזר לפה וכותב בפעם השנייה ש"שאק עזב את קובי".

          וזו רק התייחסות למשפט הראשון שכתבת.

          יש לי קווים אדומים לרמת "אי הדיוק ו/או אי היכולת להבין משפט או אירוע" שאני מוכן להגיב אליהם, והחציה הקטנה הזו של הקווים האלה תהיה גם האחרונה.

          מכאן אתה עם נו פאני שטאפ באיזה פנטזיות שמתחשק לכם שיתאימו לאג'נדה. בהצלחה ותמשיכו לעשות חיים.

          1. דדי,
            בעניין ויקיפדיה – לא באמת בדקתי. זו הייתה בדיחה.
            בעניין שאק – אני מתקשה להאמין שאתה מדבר ברצינות. מה אתה מנסה לומר כאן? שהייתה שם ידידות מופלאה? שני חברים שיחקו בלייקרס (בים בם בום), אחד הוטרד למיאמי (בים בם בום), אמר חברו, לא נורא חבר, יש גם צרות גדולות יותר…. אז אני לא אומר שלשאק לא הייתה אחריות לעניין הזה, אבל בטח שאי אפשר להסביר בתמימות שהלייקרס הטרידו את הסנטר הדומיננטי ביותר באלף השלישי בעבור נזיד עדשים פשוט כי מישהו שם נרדם בשמירה.
            בעניין גאסול, אפשר להאמין למה שאמר, אפשר גם שלא. וגם אם שוב מאשימים את הנהלת הלייקרס, אז זו כבר פעם שניה ברציפות שאיכשהו הם לא מחזיקים את השחקן השני בטיבו בקבוצה שלהם. נשמע לי קצת מוזר צרוף המקרים הזה – גם שאקיל וגם פאו נדחפים החוצה ולקובי אין שום קשר לזה? פשוט לא נשמע סביר.
            בעניין ה-25, ברור שקובי עשה הרבה עבור הלייקרס, וזה לגיטימי לחלוטין, בטח במבט לאחור עם המשכורות של היום, שיצ'פרו אותו לקראת פרישה, אבל זה עדיין סכום עצום שהגביל את יכולתה של הקבוצה להיבנות ליום שאחרי קובי, תהליך שאת סופו עדיין לא רואים.

          2. הכל תלוי בעיני המתבונן, שדוראנט נותן הנחה לקבוצה שלו כדי להגביר את סיכויי האליפות הוא נחשב לנמושה, כשקובי לוקח את מה שמגיע לו (הרוויחו הרבה יותר על חשבונו, הוא לא גנב אף אחד טעות של ההנהלה להציע טיפה פחות ממקס לשחקן בגיל שלו עם פציעת אכילס, הם היו חייבים להיכנס איתו למשא ולמתן אבל ממש לא לתת לא חוזה כזה).
            לגבי לברון פרט לקיירי איזה שחקן אתה מכיר שלא רוצה לשחק איתו, לברון הוא בין הכוכבים הכי פחות אנוכיים שכל שחקן מעלה לידו את ממוצעו, ונשפר את משחקו. מאיפה הגעת למסקנות האלה שלא רוצים לשחק לידם אני חייב לדעת. שאק רצה לקבל משכורת שלא הגיעה לו ולכן הועבר בטרייד (ראו את הירידה כבר באמצע 2001 שהתחיל לאבד את האתלטיות בטרייד למיאמי הוא היה רחוק שנות אור מהשחקן שלפני שעתיים הלייקרס ראו את זה והבינו שהוא לא שווה את החוזה הגבוה בליגה.לו היה לו מוסר עבודה היינו מציבים אותו כגדול מכולםואין לי ספק שהיה זוכה לחוזה כזה).

  12. דוראנט הוא חתיכת אתרוג עם תולעים הלוואי ותיק לו הברך ברגל של הכיסא! בן של אפרסק בושר שנטבל בדבש!

    איך אני אפלטון?

    1. נראה לי הגזמת עם התולעים ואיחולי הרגל בכסא, אבל סך הכל התקדמות חיובית.
      בוא נתחיל מלקרוא לו אפרסק או ריבת שזיפים וזה כבר יעשה את העבודה.
      פוסיקאט תמיד עובד, אבל צריך להיזהר בשימוש של המילה. גם היא יכולה להיות לא תקינה במקומות מסויימים.

  13. אני ממש רוצה שמלו יגיע ליוסטון, כי זה רק מגדיל את הסיכויים לגמר מערב של אוקלהומה. פול הארדן ומלו באותם מדים, תחשבו על זה רגע. מוצלח זה לא יהיה.
    בארקלי פולט הרבה שטויות, אבל יש משהו בדבריו. שחקנים היום מרוויחים בשלוש שנים מה שברקלי הרוויח בכל הקריירה ובקושי משחקים 70 משחקים. סבבה מנוחה פה ושם, אבל לא בסיטונות. צריך למצוא איזשהו איזון

  14. הווארד הוא ילס קטן ומבולבל. רק לחשוב מה אני הייתי עושה עם הכישרון והגוף שלו 🙂
    מלו ליוסטון – רחוק מלדגדג את הווריורס. זו תהיה קבוצה חדשה לגמרי ולא מאוזנת שנבנתה בחיפזון. אבל אני בעד כי חייבים לנסות. ואם מלו יתבגר וידע לוותר בשביל הקבוצה יש סיכוי. לפחות לא יהיה משעמם.

  15. אה כן, דוראנט מסתמן כאהבל לא קטן. לא יודע איך להגדיר את זה אבל יש לו קסם על המגרש ואהבלות מחוץ לו.

    אני רץ להדפיס חולצה "האשך צדק"

    1. קשה לי להאמין שדוראנט תיכנן את כל זה לבד , מדובר במסע פרסום אגרסיבי שנייק עושים לשם ולמותג שלו, השחקנים מתארים אותו כאחד האנשים הצנועים והחביבים ביותר לא מתאימה לו ההתנהגות הזו כלל. צריך לזכור שלכל כוכב על יש צבא של אנשי פרסום ומדיה.

  16. מעורב מעולה מנחם , תודה. המאמר על האוורד סופר מסקרן, מילד נוצרי לאבא של חמישה ילדים מחמש נשים שונות…

  17. פער כל כך גדול בין כישרון ונתונים פיזיים,
    לבין רצון ללמוד.
    כאשר דנים "האם דווייט = HOF" ,
    אז אינסטינקטיבית (לפחות לי) התשובה היא לא.
    למרות שיש 0% ספק שהוא ייבחר להיכל.
    הסיבה?
    הפער העצום בין מה שהוא יכל להיות,
    לבין מה שהוא באמת עשה, ועושה.

    קשה לי לראות איך דווייט משנה את דרכיו, דווקא בחלק זה של הקריירה שלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט