הטור של מל ליום רביעי: האם רגש אשמה כבד מנשוא אוכל ב-KD? / מנחם לס

 

 (קווין דוראנט היום – יום שלישי. – בטק -קראנץ' – תמונה מגוגל)

קול קשוול לא ביקש שום דבר מיוחד ליום הולדתו. סתם דו שיח עם מישהו. אז הוא חשב 'למה לא קווין דוראנט, השחקן שאני מעריץ שיש לו כמעט 17 מיליון עוקבים בטוויטר שלו? אני רוצה לשאול אותו למה הוא החליט לעזוב את OKC'!

הוא לא חלם על קבלת תשובה – למה ש-KD יענה דווקא לו  מתוך-17 מיליון? הוא גם לא השקיע הרבה מחשבה במסר שלו, כלומר – כמו שמומי אומר – היה זה "SPUR OF THE MOMENT THING".
 אחרי שכל העסק התפוצץ קול קשוול אמר:

“. “I wasn’t expecting in my wildest dreams for him to reply. I wasn’t expecting it to blow up. My mentions have been crazy.”

התשובה שקיבל מה-ACCOUNT של KD?

He didn’t like the organization or playing for Billy Donovan. His roster wasn’t that good, it was just him and Russ.”

Imagine taking Russ off that team, see how bad they were. Kd can’t win a championship with those cats.”

טוב. אתה לא צריך להיות פרופסור לאנגלית בבוב ג'ונס יוניברסיטי בדאונטאון גרינוויל – האוניברסיטה האבנג'ליסטית שהיא מוקד כל האבנג'ליסטיות והיא 5 דקות מדאונטאון גרינוויל ועשר דקות מביתי – להבין שהעסק לא נכתב בגוף ראשון, וכאילו לא ע"י KD. דוראנט לא יכתוב על עצמו "HE" בגוף שלישי , שלא כלברון.

הטוויטר נמחק אחרי כמה דקות.

אבל היו אלה כמה דקות מאוחר מדי.

לא לפני שקול קשוול ועוד כמה אלפי עוקבי הטוויטר של KD קראו אותו.

מיד נפתחה מהפכה של טוויטרים בין אלה שכתבו ש-"זה לא ייתכן ש-KD כתב זאת; לבין אלה שפרצו "ידענו שהוא בוגד בנזונה שלא מתבייש להאשים את מאמנו ובני קבוצתו". הדיעה השלטת היתה שישנם כמה FAKE ACCOUNTS בשם KD. שפוטיו של קווין דוראנט קיוו שיש באמת FAKE ACCOUNTS וקיוו שהוא ייצא מיד בהצהרה.

Does KD have fake accounts to defend himself? כל עולם הכדורסל שאל משך כל שעות היום.

קשוול – פתאום BIG SHOT של המדיה- אמר לכמה תחנות טיווי שראיינו אותו –  כפי שאמר סטיבן בודלינייר מ-CBS SPORT:

 Cashwell told me he thought it would be great if KD came out and said it was him who tweeted out those things, and that it was just a mistake.

אבל זה לא היה JUST A MISTAKE!

היום, במאורע שאירגן TECH-CRUNCH בסן פרנציסקו, דוראנט אמר בדיוק מה שקשוול קיווה שיאמר (did just that). הוא אמר, בהתנצלות:

 

“I have another Instagram account, but that’s just for my friends and family,” he said at the event. “So, I wouldn’t say that I was using it to clap back at anyone. I use Twitter to engage with fans. I think it’s a great way to engage with basketball fans. I happened to take it a little too far. That’s what happens sometimes when I get into these basketball debates about what I really love, to play basketball. I don’t regret clapping back at anybody or talking to my fans on Twitter. I do regret using my former coach’s name and the former organization that I played for. That was childish. That was idiotic, all those type of words. I regret doing that, and I apologize for doing that.”

מדוע זה הפך להיות מוקש שהתפוצץ?

כי היו שהתחילו לחשוב שמשהו לא בסדר עם קווין דוראנט מאז עבר לווריורס. הוא עונה מיד על כל טוויטר. הוא מגיב לכל מילה עליו בטלוויזיה. הוא הפך למלך הסושיאל מדיה של ה-NBA (ואולי גם שאר הליגות) עם חובת הגבה לכל ציוץ עליו (Durant’s Twitter replies ). ישנם שחושדים שהוא סובל ממין  פיצול אישיות, ושהוא משתמש בפייק אקאונטס, או במילים של ESPN התחילו לשאול:

.Durant’s Twitter replies have become a thing of legend this summer. He’s had a quick trigger to any slight, and he’s been open to responding to compliments or just general statements about him. The raw honesty has helped make the former MVP seem more approachable. Copping to the tweets only feeds into the identity-shift he’s undergone since leaving Oklahoma City for Golden State last summer: .

This whole thing is bizarre and a bit shocking, but that’s only because what he said—both in the tweets and now in fessing up to them—is so honest. Sure, Durant threw some barbs at his old team, but, I mean, we did just see how Westbrook needed to have a historic statistical season in order to get the Thunder into the playoffs. And, sure, using a fake account to clap back is a weird move for a superstar who has shown no hesitation to spar with followers publicly before. But it underlines something very human: He cares what people say about him—almost too much.

כיצד דוראנט עונה לכל הטענות והחששות?

“I don’t think I’ll ever stop engaging with fans,” Durant said. “I think they really enjoy it, and I think it’s a good way to connect with y’all. But I’ll scale back a little right now and just focus on playing basketball.”

כל האופ-סיסון הזה הפך ל- emoji ענקי לדוראנט. אני לא יודע בדיוק מה הוא מנסה להשיג בכל זה. הוא לא מסוגל לשתוק ולא להגיב.

מי שמעוניין לקרוא יותר על כל הבלגן החדש עם דוראנט שייכנס ל-

ומי שלא מאמין לי שדוראנט אוכל את עצמו עם רגשי אשמה, שיקרא מה שהוא אמר היום ל-USA TODAY: d."

Durant told USA Today on Tuesday, "To know that I affected Billy Donovan and the Thunder — like I love those people and I don't never [want to hurt them]."

He told the newspaper that he sent a note of apology to Donovan, but Durant knows that he deserves whatever criticism is coming his way.

"That was just me being a total [expletive] idiot. I own up to it," Durant told USA Today. "I want to move on from it. It probably hit me probably harder than what everybody [thought]. Everybody else was telling me to relax, to snap out of it, but I was really, really upset with myself more than anything. It's not the fact that people were talking about me, because I deserve that, but I'm just more upset with myself that I let myself go that far, you know what I was saying?

"It was a joke to me at first. I was doing it all summer, and it went too deep. … I haven't slept in two days, two nights. I haven't ate. It's crazy, because I feel so [expletive] pissed at myself and I'm mad that I brought someone into it."

אני מתחיל להאמין שהתשובה היא נסיון הצדקה – ונסיון הקלה על רגש אשמה גדול מנשוא על שעזב את OKC, רגש אשמה שלא עוזב אותו ולא מניח לו. כמובן שהוא היה עושה בדיוק אותו דבר היום – שנה אחרי – אבל זה לא מקל, לא מסייע, ולא מסלק את רגש האשמה האוכל בו. הוא ענה לילד קול קשוול להסביר כאילו – ולהצדיק – את העזיבה: 'מאמן שאין לו מושג, וחבר שחקנים ללא מושג מלבד ראסל ווסטברוק'. הוא אמר מה שאמר כי זאת האפולוגטיקה שלו.  הסנגוריה על עצמו. הוא מקווה שתשובות כאלה יקלו עליו.

במקום זאת הן חוזרות להגדיל עוד יותר את הויכוח, את הדיון, ואת הכאב.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. מנחם תודה רבה על הפוסט.
    אני מסכים עם הפרשנות שלך בנוגע לכך שהוא סובל מרגש אשמה. פשוט לא נעים לו שעזב וזה דווקא לזכותו – מראה שהוא בחור רגיש, שזה לא הכל רק כסף ותארים אלא אכפת לו מהאנשים (נכון, מאותם אנשים ש"תקף" בציוץ).
    עוד שני סנטים בעניין:
    א. לדעתי זו גם תגובת נגד, טבעית, לכך שכולם תקפו אותו וממשיכים לרדת עליו בעניין הזה. יש גבול כמה חxx בן אדם יכול לאכול בלי לתקוף חזרה, אז הוא "מחזיר להם" – הוא מחזיר להם דרך סוליות הנעליים וגם, באופן לא מתוכנן ומבוקר, בציוצים כאלה. עדיף פשוט לעזוב את העניין הזה לטובת כל הצדדים. אין הרבה אנשים בעולם ששנה אחרי שהחליפו עבודה כולם ממשיכים לדבר על זה. זה מוגזם ומביא לתגובות מוגזמות.
    ב. הפרשה הזו קשורה, ברובד העמוק ביותר, לשימוש במדיה דיגיטלית ורשתות חברתיות. בראיון טלוויזיוני זה כנראה לא היה נפלט לו. המיידיות של הדיגיטלי, וההקצנה שמאפיינת את התקשורת הדיגיטלית, הם שגרמו לו להגיב בקיצוניות כזו. תקשורת דיגיטלית.היא נושא שצריך ללמד, זה ברור, אבל גם משהו שצריך לחנך אליו. לנסח כללים, דוז אנד דונטס, לתקשורת דיגיטלית, ולעבוד על זה עם ילדים מגיל צעיר.

    1. להיפך, דווקא כשהו חושב שהו אנונימי יצאה ממנו התגובה האמיתית.
      הבעיה לדעתי שלא מתיחסים לזה שהוא לא באמת ענה למה הוא עבר דווקא לקבוצה עם המאזן הטוב בהיסטוריה אם לא כדי לקנות (ולהמשיך גם העונה) תואר אליפות בקבוצה בנויה ומוכנה ובחר להתמקד רק בלמה עזב את אוקלהומה.

      מצפים יותר מידי מאנשים צעירים שסה"כ היו עסוקים בדבר אחד בחיים מגיל קטן גם אם עושים אותו טוב מאוד.

  2. כל אחד פולט לפעמים שטות כזו או אחרת.
    על אחת כמה וכמה מי שנמצא מתחת לזכוכית מגדלת שבוחנת כל ציוץ שלו (תרתי משמע).

    לקח אחריות על מילותיו, והתנצל.
    על זה, לטעמי, מגיע לו kudos.

    1. ההתנצלות שלו צריכה היתה להיות: ״סליחה שאמרתי את מה שאני חושב, שדיברתי ביושר ואמרתי את האמת שלי בפנים. אני מבין שבספורט מקצועני התנהגות שכזו אינה מקובלת ושהייתי צריך להצמד לקלישאות הרגילות. מעתה תקבלו ממני רק דפי מסרים שיכתבו מראש על ידי הסוכן שלי״.

      קצת עושה רושם שדוראנט נפתח שנמאס לו לדבר עם פילטרים, בין אם זה על איכות הנעליים של אנדר (נעליים מחורבנות אגב) או את מה שכולם פה באתר כבר אמרו – שהסגל של אוקלהומה היה די מחורבן. חבל שהוא יצא עם ההתנצלות הזו, עד שכבר היה פה מישהו שחורג מהשבלונות המזוייפות של קורפורט יו אס איי.

  3. גיא, עכשיו דוראנט הודה שזה היה הוא שכתב זאת בגוף שלישי. ז"א שזה היה צריך להיכתב ככה:

    “I didn’t like the organization or playing for Billy Donovan. His roster wasn’t that good, it was just me and Russ.”

    Imagine taking Russ off that team, see how bad they were. I can’t win a championship with those cats.”

    tזה הרבה יותר צמפליטת שטות.

  4. זה בחור טוב שטעה. כמו כולנו הוא רק בן אדם ועושה טעויות. עם כל כך הרבה כסף הייתי מעסיק דובר או יועץ אחראי שינסח משפטי מפתח לתקשורת

  5. אידיוט כבר אמרנו?
    נדמה לי שכן, ויותר מפעם אחת.
    זה עוול היסטורי שצמד מטומטמים כזה כמו ראס ודוראנט נאלץ להיפרד. השניים נועדו זה לזה וכנראה היוו את הצמד בעלי האיי-קיו הנמוך בהיסטוריה (במיוחד בהשוואה ליכולת הכדורסלנית).

    1. באופן נדיר למדי אני לא מסכים איתך – קבלת ההחלטות של דוראנט על הפרקט היא כמעט הופכית לזו של ווסטברוק, רואים את זה באחוזי הקליעה, במספר האיבודים, ובכמעט כל דבר, וזה היה נכון גם כששיחקו ביחד בOKC. דוראנט כנראה לא איש התקשורת המוכשר ביותר (בעניין הזה לפחות אני חושב שלברון עדיין מספר 1), אבל לווסטברוק יש בעיה אמיתית באופי, על הפרקט כמובן, מחוצה לו אני לא יודע, ולדוראנט אין. עצם ההשתלבות, האופטימאלית למדי, בג"ס השנה, מעידה על יכולתו להסתדר עם אנשים ובארגונים.

  6. מיקי כתב נכון – דוראנט רגיש , ולא מרגיש נוח בסיטואציה שזוכרים לו לשלילה את העזיבה של OKC . אז הוא מרגיש צורך להצטדק , וגם להצדיק את עזיבתו .
    אם רק היה מבין שחופש הבחירה היכן לשחק לא צריך לגרור את החופש לדבר חופשי מסלב במעמדו .

    https://www.youtube.com/watch?v=n9u0lQl3EKc

  7. 2 בקשות מקדימות :
    1.מבקש מהמגיבים דה שוט וולדי קוגן להתיחס לתגובה הזאת .
    2.אם אני עושה מעצמי צחוק אבקש להעיר לי כדילהשתפר .

    קודם כל , לגבי תגובה 5 , ידוע לי שווסטברוק נחשב לעילוי במדעים
    מדויקים וכבר ציינתי זאת בעבר .
    https://basketball.realgm.com/wiretap/242007/russell-westbrook-was-offered-partial-academic-scholarship-by-stanford

    לגופו של ענין :
    לדעתי דוראנט מרגיש מה שחלק ( קטן ) מאוהדי OKC בעבר ובהווה מרגישים לגבי כל הסיפור הזה . אני יכול להעיד על עצמי שהרגע שהבנתי שהוא יעזב ( בערך אחרי 10 משחקים בעונת 16 ) היה רגע קשה ועצוב . הדבר היחיד שהיה יכול לשנות את זה היה זכיה בטבעת מה שכמובן לא קרה .
    אחרי אותו משחק 6 ארור זה היה חתום וסגור . לא היה אוהד אחד שהאמין שננצח במשחק 7 שבו כמובן כבר לא צפיתי .
    הרגע שהבנתי שהוא יחתם בגולדן היה מן הסתם הרגע הכי שחור שלי
    בעשרות שנים של NBA . ( עוד יותר גרוע ממשחק 6 ) .
    אם אני כסתם אחד שרואה משחקים בטלוויזיה מרגיש ככה אז מה
    הוא מרגיש ?
    אם לי יש עד רגע זה תחושה של עסקים לא גמורים אז מה הבן אדם עצמו מרגיש ?
    אותה קבוצת אוהדים שדיברתי עליה עדיין אוהבת את הקבוצה ועדיין אוהבת את KD , ההבדל היחיד הוא במי כל אחד תומך כשיש עימות ישיר בין השניים .

    1. זה שזה היה רגע כואב אין ספק. לדעתי דוראנט פיצה במעט בזכות ההופעה שלו בגמר וכך שהוא סחב את הקבוצה שלו לנצחון, אבל בוודאי שזה לא מספיק. לדעתי שום דבר שהוא יעשה לא יוריד ממנו את הקלון.
      לגבי במי אני תומך בעימות, אין לי תשובה. סתם התכתשות בין דוראנט לאוהדים. הוא יצא קצת אידיוט בתגובות שלו ולא יותר. בסוף הוא גם בן אדם וגם סביר שיעשה שגיאות מטופשות. לי ממש לא אכפת מה הוא מצייץ בטוויטר שלו.
      ולגבי לעשות מעצמך צחוק, תעשה. כל עוד אתה לא מקלל בתגובות הכל סבבה.

  8. מה הוא מרגיש אשם איזה קוקסינל באלוהים קיבלת החלטה תעמוד עליה מה אתה מנסה להצדיק את עצמך הפתטיות שלו שוברת שיאים אני לא ראיתי סופרסטאר עם גישה כלכך חלשה ועלובה בחיי

    1. הוא אכן שתק די הרבה זמן, אבל כמות החרא שהוא ממשיך לאכול יותר משנה אחרי שזה קרה היתה מקפיצה את מומי לכל אחד, בסופו של דבר.

  9. הוא לא מרגיש אשמה על המהלך כמו שהוא סתם מתפדח מהפאשלה שלו.
    לא צריך לעשות מזה יותר ממה שזה.

    דמיינו לעצמכם שמשהו שאתם אומרים על מישהו בשיחה פרטית יוצא החוצה ואותו מישהו נחשף לתוכן הדברים. איך תרגישו? מבוכה רבתי!

    כל ההתעסקות הזאת היא בעיני ניסיון להגן על המורשת שלו. הוא רואה מצב ל-5 טבעות ואומר לעצמו "היי, אני ראוי להיות בדיון על הר ראשמור" אבל נכון להיום, עם התדמית של הפחדן, הוא יודע שאין לו שום סיכוי להיות בדיון הזה אז הוא חופר בטוויטר כדי להיפטר מהתדמית הזאת.

    אגב, זה לא יעזור לו. המעבר הזה לא יישכח והתחושה האינסטינקטיבית שחש כל אוהד ששמע את זה היתה זהה.

    בכלל, הקיץ הזה לא משהו מבחינתו. הוא להתנגש עם קרי בנושא הנעליים באופן טפשי להחריד(הרי הוא ידע שקרי הוא הפנים של אנדר ארמור) ועכשיו הפאדיחה הזאת.

    יש לי תחושה שתחילת העונה שלו תהיה או מחרידה או מדהימה. לא יהיה אמצע.

    1. ומה שאמר על הודו אחרי שהגיע לשם כנציג הnba.
      שהסוכן שלו יעשה לו טובה ויקח לו את הטלפון מהיד.
      לגבי המורשת שלו- מה שעשה כבר נשכח.
      בסוף יזכרו לו את הטבעות ואת ה finals mvp. וזה בדיוק מה שהוא רצה.

      1. ברור שיזכרו לו את הטבעות ואת ה finals mvp אבל אני מוכן להמר שהמעבר ללוחמים לא יישכח.

        אנחנו בעידן שבו הכל מתועד והמעבר הזה היה חתיכת סיפור ויוזכר בכל דיון היסטורי לגביו!

  10. וזאת עוד סיבה למה הווריוס לא ישלטו לנצח אלא גג לעוד שנה.
    כמות המתחים הלחצים והרגשות שסופרסטארים ברמה בזו אוגרים היא בלתי נתפסת והיא משתחררת ברגעי משבר וגם ברגעי הצלחה ובטח שלאורך זמן.
    משהו יהיה חייב להשתנות

  11. דבר אחד ברור, הוא ממוטט את הקשוקשים כאילו "דוראנט ברח מאוקלהומה בגלל ווסטברוק" של כל ההייטרים. הזדמנות להרבה אנשים לאכול את הכובעון.

  12. דוראנט הוא אחד מ3 השחקנים הטובים בעולם וגם איש ישר וטוב לב ורגיש, זה מה שאני לוקח מהפרשה הזו, למרות אהבתי לאוקלהומה ושנאתי לווריורס.

  13. פתאום זה עלה לי

    המעבר של דוראנט זה בדיוק כמו שמסי יעבור לריאל מדריד "רק בשביל לזכות בליגת האלופות"
    עלוב פשוט

    1. האם אתה משווה את ברצלונה ריאל, לווריוס אוקלהומה? אולי כמו שאלכסיס יעבור מארסנל לסיטי כדי לזכות בתארים, או קוטיניו לברצלונה זה לגיטימי.

    2. ההקבלה הנכונה היא מעבר של כריסטיאנו רונאלדו, לברצלונה הגדולה של מסי צ'אבי אינייסטה פויול וויה והיתר. מעבר השחקן מס' 2 בעולם לקבוצה ששלטה בעולם (גם ברמת הנבחרת) כמעט בלי תחרות. זה דומה.

      1. זה קשקוש. אתה משווה את היריבות בין ריאל לבארסה ליריבות(?) בין הדאבס לאוקלהומה? ואם אתה כבר הולך במסלול הזה אז לא צריך לשחק בכאילו – לואיש פיגו עשה בדיוק את זה.

        1. מבחינת רמה וחוסר תחרותיות. מעבר לקבוצה העולמית הכל-יכולה (ברצלונה הגדולה/ גולדן סטיט), של הכוכב הכי גדול שאינו בקבוצה (רונאלדו של ריאל, דוראנט של אוקלהומה). בערך זה.

    3. כשחושבים על זה, מעברים בשביל אליפויות כמעט ולא קורים בכדורגל. לעומת זאת מעברים בשביל התפתחות ביכולת האישית דווקא כן קורים והרבה יותר מאשר בNBA. לדוגמה המעבר של ניימאר מברצלונה לPSG הוא כמו שדריימונד גרין היה עובר מהווריארס לאוקלוהומה.

  14. ודונובן לא ידע להשתמש בדוראנט, לפעמים לא האמנתי כשראיתי עד כמה ההתקפה שלהם לא מתוחכמת ולא משתמשת היתרונות של 2 מהשחקנים הטובים בעולם, זו לא הייתה אשמתו של ווסטברוק.

  15. מצחיק אותי איך אנשים לוקחים קשה דברים מי ישמע דקר מישהו, פדיחה לא נעימה קורה, כולם בני אדם.( למי לא יצא ללכלך על מישהו ואז בטעות הוא שמע)

  16. מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און החליט (כי הוא יכול) לשנות את חוקי הכדורסל בארצו. מעתה ואילך בכל משחק במדינה הטבעה שווה שלוש נקודות, ובשלוש הדקות האחרונות שלשה שווה ארבע נקודות.
    למה? ככה.

  17. כל הטוויטר הזה הומצא כדי שלסלבס וחצי סלבס תהיה פלטורמה להודיע לעולם על כל נפיחה שלהם. השאלה שאני שואל היא את מי זה מעניין בכלל?

  18. אני לא חושב שהוא מרגיש רע או משהו, אבל אני חושב שזה פשוט עלוב שהוא עונה לכל טמבל שמשמיץ אותו בטוויטר. אחי אתה MVP גמר שמשחק בקבוצה הכי טובה אי פעם והרוויח 60 מיליון דולר בקריירה עד עכשיו. למה שיהיה לך אכפת?

    1. הפוך גוטה, זה בדיוק מה שמציק לו. כל הכסף בעולם לא יכול לקנות כבוד. לדוראנט יש כסף בלי סוף. הוא אפילו מוכן לוותר עליו עבור הקבוצה. לא מזיז לו. אבל הכבוד שלו בעיקר בגללו נמעך. הוא עשה את המהלך הבזוי (אוקיי לא היה הראשון), שונאים אותו., הוא הולך וכותב על סוליית הנעל כמה הוא עצבני, עכשיו מסתבך עם אוהדים בטוויטר. רק כבוד ומורשת עומדים פה למבחן. וטועה מי שאומר שיזכרו לו רק טבעות אליפות. זוכרים היום בדיוק את זה.

      1. מסכים. התגובה הזאת נותנת הזדמנות להעלות פרה קדושה ענקית למזבח: אם היו רשתות חברתיות בעידן של מייקל ג'ורדן המורשת שלו הייתה שונה לגמרי

      2. חחח צודק.
        כבוד מניע את העולם, אנשים ממעיטים בחשיבות של לחץ חברתי. לדוראנט כואב שכל "ניגר" ברחוב מזלזל בו אז הוא נלחם על הכבוד

    2. במה זה שונה ולמה זה יותר עלוב יותר מכל השטויות שאנחנו כותבים כאן. זה שהוא MVP אומר שאסור לו לקשקש שטויות או שזה עלוב כשהוא עושה זאת? אם מישהו מהמגיבים כאן הוא אדם בעל תואר זה או אחר או סטטוס זה או אחר בחברה זה הופך את התגובות שלו או העובדה שהוא מגיב בדרך זו או אחרת לעלובה יותר או פחות לעומת מישהו שאינו בעל תואר או סטטוס כזה?

  19. אנשים מסתבכים. דוראנט אמר את מה שהוא חושב. הוא פשוט לא חשב שזה יגיע ולכולם יתפרסם. זה לא טוב למורשת, זה לא טוב למכירות. אז הוא התנצל, ועכשיו אנחנו יודעים בודאות שהוא זה שאמר את הדברים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט