מעורב הופס ליום שני / מנחם לס

מעורב הופס ליום שני / מנחם לס

1.האם צ'ארלס בארקלי גזען (או לפחות חסר רגישות) נגד…שחורים?

או הוא סתם אומר את האמת שעבור שחור כמוהו זה לא 'פוליטיקלי קורקט'? – את התשובה שלי אתן בסוף

 

ניק בירדסונג, אוהד כדורסל שחור, שואל בטוויטר שלו (

מי שצריך הסבר, הניבון הזה – לפי בירדסונג (אע"פ שאנחנו לא זקוקים להסברו; אנחנו חכמים מספיק להבין בעצמנו) מסביר ש-

Not everyone who is one's brother or sister according to the flesh necessarily holds a familial love or advocates for the well-being and advancement of people who look like them.

*

במילים אחרות, ולקרוא ל-SPADE-  SPADE, אתה לא חייב להיות לבן כדי להיות RACIST נגד שחורים, ואולי בארקלי הוא אחד מהשחורים האלה. לפי בירדסונג כל פעם שהפטפטן הזה בארקלי פותח את פיו בענייני גזע הוא מראה את חוסר התחשבותו, וחוסר ידיעתו – ("ILL INFORMED" – אם אתם מעדיפים) – ברוב מקרי הברוטליות המשטרתית נגד שחורים.
*
בארקלי מנסה להצדיק – או לפחות לא למצוא אשמה – ב"שוטרים העושים עבודה קשה ביותר שלא מוערכת, ומאחר והם עוסקים עם פשע ועבירות על חוק, הם נמצאים במקומות מסוכנים שנשק נמצא בהם (The Undefeated.)". הוא דיבר על האם בבולטימור ששוטר ירה בבנה, ויצא זכאי בבית המשפט. מקרה דומה קרה עתה בסנט לואיס.
בארקלי הוא לא היחיד עם דיעה דומה. בהרבה מקרים השנאה נגד המשטרה הפכה לגזענות הפוכה. אולי בירדסונג שייך אליה?

בירדסונג כותב:

It is becoming increasingly evident Barkley isn't fit to host a show centered around the race. He's just as, if not more, incendiary than anyone on either side of a polarizing issue as police brutality.

בארקלי עונה:

“As far as you not liking me, it really doesn't bother me. I’m used to it. I’m like the homecoming queen. All the ugly girls hate you. That’s part of my life. I never take anything personally."

בירדסונג מטיח בבארקלי מילים קשות ובוטות על שאמר ש"הבעייה היא בעיית עמדות חברתיות ולא בעיית שחור-לבן". במילותיו של צ'ארלס – –

America discriminates against poor people, whether you’re white, black, Hispanic, whatever,” he said. “Poor people are dealt a crappy hand.”

בירדסונג מגיב:

Barkley's uncanny ability to make everything about him makes him the worst possible candidate to foster productive conversation on controversial matters. Whether in athletics, where he made a career of being an elite ball hog (not that there's anything wrong with that), or entertainment, where he has grown his star by becoming a blowhard for hire, Barkley has been wholly incapable of allowing himself to decrease so that helpful, progressive discourse might increase.

Granted, Barkley's six-part television series isn't the ideal platform to launch the type of heart-to-heart engagement needed to tackle a chronic problem like police brutality but his eagerness to correct, absent the compassion to console, is indicative of his particular brand of cowardice. Humility and wisdom simply aren't his calling cards.

Even more bewildering is the fact Barkley, a 53-year-old black man from small town outside Birmingham, really thinks the disparities in America, in particular police brutality, are about class, not race.

בירדסונג כותב: "בארקלי גדל בבית חד הורי בלידס, אלבאמה, אבל הוא נעשה עשיר מאד ומפורסם מאד בגיל צעיר, והיום בגיל 53 הוא חי הרבה יותר שנים כעשיר מפורסם מאשר כילד עני עם אם ללא אב. "לא רק זה, אלא שחייו כעשיר מפורסם הם ההווה. שנות העוני הם זכרון עמום. הוא מסכם:

"His privilege has made it next to impossible for him to identify with black and brown people whom a cop won't recognize from television".

דעתי:? אין כאן אמת מחלטת. צ'ארלס בארקלי צודק בחלק מדבריו. הסרטונים שהראו יכולים להיות מובנים בצורה שהצופה מעדיף. אני שמעתי שוטר שאמר שהסרטונים לא מראים את הפחד האיום שתוקף את השוטר הפוחד שהקרבן השחור ישלוף אקדח ויירה בו. מצד שני היו סרטונים שהראו שוטרים יורים בקרבן שחור המתרחק מהם. 

בארקלי הוא לא חסר רגישות לגבי הקרבנות השחורים. אני מאמין שהוא הביע את דעתו האמיתית. הבעייה שישנה לבארקלי – זאת היא לא אשמתו אלא אשמת החברה בה הוא חי – שהוא לא פוחד לומר את דעתו האמיתית, בעוד שהרבה אחרים חושבים כמוהו אך חוששים לדבר כמוהו.

2. קחו זאת כהצהרה סופית: "לברון ישחק בלייקרס בעונה הבאה"

(לטוב או לרע, ואני חושש – אצלי 'חושש' במקרה זה מתורגם ל- 'שמח ומאושר' – שזה יהיה הרבה יותר רע מטוב)

הרבה כתבו ואמרו זאת עד עתה, ואף פעם לא עשיתי מזה סיפור. למעשה כתבתי שלדעתי לברון עצמו לא יודע היכן הוא ישחק בעונה הבאה.

אבל כשפיטר ווסי כותב את הקטע הבא,זה סיפור אחר לחלוטין. למה? כי ב-40 השנים שפיטר ווסי כותב (רובן בניו יורק פוסט) הוא אף פעם לא טעה בהצהרה רצינית בסקר גודל כזה שהוא נתן. אני לא יודע מה המקורות שלו. אולי יש לו חוש המתאמת ב- 100% מהמקרים.  ואולי הוא סתם בנזונה בר מזל שאף פעם לא טועה – אבל אני קורא אותו מאז שהוא התחיל לכתוב, אני מכירו אישית טוב-טוב, ואם הוא כותב משהו אני יודע שהוא יקרה.

במילים אחרות:

  1. מה שפיטר ווסי כותב על העתיד הוא לא עובדה קיימת.
  2. כל מה שפיטר ווסי כותב על העתיד – מתאמת.
  3. מסקנה: כל מה שפיטר ווסי כותב על העתיד הוא למעשה עובדה קיימת.

אז כך הוא כותב:

“I’m publicly terminating the pandemic of speculation surrounding LeBron James’ playing plans past this season,” wrote Vecsey. “For months, many in the media declared or composed presumption the Lakers would be the beneficiaries of his talents when he became a free agent July 1, 2018. I’m eradicating all conjecture and uncertainty! I’m comfortable now in stating unequivocally, LeBron will leave the Cavaliers a second time and join the Lakers, and return the team to LA Lore status.”

ובכן, כשפיטר ווסי כותב דבר כזה אני מקבל זאת כעובדה. אז אני מודיע רשמית לדדי ולכל צאן מרעיתו להתכונן ללברון (בירידה תלולה במידרון תלול כמו הירידה מסטלה מאריס למסעדת יטבתה – אם היא עדיין קיימת – לרגלי הרכבל ומול הסרפינג הטוב בכל הים התיכון) כשחקן הלייקרס – עוד סיבה אחת ממאה לשנוא את הקבוצה המזוייפת הזאת.

אני לא יודע מה יקרה עם כמה מחברי ללל שהם אוהדי לייקרס מושבעים. האם השנאה ללברון תגבר על אהבתם הלייקרס שלהם?

אני בספק גדול. אז כל אנשי ללל שהם אוהדי הלייקרס יצטרכו להתאהב בלברון…

מה יש לי לומר? NOT MY PROBLEM!

מה שהפליא אותי היא הידיעה בוושינגטון פוסט שהבאת אייזיה תומאס לקאבס היה הקש ששבר את גב הגמל (hasn’t sat well with James.). מסתבר שלא דיסקסו את הטרייד של קיירי אירוינג עבור אייזיה תומאס עם לברון, והוא התפרץ בכעס כשנודע לו.

בנוסף, ידוע שאשתו של לברון (שבכל העניינים הביתיים היא-היא הלובשת את המכנסיים, ולברון המלך הוא ה-POPPY) החליטה שהיא רוצה לעבור ללוס אנג'לס ב- פול-טיים  (full-time move to Los Angeles,). ללברון גם נמאס מכל ה-DYSFUNCTIONS של בעל הקבוצה דן גילברט.

אז זהו. קבלו זאת כעובדה מוגמרת, והיו מוכנים לפתיחתה של "חינגת שנאה" ללייקרס שהעולם עוד לא ראה.

3. האם לוקה דונצ'יץ' יהיה בחירת דראפט ראשונה?

 

חבל  שדווקא במשחק הגמר לוקה דונצ'יץ' נפצע ולא סיים כאחד מכוכבי נבחרת סלובניה, אבל המשחק שלו בכל היורובסקט הזה היה כל כך מצויין ויוצא מין הכלל, שהיום מדברים כאן עליו כבחירת דראפט מספר 1 בדראפט של 2018.

אני לא מאמין. אני לא מאמין שישנם מנכ"לים שיבחרו ווניל אירופאי בן 18 לפני כמה מהפנתרים השחורים, אבל אחזור לזה בסוף הקטע.

אני לא צריך לספר לכם. אתם ראיתם אותו הרבה יותר ממני. אני ראיתי אותו רק בשידורי היילייט חוזרים, אז חלק זה מהפוסט שלי מבוסס על קצת שראיתי, והרבה שקראתי ב-.SI.COM ובאתרים רבים אחרים.

הרמז לבחירה מס' 1 בא היום מאחד הבוסים הגדולים ב-NBA שלחש זאת באוזנו של ג'ונתן ווסרמן (spoke to Bleacher Report’s Jonathan Wasserman). מה שהוא אמר לווסרמן זה ש"מסתמן יותר ויותר שדוקה דונצ'יץ' יהיה בחירת דראפט ראשונה". יותר ויותר סקאוטים ומנכ"לים מדברים על כך.

“Yes, 100 percent,” continued the executive when asked if Doncic could go No. 1. “His game is leap years above anyone. Continues to shine and impress.”

בן ה-18 הזה מסלובניה, שחקן ריאל מדריד הוא 2.00 מ' שתפקידו מוגדר כ-'פוינט סמול פורוורד', ושמו מתמלא עם יותר ויותר קיטור מדי יום.

הוא כבר שיחק יותר דקות 'רציניות' מכל שחקן אחר בדראפט, וזאת הפעם הראשונה שווניל אירופאי בגיל של האמריקאים בדראפט מגיע עם יותר נסיון, יותר הרצה, יותר התמחות, ובואו נגיד זאת ישירות (למרות שזה לא קל עבורי, אוהד 'אמריקה' כמוני) – יותר כישרון.

(אבל שימו לב שעל דבר אחד לא דיברתי עדיין: על אתלטיות. נשמור זאת לסוף).

הוא היה יותר בטיווי, עבר יותר אנליזות, וחווה יותר חוויות הופסיות מכל אחד אחר שיהיה בדראפט. אמנם הוא עדיין לא הכריז רשמית שהוא הולך לדראפט, אבל זה דבר יותר בטוח מעוד שקר של דונאלד טראמפ.

רק עתה למדתי שכבר בגיל 16 הוא הופיע במדי ריאל מדריד, השחקן הצעיר אי פעם לעלות עם הקבוצה הספרדית. אמנם בריאל מדריד כדורסל אין רונלדו או ביילס שיש להם בכדורגל, אבל ריאל מדריד מלאה בשחקני כדורסל עם ניסיון NBA ווונילים אירופאים ודרום אמריקאים עם ניסיון בינלאומי. אם הם מכניסים לחבורה הזאת ילד שאחרים בגילו בעפולה עלו זה עתה לכיתה י"א, הדבר אומר שמדובר כאן על שחקן מיוחד במינו לא רק ביכולתו, אלא גם בבגרותו ואישיותו.

ריאל מדריד נתנו לו יותר ויותר אחריות לאט-לאט, אבל העונה הוא כבר קיבל את המפתחות לנהל את הקבוצה ולהובילה כרצונו, כשהוא עם PER 40 קולע 15.7 נק' ב-44%, מחלק 8.5 מתנות, וקוטף 9 ריב'!!! (והכל ב-20 דקות משחק!!!).

הוא לא סתם 'אחד משחקני ריאל'. בהרבה משחקים הוא היה השחקן הטוב ביותר מכולם!  הוא השחקן עם השליטה הטובה ביותר בכדור, ראיית המשחק הטובה ביותר, והוא 'טריפל-דאבל' בתנועה כל משחק.

 אולי האנלוגיה הקרובה ביותר אליו הוא דריו סאריץ', אבל כשסאריץ' היה בגילו הוא עדיין שיחק בציבונה, ולא היה לו כל נסיון של יורוליג או יורובסקט, עד שרק בגיל 20 הוא עבר ל-Anadolu Efes (וזה היה כבר אחרי שהוא ניבחר בדראפט). סאריץ' ודונצ'יץ' הם שניהם מין פליימייקרים אבל המשבצות שלהם שונות כמו שתפוחים שונים מתפוזים, אז ההשוואה ביניהם היא לא וולידית. ריקי רוביו? הוא לא טעם טופ כדורסל אירופאי עד שהיה בן 19, וגם יד אף פעם לא היתה לו.
זה היה המשפט הנחרץ ביותר שנאמר ע"י סקאוט הנחשב לטופ ב-NBA:

"Not a single American kid his age could swing games, much less earn a coach’s trust at that level right now. When you think about the overall age curve, and that Doncic was starting to produce like this at 17, it’s clear this is a different animal entirely.

כל הסקאוטים האמריקאים מהללים את יכולתו, אבל יחד איתה את פקחות הכדורסל שלו, ואת ה-MENTAL MAKEUP שלו. ב-SI כתבו:

He’s always under control, can handle heavy ball pressure and his turnovers are typically the aggressive kind, which is acceptable for a young kid. He’s an active rebounder, he anticipates well on defense, and he’s athletic enough to make a highlight dunk or block from time to time.

Doncic understands how to create space using his body and with ball screens. He’s also 6’7”, which lets him see over defenses, keep his defender on his hip once he gets a step toward the basket and buys time for the play to unfold. Doncic throws pinpoint passes off the bounce to the corners and wings, makes teammates better and looks great doing it. He’s physically pretty mature, and so is his game. There just aren’t many legitimately huge playmakers this good at this age.

וואללה שזה מתחיל להישמע מוגזם, אבל ההילולים האלה נכתבו ע"י וותיקים שכבר ראו הכל והתנסו מהכל.

אבל ישנם גם כמה חסרונות:

Right now, Doncic doesn’t have the requisite shiftiness to consistently take NBA-caliber athletes off the dribble, and that could be a problem when longer defenders are inevitably marking him. He needs those in-between gears to take over an NBA game as a passer—and he’s so young that it’s not impossible for him to get there. Doncic isn’t a poor defensive player himself, but will have to slide down a position or two when he gets over here in order to compensate for his foot speed. Madrid often switched him onto the screener to avoid matchup issues, and with less space and fewer elite athletes to worry about in the European game, Doncic got by just fine on that end. He’s still not that long or explosive. He’s well-built and should still get physically stronger, but the game will speed up and get tougher.

That said, these are hypothetical problems and Doncic clearly has the smarts and passing chops to play point guard. These questions are akin to those many had about Ben Simmons as a point guard two years ago. Whatever team drafts Doncic will want to do so with an eye toward empowering him to run the show. Secondary playmaker status seems like a safe floor, but if Doncic features more as a two-guard, his gifts will be more difficult to maximize. He’s an unselfish, visionary passer, not a takeover-type scorer, and in his best case scenario would be able to run the show. If you’re drafting in the top five, those are the risks and potential rewards you consider.

השאלה הנשאלת היא כיצד ואיך ישתמשו בו ב-NBA? באיזה תפקיד הוא ישחק?
*
הדיעה הרווחת היא שהוא יכול להיות מין גורדון הייוארד. אחד שישחק למעלה ולמטה ובכל חלקי המגרש, ויעשה מחברי קבוצתו טובים יותר בזמן שהוא קולע, מוסר, וקוטף ריבאונדים. אם האתלטיות שלו לא תרשה לו לעשות את כל הדברים הללו, הסקאוטים משווים אותו למין הדו טורקוגלו בימיו הטובים במג'יק; הווה אומר הייוארד גורדון אבל יותר STATIONARY כי החסרון היחיד שלו הוא אתלטיות, בהשוואה לפנתרים השחורים בגובהו בליגה.
*
אז עכשיו מגיע הדוק עם מחשבותיו שכמעט תמיד מסתברות כנכונות:
*

אני צריך לראות ולשמוע במו עיני ובאוזני שמישהו בוחר בו לפני, נניח, מרווין באגלי. אנחנו מדברים אחרי הכל על ווניל אירופאי נגד אתלט שחור, פנתר מלידה. גם ד'אנדרה אייטון ומוחמד במבה יהיו מועמדים לבחירה גבוהה מאד, אולי אפילו 1. קראתי הערב בלי סוף שהוא יהיה כנראה בחירת הדראפט הראשונה. 

*

אני לא מאמין שיבחרו בו לפני מייקל פורטר או מרווין באגלי. אבל לך תדע. בכל מקרה זה יהיה דראפט מעניין ביותר.

*

4. סטפן קרי מלמד את הבריטים כיצד בועטים בעיטות עונש

(אתמול, באיצטדיון צ'לסי)

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 172 תגובות

  1. זוכרים את סופר מריו שחקן אורלנדו היום , מריו הזונזיה. כמה רעש וצלצולים היו סביבו.
    אותו דבר דונציץ , נראה אותו מצטרף קודם כל לאיזו מכללה. ומראה את כל הטריקים שלו כנגד אתלטים אמיתיים.
    לעתים מאוד רחוקות מגיע וניל שהוא באמת שחקן כוכב או מגה כוכב בליגה.
    לדעתי מועמד מס 1 על הבחירה המבוזבזת של הדראפט הבא.
    לי יותר בא במבה (הנפיל שמגיע לדראפט)

    1. דווקא הדוגמה שהבאת מושלמת! מהוזניה לא התלהבו באירופה כל כך ומה שכל כך הרשים את האמרקאים זו דווקא האתלטיות שלו, אז יכול להיות שאתלטיות היא לא חזות הכל???

    2. אין בכלל מקום להשוואה.
      זה כמו להשוות בין קוקוץ' לדרקו מיליצ'יץ'.
      האחד היה שחקן מוכח, כזה שבלט ברמות הגבוהות באירופה מגיל צעיר.
      השני היה פוטנציאל.

      1. כל נבחר בדראפט הוא פוטנציאל.
        לברון היה בחירה בטוחה.
        דאנקן כנ"ל
        אפילו על דוראנט דיברו בשעתו על פוטנציאל.
        דונציץ שחקן מצוין. גם רוביו נחשב בשעתו לעילוי.
        הנקודה מי מסתגל לקצב האמריקאי. רק יחידי סגולה.לא במקרה רוב המוצלחים הם שחקני פנים. כמו נוביצקי , גובר, גוקיץ, נורקיץ
        קשה לא בלתי אםשרי לשחקן קו אחורי להיות תותח תותח.

  2. מנחם – יצא לך להתעסק עם המשטרה אצלכם?

    ביום שישי דיברתי בפאב המקומי עם די ג'י מאטלנטה, שעשה U TURN לא חוקי. נתפס. מייד הודה וביקש לקבל קנסץ אבל מייד היה מוצמד לו אקדח ברקה הוא הוצמד לגג האוטו. שמו עליו אזיקים. הושיבו אותו בניידת 45 דקות ואז שחררו אותו בלי קנס. (צבע עורו שחור)

    לעומת זאת הודונית החביבה שלי (פלורידה. צבע אור לבן) התפנצקרה על הכביש המהיר. ניידת של 2 שוטרים עצרו לידה ושמרו עליה עד שהגיע המוסכניק הנייד.

    שכן שלי (אקס מיניסוטה) לפני שהגיע הנה עשה סקיטבטרג בקניון נפל לתוך ויטרינה. באה משטרה עצרה את חבר שלו על השד יודע מה (אחד לבן אחד שחור, שנהים תפרנים)

    אז נראה לי שיש לכם בעיה אמיתית אם אנשים שחורים.

    בהתחשה בהיסטוריה (של הדרום בעיקר) זו בעיה מושרשת עמוק עמוק לתוך ההיסטוריה האמריקאית

    1. "יש לכם בעיה אמיתית עם אנשים שחורים".

      לא.
      יש בעיה אמיתית עם הבחירות שאנשים שחורים רגילים לעשות מול בחירות של אנשים לא שחורים.
      אנשים שחורים בוחרים יותר מאנשים לבנים להיות חד הוריים, להביא ילדים לפני נישואים, לעסוק בפשע, להתמכר לסמים.
      אם היו בוחרים אחרת חייהם היו נראים אחרת, כמו ש ben shapiro המהולל אומר שאם אתה נוהג לפי 3 כללים אתה לא תהיה עני בארה"ב:
      סיים את התיכון, אל תביא ילדים לפני נישואים, תמצא עבודה.
      רק 2% של האמריקאים שעשו כך מוגדרים כעניים, לעומת 75% שצייתו ל3 הכללים ונמצאים ב'מידל-קלאס'. אני מצטט מהזיכרון מדבריו של בן שפירו שהביא מקור לדבריו לא זוכר כרגע מאיפה.

      אז כן, שוטרים הרבה יותר חשדניים כשהחשוד הוא שחור, ומיכון שחייהם מוטלים על הכף הם הרבה יותר אגרסיביים, וכל עוד האגרסיביות היא במסגרת החוק זה לגיטימי.
      כמו שוטר מג"ב שמזהה פליטים חוצים את הגבול בנגב, אם הם ייראו כמו נורבגיים הוא יהיה פחות אגרסיבי בחשדנותו מאשר אם ייראו כמו אחמד טיבי. ובצדק.

      1. כמובן שאין קשר בין התנהגות השוטרים לחד-הוריות או למעמד כלכלי, התכוונתי בעיקר שאלו בחירות של אנשים שגוררים רבים מהם לעסוק בפשיעה, הרבה יותר מקבוצות אחרות בחברה האמריקאית.

        1. צודק.
          הבחירה של השחורים בדרך העבריינית מתועדת היטב,
          כמו אי אז בשנת 55', כאשר שחורה חצופה בשם רוזה פארקס סירבה לפנות את מקומה באוטובוס לאדם לבן.
          היא כמובן נעצרה בעקבות עבריינותה,
          בגלל שאי אז בשנת 55', האדם הלבן ידע איך להגן על הצדק!

          1. ודאי שבעבר היתה אפלייה נגד שחורים. מאז שתיקנו את העניין בחקיקה ובוודאי בשנים האחרונות אין התנהגות גזענית כנגד שחורים מצד רשויות החוק או מוסדות וכדומה, ואם יש הם חוטפים את העונש שלהם. מי שטוען אחרת צריך להביא ראיה והוכחה שההתנהגות כנגד שחורים שונה באמת מהתנהגות כנגד לבנים, ושזה נובע מגזענות ולא מחשש אחר כמו שתיארתי מה החשש של השוטרים שיודעים סטטיסטיקה, הם יודעים מי רוב הרוצחים והאלימים במחוז שלהם, והתקשורת נזכרת לקפוץ רק כשלבן פוגע בשחור, אבל אתמול ושלשום כשכנופיות רצחו אחת את השניה אף אחד לא קפץ, אבל השוטרים היו שם, והם לא שוכחים מה הם ראו. הם מגדרים עם שפכטל את הילדים השחורים , הם חיים את זה ולא התקשורת.

          2. מה שבן שפירו כותב, זה פופוליזם טהור.

            באותה שנה שרוזה פארקס התחילה את מה שלעתיד ייזכר כ-"שביתת האוטובוסים של מונטגומרי",
            אחוז מסיימי התיכון מבין האפרו-אמריקאים בארה"ב היה 7%

            לטעון ש-93% לא סיימו אז תיכון מתוך "בחירה" –
            זו לא היתממות. זו דמגוגיה.

            נכון ל-2016 , אחוז מסיימי התיכון בקרב האפרו-אמריקאים הוא 74.6%
            המכנה המשותף הגדול ביותר בין כל אלו שלא סיימו תיכון?
            רקע סוציו-אקונומי נמוך.
            לשאלה –
            "אז למה יש יותר שחורים שמגיעים מרקע סוציו-אקונומי נמוך?"
            התשובה תהיה –
            לחזור לנתוני 1955
            מה לעשות, נקודת הפתיחה של השחורים בארה"ב הייתה נמוכה יותר. ובהפרש.
            וזה לא לפני 200 שנה. זה לפני 60 שנה.
            אז הפערים מצטמצמים,
            אבל לטעון שהגזענות נעלמה –
            זו נטו היתממות.
            ולטעון שלגזענות אין קשר ישיר לבעיית הפשיעה (עקב ההשפעה הישירה על המצב הסוציו-אקונומי של האפרו-אמריקאים) –
            זו כבר דמגוגיה.

          3. אני מצטט מהארץ:
            פער ההכנסות החציוני בין משפחות לבנות לשחורות בארה"ב הגיע ב–1984 ל–85 אלף דולר. עד 2009 צמח הפער הזה, בהתאמה אינפלציונית, ל–236.5 אלף דולר – כמעט פי שלושה מהמצב לפני 30 שנה.
            שיעור האבטלה הממוצע אצל שחורים בארה"ב הגיע ב–2013 בממוצע ל–13.4%, לעומת 6.7% אצל לבנים
            ב–1963 היה פער של 24% בשיעור מסיימי התיכון בין שחורים ללבנים. בשנה שעברה הגיע שיעור מסיימי התיכון השחורים בארה"ב לשיא היסטורי של 86%, לעומת 92% מהלבנים. גם הפער בתוחלת החיים הצטמצם והגיע לארבע שנים, לעומת שבע שנים ב–1963.

            ומצטט מאתר מידה:
            פחות מ-10% מהשחורים מעל גיל 25 סיימו תואר ראשון, לעומת 14.4% מהלבנים; האוכלוסייה השחורה סובלת הרבה יותר מאבטלה מאשר הלבנים – 10.9% לעומת 4.8%; אחוז העוני בקרב שחורים הוא 24.1%, לעומת פחות מ-10% בקרב לבנים; ואולי המדאיג מכל הוא ששחורים מהווים 37% מכלל האסירים בבתי הכלא, באופן בלתי פרופורציונלי בעליל לשיעורם באוכלוסיה (13% בלבד).

            ישנה הסכמה רחבה לכך שהגורם המרכזי למצב עגום זה הוא התפרקות מבנה המשפחה המסורתי בקרב השחורים. כיום רק 38% מהילדים השחורים גדלים בבית עם שני הורים, בהשוואה לכ-78% מהילדים הלבנים. לשיעור העצום של משפחות חד הוריות (בעיקר נשים) בקרב האוכלוסיה השחורה יש משמעות עצומה על מצבה החברתי-כלכלי. אמהות חד-הוריות סובלות יותר מאבטלה ונוטות להיות תלויות יותר בדמי אבטלה ושירותי רווחה אחרים. השכר החציוני של אותן אמהות (34 אלף דולר לשנה) הוא כשליש בלבד מזה של משפחה בעלת שני הורים (84 אלף דולר). שיעור העוני גבוה פי חמישה בקרב אמהות חד-הוריות, וכמעט מחצית מהן תלויות בתלושי מזון ממשלתיים. מכיוון שרוב הכנסתן מוקדשת להוצאות על דיור וטיפול בילדים, הן גם נותרות עם הרבה פחות כסף להשקיע בחינוך.

            מי אשם בהתפוררות המשפחה השחורה בארה"ב? המנהיגות הפוליטית השחורה, כמו גם השמאל הפרוגרסיבי, זוקף אצבע מאשימה אל עברה הגזעני של המדינה ויחסה המפלה כלפי שחורים. על פי נרטיב זה, תקופת העבדות וחוקי ג'ים קרואו (ההפרדה הגזעית) החריבו את מוסד המשפחה השחורה בכך שעירערו את סמכותו ומעמדו של הגבר השחור והפכו את המשפחה המטריאכלית לנורמה בחברה השחורה. מנהיגים שחורים ותיקים כמו ג'סי ג'קסון ואל שרפטון, ביחד עם אנשי ציבור ופוליטיקאים אחרים, ממשיכים להאשים את הגזענות הלבנה ואזלת ידה של המדינה בתחלואי האוכלוסייה השחורה.
            כבר בפתח ספרו ריילי מפריך את המיתוס לפיו הגזענות הלבנה אחראית להתפוררות המשפחה השחורה. למעשה, דווקא בשיא ביטויי הגזענות והאפליה כנגד שחורים בארה"ב – העבדות, תקופת השיקום שלאחר מלחמת האזרחים, ובמהלך הרבע הראשון של המאה ה-20, הרוב המכריע של ילדים שחורים גדלו במשקי בית עם שני הורים. באמצע שנות ה-60 של המאה הקודמת, טרם מהפכת זכויות האזרח, רק 25% מהילדים השחורים חיו עם אמהות חד-הוריות. גם בדרום העמוק בו סבלו השחורים מיחס גזעני מחפיר במיוחד, נדיר יחסית היה למצוא משפחות חד-הוריות. בנוסף, בתקופות חשוכות אלו, למרות האפליה הממוסדת הבוטה, שיעור הנישואין בקרב שחורים היה גבוה ויציב.

            ב-1964 נחקק חוק זכויות האזרח, ששם קץ להפרדה הגזעית, וב-1965 חוק זכות ההצבעה, שאסר על אפליה במתן זכות בחירה על רקע גזעי והבטיח את התחזקות הכוח הפוליטי השחור. הדעה הרווחת היא שקודם לחקיקת שני חוקים אלה היו השחורים חסרי אונים לחלוטין, אך ריילי מציג נתונים רבים, שמספרים סיפור אחר לגמרי. המשפחה השחורה היתה יציבה בהרבה מהיום: במחצית הראשונה של המאה ה-20 שיעור הנישואין בקרב שחורים היה גבוה מזה של הלבנים. עד תחילת שנות ה-60 שיעור המעצרים בקרב שחורים היה בירידה ניכרת, ואחוז מקרי הרצח של שחורים צנח בשיעור גבוה מזה של האוכלוסייה כולה. קהילות שחורות שמרו על סדר חברתי יחסי, ואחוז נמוך יחסית של שחורים היה נתמכי סעד, חסרי בית, או בעלי אורח חיים עברייני.

            אבל, ריילי מספר, שנות ה-60 הביאו עמם שינוי עמוק בחברה השחורה. "החברה הגדולה" (Great Society) – תוכנית חברתית רחבה שכללה "מלחמה בעוני" וייסדה למעשה את מדינת הרווחה האמריקאית המודרנית – יצאה לפועל על ידי הנשיא לינדון ג'ונסון בשנת 1965. התכנית הזו אותתה לקהילה השחורה כי הישגים חברתיים ממשיים, לכאורה, ניתן להשיג רק באמצעות המערכת הפוליטית. האמונה בתהליכים פוליטיים כמפתח לשינוי חברתי וכלכלי גברה, ומנהיגים שחורים החלו להתמקד בצבירת כֹּחַ פוליטי על חשבון פיתוח והעצמה קהילתית ואישית בקרב האוכלוסיה השחורה. שיעור מחזיקי המשרות הציבוריות – כגון ראשי ערים ומפקחים במערכת החינוך – גדל מאוד בקרב השחורים, ולמנהיגים שחורים כמו ג'סי ג'קסון ואל שרפטון נודעה השפעה פוליטית גדולה.

            אך כל הכֹּחַ הפוליטי האדיר הזה לא תורגם להישגים חברתיים-כלכליים משמעותיים עבור האוכלוסיה השחורה. למרות ההשפעה הפוליטית הגוברת והתרחבות התכניות החברתיות שנועדו לעזור בעיקר לשחורים (למשל אפליה מתקנת ושכר מינימום), השחורים כקבוצה רשמו ברוב התחומים התקדמות מועטה בהרבה השוואה ללבנים, ובהיבטים מסוימים מצבם אף הורע. לדוגמה, יש כיום ארבעה מיליון פחות לבנים עניים, אבל כמעט 700 אלף יותר שחורים עניים מאשר לפני 30 שנה. שחורים עדיין חשים מירמור ותסכול מיחס המשטרה כלפיהם, אף על פי שייצוג השחורים ברשויות בחוק השתפר דראמטית. ריילי מזכיר שבאפריל 2015, לאחר שצעיר שחור מת בעת ששהה במעצר משטרתי, פרצו מהומות ענק בעיר בולטימור שבמדינת מרילנד. המחאה כללה מעשי ונדליזם ואלימות קשים כלפי כוחות המשטרה, למרות שכ-40% מקציני המשטרה בעיר, ואף המפכ"ל המקומי, הם שחורים.

            גם כהונתו של ברק אובמה כמנהיג העולם החופשי סיפקה עדות נוספת שכֹּחַ פוליטי שחור לא בהכרח מוביל לשגשוגה של האוכלוסיה השחורה. במהלך רוב כהונתו הכפולה הפערים בשיעור האבטלה בין לבנים לשחורים דווקא צמחו, ולמרות ירידה בשיעור המובטלים השחורים לקראת סיום כהונתו, ביוני 2016 נרשם שיעור אבטלה של 8.6% בקרב שחורים, מול 5.8% בקרב היספנים, 4.4% בקרב לבנים, וכ-3.5% בלבד בקרב אסיאתים. המצב עגום בהרבה כשבוחנים את שיעור התעסוקה של שחורים, שבדצמבר 2013 הגיע לשפל של 60.3%, הנמוך ביותר מאז 1981. גם בתחומים אחרים כגון שיעור העוני, שיעור הבעלות על בתים והכנסה ממוצעת למשק בית, למדיניות אובמה היתה השפעה מועטה בלבד והפערים בין לבנים לשחורים נותרו בעינם או אף הוחרפו. בסופו של דבר הכלכלה האמריקאית התאוששה מההמיתון של 2009, אבל שיעור ההתאוששת ממיתון בקרב שחורים היה איטי ומוגבל בהרבה בהשוואה ללבנים.

            זאת התרבות, טמבל
            בדומה להוגים שמרנים אחרים בקהילה בשחורה בארה"ב כגון הכלכלנים וולטר ויליאמס ותומס סואל, גם ריילי מכיר בנזק הכבד שנגרם לאוכלוסיה השחורה ממדינת הרווחה האמריקאית ומדיניות השמאל הפרוגרסיבי: קצבאות ילדים, מענקים לאמהות חד הוריות ותשלומי העברה נוספים מספקים תמריץ ישיר להמשך ערעור המשפחה המסורתית ולתלות גוברת בשירותי הרווחה בקרב הקהילה השחורה. מדיניות כמו קביעת שכר מינימום, אשר נועדה לסייע לאוכלוסיות חלשות בכלל ולשחורים בפרט, מונעת בפועל תעסוקה מעובדים חסרי מיומנויות והשכלה. ומדיניות האפלייה המתקנת מנציחה סטראוטיפים נגד שחורים, ואף מעודדת טינה כלפיהם. ה"עזרה" לשחורים גורמת להם יותר נזק מתועלת.

            אבל ריילי לא מסתפק בביקורת כלפי השמאל הפרוגרסיבי ובוחר להתמקד באחריות הקהילה השחורה לגורלה. השחורים בארה"ב ידעו לעבוד קשה ולשפר את מצבם באופן משמעותי תחת תנאים גרועים בהרבה מהיום. אבל בעשורים האחרונים המנהיגות השחורה בוחרת להתמקד בפעילות פוליטית ובהאשמת הגזענות הלבנה בתחלואי החברה השחורה, במקום עשיית חשבון נפש פנימי ונסיונות לפתח תרבות של מוסר עבודה ואחריות אישית בקרב שחורים. לאחר השחרור מעבדות, כותב ריילי, השחורים שמו לעצמם כמטרה לרכוש את המיומנויות, התכונות והערכים שנדרשים להצלחה במערכת הקפטיליסטית האמריקאית, ועשו זאת בהצלחה אדירה. אבל החל משנות ה-60 המיקוד עבר מפיתוח ההון האנושי לצבירת כֹּחַ פוליטי, שכשל בשיפור משמעותי של חיי השחורים בארה"ב.

            "אם שחורים רוצים לפתח מחדש את ההון האנושי שלהם – הם לא צריכים לפנות לפוליטיקאים לעזרה", מסכם ריילי, "הם צריכים להתבונן על עברם שלהם".

          4. גיא!
            אתה יודע שאני מעריך אותך, את הידע שלך, הסבלנות (חוץ מכשזה מגיע לקרמר ובצדק… 🙂 ), העומק וכו'. זה גובל בהערצה.
            ולכן דווקא לך לא מתאים להיתפס לדמגוגיה.
            הדיון האם יש גזענות ממסדית שם הוא חשוב ולצערי אני לא מספיק מכיר את העובדות, ולא חוויתי איך זה לחיות שם אז אני לא אביע דעה.
            אני כן יכול להצביע על טיעונים לגיטימיים משני צדדי המטבע כמו מה שעידו מוריה, מייקל בנט ואחרים מספרים מחד (כמו גם תיעוד כמה מקרים מצולמים שחלקם כמעט לא ניתנים לפרשנות), למול נתוני פשיעה של שחורים (שהינם תוצאה חברתית של גורמים שונים, כמובן, לא חלילה כי הם שחורים) וכד'.
            הרושם הוא כי בסוף יש גזענות מעבר למוצדקות של "פשיעה שחורה" וכד'. כלומר שיש שוטרים גזענים רבים, רבים מדי.
            אלא שגם כאן ניתן לומר שבסוף השאלה האם יש גזענות ממסדית: האם כששוטר לבן סרח הוא מוענש ומטופל קשות, האם בתי המשפט מקילים מדי עם שוטרים כאלה, האם יש הבנה במשטרה שזו תופעה פנים ארגונית שצריך להילחם בה וכן הלאה.
            בשאלות האלה אני לא בקי אבל לבוא ולשלוף "האמריקאים גזענים כי קרואו, וספארקס ועבדות" כאילו לא השתנה מאז כלום, זו דמגוגיה זולה.

          5. הנתונים נכונים,
            אבל הפרשנות –
            היא "בעייתית" בלשון ההמעטה.

            א. אין לי בעיה עם הדעה של הימין השפוי. אני לא בהכרח מסכים אם מה שג'ייסון ריילי מסיק מהנתונים,
            אבל זה פתוח לדיון.

            ב. כל זה לא משנה את העובדה שהמון מחקרים מראים קשר ישיר בין מצב סוציו-אקונומי נמוך לפשיעה.
            ומה לעשות, לעבר הלא רחוק של ארה"ב יש השלכה ישירה על אותו מצב סוציו-אקונומי.

            ג. "זאת התרבות טמבל".
            נכון.
            זאת התרבות שהצמיחה את ה-KKK ואת האולטרה ימין,
            אלו עשרות ואפילו מאות של שנים של גזענות שחלחלו למערכת המשפט ואכיפת החוק.

          6. נתי,
            לא כתבתי משפט שכזה:
            "האמריקאים גזענים כי קרואו, וספארקס ועבדות".

            בכלל, אני נגד הכללות.
            מה שכן כתבתי התייחס ישירות לתגובה של KJ,
            זו שהסירה לחלוטין את האחריות למצב הבעיתי מכל קונטקסט היסטורי,
            והשאירה אותה במלואה לפתחם של קהילת האפרו-אמריקאים בארה"ב.

            המצב הוא ממש לא "שחור ולבן" (תרתי משמע).

          7. קשר בין עוני לפשיעה –
            ואם אראה לך קבוצות אחרות שהתחילו מעוני והגיעו לאמצע וגם לטופ בארה"ב ? מהגרים קוריאנים למשל. כמה שנים אפשר להסתמך על הטיעון הזה ? נ.ב עיין בויכוח על אפליית מזרחים בישראל.

            תרבות שחלחלה –
            זה עובד גם לכיוון ההפוך, כן ?
            אפשר לשיטתך להגיד שתרבות של מאות ואלפי שנים של פרימיטבית שחורה של השחורים באפריקה וג'מייקה חלחלה לשחורים היום וזה מה שגורם את הפשיעה האלימות והבטלנות היחסיים אצלם.
            אפריקה משופעת במחצבים וצמחיה, היא היתה צריכה להיות היבשת הכי עשירה ובכל זאת הפרימיטיביות שם לעומת אירופה הלבנה (בזמן מלחמה שתיה חיות טרף) בזמני נורמליות מרקיעות שחקים.

            כמה אפשר להסתמך על הטענה שהKKK חדר באפן שיטתי למערכת המשפט האמריקאי ? לטעון טענה בלי ראיה זו טיפשות, בודאי עשרות שנים אחרי ששינו את החוקים, ומי שינה את החוקים ? הרוב הלבן ! כבר אז היה שינוי פנימי אנפשי וערכי אצל הלבנים שגרם לשינוי החוקי.

          8. תקרא את התגובה שלי לנתי, ותבין את השקפתי.

            הקוראינים, היהודים, האירים, האיטלקים, הסינים, היפנים, ועוד –
            אוכלוסיות שהיגרו לארה"ב, רבים מהם אכן הגיעו מרקע סוציו-אקונומי קשה.
            האפרו-אמריקאים?
            הם הם הגיעו לאמריקה על אניות עבדים.
            זה הבל "קטן" שאתה משום מה בוחר להתעלם ממנו.

            הדוגמה של אפריקה –
            א. לא קשורה.
            ב. גם במקרה הזה שכחת את תפקידו של האדם הלבן בהיסטוריה האפריקאית.

            אני לא טענתי בעבר, ואני גם לא טוען עכשיו,
            שכל השוטרים בארה"ב גזענים.
            בדיוק כמו שאני לא טענתי בעבר, ואני לא טוען עכשיו, שכל החיילים הישראלים גזענים.
            אבל מה לעשות, פעם אחר פעם, הטכנולוגיה מדביקה את המציאות –
            פעם לא הייתה מצלמה בכל פינה.
            פתאום עכשיו שיש,
            מתברר שהמון דיווחים של "ירי מוצדק",
            הם לא כל כך מוצדקים.
            להטיל את מלוא האחריות על צד אחד?
            זה פשוט להתעלם ממה שעינינו רואות.
            זה לתת לאג'נדה להכתיב את התגובה, ולא לעובדות.

          9. א. אין משמעות אם ההגירה היתה בכפיה או מרצון. הנקודה היא שכבר עשרות רבות של שנים החוקים לא גזעניים, ומי ששינה את החוקים הם רוב הלבנים כי רוב הלבנים הפכו ללא גזענים. אחרת החוקים לא היו משתנים. יש שיפור מתמיד באי הגזענות ככל שמתרחקים משנות החמישים.

            ב. מה בדיוק "עיננו רואות" ? ויותר חשוב מה עיננו לא רואות כשמשדרים מקרה מסויים, ולא משדרים 10 מקרים מהחודש האחרון באותו מקום

            https://www.youtube.com/watch?v=sSln6rqcGRs

          10. מה, להביא את הסרטון שמראה איך שוטר יורה ב-"חשוד" לא חמוש בגבו?
            אני חוזר ואומר –
            זה לא שחור ולבן,
            ואני לא מנסה להציג את זה ככזה.
            אתה מנסה להראות ש-"מגיע להם".

            "שיפור מתמיד באי גזענות"
            אתה בעליל לא באמת מכיר את ארה"ב.
            תנסה להרחיב את המקורות שלך,
            בגלל שכאשר אתה נחשף רק לצד אחד של המפה הפוליטית בארה"ב,
            אתה מקבל תמונה חלקית מאוד.

            "הגירה בכפייה".
            איזו מכבסת מילים ל –
            נחטפו, נרצחו, נמכרו לעבדות.

          11. אתה אומר דברים נכונים אבל לא רלוונטיים.
            בוודאי שיש מקרי גזענות בארה"ב, זו מדינה של מאות מליונים.
            בוודאי שהשחורים נחטפו נרצחו ונמכרו לעבדות.

            מה זה רלוונטי לעוני ולפשיעה שלהם ?
            כלום.

          12. נ.ב –
            "בגלל שכאשר אתה נחשף רק לצד אחד של המפה הפוליטית בארה"ב,
            אתה מקבל תמונה חלקית מאוד."

            אוהו, כמה שנחשפתי לצד השני, אין לך מושג. עד לזרא וכדי בחילה. גם בארץ.

            ולכן שמחתי כשביבי עלה, עלצתי כשהברקסיט ניצח, ודצתי וששתי כשטרמפ נבחר, ויותר מכל – התענגתי, על מאמרי וסרטוני הלם שמאלני. לא כשמחה לאיד אלא כמו חייל משוחרר שנהנה ללכת בכפכפים ומכנסיים קצרים אחרי השיחרור, שיחרור מתחושה של שטיפת מוח ובוז ולעג אין קץ לתפיסותיך, ופתאום בום המציאות פורחת. זר לא יבין זאת.

          13. פעם חשבתי אחרת,
            אבל לתדהמתי למדתי לגלות ש-
            יש ימניים שהם לא גזענים!

            סבבה, אתה מתענג על כך שהזרם עליו אתה שייך ניצח.
            הכי לגיטימי שיש.

            מה הקשר בין זה לבין העובדות הנ"ל –
            יש קשר הדוק בין פשיעה לבין מצב סוציו-אקונומי נמוך.
            יש קשר הדוק בין המצב של האוכלוסייה האפרו-אמריקאית לבין ההיסטוריה של האפליה ממנה סבלו.
            איך אפשר להתעלם מהמספר –
            7
            7% בלבד מאוכלוסיית האפרו-אמריקאים סיימו תיכון בתחילת שנות ה-60.
            אז מה הפלא שרק 60 שנה אחרי עדיין רבים מאותה אוכלוסייה סובלים ממצוקה כלכלית?

            "מה זה רלוונטי לעוני ולפשיעה שלהם ?"

            רלוונטי מאוד. גם אנשי ימין שלא שופטים על פי צבע עור יגידו לך את אותו הדבר.

        1. עדיף לשאול את ההורים השחורים למה הם יותר אדישים סטטיסטית מהורים לבנים לגבי דרישתם מהילד שילמד כמו שצריך ויסיים תיכון. משם הכל מתחיל, מהמשפחות.

          1. נראה לי שלפני שאתה יוצא בשאלות ואמירות כאלו כדאי שתספר לנו קצת על הרקע שלך – אלא אם חיית לפחות שנה בארצות-הברית בסביבה של שחורים אין לך מספיק ידע והבנה בשביל לצאת בהצהרות כאלו.
            בני אדם לא עובדים לפי סטטיסטיקות – העולם לא שחור ולבן (יש גם מוקה).

          2. וכולנו יודעים מה פיני גרשון אמר על מוקה …
            הרקע שלי ישראלי, בחודשים האחרונים גיליתי ביוטיוב את ההרצאות של בן שפירו, די נשאבתי לכל העניין ומשם אני טוען את הטיעונים שלי.

          3. נכון, גם העניין הפעוט של הגירה מרצון לעומת הגעה על ספינות עבדים נטחן עד דק, באמת, עיסוק בזוטות.
            כך בדיוק נשמעת גזענות במיטבה.

      2. בראבו על הטיעון הכוללני. יש שחורים עניים וטיפשים. אז אפשר להיות אלים כלפי כל מי ששחור.

        למה שהשכן שלי נכנס בחלון ראווה החבר השחור שלו הוא זה שנעצר?

        איך זה שמעבר לגבול בקנדה יש את אותם שחורים אבל שם הם לא כל מה שתארת?

        1. הטיעון שלי אחרת:

          כל השנה השוטר עוצר , רודף, מכניס לשקיות מתים, אוזק – פי 3 שחורים מלבנים. יום יום.
          ואז קוראים לו לאירוע שיש בו שחור ולבן,מה סביר שיעשה ? אז במגדל השן האקדמי למדו אותו דברים טובים ונכונים, אבל בשטח כשחייבים לדאוג להסיר את האיום המיידי של בריחת חשוד או המשך אלימות וכו', מה העפולה הראשונה שעושה שוטר שחי את השטח ואין לו מידע מוקדם ויש לו עוד קריאות בקשר אולי לאירועים אחרים ?

          אני לא יודע לגבי קנדה. אני גם לא יודע לגבי קונגו.

          1. לא חייבים לירות בו, ואם יורים בלי הצדקה צריך להיענש לפי החוק.
            האם יש לך נתונים על תופעה של ירי בלי הצדקה בחשודים שחורים יותר מפי 3 בחשודים לבנים בהתאם למשקלם (כלומר אם יורים בלי הצדקה בחשודים שחורים פי 3 מחשודים לבנים זה אומר שיש שיוויון בין שחורים ללבנים כי יש פי 3 שחורים בכלא יותר ממשקלם באוכלוסיה) ואם יש תופעה כזו האם מערכת המשפט נוהגת איפה ואיפה בשוטרים האלה ?
            אם לא, אז למה סתם לדבר ?
            ואם כן, אשמח לראות האם יש שיפור או הרעה השוואה לשנים קודמות.

          2. אא"כ תגיד לי שהעובדה שיש יותר שחורים בכלא ממשקלם באוכלוסיה היא הראיה לגזענות של המשטרה ושל בתי המשפט, ולא נראה לי שזה מה שסובר הזרם הליברלי המרכזי בארה"ב. אני לא מדבר על אנטיפה וחבריהם שצריכים ייעוץ פסיכולוגי וסייף ספייסס, אלא על אנשים נורמלים.

          3. KJ – אתה ענק. כל התפלפלות אתך היא תענוג ( :

            לי באופן אישי יש פוביה מגברים עם קפוצ'ון וקעקועים מעל לקו הצוואר, בעייני כולם חברי כנופיות. אבל מה, אני לא שוטר.
            שוטר עבודתו דבר ראשון זה להגן על האזרח לא על עצמו. זאת העבודה שלו וכנראה שבכלל זה אני לא יכול להיות שוטר, כי יש לי דעות קדומות.

            ממה שאני מבין לגבי מצב השיטור בארצות הברית שגם עולה בקו אחד ממה שאתה אומר.

            והייתי שמח לדעה נוספת של אמריקאי..

            זה שהשוטר האמריקאי (באופן כללי) יוצא לשטח כשמה שיש לו בראש זה לחזור הבייתה בשלום כם אם זה אומר להיות סופר אלים כלפי מי שמייצג בעיניו איום. ואני מבין ממך שצבע העור הוא פקטור. ואם זה אומר להשתמש בנשק או בטייזר אז הוא יעשה את זה.

            לא מזמן נהרגה אוסטרלית שהזמינה שוטר על רעשים חשודים ששמעה בסמטה מאחורי הבית שלה. השוטר בא אליה הבייתה שותף שלו ישב באוטו. האוזית יצאה בפיג'מה (!) להזכירך היא זאת שהזמינה את השוטרים. ואז היא עשתה תנועה ביד שהצביע על הסימטה ממנה שמעה את הראש. השוטר שישב באוטו (שותף של השוטר בדלת) תקע בה כדור. הוא מסרב להסביר מדוע. ראש עיריית מיניסוטה התפטר על המקרה הזה. גם ראש המשטרה. השוטר עדיין בתפקידו. החברים שלו אומרים שהוא בפניקה כי היה מקרה ששוטר מת. אז מזהירים אותם לא לקחת סיכונים ושהכי חשוב זה לחזור הבייתה בשלום.

            אני שואל אותך – ככה נראה כח משטרה? התפקיד שלהם זה להגן על עצמם? על החוק? או על האזרח?

          4. אתה שואל "ככה נראה כוח משטרה" ?

            לא.
            כוח משטרה נראה כמו 999 מקרים אחרים שאש/ה בפי'גמה הלכה לשוטר והוא לא ירה בה, ועוד מקרה אחד של פיג'מה שהאשה מתה.

            אין אינטרס לשוטרים לירות סתם באנשים, גם בגלל שאדם נורמלי סולד מהרג אדם אחר, גם בגלל שזה הפרנסה שלו, גם בגלל שהוא לא רוצה בעיות עם החוק והכלא.

            אני לא חסיד גדול של משטרה בארץ, ובטח לא בחו"ל, אבל ממה שהתרשמתי אין תופעה שיטתית של משטרה גזענית (לשם גזענות), ואם יש – מערכת אכיפת החוק שם בסדר גמור.
            לדעתי זאת הנחת היסוד שצריך להביא ראיות כדי לסתור אותה, ולא הפוך.

          5. זה נהיה מייגע אבל אני אוסיף שבעייני רבים מהשחורים היחס הוא לא 1:999 אלא יותר כמו 3:4. הם מפחדים פחד מוות מהמשטרה, כי הם לא יודעים על איזה שוטר הם ייפלו. יש הרבה שוטרים שהם עצמם WS. והמונים שרק רוצים להעביר את המשמרת בשלום ויירו בכל דבר שנראה להם סיכון.

            במקומות כמו ממפיס, סט לואיס אטלנטה וניו אורלינס זה אפילו גרוע יותר (יותר כמו יחס של 1:1) אבל לא דעתך חשובה ולא דעתי חשובה אלא דעתם של המקומיים חשובה, והם הלכו והקימו את BLM שהוא ארגון ענק שמבטא תחושות של המוני אנשים.

          6. תגיד יש לך במקרה קעקוע של צלב קרס? איך לעזאזל מישהו שגדל בישראל ומודע (אני מקווה) לשואה יכול בכלל לדבר ככה. חשבת לרגע שכל הענין הזה הוא מעגל קסמים שקשה עד בלתי אפשרי לצאת ממנו? הלוואי ויכולת לחיות יום אחד בתור שחור בגטו ואז נראה כמה נכונות על תיאוריות מיין קאמפף שלך…
            אגב רוב שוכני בתי הכלא בישראל הם מזרחים, אז מה זה אומר? ילד דביל, לך תראה את אמריקאן היסטורי X לפני שאתה יוצא בהצהרות בשקל.

    2. אני חי בשיקגו תקופה ארוכה ועובד בחברה עם כמעט 30% שחורים, בוגרי תיכון ותארים אקדמיים. אין ספק שפערי מעמד וגזע הם נושא מורכב מאד כאן והלהט של קווין ג'ונסון והשימוש בעובדות מרשים, אבל קראתי את כל מה שהוא כתב ומדובר במקרה הטוב בחוסר רגישות והכרות עם המציאות כאן, ובמקרה הרע בגזענות 2.0

      1. אני גר בארה"ב מעל לעשור, זה פופוליזם ישראלי ימני לאומני שלצערי מצא קרקע פוריה במדינה עם דמויות הזויות סטייל סמורטיץ, הצל וחבריו. היטלר בחיי מתהפך בצחוק בקברו.

  3. לא מגיע לאוהדי הליקרס לברון ג'יימס. הם חיים על הערצה לאנס. הממבה עוקץ מאחורה עם הרבה דם. ואז סותם לחדרנית את הפה בכסף, ולאשתו טבעת יהלום. עוד טבעת שיש לקובי ואין ללברון.
    באמת חבל עליהם. שלא יגיע השיקוץ עם כל הדיבורים שלו על דמוקרטיה וזכויות והתרומות לילדים. שיישארו עם מורשת קובי. מגיע להם.

  4. דראפט מעניין יהיה שנה הבאה בבחירות הראשונות , אבל לא מאד עמוק. מבחינת כדורסל נטו דונציץ מוביל כרגע בפור,השאלה אם הוא יוכל לתרגם את זה לנבא.. לדעתי כן. לדעתי בסופו של דבר הוא ובאגלי יתבלטו מעל האחרים ואחד משניהם ילך ראשון.

  5. דונציץ הוא שילוב נדיר של מאגיק ובירד.
    מנחם, אם הציפור היה בדראפט הנוכחי לא היית בוחר בו לפני הפנתרים שקופצים לשמיים? האם הבוחרים ימשיכו בטעויות ההיסטוריות ושוב יעדיפו אתלטיות על כדורסל.כמעט לא מדברים על זה אבל לארי בירד נבחר מספר 6 בדראפט, ז"א היו 5 GM's שמסתבר בדיעבד שרמת ההבנה שלהם בהופס שואפת לאפס.
    לדונציץ הפוטנציאל להיות אחד מ 20 הגדולים אי פעם.
    האם אתם זוכרים שחקן בן 18 ששיחק ברמה שלו? האם יש דוגמא לשחקן בן 18 עם רמה קבלת החלטות כל כך גבוהה?
    התשובות שלי : פטרוביץ, סאבוניס, מאגיק, איזאיה תומאס ולברון. לליגה הזאת דונציץ יכול להשתייך.

  6. האם יש שחקן בנ.ב.א שלקח אליפות ב3 קבוצות שונות?

    אם לברון ייקח אליפות עם הלייקרס, הוא יהיה goat בקטגוריית "השחקן שיש מצב להשוותו למייקל ג'ורדן בלי לחטוף עגבניות"

  7. מנחם

    הירידה התלולה עדיין קיימת ויש מדרגות ל"מערת" אליהו 🙂
    הבעייה היא שיש כביש סואן בדרך. אולי לא ידוע לך אבל סללו את הירידה מהגשר לכיוון בת גלים ורמב"מ. חוסכים לנו 5 דקות בנסיעה… יש חלל מתחת לגשר שמיועד למועדון אבל העירייה לא עושה שום דבר רציני על מנת לפתוח אותו. לדעתי לא יקרה כלום בשנים הקרובות. אולי אצל ראש העיר הבא.

  8. לא עף לי הפוני מדונציץ, זרקו בקלות מדי השוואות מופרכות בשלב הזה לאגדות אירופיות.
    הוא ריבאונדר נדיר לעמדה שלו, ראיית משחק טובה שעוד לא נבחנה בקצב משחק של נ.ב.א, והוא יוגוסלבי אז ידית בטוח יש לו, אבל מפה ועד השוואות לפטרוביץ וקוקוץ.. i dare u
    הוא יכול בקלות לסיים גם כמירוטיץ' במקרה הטוב.
    לגבי בארקלי –
    מצד אחד כישראלי, מבאס ומתסכל לראות את הקו האחיד שנוקטים ערבים בנוגע לישראל ויהי מה, וכשקם מישהו או מישהי כמו לוסי אהריש ובוחרת את הצד הממסדי של ישראל, ז"א להטיל את האשמה גם על הפלסטינאים, היא סופגת מערביי ישראל פחות או יותר את מה שבארקלי ספג פה.
    מצד שני, ראיתי במו עיניי כמה סרטוני משטרה בארהב, שאם חס וחלילה היו קורים בשטחים, סביר להניח שכל מהדורת חדשות בעולם הייתה פותחת איתם ובארהב זה ירד מאד מהר מסדר היום, ככה שאני יכול גם להבין את מי שטוען שבארקלי יכול להביע ביקורת על שחורים, אבל שישלים את התמונה ויתייחס גם למקרים כאלה, כמו שלברון עושה מדי פעם עם החולצת i can't breathe בזמנו.

  9. מייקל לא היה מס' 1, ביל ראסל לא היה מס' 1, קאווי היה מס' 15

    כרגיל השאלה הלא חשובה אם הוא יהיה בחירת דראפט ראשונה או לא, אלא איזה שחקן NBA הוא יהיה?
    דראקו? רוביו? דגאגיץ'? קוקוץ? נוביצקי? ואולי כזה שהעולם טרם ראה?

    התשובה שאנחנו עדיין לא יודעים. ההבטחה באמת מבטיחה מאד.
    אני רק יודע שלשים אותו כמספר 1 עם כל עול הציפיות והסי'קור התקשורתי והאנשים שיחכו לו בפינה יפגע בפוטנציאל שלו

  10. הקלף הגזעני זה הקלף שהכי קל לשלוף כדי לקבל פרסום.
    גם בישראל 2017 יש מקצועני גזענות שבונים את עצמם מלהציף את זה כל פעם. שרת החינוך היא דוגמא מצויינת.
    יש קבוצות אתניות שונות, אבל שוויון ההזדמנויות קיים.
    בישראל הכוח של מקצועני הגזענות נחלש אט אט בגלל ריבוי נישואי התערובת בין העדות.
    הילדים שלי רבע פולנים, רבע רומנים, רבע תימנים ורבע ספרדים (מספרד) …. אז הם אשכנזים או ספרדים?
    בארקלי אולי בהמה אבל יש משהו במה שהוא אומר ולדעתי זה חכם מאד מצידו לסרב להגרר לדיון הגזעני.
    זוטרים לא צריכים להתנהג ככה. נקודה.
    התירוץ הגזעני נותן דרך קלה מדי ומבטל את הצורך לחקור את זה לעומק.

    ולברון שוב עובר? וואלה?
    מעניין כמו לשמוע שיצא אייפון חדש

      1. אייל שקד.

        לא הבנתי את הטיעון של ברכ על מקצועני הגזענות, אבל רק אזכיר שאיילת שקד היא חצי עירקית.

        1. למירי רגב יש חיסרון אחד בל יימחה בעיני והוא היותה דוברת צהל בהתנתקות.
          חוץ מזה מגיע לה שכר שיחה נאה על יכולתה לעצבן את שמאלני ישראל וליברלי-חובבי-העירום ישראל

          1. פחות מרשים מיכולתך לפרש את דעותי כבוז.

            "חיסרון בל ימחה לדעתי" – לא בוז. פשוט לא שוכח לה את זה, זה הכל.
            יכולתה לעצבן וכו' – לא בוז. נחמד לראות מישהו מזעזע את אמות הסיפים של אלה שקבעו לשבט איך תיראה מדורת השבט (ערוץ 2 על שלל תוכניות אורחיו ותרבויותיו) ופתאום מתברר להם שיש עוד שבט שרוצה מדורה אחרת.

          2. "אוהו, כמה שנחשפתי לצד השני, אין לך מושג. עד לזרא וכדי בחילה. גם בארץ."

            לפעמים אני לוקה בקשיים בהבנת הנקרא,
            אבל המשפט הנ"ל לצד – "חוץ מזה מגיע לה שכר שיחה נאה על יכולתה לעצבן את שמאלני ישראל",

            והמסקנה שלי היא זו שנכתבה בתגובתי הקודמת.

    1. אני לא מבין את הכוונה.כל הדיון הזה התחיל בגלל התוכנית של בארקלי על נושא הגזע. מה בדיוק כאן לא נגרר לדיון? זה יותר כמו גורר.

    2. אתיופים, חרדים, פלסטינאים, מסתננים סודנים, …

      שאני אמשיך? בחיאת ברץ' לא תצליח לפגוע במים גם אם תהיה על סירה.

      יש גזענות, אולי מושכלת שמבוססת על מספרים כמו שידידי KJ הסביר לי בהצלחה רבה, אבל היא קיימת והסיכוי של אתנו מסויים להיות קורבן משטרתי הוא אמיתי.

      ואתה אגב אומר בדיוק מה שמנחם העלה הכתבה על ברקלי..

  11. אני עמוק בעניין הפוליטיקה האמריקאית ולא אכתוב כאן מגילות. רק נאמר שהאמריקאים בתוך הקבוצות שלהם חיים ביקומים מקבילים. התרבויות שלהם שונות החדשות והידע שלהם הוא אחר וגם האקדמיה שלהם נגועה פוליטית בצורה עמוקה. המציאות היא שהשמאל האמריקאי עסוק באינדוקטרינציה של הציבור החלש או המופלה בארה"ב ועסוק בלקרבן אותו ולשלח אותו באוייב הותיק מימין (כאילו לא הם היו בשלטונות המקומיים והארציים כשמצבם הורע) הם יוצרים קואליציות שמבטיחות להם תמיכה פוליטית ברמה המקומית והפדרלית. הם מנגנים באוזניהם מנגינות סוציליסטיות וליברליות (שיש בינהם סתירה עמוקה) שבו אם רק האמריקאים יוותרו על עוד זכויות אישיות ויתנו יותר מקום לממשל לטפל בהם אז אמא אמריקה תדאג להם לפרנסה וחיים טובים. כשאצל השחורים אחוז המשפחות החד הוריות קרוב ל70% והסולם החברתי נראה גבוה זה יושב מצויין. יש כאן ביצה ותרנגולת. השוטרים מקבלים מסר של ריסון מהפוליטיקאים ומוכנסים לשכונות קשות שבו הם חווים שחורים בעיקר דרך פשע. אין להם מספיק כלים פסיכולוגים ואנושיים לבצע הפרדה והם עוובדים במתח בלתי אפשרי. השפה זרה להם וכך גם התרבות. וזה בעיני חשוב יותר מלטפל בדיעות גזעניות מהבית (שגם שחורים רבים מחזיקים). והחשדנות התרבותית כלפיהם יוצרים הרגשה של אוייב מבית. אני מוכן להתערב שרוב השוטרים שסרחו לא החזיקו בדעות גזעניות (סטייל ריצ'רד ספנסר) בו הם חושבים ששחור מהנטיה הגנטית שלו מחזיק תכונות שליליות אבל הם בעלי דיעה השוללת את התרבות של השחורים ובפנטזיה שלהם שחורים יכולים בכיף להפוך לבן קרסון קולין פוואל או לקרלטון בנקס (דמות פיקטיבית מהנסיך מבל אייר לאלה שלא היו בשנות ה90)

    מצד שני בימין חיים ביקום בו העולם הלבן והקפיטליסטי שבנו להנאת כל התושבים כולל מיליוני מהגרים בדרך לקריסה ושכל התרבויות החדשות שנכנסו יורקים לבאר שהם שותים ממנה. הם חמןשים במחקרים שמראים שהאפליה היא תוצר של החלטות אישיות של בני אדם ושיש קורלציה חזקה בין החלטה מעשית שאדם מקבל (לסיים תיכון ומכללה, לא להוליד ילדים מח7ץ למסגרת) יש השפעה רבה יותר על התוצאה מאשר גזע. רוב הימין האמריקאי כיום לא גזעני כלפי צבע עור (יש מחקרים שבדקו זאת) וחלקם הגדול נגד גלובליזציה ונגד התקפה על התרבות המערבית הנוצרית.

    העניין הוא שיש מעט מאוד דמויות שמנסות לקרב בין היקומים המקבילים האלה. וגם הם מותקפים ומוכנסים לסכמה (גזען לבן והומופוב מול קומוניסט רשע וערמומי) כי כמו כל דבר בעידן הקליק בייט אם זה לא מתריס ואין לך צבא מאחוריך זה מתאדה באויר.

    1. קראתי פעמיים כי נהניתי.
      אוסיף עוד משהו – לעם יש זכות להגדרה עצמית. לצרפתים למשל זכות להגביל את הגירת הסינים למדינתם, כי אם יהגרו פתאום 20 מליון סינים, אפילו כולם מבוססים, דמותה של צרפת תשתנה – תרבותית ומנטלית. וזכותו של העם הצרפתי, לא (האזרח הצרפתי) לשמור על זהותו.

      באמריקה זה מסובך כי אמריקה בהגדרה היא בית לכל האמיצים מכל העולם, אבל בתכלס הרוב הגדול שם לבן, וזה הולך ומשתנה, והצורך האנושי לשמור על הזהות של החברה בה גדלת לא יכול להיחנק תחת ערכים אחרים חשובים של שיוויון, וההתנגשות הזו (התנגשות הציווילזציות) יוצרת דברים שונים, מהם מוצדקים ומהם איומים.

      1. KJ שם פיקטיבי

        יצא לך להיות בצורפת?
        ממליץ לך לקפוץ למרסיי ולהסתובב שם ברחובות. אמrת לשמור על הזהות הצרפתית מפני הסינים? שמו שמיים. במרסיי 20-25% מהאוכלוסייה הם מוסלמים והיחס גודל בקצב לטובתם….

        1. סינים, סונים, מה זה משנה,
          אכן הצרפתים נתונים בויכוח קשה שבחלקו (לא) מתקיים בתקשורת, כל כך (לא) מפליא.

    2. +1 אבל מה יותר קל להפוך אנשים למשכילים וחופשיים או להשאיר אותם במסכנות שיצביעו לך כמו עדר? הדפוס הזה מופיע בכל העולם, יצירת המסכנות והתלותיות בזה שמישהו *אחר* יציל אותם, הבעיה של בארקלי? שהוא לא חלק מהמשחק הזה.
      שמעתי למשל את בן קארסון אומר "העוני זה דבר פסיכולוגי"(משהו כזה) הוא התכוון שעל השחורים לקחת את גורלם בידם, וקיבל את הביקורות הקבועות…

    3. יונתן כרגיל +1 מאוד מדויק ומאוד מסכים.
      כמה דברים בכל זאת:
      1) גזענות קיימת בצורה נוכחת בארה"ב. לא רק עניין של תרבות כי אם גזענות מושרשת דורות. קצת כמו כלפי יהודים באירופה.
      2) הפרדה גזעית קיימת הלכה למעשה ברוב ה middle america
      3) שוטרים בעלי דיעות קדומות ופחדים כמו כל אחד מאיתנו. אצל לא מעט מהם גם זו גזענות לשמה ולא רק תלוית תרבות. זה לא באמת צריך לשנות לצורך הדיון כי.יש חוק ויש פרוטוקולים שחייבים לעמוד בהם, ללא קשר לדיעות האישיות של אותו שוטר או אותה שוטרת.
      4) התרבות שאימצו הרבה מהשחורים בארה"ב. היא תרבות שמעודדת אלימות, יחס משפיל לנשים והתרסה בוטה נגד המערכת. זו תרבות שהובילו מעצבי דעת הקהל, המודלים לחיקוי בשנות ה 80 וה90, כתגובה על המצב בשטח. מצד אחד זה עשה כמה דברים חיוביים כמו להכניס תרבות "שחורה" למיינסטרים, מצד שני חיזק וקידש אלימות ויחס משפיל לנשים ולחלשים.
      5) היום המודלים לחיקוי מבינים שיש להם אחריות גדולה הרבה יותר, ויש להם יכולת להראות לנוער איך צריך להתנהג ולהתלבש כדי לצאת מהמקום בהם הם נמצאים. בין אם זה כריס רוק, מורגן פרימן ושחקני הnba כמעט בהכללה. המודלים האלו לחיקוי, כשהם חיוביים תורמים בצורה משמעותית להקטנת הפערים. גם בתפיסה העצמית של הנוער וגם בכלים שהם נותנים להם להתגבר על המכשולים.
      6) תנועות כגון BLM ובמידה קיצונית יותר Antifa משמרות הפרדה והקצנה. בארקלי לצורך העניין, גם אם "ליצן" מבחינה תדמיתית, מבין שיש כאן צורך בקירוב. כשהוא אומר, כולנו בזה ביחד. הבעיה היא לא של שחורים ולבנים, הוא תורם לקירוב של שתי האוכלוסיות, לא מתעלם מאפלייה או חוסר צדק.
      זהו איכשהו יצאה כאן חפירה ונשבע שניסיתי לקצר

  12. הנתונים שלו בריאל מדריד לא נורמליים, לראות אותו משחק זה ממש מרשים . אני בטוח שיהיה לו קריירה טובה (יש לו נקודת פתיחה יותר טובה מהבחור החביב מהניקס שכולם שרקו לו בוז בבחירה 7 וכולנו יודעים מי הוא היום) , וללא ספק הליגה הולכת לכיוון מעניין מאוד עם שחקני ה"טריפלדאבל" הצעירים שיכולים להפציץ כל פעם , גריקפריק אנטוני דיוויס , כל מקרה תמיד כיף לסמן שחקן ולעקוב אחריו שהוא מגיע לNBA .

  13. אחלה מעורב, תודה
    לא יודע באיזה מקום הוא ייבחר, וזה לא ממש משנה לי, אבל התרשמתי מאוד מדונציץ. הוא הפגין בטורניר רמת בגרות מדהימה. אתמול בגמר, במשחק הכי פחות טוב שלו, הוא לא ברח מהכדור, ולקח על עצמו לא מעט.
    אם כבר, אתמול, ביום חלש כאמור, ראיתי אצלו תכונות אופי של בריאנט הצעיר (לא שאני אומר שהוא יהיה הממבה, כן?)

  14. לגבי כדורסל. ללברון יש תירוץ לעזוב בכל מקרה. אם יזכו באליפות אז יוכל לומר שנתן להם הכל וכבר אין לו מה להוכיח שם. אם יפסיד יאמר שהוא לא מרגיש שההנהלה בנתו לו קבוצה מספיק תחרותית. ח7ץ מזה אין לי ידע וקשה לי להאמין שבן אדם מקבל כזאת החלטה כל כך הרבה זמן מראש. נחייה ונראה. אגב מה קורה אם ג'ורג' נשאר בokc ושום סופרסטאר לא מצורף אליו? הוא יריץ 3\4 שנים עם לונזו וברנדון? קשה לי להאמין… יש מצב שבכלל יצטרף ליוסטון אם הניסוי של פולצוהארדן יעבוד. בכל מקרה ההחלטות של לברון תמיד היו קודם כל כדורסל ורק אחר כך כל השאר.

    לגבי דונצ'יץ. אני לא בטוח שהוא סופרסטאר בnba אבל גם לא בטוח שזה משנה. הוא שחקן עם IQ גבוה שיוכל לשחק לצד שחקנים גדולים ולהגיע איתם להשגים גבוהים. לגבי הגיל שלו לא הייתי מתרגש כי ישש כאלה שפורחים מאוחר ויש כאלה שמוקדם. קריירות הם לא קוים לינאריים. הוא כבר בגוף של מבוגר שלא יגדל עוד הרבה. הוא יהיה בנוי כמו גורדן היירוורד כיום. אני לא הייתי מתחיל איתו קבוצה אבל הוא בהחלט שחקן טוב נוסף שיכול להתפתח לכוכב בגיל צעיר

    1. אני לא ממש חבר ב-"ללל",
      אבל גם אני לא מתכחש לעובדה החד משמעית שמה שלברון, בוש, ודוויין ווייד עשו ב-2010 , זה טמפרינג.
      הקשר ל-קיץ 18'?
      קשה לי להאמין שלברון הפעם בחר להתנהל אחרת מאשר בפעם שעברה.
      הכל ספקולציות כמובן –
      אבל ווסטברוק עוד לא חתום על חוזה חדש בת'אנדר?
      אין עשן בלי אש…

      (לגבי ווסטברוק – נטו ספקולציה זולה.
      לגבי לברון?
      מצרף העדויות שהתגבש לו, לא ממש משאיר, לדעתי, מקום לספק)

  15. מסכים עם john, אני לא עוקב יותר מדי אבל נשמע (לפחות מאנליסטים) כאילו באגלי ופורטר יהיו פרנצ'ייז ואילו דונצ'יץ' יהיה מספר 2 מעולה שיעזור לכוכב הראשי בשאר האלמנטים במגרש וייקח על עצמו מתי שצריך. כמובן שאי אפשר לדעת ובכל מקרה זה תלוי מי בוחר ועד כמה הקבוצה תהיה חלשה וצריכה פרנצ'ייז שיתפתח ויסחוב את הקבוצה לעומת בינונית שחסר לה דונצ'יץ' כזה להגיע לפלייאוף ולהיות איום לאליפות תוך זמן קצר.

    1. אני לא חודב שנכוו ךהסכיר את באגלי ופורטר באותה נשימה, באגלי יהיה כוכב לגבי פורטר אני בספק… ימים יגידו

  16. לגבי דונקי, אחלה שחקן. אני ממש מקווה שלא יבחר בבחירה 1 או 2 שישימו עליו הרבה מאוד לחץ. לדעתי דווקא יש לו יכולת להיות פרנצ'ייז פלייר, וההיומר עליו הוא הימור די בטוח ביחס לשאר. אבל במשרדי ה nba מכורים להימורים. תמיד יעדיפו להסתכל על תקרה פוטנציאלית מאשר על תקרה מוחשית.

  17. אם מישהו מאז לבחור שחקן כלשהו לפני לוקה דונצ'יץ' הוא צריך להיות מפוטר. בניגוד לרוביו הוא נבחר לחמישיית אליפות אירופה בכדורסל בלי שום הגבלת גיל ויהיה שחקן חמישייה בקבוצה הטובה ביורוליג. ביגלי והאחרים יתנו שנה בינונית פלוס במכללות, אבל זה חייב להיות דונצ'יץ'. היורוליג והיורובאסקט ברמה גבוהה יותר מהאן.סי.איי.איי

    1. לא שאני חולק (כרגע) על הדעה שגורסת שלוקה דונצ'יץ' צריך להיבחר ראשון –
      אני לא מסכים עם ההשוואה בין היורוליג לבין כדורסל המכללות.

      אין ספק שאפשר ללמוד המון מתפקודו של דונצ'יץ' בגיל כל כך צעיר במסגרות בוגרות כמו היורוליג, הליגה הספרדית, והיורובאסקט.

      אבל –

      גם קרל אנטוני טאונס נתן עונה בינונית במכללות.
      חבריו הפרשמנים בחרו במשאל תחילת השנה באוקפור כמעומד שלהם לרוקי השנה,
      וכשחקן שהם מאמינים שתהיה לו קריירת ה-NBA הטובה ביותר.

      כל זה לא שינה את העובדה שהיה קונצנזוס בקשר להיותו של טאונס הפרוספקט מס' 1 באותו הדראפט.

      אם אותו טאונס היה השנה מגיע למכללות?

      (אין לי מושג אם פורטר או ביגלי, או איך שלא קוראים להם,
      יהיו פרוספקטים עתידיים ברמה של טאונס.
      אני רק מראה שהצלחה בעונה ראשונה ובודדת במכללות זה לא באמת מדד טוב במיוחד)

    2. כל זה נכון, השאלה אם יש לו את הזריזות (פיזיות נראה שכן) למשחקים ברמה של פלייאוף הNBA. אומרים עליהם שהם משהו מיוחד, אז איך אתה יודע שפורטר או באגלי לא היו חוגגים ביורובאסקט?

      1. אני לא יודע. אני חושב שמשחק מול בוגרים הוא מדד יותר מתאים ממשחק מול שחקנים בני גילו. יש הרבה שחקני NBA, גם מבוגרים ממנו, שלא חגגו ביורובאסקט עם נבחרות יותר או פחות טובות.

        אחד מחמשת השחקנים הטובים ביותר בתחרות הכדורסל לנבחרות השלישית הכי חשובה, אחרי המונדובאסקט והאולימפיאדה, זה הישג עצום. אומרים על פורטר ובאגלי שהם משהו מיוחד אבל הם לא שיחקו משחק אחד בקולג'ים ויש לא מעט סימני שאלה בקשר אליהם. ג'רמי טיילר ושבאז מוחמד היו שמות מאוד נוצצים לפני המכללות. גם הארי ג'יילס שנבחר בבחירה ה-20

  18. תודה דוק
    מה שמיוחד בדונצ'יץ, מעבר ליכולות הפיזיות והטכניות שלו, זו הבגרות המנטלית.
    הבנאדם בגיל 16 שיחק עם ביטחון ובגרות של וטרן.
    ידע מה לעשות, לקחת את הזריקות המכריעות וגם הייתה לו האמונה לקלוע אותן.
    ובגיל 18 שיחק על הבמה האירופית הכי גדולה, הוביל, וגם ידע לא לכפות את עצמו כשצריך.
    אין דברים כאלה.
    זה שם אותו שנות אור לפני כל שחקן אחר, וזה עוד לפני היכולות המקצועיות הנפלאות שלו והנתונים הפיזיים.

  19. אני בקשר יום יומי עם שחורים אמריקאים שהם אנשים נפלאים, משכילים, טובי לב, אינטיליגנטים, וכל מחמאה שתוכלו לחשוב עליה.

    ורק לשמוע את הסיפורים ואת הכאב הכל כך עמוק ואמיתי שלהם היה משכנע כל אחד.
    הגזענות בארצות הברית חיה, קיימת, נוכחת, ובנוסף לכל גם מרימה ראש אחרי הבחירה בטראמפ.

    כל יום – ואני מתכוון כל יום – החברה' מעלים לפורום ידיעות על מקרים מזעזעים של אלימות כלפי שחורים – משטרתית או לא משטרתית, אפליה בכל תחומי החיים, וגם תגובות של אנשי ציבור ופוליטיקאים שאפילו לא הייתי שם לב לגזענות החבויה שם אם הם לא היו מסבים את תשומת ליבי. סיפורים ש99% מהם לא יגיעו לעין או אוזן ישראלית.

    זה לא אומר שהאוכלוסיה השחורה חפה מאחריות למצב, אבל האחריות הזאת מתגמדת לעומת הקשיים שעומדים גם היום בפני אדם שחור בארצות הברית – בכל תחומי החיים (אולי חוץ מספורט אבל גם לא בטוח), רק בגלל שהוא שחור וכל ההנחות שנלוות לזה, בלי שום קשר למה אומר "החוק".

    1. אני לא מכיר את המציאות באמריקה לגמרי, אז אני אשאל בכללי.
      אם אני שוטר בתפקיד, ומגיע מולי חשוד, ואני מבצע הערכת מצב לגבי החשוד (לפי הפקודות אגב).
      אני מנסה להעריך על סמך מה שאני רואה עד כמה הוא מהווה סיכון. אז אני מנתח את ההתנהגות שלו, לבוש והחפצים שאיתו. בנוסף אני מזהה שהוא, קרוב לוודאי, משתייך לקבוצה אתנית מסויימת, שעל סמך העבר מהווה סיכון גבוה יותר בסיטואציה הזאת.
      על סמך כל זה אני מתנהג כלפיו ביותר חשדנות/אגרסיביות מאשר אדם מקביל שדומה לו בכל, רק מקבוצה אתנית אחרת.

      האם השוטר הזה הוא גזען? ואם כן, האם זו גזענות פסולה או תפקוד מצוין לפי הספר?

      1. אני לא יודע אבל תאר לך שאתה יהודי במדינה דמיונית כלשהי בשם ללמייקלה ושבמדינה זאת השוטרים נורא לחוצים לגבי יהודים כי על אף שרק 2 אחוז מהיהודים שם הם בעצם יצורים שטניים שכשאר שוטר רואה אותם יש סיכוי של 1% שיצורים שטניים אלו יאכלו את נשמתו, המקרים בהם זה כן קורה הם אכן מדאיגים ביותר. לכן השוטרים מאוד נזהרים כאשר הם עוצרים יהודים שם ולפעמים הולכים רחוק מדי ומתנהגים ממש לא יפה ליהודים שאינם שטניים וכפעם בחודש אפילו הורגים יהודי סתם כך בגלל לחץ מיותר וחוסר הבנה. תאר לעצמך עכשיו שאתה נוהג לך באוטו בדרך לארוחת ערב כאשר פתאום עוצר אותך שוטר לבדיקה שגרתית רנדומלית כלשהי. איך אתה חושב שהיית מרגיש במצב זה?

        1. זה תלוי אם הוא לובש שטריימל באותו רגע ברכב ואם משמיע מוזיקה חסידית בפול ווליום.
          אם היה מתלבש יפה ומסודר אולי השוטר לא היה מפחד שיקח את נשמתו.

          1. אז זהו, שבשביל אנשים בעלי גווני עור כהים בארה"ב זה לא משנה מה הם לובשים, באיזה רכב הם נוהגים*, איך הם נוהגים ומה הם שומעים ברדיו בזמן הנסיעה.

            *ולפעמים התוצאה אפילו הפוכה בנקודה זאת

          2. איש לדעתי אתה מגזים.
            לא אומר שאין גזענות כלפי שחורים, בטח שיש. לא אומר שיש נטייה לשוטרים להתנהג בחשדנות ולעשות racial profiling. בטח שעושים.
            אבל למראה החיצוני (לא צבע העור), לצורת הדיבור וההתנהגות יש בהחלט גורם משפיע בתגובות השוטרים והאזרחים.
            כשהייתי צעיר עם ראסטות על הראש, בגדים קרועים וכל הקטע, לא הפסיקו לעצור אותי שוטרים ולעשות עלי חיפוש לסמים. בשלב מאוחר יותר כשחיפשתי לעבוד על יאכטות לא הבנתי למה אף אחד לא רוצה להעסיק אותי. עד שיום אחד תפסה אותי בחורה על הרציף, אמרה לי ללכת להתקלח, להתגלח, להוריד את הג'יפה הזאת שיש לי על הראש וללבוש בגדים נורמלים. יום לאחר מכן השגתי עבודה. הבחורה אגב היתה שחורה, לא שזה משנה.
            גזענות, דעות קדומות, חשש מהשונה תמיד יהיו. כן צריך להתבאס מזה, אבל גם תפקידך כמיעוט בחברה לא להדגיש את השונה אלא to blend in, עד כמה שאפשר ולעשות מה שאפשר כדי להיות חלק מהחברה, למרות שעדיין יהיו אנשים שירצו לגרום לך להרגיש שונה.
            זה עדיין יהיה יותר קשה, כי מה לעשות, העולם דפוק. אבל זה יעזור לך ויתן לך קצת יותר סיכוי. אחרי זה כשתצליח ותהיה עצמאי, תלבש מה שתרצה, תיראה איך שתרצה ואם אפשר, אל תתנהג כמו גנגסטה. זה אף פעם לא לוק טוב.

          3. במה בדיוק אני מגזים? אתה חושב שזה לא מתאר את החוויה של רוב האזרחים האמריקאנים בקשר לסוגיה של מפגש עם המשטרה?

            לא ברור לי אם אתה חושב שזה בסדר שהמשטרה הפלתה אותך והטרידה אותך ללא צורך בגלל המראה החיצוני שלך והאם אתה חושב שזה מקובל וצודק שהם יפעלו כך.

            כנ"ל לגבי העניין עם העבודה. היית פחות כשיר לעשות את העבודה שקיבלת כאשר השיער שלך היה אחר? הייתה לך מוטיבציה שונה לעבוד? אם לא, כל מה שהדגמת פה בעצם הוא שהסיווג הזה בעייתי ושגוי ושראוי שאנשים יפסיקו לשפוט אנשים לפי המראה החיצוני שלהם.
            הרי אם הייתי מסווג כל אדם שלבוש כאדם יהודי דתי כX כלשהו בוודאי היית אומר לי כמה אני לא הוגן ושאני צריך לשמוע אותו ולהכיר אותו ולשפוט כל אדם לגופו. אז למה כאן זה פתאום בסדר?

          4. לרגע לא אמרתי שזה בסדר, רק שזה טבע האדם.
            דיעות קדומות כנגד מראה מסוים שונה מאיתנו יש לכולנו. חלקנו לא כנים מספיק עם עצמנו להודות בכך. כן אם אני אתלבש ואראה כמו סטלן, אנשים יניחו שאני מתעסק עם סמים. אם אני אהיה מלא קעקועים אנשים יסתכלו ויתייחסו עלי כאילו אני מאיים עליהם. אם אני לבוש ומתהלך כמו גנגסטה היחס אלי יהיה דומה וכן גם כלפי דתיים יש לך דיעה קדומה מותנית שאתה פשוט לא מודע אליה.
            דוגמא: מי שגדל בישראל גדל בהתניה לפחד מערבים. מראה "ערבי" יכניס אותו אוטומטי למצב דריכות. האם זו גזענות? אצל רובם המכריע של היהודים זה לא נובע מגזענות אלא מהתניה תרבותית. זה בסדר? לא. אבל זה המצב ומי שמתכחש לזה משקר לעצמו. האם רוב הערבים טרוריסטים? ממש ממש לא. אחוזים בודדים בודדים. אבל אם ערבי יסתובב ברחוב עם כפיה ו"ידגיש" את המסורת והתרבות שלו, ידבר בשפה שלו בצורה מופגנת גם כאשר הוא בחברה יהודית, הוא ידגיש את השוני. יחזק את ההתניה. האם הוא לא יספוג מקרים שייחשבו לגזענות מצידו? בטח שיספוג. גם אם ינסה להיות כמו כולם. זה בטח שלא בסדר אבל זה המצב. לאורך זמן אבל, הוא יגלה כי התנהגות כזו תחליש את ההתניה. הוא לא חייב לאבד את עצמו, את מי שהוא או את המסורת שלו. רק לקחת אחריות לקרב עצמו לאוכלוסיה במקום לחכות שהאוכלוסיה תקרב אותו אליה.
            ולנו גם כחברה וגם כבודדים יש מחויבות להכיר ולהודות בהתניות האלה, לא לשייך אותם לעשבים שוטים ו"גזענים" אלא להבין שהן קיימות בכולנו. ברגע שהן במודעות שלנו, אנחנו מבינים כמה הן שטותיות, כמה הן נובעות מפחדים לא רציונליים. אבל פחדים שבהחלט קיימים. ההדחקה וההסתרה של ההתניות האלו גם תורמת להרחקה והקצנה. כי אנחנו מרחיקים את עצמנו מאחריות.

          5. אני מודע וכתוצאה ממודעות זאת מתאמץ להימנע מליפול לבור הזה. אני חושב שכולנו נרוויח אם כולם ינהגו כך, כל עוד גורמים בחברה שלנו מחנכים אנשים לפתח פרקונספציות על אנשים שמבוססות על מראה חיצוני.

            מדובר בהתניה תרבותית גזענית. אתה לא רוצה לקרוא לזה גזענות? טוב בסדר, אבל אני לא רואה הבדל גדול אפקטיבית. להכניס לדריכות כאשר אתה רואה ערבי בארץ זה חתיכת פאק רציני כיוון שמדובר בעשרים אחוז מהאזרחים במדינה ורוב מוחלט של האינטראקציות שלך איתם לא מצדיקות שום דריכות מיוחדת.

          6. כל מה שאני אומר, זה שלך יש אחריות ליחס של הסביבה אליך, בין אם אתה לבן, שחור, חום או צהוב. ועד רבא, לך יש אחריות לגבי היחס שלך כלפי השונה והמיעוט בחברה שבה אתה נמצא, אבל זה לא הנושא.
            אם נחזור למצב השחורים בארה"ב. גם להם יש אחריות למצבם. באופן פרטני וכחברה. יחד עם מחאות לא אלימות עליהם לפעול לחינוך ולקירוב. לעבודה וניסיון להיכנס לתוך המסגרת ולפרוץ את הגבולות והמחסומים האנושיים הטבעיים.
            בתור מיעוט עליך לנסות להיכנס אל תוך החברה ולא להסתגר בתוך עצמך והתרבות שלך. בתור חברה עליך לעזור למיעוט להתקבל לחברה ולא לעזור לו להפריד עצמו מהחברה.
            הרבה מהשמאל, בארץ ובארה"ב, בשם הפלורליזם פוגעים ביכולת של מיעוטים להתערות בחברה, ונותן להם תירוצים למעשים שפוגעים בחברה ובעצמם בשם ערכי הפלורליזם.
            שוב אני אומר שזה קצת לא פייר. כי אני עכשיו מדבר על איך "חברה" צריכה להתנהג, בעוד שזה אולי נכון לגבי הרוב, בהחלט לא לכולם. זה תלוי ברמת ההשכלה, היכולת הכלכלית, או תחום העיסוק. ככל שתיתן לעצמך יתרונות בשאר התחומים, לא יהיה לך צורך אמיתי בניסיון להיות כמו כולם, או שתוכל לבחור לחיות במקום מקבל יותר ופתוח יותר. לא בכדי העשירים ביותר חיים במקומות הליברלים ביותר. זה הכי קל מרחוק.

          7. לשאלה שלך על המדינה הדימיונית רודפת היהודים, אז לא. כל עוד זה נעשה בהגיון ובהתאמה לנתונים אז לא הייתי יוצא נגד ההתנהגות הזו. אולי לא הייתי אוהב אותה כי זה לא נעים, אבל לא הייתה לי שום טענה מוסרית נגד שוטרים שחוששים מיהודים.
            אז אם הבנתי אותך נכון איש, אתה בעצם טוען שכל הנחה ופרופיילינג על בסיס מראה חיצוני היא שגויה ולא נכונה מוסרית. אז לדעתך כל שוטר או חייל במחסום צריך להתייחס לכל אחד במידה שווה, בין אם הוא מעורר חשד בהתנהגותו/מראהו החיצוני, או שלא.
            אז לדעתך כל הוראות השמירה והבדיקה בעולם (תקן אותי אם אני טועה) הן גזעניות ופסולות. כ

          8. 1) לא. אני שאלתי אותך 'איך אתה חושב שהיית מרגיש במצב זה?'
            לא דיברתי על אם זה נכון מוסרית או אפקטיבי מבחינה שיטורית ומבחינת בטחון החברה ו/או האם הגיוני שהשוטרים(או חיילים אל מול מחבלים) יפעלו על פי זה בצורה זאת. למעשה ביקשתי ממך לנסות לראות לרגע את הצד השני בסיפור. ואני חושב שאם תעשה זאת ברצינות ובכנות עם עצמך תראה שזה ממש לא סימפטי ושלא היית מקבל את זה בכזו הבנה כמו שהיה נראה שקיבלת את זה בתגובתך.

            2) מה שאני טוען הוא שכל הנחה ופרופיילינג כזה יוביל ויגרום לפגיעה לא מבוטלת באנשים חפים מכל פשע.

            3) בנוגע לאפקטיביות של שיטות פרופיילינג אלו יש לי הרבה השגות וממש איני בטוח כמה הן אכן יעילות. אם היה ניתן להניח שהפושעים או המחבלים פועלים בצורה אינסטנקטיבית ואין להם שליטה על זה אז היה עוד ניתן לומר שיש כאן מתכון להצלחה כלשהי אבל הם לא. לא כל הפושעים והמחבלים הם טפשים מוחלטים וכאשר מתבצע שיטור שמבוסס על כלים אלו הם ידעו להתאים את עצמם ולהתלבש ולהתנהג בהתאם בכדי לעבור מעבר לסינון הזה. ובעצם יווצר לך מעין משחק בו כל הזמן השיטור צריך להתאים את הפרופילים שלו בהתאם לפרופיל של הפושעים בעוד הם יפעלו בהתאם לשנות את הפרופיל שלהם למשהו שהשיטור מפיל בין החורים. ואני משוכנע שאתה יכול להביט על ארועים שבהם זה אכן קרה ולהבין איפה השיטה הזאת כושלת.

          9. אז אני אומר שאין ברירה, וככה העולם עובד וזה בסדר. כי גם אחרי שלוקחים בחשבון את המתחזים והמתחפשים, עדיין הפרופיילינג נכון באחוז גבוה יחסית.
            לדעתי זה לא מוביל לפשע או שום דבר, כל עוד זה נעשה בצורה נכונה, מה שנקרא אצלנו כבדהו וחשדהו. אני רואה אדם שנראה חשוד, אז אני קודם כל מכבד אותו כי באמת רוב האנשים האלה הם בסדר גמור אז רוב הסיכויים שגם הוא בסדר, אבל מצד שני כן חושד בו ונזהר, ומשתדל בצורה הגיונית בהתאם לאחוזים במציאות.
            ולפעמים אנשים חוששים יותר מדי, נגיד שוטר שממש חושש כשאדם שחור מולו, למרות שהוא יודע שרק אחוז קטן מהם מסוכן, עדיין הוא חושש יותר כי

          10. ניב,
            כל זה טוב ויפה אבל לא משנה כמה אדם כהה עור ירצה הוא לא יוכל פשוט להסתפר להתגלח להתקלח ולהתלבש יפה ופתאום לא להיות שחור. בשביל שאנשים יפסיקו להיות שחורים בחברה, החברה צריכה להפרד מהתפיסה שיש אנשים שחורים.

            ספציפית לגבי החברה בארה"ב, צריך להבין שהנ"ל אינו תקף רק לשחורים אלא להרבה קבוצות אוכלוסיה שכולן סובלות בדרך זו או אחרת מהגזענות שקיימת באופן לא מבוטל בחברה זו(וזה כולל אגב גם את האליטות הלבנות ברמה מסויימת). יש גם לציין שלמעשה לא מדובר בחברה אחת אלא במכלול של הרבה מאוד חברות בהן המצב בנושא זה טוב יותר במקומות מסויימים ורע יותר במקומות אחרים. הפחד והשנאה לזרים וההסתגרות בתוך החברה "שלך" הינה מוטיב מאוד חזק בהרבה מאוד מהחברות בארה"ב, ולא דרושה הרבה אינטראקציה עם אנשים ברחבי ארה"ב כדי לחוש ולשים לב לכך(אם כי יתכן ויש צורך להבין אמריקאית).

            אני כן חושב שמבדובר באינטרס משותף שיתרום גם לבעלי הדעה וגם לאלו שעליהם הדעה, ושהשתקה והתעלמות לא מקדמות או משפרות את המצב, ושיש לדבר על הנושא בשביל להגיע למצב בו אנשים לא יופלו על רקע זה. ולגבי מה נחשב לדבר על זה יותר מדי כך שנעשה יותר נזק מתועלת כבר איני יודע להצביע על תשובה.

          11. ספלאש,
            איך אתה יודע בסוף עם התועלת גדולה מהמחיר?
            הלא יכול להיות שהסבל שנגרם לאוכלוסיה שחיה בפחד הינו מחיר כבד יותר מהמחיר שיסבלו השוטרים במקרים בהם יזהרו פחות? האם יכול להיות שזהירות והחששות האלו של השוטרים בעצם יוצרים מצבים מסוכנים יותר? אנשים יודעים לקרוא שפת גוף ברמה זו או אחרת וכאשר אדם משדר לך חוסר נוחות סביר שתרגיש חוסר נוחות ואם הוא שמדר לך לחץ כמות הלחץ אצלך כנראה גם תעלה.
            הלא יכול להיות שללא הפרופיילינג פיגוע של מחבלים שעקפו את הסינון היה נמנע והמחיר שהיה משולם על אלו שלא היו נמנעים בגלל חוסר השימוש בסינון זה היה קטן יותר?

            'אין ברירה, ככה העולם עובד, וזה בסדר' זה בדיוק צורת המחשבה שהייתה משאירה אותנו אלפי שנים אחורה בעולם שבו המושג זכויות אדם היה שמור למעטים. אני חושב שרובנו צריכים להיות מאוד מרוצים שקודמינו על הפלנטה בחרו לא לחיות על פיו ולשנות דברים כך שהיום אנחנו זוכים להנות מכל מיני זכויות וחופשים שנראים לנו כמובנים מאליהם, ולכן נראה לי שמן הראוי שגם אנחנו לא נאמץ קו מחשבה זה.

          12. איש אני אומר את זה רק כי הנושא קרוב לליבי.
            במשפחתי יש אנשים שהחברה תגדיר כ"שחורים". כי זה צבע העור שלהם. גם הרבה מחברי מהקריביים והבהאמאס הם שחורים בצבע עורם, כמו גם חבריי האתיופים.
            לכולם מכנה משותף אחד. הם לא משתמשים באפלייה כתירוץ.
            לפחות החברים והמשפחה שלי, שאני מעריך עד מאוד. הם מתלוננים על זה, כן. אבל הם מבינים איך העולם עובד.
            הם מבינים שאם הם יראו כמו גנגסטרים יתייחסו אליהם ככאלה. הם צריכים להיות "יותר לבנים מלבנים" בהגדרה שלהם. זה מעצבן, כי שוב, העולם דפוק ואנשים זה קקה. אבל החברה הלבנה הפרוטסטנטית זו החברה השלטת בארה"ב. והם הרבה יותר קרובים בערכים לחברה הזאת מלערכים של הרבה מהאנשים שאיתם גדלו.
            הם מבינים שבשבילם הדרך יותר קשה והם מוכנים לאתגר, עד כמה שזה מעצבן.
            המקומיים אם בקריביים ובבהאמאס ואם בדרום ארה"ב מתלוננים כל הזמן על "האדם הלבן", חלק על עוולות שנעשו לפני 200 שנה, חלק על עוולות שנעשו לפני 20 שנה. העוולות שנעשות כיום הם עדיין עוולות, אבל פחותות בצורה משמעותית. הדרך לשבור אותן היא גם על ידי הצבעה עליהן כשהן נעשות. אבל בעיקר על ידי הצלחה ושבירת המחסומים.
            אני לא חושב שאנחנו חושבים שונה, אני פשוט לא אוהב כשאנשים משתמשים באפלייה "ערטילאית" כתירוץ לאי הצלחה. לא שהיא לא קיימת. וודאי שכן. אבל אם אתה היית בארה"ב, ואני יודע שהיית, אתה יודע כמה אנשים משתמשים בזה כתירוץ, גם כשהוא לא נכון. וזו הפגיעה הרצינית. גם במאבק כולו, ובמיוחד בעצמם.

          13. אני מסכים. העניין הוא שבמידה מסויימת יש לעשות הפרדה בין האחריות להתנהלות האישית שאדם צריך לנקוט בה בכדי להגיע לאן שהוא רוצה למרות המכשולים בדרכו ובין האחריות של החברה לפעול בכדי לצמצם (ואם ניתן גם להסיר) מכשולים אלו. בדיוק כמו שאין מקום להשתמש באפליה כתירוץ ברמת אחריות וההתנהלות האישית, אין להשתמש באחריות האישית כתירוץ לאי נקיטת פעולה במסגרת האחריות החברתית.
            מדובר בפעולות שצריכות שתיהן להתבצע בו זמנית.

          14. איך אני יודע? קודם כל כי העובדה היא שאלו הנהלים בכל העולם, אז כנראה שזו הדרך היעילה ביותר למנוע ממפגעים לעבור לצורך הדוגמא, ולא לחלק לכולם שוקולדים.
            אתה נגד הפרופיילינג בכל תחום? למשל אם אתה נוסע בכביש, ומולך מגיעה מכונית עם מוזיקה רועשת וצעירים נתלים לה על הדלתות, האם אתה לא תזהר יותר מאשר אוטו עם נהג מבוגר עם ידיים על ההגה? אם אתה מסתובב בחול איפשהו וידיע מולך כנופייה רעשנית של צעירים עם מסכות ואקדחים בידיים, האם לא תחשוש יותר מאשר כשיגיע מולך זוג זקנים חביב למראה? זה לא פרופיילינג? השודד יכול להתחפש לזקנה! ובטוח שזה קרה…
            מה שאני מנסה להגיד זה שכולנו עושים את הפעולה הזאת בהרבה מאוד מקרים, כי לרוב זה נכון. מסכים שצריך לזכור שזו רק הכללה, ומאוד יכול להיות שדווקא המעשן בגופייה הוא בחור נחמד הרבה יותר מהבחורה מהדוגמא. אבל לצורך הזהירות ההכללה שימושית.
            זכויות אדם ושיויון לא סותרים את כל מה שנאמר. מדובר רק על התנהלות בסיסית מול אנשים שאני עוד לא מכיר. כל עוד זה במידה והגיון, לא שללתי שום זכות וזה בסדר גמור

          15. מי אמר שהנהלים האלו נכונים מונעים פשיעה או מצילים חיי אדם? מי אמר שהמודלים על פיהם מסננים ויוצרים את הפרופילים האלו מדוייקים? איך אתה יודע שאתהלא משתמש בפרופיל לא מדוייק שגורם יותר נזק מתועלת?

            לא. הדוגמאות שנתת הן לא פרופיילינג?
            מכונית עם צעירים נתלים על הדלתות זה סכנה בטיחותית בפני עצמה ואין כאן קשר לפרופילינג. כנ"ל חבורת אנשים שמסתובבים עם כלי נשק בידיהם.

            'כולנו עושים את הפעולה הזאת בהרבה מאוד מקרים, כי לרוב זה נכון'

            נראה לי שכאן נמצאת חוסר ההבנה שלך של הבעיה. מדובר על סיטואציה בה למעשה לרוב זה לא נכון(על אף שכביכול סטטיסטית הלא נכון הזה פחות בלתי סביר מלא נכונים אחרים).
            לדוגמה רוב המקרים של נהגים שחורים במכוניות מצקוקמקות ששומעים מוזיקה רועשת לא מהווים סכנה לסביבה ולשוטרים. אבל כביכול אחוז גדול יותר של נהגים שחורים במכוניות מצקוקמקות ששומעים מוזיקה רועשת מהווים סכנה לסביבה ולשוטרים מאשר נהגים לבנים במכוניות חדישות שמקשיבים לדיווחי תנועה ברדיו בווליום שאינו נשמע מחוץ לאוטו.
            ברור? מובן?

        2. איש היקר
          1.האם אתה מקורב לדר גילרי ? מעולם לא פגשתי את אנשי האתר כך שלא ידוע לי .
          2.מעולם לא הגבתי תגובה כלשהיא בענין שאינו קשור לכדורסל אבל כחריג חד פעמי :
          בשנתיים שאני קורא בענין רב את האתר שמתי לב שכמעט כל מי שאני מזהה כדתי ( לאומי ) לפי תגובותיו , הוא גם שונא מוצהר של אפרו אמריקאים ( שוב , רק לפי התגובות ) . האם זה רושם נכון ? ( ר 1 ) .
          אם נכון , יש הסבר לכך ?

          1. 1) it is known
            2) אין לי מושג מי אתה מזהה כדתי אבל לא נראה לי שזה נכון.

            הסבר לקירבה בין דתיים ימניים לאומיים מסוימים ותפיסות עולם של הימין האמריקאי? וואלה אין לי מושג. אולי הם חושבים שהם דומים להם בצורה כלשהי או שהם חולקים אידיאלים משותפים.

          2. הנה דתי שיסביר לך את העניין על BLM
            https://www.youtube.com/watch?v=y9ZRj_a_2qM

            מסביר לאפרו-ארהב"י בין השאר שנמאס לו מהאשמות כוללניות ולא ספיציפות כמו בהודעות כאן
            https://www.youtube.com/watch?v=Of–Yxn5tfs

            דן עם צ'יינו-ארהב"י לגבי נקודת פתיחה גרועה בחיים ומתמקד במה שחשוב לדעתו
            מתחיל ב1:04:00
            https://www.youtube.com/watch?v=elqhp99Fz0I

            עוד מפה מפיק מרגליות נעים זמירות ישראל
            https://www.youtube.com/watch?v=wbSoX5v4npg

          3. תגיד למה כשבסרטון האחרון שפירו למעשה אומר בדיוק מה שאמרתי לך (לפני מה זה היה שבוע שבועיים?) אז זה משהו שאתה מתלהב ממנו אבל כשאני אמרתי את זה היה נראה שהתנגדת לזה נורא?

    2. אז איך זה שניבחר כאן נשיא שחור? אני רואה בגולד-ג'ים שחורים ולבנים, זוגות עורבים, ובטאונהאוזים שלנו ישנם פחות 12 משפחות שחורות שהם חלק מהקהילה בכל חלק מהחיים וללא כל בעיות. וזה בגרינוויל הדרומית שהיתה העיר הקשה ביותר לשחורים. דאונטאון שלנו שהוא הוא אחד היפים והמםורסמים בכל הדרום. אתה רואה MIXED COUPLES לא פחות מ-STRAIGHT COUPLES. כאן גרינוויל אני מרגיש "0" אפלייה בג'ים, ברחוב, ובשכונת הטאונהאוזים שלנו (ששחור מנהל אותה)

    1. הוא אפס? מה אתה יודע עליו? אני הייתי בביתו ופגשתי את משפחתו. אתה רוצה שאכניס הנה את פרסי העתונאות שהוא זכה בהם? אולי אעשה זאת רק לנעול לך את הפה.

    2. Peter Vecey received the Basketball Hall Of Fame's Curt Gowdy
      Media Award in 2009

      דדי, הוא בהיכל התהילה של כתבי הכדורסל. גם אתה נמצא בהיכל התהילה של משהו? אולי בהיכל התהילה של הג'ידייס?

      העיקר שאתה זורק "הוא אפס", כמו הבהמה הזאת רון קופמן.

  20. דונציץ' עם אתלטיות זה מארצ'וליניס הגדול (שיחק בגולדן סטייט).
    שחקן מצויין שיש לו הכל וחסרה לו אתלטיות. יגיע ל-NBA ויקבל חדר כושר צמוד. אם הוא מצליח לקבל גופה כמו שהיווארד התפתח מאז הקולג' אז באמת השמיים הם הגבול עבורו.
    אני עדיין חושב שאמריקאי יבחר לפני (פורטר/באגלי). וצריך עוד לזכור שיש עונה אחת לפחות עד לדראפט, ככה שהמון יכול לקרות בדירוג של השחקנים האלה וגם במבחנים לפני.
    בכל מקרה הוא צריך להיות טופ 5 רק עפ"י כשרון.

  21. הסיכון עם דונציץ הוא שכנראה אין לו יותר מדי מקום לשיפור.
    הוא מגיע במדרגה 8 מתוך 10 אבל בגלל שהאמריקראים חושבים שהוא 5-6 מתוך 10 הוא ייבחר טופ 3.
    מה שכן הוא לא נראה כמו באסט ואם היה מועמד לבחירה 15-20 ז סבבה לגמרי. עדיף לו להגיע לקבוצה חזקה מאשר להציל ולהיכשל פרנצייז כושל

  22. לדעתי האישית השחורים טוענים שיש נגדם גזענות ויש באמת אבל לא ברמה שהם טוענים כי זאת עובדה שיש יותר לבנים שמתים בידי שוטרים ללא כל סיבה לעומת שחורים אבל בגלל שזה קורה לפעמים ששוטרים יורים בשחור ללא סיבה, למרות שהרבה פעמים זה עם סיבה הם מנפחים את זה כל כך והולכים ושורפים והורסים ערים שלמות אז זה נראה כאילו יש נגדם גזענות עצומה אבל זה ממש לא ככה , ודרך אגב רמת הפשיעה של השחורים באמריקה היא כמעט 80 אחוז פחות או יותר אז….

    1. יש לך טעות גדולה במספרי ההרוגים על ידי שוטרים.
      מה גם שהמספר היחידי שרלוונטי הוא האחוזים.

      ובשורה התחתונה והחשובה ביותר – כששוטר עוצר רכב שבו אזרח אמריקאי שחור, אותו אזרח יודע שהוא נמצא בסכנת חיים.
      לא פחות מזה.

      הורים אפרו אמריקאים שמים דגש מיוחד בחינוך הילדים על אינטראקציה עם המשטרה ואיך להתנהג בסיטואציה כזו – ולא, זה לא כמו שאדם לבן יכול להרשות לעצמו להתנהל.
      השיחה הזו זה חלק אינטגרלי מהחינוך שלהם כמו שאתה מדבר עם הילד שלך על חינוך מיני.

      ורמת פשיעה של 80 אחוז ?
      בלי לבדוק אני יודע שאתה בכלל לא באטמוספרה של המספר הנכון.
      נראה לי יותר מדי טלוויזיה…

    1. למרות הפלופים אני לא אוהב את הכינוי הזה.
      בינינו, אין הרבה שחקנים באן בי איי שלא עושים פלופינג היום….

      לעיניינינו, אם השחקן הכי טוב באן בי איי, ללא עוררין, מביא איתו עוד שני סופרסטארים ויביא בשנה הבאה את הלייקרס לגמר המערב מול ג"ס אתה תצהל משמחה ותשנה את עורך.

  23. דדי תבדוק את המספרים לפני שאתה בא לזיין תמוח כי אני בדקתי וזה שההורים שלהם מחנכים אותם להתנהג כמו שצריך עם שוטרים זה בסדר וככה צריך להיות בלי קשר לאם אתה שחור או לא ושאלה אחת השחורים שם הרי לא כולם כן אבל חלקם כל פעם שקורה אירוע כזה ישר בלי היסוס מציתים את העיר שלהם לחלוטין בוזזים הורסים שודדים הורגים אנשים לא רק לבנים או שוטרים אפילו שחורים למה זה????

    1. טוב, עכשיו ברור לי לגמרי שאין לך מושג על מה אתה בכלל מדבר, ואין לי כבר שום ספק שה 80% שלך מצוץ מהאצבע.
      הדעות הקדומות שלך נוטפות מכל מילה מטופשת שכתבת.

      מרגיש לי כמו להתווכח עם איזה ציפור שאני מכיר.

      pass

      1. מנחם אם אתה לא רואה גזענות בגרינוויל אתה חי באשלייה, כן אנחנו גזעזנים טראמפ הפך את זה שוב לוגלוי לעין,למרות שהמצב השתפר משנות ה50 יש עדיין כוורת דרך ארוכה לעבור, המכשולים בחיים שאדם שחור צריך לעבור רק בגלל צבע עורו הם מטורפים (יחס הקהילה, קבלה לעבודה , יחס השלטון …).לגבי 80 % הוא מספר שקרי בזוי מצוץ מאצבע…

        1. עזוב בזוי, שקרי ומצוץ מהאצבע, אם הוא נכון אז בערך כל אדם שצבע עורו נחשב שחור בארה"ב ושאינו עוסק בפשיעה הוא פראייר בצורה בלתי נתפסת כיוון שזה אומר שאחוז מטורף מפושעים אלו יוצאים נקי לגמרי מהעניין ושהמשטרה והמערכת המשפטית אפקטיבית חסרי משמעות.

    2. לפי ויקיפדיה 39 אחוז מהאסירים שחורים, 34 לבנים והשאר היספנים. אני מאוד סקרן לדעת איזה נתונים בדקת לפני שהתנפחת

    3. מתן היקר
      סלח לי , אך נראה לי שכמה סימני פיסוק היו עוזרים לי להבין את עמדתך בצורה הרבה יותר טובה .

  24. השנקל שלי לגבי גזענות:

    גזענות=בורות

    כשבנאדם חי בסביבה מסויימת שבה יש רק אנשים שדומים לו, אז הוא בטוח שכל מי שלא כמוהו הוא 1,2,3,4,5.
    אם הוא היה גדל עם אותו אדם ביחד ורואה שאין לו באמת קרניים, אני בטוח שהוא כבר לא היה יותר גזען.

    לכן, לבנים שלא ראו מעולם שחורים, התנהגו כלפי שחורים בגזענות ובגלל פערים תרבותיים (התרבות המערבית הייתה יותר מפותחת) נוצרו תיאוריות גזעניות כאילו השחורים נחותים פיזית ומנטלית מהלבנים וזה היה הצידוק המוסרי לעבדות (אם מישהו נחות ממך, אין לך בעיה מוסרית לשעבד אותו).
    אמממה, כשהלבנים חיו ביחד עם השחורים, והפערים התרבותיים התחילו להתמוסס והתיארויות הגזעניות נשללו בצורה מוחלטת על ידי המדע, הצידוק המוסרי לעבדות נפל.

    ועדיין, בגלל ההבדלים התרבותיים (והפערים החברתיים שנוצרו בינתיים) נוצרו 2 חברות נפרדות והיה קשה מאוד לשבור את מסך הבורות.

    כיום לדעתי, אין כמעט מסך בורות כי החברה כיום מעורבת לחלוטין, יש אינטגרציה מלאה בחברה בין שחורים ללבנים, יש הרבה זוגות מעורבים, אבל בורות וטיפשות ממשיכות להתקיים ולכן יש עדיין גזענות.

    יש קשר ישיר בין נקודת ההתחלה של כל בנאדם (ומהמעמד הסוציואקונומי שלו) לאיפה שהוא יוכל להתקדם בחיים, אבל זאת ילדותיות לבוא בתלונות כל הזמן לכל העולם ולהאשים אותו כמה רע לך.
    החברה השחורה צריכה להפסיק להתנער מחיבוק הדוב השמאלי וחייבת להבין שאם אני לי מי לי ולדאוג לעצמה.

  25. אני חי כבר כמעט 30 שנה באמריקה, בלוס אנג׳לס הסופר ליברלית אבל הכבר-לא-לבנה – ההיספאנים כאן כבשו את העיר, בדרך לכיבוש קליפורניה כולה.
    קווין ג׳ונסון – מסכים כמעט עם כל מה שכתבת. בן שפירו כוכב עליון – עילוי מקומי שאגב נשוי לרופאה ישראלית ממוצא מרוקאי (!!). גו פיגר… שנה טובה לכל המתלהמים ובייחוד לגיא – פחות רשעות בשנה הקרובה ויותר קירוב לבבות. גו ברונקוס!

    1. לא מבין איך אתה גר בארה"ב ויכול להסכים עם הנאצי הזה, תאוריות מצוצות מהאצבע, אתה במקרה גר בוואלי או בפיירפאקס?

      1. חוק טוקבק(1) – ברגע שמשתמשים במילה נאצי – הפסדת בדיון.

        מצטער איש הערפל אני כנראה באותו צד דעות כמוך אבל אתה מתדיין חלש. מקווה שפעם באה שאתה מעלה תגובה תתיחס לטיעונים של המגיב ולא תתחיל לקרוא שמות למקורות שלהם.

        הנה טיפ … משתמש XXX אומר פה שהוא 30 שנה ב LA וההיספנים משתלטים לו על העיר. פשוט תדגיש את המשפט הזה וחשפת את הדעה שלו כלפי זרים. מה יותר פשוט?

        1. לא בא לנצח אף אחד ואם אתה רוצה דיון רציני אז אפשר להתחיל עם טיעונים רציניים ולא וידאוז מיוטיוב.
          נתחיל בזה שתקח את מה שגל כתב ותחליף את המילה "היספנים" ב"יהודים" ונראה איך זה נשמע…
          ETAY תלמד קצת היסטוריה (שכנראה לא לימדה אותנו כלום) ותראה למה התגובות של הילד מלמעלה הם אחד לאחד מגרמניה.

  26. קווין דוראנט הוא רשמית הפוסי הכי גדול בעולם. ה-MVP של הגמר פותח חשבונות פייק בטוויטר כדי להגן על עצמו בגוף שלישי נגד הייטרים. אוי כמה זה מצחיק. איזה אפס. ד"א יוצא שם שהוא ברח מאוקלהומה לא בגלל ראס אלא יתר הקבוצה ודונובן. בניגוד למה שהייטרים בארץ אומרים.

    1. anon היקר
      כמה נקודות לא ברורות :
      1."רשמית" : נחוץ הסבר . באיזו אנציקלופדיה ?
      2."הכי גדול בעולם" : מה המידות ? איזשהוא תיעוד ? האם זה לפי מדדי גיניס ?
      3. הבנתי שה"הייטרים" הראשון מתיחס לדוראנט .
      האם ה"הייטרים" השני מתיחס לווסטברוק ?
      אם כן , הטיעון שלך נפגע , שהרי במה מקודם ענינו של ווסטברוק אם אפס כזה ( לדבריך ) מחמיא לו ?

      1. 1. האנציקלופדיה שלי. כרך מילואים: הסברים לאנשים שלא מבינים כלום, מתקשים אפילו בסימני פיסוק ברווחים מיותרים ושאר כיעור, ועושים צחוק מעצמם בכל פוסט. שם מסורבל מעט.
        2. בכל מדד שהוא, פרט ל"גיניס". גיניס? אולי גינס? סר אלק גינס? בירה גינס? ספר השיאים של גינס? כרך מילואים למילואים: לא רק שהם לא יודעים לכתוב עברית – הם באמת לא מבינים כלום, עכשיו ובכלל. מעט פחות מסורבל.
        3. הטיעון לא נפגע, ווטסון. גם אם המחמאות של דוראנט לא מעלות – הודאתו שלא עזב את אוקלהומה בגלל ראס, מנקות את השני מ"אשמה" שהייטרים, או סתם לא מבינים כלום, מדביקים לו.
        4. שא ראשך בגאווה: דוראנט ראוי לחסידיו השוטים.

        1. האתה הוא סומסום הידוע ?
          אני מבין שהיית הערב גם מתן . ( סימני הפיסוק )
          לא זכור לי שירדתי לפסים אישיים , הסבר בבקשה את פשר ההשתלחות הזאת .

  27. מדהים אותי שאתם מתווכחים עם הגזען שמכנה את עצמו קווין ג'ונסון, השנאה לאנשים שחורים נוטפת ממנו. התעלמות יותר ראויה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט