סלובניה עולה לראשונה לגמר – סיקור חצי הגמר מול ספרד / דור בלוך

אז השאלה שכולם ישאלו מחר בבוקר היא אחת – האם זהו סוף עידן הדומיננטיות הספרדית בכדורסל האירופאי?

ספרד זכתה ב-3 מ-4 הטורנירים האחרונים, והיתה בחצי הגמר בכל טורניר מ-99 ועד היום, אז נכון שהם הגיעו לחצי הגמר גם הפעם, ואפילו נראו לא רע רוב הזמן, אבל התבוסה הערב לסלובניה, והתחושה שהטורניר הזה הוא תחילתה של השתלטות של הכוחות החדשים ביבשת כמו סלובניה, סרביה, לטביה ואולי גם גרמניה, מעלים את השאלה האם ספרד שעדיין מתבססת על הגאסולים בגילם המתקדם נמצאת בסוף דור הזהב שלה.

זה בהחלט הרגיש ככה הערב. המשחק אומנם היה צמוד במחצית הראשונה, אבל התחושה הייתה שהסלובנים נהנים מיתרון בכח אש שהספרדים שנראו תקועים יתקשו להתמודד איתו וכך אכן היה.

על מנת לייצר משחק מאוזן הספרדים היו צריכים להאט את הקצב וללכת לצבע, שם הם נהנים מיתרון, אבל במקום זאת דווקא הסלובנים הצליחו לכפות את הקצב שלהם, הספרדים זרקו פעם אחר פעם מבחוץ ועל אף סיום סביר של הרבע ירדו בפיגור 6 כשהסלובנים בקצב של 100 נקודות.

הרבע השני היה המאוזן ביותר במשחק כשהספרדים עונים ליכולת ההתקפית הנהדרת של הסלובנים עם קליעות מבחוץ, יכולת טובה של המחליפים ובסוף גם התעלות של הגאסולים.

אבל ברבע השלישי באה הריצה של הסלובנים, עם הגנה נהדרת שעצרה את הספרדים על 12 נקודות, סלובניה פתחה פער דו ספרתית ומשם זה אפילו לא נראה כמו תחרות בדרך לניצחון קליל ולגמר היורובסקאט.

עבור הספרדים פאו גאסול סיים עם 16 אבל כשהקבוצה שלו זורקת ב-26% מהשלוש מתוך 27ף ברור שהספרדים לא יכולים להוות תחרות של ממש. בצד השני רנדולף ודרגיץ' סיימו עם 15 כל אחד, אבל כרגיל בטורניר הזה מי שגנב את ההצגה הוא ילד הפלא דונצ'יץ שסיים עם 11 נקודות 12 ריבאונדים, 8 אסיסטים ופלוס מינוס של 20, הכי גבוה בקבוצתו כמובן.

סלובניה תחכה כעת לראות האם תפגוש בגמר את רוסיה או סרביה בדרך לגמר יורובסקאט מהמסקרנים שאני זוכר.

לבוקס סקור המלא.

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. אין כבר מה להגיד על סלובניה, הישג ענק למדינה, ולמרות שאין לה קבוצה בטופ האירופאי (אולימפיה לובליאנה לפרקים) עדיין מוציאה שחקנים ברמה הכי גבוהה שיש.
    לספרד לא נגמר תור הזהב עדיין, יש את הפוטנציאל שם עם האחים הרננגומז, ובטוח שיש עוד כשרון בליגה הספרדית ובאירופה ככלל שלא הוזמנו לנבחרת מרוב עומס שחקני הנבא.

  2. וואו, איזו הפתעה.
    הרגיש.לי שהספרדים מנמנמים מדי כל הדרך וברגע שיפגשו בקבוצה חזקה הם יסתבכו.
    לא צפיתי לכזו הסתבכות. באסה באסה שלא ראיתי את המשחק אבל סגרתם לי את הפינה עם התיאור הזה והתגובות בפריוויו.

  3. מאוד אוהב את סלובניה. יהיה פשע אם דונצ'יץ' לא ילך ראשון בדראפט. אני מקווה שיגיע לאטלנטה – הפרס שמגיע להם אחרי עשר שנות פלייאוף ותחרותיות. עדיף על אחד ממועדוני הטנקינג: תרבות מנצחת, רכז טוב שמשלים אותו ומאמן שיודע לפתח שחקנים.

    שרודר, דונצ'יץ', פרינס וג'ון קולינס זה אחלה בסיס.

      1. חוץ מפוזרניגיס שגם הוא עדיין צריך לתת קבלות (מאמין שכן)
        אין מישהו רציני מהחברה לליגה.
        דוניציץ מזכיר לי את הוזנזה מאורלנדו אותו רעש וצלצולים. כך שמומלץ להתאפק איתו.
        אגב לצרפתי קוראים ניקילינה את האות טי לא מבטאים.

  4. דונציץ לא מגיע בעמדה של האירופאי הטוב בכל הזמנים? פונטנציאלית.

    לי הוא הראה במהלך הטורניר שהוא סופר מתאים בכלל לליגה המון פעמים לוקח על עצמו לבד. יש לו מה ללמוד אבל הוא יגיע לאיזור הגבוה ביותר של הליגה

  5. משחק נהדר של הסלובנים. דונציץ' פשוט מרגש, בהתחשב בגילו ובפוטנציאל, אבל היום המשחק הקבוצתי שלהם היה הכוכב הראשי

    1. בסיכום היום של בלוך הערב 6 (זה נמצא בדף 4 למי דיגךגך אחורה) רשמתי סלובניה בגמר אחרי שתדיח את ספרד….

      בצד השני של הבראקט פחות הלך לי..היצירתי על חצי גמר סרביה -, קוראטיה….והימרתי -קוראטיה תנצח….

  6. והכדורסל הזה מגיע ממדינה שאוכלוסייתה בדיוק 2 מיליונים , ועושה לספרדים בית ספר. הסלובנים עדיין בלי הפסד באליפות אירופה הנוכחית .
    מה כל זה אומר על "נבחרת" ישראל ?

  7. לא לשכוח את המנהיג , המנוע , כבר היום השחקן הגדול בתולדות סלובניה ואחד הרכזים הטובים ב NBA , השמאלי הכי טוב בעולם לצד מסי וכל מה שתכתבו בנוסף יהיה נכון – גוראן דראגיץ' הנפלא

  8. ברבע הראשון, כשדונצ'יץ' לקח ריבאונד התקפה וקלע על הראש של מארק גאסול, ממש היה כתוב על המגרש חילופי דורות… וואו איזו נבחרת!

  9. לפני האליפות דונצ׳יץ׳ סומן כבחירה מספר 5 או 6 בדראפט (תלוי באתר) אחרי האליפות הזאת נראה לי שהוא קופץ לפחות לטופ 3.
    פורטר עדיין יבחר ראשון אם לא יפצע או יתן עונה נוראית

  10. 1.לא משנה עם דונציץ ייבחר ראשון, שני או שלישי הוא ביי פר טוב מכל שחקן שמשחק היום במכללות או בתיכונים, גם מייקל, בירד וראסל לא נבחרו ראשונים…
    2. הנתונים המדהימים של דונציץ מהמשחק הוא 0 איבודי כדור, ויתרה מכך על פי דוח של סקאוטרים 0 החלטות שגויות והוא רק בן 18.
    3. פרוזיניגיס דורג 22 בדירוג ה ESPN ויוקיץ 16, דונציץ כבר עכשיו לפחות טוב כמוהם.

    1. היו לו כמה זריקות שהוא מיהר לקחת, או מצבים שהוא הכניס את עצמו אליהם כדי לקחת זריקות מהסגנון שהוא דפק עם הקרש מרחוק משחק שעבר, אבל חוצמזה באמת פשוט נדיר… במיוחד היכולת שלו בריבאונד הוא ליד כל כדור בלי לנטוש את השחקן שלו או את ההגנה באופן כללי ע"ע ווסטברוק

  11. וואו איזה משחק!
    חבל לי על ספרד, אבל כיף בשביל סלובניה..
    היום ההבדל היה בכח אש מבחוץ. נבאר בדעיכה, וכשרודריגז לא קולע אין לספרדים קלע שלשות ברמה גבוהה. ומולם סלובניה עם סוללת קלעים, וגם הרבה מזל במשחק הזה (לפחות 3 שלשות שנכנסו עם הקרש!).

    רק לפני שנה ראיתי את דונציץ' במשחק אימון של ריאל, כשהוא לא היה מוכר בכלל, וכבר אז הוא הרשים בקבלת ההחלטות והבגרות. מאוד מעניין למה הוא יתפתח, בנבא ובכלל, הוא לא רכז מהיר, אבל סופר חכם שמייצר לעצמו ולחברים מצבים, וקולע מצוין

כתיבת תגובה

סגירת תפריט