למה אני מת על טורניר המכללות (1) מ-(3) / מנחם לס

בשלושת הימים הבאים אני כותב שלושה טורים על טורניר המכללות. מה המיוחד בו, מה המטורף בו, למה אני כל כך אוהב אותו, ועל כמה מהמשתתפים העיקריים. אין דרך ללמד הכל על המכללות בשלושה טורים, אך אעשה כמיטב יכולתי לעשות מין סיכום רציני/מבדח , כדי להכניס גולשים שהידע שלהם במכללות מוגבל – לעניינים. לפחות זה יציע טיפה בים לאלה שביקשו ממני לעשות זאת כדי שגם הם יוכלו להיכנס לענייני המכללות, הכדורסל שמרתק ממנו אין בעולם כולו!

רועי ויינברג פתח עבורנו את הבראקט  של טורניר המכללות של יאהו, הבראקט היעיל מכולם. אבל במה הוא יעיל? כי הכל AUTOMATED. אתה רק לוחץ על שם קבוצה כגון N.C A&T שאתה לא בטוח אם היא אוניברסיטה אקדמאית או חברה חדשה לסלולרים, ובום,היא עוברת לשלב הבא. כמובן שאתה לא יודע עליה הרבה, אבל מה תגיד אם אבשר לך שהיא משחקת כדורסל נהדר, מהיר כברק, תענוג לצופה. לך היא אולי לא יותר משם מוזר, אך ל-12 השחקנים בה יש כינוי "אג'יז", היא אלופת המיד-איסטרן קונפרנס, משחקת 12 משחקים מתוך ה-18 ביתיים בגריזבורו קולוסיאום, 21,099 מושבים, שיא המודרניזציה והטכנולוגיה. הם ניצחו את ווייק פורסט, צפון קרולינה סנטרל, ויש לה שלושה פורוורדים (משחקת ללא סנטר) שגובהם 2.00, 2.00, ו-2.00 מ' שכל אחד מהם מסוגל לעשות דאנק ב-540 מעלות, ולהוריד מטבע של 25 סנט מהגג של הזכוכית.

זאת אוניברסיטה שהתחילה כקולג' לשחורים בדרום הישן, אך תוך השנים הפכה לאוניברסיטה בת 17,000 סטודנטים עם בי"ס להנדסה שה-USA NEWS AND WORLD REPORT דרג כמס' 56 בין 516 אוניברסיטאות המציעות B.S ו-M.S להנדסה. היא הבית של ה-N.C. A&T is the home of the National Science Foundation Engineering Research Center – ERC, ובין בוגריה מנהיג ה-CIVIL RIGHT ג'סי ג'קסון. אני לא מהלל אותה כאוניברסיטה יוצאת מגדר הרגיל כי היא לא. אבל לפני 5 דקות לא שמעת עליה מימיך, ואני לא אתפלא אם היא תגיע לסיבוב השני המשאיר 32 מכללות, ואם ללכת לפי מה שקורה במכללות היום, לא אתפלא אם היא תגיע לסוויט-16 כי דבר אחד שיש לה אין לשום מכללה אחרת מה-68: ספיד!

אז מה אני מנסה לומר לך, אחי? GO AHEAD! מלא את הבראקט. הראה לנו כמה אתה חכם ומבין כדורסל מכללות, כפי שאני עשיתי.  ולא יהיה לי תענוג גדול מלקחת את כל כספך (חבל שרועי לא קבע תשלום של 10 שקלים לטופס, מנצח הופס טייק איט אול!). אבל אחי, אתה חושב שאני מוכן להתאבד אם טעיתי ב-15 מנצחות כבר בסיבוב הראשון? אני בטוח לחלוטין שאני צודק שקנזס תהיה האלופה והיא תנצח בגמר את מיאמי. אבל לא אלך לקפוץ מהאמפייר סטייט בילדינג אם הן 'נאדה' כבר במשחק הראשון. אני כמעט סימנתי את N.C A&T המדורגת 16 כמנצחת את לואיוויל המדורגת ראשונה במידווסט, אבל בסוף התחרטתי והלכתי עם לואיוויל. אבל לא הססתי לרגע לסמן את המדורגת 13 סאות' דקוטה סטייט כמנצחת את מישיגן (82,000 סטודנאים) המדורגת 4, ואת בקנל – אחת מחמשת אוניברסיטאות ההנדסה הטובות ביבשת, ואחת הטובות מכולן בהתאבקות – כמגיעה לסוויט-16 לא בגלל ששחקניה כולם GEEKS במחשבים ופיזיקה, אלא בגלל שיש להם סנטר ענק מצויין, וקבוצה המשחקת תענוג לעיניים.

למרות הקריעה נגד לואיוויל בגמר המזרח, ה-'תפוזים' של ג'ים בוהיים מסירקיוז מסוגלים לנצח כל קבוצה

אגיד לכם דבר אחד בו אני בטוח ב-100%: ששגיתי בלפחות 35% מהנבואות שלי, ושיש סכוי שאחיו בן ה-5 של רועי ויינברג יעשה טוב ממני.

אזור המידווסט

אם ללכת לפי לוגיקה, לואיוויל של ריק פיטינו צריכה לנצח את הכל. הוועדה הכתירה אותה כמלך של הטורניר. NUMBER 1 בין כל ארבעת ה-NUMBER  ONES. אבל אז הכניסה לה באבי אביה כשעשתה מהאזור שלה, אזור המידווסט, את האזור הרצחני והברוטלי מכל הארבעה. באופן איבייקטיבי – ולפי צורת נצחונה בביג איסט על סירקיוז – היא היום הקבוצה הטובה במכללות, אבל עם הדרך העקלקלה והקשה ביותר להגיע לפיינל-פור.  למה היא הטובה ביותר? כי ריק פיטינו הצליח להכניס לעורה ולנפשה את משחק הפרשר. כשלואיוויל לוחצת אותך, היא מוציאה ממך את טיפת המיץ האחרונה. מייבשת אותך לחלוטין. הוא מסביר בשפה הפסואודו-אינטלקטית שלו ששחקניו "BOUGHT INTO THE SYSTEM", יעני. "קנו" את שיטתו? בולשיט! הוא בטח העניש אותם באלף ישיבות שמיכה אם לא עשו בדיוק מה שהשמוק הקטן ציווה עליהם. הם הפכו לקבוצה עם הכושר הגופני הנעלה מכולם, ואבוי לפוינט גארד המנסה לכדרר מולם. נגד לואיוויל, מוטב שתעבור את החצי בשתי מסירות מהירות או אתה חנוק בחצי שלך. סירקיוז למדה זאת על בשרה כשהובילה ב-16, ו-6 דקות ו-20 שניותאחרי פיגרה ב-10.  אבל ללואיוויל ישנה בעייה: היא לא יודעת לקלוע.  הם מדורגים מס' 101 במכללות באחוזי קליעה.  רק אם ראס סמית' (שקלע 28 נגד סירקיוז) יצא ממשבר הקליעות שלו, ללואיוויל יש סכוי לנצח.  במידווסט הזה ישנן שלוש שיכולות היו להגיע לפיינל פור אילולא לואיוויל – ואם יגברו על לואיוויל הן תהיינה שם: דוק, מישיגן סטייט, והקבוצה הטובה ביותר במכללות בין האלמוניות והיא סנט לואיס. אגיד לכם משהו שיצלצל מוזר באוזניכם: אני מחזיק מסנט לואיס כאחת הטובות מכל המכללות וכלל לא אתפלא אם היא תנצח את כל האינצ'לדה.

לאזור הזה אם כן יש את המדורגת הראשונה החזקה ביותר, המדורגת השנייה החזקה ביותר (דוק, כשרק מדורגת שנייה אחרת, מיאמי, היא ברמתה), המדורגת השלישית החזקה ביותר (מישיגן סטייט) ואפילו המדורגת הרביעית החזקה ביותר (סנט לואיס), ויש לי חדשות בשבילכם: גם המדורגת החמישית החזקה מכולן – אוקלהומה סטייט.

האזור המערבי

על הנייר לגונזגה שבאזור המערבי יש את הדרך החלקה מכולן לפיינל פור.  אבל המורה שלי קווינט לימד אותי כבר ביתה ב' שמה שכתוב על הנייר קובע מה יהיה על הפרקט כמו שהמונסון האחרון בהודו הצפונית קובע באיזה חומוס בארץ ימצאו הערב ג'וק מת. ה-'זאגים' יגיעו לפיינל פור כמו שהלייקרס תגיע לאליפות המערב. נו צ'אנס קומראדים. חלום תעתועים. מיראז' במדבר. הסיבה היא שלגונזגה יש מץ'-אפ מהגיהנום כבר בסיבוב השני, ולא משנה מי תהיה יריבתן:  פיטסבורג או וויצ'יטה סטייט. לשתיהן יש רוע שלא נופל מהרוע של הבד-בויז מדטרויט, ושתיהן חיות, ישנות, ואוכלות 'פיזיקל'.  גונזגה היא מין אוניברסיטה קטנה ואקדמאית כזאת שם 90% מהסטודנטים הם יורמ'ים שרק רוצים ךךמוד ספרות של המאה ה-11, ואמנות של ימי הביניים מעורבת עם סופר-מחשבים. ואם, אם, אם היא תעבור את 'פיט' או ויצ'יטה סטייט, מי כנראה תחכה להם? צדקתם: ויסקונסין הגדולה והפיזית שאוכלת יורמים קטנים לארוחת בוקר 0או קנזס סטייט, שמבחינה בריונית עולה אולי אפילו על ויסקונסין.

ונניח…נניח שהיא מגיעה ל-"עלית 8" מי תחכה להם שם? כנראה אוהיו סטייט. כל מה שאני מנסה לומר זה שאם גונזגה הקטנה עושה תכניותלהגיע לאטלנטה, היא חייבת להביא איתה אמבולנס, 4 רופאים אורטופדים, וכמה סטים של CRUTCHES.

 

לראשונה אי פעם – אף קבוצה ממדינת טכסס בטורניר

האזור הדרומי

הדרך של קנזס לפיינל פור מהדרום היא השנייה בקושי רק ללואיוויל. 10 מהקבוצות בבראקט הזה היו כבר בפיינל פור, הווה אומר אין כאן נמושות שהשם 'פיינל פור' בעצמו מרעידן. בואו נלך לפי ההגיון של "הטובות מנצחות" מ-1 עד 16.  קנזס תצטרך לשחק או נגד צפון קרולינה  או קרולינה. צפון קרולינה עברה FACE LIFT כללי והיא היום קבוצה אחרת לחלוטין מזו שהתחילה את העונה. הקריעה ע"י מיאמי בגמר ה-ACC היתה בגלל משחק יוצא מין הכלל של מיאמי. אם תהיה זאת וילנובה, זאת הקבוצה שהיה לה הכבוד העונה לנצח שלוש קבוצות מיד אחרי שניבחרו מס' 1 בדרוג של יו אס איי טודיי. הבאה בתור יכולה להיות מישיגן שיש לה את הבק-קורט הטוב ביותר במכללות, או את VCU, הקבוצה עם ההגנה הלוחצת שעלולה לנצל את העובדה שלקנזס אין למעשה פוינט גארד. אם לא VCU אז היא תפגוש את SOUTH DAKOTA STATE עם הקלעי מס' 1 במכללות נייט וולטרס. אם יעברו אותם, היריב הבא יהיה פלורידה או ג'ורג'טאון – בחר אם למות בתלייה או בירייה. טוב, נגדם תעמוד קנזס, הקבוצה עם אחת ההגנות הטובות במכללות, עם הסנטר הלבן האנדרייטד מכולם אבל גם אולי הטוב מכולם ג'ף וות'לי, ובן מקלמור, אולי הבחירה הראשונה בדראפט. אבל זאת גם הקבוצה שהפסידה לטכסס כריסטיאן יוניברסיטי, ואיך אומרים החברים שלי מאור יהודה? המבין יבין.

האזור המזרחי

בשני קצוותהמזרח נמצאות אינדיאנה הראשונה ומיאמי השנייה, שתי קבוצות שמלבד מוקש אחד בדרך – סירקיוז היא המוקש של אינדיאנה – אני רואה אותן מחליקות לגמר המזרח.  לאינדיאנה יש את הסנטר הטוב במכללות – קודי זלר – ואת הגארד הטוב במכללות (או שני, או לכל הפחות שלישי) ויקטור אולדיפו. למיאמי השנייה מהצד הדרומי של הבראקט יש את המאמן שאני מחשיב היום לטוב במכללות – ג'ים לרנאגה, ניו יורקי גזעי עם השפה שלנו, המנריזם שלנו, הממזריות שלנו, והעורמה הניו-יורקית שלנו.  יש לג'ים את הקבוצה הבוגרת והמנוסה ביותר, והפחד היה שכמאמן חדש בקבוצה הוא לא יצליח ללמד טריקים חדשים ל-OLD DOGS. אבל הוא הצליח. מה שהם עשו בגמר לצפון קרולינה ב-ACC יכול רק להיחשב לרצח בערבון מוגבל לעיני אומה שלמה. מיאמי ניצחה את דוק, מישיגן סטייט, צפון קרולינה, וצפון קרולינה סטייט. הפוינט גארד שלה שיין לרקין הוא גיימר שאין כמותו רבים כולל ב-NBA. המכשול היחיד עלול לבוא ממרקט, אחרת הדרך לגמר המזרח סלולה.לאינדיאנה יש את סירקיוז של ג'ים בוהיים, יריב חזק שתמיד מתעלה בטורניר המכללות. במזרח ישנה עוד יריבה שעלולה לתרפד אתאינדיאנה: בקנל. כן, אוניברסיטת המהנדסים שאני מחזיק ממנה ביותר לא רק כמוסד אקדמאי מעולה ביותר, אלא בשלוש השנים האחרונות גם בית חרושת למהנדסים שהם 'הופסים' מהדרגה הראשונה!

מחר: הדברים שאני הכי אוהב בטורניר המכללות

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תענוג דוקטור. נהנתי לקרוא, תודה רבה.
    אני חושב שאינדיאנה יכולה ללכת רחוק, למרות שעל הנייר לואיוויל נראית מפחידה.

  2. עונג צרוף
    הסיבה שאני אוהב כדורסל מכללות היא בגלל האגדות המסורת והעניין.
    אני מקווה שבהמשך הטורים תספר איזה סיפור מעניין על איזה מכללה קטנה או משחק שהדהים את עולם הכדורסל
    יישר כוח מנחם !
    ותודה רבה

  3. מנחם עוד לא התפנתי לכתבות שלך עקב עיסוקים של לפני החג.
    אך אין לך מושג איזו שמחה נותנות לי כתבות אלו ,וכשיתפנה לי זמן אעיין בהם בנחת ובהנאה צרופה.
    תודה רבה
    אהרון

  4. ההפתעה שלי תהיה ניו מקסיקו, אני ראיתי אותם במו עיני שוחטים את UNLV שלי מלאס וגאס בגמר המאונטיין קונפרנס.

    יש להם שחקן טרל סוני, נראה קופי כמו קוואי לאונרד ולהפתעתי הם גם שיחקו ביחד באותו תיכון- מרטין לותר קינג משהו.

    הוא כל כך טוב הטרל הזה, הגנה, קפיצי, קליעה מרחוק, אנרגיות.

    במערב אני עד עכשיו לא יודע על מי ללכת ואצטרך לחשוב על הערב.

  5. המזרח כמובן***

    אני לא כל כך מתלהב מקנזס כמוך וגםפ הדרך שלהם לפיינל פור לא כזאת קשה כמו שאתה מנסה לתאר אותה.
    יש שם את VCU שנכנסה ברגע האחרון לדירוג USA TODAY,AP וכל שאר הדירוגים.

    יש את לואייוויל שהיא הפייבוריטית ויש את מישיגן שהיא הפייבוריטית שלי לצאת משם.

    סה"כ נדה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט