US OPEN – חצאי הגמר

US OPEN – חצאי הגמר

חצי גמר בנים

הטורניר השנה נראה כמו 2 טורנירים שנערכים במקביל –  הראשון הוא סלאם בו אנחנו יכולים לראות משחקיי על: דלפו – טיאם או רובולוב-דמיטרוב , ראפא, פדרר…  והשני –  טורניר ATP 150, עם טניסאי דרג שלישי כמו קווארי, וקווין אנדרסון.

אז החדשות הטובות זה ש-2 הטורנירים המקבילים נגמרו היום. החדשות היותר טובות זה שהמשחק משודר בטלויזיה אצלנו (לא כבלים, לא… רשות השידור הממשלתית האוסטרלית! ) . משחק הערב בניו יורק נופל על 9 בבוקר במלבורן, יום שבת. את המשחק ראיתי יחד עם מועדון הטניס המקומי על הצ'טבוקס. אז הנה ההערות של ארבעה MIDDLE AGE MEN –

נאדאל – דלפו

משחק של 2 משחקים שונים. תוכנית המשחק של נאדאל הוא להתקיף את ה BH בלבד של דלפו ולהימנע בכל מחיר מה FLAT FH! התוכנית של דלפו הוא סרב ראשון לתוך הימנית של נאדאל ( ראה פוסט הקודם).

נאדאל מתקשה מאד במשחקוני ההגשה שלו ודלפו מגיע ל 40 פעמיים. שובר בשניה. נאדאל באופן דתי, בתקיף את ה BH בלבד. דלפו עושה במערכה הזאת מעט מאד צעדים ומנצח בקלות.

6:4

הערות מהצ'טבוקס: "דלפו יכול לעשות את זה" , "נאדאל לא יכול להיות כזה אובססיבי", "עכשיו הוא הרגיז את נאדאל"

מערכה שניה – רביעית

נאדאל מוציא את PLAN B: כל סרב הוא חתוך (ראה סטטיסטיקה מתקדמת), עוברים למשחק ראלי רגיל- אפשר להכות לכל המגרש. ומשחקוני החזרה עוברים לסרב ראשון פויזציית חיימר (ייענו 4 מטר מאחורי קו הבסיס). סרב שני לוחצים את הארגנטינאי על קו הבסיס!

דלפו כמו במשחק מול MR GOAT מרפה קצת מהאינטנסיביות אחרי שלקח את הסט הראשון ונשבר מיד. במשחק ההגשות השני הוא נלחם אבל נשבר בצורה גורפת. במשחקון ההגשות השלישי. הוא נלחם כמו אריה ונשבר חד וחלק.

סט שני בביגלייה, בלי חמאה ובלי ריבה! יבש וקשה.

הערות מהצ'טבוקס: "ראפא חסר רחמים"

סט שלישי. נאדאל פותח. דלפו כבר יודע איפה הסרב יינחת (להלן ה OCD של נאדאל – הכל(!!) רחב). זה לא משנה כלום. הכדור נכנס לראלי עם שליטה של ראפא. חוץ מלרוץ כמו תרנגולת בלי ראש לדלפו אין מה לעשות! משחק הגשות ראשון לסט השלישי . דלפו נלחם ו.. נשבר!

הערות מהצ'ט בוקס: "דלפו אידיוט מושלם! נאדאל עומד 4 מטר מאחורי הקו תתחיל מהסרב השני.."

סט רביעי:

הערות מהצ'טבוקס: "אין אמונה" "תברח דלפו" "ראפא חסר רחמים" .

נקודות מעניינות שאני אתעכב עליהם:

בנקודה מסוימת אחרי כדור רחב על הקו (מצד ימין של הסרב) דלפו עונה לאמצע. ראפא נותן פינה. דלפו עונה קרוס ומשם הוא מורץ לפינות 4 פעמים לפינות… עד שהוא שוגה.
פעם באה שהכדור מוגש מצד ימין והולך לאמצע דלפו שוב עונה חזק לאמצע. הגדור שוב חוזר לפינה. הפעם דלפו כבר זוכר מה קורה שמשחקים עם ראפא קרוס. אז הוא נותן לאורך הקו. שוב הוא מורץ 4 פעמים לפינות עד שהוא מוציא שגיאה.
בפעם הבאה שהסרב מצד ימין. דלפו רץ מהר ומוציא ווינר אינסיד אאוט. כדור ארוך ושגיאה…

איזה תסכול. אתה יודע איזה  כדור הולך להגיע ועדיין אתה לא יכול לעשות מאומה!

סטטיסטיקה מתקדמת

שגיאות דל פו

סט שני: 7  שלישי: 11 רביעית: 8

ווינרים ראפא

סט שני: 13  שלישי: 12 רביעית: 11

בטורניר ה ATP 100 שגם ממוקם בקווינס ניצח קווין אנדרסון ויזכה לראות את ראפא מניף את הגביע !

חצי גמר בנות

לפני 20 שנה הגיע אחת שלא ממש שייכת לשום מועדון טניס. וונוס ויליאמס קראו אותה. היא הראתה שאפשר בעזרת הרבה מלחמה וכדורים חזקים לנצח את כל הבהירות האלו מהמועדונים. 20 שנה עברו.. 3 בנות אפרו אמריקאיות ועוד אחת שלא תראו בשום מועדון עולות לחצי הגמר.

הראשונה וונוס השניה סלואן סטפנס שחקנית הגנה פראקסלנס, סרב חלשלוש ומקום 952 בעולם (מחלימה מפציעה) סטפנס (כתבתי עליה פה, ופה) עשתה ריצה באופן לפני כמה שנים. ואפילו כתבתי עליה פה!

השלישית פוטנציאל ענק!!! וטופ 3 של עוצמה בסרב וב FH קוראים לה קיז. מדיסון קיז. והאחרונה (כתבתי עליה פה   פה ) גם היא טופ 3 בעוצמות.

במשחק הראשון ראינו את סטפנס מכריחה עוד כדור ועוד כדור. באמצע בולעת את המוצץ של עצמה ומאפשרת לוונוס מנוחת בייגלה אבל בסוף מנצחת. תתעלמו ממנה !  הדבר האמיתי קרה בחצי השני .

קוקו שברבע ניצחה את השחקנית הבכירה בעולם ע"י עוצמות מטורפות נראתה כמו כלום ושום דבר. ולא בגלל שהיא שחקה רע או משהו כזה. השחקנית שמולה פשוט העיפה אותה מהמגרש. שום טקטיקה שקוקו ניסתה: סרב לגוף, הגש ורוץ לרשת, שבירת מחבטים… כלום לא עזר. ראלי ממוצע של 3-4 חבטות ווינר למדיסון קיז. 6:1 6:2 !!

25 ווינרים!!! על פני 15 משחקונים.

מדיסון קיז אלופה עתידית.

American teen Madison Keys upsets Petra Kvitova at ...

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. וזאת הכתבה האחרונה בסדרה של היו אופן. טורניר קצת חלש אבל עדיין היו כמה משחקים ענקיים, ויש מצב שהכמר בנות יתעלה.

    המשחק של וונוס ופטרה.
    המשחק של דלפו והנקניק
    וקיז מול קוקו היו כולם משחקים מעולים.

    נאדאל הולך להיות עכשיו עם 2250 נקודות מעל פדרר בדירוג למקום הראשון. ונראה ש MR GOAT יצטרך לשחק בכל טוריר פנוי עד סוף השנה. אם הוא רוצה את התואר בסוף השנה.

  2. תודה רבה על כל הסיקורים.
    נדאל מדהים. שוחט את היריבים (ולא על חימר).
    הוא במירוץ ל GOAT עם סיכוי לא רע לגעת ב – 19 סלאמים עד סוף הקריירה.
    חוסר ההצלחה היחסי שלו לפני הטורניר הטעה אותי… רק אותי

  3. אל תהיה כזה בטוח עם אנדרסון. הוא נודניק לא קטן עם הסרבים שלו…הוא כבר נתן משחקים גדולים אנדרסון. אני נורא פסימי כדי לא לנחאס😀
    יאללה רפא רוצים את ה-16 ! שאם לא הפסד נוראי באוסטרליה היה ה-17…

  4. משחק פשוט נפלא של רפא,
    היו שצחקו על הדרך הקלה שלו לגמר,ובאמת שהייתה דרך קלילה באופן חריג אבל הנה הוא בא למשחק גדול ונותן תצוגה מופלאה.
    אם הוא לא לקוח את הגמר זה יהיה שברון לב מדהים,
    רפא כמובן פייבוריט מוחלט אבל לאנדרסון יש סרבים חזקים (הסיוט של רפא) ופורהאנד עוצמתי ובקהאנד לא רע בכלל.
    אבל באמת אם רפא משחק כמו היום אני בספק אם מישהו יכול עליו.

  5. אתה חייבת לכתוב על זה עידו. זה משהו לא יאומן. היה עוד מקרה כזה שככה מישהי ניצחה בגמר בכזה הפרש של דירוג?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט