הטור של מל ליום שלישי: ג'אש רוזן – הסופרסטאר היהודי הבא? / מנחם לס

ישנו אתר הנקרא jewishornot.com. ישנו עוד אתר – jewornotjew.com

אלה אתרים שמטרתם לבלוש ולגלות אם למצליחנים אמריקאים ישנם שורשים יהודים.

אז לפני שנגיע לדיון האם ג'אש רוזן – שאני מכנה "הסופרסטאר היהודי הבא" – הוא באמת כזה טוב, בואו נברר תחילה אם הוא בכלל יהודי.

המצב מעט מסובך.

בכל הקהילות היהודיות בארה"ב הוא כבר ידוע כ-The Great Jewish Quarterback Messiah מבלי שאיש בדק את ציציותיו.

למה ומדוע?

כי היהודים של ארה"ב משוועים לקוורטרבק יהודי ב-NFL, ולפי מה שג'אש רוזן עשה אתמול לטכסס A&M הוא לא יהיה סתם קוורטרבק – – הוא יהיה קוורטרבק גדול, אם…(וישנם הרבה אם'ים שעוד מעט נדבר עליהם, כמו שנדבר על מה שהוא עשה אתמול).

אז כש-jewornotjew.com שאל אותו אם הוא יהודי, הוא ענה: "אני חושב, אבל אני לא בטוח. לפי אבי אני יהודי. לפי אמי אני יהודי עם דם 'קווייקרי'. כל מה שאני יודע בוודאות הוא שאני אתאיסט".

תחליטו אתם:

*הוא 1.94 מ' עם שיער בלונדיני.

*הוא סיים בית ספר תיכון קתולי.

*הוא עשה בר-מצווה, קרא בתורה, וחבש כיפה.

*אביו היהודי הוא מנתח גב מהמפורסמים בקליפורניה שאמר על בנו "ג'אש הוא כנראה הקוורטרבק היהודי הטוב ביותר ששיחק עבור תיכון קתולי".

*אמו היא קווייקרית, בת לאחת המשפחות הידועות (והעשירות) ביותר בארה"ב (משפחת WHARTON)

*הוא אתאיסט.

*הוא משתתף ב'סדר' כל שנה. מצות, חרוסת, ו'מה נשתנה'.

*אבל הוא גם חוגג את 'חג המולד'.

כיצד סיכם זאת JEWORNOTJEW.COM?

 "Atheist, shmatheist…We're not letting this one get away

אל תדאגו. יהודי אמריקה לא נותנים לרוזן הזה לברוח מהם. אם ירצה או לא, הוא יהודי, וחסל סדר פסח.

 

"איך המגרגש להיות 'המשיח היהודי' בקוורטרבק'"?, הוא נשאל.

-אני לא יודע כיצד לענות על השאלה הזאת.

"האם אתה יודע שהיו כמה קוורטרבקים יהודים גדולים ב-NFL?"

שמעתי על סיד לקמן. סולי שרמן. גיי פידלר. בני פרידמן. אני שמעתי שגארי ווד היה יהודי אבל אני לא בטוח!

-"כמובן. סיד לקמן ובני פרידמן. הם בהיכל התהילה. היו עוד: סיגמונד האריס. הארי ניומן. סייג' רוזנפלד. מנו שוורץ…כולם קוורטרבקים מצויינים בזמנם ב-NFL!"

"תראה. אני בסך הכל קוורטבר ב-UCLA, ואני לא מבין מה החשיבות של 'קוורטרבק יהודי' או 'לא יהודי'. כל מה שאני מנסה לעשות זה לשחק ולתרום, וכל הכינויים הללו 'המשיח היהודי בקוורטרבק' הם טפשיים וילדותיים, אבל אם זה עושה טוב לאנשים, שיהיה כך".

VERDICT: HE IS JEWISH  מסכם jewsornot.com

*****

יהודי או לא יהודי, הקאמבק שהוא הוביל אמש הראה כמה טוב הוא יכול להיות. זה היה "CAREER DEFINING COMEBACK".

בשנתיים האחרונות הוא היה בכותרות בגלל דברים שלא שייכים לפוטבול יותר מאשר הישגים בפוטבול. ידעו שהוא יכול להיות 'FREAKING GENIUS' בפוטבול, אבל הוא שיחק בכזה נון-צ'לנט שבאל איי טיימס שאל סם פרמר – אחד מהכתבים המובילים בספורט בעתון –   אם הבנאדם אוהב בכלל לשחק פוטבול?"

כל הסיפורים עליו שלא קשורים לפוטבול? – צילומים באמבטיה עם איזו צ'ירלידרית מאוניברסיטת אריזונה; משחק גולף במגרש הגולף של דונלד טראמפ עם מגבעת של טראמפ שכתוב עליה "THE GREAT ONE" ממש לפני הבחירות, והריאיון שהוא נתן בתחילת השנה לבליצ'ר רפורט על כל הבלוף של COLLEGE FOOTBALL שהוא – כאילו – חובבני, אבל הוא מקצועני לכל דבר, ועוד כמה BEAUTIES כאלה, שהשכיחו שהוא קוורטרבק שיכול להיות ענק.

ג'ון אלוויי הגדול שראה אותו משחק בתיכון אמר: "הקוורטרבק הטוב ביותר שראיתי אי-פעם במשחק תיכוניסטים".

כששיחק בתיכון הוא נחשב לאחד הטובים במדינה ו-USA TODAY בחר בו כקוורטרבק מס' 2 בתיכונים. בשנה שעברה הוא היה מעורב בכל כך הרבה עניינים שלא קשורים לפוטבול ששכחו איזה קוורטרבק מצויין הוא. לא עוד. הוא מדורג מס' 2 במכללות (שני ל-QB של היריבה העירונית USC – סם דרנולד) אבל המשחק אמש הוכיח שהוא-הוא בדיוק הדבר שמחפשים ב-NFL.

 

למעשה, המשחק היחידי שאני ממש זוכר אותו היה משחקו הראשון כפרשמן נגד וירג'יניה, כשנגד קבוצה עליונה בהרבה על UCLA הוא השלים 28 מ-35 מסירות ל-351 יארדס, וכל משרדי הקבוצות בכל ה-NFL החלו בספירה ליום הדראפט.

אמש הוא הראה לכולם שיש לו הכל. אם הוא רק בא לשחק, אין שני לו במכללות, והוא כוכב NFL עתידי על בטוח, ובנוסף – הוא אחד שברית מילה עשו לו לפי ההלכה היהודית.

מה שקרה בפסדינה ביום ראשון בערב ב'רוז בול' היה מאורע פוטבול שעושה הסטוריה. הוא החזיר את קבוצתו לנצחון על טכסס A&M אחרי פיגור 44-10 לנצחון 44-45 עם משחק של 35 מ-59 ל-491 יארדס עם 5 TD'S, ארבעה מהם טאצ'דאונים במסירות, שהפך את "אוניברסיטת הכדורסל" UCLA לשיחת היום ב-קולג' פוטבול.

היה זה הקאמבק השני גודלו בהסטוריה של ה-NCAA, והמשחק של רוזן חייב להיות ממוסגר במסגרת למזכרת לשנים הבאות. ב-TD אחד מהארבעה הוא היה יותר בר מזל מטוב, אבל גם זה סימן לגדלות כשהמזל משחק לצד הקוורטרבק המשחק משחק למזכרת לשנים.

*.

*********

אמו , בוגרת פרינסטון, היא נכדה של נכדה של יוסף ווארטון,  מייסד WHARTON SCHOOL, בית הספר לכלכלה ומנהל עסקים של אוניברסיטת פנסילבניה, שהוא בין המובילים בתחום בארה"ב. יוסף וורטון, שהיה אחד האנשים העשירים בארה"ב של סוף המאה ה-19 – ואחד מהאריסטוקרטים האחרונים בארה"ב – היה QUAKER, וכזאת היא אמו  של ג'אש – ליפינקוט. יוסף וורטון  – מייסד 'לוידס' שאז עבר לייצר ניקל ונחושת – הקים  את חברת הפלדה שלו "BETHLEHEM STEEL" שהפכה למייצרת הפלדה מס' 1 בארה"ב.

אביו של ג'אש, צ'ארלס, הוא מנתח גב מפורסם מאד בדרום קליפורניה.

בואו נגיד שלמשפחת רוזן אין בעיות כספיות. כל צאצאי וורטון ירשו מיליונים על גבי מיליונים. לג'אש אין "צורך" לשחק פוטבול. הוא ישחק רק אם ירצה.

בואו גם נגיד שלג'אש גנים אינטלקטואלים מרשימים. הוא עצמו היה "GIFTED STUDENT" עם ממוצע של 4.43, כש-4.0 זה "A" ממוצע. הוא לקח את כל מקצועות הפיסיקה והמתמטיקה האפשריים בתיכון, פלוס כמה קורסים אוניברסיטאים כדי שיוכל לסיים את UCLA בשלוש שנים, דבר שהוא יעשה השנה ויהיה מוכן לדראפט.

אלא, אם כן, הוא יעדיף להמשיך לדוקטורט בסטנפורד או פרינסטון בפיזיקה או כלכלה בינלאומית. גם ה-GRADUATE SCHOOL OF MANAGEMENT של UCLA – "היא אפשרות", לדבריו.

לפי משחקו ביום ראשון ה-NFL תיקנה את סטנפורד או פרינסטון (או UCLA) לפני שיסכימו לוותר עליו.

 

אבל לא רק כסף, אריסטוקרטיה, וגנים אינטלקטואלים הוא ירש. הוא ירש גם גנים אתלטיים. אביו צ'ארלס היה אחד מ מחליקי הקרח המובילים בארה"ב והגיע רביעי במבחנים האולימפיים ל-1970 (אולימפיאדת החורף) ואמו היתה הקפטיין של נבחרת הלקרוס של אוניברסיטת פרינסטון ואול-אמריקן. אמו גם סופרת שכתבה וערכה כמה ספרים..

ג'אש היה תמיד התלמיד המצטיין ביותר והאתלט המצטיין ביותר מבית ספר העממי כל הדרך לתיכון. בגיל 14 הוא היה בין עשרת שחקני הנערים הטובים ביותר בארה"ב בטניס. "חלומי אז היה להיות שחקן טניס מקצועני".

אבל פציעה הנקראית:

scapula dyskinesis and glenohumeral internal rotation deficit or GIRD

מנעה ממנו להמשיך לשחק טניס. למזלו מנוחה מחלטת מנעה ניתוח מסוכן.

"מאותו רגע זה היה רק פוטבול ולימודים", אומר האב.

אני לא מאמין שהמשך לימודים לדוקטורט יהיה צעד עדיף על היהודי שלנו, שיש לו סיכוי רב להיות בחירת הדראפט מס' 1 ב-NFL בשנה הבאה.

(יהודי או לא – צעיר כלבבי!)

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. כרגע ג'וש רוזן מדורג כקווטרבאק מס' 4 ברשימת הקווטרבאקים שצפויים לצאת השנה לדראפט ה-NFL.
    כך שבחירה מספר 1 נראית ממש לא סבירה.
    גם לא בחירת סיבוב ראשון או אפילו שני.

    משחקו אתמול?
    הרבה יותר מזל משכל.
    אבל-
    כמו שעידו כתב אתמול, ככה זה בפוטבול המכללות.

    1. אתה צוחק נכון? ג'וש רוזן הוא 100 אחוז בחירה בטופ 3 של הדראפט.
      הוא פרוספקט 10 דרגות יותר טוב מטרוביאסקי שנבחר שני בדראפט שנה שעברה
      אם ג'וש רוזן היה יוצא לדראפט שנה שעברה הוא היה בחירה ראשונה.

      1. סם דרנולד הוא מי שנחשב לקווטרבאק המבטיח מבין מי שייצאו השנה לדראפט.
        רוב אתרי הספורט מדרגים את ג'וש רוזן כקווטרבאק מספר 3 – 5.

        יש סיכוי שהוא יתקדם במיקום שלו בדראפט,
        אבל הוא יצטרך להראות הרבה יותר דיוק, והרבה יותר יציבות,
        מאשר הוא הראה עד כה.

    2. DRAFT EXPRESS מהיום

      1. Cleveland Browns

      Sam Darnold, QB, USC: It's taken nearly 20 years but the Browns finally get their franchise quarterback. They were smart to not force the issue in 2017, when they ended up with pass rusher Myles Garrett, safety Jabrill Peppers and tight end David Njoku in the first round.

      2. San Francisco 49ers

      Josh Rosen, QB, UCLA: Like the Browns, the 49ers were patient during the 2017 NFL Draft and now they're rewarded with a legit franchise quarterback — assuming, of course, Kyle Shanahan doesn't find a way to get Kirk Cousins to San Francisco.

      1. ב-ESPN הוא שלישי בין הקווטרבקים,
        ב-CBS ו-SI הוא שני.

        נקודה שלא לקחתי בחשבון –
        הניינרס.
        ג'וש רוזן משחק בקליפורניה, כך שההייפ סביבו עלול להיות מספיק בשביל שהניינרס יבחרו בו.

  2. כמו שיגידו לך כל שומרי הסף כאן באתר על פי ההלכה הוא לא יהודי, הוא רואה את עצמו כאתאיסט אז מה העניין לנכס אותו ליהדות?
    חוץ מזה אתה מציג אותו כאחד שלא אכפת לו מפוטבול וזה ממש לא נכון הוא בחור עם ראש שלא פוחד להגיד את דעתו לא על ה-NCAA ולא על טראמפ.
    מבחינת פוטבול צריך לחכות ולראות איך יתפתח אבל כמו שגיא כתב הקאמבק אתמול היה הרבה יותר עניין של מזל מכישרון.
    אפשר בבקשה קישור לראיון עם jewishornot ?

    1. לך בעצמך לחפש קישור כפי שאני חיפשתי בכל האתרים משך שעה שלמה את כל הראיונות שלו בכל האתרים, ובעיקר בכמה מאמרים בלוס אנג'לס טיימס.

        1. אז ביקשת. אני יותר מדי עסוק עם אשה חולה מאשר להתעסק אתך. אולי זה בכלל היה בראיון עם האתר השני, או אפילו האל איי טיימס. אני כותב טור יומי כשישנה לידי אישה חולה, ולא מעניין אותי בדיוק היכן הוא אמר זאת. העתקתי על חתיכת נייר את השאלות והתשובות מכמה מקומות ושמתי הכול ביחד. לא טוב לך? אז אל תיכנס למאמרי, ובבקשה רד ממני. אין לי זמן וסבלנות אליך.

  3. יש כרגע מספר מועמדים בולטים במה שהולך להיות דראפט הק"ב הכי טוב מאז 1983
    אני מעריך שלפחות 4 ק"ב יהיו בטופ 10.
    סאם דארנולד מ USC שיש לו הבנת משחק יוצאת מהכלל אבל יד פחות טוב מהאחרים(משהו בסגנון פייטון מאנינג) , יש לו בעיה בבול פלסיימנט שלו , לפני תחילת השנה הוא נחשב לפרוספקט הכי טוב

    לג'וש רוזן יש יד הרבה יותר חזקה מדארנולד(בסגנון מרינו) , המשחק שלו מאד דומה לאיליי מאנינג , לרוזן יש את המנטליות הכי טובה מביניהם , יש לו ביצים של שור ואינסטנט ממורי לוס.
    שני אלה מלוס אנג'לס עם יתרון גדול על הק"ב האחרים כי הם משחקים בפרו אופנס

    ג'וש אלן מוויומינג הוא גם פרוספקט רציני , יש כאלה שאפילו מעדיפים אותו על החברה מלוס אנג'לס , אבל הוא משחק בקבוצה מאד חלשה בדיויז'ן מאד חלש
    אני בכלל לא מתייחס לשני הק"ב מאוקלהומה , שניהם כל שבוע יתנו מספרים אסטרונומיים אבל הם משחקים בהתקפות גימיקיות ויהיה להם מעבר קשה ומסובך ל NFL , למרות שביניהם אני מעדיף את רודולף על פני מייפילד.
    הווילד קארד זה לאמר ג'קסון מלואיוויל שנראה ממש תואם מייקל ויק ושיפר משמעותית את המסירה שלו משנה שעברה.

    הדרוג שלי כרגע הוא :
    1A. רוזן
    1B. דארנולד
    3. לאמר ג'קסון
    4. לוק פאלק
    5. ג'וש אלן
    6.רודולף
    7. מייפילד

    1. 4 קווטרבאקים בעשירייה הראשונה?
      לא קרה.
      אף פעם.

      פעם אחרונה שנבחרו 3 QB בעשירייה הראשונה זה היה בדראפט של 2012,
      ואז היה את אנדרו לאק, ששיחק ברמה אחרת לגמרי מהרמה של מעומדי השנה.

      בדרך כלל, הקווטרבאק ה-4 בטיבו נבחר בסיבוב השני.
      וזה ככל הנראה מה שצפוי לג'וש רוזן –
      סיבוב שני/שלישי.

      צריך גם לקחת בחשבון ש-10 QB נבחרו ב-2 הסיבובים הראשונים, ב-3 השנים האחרונות.
      זה אומר שהדרישה ל-QB שמדורג 3 – 4 במחזור שלו, לא תהיה גבוהה מספיק בשביל הימור שכזה.

      1. שנה שעברה נבחרו 3 ק"ב ב 12 הראשונים וזה בעונה רעה מבחינת ק"ב
        יש 4-5 השנה שיותר טובים מכל הק"ב בשנה שעברה.
        דארנולד,רוזן,רודולף,אלן ולאמר ג'קסון , כולם יותר טובים מכל הק"ב של שנה שעברה.
        הדירוג הוא לא רלוונטי לגבי רוזן , שנה שעברה הוא נפצע בכתף ורצו לראות שהוא בריא, אני חושב שהוא הוכיח את זה השבוע ויחזור להיות 1-2 יחד עם דארנולד.
        השנה הקרובה זה לא בדרך כלל , כי יש עונת ק"ב מהטובות ביותר אי פעם ויהיו די הרבה קבוצות בעשירייה הראשונה שחייבות ק"ב .
        הג'טס ובאפלו עושות טנקינג לק"ב , גם הניינרס,קליבלנד וג'קסונוויל צריכות ק"ב דחוף.

        1. לגבי דרנולד, אני מסכים.
          הוא נראה כמו פרוספקט שמתאים ל-NFL,
          בעיקר בגלל שיש את הרושם שהחוזקות שלו (בעיקר הדיוק) זה משהו שלא יאבד במעבר למקצוענים.
          אני גם מסכים שלאמר ג'קסון הוא וויילד קארד שעלול בהחלט להיות הקווטרבאק השני שנבחר אחרי דרנולד.

          ג'וש רוזן?
          יש לו בעיה עם השמרנות של ה-NFL.
          הוא מדבר המון בתקשורת, ויש לו מוניטין חדר הלבשה גרוע.
          לצד סימני השאלה שנובעים מקבלת החלטות מפוקפקות על המגרש –
          יש סיכוי סביר שגם ג'וש אלן ייבחר לפניו.

          אם הפוסט של מנחם היה נכתב בדיוק לפני שנה?
          אז הייתי מסכים שג'וש רוזן מסתמן כבחירה מספר 1 בדראפט 2018.

          1. DRAFT EXPRESS מהיום (לא מלפני שנה)

            1. Cleveland Browns

            Sam Darnold, QB, USC: It's taken nearly 20 years but the Browns finally get their franchise quarterback. They were smart to not force the issue in 2017, when they ended up with pass rusher Myles Garrett, safety Jabrill Peppers and tight end David Njoku in the first round.

            2. San Francisco 49ers

            Josh Rosen, QB, UCLA: Like the Browns, the 49ers were patient during the 2017 NFL Draft and now they're rewarded with a legit franchise quarterback — assuming, of course, Kyle Shanahan doesn't find a way to get Kirk Cousins to San Francisco.

    1. אם לא היית כותב שאתה אחיו של עידו הייתי מנחש זאת מתגובותיך. גם לך וגם לאחיך יש אנטי קבוע נגדי. אז למה שלא תעברו לדהבאזר?

        1. כשאני כותב שסם פרמר מאל איי טיימס כתב זאת, איזה קרדיט נוסף אתה רוצה? לך לגוגל וחפש SAM FARMER OF LA TIMES ON JOSH ROSEN

  4. מומי חושש שהוא לא משלנו
    אין אמא יהודייה שתיתן לבן שלה להיות קווטרבאק ולחטוף בראש מאפרו-חומיס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט