אירועי דיומא – 04.09.2017

כדורסל / יאיר זעפרני

יורובאסקט 2017 – שלב הבתים – מחזור 3

בית ג':- קלוז' נפוקה

15:00: הונגריה (2-0) – צ'כיה (1-1)

הבית השלישי באליפות אירופה שנערך ברומניה, הוא כנראה אחד הבתים החלשים בתולדות האליפות. להונגריה ולצ'כיה, שיתמודדו היום ראש בראש, יש בהחלט חלק בהישג המפוקפק הזה. ההונגרים לא הצליחו לעבור את ה-60 נקודות בשני המשחקים שלהם בטורניר (בשני לא הגיעו ל-50), הצ'כים אמנם רשמו ניצחון על רומניה החלשה עוד יותר אבל חטפו תבוסה כואבת מספרד ב-37 הפרש.

בקיצור, אם אתם מצפים למשחק שיתעלה לרמת כדורסל גבוהה – לכו תחפשו במקום אחר. בדרבי המרכז אירופאי הזה הצ'כים עדיפים אבל אי אפשר לפסול הפתעה. אנחנו, בכל אופן, נלך עם ננו גינזבורג, המאמן הישראלי של צ'כיה. צ'כיה ב-13.  

17:45: מונטנגרו (1-1) – קרואטיה  (0-2)

דרבי המדינות האקס-יוגוסלביות יפגיש את קרואטיה שלא הרשימה אבל גם לא הפסידה מול הונגריה ורומניה החלשות עם מונטנגרו שגם היא גברה על הונגריה (די בקלות יש לומר) אבל מאידך חטפה על הראש מספרד. אם מונטנגרו עוד מפנטזת על מקום שני, פנטזיה אפשרית לחלוטין זה יהיה המשחק בשביל להשאיר את החלום בחיים. על מנת לעשות כן היא תצטרך את ניק ווצ'ביץ' בכושר טוב בהרבה ממה שראינו ממנו בשני המשחקים הפושרים שלו עד כה ואת טייריס רייס חוזר לשחק אחרי הפציעה בקרסול שגרמה לו לנטוש את המשחק מול ההונגרים באמצע.

מאידך, קרואטיה תצטרך להשתפר כשעד עתה ראינו ממנה בעיקר את בוז'אן בוגנדוביץ' ומרקו פופוביץ' ופחות את דריו סאריץ' שמתקשנ להסתגל מחדש לאירופה. קרואטיה אמורה להיות חזקה מיריביתה אבל גם הפתעה לא תפיל אותנו מהכסא. קרואטיה ב-9.

20:30: רומניה (2-0) – ספרד (0-2)

רומניה היא מסוג הנבחרות שלא היו צריכות לעלות לאליפות למרות שהיא מארחת אותה. ספרד, מהצד השני היא הנבחרת הכי טובה באליפות. הצרפתים הפסידו ב-17 הפרש לצ'כיה וב-16 הפרש לקרואטים, ספרד השפילה את מונטנגרו ב-39 הפרש וגברה על צ'כיה ב-37 הפרש בלבד. או במילים אחרות- זאת הולכת להיות שחיטה כשספרד תמשיך לנוח ולחלק את הדקות בין כל שחקני הסגל, כל הדרך אל השלב הבא. רומניה? לפחות תישאר לה החוויה. ספרד ב30 וצפונה.

בית ד':- איסטנבול

14:15: לטביה (1-1) – בריטניה (2-0)

לטביה פתחה את הטורניר עם הפסד מדכדך לסרביה אחרי משחק צמוד יחסית אבל התאוששה במהרה עם תבוסה שהנחילה לבלגים בזכות רבע רביעי נהדר ובזכות פורזינגס ויאניס תימה. בריטניה מצידה הייתה חלשה מאוד מול הבלגים וחלשה באותה מידה מול טורקיה. לזכותה ייאמר, שזה היה ברור עוד לפני האליפות.

בקיצור, המשחק הזה הוא בהחלט 'נו בריינר' ולנו לא נותר לעשות הרבה אלא להמר על ניצחון לטבי במשחק הראשון אי פעם בין שתי הנבחרות במסגרת רשמית. לטביה ב-11.

17:00: בלגיה (1-1) – רוסיה (0-2)

רוסיה היא עד כה ההפתעה של בית ד' וזאת בזכות שני ניצחונות במשחקים צמודים על אריות הבית – טורקיה וסרביה. הרוסים מציגים סגל מאוזן ולוחמני שבמרכזו שני כוכבים – טימופיי מוזגוב המושמץ (לפחות בקרב אוהדי ה-NBA) ואלכסיי שבד היעיל. אחרי שבאו כאנדרדוג לשני המשחקים הקודמים, רוסיה תמצא את עצמה לראשונה בטורניר בעמדת הפייבוריטית ושאלה גדולה איך היא תתמודד עם זה.

הבלגים ניצחו את בריטניה אבל איכזבו בגדול מול הלטבים עם תבוסה כואבת. זה עדיין לא עושה אותם קבוצה שאפשר לזלזל בה. הנבחרת הצנועה הזו היא נבחרת שתמיד מקשה על יריבותיה באליפויות אירופה השונות וגם אם לרוב היא לא עולה שלב – לא מומלץ לזלזל בה.

אז בשביל לסכם – הרוסים טובים יותר, אמורים לנצח את המשחק הזה אבל מהיכרותי איתם (וגם עם הבלגים) – הפתעה בהחלט אפשרית פה והכל תלוי באיזה מצב רוח תעלה הנבחרת של סרגיי בזארביץ'. רוסיה ב-7.

21:00: טורקיה – סרביה, המלצת צפייה*

המשחק המסקרן של יום המשחקים (יש סיכוי שאפילו המשחק היחיד שמסקרן ביום המשחקים) יפגיש את שתי הנבחרות שפנטזו על המקום הראשון בבית ומוצאות את רוסיה עוקפת אותן בסיבוב.

טורקיה לא הרשימה עד כה בשני המשחקים בטורניר. צ'אדי עוסמאן הרשים מאוד במשחק הראשון, מוחמטגולו היה טוב מאוד בשני אבל להוציא אותם וכמה דקות טובות של סמיח ארדן, משהו די חורק בנבחרת של אופוק סריצ'ה. עושה רושם שמה שחסר לטורקים יותר מכל זה רכז עושה משחק. הפציעה של בובי דיקסון, ערב הטורניר, היא משהו שהטורקים לא נערכו אליו וקינאן סיפאי הצעיר או סינאן גולר הוותיק, מתקשים להיכנס לנעליו.

מהצד השני, סרביה גם היא מלקקת את פצעי הפציעות המרובות שלה ערב הטורניר. העדרם של תיאודוסיץ', נדוביץ' ואחרים בהחלט משפיע על הנבחרת המנוסה שחוץ מבוגדן בוגדנוביץ', בובאן מריאנוביץ' ומילאן מצ'באן מוצאת את עצמה בנחיתות איכותית מול יריבותיה. הסרבים יודעים שניצחון הערב הוא הכרחי ולו רק כדי להימנע מהסיכוי להיפגש עם ספרד בשמינית גמר. הטורקים? הם מבינים שהם באותה בעיה.

יהיה כדאי לשים לב לקרב בין צ'אדי עוסמאן לבין בוגדן בוגדנוביץ', מי שיבלוט יותר, בהחלט ייתן לנבחרת שלו מקדמה. יהיה גם מעניין לראות את התשובות של המאמן הטורקי לבובאן מריאנוביץ', כלי נשק בלתי קונבנציונאלי שהסרבים מבינים שצריך יותר ויותר להפעיל.

ואם צריך להמר, ננבא שלמרות הביתית של הטורקים, סרביה תצא עם ידה על העליונה. סרביה ב-8. 

כדורגל / דוד "פאקו" סעדה:

מוקדמות גביע העולם – אירופה – מחזור 8

שידורים בערוץ הקיבוץ בספורט 5 לייב, ועל גבי צפון אירלנד-צ'כיה בספורט 1.

בית 3:

19:00-אזרביג'אן-סן מרינו. משחק לא מעניין בין הלפני אחרונה לבשר התותחים של הבית.

21:45–גרמניהנורבגיה (ספורט 5). גרמניה כמעט קלקלה את המאזן המושלם במשחק מול צ'כיה, אלא ששער מאוחר של מאטס האמלס השאיר את אלופת העולם מושלמת במוקדמות. הגרמנים כבר די בטוחים במקום הראשון, והיום עשויים לעשות זאת רשמית עם ניצחון ואיבוד נקודות של צפון אירלנד. הנורבגים זכו לניצחון בכורה על נבחרת שאינה סן מרינו, בשישי מול אזרביג'אן, אך מדובר על נבחרת חלשה, שלא צפוייה לחזור היום עם נקודות.

21:45-צפון אירלנד-צ'כיה (ספורט 1). משחק שעשוי לנעול את תמונת העולות מהבית. אותו שער של האמלס מול צ'כיה, יחד עם הניצחון הצפוי של צפון אירלנד על סן מרינו, פתחו פער של שבע נקודות בין צפון אירלנד השנייה לצ'כיה השלישית. הווה אומר שכל תוצאה מלבד ניצחון צ'כי היום תבטיח לצפון אירים את המקום השני.

בית 5:

19:00-ארמניה-דנמרק (ספורט 5 לייב). דנמרק סיפקה את התוצאה המדהימה של המחזור הקודם, כאשר הלמה בפולין הבלתי מנוצחת 4:0, כשקשר טוטנהאם, כריסטיאן אריקסן, מככב במדיה. הניצחון שיפר מאד את סיכוייה לעלות מאחד המקומות הראשונים, כשנשארה צמודה למונטנגרו שבמקום השני, וצימקה את הפער מפולין המובילה ל-3 נקודות. היום תהיה לה הזדמנות להשלים שבוע מצויין, כשתשחק מול המארחת החלשה.

21:45-מונטנגרו-רומניה (מחצית שנייה בספורט +5). מונטנגרו לא מעדה בשישי מול קזחסטן החלשה, ושמרה על המקום השני. היום תהיה ליובטיץ' וחבריו הזדמנות להמשיך ולשמור עליו, כשישחקו מול האורחת. רומניה אמנם זכתה בניצחון מינימלי מול ארמניה בשישי, אך מדובר בנבחרת הרחוקה מלהזכיר את ימי התהילה בעבר.

21:45-פולין-קזחסטן (ספורט 3).  התבוסה לדנמרק, ועוד יותר מכך היכולת הדלה במשחק, הותירה את הנבחרת הפולנית בהלם. הנבחרת שהובילה בבטחה את הבית ממשיכה לעשות זאת, אלא שהפערים בינה לבין היריבות הצטמקו. היום תהיה ללבנדובסקי וחבריו הזדמנות לפרוק את התסכולים על נמושת הבית.

בית 6:

*המלצת צפייה* 21:45-אנגליה-סלובקיה (ספורט 3). קרב צמרת בין שתי הנבחרות המובילות בבית. אנגליה הראשונה זכתה בניצחון קל וצפוי על מלטה בשישי. סלובקיה זכתה בניצחון חשוב עד מאד על סלובניה השלישית, משער של אדם נמץ המצויין. הפרש שתי הנקודות בין הנבחרות, והקרבה היחסית של סקוטלנד וסלובניה בבית, הופכות את המשחק היום לחשוב מעין כמוהו.

21:45-סקוטלנד-מלטה. סקוטלנד זכתה לקבל שני משחקים קלים בשלושת הימים האלו. בשישי היא זכתה לניצחון קל מול ליטא, והיום תתמודד מול נמושת הבית. ניצחון צפוי יאפשר לה להמשיך ולשמור על קשר עין עם צמרת הבית.

21:45-סלובניה-ליטא (ספורט 4). ההפסד של סלובניה לסלובקיה די פגע במעמדה בבית, והרחיק אותה מהמקום השני לכדי 4 נקודות. היום היא תזדקק לניצחון מול האורחת החלשה על מנת לשמור על סיכויי העפלה ריאליים.

 

טניס / מתן גילור

פלאשניג מדו (2000) – שמינית גמר

היום ישחקו את החלק העליון של ההגרלה.

שידורים ביורוספורט החל משעה 19:00 וביורוספורט 2 החל משעה 18:00.

רפאל נדאל(1)-אלכסנדר דוגופולוב. נדאל הפסיד את המערכה הראשונה למאייר בשו"ש, אבל ניצח את שלוש הבאות. הוא לא צפוי להתקשות מול דולגופולג שגבר על טרוצקי ב-3 מערכות.

דויד גופן(9)-אנדריי רובלב. כשגופן היה בדרך לזכות במערכה השניה, מונפיס פרש. הוא יזכה להתמודד מול אחד הצעירים הלוהטים בסבב שניצח את דז'ומור ב-4 מערכות.

רוג'ר פדרר(3)-פיליפ קולשרייבר(33). כל הכבוד לג'ון מילמן על ההישג היפה, אבל הסינדרלה נעצרה אצל קולשרייבר ב-3 מערות. פדרר חזר לעצמו. אין כמו לקבל מומחה חימר על משטח קשה אחרי שני משחקים קשים. פדרר עדיין לא בשיאו והכניס הגשות ראשונות באחוז נמוך, אבל ניצח ב-3 מערכות בזמן קצר ובלי להסתבך.

חואן מרטין דל פוטרו(24)-דומיניק ט'יים(6). דומיניק ט'יים נראה טוב. אולי הכי טוב בחלק העליון של ההגרלה. זה התחיל טיפה קשה נגד מאנארינו, אבל נעשה קל יותר ככל שחלפו המשחקונים ונגמר ב-3 מערכות. אבל גם דלפו נראה טוב וניצח את באוטיסטה אגוט ב-3 מערכות.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. יום מעניין במיוחד בטניס .
    בכדורסל אני מעריך שרוסיה תפסיד.

    מה שיפה בספורט זה הדהזוו .
    אתמול היו לי שניים כאלו …ובאותם השעות ממש .
    נתחיל בניצחון הישראלי …..המשחק ההוא הזכיר לי את גמר הגביע של 08 שם ירושלים מחקה מינוס 22 נקודות ומינוס 18 ברבע האחרון .
    האוול. ..בתפקיד אורלנד.

    הדהזוו השני קרה לי כשישראל הייתה מינוס 16 ושיחקה רע ….באותם רגעים מצאתי מפלט למשחק של צרפת -לוקסמבורג וראיתי סנסציה בהתאוות.
    ואכן ה 0-0 בצרפת הזכיר לי את נובמבר 93 אז נבחרת קוקיונית וקטנה ניצחה בצרפת 3-2 ….קראו לה ישראל …היא נשארה קוקיונית וקטנה אך ניצחון שכזה ….עדיין לא שחזרה.

    תחושת הדהזוו רק התגברה כשראיתי שמשחקה הבא של צרפת הוא מול בולגריה ….בדיוק כפי שהיה אז שלאחר הפשלה מול ישראל הפסידה צרפת גם בבולגריה והודחה משער בדקה ה90 +.
    (קוסטדינוב ממסירת ענק של פנב ).
    אז הצרפתים סיימו במקום השלישי בבית אחרי בולגריה השנייה …ושבדיה הראשונה …גם שבדיה עם צרפת בבית ….

    1. הקאמבק אתמול, כמו הקאמבק הירושלמי דאז והרמונטדה של בארסה, מזכירים לכולנו שמאחורי כל קאמבק גדול עומד שופט גדול…

        1. מכבי עשו זאת בגמר פיינל פור 2007 ..אז היה סמי בכר .
          בניגוד לכך הפועל 2008 לא עשתה זאת עם איזו השפעה של שופט למרות שמכבי בחרה להחרים את טקס הגמר .

  2. לה וולטה היום ביום המנוחה בלוגרוניו לה ריוחה הנמצאת דרום מערב לאנדורה דר מז לבילבאו כלומר דרומית.לחבל הבסקים היום ומחר לקראת הנגש 40 קמ לא צפוי גשם אלא חם ,ממש לא בטוח שזה יהיה המצב בהמשך .

  3. לה וולטה קדימון לשבוע ההכרעה .
    היום ומחר הוולטה בלה ריוחה בבירתה לוגרוניו מחר קטע 16 נגד השעון 40 ק"מ .
    בקטע הזה פרום צפוי להגדיל את יתרונו על ניבאלי בדירוג הכללי.
    למחרת 7 בחודש הוולטה עוברת אל בורגוס קסטיחיה ליאון כלומר מלה ריוחה אנו ממשיכים מערבה על דרך הצליינים קמינו דה סנטייגו דה קומפוסטלה ולא במקרה , לכנסיה יש ערמת מרשרשים…וטוב לה להזיז את הוולטה לכיוון שלה , האזורים מצטלמים טוב בכל אירופה הנוצרית.
    קטע 17
    Villadiego / Los Machucos. Monumento Vaca Pasiega
    180.5 ק"מ קטע גבעות עם קצת טיפוסים לא משהו מכריע. 1350 מטרים בפיק טוב לחימום רגליים להמשך.
    קטע 18 סוואנקאס סאנטו טוריביו דה ליבנה: 169 ק"מ
    מהחוף המקסים של קנטבריה , אחד האזורים המקסימים ופחות מתוירים בספרד ממשיכים לדר מערב בנתיב גבעות מפוצל :
    כפי שרמזתי בתחילת הפוסט יש אינטרס שיגיעו לסנטו טוריביו דה ליבנה שם ששמעתי כעת פעם ראשונה ולקח לי בערך שש פעמים לזכור אותו :
    והסיבה לביקור היא כמובן דתית :
    Monasterio de Santo Toribio de Liébana
    אירופה הקתולית מתתמוגגת מאתרים כאלו , לא רק אירופה מודה שחיתתתי את רגלי לביקור במונסראט כמובן כנסיה, הכנסיה הקתולית בספרד ולא רק כפי שמוכר מהמנזרים של מטאורה יוון , בחרה תמיד אזורים לא נגישים בעליל כדי לבנות בהם מונומנטים דתיים שיחזקו אצל המאמינים את תחושת האפסות בפני העוצמה האלוהית.
    המנזר של סנטו טורעבעו קנטבריה הוא מונמנט כזה.
    על מה אנחנו מדברים ?
    מירוץ אופניים ?
    לא זה הרבה יותר מזה זו פירסומת סמויה לתיירות וקהל היעד הוא הקהל הפרוטסטני הבריטי העשיר !
    קטע 19 Caso. Parque Natural de Redes / Gijón
    149 ק"מ
    עברנו מקנטבריה מערבה המשכנו מערבה כל הזמן מלה ריוחה אל קנטבריה ,ועכשיו אשטוריאס נסיכות קטנה המוכרת לנו בזכות פרננדו אלונזו מהפורצולה 1 האיש שרכש את קבוצת אוסקלטל הבסקית , העביר אותה לאשטוריאס וכרגע היא משיכה לפעול ללא יומרות גדולות כקבוצת דרג נמוך.
    סוף הקטע מוצא אותנו בעיר הנמל חיחון עיר עתיקה שנראית כמו הנמל העתיק של קסריה אבל בגודל של חיפה , צריך לבקר בספרד כדי להרגיש את אוירת הרוגע , המורגשת בכל ספרד ,לא שזה טוב זה פשוט אחרת.
    קטע 20 הוא קטע המחץ של השבוע השלישי דומה מאד לקטע בסיירה נבדה וקצר לפני הנסיעה לתהלוכה במדריד נשארנו באשטוריאס וכאן נסיים את הוולטה בקטע שובר רגליים באנגלירו :
    Corvera de Asturias / Alto de l'Angliru 117.5KM
    זהו נגמר קטע 21 117 ק"מ הולכים לתהלוכה במדריד ,, מזל טוב לכבוד הדבל פרום , ובשנה הבאה שים לב לקב סאן ווב ,שמועיחה כי גם אופניים אפשר לנהל נכון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט