אפקט הפרפר – איך העוצמה של גולדן סטייט הניעה את מהלכי הקיץ המשמעותיים ב-NBA / יובל בנשלום

******************************

לדף הפייסבוק של יובל – "אנ בי איי בארץ הקודש" – לחצו כאן

*****************************

אפקט הפרפר – איך העוצמה של גולדן סטייט הניעה את מהלכי הקיץ המשמעותיים ב-NBA.

גולדן סטייט ווריורס תהיה אלופת ה-NBA ב-2018. שום דבר בספורט לא ידוע מראש, אבל עד כמה שאפשר להמר, זו כנראה תהיה התוצאה בשנה הבאה. הדאבס מחזיקים בשילוב של כוכבים בשיא הקריירה, תיאום קבוצתי, עומק, ניסיון ואימון איכותי, שהתסריט הריאלי הכמעט יחידי בו הם מפסידים סדרה ככל הנראה קשור בפציעה של אחד מכוכבי הקבוצה. נכון, מהלכים מסוימים ככל הנראה היו קורים גם ללא אלופה מכהנת דומיננטית כל כך, אך ההצלחה של הווריוס, שככל הנראה תימשך ביתר שאת בשנתיים הבאות (עוד על כך בהמשך), הניעה לפחות מספר קבוצות לפעול באופן דרמטי בקיץ הנוכחי. איך וכיצד הווריורס השפיעו על הקבוצות השונות? כל אלה יפורטו בסקירה שתובא להלן:

בוסטון – בניית הקבוצה ליום שאחרי הסערה מהמפרץ.

הרבה נכתב על מהלכיו של דני איינג' בקיץ האחרון, שהמשמעותי שבהם היה הטרייד שהביא את קיירי אירווינג לקבוצה. איינג' הסביר שאחת הסיבות לטרייד הייתה שאירווינג מתאים ל"ציר הזמן" של הקבוצה. הפרשנות שלי לדברים היא שבוסטון רוצה לבנות קבוצה שתגיע לשיא שלה בעוד שנתיים, לאחר ההיחלשות של לברון (ועזיבתו האפשרית ללוס אנג'לס) וההיחלשות של האימפריה של הווריורס. למה איינג' מכוון לעוד שנתיים? כי בעוד שנתיים הווריוס יצטרכו להחתים מחדש את קליי תומפסון, שכרגע חתום על חוזה נוח ביותר*, וכמו כן ישלמו מסי מותרות גבוהים בהרבה, בתור קבוצה שתיכנס לקטגורית ה-repeater tax (הקטגוריה של קבוצות שאמורות לשלם מסי מותרות גבוהים יותר עקב חריגה מתקרת מסי המותרות ב-3 מתוך 4 העונות הקודמות).

המשמעות היא שהלוחמים יידרשו להוציא סכומי כסף אסטרונומיים, אפילו במונחי הליגה, וככל הנראה יצטרכו לוותר על חלק מליבת הקבוצה הנוכחית. לאור זאת, ניתן לראות מדוע הטרייד של איינג' על קיירי הוא הגיוני בהחלט. העובדה שקיירי צעיר מאייזיאה תומאס ב-3 שנים הופכת אותו למתאים יותר עבור "ציר הזמן" של הסלטיקס, ועומדת כאמור בבסיס הטרייד הנוכחי. בנוסף, החוזה הנוח של קיירי לשנתיים הבאות מאפשר לסלטיקס לא לשלם מס מותרות בעונה הזאת ובעונה הבאה, קטגוריה שלא כדאי להיכנס אליה אם הקבוצה אינה מתחרת ריאלית על האליפות (בין השאר בגלל השלכות ארוכות טווח אפשריות של תשלום מוקדם יותר של ה-repeater tax), דבר שלא היה אפשרי אם הסלטיקס היו מחתימים את תומאס מחדש על חוזה מקסימום בקיץ הבא.

כמו כן, הסלטיקס אומנם וויתרו על בחירת דראפט 2018 שהיו אמורים לקבל מברוקלין, אך ייתנו זמן רב יותר לצעירים המוכשרים שנמצאים בקבוצה, הסופמור ג'יילן בראון והרוקי ג'ייסון טייטום, לצבור ניסיון משמעותי ב-NBA. בוסטון ללא ספק לא וויתרה על הרצון להתקדם בהווה (אפשר אף לטעון שהיא טובה יותר מבעונה שעברה), אבל איינג' רואה לנגד עיניו קבוצה שצפויה להגיע לשיא שלה בעוד שנתייםשלוש, לאחר שוך הסערה ממפרץ סןפרנסיסקו.

יוסטון – דריל מורי מעלה את ההימור כדי לתת פייט בלוחמים.

 

בניגוד לאיינג' המחושב, שרואה את הסלטיקס כקבוצה שאמורה להגיע לשיא באזור 2019/2020, דריל מורי החליט לנקוט בגישה ההפוכה. בריאיון לזאק לואו בחודש יוני, הצהיר מורי שהלוחמים אינם בלתי מנוצחים, ואף טען שיוסטון מתכננת מהלכים גדולים בעתיד הקרוב. מורי לא אכזב, והביא בטרייד את כריס פול ליוסטון זמן קצר לאחר מכן.

מורי היה איש של מהלכים גדולים ללא קשר לג"ס, אבל אין ספק שההצלחה של הווריורס סייעה לו לבצע את המהלך על פול, שלא מעטים חושבים שיהיה בעייתי לשלבו יחד עם ג'יימס הארדן. מורי החליט שעדיף לקחת את הסיכון כל עוד משחק בקבוצה שלו שחקן עלית, הארדן, שנמצא בשיא הקריירה שלו בגיל 28. התקרה של יוסטון מודל 2017 פשוט לא הייתה גבוהה מספיק כשקבוצה כמו הווריוס נמצאת בסביבה. לפיכך, הוא היה מוכן לקחת סיכון ולהמר על השילוב של הארדן עם פול המזדקן, בתמורה לוויתור על נכסים חשובים להווה ולעתיד (פטריק בברלי והחוזה המעולה שלו, סאם דקר + בחירת דראפט ב-2018). הכל כדי שיהיה אפשר לפנטז על הדחה של הווריוס עוד השנה. שיהיה לו בהצלחה.

קליבלנד – האם הלוחמים מוסיפים דלק לאש הניצתת בקליבלנד?

 

אינני רוצה להיכנס לעובי הקורה שנקרא היחסים הביןאישיים בקליבלנד קבאלירס. רק אציין, שהעליונות שהפגינו הדאבס על לברון ושות' בגמר האחרון היא אולי הקש ששבר את גב הגמל שנקרא קליבלנד קבאלירס של שלוש השנים האחרונות.

האם לברון היה מוכן להתחייב להישאר בקליבלנד אם היה חושב שהפרשים מהווים איום רציני יותר על ג"ס?

האם קיירי היה מבקש לעזוב בטרייד לו היה חושב שסיכוייה של קליבלנד להשיב את האליפות העונה טובים יותר?

האם הנהלת קליבלנד הייתה עושה מהלכים אגרסיביים יותר לחיזוק הקבוצה בהווה, אפילו ללא התחייבות להישארות בקבוצה מצד לברון, לו הייתה מאמינה שמהלכים כאלה אכן יהפכו אותה לטובה יותר מהווריורס (למשל הטרייד המשולש שכמעט קרה בין פניקסאינדיאנהקליבלנד ערב הדראפט, שכמעט והנחית באוהיו את אריק בלדסו ופול ג'ורג')? קשה לענות על שאלות היפותטיות בספורט, אבל העננה ששמה הגולדן סטייט ווריורס מודל 2017-2018 וודאי לא סייעה לסיטואציה בקליבלנד להתנהל בצורה חלקה יותר.

סיכום – אין להמעיט מהשפעת הלוחמים על הקיץ הנוכחי.

כמובן, השיקולים שמנחים את החלטותיהן של קבוצות מורכבים יותר מאשר המחשבה על להביס/לא להביס את הלוחמים מהמפרץ. עם זאת, מזמן לא נכנסנו לעונת NBA עם אלופה מכהנת דומיננטית כל כך, והדבר משפיע על ניהול הסיכונים וההחלטות המקצועיות והפיננסיות של הקונטנדריות ברחבי הליגה (אם כי לעתים בכיוונים שונים). העובדה שאלופת 2017 נראית כפייבוריטית ברורה לריפיט ב-2018, היא משק כנפי הפרפר שסייע להניע את אחד הקיצים הדרמטיים ביותר בתולדות ה-NBA.

*חוזה נוח – חוזה שנחתם לפני עליית התקרה בקיץ שעבר.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
72 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
etayle
etayle
03/09/2017 13:07:53

נהדר, אני חושב שמצד שני זה גם דיי הרגיע קבוצות, הן לא מנסות יותר מידי עכשיו אלא מתכננות את עצמן לעוד שנה שנתיים. אני לא רואה את מינסוטה מהמרת יותר מידי( למרות ההבאה של ג'ימי) ועוד כמה קבוצות שהבינו שעדיף לחכות שנה שנתיים ואז להסתער על האליפות

אפלטון
אפלטון
03/09/2017 13:10:01

קודם כל כתוב מצוין.
אין ספק שהדומיננטיות של גולדן סטייט גרמה להרבה בלאגן בליגה. גם אם אני לא חושב שזה בלאגן חיובי, זה בהחלט השפיע על מקבלי ההחלטות.
הארדן ופול כבר התחילו לריב ביניהם
https://youtu.be/KrJ7vv4NYBM

עידו גילרי
עידו גילרי
03/09/2017 13:13:47
Reply to  אפלטון

גדול

יובל בנשלום
03/09/2017 13:34:24
Reply to  אפלטון

אפלטון תודה על הפרגון. אני דווקא מגלה אופטימיות זהירה לגבי השילוב של פול והארדן (אם כי לא חושב שזה הופך אותם לטובים יותר מג"ס

יובל בנשלום
03/09/2017 13:24:59

ראשית תודה כל הפרגון. שנית, בהחלט ניתן להגיד שחלק מהקבוצות "נרגעו", במובן של לבנות את עצמן לעתיד (נניח הסלטיקס, אם כי קשה להגדיר את הקיץ שעבר על בוסטון כרגוע). לגבי מינסוטה, לדעתי ההבאה של באטלר קשורה קודם כל לשיפור הקבוצה בהווה, מתוך תחושה שללא ווטרן משמעותי הילדים של הוולבס לא יתחילו לממש את הפוטנציאל הרב שלהם.

מיקי
מיקי
03/09/2017 13:36:32

אחלה פוסט, תודה רבה יובל.
ואי אפשר שלא לציין את הפיל שנעדר מהתמונה – הספרס. הם אמנם תמיד מוזכרים כבעלי עניין בשחקנים בעלי שיעור קומה (דוראנט, כריס פול, איגי, קיירי), אבל איכשהו זה לא קורה.
קשה לומר שהקבוצה התחזקה בקיץ הזה, קוואי בוודאי ימשיך להשתפר, ואולי גם למרקוס והצעירים, אבל בהחלט אי אפשר להגיד שהספרס פעלו ברוח קליבלנד או יוסטון.
לא רוצה לנחס, אבל אלה "השנים היפות ביותר" של קוואי, וגם אם הוא אישית לא אחד שיתמרמר על כך, צריך לראות מה עושים כדי ליצר לו קבוצה שתוכל להגיע עד הסוף, אולי לא ב-2018 אבל ב-2019 או 2020.
אולי פופ מצא מישהו מתאים אתמול ביד אליהו? 🙂

יובל בנשלום
03/09/2017 14:03:13
Reply to  מיקי

מסכים אם מה שאתה אומר לגבי הספרס. מוזמן לראות מאמר שכתבתי על הקיץ שלהם בהופס בחודש שעבר
http://www.hoops.co.il/?p=101329

אסף
אסף
03/09/2017 16:40:52

הספרס הם חיה נפרדת ושונה בנוף הליגה ,שום תהליך מסביבם לא גורם להם לשנות קונספציה לטוב ולרע שבכך. לא סתם החיה הזו 20 שנה בטופ של הליגה.
חוץ מזה אחלה טור שכתוב מעולה!נהנתי לקרוא!

תומש
תומש
03/09/2017 19:29:55
Reply to  מיקי

פופ נראה מתלחש עם אלישי כדיר, רקאומר

אסף
אסף
03/09/2017 20:02:37
Reply to  תומש

מארגן סגירת חשבונות עם זאזא…

no funny shtuff
no funny shtuff
03/09/2017 20:24:47
Reply to  תומש

כן, הוא התרשם לטובה מהיכולת של כדיר לשבת על הספסל ולחמם אותו היטב. פופ מחפש בנרות מחמם ספסל טוב כי קוואי צריך מושב מחומם היטב ברגע שהוא יורד לנוח.

מלובני
מלובני
03/09/2017 13:43:58

אני חושב שכמובן אין סוף למהלכים השנה שאפשר היה לזקוף לזכות גולדן, וזה באמת רק קצה הקרחון , אבל מה שהכי חשוב זה ההבנה של שאר בעלי הקבוצות שבלי 3 אולסטרים בשיאים אין באמת על מה להתחרות כרגע.

ללא ספק הכיוון שהליגה הולכת נראה יותר כמו NBA2K מאשר מה שציפנו אבל זה גם כיף 🙂

יובל בנשלום
03/09/2017 14:00:11
Reply to  מלובני

אין ספק שהמערב אמור לספק לנו כמה סדרות איכותיות ביותר (אם וכאשר דברים יתחברו לקבוצות שעשו מהלכים גדולים). בעיקר אם תהיה לפחות קבוצה אחת שתצליח לייצר לנו סדרה מעניינת מול גולדן (גם אם לא לנצח אותם).

רן הנרגן
רן הנרגן
03/09/2017 13:53:50

אם אתה מדבר על משק כנפי הפרפר הרי שהמעשה שהניע את כל התהליך הוא ההחלטה של קיקי ונדרווי להשעות את גריין ממשחק מספר 4 בסדרת הגמר של 2016.

זו לא היתה החלטה הכרחית. היא לא התקבלה במהלך המשחק על ידי שופט אלא על ידי גורם ניהולי בהנהלת הליגה. יש להניח שגם ידו של סילבר היתה בהחלטה.

לולא גרין מושעה, ג"ס לא מפסידה את משחק 5 בסדרה (בוגוט נפצע רק ברבע השלישי) וזוכה באליפות. דורנט לא מצטרף לג"ס, בוגוט ובארנס לא מועזבים והכל היה נראה אחרת.

מסקנה, אם הנהלת הליגה לא אוהבת את סבב המעברים שהתרחש השנה והיא לא, אין לה על מי להלין אלא על עצמה בלבד.

עידו גילרי
עידו גילרי
03/09/2017 13:55:46

לא רואה איך בארנס היה נשאר גם במקרה של אליפות.

רן הנרגן
רן הנרגן
03/09/2017 14:10:49

זה לא היה תלוי בו, הוא היה רסטריקטד

עידו גילרי
עידו גילרי
03/09/2017 14:13:08

כמו שאמרתי לא נראה לי שהווריורס היו משווים מקסימום עבורו.

יובל בנשלום
03/09/2017 14:01:28

רן, אפשר לומר שזה המשק של המשק של כנפי הפרפר. עידו, בארנס לגמרי היה יכול להישאר (הוא היה רסטריקטד פרי אייג'נס וגולדן סטייט הייתה יכולה להשאיר אותו עבור חוזה נמוך מזה שנתנה לדוראנט. העלייה בתקרה בקיץ שעבר הייתה מאפשרת לה את זה מבחינת כלכלית).

עידו גילרי
עידו גילרי
03/09/2017 14:05:58

לא נראה לי שהווריורס היו מסנדלים את עצמם עם חוזה מקסימום עליו.

יובל בנשלום
03/09/2017 14:12:42

זה היפותטי וכו', אבל לדעתי הם דווקא היו עושים זאת. בגלל העלייה בתקרה והחוזים הנוחים הם היו יכולים לשלם לבארנס שנתיים-שלוש מחוזה מקסימום לשחקן ברמת הוותק שלו בערך לשלוש שנים ומקסימום לעשות עליו טרייד (או על שחקן אחר) אחרי עונה או שתיים או שלוש. הרבה קבוצות היו שמחות לקבל את באנרס, ולכן אם דוראנט היה עובר למקום אחר לא הייתה כל סיבה לווריורס לפרק קבוצה שכמעט עשתה ריפיט (בטח לא כששנה שעברה סטף קרי עוד היה בחוזה הנמוך מאוד שהיה לו, ותומפסון וגרין גם הם חתומים על חוזים נמוכים לעומת מה שקורה היום בליגה). היה להם כסף להשאיר את בארנס בלי לסנדל את אצמם יותר מדי בעתיד הקרוב ועם מרחב תמרון. הם פשוט החליטו להוציא את זה על דוראנט (ואי אפשר להאשים אותם).

עידן
עידן
03/09/2017 16:24:11

לתת מקסימום לבארנס במקום להביא את השחקן הטוב בליגה?.הוורירס הפסידו את האליפות בגלל הרבה דברים אבל אחד מהם היה השביקה של בארנס בגמר.לוורירס כמו כל קבוצה יש תאריך תפוגה-בסביבות עוד 3 שנים עד שיעלו כוחות חדשים.השארת בארנס במקום הבאת דוראנט הייתה מגדילה את הסיכוי לאיבוד האליפות גם השנה

רן הנרגן
רן הנרגן
03/09/2017 14:15:01

לא מסנדלים. בארנס צעיר. עם 2 אליפויות בחגורה הוא שחקן מבוקש ותמיד תהיה קבוצה שתהיה מוכנה לבצע עליו חילוף שווה ערך אם ג"ס יחליטו שזה מה שהם רוצים.

הנה, דאלאס שילמו לו מרצונם חוזה מקסימום (של שנה שעברה)

עידו גילרי
עידו גילרי
03/09/2017 14:25:08

חוזה שלווריורס לא היה משתלם להשוות כי בארנס הוא לא דוראנט ואז אתה צריך לוותר על איכות בעמדות אחרות (נניח פאצ'וליה לא היה נראה פתאום אופציה כל כך טובה).

PoopS
PoopS
03/09/2017 15:41:29

זו אגדה שאוהדי ג"ס מספרים לעצמם, להמתיק את הפסד האליפות.
בפועל דוראנט היה כבר בגולדן סטייט, עוד בסוף סדרת גמר המערב האסונית שלו. אם כבר מדברים על טמפרינג.

עידן
עידן
03/09/2017 16:24:42

הכל נכון חוץ מזה שלבארנס יש אליפות 1

יניב
יניב
03/09/2017 15:40:30

אם כבר אפשר לומר שאפקט הפרפר התחיל בהחלטה של לברון,אלמלא ההחלטה של לברון קשה לי לראות את דוראנט עושה את הצעד הזה ומצטרף לגולדן סטייט

נתן
נתן
03/09/2017 16:37:20

לנרגן: למה לא נלך יותר לאחור? אם קליי לא היה נותן רת משחק חייו נגד אוקלהומה, אולי דוראנט נשאר. אם אמא של דוראנט היתה נותנת לו לאכול משהו אחר מקפקייק? אם מרק ג'קסון היה מעט טוב יותר, אולי קר לא היה מגיע.
אני עדיין לא מבין איך הרחקת שחקן אחד גורמת לקבוצה להפסיד 3 רצוף, ועוד הקבוצה הטובה בהיסטוריה (עפ"י המאזן) נגד הצ'וקר הגדול בהיסטוריה (עפ"י חכמי האתר).

PoopS
PoopS
03/09/2017 16:45:45
Reply to  נתן

למה לך להבין מטומטמים. תוותר.

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
03/09/2017 18:07:19
Reply to  נתן

דוראנט אכל קאפקייק? עד שהוא נהיה קאפקייק בעצמו

בילבו באגינס
בילבו באגינס
04/09/2017 0:43:32

בכיין

חנן
חנן
03/09/2017 14:10:58

אחלה ניתוח!

יובל בנשלום
03/09/2017 14:13:22
Reply to  חנן

תודה רבה!

בירדמן
בירדמן
03/09/2017 14:13:37

האם בוסטון יוכלו להציע לקיירי ארווינג חוזה גבוה יותר משאר הקבוצות בתום חוזהו הנוכחי?

רן הנרגן
רן הנרגן
03/09/2017 14:16:49
Reply to  בירדמן

לא, אבל יהיו להם זכויות ביירד חלקיות וזה עדיף על כל קבוצה שאין לה מקום מתחת לתקת השכר לחוזה מקס

עידו גילרי
עידו גילרי
03/09/2017 14:23:32

למה חלקיות?

יובל בנשלום
03/09/2017 14:27:08

כמדומני, זכויות הבירד של בוסטון על אירווינג יהיו מלאות שכן אירווינג עבר בטרייד.

גיא הרשע
גיא הרשע
03/09/2017 14:49:29

זכויות בירד מלאות.

זכויות הבירד עוברות במלואן בטרייד.
מה שקיירי לא יהיה זכאי לקבל זה את ה-designated player לווטרנים,
דבר שהוא יכל היה לקבל בקליבלנד אם היה נבחר לאחת מחמישיות העונה בעונת 18/19.
זכויות ה -designated player לווטרנים נשמרות רק כאשר השחקן עובר בטרייד בעודו בחוזה הרוקי שלו.

יונתן .S.
יונתן .S.
03/09/2017 14:23:08
Reply to  בירדמן

חיובי

ולדי קוגן
03/09/2017 14:18:03

אין ספק שג"ס גרמה לכולם לנסות להרים את הרמה,וזה חשוב. העובדה שאף אחד לא קופא והרבה קבוצות פועלות יגרום לעונה הקרובה להיות מרתקת, גם אם התוצאה הסופית צפויה.

שי אבן צור
שי אבן צור
03/09/2017 14:53:42

ניתוח מעולה!
כתיבה מצוינת!
תודה רבה 🙂

ברוך רובין
ברוך רובין
03/09/2017 15:18:50

לא רואה את בוסטון בסגל הנוכחי שלה וגם בעוד שנתיים לא מגיעה ליותר מהבלחה חד פעמית בגמר. את הדעות שחי על טייטום ובראון רשמתי, לאחר העזיבה של לברון הגריק פריק ופילי יעלו (שעתיד שלהם הרבה יותר טוב מזה של בוסטון). לייקוב אין בעיה לשלם סכומי כסף אסטרונומים בשביל להשאיר את הסגל הטוב בהיסטוריה.

יובל בנשלום
03/09/2017 18:06:48

הגריק פריק וחלק מהצוות המסייע במילווקי בהחלט מעניינים (אם כי גם שם יש סימני שאלה לא מעטים). לגבי פילי, גם אם אמביד והחב'רה ישמרו על בריאות (כרגע אני ספקן לגבי אמביד), כנראה ייקח להם יותר משנתיים כדי לבנות את פילי לקונטנדרית. אל תשכי גם שלבוסטון יש עדיין לא מעט בחירות דראפט טובות שיכולות לשמש אותה לטרייד על כוכב נוסף שישלים את הפאזל (אם וכאשר תבוא ההזדמנות).

ברוך רובין
ברוך רובין
03/09/2017 20:52:45

לבוסטון אין כבר חבילה להציע על דיוויס או על כוכב אחר,הבחירות שיו להם רחוקות מהבחירה של ברוקלין. אף אחד לא ייקח את טייטום או בראון (שהפוטנציאל של שניהם מוגבל מאוד ורחוק ממדרגת אולסטאר) הסיכוי היחיד שיהיה להם אם הם יצליחו להשיג את הבחירה הראשונה בדראפט דבר שאני לא רואה שקורה.

PoopS
PoopS
03/09/2017 15:36:25

וכמו כן:
1 = 1.

שמחי בן משה
שמחי בן משה
03/09/2017 15:50:05

נחמד כתוב יפה תודה רבה.

צביקה
צביקה
03/09/2017 16:09:02

אחלה פוסט!

ori88
ori88
03/09/2017 16:13:05

תודה רבה, יובל

בוסטון באמת נבנתה היטב "על ציר הזמן".

יניב
יניב
03/09/2017 16:17:05
Reply to  ori88

לא בהכרח ואם עוד שנתיים הפרויקט בפילדלפיה יבריא ויהיה להם שלושה סופרסטארים בשיא כושרם ?או הגריק פריק ומילווקי ישתלטו? או מיניסוטה.
אתה לעולם לא יכול לדעת מה יהיה בטח לא בליגה שמשתנה בצורה כזאת מהירה.

יוס
יוס
03/09/2017 16:18:57

פוסט נהדר.נהניתי.

יונתן .S.
יונתן .S.
03/09/2017 16:42:41

אני אישית אשמח שכל נביאי הזעם נגד בוסטון יפסיקו להצהיר מראש מה יקרה עם הקבוצה. כנ"ל לגביי כל חוזי העתיד שמצהירים מראש עליהם כשולטי המזרח ואף מעבר לכך.
אין לי בעייה עם כך שאנשים יחזיקו בדעות מסויימות של בעד ונגד, אבל חשוב לפחות להדגיש שזאת דעה אישית בלבד ועדיף גם שהיא לא תהיה נחרצת כל כך. כך לפחות אני חושב..

אני לא מתחבר להצהרות שקובעות שיאניס ישתלט על המזרח לאחר לברון. אם לברון ללא סטארים לידו לא הצליח, למה בהכרח שיאניס יצליח?
ופילי. אף אחד מהשחקנים לא שיחק עונה מכל 70 משחקים כרגע. כולנו גם יודעים כמה ניסיון חשוב ולא רק כישרון. הריי לא ראינו איך הלך בהתחלה ל-OKC? ואני מאמין שמעטים באנשים שיגידו שהגרעין שלהם דאז הוא פחות טוב מזה שקיים כרגע בפילי.
והסלטיקס – כרגע אין לקבוצה מנהיג בהגנה. האמת היא שמעבר לסמארט עדיין אין לה שחקן הגנה שהוא מהטופ בליגה ועדיף שיהיה להם לפחות אחד כזה אם הם רוצים להיות קונטנדרים. היווארד טוב בהגנה וגם בראון, אך הם כרגע לא בטופ של הליגה (אולי בראון יהיה).
לצד זה, הקבוצה חדשה ועיקר הסגל הוא צעיר במיוחד. ייקח זמן לגבש זהות לקבוצה כדי שתעבוד כמכונה אחת. וזה יהיה אף מורכב יותר כאשר סטיבנס יצטרך להישען אף יותר על הרכב הפורוורדים שהוא מנסה ליישם וזאת עקב הכשרון ברמה היחידנית בהגנה.

כשאני מציין את כל הטענות הללו זה לא נעדה מתוך פסימיות, אלא מתוך הבהרה שכלל ה-"כוחות העולים" הללו צריכים להוכיח את עצמם לפני שנוכל לקחת אותם במלוא הרצינות.
כולנו עוד אופטימיים בספטמבר. בקיץ. אפילו מחנות האימונים לא נפתחו….בוא נחכה קצת עם כל הנבואות בעלות הבסיס הלא יציב. אין בעייה לטעון דברים, אך לפחות בוא נפרוש נתונים וטענות שיכולים להוביל אותנו לקבל את התשקיפים השונים שמרבים לתת במכביר כאן על ידי מגיבים רבים.

יניב
יניב
03/09/2017 16:59:34
Reply to  יונתן .S.

זה ברור הדוגמאות שנתתי של פילי ועל מילווקי הם להראות שאתה לא יכול לדעת מה יהיה עוד שנתיים ואם איינג' מחכה שגולדן יתחילו ליפול אז הוא סביר להניח שיבואו כוחות חדשים שיכולים ליצור שושלת או גם הפרויקט בבוסטון יכול להתרסק.אני מבין שבוסטון חוץ מקיירי והייורד בונים בעיקר על בראון וטאטום אז מה יקרה אם הם לא יממשו את הפוטנציאל שלהם?
רוצה לומר עוד שנתיים הכל אבל הכל יכול להשתנות.עוד דוגמא למשל הפרויקט בניו אורלינס עובד ובעקבות כך הם מצליחים להחתים עוד כוכב ויוצרים מפלצת חדשה.

יונתן .S.
יונתן .S.
03/09/2017 17:54:40
Reply to  יניב

מסכים איתך. רק שהאמת היא שהתגובה לא מכוונת למה שאתה כתבת או בהכרח ספציפית לתגובה כאן, אלא לצורת חשיבה כללית שקיימת כאן בהמון תגובות וקשה ליצור דיון נורמלי כשהמקובעות והקיצוניות במחשבה של אנשים הן דומיננטיות יותר מהכל.

לצד בנייה נכונה צריך תמיד גם "מזל" מסויים, ניצול הזדמנויות נכון וכמובן שהכל לצד השקעה נכונה ככל הניתן.

יובל בנשלום
03/09/2017 18:03:57
Reply to  יונתן .S.

מסכים עם שניכם שאי אפשר "לדעת" מה יקרה בעוד שנתיים. יש המון משתנים שאנחנו לא יכולים לחשוב עליהם, ביניהם כמובן המזל. הרעיון של הפוסט הוא לנתח את המהלך של איינג' לאור הדומיננטיות של הווריורס, לא חלילה לקבוע אם בוסטון הנוכחית (שהיא בפועל קבוצה חדשה) הולכת להשתלט על הליגה

יונתן .S.
יונתן .S.
03/09/2017 18:42:40

יובל, התגובה לא כוונה לכתבה שלך, אלא למגיבים חורצי גורלות שמגיבים ללא ביסוס לטענות שלהם.

אני לא חושב שהכתבה שלך חוטאת בהתיימרות חזיון העתיד. יש גם מאחורי דברייך בסיס שאתה בונה אותו לאורך הכתבה ולכן ניתן יותר לקבל את דעתך או להשיג עליה.
העיקר הוא שיש תהליך חשיבתי מאחוריה.
מאידך, הטענה העיקרית שלי כוונה לאלו שאינם פועלים כך. אני יודע שאפשר לסכם זאת בלא להגיב בחזרה, אבל אני חושש שלעיתים דעות חלולות כאלו מורידות את רמת הדיון כאן.

PoopS
PoopS
03/09/2017 21:19:19

בנאדם, שים דורדורנט

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
03/09/2017 16:53:08

לווריירס ישנם ארבעה שחקנים ברמת אולסטאר לפחות כי גם גרין ראוי לאולסטאר, ומהם שני שחקנים לפחות ברמה היסטורית ואחד (קליי) מהטובים בעמדתו בליגה (ואוליי גם אותו צריך לראות ברמה היסטורית?)
לסלטיקס חסר עוד כוכב גדול רצוי שחקן פנים כזה כדי להיות עם סיכוי ראוי להתמודד על האליפות.

וHavlicek stole the ball
וHavlicek stole the ball
04/09/2017 19:18:19

מסכים לגמרי.
הורפורד, בראון וסמארט + הבחירה של ממפיס (שלדעתי תהיה טופ טן) תמורת דיוויס/יאניס

ori88
ori88
03/09/2017 17:15:46

קודם שיקחו את המזרח מלברון…

מנחם לס
מנחם לס
03/09/2017 17:53:07

פוסט מצויין שלא הצריך כל ערכיה

מנחם לס
מנחם לס
03/09/2017 17:53:39

כמובן עריכה

יובל בנשלום
03/09/2017 18:01:43
Reply to  מנחם לס

תודה מנחם. משתדל לעשות הגהה טובה לפני שליחה 🙂

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
03/09/2017 18:12:21

פןסט מצוין יובל.
מה שגולדן עשו כשהם לקחו את דוראנט היה כמו בסרטים המצוירים מפעם – הארנב מול הצייד, אחד שולף אקדח, השני שולף רובה. הראשון משיב עם תותח, השני עם מטוס קרב וכ"ו. עס שג"ס זרקה פצצה אטומית וחסל.

יובל בנשלום
03/09/2017 18:36:03

אכן מטאפורה מדויקת.

bobby
bobby
03/09/2017 18:26:02

פוסט מעולה, תודה רבה!

אני חושב שאפשר לצרף לדוגמאות שהבאת, דוגמא מהטרייד דד-ליין, הלא היא ההעברה של קאזינס לפליקנס. נכון, הווריורס עדיין לא היו אז אלופים, אבל כבר לפני הפלייאוף זה היה צפוי שיזכו.
נכון, לפליקנס יש המוןןן בעיות בסגל, אבל אם החיבור בין השניים (הגבה ובוגי) יעבוד, הוא ללא ספק יכול להיות קטלני. בעצם עשו הימור דיי דומה לשל יוסטון – רק במקום 2 גארדים דומיננטיים, 2 שחקני פנים דומיננטיים.

מצד אחד לאנשים לא קל לדמיין אותם מגיעים לפלייאוף, אבל מצד שני – אם אכן יגיעו לפלייאוף ויפגשו את הווריורס, הפליקנס יתבררו כמוקש לא קטן עבורם, שכן גם דייוויס וגם בוגי יהוו כאב ראש למגני הצבע של הווריורס (אחת מנק׳ התורפה היחידות שלהם).
מצד שני – הגעה לפלייאוף של הפליקנס היא עדיין סימן שאלה.

יונתן .S.
יונתן .S.
03/09/2017 18:48:59
Reply to  bobby

חשבתי על זה לאחרונה ומפגש בין השתיים עשוי מאוד להיראות כמו הסדרה מול פורטלנד.
נניח והצמד גבוהים בפלינקנס ייצור צרות רבות. מה יהיה בסוף המענה מגולדן סטייט? לקלוע כמה שיותר.
יש לווריורס מספיק כלים כדי להילחם בצמד הזה, הרבה בגלל שאין להם צוות מסייע ראוי שמותאם למקסם את היכולות שלהם.

יובל בנשלום
04/09/2017 10:23:39
Reply to  יונתן .S.

רק אומר – פורטלנד הייתה בלי נורקיץ' בסדרה מול גולדן סטייט בפלייאוף (גם איתו הלוחמים היו מנצחים, אבל בכל זאת).

האווי לאסוף
האווי לאסוף
03/09/2017 19:13:43

מאמר מצויין, נקווה לעוד. אני מסכים עם מי שאמר כאן שהמגמה מעורבת, ושיש קבוצות שהדומיננטיות של ג"ס גרמה להן לעצירה התוכניות הפיתוח. זה לא מחליש את בטענה שלך שג"ס גורמת לשינוי חשיבה, להיפך

רועי ויינברג
03/09/2017 19:24:32

אחלה פוסט

יובל בנשלום
04/09/2017 9:57:33

תודה רועי,
תודה לכם כמובן על הפרסום.

תומש
תומש
03/09/2017 19:32:08

פוסט נהדר. תודה

MBK
MBK
03/09/2017 20:09:57

תודה על הפוסט

Berch
Berch
03/09/2017 20:30:48

אחלה טור
זה כמובן משפיע גם על ההחלטות של השחקנים עצמם….. 🙂