בלוג חי (כדורסל): מה עכשיו? ישראל פוגשת את ליטא היום ב-21:30 / רועי ויינברג

המשחק משודר בספורט 5.

אחרי התבוסה מול איטליה, נבחרת ישראל מארחת את המשחק השני בשלב הבתים ביורובאסקט מול סגנית האלופה מהטורניר הקודם, ליטא. עקב כך ש-2 הקבוצות הפסידו במשחקיהן האחרונים מדובר בלחיות או לחדול עבור שתיהן. המפסידה תהיה עם 0 מ-2 ולא בטוח בכלל שזה יספיק בשביל עלייה לשלב הבא של הטורניר.

השאלה הזאת גדולה במיוחד מבחינת נבחרת ישראל. ראינו במשחק מול איטליה רוטציה קצרה של 7 שחקנים עם דקות משמעותיות (לא כולל יותם הלפרין ששיחק 11 דקות). בטורניר של 5 משחקים ב-7 ימים, וביום הראשון לפני בק-טו-בק, רוטציה כזאת יכולה להיות בעייתית מאוד. לכן יש סיכוי גבוה שנראה כמה שיותר שחקנים מקבלים דקות, במיוחד עוז בלייזר, אלישי כדיר ועידן זלמנסון – השחקנים הגבוהים שיוכלו לעזור בהגנה מול שחקני ליטא החזקים.

הרוטציה היא רק סיפטום אחד לבעיה. נבחרת ישראל פשוט לא הייתה טובה – ההתקפה הייתה תקועה לחלוטין כשנקלעה שלשה אחת מ-14 ניסיונות, הקבוצה לא קלעה סל במשך רבע שעה ומספר שחקני מפתח (שון דאוסון, גל מקל, גיא פניני ויוגב אוחיון) סיימו עם 4 מ-25 משותף מהשדה. הנבחרת קלעה 48 נקודות, נתון נמוך במיוחד למארחת.

השאלה המתבקשת היא איך אפשר לגרום לזה לעבוד מול ליטא. ליטא באה אחרי הפסד, לגיאורגיה, במשחק בו גם הם לא הרשימו מהשלוש בלשון המעטה והיו רחוקים מלהרשים – הציגו כמות גבוהה מאוד (16) של איבודים, משחק לא אחראי ובחירת החלטות שגויה בסוף. הם שלחו את הגיאורגים לא מעט פעמים לקו העונשין, אבל בלטו בהצטיינות המרשימה בריבאונד – 38 כדורים חוזרים לעומת 23.

זה תחום שישראל לא תצטיין בו. אם גיאורגיה, שמחזיקה בשחקנים גבוהים כזאזא פצ'וליה וגיורגי שמרדיני, לא הצטיינה מתחת ללוח, מה יגידו ריצ'רד האוול וליאור אליהו? ליטא פיזית יותר וטובה יותר בצבע. אחת החולשות הכי ברורות שלהם, לעומת זאת, הייתה הגנת המעבר – גיאורגיה הענישה כל איבוד והשיגה ככה 21 נקודות קלות כששוניגלה וסנדזה מנצלים את זה פעם אחר פעם.

לכן הפתרון הכי טוב של ישראל בהתקפה יכול להיות ללכת על משחק מהיר. הרבה זריקות מרחוק שיכריחו את ואלניוצ'אס וגריבצ'יוס לצאת החוצה, התקפות ב-7 שניות או פחות כמיטב המסורת של פניקס סאנס וניסיון לשחק מהר. במשחק העומד הם הראו שאין להם יותר מדי מה למכור וזה בלט ברבע שעה נטולת סל, אבל השאלה שנשארה, שוב, היא היכולת שלהם לקלוע מרחוק.

יכול להיות שזה היה יום רע מול איטליה, אבל הם צריכים לשחק על יותר שלשות. עמרי כספי זרק ב-499 משחקי NBA בממוצע 2.6 שלשות למשחק, שזה 0.6 זריקות יותר ממה שהוא זרק נגד איטליה. דאוסון זרק 4 פעמים מהשלוש (וקלע רק פעם אחת) ופניני, קלע שלשות סביר בעבר, זרק רק פעם אחת. אף אחד מהם לא סטף קרי או קליי תומפסון אבל הם צריכים ללכת על הזריקות האלה ולרווח את המשחק – לנסות להכנס לצבע פעם אחר פעם לא יעבוד.

עוד היבט שיכול להיות משמעותי ביותר במשחק הזה הוא התנועה ללא כדור. מי שהובילו את ליטא בקליעה היו הגארדים שלה – מינדוגאס קוזמינסקס ומתטאס קלינטיס, עם 18 ו-15 נקודות בהתאמה. הם הגיעו למצבי הזריקה הרבים ביותר (16 ו-11) כשיחד עם הסמול פורוורד שפתח לצידם בחמישייה, יונאס מאצ'וליס, השלושה זרקו את רוב הזריקות של ליטא. זה קרה בזכות החסימות המרובות של ואלניוצ'אס, גודיטיס והביג-מנים האחרים של האורחת, שניסו להשאיר את הגארדים פעם אחר פעם בבידודים שנוחים להם.

זה יכול להכניס את ריצ'רד האוול לבעיית עבירות דומה לזאת שזאזא נכנס אליה בדקות שבהן תוכנית המשחק הזאת של ליטא עבדה. אין לישראל גיבוי של ממש להאוול בתור סנטר, וזה יכול להיות מצב הרה אסון לישראל. לכן הפתרון הטוב ביותר, הגנתית, הוא חילופים אוטומטיים אחרי כל חסימה. לא בטוח שלגארדים הישראלים יש את האורך לזה ולכן קיים סיכוי שנראה חמישייה שמשלבת כמה שחקנים ארוכים במקביל – כספי, בלייזר והאוול בעת ובעונה אחת לא מעט זמן. אליהו אף פעם לא הצטיין בהגנה אחרי חילופים ולא בטוח שיתאים למשחק שיתבקש מול קבוצה כליטא.

להמר על הזריקות מבחוץ זה לא דבר רע – אין לליטא שחקנים כמו מרקו בלינלי וה-6 מ-8 שלו מחוץ לקשת. הם קלעו בפחות מ-30% נגד גיאורגיה, כשיש כמה מצבים טובים (וזריקות טובות) שפשוט לא מצאו את הרשת. קוזמינסקאס וקלינטיס לא מצטיינים מדאון טאון וללכת לשם יכול להיות הקלף הכי פחות מסוכן של הליטאים בהשוואה לישראל, אבל השאלה היא כיצד הם יצליחו לאכוף את תוכנית המשחק ב-2 צדדי המגרש.

בשורה התחתונה, ליטא הציגו משחק טוב נגד גיאורגיה ויש סיכוי שפשוט היה להם יום רע, ולכן הם הפסידו ב-2 נקודות (במשחק בו, אגב, החטיאו 8 זריקות עונשין). יש הבדל גדול בין להפסיד כך לבין להפסיד ב-21 הפרש בבית. פערי הרמות גדולים מדי. אני צופה משחק בו ישראל תגרר אחרי תוכנית המשחק הליטאית ותפסיד בסופו של דבר בהפרש דו ספרתי. לא נעים.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 88 תגובות

  1. ארז אמר שהרוטציה תורחב.
    על הנייר זה המשחק הכי קשה בבית.
    לא מצפה לניצחון היום אבל לפחות שנראה הרבה יותר טוב מאשר נגד איטליה לקראת 3 המשחקים נגד גרמניה גיאורגיה ואוקראינה.

  2. נשים בצד תוכניות ופלוסופיות משחק, אליהו פשוט לא צריך לשחק, הוא בכושר נוראי וכבוי לגמריי. הוא שקל ברצינות לפרוש כבר העונה מכדורסל וכבר הכריז שזה הקמפיין האחרון עם הנבחרת. בלי ציניות, אני באמת מעריך את העובדה שהתייצב – זה בכלל לא מובן מאליו בימינו – אבל הוא לא נמצא גופנית ומנטלית במקום שמאפשר לו לתרום לנבחרת.
    עם כל הירידות על אדלשטיין אני גם יכול להבין אותו, מאוד קשה לספסל את אליהו כשמסתכלים על האלטרנטיבות – בכלל לא בטוח שבלעדיו זה יראה יותר טוב, אבל אני מצפה ממנו לחפור עמוק, למצוא את הביצים שלו ולעשות את ההחלטה הנכונה. לכל הפחות שחקן ישראלי צעיר (יותר) יצבור דקות משחק חשובות ברמות האלה. זה בטח לא מובן מאליו עבור שחקן שמשחק בליגה שלנו.

  3. עם הנצחון של גרמניה היום הסיכוי היחיד שלנו זה שגאורגיה תתחרבש לגמרי מכאן עד הסוף. אם לא ננצח את גאורגיה אנחנו לא נעפיל. היום לדעתי יהיה הפסד, אם לא זה יהיה נס

  4. אין לישראל מה למכור בכדורסל. חבורה של שחקני רוחב בלי קליעה. הכוכב הוא שחקן חד מימדי בנבא שבקושי שיחק שנה. מי בדיוק אמור לקלוע שם? נראים כמו נבחרת קטסל

  5. רבע מעולה ועדיין רק 4. פרונט-קורט של קוזמינסקאס, די-מו ו-JV, זה NBA לכל דבר. יעלה בסוף בהרבה עבירות ונקודות קלות.

  6. סיום משחק מרתק בפינלנד: מרקנן הלך לאחד על אחד מול רנדולף, בשביל לנצח את המשחק והסלובני (?) חטף לו ועשה סל בצד השני. הילד היה נהדר עם 24 נקודות אבל יש לו עוד מה ללמוד

  7. סיום טוב למחצית ראשונה. למזלנו הדביקו ל- JV עבירה שלא הייתה והוציאו את הליטאים ממומנטום. חייבים להיות ראשונים לכל כדור, עזרה בריבאונד ולרוץ לרוץ לרוץ

  8. מחצית הרבה יותר טובה מהצפוי לפחות עבורי ,נק' מעודדת שהנבחרת מצליחה לייצר משחק מעבר/ריצה. זה אולי היתרון היחיד שלנו על הליטאים.

  9. השופטים הזויים לגמרי עם העבירות תוקף. באופן גורף בטורניר.
    בקיצוניות מהצד השני אל מול הנבא.

  10. הליטאים לא משהו בכלל וגם מאבדים את הראש במצבי לחץ.
    צריך להישאר קרובים ולהיות מרוכזים.
    ניצחון עליהם והלאה.
    האיטלקים חרכו גם את האוקראינים משלוש, נבחרת מפחידה מבחוץ, 17 שלשות!

  11. הקטע של השלשות לא ברור לי
    מדברים על זה שכספי מתאים לגולדן סטייט בגלל השלשות
    שיזרוק 7-8 פעמים מדאון טאון
    הלפרין בזמנו היה בחמשייה המובילה של היורליג באחוזים ל 3
    תתחיל לגדל ביצים ולזרוק

    1. אין שום תנועה בהתקפה, שום חסימות, איך מישהו אמור להתפנות לשלשה? כל פעם מישהו נתקע עם הכדור, ומקל זורק מחצי מרחק בלית ברירה

  12. השחקנים של ישראל נחותים משמעותית…
    כדי להוות יריב ראוי, בהתחשב בסגל הנחות, צריך – מאמן גאון ואמיץ, עם תוכנית משחק יוצאת דופן + מזל.

    לא מאוהדיו הגדולים מלכתחילה, אבל באמת מאמין שאדלשטיין הוא לא אותו מאמן יוצא דופן.

  13. הליטאים טוחנים לנו את הצורה מתחת לסל ,זמן לרוטציה כי המשחק הזה גמור ומתוך השלושה הבאים צריך לקחת לפחות 2…( איך זה קורה זו כבר שאלה אחרת…)

  14. מי הגאון שארגן 11 משחקי אימון עם מסע לחו״ל ? כספי עם משקולות על הרגליים, אליהו חולה, כולם עייפים וכבויים (למעט כדיר שסידר להם פוזשנים וזריקות עונשין בהתלהבות יתר).

  15. משחק נוראי, שוב, של הנבחרת, והאצבע מופנית בעיקר לאדלשטיין. מדברים על כספי, אבל אני לא מאשים אותו. הוא בנה קריירה יפה, בעיניי לפחות, על שלשות בתנועה, אם אפשר אחרי חסימות. פה הוא מקבל את הכדור בשלב מוקדם, ומצפים ממנו להיות דוראנט. יש לשחקנים שלנו יתרונות, אבל אין שום שיטה שתמקסם אותם

  16. הנבחרת בכדורגל התדרדרה לשפל חדש, הכדורסל פשוט לא ברמה מקווה שמול גרמניה יהיה יותר טוב למרות שלא רואה מי עוצר את דניס.

  17. לא זוכר שראיתי קהל בייתי מקלל שחקן שסך הכל לא עשה שום דבר רע לנבחרת, זה לא נניח פיקה בברנביאו(שלא נראה לי יקבל בוז)

    1. נכון אבל הקהל התחיל להתנהג ככה, לא מצדיק אותו אבל הקהל התחיל את השפל החדש הזה(לא זכור לי דבר כזה)
      הדבר שמסמל את הנבחרת יותר מכל, אין קפטן, אין רוח , אין טקטיקה

    1. אני עוקב בדיוק אחרי האירועים, הקהל התחיל לשרוק בוז ולקלל זהבי ההומו, ואז הוא התעצבן בשקט, השדרנים פשוט מקשקשים.

  18. זהבי וכל רקדני הבלרינות הביתה
    הקהל מריח את הבלוף. טוב מאוד ששרק לו בוז.
    קפטן אמיתי לא זורק סרט קפטן ומשאיר את זה בגרביים של שחקן אחר. אפס מאופס. יחד עם המאמן העוד יותר אפס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט