מ.י.ק.י ברקוביץ' להיכל התהילה של פיב"א / MBK

קצת באיחור אבל מוטב מאוחר מאשר לעולם לא ….

עם כל הכבוד לטרייד הגדול שהיה בשבוע שעבר,ההפגנות בפתח תקווה והחום הכבד ה-ארוע שעשה לי את השבוע הוא בחירתו של א.ל.י.ל ילדותי מ.י.ק.י ברקוביץ' כחבר להיכל התהילה של פיב"א במחזור 2017

קצת על היכל התהילה של פיב"א – ההיכל נוסד בשנת 1991 והוא נמצא במוזיאון באלקונדס במדריד ספרד. הוא מכיל מעל 10,000 ספרים על כדורסל ( הייתי תורם להם עותק של חיצים ובונובונים )  ו כ 950 מגיזינים מ 65 מדינות.

חברים בהיכל כדורסלנים,כדורסלניות,מאמנים שופטים ותורמים ( הישראלי נח קליגר חבר בהיכל )

להבדיל מהיכל התהילה של הכדורסל על שם ג'יימס נייסמית' הממוקם בספרינגפילד שבמדינת מסצ'וסטס שם הוא על טהרת כוכבי ה NBA בהיכל התהילה של פיב"א חברים 4 כדורסלנים אמריקאים בלבד ( ביל ראסל , מייקל ג'ורדן , דיוויד רובינסון ואוסקר רוברטסון )

מחזור 2017 יכניס בשערי ההיכל את – שאקיל אוניל , טוני קוקוץ  פרו קמרון (ניו זילנד), ראג'יזה מויאנוביץ' (בוסניה) וואלדיס ולטרס (לטביה). ודושאן איבקוביץ' ( המאמן ) והדרים טים המקורית של 1992

סך הכל נבחרו 8 מתוך 50 מועמדים

מחזור 2017 , שני משמאל מיקי שלנו

 

הנימוקים לבחירה של ברקוביץ' להיכל – הישגיו כשחקן , זכה פעמיים בגביע האירופי במדי מכבי תל אביב ( 77 ו 81 ) והשתתף ב 4 גמרים נוספים , מקום 2 באליפות אירופה 1979 , מקום 7 באליפות העולם 1986 ,אלוף אסיה ותרומותו לפיתוח הכדורסל בישראל.

ברקוביץ' עבורי מסמל את הישראלי הראשון שהיה מגה סטאר ,צריך לזכור שמכבי תל אביב על כוכביה השונים הייתה מורכבת מזרים ומתאזרחים גם בשנות ה 70 ו ה 80 . מיקי היה השחקן המוביל של הקבוצה סקורר שאין שני לו ווינר אולטימטבי.

מיקי היה חלק מהצמד המיתוגי יחד עם מוטי אראוסטי . הוא לא היה שומר גדול לא קלעי ענק אבל אחד שידע איך לשים את הכדור בטבעת אני זוכר איך היה יוצא למתפרצות כמו סילון וג'אמפ נקי מחצי מרחק הוא היה זריז ופינישר ענק.

אני לא יודע להסביר את זה אבל הזכרונות ממיקי הם בעיקר של סלי ניצחון קוריוז קטן הוא שמיקי נולד באותו יום כמו מייקל ג'ורדן ( 17.02 ) עבורי ועבור רבים שחיו את שנות ה 80 וה 70 מיקי היה הג'ורדן הישראלי שניהם ידעו לעשות את המלאכה ברגעיי האמת.

מיקי היה לא רק שחקן גדול אלא אישיות ומנהיג. למרות שעזב את מכבי תל אביב ב 1988 למכבי ראשל"צ הוא נשאר עמוק בלב האוהדים גם כששיחק בהפועל ירושלים ופרש במדי הפועל ( בירה מכבי ) תל אביב הוא נשאר סמל צהוב. הוא שיחק עד גיל 41 ותמיד נראה בכושר טיפ טופ הוא מקפיד על אורח חיים ספורטיבי ומשטר אימונים.

קצת עצוב לי שמכבי תל אביב לא אימצה לשורתייה את ברקוביץ' לאחר פרישתו כמו שהמערכת נראית שם אני בטוח שמיקי יכל עשות סדר.

אני בטוח שעד היום יש מי שמאמין שאם הכדור האחרון בגמר 87 היה הולך למיקי ( לא היה על המגרש ) ולא לג'מצי מכבי אולי הייתה עם גביע נוסף.

מיקי מלבד היותו סמל צהוב תרם המון לנבחרת הכחול לבן אותה הוביל להשיגים מאז נבחרות הנוער השונות ועד לבוגרת ,השיא כאמור מקום 2 באליפות אירופה בטורינו הישג שטרם שוחזר.

בעקבות ההופעה של ברקוביץ' בטורניר בטורינו הוא זומן למחנה אימונים של אטלנטה הוקס שאומנה בזמנו ע"י יובי בראון היהודי. הוא היה קרוב מאוד להגשים את חלום ה NBA בימים שבהם שחקן אירופי בליגה היה מדע בידיוני

בברקוביץ' היה תחת חוזה במכבי תל אביב שסריבה לוותר לו , הם הגיעו לבית משפט בו השופט שאול אלוני אמר לברקוביץ'-  לא משחרר את מיקי ברקוביץ'. מיקי יש רק אחד. באטלנטה תהיה אחד מ-12. ישפרו לך את החוזה ויאריכו לך אותו ואתה תישאר

אכן משפט צדק 🙂 .

משפט שחקקו הגשש – כשתגדל תהיה ברקוביץ' סימן את הכל עבור הדור של ילדי שנות ה 70, אתה רוצה להיות כדורסלן – ברקוביץ' הוא המודל לחיקוי.

ברקוביץ' היה ספורטאי למופת עם תדמית נקייה אני לא חושב שהיו לו שונאים גם בקרב היריבות הגדולות הוא היה אהוב על שחקניו לקבוצה ועל שחקני היריבות הגדולות.

הוא זכה לשחק 7 פעמיים בנבחרת אירופה ( אני בספק אם יש כיום ישראלי שווה מקום בנבחרת אירופה )

אני לא יודע אם יש מושג כזה שנקרא – מגיע אבל מיקי ברקוביץ' מגיע גם מגיע.

הוא חלק מהתרבות הישראלית אייקון ספורט אייקון תרבות והחל מה 30 ל ספטמבר חבר בהיכל התהילה של פיב"א.

במקום לספר ולספר ולזרוק את מספריו והשגיו נברתי קצת במרשתת ואתן מספר סרטונים של האיש ( בעיקר לצעירים שאולי לא יתרשמו במיוחד )

באחד המשחקים שלא שודר מיקי מוביל קאמבק של מכבי מול ברצלונה מפיגור 100 ל 107 לניצחון 107:108 מי קלע את 8 הנקודות האחרונות של מכבי ? ניחשתם נכון

חשבתם שג'ורדן היה הראשון לשחק עם חום ?

ברקוביץ'מנצח את הפועל רמת גן על הבאזר ודואג לאליפות נוספת של תל אביב

מיקי קולע את סל הניצחון מול בולניה בגמר 1981

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
48 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
אחד העם
אחד העם
27/08/2017 0:27:35

מ.י.ק.י

Berch
Berch
27/08/2017 0:30:10

כבודדד לאיש
בצעירותי עבדתי מלצר בקניון הזהב בראשון. הסתבר שלמיקי ומוטי הייתה חנות משחקי מחשב בקניון והם באו פעם לבקר.
ממש ממש הופתעתי לגלות שארואסטי, שהיה ידוע בכינויו "הקטן" כי הוא תמיד היה הכי נמוך במגרש הוא לא קטן בכלל ורחוק שנות אור מהמטר וחצי שאמא שלי התכבדה בו. מדובר בגבר די גדול…. ורק יחסית לענקי הכדורסל (ולא רק טקצ'נקו) הוא קטנצ'יק.
באותו יום הבנתי עוד שיעור בתורת היחסות 🙂

האווי לאסוף
האווי לאסוף
27/08/2017 21:13:01
הגב ל  Berch

גם לי הייתה כזו חוויה. סביב גיל 9-10 הוא הגיע לגור במושב שלי, ופתאום גילינו שהנמוכציק גבוה מאבא שלי ב3 סנטים, שתמיד נחשב לאיש הכי גבוה שראיתי…

Benny
27/08/2017 0:41:20

באמת הגיע הזמן לבחירה הזו וטוב מאוחר מאשר…
בכל מקרה אני מסכים עם כל מילה שכתובה פה ובעייני למרות ההערכה הרבה לכל הגדולים האחרים – מיקי ברקוביץ היה ונשאר הכדורסלן הישראלי הכי טוב ever. ווינר בנשמה שפשוט לא פחד מכלום לקח את ישראל ושם אותה הכי גבוה שאפשר במפת הכדורסל באירופה בימים שכל המדינה (כמעט…) עמדה מאחרי הקבוצה הזאת. איש עם מוסר עבודה מטורף שהיריבים גם הם כיבדו אותו. מסכים עם כל מה שכתבת מילה במילה. ללא ספק מיכאל ירדן הישראלי. ומזדהה גם אם חוסר ההבנה איך לסמל הענק הזה לא היה אף פעם מקום במערכת של מכבי אחרי שפרש. תודה על המאמר ועל זה ששמת אור על הארוע החשוב הזה שכמעט ונעלם השבוע בין שלל דיווחי הספורט השוטפים.

MBK
MBK
27/08/2017 1:59:03
הגב ל  Benny

תודה בני 👍

אהרון שדה
אהרון שדה
27/08/2017 1:01:43

מיידן תודה ותמיד נחמד להיזכר במיקי.
לא ברור לי משמעות בחירתו להיכל התהילה של פיבא מצד זה שהישראלי הראשון שנבחר הוא נח קליגר.
שלא יהיו הבנות מדובר בעיתונאי היסטורי שאהבתי מאד .(בייחוד בהבנתו בטור דה פראנס לידיעת פאקו ,עידן ומתן ).
אבל מה לו ולפיבא ? ועוד לפני מיקי ?
זו הסיבה מדוע אני לא השתגעתי מהתרגשות למרות שזה מחמם לב.

בכל אופן אני זוכר את הרגעים שכתבת ממקי ועוד רבים אחרים.
רגע משמעותי ביותר הוא סל הניצחון שלו על נבחרת צכוסלובקיה סגנית אלופת אירופה דאז שהעלה את נבחרתנו למנדובסקט 86 האחרון עד כה (שם סיימנו במקום 7 המכובד מתוך 24 נבחרות ).
המשחק נגמר בתוצאה 90-92 ושווה לראות את סל הניצחון האופייני למיקי (אני זוכר לו גם את סל הניצחון מול ריאל מדריד בעונת 86-7 של פרננדו מרטין המנוח וד"ר חואן אנטוניו קורבלאן (כמה שאני אוהב לגלגל את השם הזה על הלשון ). במשחק להיות או לחדול קלאסי שבסופו מכבי החלה במסע שהעלה אותה לגמר (ושם צביקה השאיר אותו בספסל בזמן שגמצי זרק אמיר בול לזריקת גביע ).
גם את החטיפה מול קובנה בעונה הבאה בניצחון הקריטי 84-88 לא אשכח בדרך לעוד גמר בעונה האחרונה שלו בצהוב .

MBK
MBK
27/08/2017 1:53:28

התייחסתי לגמר של 87 בפוסט
לטובת כולנו אני שמח שלא השגעת ,מהתרגשות

אהרון שדה
אהרון שדה
27/08/2017 2:29:54
הגב ל  MBK

אגב ה107-108 של מכבי על ברצלונה בעונת 87-88 היה במחזור הראשון בבית הגמר (4/8 עולות לפיינל פור )
התוצאה הזו הייתה משמעותית שכן מכבי וברצלונה התחרו כמעט עד הסוף על הכרטיס הרביעי בסופו של יום דן בוס בשר התותחים של הבית הדהימה כשניצחה את ברצלונה ואיפשרה למכבי לעבור את ברצלונה בדרך לפיינל פור ולגמר נוסף.
לא נכנסתי לקטע היוטוב שהבאת אבל מהזיכרון בלבד מיקי קלע 7/8 האחרונות (את הנקודה הנוספת קלע בראלו במשחקן הראשון ….הוא נתן סט' מטורפת של איזה 36 נקודות וכמות של דן ספרתי בכ"ח ).
הזיכרון הוא לא מהמשחק …שלא שודר אלא מהעיתון של יום שישי …שבכלל סיפר לי שמכבי ניצחה (ייתכן שגם ברדיו הייתה שביתה ).

MBK
MBK
27/08/2017 3:30:27

לא ראית את הסרטון המצורף ?
ואתה מגיב על סמך גזיר עיתון שקראת כשהיית בן 11 ?
הסיבה שבארלו סיפק מספרים כאלו היא
קווין מגי לא שיחק במשחק
בארלו עם 36 , ג׳מצי עם 34
ברקוביץ ׳ עם 18 כולן במחצית השניה
נראה לי שאתה מפספס את הפוסט שעוסק במיקי ופחות בבארלו
הסיבה ששאלתי מי קלע את הנקודות האחרונות כי רצית שיצפו בסרטון המצורף

אהרון שדה
אהרון שדה
19/09/2017 10:48:49
הגב ל  MBK

בסרטון לא מראים את כל 8 הנקודות

צביקה
צביקה
27/08/2017 1:06:09

הזכרת רגעים בלתי נשכחים של מיקי!

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
27/08/2017 1:48:29

מדוע האמריקנים מג'יק ובירד לא נבחרו? הם קודמים לאובקטר בהשפעה שלהם על המשחק!

MBK
MBK
27/08/2017 1:56:55

תודה רבה ציפור ,כפי שהבחנת נושא הפוסט הוא ברקוביץ
אני מציע לך לשלוח תלונה בנושא באתר של פיב״א
איך העזו לבחור ישראלי בעוד שמג׳יק ובירד קדמו לאובקטר בהשפעתם על המשחק

מיקי
מיקי
27/08/2017 9:48:08
הגב ל  MBK

+1987….
תגובה ציונית הולמת…
נחנקתי מצחוק

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
27/08/2017 15:34:38
הגב ל  MBK

הכוונה כמובן לאוסקאר רוברטסון שעם כל הכבוד לט"ד בעונה שלמה, מג'יק ובירד קודמים לו וגם לרובינסון ווילט וכארים והחלום ושאק קודמים לרובינסון בגזרת הסנטרים אך גם לרוברטסון.

ערן
ערן
27/08/2017 21:35:59

he was inducted into the Basketball Hall of Fame, and in 2016, he was inducted into the FIBA Hall of Fame.
דווקא האקים כן צורף להיכל התהילה

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
27/08/2017 23:58:48
הגב ל  ערן

זה מה ששאלתי מדוע מג'יק ובירד לא ען כל התרומה שלהם לליגה והעניין שהכניסו לנב"א עם היריבות הגדולה (והחברות הגדולה). השפעתם על הכדורסל הייתה גדולה מאוסקאר ורובינסון והאקים ועוד. יחד עם מייקל היה ראוי לצרף אותם, שתי הכתפיים שעליהם התאוששה ליגת הנב"א ומי שאחריהם המשיך את העניין בליגה והעלאת הפופולריות שלה.

שעיה
שעיה
27/08/2017 1:55:03

איזה מקריות שבשני משחקי הכדור הפופולריים בישראל, שני הגדולים ביותר הם ברקוביץ'. אני חייב לסייג שהכדורסלן הישראלי שהכי אהבתי לראות זה עודד קטש.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
28/08/2017 0:01:09
הגב ל  שעיה

שפיגלר הוא שנבחר ככדורגלן הישראלי הטוב בכל הזמנים. לא ברור שברקוביץ' טוב מחיים רביבו או בניון.

רועי ויינברג
27/08/2017 2:01:11

אחלה מאמר. בשאיפה יגיע גם להיכל ע"ש נייסמית'.

IDO
IDO
27/08/2017 2:06:52

השחקן היחיד שיש עליו פה קונצנזוס (אני מקווה…)

אפלטון
אפלטון
27/08/2017 2:15:31

תודה מידן. סתם שאלה שעלתה לי מהפוסט כי באמת לא ראיתי את ברקוביץ' משחק בשיאו. כתבת שהוא לא היה קלע גדול, אבל ידע לקלוע כשצריך. למה ברקוביץ' נחשב טוב יותר מג'מצ'י? מה היה מיוחד בו חוץ מכריזמה?

אהרון שדה
אהרון שדה
27/08/2017 2:22:18
הגב ל  אפלטון

ווינריות .
סלי ניצחון שהכסף מונח כל השולחן.
ראיתי השבוע פוסט שתוהה מה היה מעמדו מעמדו גמצי אם השלשה ההיא ב 87 הייתה נכנסת .
לדעתי היה מתקרב מאד למיקי.
…..אבל השלשה לא נכנסה .

אפלטון
אפלטון
27/08/2017 2:27:41

אוקיי, זו תכונה שאני לא מחזיק ממנה דווקא. בעיקר תכונה מומצאת על ידינו על סמך מזל של זריקה אחת בזמן ספציפי.
מחכה לעוד דעות ורעיונות, בעיקר בגלל שהקונצנזוס כל כך רחב בעניין.

אהרון שדה
אהרון שדה
27/08/2017 2:38:47
הגב ל  אפלטון

אפלטון לא נראה לי ששייך כאן מזל .
1. היה הראשון לזכות כישראלי בכיר בגביע אירופה.
2. היה הישראלי הבכיר של הנבחרת שהגיע לגמר גביע אירופה ונבחר למצטיין הטורניר.

ולטענתך על מזל מזל …אפשר לומר על זריקה אחת לא על כל כך הרבה סלי ניצחון .
הייתה למיקי רשימה בלתי נדלין של סלי ניצחון .
מיידן הזכיר את הם האחרונותמול ברצלונה .
אני זוכר כמה משל עצמי תמיד במשחקים קריטים .
כמו הסל ניצחון מול ריאל מדריד בבית גמר 87.
או מול קובנה 88 .
כנ"ל בנבחרת את סל הניצחון מול סגנית אלופת אירופה צכיה וכן בגמר הפליאוף איך הוא משחיל 3/3 מהקו בגמר סל 1 מול אליצור נתניה הפיגור 103-102 .
בקיצור היה השחקן הכדור האחרון הכי טוב בארץ (יש עוד אינסוף דוגמאות ).
גמצי שהיה קלעי מוכשר ממנו ייזכר תמיד גם בגלל
0/3 בגמר גביע אירופה .
וכן בגלל ההחטאה ההיא בגמר גביע אירופה 87 או בגלל ההחלקה מול אסטודיינדס
זה ההבדל המהותי ביניהם נקודה.
ושוב. ..אם השלשה ההיא בגמר 87 הייתה נכנסת ייתכן שגמצי היה קרוב מאד למיקי בתפיסה הרווחת מי גדול שחקני ישראל בכל הזמנים .

מיקי
מיקי
27/08/2017 9:53:49
הגב ל  אפלטון

בתרגום למונחי נ.ב.א – מיקי היה מייקל ודורון היה אלכס אינגליש – קלע טהור ולא הרבה יותר מזה.

no funny shtuff
no funny shtuff
27/08/2017 11:51:54
הגב ל  אפלטון

פשוט מאוד- מיקי זכה בשני גביעי אירופה ובעצם היה אבן הבניין של מכבי ת"א כמושג ישראלי (הגביע הראשון, צסקא, רלף, וירטון, ימי חמישי, ערוץ 1וכו' וכו').
ג'מצ'י לא רק שלא זכה באף גביע, ברוב חוצפתו הוא החליק והפסיד במו ידיו את אותו משחק זכור.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
27/08/2017 21:16:08
הגב ל  no funny shtuff

החליק רק אחרי שליפין בזבז את רוב ההתקפה בכדרור, ומסר לו בשנייה האחרונה

נתן
נתן
27/08/2017 22:37:11
הגב ל  אפלטון

יותר חשוב מווינריות, מנהיגות אמיתית. היה לו מספיק אומץ לסחוף אחריו קבוצה שלמה, תכונה שיש והיתה למעט שחקנים. לא מפתיע שהוא הראשון שזכה בתואר אירופי מהישראלים.
לי דוקא זכור סל מאד לא חשוב שקלע במשחק נגד צסק"א, במתפרצת או במשחק מעבר בכניסה לסל על טקצ'נקו. כשלכולם רועדות הידיים בפתיחת המשחק, וזה כולל את הצופים בבית, ברקוביץ' מראה חוסר פחד מוחלט וקובע טון מאד ברור, שבאים לנצח בלי רגשי נחיתות. אפשר להגיד שבמידה רבה הוא עשה את מכבי ת"א למה שהיא (יחד עם כמה אחרים).

איבו נאקיץ
איבו נאקיץ
28/08/2017 1:15:02
הגב ל  נתן

טור מעולה.
מיקי הגדול מכולם.
טקצנקו לא שיחק בצסקא

MBK
MBK
27/08/2017 3:18:48
הגב ל  אפלטון

מבחינת כשרון נטו אני חושב שג׳מצי היה מוכשר יותר בעיקר בגלל שהיה אתלט וקלעי טוב יותר מ 3
למיקי היו את ה 2-3 מובים שלו שעשה אותם בצורה מושלמת
ברמת ההישגים ברקוביץ נותן נוק אאוט
אני חושב שג׳מצי היה מכונה של תארים אישיים בעוד ברקוביץ מימש את עצמו ברמת הקבוצה
ברקוביץ גם היה פיגורה כבן אדם ודמות שאין עלייה עוררין הוא היה המכלול
הוא שיחק בתקופה שלא הייתה קשת 3 אבל כשהוסיפו את הקשת הוא פיתח יכולת קליעה מדאון טאון שהייתה למעלה מהממוצע

עידן
עידן
27/08/2017 4:12:24
הגב ל  MBK

+ 1 ותודה על הטור מידן

IDO
IDO
27/08/2017 4:23:24

הוא היה חודר. השילוב מיקי+מוטי היה שווה 30 נקודות במשחק

מנחם לס
מנחם לס
27/08/2017 6:42:12

אני ידיד ממש טוב של מיקי, ואני מאושר ממש.

אבל למה שאקיל? מה הוא עשה, והיכן?

סלים ווארזה
סלים ווארזה
27/08/2017 7:07:31

אדריכל הניצחון, ארכיטקט הניצחון, ארכיבישוף הניצחון.

אולי הניצחון הגדול ביותר אי פעם של נבחרת ישראל – על יוגוסלביה באליפות אירופה 79. מיקי עם סל הניצחון.
איזה פרפרים היו לי בבטן כשהאזנתי למשחקים ברדיו

https://www.youtube.com/watch?v=IqIeeKkWqpQ

Carmel
Carmel
27/08/2017 8:47:54

מיקי גדול ספורטאי ישראל.
ה 17/02 זה לא מקריות, גם הניצחון הגדול על צ.ס.ק היה בתאריך זה.
יובי בראון למיטב ידיעתי לא יהודי, אתה מתבלבל עם לארי בראון.

יובי בראון באחד משידורי ה NBA, טען שמיקי יכל להיות הכוכב האירופאי הראשון ב NBA, ולדעתו אם היה מגיע לאטלנטה היה תוך שנתיים שחקן חמישייה ובהמשך היה הופך למנטור של דומיניק ואז אולי לדומיניק היתה דוגמא לאיך צריך להתנהל ווינר, ואז אולי היה לאטלנטה טבעת.

להזכיר שמיקי שחק שנה אחת במכללת UNLV, שם תפס את משבצת השחקן הששי, המאמן שלו טרקניאן אמר שמיקי היה השחקן השני הכי טוב שאימן אחרי האדמירל.

MBK
MBK
27/08/2017 9:09:12
הגב ל  Carmel

צודק לגביי יובי בראון הוא קתולי מבית טוב ,לא כל אחד מושלם 👍

ori88
ori88
27/08/2017 10:38:48

מאמר נפלא ביותר ונכון. כמה הערות ושאלה בסוף.

1. בעיקרון מיקי, שהוא גדול שחקני ישראל ואליל נעוריי, היה די מוגבל. אני מתכוון למשל ליכולת כדרור לא בולטת וכן אי שימוש ביד שמאל.
כמו כן לא זכורה לי יכולת הגנה יוצאת דופן. בזה ג'מצ'י עלה עליו (כניסות ביד שמאל, ריבאונד).
2. כאשר הכניסו את קשת ה – 3, מיקי אמר בעצמו שלג'מצ'י זה בא טבעי והוא עצמו היה צריך לעשות התאמות.
3. אני ראיתי אותו מתאמן, א ח ר י האימון של מכבי (כולם כבר במקלחות). נשאר עם אחד הצעירים ועושה ספרינטים באלכסון. איזה ספורטאי.
4. הוא גם איש משפחה למופת. לא תשמע עליו שום דבר שלילי.

שאלה
——-
האם ידוע ות ססטיסטיקות אישיות עליו כמו %מהעונשין, נקודות/אסיסטים וכו' ?

MBK
MBK
27/08/2017 10:56:55
הגב ל  ori88

אין תיעוד מלא לסטטיסטיקות משנות ה 70 וה 80 בטח לא של אחוזים וכו
אני מעריך שהוא קלע באזור ה 50 אחוז מהשדה וסביב ה 80 ומעלה מהקו

ori88
ori88
27/08/2017 11:26:41

תוספת קטנה שלי – הוא היה צריך להיות הראשון באנ בי איי, ללא ספק. היה חוזה עם אטלנטה, אבל לעניות דעתי לא היה לו הרבה מה למכור שם (מבחינת הגנה, יכולות 1X1 וכו').

אבל מכבי כמו מכבי – לא מעניין אותה שום דבר חוץ מעצמה. הרסו לבנאדם את הנסיון "לחיות את החלום"

סלים ווארזה
סלים ווארזה
27/08/2017 12:22:23
הגב ל  ori88

מבחינתי כאוהד מכבי – טוב שכך. בלי מיקי מי יודע איך מכבי הייתה מתפתחת. גם בהשגים הכי גדולים של נבחרת ישראל מיקי היה דמות מפתח, ואם היה בNBA – אולי כל זה לא היה קורה.
הייתה לו קריירה מדהימה גם כך במדינה שבה הוא היה ונשאר קונצנזוס לאומי ואחד הספורטאים הישראלים האהובים אי פעם.

יניב
יניב
27/08/2017 11:53:46

תודה מידן.
הייתי ביד אליהו במשחק שהבאת מול ברצלונה ואיזה אקסטזה הייתה בהיכל.משהו מטורף.
לגבי שונאים אז רק צריך לציין שמי שמנע עונת פרישה של ברקוביץ במכבי היה ג'מצי שחשש ממנו.
ומילה לאלפלטון אני מבין את ההסתייגות שלך מהמושג ווינריות אבל בדיוק כפי שהכדור האחרון היה הולך למייקל וידעת שהוא ידע לעשות את הפעולה הנכונה אז אותו דבר ברקוביץ,ידעת בלי צל של ספק שהוא יעשה את הפעולה הנכונה וינצח את המשחק

no funny shtuff
no funny shtuff
27/08/2017 12:00:03

מאמר מצויין וחשוב.
מיקי באמת קונצנזוס, גם בעיני אוהדי מכבי אפילו שעבר לשחק בראשל"צ והפועל.
לפני כמה שנים נפלתי במקרה על משחק שלו כשהוא היה בהפועל ת"א, והיה כבר ממש מבוגר (לא בגיל שחושבים על קבורה/שריפה), במשחק מול הפועל ירושלים. המשחק היה נהדר, מיקי היה טוב, אבל הדובדבן שבקצפת היה סל ניצחון שלו מהסרטים. לראות אותו מחייך ונישא על כתפי האוהדים- פרייסלס.

גיא הרשע
גיא הרשע
27/08/2017 12:09:42

תודה, מידן.

איך יודעים שברקוביץ' הוא אחד מגדולי האירופאים ששיחקו?

http://www.eurohoops.net/en/eurobasket/118100/the-greatest-scorers-in-the-eurobasket/4/

כאשר מוצאים אתר שהוא לא ישראלי,
ומוצאים את ברקוביץ' במקום ה-7 ברשימת דגולי הסקוררים בתולדות היורובאסקט (לפני – פטרוביץ', קוראץ', גאסול, פארקר, נוביצקי, וגאליס).
כבוד.

ד"ר הופמן
ד"ר הופמן
27/08/2017 18:34:57

תודה מידן שהזכת לי איזה שחקן נהדר הוא היה. אחד ויחיד…

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
27/08/2017 20:26:35

מעולה! תודה רבה

האווי לאסוף
האווי לאסוף
27/08/2017 21:19:36

נהדר, תודה.
את גדולתו של מיקי אפשר לתאר במשפט אחד, שנאמר כמובן על ידי מיקי עצמו: " אני עובר ליד יד אליהו, רואה אור דולק, נכנס פנימה וקולע את סל הניצחון"

captain beefheart
captain beefheart
28/08/2017 1:27:21

בזיכרון שלי טלבוט היה לגיונר ומיקי הסופרסטאר הישראלי הראשון והאמיתי. את דעתי עליו שיקף יפה גידי גוב בשנות התשעים בתוכנית הטלויזיה. כשמיקי נכנס לאולפן גוב כרע ארצה ונישק את הנעליים שלו. ראסמי.