פינת הגולש הצעיר: מחשבות של אוהד בוסטון לאחר הטרייד / עמית ירקוני (16)

לאחר הטרייד המדובר ניגשתי לכתיבה ברגשות מעורבים. מצד אחד הרגשתי איך הקבוצה האהודה שלי עושה עוד צעד קדימה בדרך (בתקווה) לעבר גמר ה-NBA, ומצד שני כאב לי מאוד לראות את שני השחקנים האהובים עלי ביותר מהקבוצה הנוכחית עוזבים יחדיו ועוד ליריבה הגדולה ביותר בקונפרנס. הנה מספר נקודות שחשבתי עליהן לאחר הטרייד:

    1. נאמנות – לפני קצת יותר משנה, קווין דוראנט עשה את הצעד מעורר המחלוקת ועזב את אוקלוהומה בשביל להצטרף לקבוצה שהדיחה אותו במקום לנסות להמשיך להתחרות בה, כידוע קווין דוראנט ספג הרבה ביקורת על המהלך המדובר ובעיקר על נאמנותו לקבוצה שבחרה אותו בדראפט. ובימינו, קווין כבר אלוף ופיינלס MVP מסמן את הטוויט הבא בלב:

הטוויט הזה, שככל הנראה מספק לנו הצצה למוחו של קווין דוראנט ולחלק משיקוליו בעזיבת OKC , מראה לנו עד כמה הליגה יכולה להיות אכזרית. תומאס הוא אחד משחקני הנשמה הגדולים ביותר ולימד את כולנו שלא משנה כמה קטן אתה וכמה מזלזלים בך, אתה עדיין יכול לנצח את כולם בעזרת הרבה עבודה קשה ואמונה. אחרי אחד הרגעים המרגשים בהיסטוריה של הליגה בו הוא עלה לשחק בפלייאוף בשביל קבוצתו לאחר המוות של אחותו (וסליחה מראש אם קצת נסחפתי אבל אני מרגיש שזה נכון לגמרי) הוא מועבר בטרייד, ממש לא הסיום ההוליוודי הרגיל לאגדה שכזאת.

אמנם הצעד מקצועית נראה לי נכון אבל אין ספק שזהו לא הסיום לו תומאס ראוי לתקופה מדהימה שכזאת בבוסטון. אין ספק ששני המהלכים המדובר מראים יותר מתמיד את המגמה הנוכחית בNBA וכנראה בספורט המקצועני בכלל, תעזוב או שתועזב.

2.המקסימום שבמקסימום? – אין ספק כי הבאתו של היוורד בתחילת הקיץ היא שידרוג מקצועי אדיר לקבוצה שסיימה ראשונה במזרח והגיעה לגמר המזרח, אבל ככל הנראה הם גם המהלך הזה לא הצליח להרגיע את דני איינג'. הג'נרל מנג'ר המצוין לא רצה לתת לאייזיאה מקס אך עדיין פחד לאבד אותו בחינם בסוף העונה. המצב הזה גרם לראשו של איינג' לקדוח ללא הפסקה וכל ריטוויט של אייזיאה על חוזה המקס הקרב ובא (https://twitter.com/OBMcfly/status/896004875825426433) הוריד לאיינג' עוד שעה מהחיים.

לכן ה-GM הבין שהוא חייב לעשות מהלך ומהר. באופן אישי אני חושב שאייזיאה לא שווה חוזה מקס, למרות כל האהבה וההערצה שלי כלפיו צריך לזכור שהוא בן 28, ככל הנראה אחרי עונתו הטובה בקריירה, וגם אם הוא יצליח לחזור על הישגיו מהעונה שעברה לא ברור לעוד כמה שנים. וכל זה עוד לפני שהתחלנו לדבר על הפציעות שלו באזור המותן-ירך שגם עוררו לא מעט חששות אצל דני איינג' (הודה ש"הפציעות שיחקו תפקיד בהחלטה" כדבריו לאחר הטרייד).

3.מצב השוק – דני איינג' ויתר על יותר מדי בטרייד הזה. בנוסף לתומאס שהוכיח את עצמו בכל שנייה על המגרש הוא ויתר על שני נכסים מאוד חשובים. הראשון הוא ג'יי קראודר, שחקן שהגיע כ"פושר" בהגדרה יפה בטרייד של רונדו ולאט ולאט הפך לשחקן D&3 מצוין תחת הדרכתו של בראד סטיבנס, מצרך חשוב מאוד שממש לא קל להשיג בליגה של ימינו. עוד וויתור גדול הוא על הבחירה של ברוקליין שצפויה להיות בין הראשונות בדראפט הבא וחבל סתם לאבד. החבילה שבוסטון שלחה היא מוגזמת מדי לדעתי, אפילו יותר לאחר הדיווחים על שפניקס סירבה לתת את ג'וש ג'קסון ואריק בלדסו תמורת קיירי, חבילה שלדעתי שווה הרבה פחות מהחבילה של בוסטון. לדעתי, בעזרת עוד קצת משא ומתן איינג' שידוע כשועל טריידים ערמומי ביותר (תשאלו כל אדם בברוקלין) יכל להוציא עסקה טובה יותר אבל איך אומרים- לא בוכים על חלב שנשפך.

*כמובן שגם אנטה זיזיץ' היה חלק מהטרייד אבל בעיקר בשביל איזון משכורות ואין לי יותר מדי מה להוסיף עליו.

4.התחלה חדשה – לאחר הטרייד בוסטון נשארה עם 4 שחקנים בלבד מהעונה הקודמת: אל הורפורד, מרקוס סמארט, ג'יילן בראון וטרי רוז'ייר. גם ג'רלד גרין עדיין פרי אייג'נט ויוכל לחזור. הקבוצה שונה מאוד ואיבדה הרבה מן הזהות הגנתית שמאוד אפיינה אותה בעונות הקודמות, ולכן יהיה מעניין מאוד לראות כיצד בראד סטיבנס יאמן קבוצה עם כל כך הרבה כישרון התקפי, ואיך תסתדר ההגנה ללא בראדלי וקראודר שהיו שני שחקני ההגנה הטובים ביותר בקבוצה.

עוד יהיה מעניין לראות איך גורדון היוורד וקיירי יסתדרו, ואיך הורפורד יקבל את מעמדו ככינור שלישי לאחר שהובא כסופרסטאר רק בקיץ הקודם (להזכירכם הוא מרוויח 27 מיליון בעונה הקרובה). אני די אופטימי, כי היוורד שחקן חכם מאוד והוא הראה את זה בהתפתחות שלו משנה לשנה בליגה ולכן אני מאמין שהוא יסתדר עם קיירי. ראינו בשנים האחרונות תקדימים אחרים של פאוור פורוורדים אחרים שהפכו בהצלחה לכינור שלישי (בוש ולאב). לא משנה אם יהיה טוב או רע, אין ספק שיהיה מעניין.

5.שחקן>קבוצה? הקלישאה אומרת שאין אף שחקן שגדול מהקבוצה אך כשזאת עומדת למבחן המציאות, אנחנו רואים כמה זה לא נכון ואדון ג'יימס מוכיח את זה בכל יום שהוא ממשיך להיות השחקן, מאמן, GM, בעלים, מקבל ההחלטות בפועל וראש העיר של קליבלנד. אבל עדיין, בספורט בכלל ובNBA- בפרט, היו מקרים שבהם שחקנים שלא מרוצים בקבוצתם ולכן הם ביקשו לעזוב. לפעמים בקשות השחקנים נדחות ואין להם הרבה מה לעשות בנושא שהרי הם תחת חוזה, אך המקרה של קיירי הוא יוצא דופן מכיוון  שהבקשה שלו התפרסמה בפומבי דבר שאולי פגע בערך הטרייד שלו מבחינת הקאבס. יכול להיות שקיירי התחיל פה טרנד חדש: אתה שחקן גדול שקשה להעביר בטרייד?

תודיע על טרייד בפומבי, תוריד את הערך שלך וקח תגדיל את רשימת היעדים הפוטנציאלים שלך… לקיירי זה כבר עבד שהרי הוא קיבל את שני הדברים שהוא רצה קבוצה חזקה מאוד ובנוסף הוא האיש הראשי בקבוצה. אמנם היוורד שם, אבל אי אפשר להשוות את הדומיננטיות שלו ביחס לזו של לברון.

6.הצד השני – כמה מילים על הצד של קליבלנד. הם קיבלו ככל הנראה יותר משהם יכלו לבקש, וכרגע היום שאחרי לברון נראה פחות גרוע (למרות שבכנות הוא גם לא יהיה טוב). במידה ולברון עוזב בקיץ הבא הם יוכלו להחתים את תומאס על מקס ועדיין יישארו עם שחקנים די טובים מסביבם כמו קראודר ותומפסון (אבל ללא הרבה מקום בתקרת השכר).

בנוסף הם יוכלו לגייס שחקן צעיר ומבטיח מאוד כבר בשנה הבאה בעזרת הבחירה של ברוקלין. בראייה לטווח הקצר יותר, תומאס אמנם שחקן פחות טוב מקיירי אבל העונה יהיה לו גיבוי מצוין בדמות רוז שיוכל לתת דקות מצוינות שככל הנראה הוא לא היה מקבל כל עוד קיירי בקבוצה. ולא לשכוח את קראודר שלדעתי הוא תוספת פשוט אדירה שיכול לעזור המון בצד ההגנתי לקליבלנד, ולספק שלשות וקור רוח לקליבנד במחיר מציאה של פחות מ-7 מיליון דולר בעונה הקרובה. אם הדברים יתחברו לקליבלנד לדעתי יש להם את הקבוצה הטובה ביותר שהם אי פעם העמידו מסביב ללברון.

לסיכומו של עניין, היה פה WIN-WIN-WIN, כולם ניצחו, מקרים כאלה הם די נדירים אבל לדעתי כולם ניצחו. קיירי קיבל את מה שהוא רצה, בוסטון קיבלה שחקן אדיר ולא איבדה את תומאס בחינם וקליבלנד חיזקה את הקבוצה הנוכחית והכינה את עצמה טיפה יותר ליום שאחרי.

 

 

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

    1. ד"ר, תראה את המקטע מכתבה שהבאתי מ-CSNNE.

      יש סיכוי שבגלל המידע הרפואי כאן, במידה וההשלכות אכן הן לטווח הארוך, תקדים בעבר מוכיח שהמקובל הוא להוסיף לעסקה (לא משנה מה הייתה) עוד בחירת סיבוב שני. שים את העקרונות שנייה בצד – הבחירות בסיבוב השני לא יזיזו לך במעט.

      1. סיבוב שני, מקובל עליי השאלה היא כמה ושל מי?
        תומס כנראה יצטרך לעבור איזה שהוא הליך רפואי כדי לפתור את הבעייה וברור שקרודר זיזיץ והבחירה של ברוקלין הן הפיצוי על חוסר כשירות זמני של תומס.

  1. עמית, כל הכבוד על הכתבה. מסכים איתך בכל הנקודות כאן וגם מבין לליבך. אשמח לראות את שמך יותר גם באזור התגובות באתר ושנוכל לקיים דיונים פוריים על הקבוצה.

    חשוב לי רק לציין – אכן יש גם מה להוסיף על זיזיץ'. אפשטיין לך את זה ככה: בוסטון לא רק הציעו את העסקה הכי טובה, הם אף נתנו לקאבס עוד פרוספקט צעיר שפותר להם עוד בעייה שהייתה להם והיא גבוה שיכול לתרום בצבע בריבאונד ובנוכחות שלו, אך בתור שחקן ספסל.
    רבים אף יודעים שאני אישית תופס מאוד מהסנטר הצעיר. אני חושב שהנוכחות שלו בעסקה רק מעצימה את הפער שקיים את העסקה הזאת לשאר העסקאות שהיו קיימות עבור הקאבס בשוק.

    גם בקאבס אמרו לפני כל הבלאגן – "התחושה היא שזאת עסקה שנועדה להיות". זה למה לא שינה להם שזה עם ה-יריבה שלהם במזרח. זה למה בעיקרון העסקה הייתה קיימת כחודש והם יצאו לחפש עסקה טובה יותר בכדי לנסות לשכנע כך את הסלטיקס לתת את טייטום ולא את הבחירה מברוקלין.

  2. האמירה של דוראנט מוגזמת.
    תומאס עצמו 'הרוויח' ממשחקיו באותה תקופה. הצלחתה של הסלטיקס היא הצלחתו, בסופו של דבר. עוד רגע נחליט ששחקן שמתאבד על המגרש בשנת חוזה, עושה זאת בהקרבה עילאית לטובת בעלי הקבוצה. ממש לא.

    1. שם המשתמש שלך פשוט מחליא וזהאומר שאתה אדם כזה!!!
      אם כל הדברים שהלא חיוביחם שיש בהתנהלות כסן או אחרת של לברום הוא לא עשה פשע נגד האנושות וגם לא כל עברה פלילית. כל ההתנהלות של שונאי לברון, או כל שחקן אחר, היא פשוט שערוריה ובושה וחרפה וגועל נפש!!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט