היום לפני 28 שנה: פיט רוז מושעה מבייסבול לכל ימי חייו / מנחם לס

 

24 לאוגוסט, 1989, ניו יורק

באומרו שהוא מאמין שפיט רוז הימר על משחקי בייסבול – כולל משחקי קבוצתו – הקומיסיונר של בייסבול ברטלט ג'יאמני השעה את רוז מכל פעילות או מעורבות ב-MLB  לכל ימי חייו.

סיכום ההסדר בין שני הצדדים שכלל 5 עמודים נחתם ע"י הקומיסיונר ופיט רוז. ההסכם כולל את כל מה שהקומיסיונר רצה להשיג, אבל הוא מרשה לפיטר רוז להכחיש שהוא התערב על משחקים.

ה'הסדר' כולל פיסקה המאשרת שלפיט רוז ישנה רשות להגיש בקשה לביטול האיסור להיות מעורב בבייסבול אחרי שנה לפי חוק הליגה 15(C) הקובע שכל שחקן או מנג'ר שהליגה גזרה עליו "איסור" (INELIGIBILITY") לעסוק בענייני בייסבול, יכול להגיש בקשה לביטול האיסור אחרי שנה, פעם בשנה.

'ההסכם' לא כולל הודאה ישירה וחד משמעית שפיטר רוז התערב על משחקי בייסבול. למעשה, הכתוב הוא "Nothing in this agreement shall be deemed either an admission or a denial" by Mr. Rose of the charges that he bet on games.

אבל במסיבת העתונאים מיד אחרי ההסבר על 'הסידור', הקומיסיונר אמר: "בגלל חוסר הוכחות הנובעות מעדות, וחוסר הוכחות נגדיות, עלי להסתמך על ה-FACTUAL RECORD של ה-"DOWN REPORT" (שחקר את הפרשה ומסקנותיו היו שפיטר רוז התערב על משחקים, מ.ל) עלי להסיק את המסקנה שהוא הימר על משחקי בייסבול"

-גם על משחקי ה-REDS?

-כן!

(מה שחשוב להזכיר הוא שאין אף הוכחה שפיטר – שהיה גם שחקן וגם מנג'ר של הקבוצה – התערב אי-פעם על הפסדה  של קבוצתו, 'או על פער ניצחון'. "רק על 'ניצחון' הרדס")

פיטר רוז אמר במסיבת עיתונאים בריברפרונט סטדיום בסינסינטי: "ללא קשר, ובניגוד למה שהקומיסיונר אמר, אני מעולם לא התערבתי על משחקי בייסבול בליגה". על זה הוא הועיד בשבועה יותר מפעם אחת.

עורכי הדין של הקומיסיונר, וראובן כץ, עורך דינו של רוז, אמרו שהם לא עשו כל דיל על ה-REINSTATEMANT של רוז. המסמך כולו בן מאות העמודים כולל הוכחות על קומפלסיות ההימורים של רוז. הוא כמעט הודה שהוא ADDICTED להימורים אבל גם שביכולתו לא להמר והוא מבטיח "לא להמר יותר לעולם על קבוצות ספורט".

פיטר רוז הוא לא איזה ג'ו-שמו בבייסבול. ה-4256 HITS שלו עדיין מחזיק כשיא החבטות של הליגה – שיא שלעולם לא יישבר לדעתי, ולפחות לא בימי חיי או חייכם –  והוא ללא ספק הכוכב הגדול ביותר מאז 'SHOWLESS JOE JACKSON (מגרינוויל, דרום קרולינה) ושבעה שחקנים אחרים מהשיקגו ווייט סוקס נאשמו ב-FIXING של הוורלד סרייס של 1919 ע"י הקומיסיונר לנדיס.

פיטר שנולד ב-1941 ושהיה מכונה משך רוב הקריירה שלו "CHARLIE HUSTLE" היה אחד משחקני הבייסבול הגדולים מכולם שעשה הרבה יותר עם HUSTLE מאשר כשרון. הוא שיחק במייג'ורס מ-1963 עד 1986 והיה מנג'ר מ-1984 עד .1989 . הוא היה " SWITCH HITTER" (שבחט ימני נגד פיצ'ר ימני ושמאלי נגד פיצ'ר שמאלי) והוא עדיין המוביל ב-MLB בחבטות לקריירה (4,256), מספר משחקים (3,562), מספר פעמים כחובט (14,053), מספר ה-SINGLES (3,215), ומספר ה-OUTS (10,328). יש לו שלוש טבעות וורלד סרייס, 3 תוארי 'החובט מס' 1", ופעם MVP. שני GOLDEN GLOVES ורוקי העונה. 17 פעמים אול סטאר ב-5 עמדות שונות.

***********************************

As of late 2003, Pete Rose had been denied election to the Baseball Hall of Fame, which remained a divisive issue among fans. Although Commissioner Giamatti said he concluded that Rose had bet on baseball games, including those of the Reds, Rose continued to deny those findings. In August 1990 he entered a federal work camp in Marion, Ill., where he served a five-month sentence for tax evasion on income from his betting winnings and collectible shows

********************************

In his autobiography My Prison Without Bars, published by Rodale Press on January 8, 2004, Rose finally admitted publicly to betting on baseball games and other sports while playing for and managing the Reds. He also admitted to betting on Reds games, but said he never bet against the Reds. He repeated his admissions in an interview on the ABC news program Primetime Thursday. He also said in the book he hoped his admissions would help end his ban from baseball so he could reapply for reinstatement.

In March 2007, during an interview on The Dan Patrick Show on ESPN Radio, Rose said, "I bet on my team every night. I didn't bet on my team four nights a week. I bet on my team to win every night because I loved my team, I believed in my team", he said. "I did everything in my power every night to win that game.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. אחחח…. הימים היפים של מעט כלי תקשורת שמרוכזים בממש מעט ידיים
    כזה גיבור אמריקאי לא ישלם מחיר כמו ג'ו מהשמו…. 🙂

  2. תודה רבה מנחם
    ההישג של פיט רוז פנטסטי ,אם אני לא טועה דרק ג׳טר הגיע לפניו ל 3000 חבטות והיה דיבור שהוא יסכן את השיא
    הוא עבר פציעה קשה פספס עונה שיחק עוד עונה ופרש
    אני חושב שהגזימו איתו יתר על המידה
    חייבים לתקן את העוול ולהכניס אותו ל HOF
    יכול להיות מצב שהשחקן עם הכי הרבה RBI , הכי הרבה HR והכי הרבה חבטות לא HOF
    לרודריגז ובונדס זה מגיע

    1. אני גם מרגיש שהוא "שילם את חובו". עדיין לא נראה לי שיסלחו לו בקרוב.
      לג'יטר לא היה סיכוי אמיתי לשבור את השיא של רוז.
      איי-רוד לא מחזיק בשיא ה RBI.

          1. לא הבנת כי אתה רפה הבנה
            אגב ג׳טר נפצע בגיל 38 ,הוא חזר לעונה מאוד דלה ופרש בעונה שלאחר מכן
            אם הוא לא היה נפצע הוא היה כנראה עם עוד כ 250 חבטות ומשם הדרך לרוז אפשרית
            היה דיבור כזה שג׳טר מאיים על רוז
            הוא היה צריך להשאר בריא ולשחק עד גיל 43 מה שלא קרה. לבסוף בגלל הפציעה שלו

          2. זה היה בעיקר דיבורים. גם עם 200 יותר (250 לא ממש סביר) עדיין היו חסרות לו 600. אחרי גיל 40 קצב של 120 לעונה היה אולי אפשרי מה שהיה מכריח אותו לשחק עד גיל 46. אפשרי ?כן. ריאלי – לא.

          3. אתה לא מבין אותי היום
            הוא היה משיג 250 אקסטרה לולא הפציעה
            הוא הפסיד עונה ( נניח 200 חבטות ) ולאחר החזרה היכולת שלו נפגעה ( עוד 50 חבטות )
            בכל מקרה לא אני התחלתי את הדיון הזה
            היו כתובות בזמנו בתקשורת האמרקאית כמו שהיום נותנים ללברון סיוכי לגעת בשיא של קארים (קאולי היה נשבר אם מלון לא היה נפצע )

          4. דווקא את זה הבנתי מצויין. הוא לא הפסיד עונה מלאה ומעל 200 עבור עונה בגיל כזה זה די מוגזם. הוספתי עוד 40 בעונה שאחרי כך שסה"כ 200 בשתי העונות הנ"ל. אם היה ממשיך אחרי גיל 40 בקצב של 150 לעונה זה מן הסתם היה לוקח פחו שנים אבל זה לא ריאלי. אני יודע שהיו דיבורים אבל מדברים על כל דבר בתקשורת.

  3. דווקא כשכבר נראה ששוכחים לו, הוא הואשם השנה ששכב במשך כמה שנים עם בחורה שבחלק מהזמן הייתה מתחת לגיל 16 בשנות ה70 (כלומר אונס), הוא טוען שחשב שהיא כבר בת 16 אבל הוא כבר לא ייכנס ל-HOF זה בטוח.

    בונדס לעומתו ייכנס להיכל בשנה הבאה כמעט בוודאות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט