סוסיתא אבל לפניך/אלעד אייל

הסמל של מכבי
הסמל של מכבי תל אביב. לכל שחקן, בנקודה זו או אחרת, יש נאמנות גדולה לסמל.

אני מניח שרוב הקוראים לא מכירים את מכונית העבר הישראלית העשויה מפיברגלס, שקרטעה בכבישי ישראל בשנות ה-70 וה-80 המוקדמות, והיתה נושא לבדיחות רבות. אבל, כשראיתי את מכבי אמש זה הדימוי שעלה לי בראש.

הקבוצה הזאת כ"כ מוגבלת, כך שלא ברור איך היא עדיין בתמונת העלייה להצלבה. כל מי שראה את המשחק ראה שתי קבוצות שמתעקשות להפסיד את המשחק, בתנאי שזה יהיה הפסד מותח. חימקי (עם כל הכבוד לזוראן פלאניניץ'), היא קבוצה בינונית לחלוטין, עם הרבה נגרים, אבל כ"א שם יודע מקומו ותפקידו. הבעיה של חימקי הייתה שתכנית המשחק שלהם-להוציא את ג'יימס מהמשחק, הצליחה, לרוע מזלם. מהרגע שג'יימס יצא ב-3 עבירות, בלאט החל לאלתר הרכבים מחוסר ברירה, והרוסים התבלבלו. פלאניניץ' (דארקו), שחקן חסר ביטחון ומוגבל מאוד, אבל עם לב גדול, קיינר מדלי, שהיה חושך גדול עונה שלמה, ומורן רוט, שבקושי רואה פרקט, סחפו את מכבי לתצוגה הגנתית יוצאת דופן ברבע השלישי, וביחד עם סמית' והיקמן העירו את הקהל, וגרמו לכולם להאמין.

ג'יימס
ג'יימס. עקב כך שיצא, בלאט נאלץ לאלתר הרכבים, וזה נתן למכבי את הניצחון.

מכבי נלחמה על כבודה, ועל השם שמודפס על הגופיה. מספיק להביט צפונה על קבוצת המיליונרים המפורקת של פנרחבצ'ה אולקר, כדי להבין את ההבדל. סוסיתא אבל עם כבוד. מרבים לדבר בשנים האחרונות על הפערים הכספיים והמקצועיים הבלתי ניתנים לגישור בין מכבי לשאר הקבוצות בליגה הישראלית, והועלו הצעות שונות בעניין על מנת צמצום פערים והגברת תחרות, אבל אמש הסתבר לי מהו הפער הכי משמעותי בין מכבי לשאר הליגה, וזהו פער שאינו ניתן למחיקה. במכבי, כל שחקן מרגיש מחויב לשם ולסמל שהוא נושא על גבו, ועל זה איש במערכת (!) הצהובה, לא מתפשר.

אני בארץ אוהד הפועל ירושלים, אבל לצערי הרב ירושלים, שהייתה בראש האופוזיציה הצהובה, איבדה במהלך הדרך את המחויבות שאפיינה אותה בשנות ה-90'. אין יותר כבוד למועדון-רק שכירי חרב שבאים והולכים. בעיני השיעור שקיבלנו אתמול ממשחק מכבי, הוא השיעור המרכזי לכדורסל הישראלי כולו. לראות מועדון כ"כ מחויב, ומגוייס כולו ללא לאות למען המטרה, היה מרשים ומרגש. מוקדם יותר השנה כתבתי על התחושה שבקבוצה הנוכחית חסר לב, אבל מתברר שכל שחקן שלובש הגופייה הצהובה מפנים, במשך זמן, את ערכי המועדון.

מכבי עדיין לא תלויה בעצמה, והמשחק הקשה ביותר בסיבוב עודנו לפניה, אבל עם לב גדול, כמו שראינו אמש, אפשר להאמין שהמהפך המוצלח עוד יצליח.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. צודק.למכבי יש כבוד שזה דבר גדול ואיך אומרים עדיף להיות מועדון גדול מקבוצה גדולה.מכבי בשנים האחרונות משחקים עם הכבוד ובלאט וזה מה שעושה אותה טובים.

  2. תודה נח, אני תמיד משתדל לחשוב על כותרת מקורית שנותנת פלפל, ומסקרנת את הקוראים.

    etayle ההגדרה שלך מאד נכונה. מכבי היא מועדון גדול וכל ההתנהלות שלה נגזרת מכך. גם כשהתקציב קטן יחסית לגדולות באירופה, המועדון מכוון הכי גבוה שאפשר. למרבה הצער בצד המקצועי לא תמיד מתקבלות ההחלטות הנכונות, המסקנה שלי מהעונה הזו היא שעדיף מקצועית וכלכלית ללכת על שניים שלושה זרים תותחים מוכחים, ולשלם להם כראוי, ולצידם צוות ישראלי, מאשר לבנות לרוחב עם זרים בינוניים, או כאלה שהם פרוייקט עתידי, שישוחררו אחרי שנה כמו מצ'באן, ג'ף פוט, שרמדיני או תומאס.
    במכבי אין סבלנות להבשלה של שחקנים, והכסף שמושקע בהחלפת השחקנים הנ"ל כבר עולה על הסכומים שהיו משולמים לשחקנים מוכחים כמו לנגפורד או צ'אק אידסון

  3. אלעד כותרת וטור נפלאים ,אנ מזדהה איתך במיוחד בכל הקשור לירושלים.
    ברשותך אני מגלה שבמהלך המשחק אמרתי לך את המשפט הבא.
    "שמאז ימי איציק כהן וקורניליוס איני זוכר מכבי כזו"
    האם מישהו חוץ ממך יודע על מה אני מדבר ?

    1. אייני מבין את הקשר לקורנליוס ואיציק כהן
      מכבי באותן שנים הייתה החזקה ביבשת והפסידה 3 גמרים ברציפות
      קווין מגי , מרסר,קני בארלו ( לי ג׳ונסון ) , צ'מצי , ווילי סימס , מוטי דניאל
      מכבי החלשה הייתה בשנות ה 90 עם זרים כגון ספנסר דאנקלי , דירון ניקס , וילפרד קינג
      איציק כהו היה שחקן 11 בקבוצה וקנה את עולמו בגמר של 88 , קווין מגי היה עמוס בעבירות הוא עלה מהספסל וקלע 6 נקודות מול בוב מאקדו , מה שלא עזר למכבי שהפסידה 84 90 בסוף המשחק. לאחר מכבי שיחק באילת והשלים קו קדמי חזק עם דאווסן ובראין ראסום.

      ההרכב של מכבי השנה חלש מאוד בגלל הזרים , שון גימס נותן עונה עצומה בכל קנה מידה , מדלי שחקן שלא פוגע היה אמור להיות ההבדל העונה. היקמן שחקן של גרוש וחצי שנותן עונה גדולה , לדיוד לוגאן אין את זה. פלניניץ הוא פלופ נוסף ממחלקת הסקאוט ( היה עדיף לא לוותר על שמרדיני ומצבן )

  4. תודה מנחם ואהרון
    קיינר מדלי נתן אתמול משחק ענק בהגנה, ופשוט הוציא לגבוהים של הרוסים את החשק לשחק. אני רק מקווה שימשיך בקו הזה ויתן אקסטרה של אגרסיביות ומלחמה.

    1. אני שמתי לב למשהו מיוחד במשחק של קיינר מדלי בלקיחת ריבאונד, כשהוא קופץ הוא כלכך חזק שהוא מעיף את השחקן שלידו עם הגוף – מעניין למה לא ראינו את זה עד עכשיו? אולי בגלל שבלאט לא נתן לו סיכוי? אולי בגלל שחימקי היא קבוצה לא אתלטית יחסית?.
      חוץ מזה שילמד לעשות כבר פינגר רול, הוא כל פעם מגיע לצעד וחצי, עושה כזאת תנועה עם היד והכדור עף לשער 11, אם היה לו את הפינגר רול המפורסם, זה היה נכנס. אולי ג'ורדן יעשה לו איזה שיעור.

  5. בית כזה היה אמור להיגמר כשמכבי במקום השני לפחות. מכבי חייבת להפסיק לבנות את הקבוצה מהשחקנים המשלימים. קודם כל בונים חמישייה חזקה ולאחר מכן בודקים מה צריך להשלים. בניגוד לכתוב במאמר מכבי בהחלט תלויה בעצמה. ניצחון באולימפיקוס וניצחון נגד האחרונה בנוקיה יספיק כדי לעלות מהמקום ה 4. ניצחון נגד ברצלונה יכול לשלוח אותן למקום ה 2-3 .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט