השבוע בבייסבול / חנן קרן

יאללה מכות יאללה!

בסוף השבוע האחרון הליגה חגגה את סופ"ש השחקנים. הקבוצות לבשו מדים צבעוניים כמו בליגת הילדים וגם לכל שחקן היה כינוי במקום את השם הרגיל. עוד 5 שבועות לפלייאוף ויש לנו קרבות חמים על המקומות הנותרים.

השבוע שהיה:

ריץ' היל הפיצ'ר הפותח של הדוג'רס החזיק נו היטר במשך כל ה9 איניגס הראשונים של המשחק מול פיטסבורג מה שהיה אמור להספיק לניצחון. חבל שדווקא באותו יום המחבטים של חבריו לקבוצה דממו והתוצאה נשארה 0-0. הוא גם נשאר לאקסטרה איניג ה10 ושם ג'וש הריסון חבט כדור ארוך ומדאיג, קרטיס גראנדרסון רץ בעקבותיו קפץ ופספס אותו בסנטימטרים בודדים לפני שהכדור נחת ביציע לוואקוף הום ראן. איזה דכאון. זה מה שמדהים במשחק הזה, אתה יכול לתת את משחק חייך אבל פיץ' אחד לא במקום וזה עולה לך במשחק.

 

המשחק של דטריוט טייגרס מול היאנקיז השבוע היה דוגמה קלאסית למשחק שהכותרת שלו היא: יאללה מכות יאללה!! אני לא בעד אלימות אבל זה אכן משעשע לראות בלאגן מלא אמוציות על המגרש.

צריך לזכור שהפיצ'רים האלה מקצוענים ובעלי שליטה מטורפת בכדור ולכן סביר שאין פה מקרה. כמובן שיכול להתפלק להם כדור בטעות אבל כשהם רוצים הם יודעים לפגוע ובצורה כואבת.

הכל התחיל כאשר גארי סנצ'ז מהיאנקיז חטף כדור ישיר למרכז הגוף. פעולת התגמול לא איחרה לבוא וכבר באיניג הבא הפיצ'ר של היאנקיז טומי קיינלי זורק כדור מאחורי גבו של החובט מיגל קאבררה. השופט מעיף מהמשחק את קיינלי וגם את המנג'ר של היאנקיז ג'ו ג'אררדי שבא לערער על ההרחקה של קיינלי. בזמן שהפיצ'ר שמחליף את קיינלי מתחמם מתחיל מכות בין קבברה החובט לקאצ'ר אוסטין רומיין שמתפתח לקרב רב בין שני הקבוצות. בהמשך המשחק גם הפיצ'ר בטאנסס מהיאנקיז מורחק וגם הפיצ'ר מדטריוט מורחק.

היה גם משחק לא רע שנגמר 10-6 לדטריוט. בכמות המורחקים היאנקיז ניצחו….

בולטימור רחוקה רק 2 משחקים ממקום בווילד קארד ועלתה נחושה לסדרה בבוסטון מול הרד סוקס המקומיים. אחרי שהביסו בשני המשחקים הראשונים בסדרה, במשחק האחרון הם הצליחו לנצח 2-1 בשיניים. הרד סוקס השאירו 13 אנשים על הבסיסים נתון שמראה כמה הם היו קרובים להשוות ואפילו לנצח את המשחק, אבל המאמן של בולטימור ניהל את המשחק כאילו הוא עמוק בפלייאוף. לדוגמא הוא העלה את הפיצ'ר השמאלי ריצ'ארד בליר בשביל חובט אחד בלבד ואז החליף אותו. הנקודות של בולטימור הגיעו מוקדם במשחק, באיניג ה1 אדם ג'ונס הכניס ריצה על דאבל ובאיניג 2 טריי מנסיני עם גרוונד רול דאבל הכניס את השני שהספיקו לנצחון ולסוויפ.

 

הנה 3 מה13 רצים שהרד סוקס השאירו על הבסיסים להתייבש:

הסדרה של מילווקי נגד הדוג'רס הייתה מוקש שהם היו צריכים לפרק כדי להישאר במרחק סביר מהקאבס ואכן הם לא איכזבו וניצחו את הסדרה 2-1. לדוג'רס זהו הפסד ראשון בסדרה מאז תחילת יוני. המשחק האחרון היה ביום ראשון והוא בהחלט היה מותח.

יו דרוויש מהדוג'רס פתח ונתן 5 איניגס בינוניים בהם ספג 3 ריצות, אחד מהם מהום ראן של הרנן פרז ועוד אחד מכדור שעובר בין הרגליים של סיגר. מהצד השני ג'ימי נלסון ממילווקי נתן 5 איניגס של נו היטר עד שבשישי הצליחו להכני עליו שני ריצות. הדרמה הגיעה לשיאה בתחתית האיניג ה9 כאשר לדוג'רס היו שתי שחקנים על הבסיסים עם שני אווטס כאשר סינגל היה משווה את המשחק ודאבל כנראה מנצח אותו. קייל פארמר הרוקי עלה לחבוט כפינצ' היטר והמאזן עמד על 2 סטרייקם ו3 בואלס. כלומר הזריקה הבאה של הקלוזר של מילווקי קורי קנייבל תקבע את גורל המשחק הזה. אפשר לתאר את הלחץ שמונח אל פארמר וקנייבל שיודעים שביצוע מושלם של המוטל עליהם יקבע את גורל המשחק. קנייבל התחיל את והווינאפ שלו, פארמר היה דרוך וידע שיצטרך להגיב במהירות. קנייבל שיגר כדור במהירות של כ160 קמ"ש למרכז, פארמר בהחלטה של מאיות השנייה החליט לחבוט את הכדור. פארמר מפספס!! המשחק הזה גמור! קנייבל חוגג את הנצחון על הגבעה!

 

כדאי לשים משקפי שמש במשחקי צהריים ולא….

השבוע שיהיה:

קליבלנד אינדיאנס אצל הניו יורק יאנקיז בקרב של שני קבוצות פלייאוף.

טמפה ביי רייז אצל קנזס סיטי רויאלס שתי הקבוצות חייבות נצחונות בשביל לשמור על סיכוי כלשהו לפלייאוף.

רד סוקס בטורנטו בנסיון להתאושש מהדרה מול בולטימור.

דוג'רס באריזונה הקבוצה הכי טובה לסגניתה בבית יכול להיות גם הסדרה של הסיבוב הראשון בפלייאוף.

רד סוקס נגד היאנקיז לסדרה ארוכה של 4 משחקים, סדרה אחרונה בעונה הסדירה בניהם.

טבלאות לקבוצות רציניות בלבד:

מרחק של 3 משחקים בין טקסס למינסוטה ובתווך כל שאר הקבוצות שנאבקות על המקום השני בווילד קארד. היאנקיז ביתרון 3.5 משחקים במקום הראשון של הווילד קארד.

 

אריזונה וקולורדו די מבוססות בווילד קארד. המאבק המרכזי הוא על ראשות הבית המרכזי. כרגע מילווקי במרחק 2 משחקים משיקאגו.

 

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. למעשה המשחק של היל היה מושלם עד לאינניג ה-9 (לא הוליך אף אחד) ורק שגיאה העלתה חובט של הפיירטס על הבסיס. בכלל הוא מתחיל להפוך למגיש הכי חסר מזל בליגה. רק לפני שנה המנג'ר הוציא אותו באינינג ה-8 עם משחק מושלם רק כדי לשמור אותו לפלייאוף.
    בחדשות נוספות ג'יאנקרלו סטנטון חבט את ההומר ה-50 שלו ויש לו סיכוי לא רע להגיע ל-60 העונה.
    קלייטון קרשו אמור לחזור להגיש בסוף השבוע מול הפאדרס.

  2. תודה חנן.
    יוסטון מאבדים גובה. הם גם יעברו לשחק בזמן הנראה לעין בדאלאס מה שבטוח יפגע בהם יותר מבחינת מאזן.

  3. וואווו המשחק שכמעט היה מושלם.

    וקרב מכות כמו שהלך בחן הטייגרס והיאנקיס כבר מזמן לא היה. הפסיקו בצד אחד, והתחילו בצד שני. מזמן לא ראיתי אול אאוט כזה.
    הבייסבול מתחמם ברמות

  4. קצת להרחיב על התגובה של עידו –

    מאז האול סטאר, מה שסטנטון עושה לא נעשה מאז ימי מסיבות הסטוראידים של תחילת המילניום.
    אני חושב שרק באוגוסט הוא עומד על 17 הום ראנס,
    ואם הוא ממשיך בקצב של העונה כולה, הוא צפוי לעבור את 60 ההום ראנס.
    אם הוא ממשיך בקצב הפסיכי של מאז האול סטאר?
    אז יש לו סיכוי לדגדג את ה-70!

    וזה לא רק שהוא מצליח לפגוש את הכדור ולהעיף אותו למרחקים,
    ההצלחה שלו הדביקה את הקבוצה כולה,
    ומקבוצה של 0.33% אחרי כמעט שליש עונה,
    הם הפכו לקבוצה עם מאזן חיובי אחרי שניצחו 13 מ-16 משחקיהם האחרונים,
    והם במרחק 3.5 משחקים ממקום בוויילד קארד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט