שוק נוסף בקיץ שכבר לא אמור להפתיע אותנו / יונתן .S.

לצערי, למרות שהייתי ער כאשר עלה לפני השטח כל האירוע הזה בבת אחת ואף שלחתי הודעה בכתבה של מנחם על ליקוי הירח, לא היה מענה וכך פספסתי את המפץ הראשון שלל השיח על הפרשה הזאת.

לכן, החלטתי לנצל את ההזדמנות ולא לכתוב את דעתי בהודעה ובכך להפטיר בה את דעתי, אלא אפרוש אותה על חלון קריאה כאן באתר המבורך בפני פורום האנשים המכובד ששומר כאן תמיד על אווירה שאונה.

אז קצת על מבט לאחור בראי הטרייד הזה:


בקיץ 2013 הסלטיקס ביצעו את הטרייד המפורסם עם הנטס ולמרות שכיום קל לנו לצדד בבוסטון, התגובות למהלך ברגע ביצועו היו שונות בתכלית ורבים ירדו על הסלטיקס ואמרו רק עד כמה הוא לא היה שווה את המאמץ (1 + 2).

רק היום, ורק בגלל שהוא כל כך חד צדדי בתמורתו, אנו יודעים מי ניצח באמת, גם מבלי שאנו באמת יכולים לחזות מה ייצא מכלל נכסיו באמת (טייטום רק הגיע, בראון עבר רק שנה אחת וכיום תפקידו יהיה בהחלט אחר בקבוצה ואפילו קיירי, שטכנית הושג ע"י הנכס האחרון שנשאר מהעסקה דאז, עוד יכול להתפתח ואין לדעת עדיין מה ייצא ממנו בבוסטון).

נושאים שיש לחשוב עליהם לפני שבכלל "חורצים" את הפור במהלך הזה:

חשוב לציין שרבים מאיתנו קופצים למסקנות, מתעדים כבר את המשך הדרך של כל קבוצה ושחקן וחלקינו אף חורצים את גורל המנצחת כאן. אולי זה בגלל שאין מה לדבר עליו כרגע, או בגלל שזה באמת אירוע חסר תקדים בליגה (עסקה בין שתי היריבות המרכזיות של קונפרנס מסויים מעבירות "סטאר על סטאר" ועוד כאלו שנתנו כל אחד מעל 25 נק' למשחק) – אבל אנחנו מבצעים את קביעת הגורלות הזאת כאשר השחקנים אפילו לא הגיעו לערים החדשות שלהם.

חשוב להדגיש זאת מכיוון שאת ערך הטרייד לא נוכל לשפוט ככל הנראה עד סיום העונה הקרובה לפחות. רק בנקודה הזאת נדע כמה פקטורים שיגידו לנו מה הטרייד שווה:

  1. האם לברון נשאר? ואם לא – האם תומאס יישאר? הוא יהיה בגיל 30 בעונה שתהיה בפתח ולכן נשאלת השאלה אם הוא יעדיף ללכת למקום שייתן לו הזדמנות טובה יותר להתחרות.
  2. איפה הנטס מסיימים את העונה? כיום קל לאנשים להאמין שהנטס לא יסיימו אחרונים בליגה, בעיקר עקב התחזקותם והיחלשותן של רבות אחרות. אי לכך, אולי לא רואים אותם אחרונים, אבל מחוץ לטופ 4 ? No way. אולם חשוב לציין כאן פקטור שאנו צריכים לתת עליו את הדעת – כרגע הנטס שואפים לנצח ויתרה מכך – לא משנה מתי בעונה. זאת ההכוונה מצמרת המועדון עד אחרון השחקנים. אין סיבה שזה ישתנה, כי הבחירה לא אצלם. ומאידך, האם נוכל להגיד זאת בוודאות באזור חודש מרץ גם על הסאנס? המג'יק? הניקס? הפייסרס? הקינגס? ועוד לא ציינתי את השחקניות הברורות על "מלכת הטנקינג" של העונה – ההוקס והבולס. יתכן שתהיה לזה משמעות עם הזמן.

  1. הפציעה של תומאס והשפעתה על שחקן מסוגו.

פציעת ירך היא עניין בעייתי. מדובר על אזור שתפקודו התקין הוא קריטי, במיוחד עבור שחקן כמו אייזאה, אשר היכולת שלו בנויה הרבה על זריזות והיכולת לספוג באופן חוזר ונשנה את החבורות בצבע בדרך לטבעת. ואם נעמיק פתאום בנושא שנשכח על ידי רבים אל מול האפקט העוצמתי של המהלך – אנו עדיין לא יודעים מה קורה עם הפציעה הזאת. אני לא יודע כל כך למי להאמין כרגע בכל הנוגע לסטטוס הנוכחי של תומאס והירך: אמירות מבוסטון יכולות להיות "תירוץ" נוח לטווח הקצר עבור המקטרגים של המהלך. מהקאבס יכולים לדבר עד מחר, אבל בלי אישור רפואי וצפייה בתומאס משחק לאורך זמן זה גם לא יתרום הרבה, אם בכלל.

בגלל שתומאס בחר לא לבצע ניתוח, העניין פה עלול לשחק תפקיד גם בטווח הארוך. ברור לנו שהוא עשה זאת עקב המלצות רפואיות, אך האם לא נתהה עם עצמנו על האפשרות שעניין שנת החוזה גם שיחקה כאן תפקיד?

תומאס רוצה כמה שיותר זמן בכדי להוכיח שהכסף מגיע לו.

ייתכן שהמצב לא יוזכר בכלל כבר בנובמבר וייתכן שזה יהיה נושא שיחה שגור כבר אז. בכל מקרה, בגלל שהוא בחר לא לבצע את הפעילות הכירורגית, בגלל שהוא רכז שבנוי על זריזות וספיגת הדיפות מהיריב ובגלל שהוא מתקרב לגיל 30 –  עלולה להיות לפציעה משמעות.

נקודות למחשבה מכיוונה של בוסטון:

א – התאמת הקבוצה תחת אותו ציר זמן ברור:

בוסטון התאימו את הגרעין המרכזי של הקבוצה לציר הזמן הכללי שלה. לפני כן, העובדה שהיווארד הוא הצעיר מהשלישייה המובילה בגיל 27, לעומת רוב המעטפת הקבוצתית, שנעה בין גילאים של 19 עד 24, כן הייתה יכולה להיות גורם משמעותי בסוף הדרך. אם הקבוצה לא הייתה מצליחה לעבור את תקרת הזכוכית של גמר המזרח גם העונה, היינו מגיעים לקיץ בו תומאס אמור היה לדון על חוזהו ודרישתו הינה המקסימום. כל זאת מבלי להתחשב בעובדה שהוא יהיה בגיל 29 בזמן החתימה ושנתו הראשונה בחוזה תתחיל כשיעמוד בערך על גיל 30. מעבר לכך, ככל הנראה שתומאס לא יכול לבצע קפיצת מדרגה משמעותית נוספת כמו שאירווינג עוד מסוגל לבצע. וזאת מבלי לחשוב על כך שאולי יהיה לו קשה לשחזר במדויק את מה שראינו העונה. לכן, השקעה כזאת בתומאס גם אומרת בעקיפין – זה הגרעין המרכזי שלנו ועם זה נצטרך לרוץ. השיפור שלו צפוי כנראה לבוא רק על ידי חיזוק המעטפת סביבו ואם השיטה של איינג' תצליח, ככל הנראה גם יבנה גרעין צעיר שעם הזמן יוכל להתחיל לרשת את מקומם של השחקנים המרכזיים שתפוקתם תרד בעתיד.

אך כעת ההסתכלות הזאת בטלה בשישים. לאחר הטרייד, מצב הקבוצה משתנה באופן ניכר וזה מתחיל כבר מהגרעין המרכזי שלה. השחקן הצעיר בשלישייה המובילה כעת הינו בן 25. יש לו עוד מקום להשתפר. הוא לא מחזיק על גבו קוף תמידי של ביקורות קרתניות כמו שתומאס אחז על עצמו, עקב נתונים הפיזיים. הוא, מה שנקרא, "מוכח". ולצד העובדה שהוא הצעיר בשלישייה, הוא השחקן הטוב בבוסטון כעת. מלבד זאת, העסקה גם מאפשרת לקבוצה להסתכל בנוח על הטווח הרחוק של הפרויקט שלהם מבלי לחשוש שבסוף החלוקה ל-"שתי קבוצות שחקנים" (גרעין מוכח וצעירים עם פוטנציאל) תתבדה ותוכח כשגוייה. זאת מכיוון שמלבד הורפורד, כלל השחקנים כעת עומדים בערך על אותה סקאלה בציר הזמן של הפיתוח שלהם.

ב- סוגיית אופיו של אירווינג:
חשוב לתת שנייה גם את הדעת על כל הסוגיה שהייתה עם קיירי בקאבס הקיץ, כי היא מעלה הרבה שאלות.

מדוע רצה לעזוב סיטואציה שכזו, כאשר נאמר שלשחק עם לברון היא הבעיה? כרגע רבים טוענים שזוהי סיטואציה חסרת תקדים, כיוון "ולברון הוא שחקן שכולם ירצו לשחק איתו". וקיירי הוא השחקן שעבורו נעשו הכי הרבה וויתורים מצד LBJ.

מה הרצון לשחק עבור הניקס אומר? האם זה שחקן שגם העדיף סיטואציה גרועה, העיקר להוביל מועדון כשחקן המרכזי שלו? וזה מעלה את הסוגיה – האם הוא מעדיף את טובתו האישית ופיתוח האושייה שלו מאשר המטרה העיקרית בעיניי הרוב – להתמודד על אליפות?

את התשובה על 2 השאלות האלו נוכל לקבל רק ברגע שהסערה הנוכחית תתחיל לשכך וקיירי יישב במסיבת העיתונאים בבוסטון ומישהו יעלה את הפרשה על השולחן וירצו לשמוע את הגיגיו בנושא. אני אישית לא נוהג להיות נחרץ בדעתי, אבל לטעמי, גם אם קיירי לא ממש ירצה לגעת בסיטואציה באותו רגע, התקשורת בבוסטון בוודאות תלחץ ביתר שאת על השחקן עבור מתן הסברים ראויים על הנושא. הוא יתחיל להבין שזאת לא קליבלנד. בראייה של אנשי העיר, בבוסטון משחקים עבור אליפויות כל הזמן וזאת תמיד תהיה המטרה הראשית בסוף הדרך. אתה תמיד תהיה מוקף בהיסטוריה רבה וההשוואה הסיזיפית בינך ובין קולגות מוכחות (מהעבר וההווה) אחרות תהיה בלתי נמנעת. וכשחושבים על העניין לעומק, ההשוואה ככל הנראה תהיה גם אם שחקנים מענפים אחרים בעיר, כאשר תרומתם המקצועית לעיר תונח תמיד על כף המאזניים.

אי לכך, אם יש מקום בו יופעל על קיירי לחץ לספק את הסחורה זה בבוסטון.

עבורו, הסלטיקס הסכימו לבצע טרייד עם היריבה הראשית שלהם (כי הווריורס כרגע עדיין לא על הפרק). עבורו הם לראשונה מזה שנים לקחו סיכון גדול בטרייד. עבורו הם וויתרו במעט על "תהליך צבירת הנכסים" ופגעו במעט בכלים שתורמים ליישום שיטת הכדורסל ללא עמדות. הם הקריבו עבורו את ה-כוכב של הפרנצ'ייז, מהשחקנים האהובים של העיר. "לב ונשמה". סיפור מהאגדות. אין מקום שהיה יכול כרגע להפעיל על קיירי יותר לחץ להוכיח את עצמו מאשר הסיטואציה הזאת בבוסטון. מהרגע הראשון זה יהיה – "אתה מוכח? בוא נראה אותך". והאמת היא שזה בדיוק מה שקיירי ביקש בעצם. ממנו העיר תצפה לראות שהיה משתלם עבורה לתת כל כך הרבה.

נגיעה קטנה על "לאן פנינו מועדות עכשיו?" מכל צד:

מבחינת הקאבס, זה די ברור מה הולך להיות כאן. הם יכולים להיות מרוצים במיוחד, כי כרגע יש להם את התחליף הכי ראוי שהם יכלו לקבל עבור קיירי. לצד זה, יש להם כעת אפשרות להתחרות באופן נוח יותר מול הווריורס, כאשר עכשיו יש לך 2 שחקנים שיכולים לעמוד במאצ'-אפ מול גרין ודוראנט בדמותם של לברון וקראודר. ואפילו סנטר ראוי ולא רך נתרם לקבוצה, אך לא ברור אם יוכל לתת תמורה גדולה, אם בכלל, כבר העונה הזאת. בפני הקבוצה עומדת האפשרות להתגמש ולנסות ולהרחיב את האופקים שלהם בנוגע לחמישיות שהם ינסו ליישם העונה.

יתכן שנראה ניסיון לשחק עם קראודר או LBJ ב-4 ועם לאב ב-5. ייתכן שיהיו 2 הרכבים שיהיו בשימוש רב יותר ע"פ היריב שיהיה מולם. בכל מקרה, בטווח הקצר לקבוצה קיימות כרגע אפשרויות. ואם הדברים ילכו נכון, אולי הם אפילו השתפרו אחרי המהלך הזה. מעבר לכך, הייחודיות במהלך הזה מנקודת המבט של הקאבס היא שכעת גם בטווח הארוך קיימות לקבוצה אפשרויות. במידה תומאס מציע ללברון שחקן עם לב עצום ולצידו לקראודר יש לב גדול באותה מידה. אלו שחקנים שיהיה קשה להאמין שהם לא ירצו לתת כל מה שיש להם על המגרש. בעיקר כאשר יש להם אופי של "שחקנים שתמיד צריכים להוכיח את עצמם". לעומת זאת, גם במקרה של עזיבת לברון, הקאבס יכולים לבחור אם להעניק לתומאס חוזה ולהפוך אותו לשחקן המרכזי שלהם כעת (מה שכבר הוכח כאפשרי בבוסטון) או ללכת על בנייה מחדש באופן מלא ולהחליט שהם לא מאריכים חוזה לתומאס. בכל מקרה, כאשר הם במזרח היחסית אנמי, אפילו האפשרות לנסות לבנות סביב תומאס בעידן פוסט-לברון יכול בסוף להסתיים באופן די טוב.

מבחינת הסלטיקס, המצב כמובן יותר מעורפל, כי מה שמונח על הפרק הוא גדול יותר מאשר בקאבס. בקליבלנד ההשקעה היא בעיקר על העונה הזאת. אם לברון עוזב, העיקר הוא שהם לא הפסידו הכל ללא תמורה. לעומתם, בבוסטון השאיפה היא להמשיך להשתפר ובעצם המטרה היא לעקוף בסוף את הקאבס ואף את הווריורס בעתיד הרחוק יותר. לכן, אחלק זאת גם ל-3 חלקים קצרים.

א – מהי התמורה שקיירי מביא: הכנסת קיירי לחמישייה במקום תומאס מעניקה לבוסטון בערך את אותו השחקן, אך בגיל צעיר יותר ובגובה שטבעי יותר לעמדתו. רבים ירצו לדעת האם קיירי מסוגל להעניק לבוסטון טיפה יותר ממה שתומאס נתן בהתקפה (יותר בכיוון של ריכוז הקבוצה ויכולת לקלוע גם עם שמירה של יותר משחקן אחד עלייך – מה שתומאס חווה בפלייאוף האחרון). חרף האמונה שזאת תהיה הנק' הקריטית, אני דווקא מאמין שמה שיהיה נכון להסתכל עליו הוא "האם בבוסטון יצליחו להוציא מקיירי השקעה רבה בהגנה ואז לזכות בעצם בשחקן שלם יותר?" רבים סוברים שהמערכת בסלטיקס יותר מאמינה בלחימה והגנה וזה משהו שקיים ב-DNA שלה (כמו בפיסטונס). ולכן, יהיה מעניין לראות אם סטיבנס יצליח להוציא מקיירי לפחות השקעה סבירה בצד הזה של המגרש.

ב – השפעת סטיבנס על הקבוצה העונה: מדובר על מאמן שידוע בהצלחתו להפיק מים מהסלע השחון (ג'ורדן קרופורד, מרשון ברוקס, קראודר, זלר ב-2014, תומאס ועוד רבים אחרים). יהיה מעניין לראות מה הוא יעשה גם הפעם עם הקבוצה. אולי באתגר הגדול ביותר שהוצב לפניו בקריירה, סטיבנס יידרש לבנות קבוצה די מאפס. 11 מתוך 15 שחקני הרוטציה המלאה הוחלפו (אולי זה יהיה 10, אם ייבחרו בבוסטון להחזיר ווטרן כמו גרין פתאום). חלק מהמצטרפים החדשים הם שני אולסטארים מוכחים. אחד מהם סטאר וודאי בליגה, שכרגע מחזיק באישיות שנויה במחלוקת וקוף גדול על הגב. על אף זאת, עדיין יצופה מהקבוצה להיות לפחות מספר 2 במזרח ואפילו להראות שיפור ביכולת שלהם.

למרות שקיים הסיכוי שרבים לא יקבלו זאת, חשוב להבין שייתכן מאוד שנצפה בקבוצה שתחווה לא מעט קשיים בדרך. זה סגל שרובו חדש. רובו צעיר. הכוכבים בו חדשים למערכת. הפרנצ'ייז פלייר הוא אחד החדשים והינו צעיר ולא הוביל בעצמו בלבד קבוצת צמרת (ועד כה הטענות שהוביל קבוצה באופן כושל רק גוברות). אבל סטיבנס הוא קוסם לא קטן והפעם יהיה נחמד לראות מה הוא מוציא מתוך פוטנציאלים שאינם שנויים במחלוקת לגבי יכולתם.

ג – יישום שיטת "כדורסל ללא עמדות" ואיפה היא עומדת כעת: מהבחינה הזאת, איבוד קראודר הוא הרבה יותר בעייתי מהוויתור על תומאס. לפחות לפי הדיווחים הפנימיים שהיו עד כה, קראודר היה אמור להיות החלק המרכזי בשיטה הזאת, עקב הניסיון שלו במערכת של הקבוצה. כעת, נראה שבוסטון הופכת לטיפה פחות וורסטילית, טיפה פחות קשוחה והרבה יותר תלויה בשני הפוטנציאלים הצעירים מאוד שלה, בראון וטייטום.

אני אישית נוטה להאמין שהציפייה היא שבראון יבצע קפיצה גדולה בהגנה ויפתח לצד אירווינג בחמישייה. גם בפודקאסט של הוורטיקל, סטיבנס ציין שהוא מאמין שמבראון יהיה שיפור בהתקפה, אך הציפייה המרכזית שלו ממנו היא להפוך לשומר מצטיין, בגלל שזה משהו שהם באמת יהיו חייבים שהוא יעניק להם בשביל להיות טובים יותר. עכשיו, גם בלי קראודר, התלות רק הופכת לגדולה יותר. נוסף על כך, השיטה הזאת עדיין יכולה להיות מיושמת, עקב רכישת מוריס בטרייד, אבל כרגע השחקנים שייקחו בה חלק שונים באופיים ממה שצופה בהתחלה כשחשבו על התוכנית. שתי צלעות מהמקור של השיטה עזבו (בראדלי ובעיקר קראודר, לצד סמארט). כעת, השחקנים שהולכים ליישם אותה פחות מוכרים ע"י היכולת ההגנתית שלהם, למרות היכולת הטובה שם (היאוורד, טייטום ואפילו מוריס). המצב הזה רק ידרוש יותר עבודה ולכן גם כאן תיתכן שידרש אורך רוח מהאוהדים ובגלל העובדה שמדובר על עסקה מול היריבה העיקרית שלך כרגע, ייתכן שסבלנות רבה לא תהיה. מחוץ לארגון לפחות.

את המסה הזאת הוא לא אמירה נכונה, כי בגלל המראה הייחודי שיש לנו כאן, אנו נדבר על כך עוד הרבה זמן בפוטנציה (מזכיר לנו את מקרה שאק וקובי? אולי קיירי לא שם ממש, אבל בגלל מיקום הקבוצות בליגה, זה עלול להיות אירוע מתוקשר יותר). ומאידך, צריך לתת אמירה של סיום לפרשה, לפחות כרגע.

לכן, אסיים בכך שזה בסוף מהלך נכון ל-2 הצדדים. יש כאן לטעמי מענק הזדמנות טובה יותר לתומאס להילחם על אליפות מול הווריורס שהוא מהשחקנים שרבים מאוד ירצו שייקח אותה. יש לנו כאן כוכב שמקבל באופן נדיר את מבוקשו ובידיו מונחת הקבוצה שהכי תתאים לו להריץ אותה (ע"פ ההגדרות האישיות שלו), כי היא גם בטופ, אבל הוא עדיין השחקן החשוב בה כעת. לקאבס יש מה לבנות עליו לטווח הקצר (אם הם רוצים, הבחירה ואף זיזיץ' הם trade-bait מצויין) ולטווח הארוך, במקרה של עזיבת לברון ואף תומאס (ואז קראודר הוא נכס מצוין להעברה).

בוסטון כעת מחזיקים ב-2 אול סטארים מוכחים ויחסית צעירים. אין יותר מקרה של "הקטר הקטן שהיה יכול". אין פה שום סיפור סינדרלה יותר. יש כאן גרעין שצריך להוכיח את עצמו. וחשוב להבין שלמרות שמדובר בסגל שהיה #1 במזרח, הוא עדיין נראה שנות אור מהרמה שהקאבס הציגו. וההנהלה הנוכחית בבוסטון מייצגת מאוד את מה שהעיר מאמינה בו – זה אליפות או כלום. אזכיר גם שרבים ביקרו את ההחלטה של לברון לעזוב למיאמי ועד כמה שהוא הגורם שיוצר בעיות ומעולם לא יצליח באמת לסחוב קבוצה לאליפות, כאשר הוא הצליח להוכיח את מקטרגיו על טעותם. לכן עדיף שלא נשפוט אותו באופן מיידי וניתן לו את הזמן במקום חדש, עם מאמן טוב יותר וגרעין שאמנם לא מכיל את הקינג, אך יהיה יותר מכוון לסגנון המשחק שלו.
אגב – כשאיינג' נשאל ע"י התקשורת בבוסטון אחרי הטרייד אם נראה עוד מהלכים הקיץ או בהמשך, הוא ענה "בוא נחכה ונראה מה יהיה… תמיד יכולים להיות עוד מהלכים. אין לדעת…"

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. תודה רבה.
    ככל שאני חושב על הטרייד הזה הרי שהטריגר המרכזי למהלך מצד איינג היה אזייה תומאס.
    איינג לא סמך / הרגיש בנח לבנות עליו מחמת
    גיל /גובה/ פציעות / הכל ביחד תהא הסיבה אשר תהא.
    אבל אזייה סיבך אותו
    שכן הוא גם "הצליח יותר מדי" וגם הפך ונהיה סמל במועדון …לכן איינג חיפש דרך אלגנטית לצאת מהסיטואציה ומאזייה.

    כיצד ניתן לאמת זאת …פשוט מאד.
    לבוסטון היו אפשריות לשני טריידים שהיו מביאים אם פול ובאטלר אבל עם תומאס שהיה נשאר בפוזיציות הללו בקבוצה ואיינג ויותר .
    כאן הוא שילם מחיר יקר מאד …..כנראה שהיה זה מחיר זול ביחס לתומאס.
    זאת אומרת הוא בחר קצת להפסיד מול קליבלנד אבל לצאת באלגנטיות מול תומאס מה שנקרא על תהיה צודק תהא חכם.

    2. לאחר שאיינג החליט לפעול אסטרטגית מול אזייה (ועל ועל איני מבקרו כלל ההיפך …למרות שעקרונית קשה לי לוותר על סמלים ).

    עולה כאן שאלת המחיר

    ועל כך מגיעה הביקורת הגדולה על איינג מדוע המחיר כל כך גבוה ובעיקר על בבחירת דראפט של ברוקלין .
    בעיקר שהיה ניתן להחליפה בפילי .
    עכשיו מה שאתה כותב זו נקודה חשובה (בברוקלין אין עניין להפסיד ).
    אך עדיין המחיר מופקע.

    מה שמעלה לי תאוריה (אולי דמיונית ).
    לכך שלפני שסגרו חוזה השחקנים הללו עברו את כל הבדיקות או כל חוות הדעת הרפואיות הקיימות .
    וייתכן שהמסקנה הסופית הייתה כזו .
    הגוף של אזייה יכול לשחק כדורסל ברמה הזו עוד שנה גג שנתיים .
    בהינתן וזה הנתון שהיה ידוע גם לקלילבנד.
    היא למעשה קיבלה שחקן לשנה שהפעם היא עצמה לא תרצה להאריך לו חוזה.
    ולכן רצתה לקבל תמורה הולמת גם בעתיד אחרי השנה (כי לשנה זו היה לה גם את יקירי ).
    ולכן קיבלו מחיר שנראה מופקע .
    אבקש לשאול זאת אחרת .

    האם טרייד של קיירי תמורת שחקן חמישייה טוב בחוזה טוב (קווארד ) +עוד שחקן פרוספקט מעניין (זיזיץ ) +בחירת דראפט טופ 5 לערך .
    לא הייתה חבילה טובה עבור קיירי לפני העסקה עם הסלטיקס ?
    (בייחוד לאור מצבו ? ).

    לכן לדעתי ייתכן ושתי הקבוצות מודעות למגבלות פיזיות לטווח הארוך של תומאס שמסוגל אולי לסחוב שנה שנתיים ברמה הזו ולא יותר .
    ולכן אנייג היה חייב להיפטר ממנו מהר לפני שהוא מסתבך עם כל המערכת על סוס מת (שהוא גם סמל וגם לא רואים שהוא סוס מת ).
    בקליבלנד אין סנטימנטים לאזייה ויזרקו אותו לכלבים אחרי שנת החוזה .

    אלא אם ייקח אליפות ולברון ידרוש זאת כתנאי להמשך …ואז הקאבס תיקח זאת ….וזו תהיה בעיה מצידה שכן המלך יהיה אז קרוב ל 35 ואזייה. ..יקבל חזה עתק שכנראה לא שווה בריאותית .

    1. אהרון,
      אין בדיקה שמראה "יש לגוף של הספורטאי הנ"ל תאריך תפוגה היגיע לקיצו בעוד שנתיים".
      יש כשיר/לא כשיר.
      (אם הייתה בדיקה שכזו, דוראנט היה משחק כיום בפורטלנד….)

      מה שכן יש זה ניסיון וסטטיסטיקה.
      סטטיסטיקה שמגלה ששחקנים בגובה של תומאס לא מאריכים קריירה הרבה אחרי גיל 30.

    2. אהרון, קודם כל מילה טובה על התגובות שלך. תמיד תענוג.

      אני ממש לא בטוח שאינדי ושיקגו ביקשו מבוסטון פחות ממה שקליבלנד קיבלה. באופן אישי אני גם מעדיף את קיירי על באטלר או ג׳ורג׳.

      מאוד מסכים איתך לגבי מלכוד איזייה והחוזה הבא – זה היה נושא מאוד חם באתרי אוהדים.

      לגבי המחיר – גם זה מדוסקס עד אפר באתרי אוהדים. יכול להיות שאיינג׳ מחזיק מברוקלין וחושב שהם יצאו מהטופ חמש (לאור הטנקינג המטורף שיילך בליגה בשנה הקרובה). יכול להיות שאחרי שהוא ראה את זיזיץ קצת ירד לו ממנו. לקראודר כבר די היה ברור שאין מקום השנה והטרייד עליו היה צפוי. ועל תומאס כבר דיברת. ומצד שני יכול להיות שנאכל את הכובע עם צ׳אודר בקווינסי מרקט עוד 5 שנים. זמן יגיד.

      לגבי סמלים, הגבתי למטה.

  2. בוקר טוב.
    מקווה שהצלחתי להוסיף עוד נקודות למחשבה אחרי יום וחצי של שיח קדחתני בנושא.
    העדפתי לחכות לפרסום לפני שאביע את דעתי כדי שלא ייצא שאני חוזר על עצמי בתגובות ואז בכתבה.

    בכל מקרה, חשוב לי לציין עוד 3 נקודות קטנות:

    1 – הלב מול הטאלנט. אני מניח שיהיו אוהדים שיחושו הרבה סלידה מהטרייד הרבה בגלל חוסר הלויאליות לתומאס. ועוד כאשר יש כעת ספקות לגביי האישיות המנהיגותית של אירווינג זה מעלה רק עוד תרעומת. לכן חשוב לציין – בסופו של יום, המטרה תמיד היא להיות במיקום הכי טוב לאליפות ואירווינג כן מקצה לקבוצה יכולת להשתפר נטו מהבחינה שחוזהו יהיה כנראה נוח יותר מהשנה הבאה וגם בגלל שהינו צעיר מתומאס ב-3 שנים. הוא עוד יכול להשתפר. תומאס גם יכול, אבל נשאלת השאלה – "כמה זמן הוא יוכל להשאר בטופ של המשחק שלו בליגה?".

    2. אפקט הנקמה – יהיה מעניין לראות איך התחושה של קראודר ותומאס תהיה כאשר הם יבואו ממקום של "החליפו אותי בהיווארד/אירווינג".

    3. המשמעות של אירווינג למשיכת שחקנים נוספים לסלטיקס.
    תומאס היה מגייס מצויין עבור בוסטון (מה שגם מכעיס עוד יותר אנשים היום…). לצד העובדה הזאת, הנוכחות של קיירי עשוייה להשתלם עבור בוסטון בגיוס של עוד שחקנים לקבוצה. הם נראים כעת יותר טובים מבחינת כישרון, אך גם עם חלון הזדמנויות רחב בהרבה. האם אפקט של נוכחות סטאר פאוור תשתלם גם כאן? בייחוד ללא מקום נוסף להחתמת חוזה מקס מהשוק החופשי.

    4. אני שוב אדגיש – סיכויים גבוהים שבוסטון לא תראה טוב בהתחלה. הטרייד מראה על כוונות גבוהות מצד הקבוצה, אך יותר בדגש על הטווח הארוך. מה שכן חשוב לציין בנוסף על כך היא העובדה שייתכן מאוד וההגנה תהיה מזעזעת בתחילת הדרך ולצד בעיית ריבאונד שההחלטה לא תוקנה בהרבה הקיץ, אנו עלולים להיות מופתעים אם לא נהיה מודעים להשלכות של הטרייד בטווח הקצר.

  3. תודה, יונתן.
    חיכיתי לתגובה/פוסט שלך אודות הטרייד.

    בגלל שהעסקה יצאה לפועל,
    אני נוטה להאמין שהקאבס עברו בקפידה על התיק הרפואי של תומאס.
    כך שנקודה זו פחות מדאיגה.

    1. מסכים, למרות שגורמים בהנהלה אמרו בשיחה עם העיתונות ש-"הם כבר בציפייה גדולה לבצע עם תומאס את הבדיקות הרפואיות".

      ביחד עם הדיווחים על כך שהם הציעו את קיירי על תומפסון ובכך להסתמך כנראה על רוז כרכז המרכזי שלהם מעלה אצלי ספקות לגביי כמות התושייה שהופגנה כאן מצד הנהלת הקאבס.

      אולי הם כן לא העיפרון הכי מחודד. וזה רק מגביר אצלי את התהיות כשהמון גורמים יחסית מהימנים גורסים שרק השיח על טייטום/בחירה הוא מה שעיכב את העסקה מלצאת לפועל כבר לפני כמה שבועות.

      ומאידך, אפשר לטעון עקב כך שהחוסר התעסקות בתומאס דווקא מראה שלא באמת קיים חשש ממשי לגביי פציעתו.

      בכל מקרה, בגלל כל הערפיליות סביב הנושא אני מאמין שהנושא לא באמת משמעותי. או לפחות לא כרגע.

  4. תודה יונתן,האמת שקצת הפתעת אותי,ציפיתי לדברור של איינג' ובמקום נגעת בנושא בצורה יחסית אובקטיבית ורצינית אז שאפו!!!
    אני בהחלט חושב שבוסטון לא הפסידה בטרייד הזה וממה שקראתי אז רוב האנשים בעד או בנגד מושפעים בעיקר מעד כמה הם מחזיקים מקיירי.זה עד כדי כך ברור.מי שאוהב את קיירי חושב שזה מהלך מצויין לבוסטון ומי שלא אוהב אותו חושב שהם עשו טעות.
    נקודה נוספת שהרבה חושבים גם שבוסטון ויתרו על העתיד שלהם בגלל הויתור על בחירת הדראפט אז לטעמי וגם אתה נגעת בנקודה הזאת זה ממש לא נכון.העתיד של בוסטון כרגע מורכב מ2 שחקנים שאמורים להגיע לשיא שלהם עוד שנתיים בערך וכבר עכשיו הם סופרסטארים לכל דבר ועד כמה שאני יודע איינג' מאוד מאוד מחזיק מבראון וטאטום שגם עוד שנתיים בערך נתחיל לראות את הפוטנציאל שלהם מתחיל להתממש,אז בגלל בחירת דראפט הם ויתרו על העתיד??? לא קונה את זה.
    נקודה אחרונה איפה לדעתי בוסטון קצת הפסידה בטרייד הזה? זה נובע עכשיו בדרייב של קליבלנד.עד עכשיו זה היה נראה כסוף הפרויקט בקליבלנד,גם כל הסאגה עם קיירי וגם היה נראה שלברון פשוט מחכה לסוף השנה בשביל לעבור,עכשיו הכל משתנה,תומאס מגיע עם דרייב מטורף להראות איזה טעות איינג' עשה,פתאום יש אחלה קבוצה ללברון והדרייב של קליבלנד יחזור לדעתי ויספיק שוב לאליפות המזרח,

    1. אני די מסכים איתך יניב (אני אגיב יותר באריכות למטה) אבל רק נקודה לגבי הויתור על העתיד – מדובר על העתיד הרחוק ולא עד החמש שנים הקרובות. איינג׳ היה בעמדה להנחית 2-3 פרנצ׳ייז כמו פולטס ופורטר שיובילו אותנו חזק לתוך העשור הבא והוא במודע ויתר על זה. אני מסכים אם הטרייד אבל להגיד שאין פה שום ויתור על העתיד זה פשוט לא נכון.

    2. תודה רבה.

      מסכים שבוסטון הפסידה בטרייד מבחינת יצירת הדרייב שקייםבקליבלנד כרגע והרבה ממנו ינבע מתוך סוג של ENVY כלפי היריבות העיקריות שלהם. הסלטיקס במרכז, כאשר תומאס וקראודר "נגד" הקבוצה הקודמת ובנוסף לכך, יש גם את לברון נגד קיירי.
      ומעבר לכך, לברון ירצה מאוד להוכיח את עצמו שוב מול הווריורס לטעמי, אז יש גם מקור אנרגיה מהשאיפה הזאת.

      בשורה התחתונה, הטרייד הזוי מבחינתי. לא הייתי מאמין שדבר כזה יתרחש במציאות אבל שוב פעם הופתענו. אני חושב שהסלטיקס בסוף ינצחו שוב בטרייד כי המחשבה שלהם הייתה לטווח הארוך ועד כה זה הוכח מתאם בין השאיפות הללו של בוסטון בעסקאות ובין הניצחון שלהן באותם מו"מ.

  5. כמו שאמרת, הרבה תלוי באיך סטיבנס יצליח לפתח את קיירי. אני מאמין שגם מבחינת הגנה וגם מבחינת ניהול משחק לקיירי יש הרבה לאן להתפתח ואני מאמין שסטיבנס הוא אחד המאמנים הטובים ביותר לעשות זאת.
    בקיצור, אני אופטימי רק חושב שאיינג' היה יכול להשיג עסקה קצת יותר טובה בהתחשב במצב של קיירי בקאבס. הגנה טופ 3 על הבחירה הייתה עושה את זה לטרייד מצויין.

      1. שוב אני מעלה את השגותיי
        הוויתור על בחירת הדרפט של הנטס ככלי עתידי לתרייד הוא טעות לדעתי. אם איינג היה מחכה אולי הייה מציח לסיים עם IT קראודר וזיזיץ מצד שני יכול להיות שהקבס היו מוצאים תרייד על קיירי עם קבוצה אחרת. בסיר שבגלל החשש מזה איינג הסכים לוותר על בחירת ברוקלין.

  6. יופי של פוסט יונתן.
    אתמול האמוציות שיחקו חזק אבל היום הראש התחיל, לעבוד ולמרות ההסתייגויות שהיו לי אתמול, היום אני כבר הרבה יותר שלם עם הטרייד הזה. בשורה התחתונה, למרות הויתורים הכואבים יש לנו השנה קבוצה הרבה, הרבה יותר טובה מאשר בשנה שעברה ובשביל זה הביאו את איינג׳.

    העניין של הסמלים והכל – אי אפשר שלא לאהוב שחקנים כמו איזייה. אבל שלא יהיו טעויות, זה עסק, ובדיוק ככה גם השחקנים רואים את זה. ההתבטאות של איזייה לעניין משאיות הכסף מראה את זה יותר מהכל ואם בוסטון היו נותנים לו הצעה שלא היתה מספיק גבוהה לטעמו (אבל עדיין מסדרת לו את הנינים), הוא היה הולך למקום אחר אין א הארט ביט.

  7. מעולה יונתן, חיכינו לזה. בסופו של יום אין כמו פוסט של אוהד שמכיר את הקבוצה לעומקה ולרוחבה.
    משהו מעניין שעלה לי בעקבות אחת הנקודות שלך היא ה back end של שחרור קראודר דווקא. אין ספק שזה יפגע בקבוצה בטווח הקצר של שנה. אך עצם ההכרח להישען יותר על טאטום, ובעיקר בראון יכול דווקא להאיץ את תהליך ההתפתחות של שניהם. לא רק להאיץ כי אם במידה וקראודר היה נשאר, ההתפתחות של שני השחקנים היתה יכולה אפילו להיפגע.
    אני מניח שאחד השיקולים היה שבבוסטון מאמינים שבראון מוכן לקבלת נפח דקות ונפח אמון גדול יותר, וטאטום חייב דקות כדי להתפתח. צריך להבין את הסיטואציה המוזרה שקבוצה עם בחירות לוטרי היא גם קבוצה שצריכה להביא תוצאות מידיות בפלייאוף. יש בזה מידה של פגיעה בהתפתחות של כוכבים צעירים.

  8. יונתן, יש עוד שחקן שמדברים על האפשרות של חזרתו לבוסטון ואתה בטח מודע לליחשושים לגבי טוני אלן. הוא יכול עם במארט להיות חוליית ההגנה החדשה של הסלטיקס כל פעם כשיעלה מהספסל.

    1. שמעתי על זה, אבל אני לא יודע כמה הוא באמת יכול לתרום בקבוצת פלייאוף איכותית בימים אלו.
      ממפיס לא חסרי מושג ועצם העובדה שהם פונים בדרכים שונות הקיץ והעדיפו להביא את מקלמור הבינוני גם מראה על ירידה בערכו. וזה כאשר מדובר על קבוצה שעדיין לא פירקה את החבילה וגם מעריכה מאוד שחקני grit & grind.
      מצד שני, לא התעמקתי בנושא השיחות של אלן עם ממפיס וייתכן שעזב בשביל הזדמנות כמו בוסטון והנתק לא נבע בכלל מצידה של הקבוצה.
      אני כן רואה את בוסטון מחשבים להבאת ווטרן סטייל גרין אשתקד, שתרם יותר בכימייה ובדוגמא לצעירים, ואף יכול היה לתרום במקרים ספציפיים. אבל לטעמי אם זה יקרה, הם אולי יעדיפו לחכות עד השד ליין ולראות מה השוק שחקנים חופשיים יציע, או שיחתימו ווטרן שהיה אצלם, כנראה גרין, כי ווטרן או לא, עוד שחקן חדש במערכת זה רק מקשה עוד יותר לייצר תבנית משחק יציבה.

  9. פוסט מעולה תודה!!

    לפי דעתי הטרייד חיובי לשתי הקבוצות אך לכל קבוצה בזמן אחר כמו שאמרת יונתן. בוסטון הטרייד הזה יעזור להם לבנות גם את העתיד מבלי להרוס הרבה בהווה. אחת הבעיות שלי עם בוסטון היא שהם בחרו שחקנים לעמדות תפוסות והם לא יזכו לדקות ועכשיו קרואדר בחוץ ועכשיו הצעירים יזכו ליותר דקות וישתפרו יותר וגם ישבו לצד קיירי שהוא יותר טוב מאיזייה. גם לקליבלנד הטרייד חיובי כי הם חושבים עכשיו ומיד – קיירי ולברון לא יסתדרו, הספסל לא היה עמוק ובכל מקרה קליבלנד חייבים אליפות אחרת היו מאבדים את קיירי בקיץ הבא עבור פחות.

    1. מסכים בהחלט, רק חשוב לציין שהטרייד גם תורם לקליבלנד בטווח הארוך במידה והם ירצו, עקב קבלת הבחירה וזיזיץ'.
      מעבר לכך, זיזיץ' עשוי למלא אצלם חור נוסף והוא גבוה עם טיפה יותר איכות מהספסל. כרגע בלעדיו זה היה פריי וטבארס וזה לא נראה טוב…

      מעבר לכך, אם תהיה אינדיקציה לכך שלברון יישאר בסוף, באפשרות הקבוצה להמר אפילו יותר על ההווה ולבצע טרייד, כאשר הבחירה עומדת במרכזו.

  10. אני קובע פה אקסיומה מוזמנים להפריך בזמנכם הפנוי…
    קבוצה עם שלושה חוזי מקסימום לא זכתה ולא תזכה באליפות..
    (בטח שאלופת הליגה מחזיקה 4 שחקני מקס)
    אין ספק שהאם וי פי של הליגה ראוי לחוזה מקס
    בהתאם לכך בוסטון לא היתה לוקחת איתו אליפות

    1. תסביר בבקשה שוב, כי אני לא מבין את הנקודה העיקרית שלך – האם אתה אומר שהחוזים בעצם "תוקעים" את הקבוצה, או אדרבה, שיידרש אפילו יותר חוזים?

      בכל מקרה, שתי הטענות הללו כבר הופרכו לטעמי ע"י קליבלנד (3 חוזי מקס, 3 במתכונת הישנה) וגודלן סטייט (ללא 3 חוזי מקס).

  11. גם לי , כמו למגיב הראשון , זאת נראית כמו בגרות בהבעה. אני לא מסוגל לצלוח פוסטים ארוכים כל כך . כדאי שהכותב ילמד לתמצת.

    בשורה התחתונה – טרייד טוב לקאבס בהינתן שהיו עם הגב לקיר לאחר ההודעה של קיירי. טרייד לא ברור בערכו מבחינת בוסטון , עם סיכונים רבים . בכל מקרה , הסלטיקס לא סגרה לדעתי את הפער על הקאבס לשנה הקרובה. אולי הטרייד הזה יעזור לה בשנים שלאחר מכן .

    1. אבל הרבה זמן מאז הבגרות שלי בהבעה….

      בכל מקרה, מעריך את הביקורת, אבל המאמר לא נועד להיות תמציתי.
      נעשה פה ניתוח מעמיק מאוד בכוונה. רוב הכתבות שאני גם כותב הן כאלו, בגלל שהעומק של הנושאים שאני מדבר עליהם לא ניתן לסכם בכמה מילים ופסקאות לקוניות, כיוון ויוחסרו דברים רבים שבלעדיהם הנקודות והמסקנות מהמאמרים לא יועברו כנדרש.

      והטרייד לטעמי יביא לנפילה בטווח הקצר. לא בגללו ספציפית, אלא בגלל כל הסיטואציה כולה שמתרחשת כעת בקבוצה – סגל חדש כמעט לחלוטין (הכולל בתוכו רוב של צעירים חדשים ואף את 2 הסטארים של הקבוצה, גם כחדשים). לצד זה, תדרש עבודה די מאפס על השיטה ההתקפית. אבל הכי קריטי בעיניי הוא העבודה העצומה שתדרש בעיקר על ההגנה, שכעת חסרה את שני הצלעות הקריטיות בשילוש ההגנתי שלה בדמותם של בראדלי וקראודר (רק סמארט נשאר). צריך לראות מי יתעלה בחסרונם. בין אם כשחקנים יחידים שיחליפו תרומה אחד על אחד (בראון מפצה על חסרונו של קראודר למשל), או כתלכיד (נניח, היווארד, מוריס וטייטום מצליחים איכשהו להתקרב לתרומה של בראדלי בהגנה).

      אך לצד הנפילה בטווח הקצר, מאוד צפוי שתגיע נסיקה לאחר מכן. יש כאן יותר סטאר פאוור, יותר פוטנציאל, יותר וורסטיליות ויותר כישרון בסופו של הדבר. לטעמי ההתקפה בסוף לא תהיה בעייה וזה משהו שייפתר די מהר. ההגנה היא האקס פקטור לעונה הזאת. אם הם ימצאו את הדרך להיות לפחות ממוצעים בה, כבר העונה הם יפגינו צעדים גדולים של התקדמות כקונטנדרית לגיטימית, אולי אף פייבוריטית בטווח הרחוק בהרבה.

  12. טור מצויין. את דעתי הבעתי בטור שלי כי הקאבס הפסיקה לעניין אותי (בזמן שלפתע היא רכשה כל כך הרבה אוהדים באתר)

    1. מנחם – אני לא חשוד באהדה לקאבס. אבל אני אומר את מה שאני רואה.
      הקאבס הוציאו את המיטב מהמצב אליו נקלעו.

  13. תודה יונתן.
    מצטער אבל אני לא מחזיק מקיירי יותר מדי. הוא סקור אדיר ומתפקד נפלא במאני טיים. אבל זה פחות או יותר. הוא לא ״שחקן מועדון״ מהרמה הגבוהה ביותר למרות שבהחלט יש לו לאן לגדול.
    סוג של בארון דיוויס משופר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט