מה עכשיו – התקפת קליבלנד בעידן איזייאה / רועי ויינברג

אחרי הטרייד הגדול שהעביר את קיירי אירווינג לבוסטון תמורת איזייאה תומאס, ג'יי קראודר, אנטה זיזיץ' ובחירת הדראפט של ברוקלין ב-2018, הגיע הזמן להסתכל על מה יהיו השינויים בהתקפה של קליבלנד עם תומאס, שחקן של 29 נקודות למשחק, במקום אירווינג.

*

היתרון הגדול ביותר בהבאתו של תומאס הוא הגבלת הדקות של ג'יימס. בשנה שעברה לברון שיחק 37.8 דקות למשחק, מספר שקפץ ל-41.3 דק' בפלייאוף, והעייפות הזאת פגעה בקליבלנד מאוד כשהוא פשוט לא היה באותה רמה ברגעים האחרונים של משחקי הגמר. עכשיו יש לידו מישהו שמסוגל להוביל קבוצה ועשה זאת בהצלחה בבוסטון עם 29 נקודות למשחק – הוא יוכל לאפשר לג'יימס לשחק לא יותר מ-32-35 דקות לערב בעונה הסדירה, מה שיביא אותו רענן לפלייאוף.

תומאס יקבל את המפתחות בדקות שלברון ינוח. זאת לא שאלה בכלל. הוא מוקף בחבורת קלעים יותר טובה ממה שהייתה בבוסטון, ויהיה מעניין לראות את השילוב של קווין לאב וצ'אנינג פריי בדקות בהן הגנרל הקטן על המגרש. הוא יוכל לנצל את החדירות המרובות שלו בשביל להוציא לשלשה פנויה לכל אחד מהקלעים שמסביבו. לאב, במיוחד, יוכל להרוויח מהדקות של תומאס על הפרקט – הוא יכול להיות ספוט-אפ שוטר קטלני, בדומה למה שהיה השנה, ועם שחקן פחות אנוכי מאירווינג כרכז התפקיד שלו רק יגדל.

השאלה הגדולה היא מה יקרה בדקות שבהן הם ישחקו ביחד. גם תומאס וגם לברון אוהבים מאוד את הכדור – הם קלעו 55 נקודות למשחק ביחד בשנה שעברה ויצטרכו למצוא דרך לשחק ביניהם. תומאס מאוד אוהב פיק-נ'-רול ויצר בזכותו חלק משמעותי מהנקודות שלו (31.8%). זה אולי הנשק המרכזי שלו. בשנה שעברה היו כמה ניסיונות למהלכים שבהם לברון מסיים את אותו פיק-נ'-רול, והוא היה טוב (68.4% מהשדה במהלכים אלו, למרות שהדוגמה קטנה במיוחד). יש סיכוי שנראה יותר מאותם מהלכים בשנה הבאה – יהיה קשה לקבוצות להתמודד עם ג'יימס בתנועה אחרי החסימה.

משהו נוסף שאולי נראה זה חדירות של תומאס לסל אחרי מסירות של לברון מה-elbow, האזור שממנו הקינג אוהב לנהל את המשחק. תומאס חודר טוב שיכול לסיים את המסירות האלה. בשנה שעברה היה תפקיד טיפה דומה להורפורד (2.2 מסירות מהאזור להורפורד, לעומת 2.9 של לברון, כש-66% מהנגיעות בכדור של הורפורד הסתיימו במסירה לעומת 69% של ג'יימס). מאוד סביר שיהיו לא מעט מהלכים בהם ג'יימס יהיה בתפקיד הורפורד, אשתקד עם 5 אסיסטים למשחק, ויהיה השחקן היוצר בהתקפה כשתומאס יסיים את המהלכים.

כמו כן, יש לא מעט דמיון בין תומאס ואירווינג, בעיקר בקליעה אחרי חסימות ובספוט-אפ שוטינג, וזה יכול לאפשר לקליבלנד להמשיך עם חלק גדול מאותם מהלכים של השנה שעברה. תומאס לא רע בבידודים אבל עשה אותם בתדירות נמוכה יותר מאירווינג בצורה משמעותית, מה שיוביל לשינויים מתבקשים במשחק ההתקפה של הקאבלירס ופחות בידודים. יכול להיות שנראה גם כמה מהלכי Handoff של קליבלנד, בדומה למה שבלט בפלייאוף בבוסטון, אבל הסיכוי לא גבוה.

המפתח הגדול ביותר של קליבלנד בהתקפה בסופו של דבר הוא שינוי הגישה האסטרטגית למשחק. ההתקפה הייתה לחלוטין סביב לברון ולא נראה שיש יותר מדי מהלכים במצבים שבהם הוא לא על המגרש (מה שמסביר הקריסה בכל פעם שהוא לא על הפרקט). הוא לא חייב לגעת בכדור בכל פוזישן וצריך להוריד ממנו חלק מהעומס בהתקפה. תומאס יותר מתאים לזה מאירווינג והוביל התקפה מאוד מאומנת שנה שעברה, והשאלה היא האם לו יוכל לעשות זאת. טריסטן תומפסון, ג'יי אר סמית', לאב ושאר השחקנים המשלימים יכולים לקחת חלק גדול יותר עם שחקן יותר קבוצתי כתומאס, וצריכים לעשות כן. ג'יימס לא יכול לבד.

אחרי שדיברנו על תומאס, שווה להתייחס לג'יי קראודר. קראודר הוא בדיוק מה שהיה חסר לקליבלנד בשנה שעברה – שחקן הגנה טוב מאוד שיכול לשמור על כמה עמדות ושומר נהדר על זריקות (אחד מ-11 שחקנים ששמרו על מעל 10 זריקות במשחק שנקלעו בפחות מ-42%), נוסף ליכולת מאוד גבוהה בקאץ' אנד שוט. הוא שחקן השלשות והגנה המושלם, וזה בדיוק סוג השחקנים שלברון ג'יימס צריך. השילוב שלו לצד לברון בעמדות הפורוורד נראה מצויין על הנייר.

השאלה הגדולה ביותר מבחינת השילוב שלו בקליבלנד היא כיצד הוא יקבל דקות לצד לאב (ותומפסון בעמדת הסנטר). לברון עדיין יכול להיות פאוור פורוורד מצויין, במיוחד בליגה של היום שהולכת על משחק מהיר יותר, וזה יכול ליצור בעיות של זמן מגרש ללאב ותומפסון. אחד הפתרונות הטובים ביותר יהיה מתן זמן משחק ללאב כסנטר – ברוב הגמר האחרון 2 הקבוצות לא שיחקו עם סנטר רגיל והרכבי הריצה עם לאב, לברון, קראודר, סמית' ותומאס יכולים לעבוד לא רע. השנה תומפסון שיחק חצי שעה בערב, ומאוד סביר שהמספר הזה רק יקטן, לצד מספר הדקות של לאב – הרכבים שכוללים את תומפסון, שאמפרט וקראודר ביחד מסוכנים מאוד הגנתית.

אנטה זיזיץ' הוא עוד תוספת נחמדה, וסותם את בעיית הסנטר המחליף שהייתה לקליבלנד במהלך השנה שעברה – אנדרו בוגוט נפצע אחרי 58 שניות, לארי סנדרס לא היה מוכן לחזרה לליגה, ואדי טבארס לא מביא יותר מדי דברים למגרש חוץ מ-221 הסנטימטרים שלו. זיזיץ' המבטיח יכול לתת כמה דקות טובות במשחק כבק-אפ לתומפסון שמסוגל לספק הגנה (בניגוד ללאב או פריי), וזה משהו שיכול להשפיע לטובה על העומק של קליבלנד. הוא מסיים מהלכים בצורה אפקטיבית וזה עוד מימד שיוכל להוסיף לא מעט לקאבס, אבל הוא פחות משמעותי מקראודר ו-IT.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 113 תגובות

  1. ניכר שקליבלנד יצאו נשכרים מן הטרייד הזה. כפי שנאמר כבר, אייזאה ידע להחזיק את הקבוצה בזמן שלברון לא על המגרש, וזה בדיוק הגרוש ללירה שהיה חסר לקליבלנד. לא יודע אם זה יספיק כדי לנצח את גולדן סטייט, או את המזרח בכלל, אבל זה בהחלט יוריד עומס משמעותי מלברון.

    אגב, העובדה שקיירי לא הצליח להוריד את העומס הזה מלברון, גם כאשר שימש ככינור שני, אומר דרשני, בעיני, לגבי יכולתו להוביל קבוצה בעלת שאיפות אליפות.

    1. השאלה היא כמה זה הוא וכמה זה קליבלנד. אני לא חושב שהיו להם יותר מדי תרגילים שלא כללו את לברון וזה השפיע – לכן הכנסתי את הפסקה על השינוי אסטרטגיה.

      בבוסטון אני לא חושב שאירווינג יצטרך להיות פליימייקר. הורפורד או היווארד יהיו לידו כמעט כל הזמן ולא יהיה הואקום שהיה בקאבלירס בדקות שבהן ג'יימס על הספסל.

  2. תודה, רועי.

    דדי כבר כתב על המהלך ההתקפי הראשון של הקאבס –
    אישית לוחצת על לברון להתחייב לא לעזוב בעונה הקרובה,
    ובתמורה להשתמש בבחירת הדראפט ובנכסים נוספים בשביל להביא לקבוצה כוכב נוסף.
    (קרודר + TT + הבחירה של ברוקלין תמורת קאזינס. אני לא משוכנע שהפליקנס אומרים לא)

    1. כמו שרועי כתב באחת התגובות – זה סכום מוגזם על שחקן שחתום לעונה. ולברון לא ישתכנע כל כך מהר להתחייב לקאבס כששני שחקנים מרכזיים(אייזיאה ודמארכוס) מסיימים חוזה בסוף העונה ולא ברור העתיד של המועדון

      1. עוד דבר שלטעמי חסר בטרייד זה החוזה. היקר יותר של קאזינס. לטעמי טרייד כזה יתאפשר רק אם השקנאים יבלעו את הצפרדע של קרדישיאן

        1. זו ההנהלה של השקנאים.
          אלו שנתנו חוזים איומים לשחקנים פצועים (אשיק חי!).
          אלו שמינו צוות רפואי כל כך גרוע שהם כבר פיטרו אותו בקבוצה האחרת שהם מחזיקים.
          אלו שנתנו חוזה כמעט מקסימום לג'רו הולידיי.
          אלו שפספסו לחלוטין את השחקן השישי של העונה שעברה, תוך כדי ששילמו לו חוזה ענקי.
          אלו שנותנים מקום בחמישייה, באחת העמדות החזקות ביותר בליגה, לסולומון היל.
          אלו שהיו האחרונים בליגה שעוד נתנו הזדמנות לג'ימר פרדט.
          אלו שעדיין לא הצליחו לבנות קבוצה טובה סביב אנטוני דייוויס או לבחור שחקנים בדראפט.
          אלו שבחרו את השם, השקנאים.
          אתה יודע מה? לקחת את החוזה של טריסטן מקרדשיאנה לא ברשימת המהלכים הגרועים ביותר שלהם.

    2. קליבלנד ממש מטומטמת אם היא מסכימה. לקחת שחקן על חוזה לשנה אחת שמעולם לא ניצח 35 משחקים בעונה או הגיע לפלייאוף (או סיים עונה עם יותר ניצחונות חוץ מעבירות טכניות) זה לא חכם, במיוחד שמוותרים בשבילו על השחקן עם ההחזר על ההשקעה הכי טוב בליגה ועל בחירת טופ 5 בשנה הבאה.

      אני מסכים עם LJOS שההנהלה של הפליקנס נוראית, אבל להרוויח את קראודר ודונצ'יץ' או ביגלי על חוזה לשנה אחת זאת הברקה.

      1. לקחת את קוזינס זה אול-אין לאליפות, לקלבילנד לא יהיה עוד הרבה שנים עוד צ'אנס… בטח אם לברון עוזב… תומאס קראודר לברון לאב קוזינס חמישיה קטלנית לדעתי… עם ג'ייאר קורבר פריי די-רוז שומפרט גרין ואולי ווייד שלפי דיווחים יקבל ביי-אאוט…

  3. כפי שאסביר מחר, הקאבס עשו טוב למשך העונה, אבל בוסטון עשו טוב לפלייאוף, ובמיוחד אם ייפגשו בקאבס בגמר המזרח ובוסטון תנצח 2-4

    1. + 100
      קליבלנד יסיימו את העונה הסדירה במקום הראשון ובוסטון אפילו יכולים לסיים שלישי או רביעי עד שיתחברו אבל בפלייאוף השנה זה יהיה סיפור שונה לגמרי משנה שעברה.בוסטון שנה שעברה אלמלא הפציעה של רונדו מודחת כבר בסיבוב הראשון נגד שיקאגו שסיימה שמינית.נגד וושינגטון זה הלך למשחק 7 ונגד קליבלנד זו הייתה התבזות שהמשחק היחיד שניצחו היה בלי אייזיה.בפלייאוף שזה משחק חדש בהנחה שבןסטון יתחברו עד אז יש להם כלים הרבה יותר טובים משנה שעברה.איירוינג הייורד ומרכוס מוריס יותר טובים בהרבה מאייזיה קראודר ואמיר גונסון.
      2 דברים שלא קשורים לטרייד
      1-חבל לי על השחרור של בראדלי לפני חודש.קו אחורי של קיירי בראדלי והייוארד זה קו אחורי קטלני ובראדלי היה מוסיף קשיחות בהגנה.
      2-לבוסטון עדיין חסר איזה גבוה כמו נואל או גמייקל גרין שיתן עומק בצבע אבל כפי שהבנתי אתמול אין להם כסף בשביל זה

    2. אני מניח שעידן התכוון למזרח. אני חושב שלקליבלנד יהיה עומק גם בפלייאוף וגם לבוסטון – איזייאה היה אחלה לגמרי בפלייאוף השנה, ולברון עדיין בלתי ניתן לעצירה. אבל מה שכן, יהיה לנו גמר מזרח כיפי מאוד

  4. מצוין. רועי אתה הולך לדראפט? הגעת כבר לגיל.. אותי יותר מעניין ההתאמות ההגנתיות של הקאבס שבגמר נראו רע מאוד הגנתית. קראודר נותן להם אופציה יפה לסמול בול הגנתי נגד כל הסמול, אבל קו אחורי עם אייזיאה הנמוך ודרק חסר הברכיים קצת מלחיץ אותי

    1. סוג אחר של דראפט 🙂

      להגנה לא התייחסתי יותר מדי, כי אין הבדל גדול בין אירווינג ואיזייאה (ההגנה של קליבלנד בלי אירווינג הייתה יותר טובה ב-0.020 נקודות, של בוסטון בלי אייזיאה יותר טובה ב-0.009 נקודות).

      אני חושב שישתמשו באותה שיטה בשביל להחביא אותו בהגנה, ולא ישחקו עם תומאס ורוז ביחד. כאן הנוכחות של קראודר בולטת – היו חסרים לקליבלנד שחקנים שיכולים להגן על כמה עמדות.

      עכשיו, כשיש להם גם את קראודר לצד שאמפרט, לברון ותומפסון, הם יכולים להסתדר הגנתית. לברון יכול לשמור על גרין, קראודר על דוראנט ושאמפרט על קרי, כשתומפסון מגן בצבע.

      כאן הם יכולים לעשות את מה שגולדן סטייט עשו בגמר האחרון עם קרי – חילוף מיידי אחרי כל חסימה שהווריורס יעשו בשביל לסדר בידוד על תומאס. ככה הצליחו להחביא את סטף וזאת שיטה שהייתי מיישם.

      1. אם אתה כבר מזכיר את גולדן סטייט –
        בכל פעם שבוסטון פגשו את גולדן סטייט,
        בדקות בהן תומאס היה על הפרקט,
        גולדן סטייט שחטו את הסלטיקס.

        1. לא כל כך מדוייק.

          ב-2 העונות האחרונות הם פגשו את גולדן סטייט ארבעה פעמים. ב-3 משחקים (שני המשחקים ב-2015/16, והמשחק בגולדן סטייט ב-2016/17), תומאס סיים עם מדד חיובי (3+, 4+, 13+).

          במשחק אחד הוא סיים עם מדד שלילי של מינוס 20. באותו משחק קראודר והורפורד לא שיחקו ובוסטון עלתה עם 3 גארדים (סמארט, תומאס, בראדלי) מול הקבוצה הסופר ארוכה של גולדן סטייט, ככה שהיה קשה להחביא אותו. אותו משחק היה ברצף של 3 משחקים ב-4 ימים והראשון בבק-טו-בק.

          לכן לדעתי המשחק הזה לא משקף, ועם חבורת שחקנים ארוכה יצליחו להסתיר אותו בהגנה.

          1. המשחקים של ג"ס מול בוסטון בשנתיים האחרונות לא נתפסו על ידי ג"ס כחשובים. ברור שהם לא אהבו להפסיד אבל אלו לו היו מאותם משחקים שקבוצה מודדת את עצמה לפיהם. לעומת זאת, עבור בוסטון כמו עבור רוב הקבוצות בליגה, משחק מול ג"ס הוא משחק שאליו מתכוננים במיוחד. בהקשר הזה לבוסטון יש יתרון על רוב הקבוצות. המאמן.

          2. רועי, תסתכל על הדפנסיב רייטינג של בוסטון מול גולדן סטייט בדקות בהן הוא על הפרקט, ואז בדקות בהן הוא נח.

          3. מה שאתה כותב, לשם עצמו, נכון.
            אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שגולדן סטייט יודעים לתקוף היטב הרכבים עם תומאס.

  5. אני חושב שקליבלנד הרוויחו בגדול
    מעבר למספרים לתומאס יש רעב גדול, אלמנט שהיה די חסר שם.
    הוא סוחף, הוא משקיע….
    יכול להיות הציוות הטוב ביותר לללברון 🙂

    1. מאוד יכול להיות שכן – הם נראו טיפה שבעים, בעיקר בשליש האחרון של העונה. פייטרים כמו קראודר ואיזייאה לא יהיו שבעים

  6. רועי תודה על הכתבה
    חולק עלייך בשתי נקודות:
    "שחקן של 29 נק במקום ארווינג"
    צריך לזכור שארווינג היה מס 2 בקבוצה לעומת תומאס שהיה ללא ספק האלפא בבוסטון.. לדעתי אם מנרמלים את הפאקטור הזה מקבלים ממוצע די דומה

    2 – תומאס פחות אנוכי מארווינג.

    בממוצע אסיסטים לאורך הקריירה (שניהם נבחאו באותו דראפט) אז קיירי מוביל.
    וצריך לזכור שתומאס שיחק תחת משחק הנעת הכדור והסמול בול של סטיבנס..
    לעומת משחק הבידודים של לו..

    ועם כל זה כבר לפני שנים קואץ' ניק חשב כמוך..

    https://www.youtube.com/watch?v=htiURZVuoks&app=desktop

    1. תודה על התגובה.

      1 – יש דמיון, אבל תומאס קלע באחוז אפקטיבי גבוה יותר (54.6% לעומת 53.5%) עם כמות כמעט זהה של זריקות, כשהקליעות מהקו לא נחשבות. לכן הוא שחקן יותר טוב לדעתי.

      2 – זה נכון, אבל לפני הכתבה ראיתי לא מעט סרטונים כחלק מהתחקיר (כולל הסרטון של קואוץ' ניק) וכמה תרגילים של קליבלנד ובוסטון. התנועה של איזייאה בתרגילים, גם אלו שלא נגמרו בזריקה או מסירה שלו, בלטה מאוד לטובה. לכן אני חושב שהוא פחות אנוכי – היה חלק ממערכת, בלי קשר לזה שאחוז האסיסטים שלו (כמה קליעות של הקבוצה היו ממסירות שלו כשהוא על המגרש ביחס לכל הקליעות של הקבוצה) יותר גבוה.

      1. אתה מסיק כאן על שחקן מתוך סגנון המשחק של הקבוצה. מי מבטיח לך שיהיה בזה שינוי. כלומר למה שתומאס לא יחליק בטבעיות לאותו תקפיד שקיירי מילא לצד לברון?איך אתה יודע איך קייר יתפקד בהתקפה של סטיבנס?

      2. 1 שכנעת..
        2 הזמן יגיד… אם קיירי יכנס לסגנון המשחק של בוסטון לדעתי יש פה פוטנציאל גם ליותר מ8 אס למשחק

  7. הטרייד בין קליבלנד לבוסטון לטעמי מצוין לגולדן סטייט ומפרק לה את המוקש המזרחי בדרך לאליפות נוספת.
    לקליבלנד אין סיכוי, כרגע, מול הלוחמים; לבוסטון אין שום סיכוי, נכון לעכשיו, מול הלוחמים.

    במערב לטעמי אין מי שיכול לאיים על הלוחמים, גם לא סאן אנטוניו, אוקלהומה ויוסטון על אף הטריידים החמים, הן בדיחה לעומת הלוחמים.

    הדבר היחיד שיכול לגרום ללוחמים לאבד אליפות שנה הבאה זה פציעות חס וחלילה.

    1. אני חושב שקליבלנד התחזקה מהטרייד ב-2 הגורמים שהיו חסרים לה מול הווריורס – אחד זה מתן מנוחה ללברון והשני זה שחקנים שיודעים להגן (קראודר). יכול להיות שזה ישפיע לרעה על הלוחמים, אבל הם עדיין הפייבוריטים, בה' הידיעה, לאליפות.

  8. אני עם מתן …למרות שיכול להבין את ההגיון .
    (לא להסכים למחיר ).

    אני חושב שהסקירה על הטרייד הזה באתר ראויה לצל"ש.
    רועי היה הראשון מבין אתרי הספורט שהגיב על כך (בארץ ).
    כשכולם ישנו אנחנו תססנו לתוך הלילה משל אנחנו ביום שגרתי במאי (בפליאוף כמובן ).
    בבוקר כבר היו כאן ניתוחים וזוויות שהקדימו בהרבה את כל המדיה אם זה מזיג ,מנחם או אסי (ואחרים כמוני ☺ בתגובות ארוכות ומפורטות ).
    ועכשיו רועי .
    כשהכל משלים ומוסיף .
    נהנתי ואפילו התגאתי להיות גולש הופס ב 20 השעות האחרונות .
    שאפו לכולם !.

  9. מסכים לגמרי. גם אני גאה להיות מחברי האתר הנפלא הזה ביממה האחרונה. משהו שקשה לי לומר בתקופה האחרונה עם פולמוסי הדת המוגזמים. יאללה הופס.

  10. החלטה שקליבלנד תצטרך להגיע אליה קשורה לבחירה של הנטס. שכרגע מוערכת במס' 1. לשמור אותה לדראפט הקרוב שכולל על הנייר 3 שחקני פרנצ'ייז, באגלי, פורטר ודונציץ…
    או להמשיך בניסיון לאליפות עכשיו ואז לתת את הבחירה הזו בחבילה עבור קוזינס נניח עם TT, או עבור מארק גאסול שרוצה לעזוב את ממפיס.. או מגה-חבילה של בחירת הדראפט עם קווין לאב וג'י קראודר למשל תמורת אנתוני דיוויס ואחד החוזים הרעים של הפליקנס (סיכוי קלוש…) בכל מקרה החלטה מעניינת…

    1. אני חושב שקליבלנד צריכה ללכת all-in על כוכב עכשיו תמורת הבחירה ואולי אפילו לאב. בשביל דייויס אפילו אפשר לבלוע עז עם חוזה מסריח מבית היוצר של הפליקנס. כמו שכבר הוזכר היום גם אני לא מחזיק מההייפ הגדול סביב בחירות דראפט( נגדול היותר מאז 2017. 16.15 14 2003).

    2. הייתי משאיר את הבחירה. הכל תמיד יכול להשתבש, במיוחד בקליבלנד. בסיס של דונצ'יץ', קראודר והחוזה הנוח ויחסית מקום מתחת לתקרה זה אחלה של בסיס לעתיד. במיוחד כשאפשר להוציא על לאב הרבה בחירות ושחקנים מבטיחים.

  11. רועי (שנותן פה ניתוח מצוין ואמש הרתיח את כולנו בחם מהתנור)
    כנראה שידר לכולנו טלפתית וכולנו התעוררנו המומים 🙂
    רועי נסיך עונת בין העונות.
    תודה רועי ולהרבה מגיבים וכותבים

  12. תודה גם למנחם
    לעידן (שמעדכן ומחדש כל הזמן)
    גיא אהרון ברציק אשך דדי ורבים אחרים שמעלים רעיונות ומחדשים

  13. לפני הטרייד הזה קליבלנד הייתה בדרך לציון בלתי מספיק בפגרה הזאת. עכשיו הציון הוא טוב מאוד. אם הם מנחיתים את וויד זה בכלל מצוין.

  14. ולעניין, אני גם בדעה שתומאס פחות טוב מקיירי, בעיקר ב"סטאר קוואליטי", מה שיבוא לידי ביטוי בעיקר בפלייאוף, שם קיירי יחסר.
    אבל שכנעת אותי שקראודר הוא תוספת חשובה לקליבלנד, שחקן יציב לעמדה 3 לצד לברון, שנותן הגנה והתקפה.
    יחד עם הבחירה של הנטס, נראה שקליבלנד לא יכלו לקבל יותר מזה בסיטואציה שנוצרה עם קיירי

  15. 1. קליבלנד קיבלו עומק וזה חשוב מאוד – קראודר וזיזיץ' זאת אחלה תוספת לספסל, עם בעמדת הסנטר המחליף ועם שחקן כנף של קליעה והגנה.
    2. תומאס – כמו עם קיירי שלברון על הספסל אז וא יקבל את הרגעים שלו כדי למשוך את העגלה. להבדיל מבוסטון שיש שיטה קבוצתית הסגל בקליבלנד הוא עדיין בסימן שאלה.
    3. כשלברון על המגרש תפקיד תומאס יהיה דומה לזה של ארווינג. גם תומאס יכול לשחק ללא הכדור ולרוץ על חסימות לקליעה.
    4. הבחירה של ברוקלין – אולי התוספת החשובה פה על מנת לשכנע את לברן להישאר (כמו שאמרו רבים לפני) אם בטרייד על שחקן מוכח או בכוכב דראפט שיבטיח המשכיות בכל מקרה.

    אני חושב שומאס יקבל מקס רק במידה ולברון עוזב ואז קליבלנד בונים קבוצה סביב תומאס.

    1. אני חושב שהשיטה הקבוצתית תתבסס גם עליו. פיק-נ'-רולים שלו גם עם טריסטן יכולים להיות אפקטיבים, וגם המסירות לקלעים מסביבו (בעיקר סמית' ולאב), אבל החשיבות היא השינוי האסטרטגי שיסדרו גם מהלכים בלי לברון.

      1. שמע, אני עדיין חושב שתומאס יביא את אותו סט יכולות (אם כי של קיירי עדיף, גם מבחינת פוטנציאל), ולכן השאלה אם קליבלנד יסכילו להבין שהם צריכים עוד מהלכים שלברון על הספסל או שהוא פחות מעורב.

        הרי מה שאתה אומר גם היה צריך לקרות עם קיירי. עכשיו הגישה שתומאס הוביל קבוצה היא מוטעית כי זה מה שקיירי הולך לעשות עכשיו ותומאס נכנס למשבצת של קיירי (כלומר לברון הוא קובע מהלכים).
        השיטה כנראה תשאר אותה שיטה – כי לברון הוא זה שמביא אותך לגמר ומביא אליפות.
        השאלה אם קליבלנד ינסו לשחק עם לברון פחות וכמה זה יהיה אפקטיבי עם תומאס לעומת ארווינג. נכון שהפעם יש את קראודר, זיזיץ', קורבר לעונה שלמה ורוז (ואולי וויד) שזה שדרוג למה שהיה עד עכשיו).

        בכל מקרה קליבלנד התיחזקה וקיבלה נכס משמעותי בזכות הבחירה

  16. 1. ההנחה שלברון שיחק הרבה (מדי) דקות אשתקד כי לא היה למי לתת את המפתחות בדקות המנוחה שלו היא מופרכת. התקפת קליבלנד מתבססת באופן מוחלט על לברון, בלי מרווח למשהו אחר. תומאס ייכנס לנישת ארווינג ודבר בזה לא ישתנה
    2. חמישיית ריצה של לאב, לברון , קראודר, תומאס וסמית' היא חמישיית הגנה מזעזעת. 3 מה-5 לא שומרים.

    1. ישתמשו בה רק כשצריך להפוך משחק לחלוטין. זאת לא תהיה החמישייה הרגילה של קליבלנד, ואני מעדיף את זאת של תומאס, שאמפרט, קראודר, לברון ולאב או תומפסון. יש שם 4 שומרים מעולים במידה שתומפסון משחק

  17. נעדר: יונתן s.נצפה לאחרונה בבגדים ירוקים. בעל נטייה לתגובות ארוכות, חשש שסובל מפוסט טראומה . כל היודע…..

  18. רועי אתה עושה כאן ניתוח מאד בעייתי שרוב ההבדלים בו נובעים מסגנון משחק מאד שונה בין הקבוצות. בוא נגיד את זה ככה תומאס של סקרמנטו ופיניקס לא שונה בהרבה מבחינת סגנון משחק מקיירי של קליבלנד.
    תומאס ללא ספק יהנה מאד לשחק ליד לברון אבל קשה לי לראות שינוי מהותי בסגנון המשחק של קליבלנד (לברון, לברון, לברון). מה גם שמבחינה התקפית זה פשוט עבד מצוין, ואין סיבה שלא ימשיך.
    השאלה האמיתית היא איך הקאבס יראו בהגנה.

    1. תומאס של סקרמנטו ופניקס ותומאס של בוסטון זה לא בדיוק אותו שחקן. יש דברים שהוא בלט בהם העונה ויכול להיות שנראה שיכנסו לשיטה של קליבלנד שאני מניח, כמו שכתבתי כמה פעמים למעלה, שתהיה שונה.

      הגנתית – דיברתי על זה כמה תגובות למעלה. מוזמן להצטרף לשרשור

          1. "המפתח הגדול ביותר של קליבלנד בהתקפה בסופו של דבר הוא שינוי הגישה האסטרטגית למשחק. ההתקפה הייתה לחלוטין סביב לברון ולא נראה שיש יותר מדי מהלכים במצבים שבהם הוא לא על המגרש (מה שמסביר הקריסה בכל פעם שהוא לא על הפרקט). הוא לא חייב לגעת בכדור בכל פוזישן".

            מתוך המאמר

    2. אני לא חושב שההבדל הוא בגלל החילוף של קיירי ותומאס – שני שחקנים שמביאים את אותם סט יכולות (מי יותר טוב ומי פחות).
      עדיין, כפי שרשמת, לברון הוא זה שקובע (ועד עכשיו זה מה שהביא את הקבוצה לגמרים ולאליפות). תומאס נכנס פשוט למשבצת של קיירי.
      ההבדל הוא התוספת של קראודר וזיזיץ'. אלו שני שחקנים משמעותיים לספסל במקום הרכבת גופות שהתחלפו שם בשנים האחרונות.
      בנוסף, רוז (לפחות כרגע, שדרוג על דרון ויליאמס) וקורבר מגיע לעונה שלמה.
      אני חושב שקליבלנד התחזקו מבחינת סגל ועדיין לא חושב שמישהו יקח מהם את במזרח, אלא עם בוסטון מביאים את דיוויס/קאזינס.

        1. קראודר זה ההבדל.
          היכולת לשחק עם לברון ב 4 או אפילו ב 5 נגד הרכבים מסויימים.

          לא יודע כמה זיזיץ' ישחק, והוא בטח לא יהיה משמעותי מדי בפלייאוף.

          אבל קראודר פותח המון אפשרויות – גם להרכבים, וגם לשינויים בסגל…

          מסכים איתך שלא יהיה שום הבדל מבחינת איך הקבוצה תשחק עם תומאס או עם קיירי. בטח שלא מבין את הקשר לדקות של לברון.

  19. טור מצוין. מצטרף למחמאות על הסיקור באתר של הטרייד הענק הזה.
    אהבתי גם את הניתוחים בתגובות, שחלקם התייחס לכך שהטרייד מצוין לשני הצדדים.
    בעיתונות האמריקאית, מיטב הפרשנים שקראתי נותנים ציון גבוה מאוד לקאבס על הטרייד, ויורדים על הסלטיקס. אני חושב שאיינג' סוף סוף עשה את המהלך שציפינו לו, וברור שהמחיר על קיירי יהיה גבוה (למרות שגם אני חושב שעוד מספר חודשים הסלטיקס היו מורידים מהמחיר את קרואדר או את הבחירה של הנטס).
    גם לדעתי מדובר בטרייד חזק לשני הצדדים. זה שם את שני המועדונים בפוזיציה להשיג כוכב רביעי לשלישייה המובילה שלהם (it-לברון-לאב, קיירי-הייווארד-הורפורד). השמות של הביגמנים שעלו כאן, בעיקר קאזינס וגאסול ישדרגו כל אחת מהקבוצות. הקאבס יוכלו להסתכל ללוחמים בלבן של העיניים עם אולסטאר רביעי. אני מקווה שיבינו שם שאחרי לברון מגיע המדבר, אז שווה לקחת את הצ'אנס עכשיו.

    1. מי שיורד על איינג' על הטרייד זו בדיוק התופעה שציינתי בפוסט לפני כמה ימים. שופטים ג'י אמים על מהלכים שבוצעו ולא על מהלכים שלא בוצעו. הרי אם איינג' לא היה עושה את המהלך אז לכאורה הוא היה נראה יותר טוב בעיני האוהדים והתקשורת אבל הקבוצה היתה במצב פחות טוב. לפעמים פשוט צריך ללחוץ על ההדק, מודה שאיינג' הפתיע אותי. לא חשבתי שהוא יעיז, אבל סחטיין עליו. וגם על אלטמן שידע מתי ללחוץ ואיך להרגיע את הסיטואציה כדי לקבל החזר מעולה.

        1. לא חושב. אני חושב שהרבה אוהדים התאהבו ברעיון הריקוד על שתי החתונות, למרות שלא היה לו מעולם אפשרות מימוש אמיתית.
          צריך הרבה אומץ לעשות מהלך שאתה יודע שיגידו עליו שוויתרת הרבה מדי, אבל אתה גם יודע שזה הדבר הנכון לעשות.

  20. ומה עם דרק רוז??
    עכשיו זה די ברור שהוא יהיה בתפקיד ד. וויליאמס בעונה הקודמת,
    רכז מחליף די זניח, שיקבל אולי 20 דק בעונה הרגילה, והרבה פחות בפלייאוף

    1. שמע, יכול להיות שאיזייאה יפספס משחקים בגלל הפציעה ואז רוז יקרא לדגל. הוא השחקן השישי בכל מקרה ולא יעבור את ה-20 דקות, כי אי אפשר לשים אותו ואת תומאס על אותו פרקט ביחד.

  21. קודם כל שאפו עמק על הדיווח ועל הפרשנויות הניתוחים.

    שאלה- למה עם תומס יש לקליבלנד מי שיוביל כשלברון נח ועם קיירי לא?
    כלומר – די היה ברור שזה חסר מאד בקבוצה בעונה האחרונה אז אם את קיירי לא הקדישו לזה למה שאת תומס כן?
    האם תומס עד כדי כך מוביל קבוצה יותר טוב מקיירי? האם כעת בלי קיירי יש לקליבלנד רכז נוסף שא שמענו עליו ויכול לשחק ליד לברון כך שלתומאס יתפנו דקות להריץ לבד?

    1. בלי קיירי יש את רוז שיכול לשחק ליד לברון. גם חוזה קלדרון עדיף על דרון וויליאמס לדעתי, אבל הוא לא יקבל דקות. תומאס היה יותר טוב כמספר 1 בבוסטון מאשר אירווינג בשנים המוקדמות של הקריירה (או בדקות בלי לברון), אבל הדבר החשוב, כאמור, הוא אותו שינוי סטייט אוף מינד התקפי שיכלול תרגילים שלא מכוונים ללברון. המגוונות של תומאס, שיותר טוב בדברים שהם לא הבידודים שקיירי הצטיין בהם, יכולה להשפיע על זה לטובה.

      1. אני עדיין חושב שרוז יכל למלא אותו תפקיד כשקיירי בקבוצה.
        דווקא במשחק הבידודים של קליבלנד קיירי יכול להוביל יותר מאייזיה שרגיל לתנועה של אחרים אוף דה בול.
        אבל מקבל מה אתה אומר על סוג הכישורים של תומאס

  22. בווווולשיט אחד גדול. אתה חושב שתו אס יכול להחזיק קבוצה יותר טוב מיקירי? חחח אתה הזוי. לברון ישחק את אותו מספר דקות בדיוק

  23. מה יש בקליי שכולם מנסים לקחת לנו אותו ? מזל שהלוחמים סירבו .
    לא מפרקים קבוצה מנצחת . וקליי בורג מפתח אצלנו . שחקן הגנה מצויין , לא אנוכי ולא דורש את הכדור אצלו , וכשצריך יש לו את אחת הקליעות הקטלניות בליגה.
    שקיבלנד יבצעו את הטריידים שלהם אצל קבוצות ברמתם ולא יתקרבו אלינו . איכס.

  24. אבל מה יקרה בפלייאוף כשההגנות ישחקו על תומאס? אפילו הבולטס הבינוניים הצליחו לערער אותו השנה חלק מהזמן…

  25. לקראודר לא תהיה בעיית דקות, ג'פרסון שיחק 20 דקות במשחק, קורבר 24. לברון ינוח קצת יותר עכשיו כשקראודר יכול להחליף בלי להיות חור בהגנה.
    לגבי מתכונת המשחק, קליבלנד שיחקו הרבה על קיירי, היוסג' הכי גבוה בקבוצה (בקצת).
    לדעתי לא נראה הבדל כי אייזיאה ואירווינג דומים (האמת שגם לא הבנתי מנטור מה ההבדל).

  26. אני כבר הגעתי למסקנה שלברון לא ישחק פלחות דקות בעונה הסדירה, כי הוא לא רוצה לפגוע במספרים שלו. הוא ימשיך לשחק 35+ דקות במשחק, ואני לא יודע איך אייזיאה יגיב לעובדה שהוא לא מחזיק בכדור רוב הזמן.
    לדעתי זה טרייד סבבה לשני הצדדים, אבל צריך לחכות ולראות איך זה מתחבר.

  27. מציון מאסטרו!
    אני חושב שהטרייד נתן ל-2 הקבוצות משהו שהן היו צריכות: קילר אינסטינקט לבוסטון ועומק לקליבלנד. גם בבוסטון יש עכשיו עומק בזכות החיזוקים האחרונים (הייוורד, טאטום). באמת חבל שבראדלי עזב.
    בסופו של דבר גולדן סטייט עדיין הפייבוריטית הגמורה. המהלך הבא ששתי הקבוצות צריכות לעשות: החתמת קאזינס/דייויס.
    הקבוצה שתחתים אחד מהם תלך עד הסוף ותתחרה שווה בשווה עם הלוחמים.
    אני מבסוט מהטרייד שלדעתי פתח לגמרי את אליפות המזרח.

  28. לדעתי זה לא יילך בין לברון ותומאס.
    ובניגוד לקיירי, תומאס לא ישתוק וינסה לצמצם ולהתאים את עצמו בהתאם לרצונות של לברון.
    ובנוסף לכך, ככל שהעונה תתקדם ובמידה שיתגלעו חיכוכים בכימיה ביניהם, תומאס ישים על המלך פחות ופחות זין כי הוא יודע שלברון בדרך החוצה ושבשנה הבאה הקבוצה שלו (אם יבחר להישאר, וכנראה שכן כי יקבל מקסימום).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט