קיירי/תומאס – 10 מחשבות מהירות לפני השינה / עומר מזיג

*הכותב הוא אוהד בוסטון, שידוע כמגן אנושי כנגד כל משמיציו של דני איינג', באתר,בתגובות, בווטסאפ של הצוות ובכל פלטפורמה אחרת.

 

  1. אייזאה ממש טוב בכדורסל – חשוב לי להתחיל מזה כי אני מרגיש שזה יעלם בימים הבאים. הבחור קלע 29 פאקינג נקודות למשחק העונה, וביעילות פסיכית. אם מסתכלים על True Shooting Percentage (חישוב היעילות ההתקפית היעיל ביותר היום, הכולל בתוכו זריקות מ2 מ3 ומהקו), זו הייתה העונה השנייה הכי יעילה בהיסטוריה מגארד:
    מדגיש שוב – לא "לגובהו". לא "לבחירת סיבוב שני". לגארד. בהיסטוריה. ועבור קבוצה שניצחה 53 משחקים בלי סקורר נוסף לרפואה.
  2. הסלטיקס פחדו לשלם לו – החוזה של תומאס – שנגמר בעונה הבאה – הדיר שינה מעיניו של הGM המנוסה והטוב בליגה בעיני רבים. תומאס מרוויח לעונה הקרובה רק 6.2 מיליון דולר, אבל היה צפוי לבקש ולקבל חוזה מקסימום ל5 שנים, שיתחיל מאיזור ה30 מיליון דולר לעונה. קפיצה כזו במשכורת הייתה מעלה את הסלטיקס מעל כל תקרה אפשרית – כולל תקרת מס המותרות – ומשאירה אותם שם לפחות לשנתיים הקרובות. תומאס בן 28, וכשחקן עם סט היכולות והכלים שלו לא צפוי להזדקן בצורה טובה מבחינת יכולת משחק. אירווינג צעיר ממנו ביותר מ3 שנים, ויושב על אחד החוזים הטובים בליגה לשנתיים הקרובות עם פחות מ40 מיליון דולר.
  3. קיירי ניצח – הוא ביקש טרייד לקבוצה טובה. הוא קיבל טרייד לקבוצה טובה. למרות שהסלטיקס לא היו ברשימת 4 הקבוצות שהוא הגיש, העובדה שהוא ויתר על הTrade-Bonus שלו כדי לעבור לשם מעיד על כך שהוא אוהב את היעד. אחרי הקיץ של השנה, אני אהיה בהלם אם לא נראה יותר שחקנים מבקשים טרייד באופן פומבי, מורידים את ערך הטרייד שלהם (כי כל הליגה יודעת שהם עוברים), ומצליחים לארגן מעבר לקבוצה שהם רוצים.
  4. קליבלנד ניצחה – אולי דיוויד גריפין לא היה כזה GM טוב אחרי הכל… הם חד משמעית עדיין הפייבוריטיים במזרח. כמו שבטח הבנתם, אני לא חושב שנכון להיום, עבור קבוצה שרוצה לנצח בטווח המיידי, תומאס הוא לא שינמוך משמעותי כל כך לעומת ארווינג – שכזכור לא רצה להישאר בקאבס. זה נכון שזה כבר שנתיים רצופות בהן אירווינג היה מדהים בפלייאוף בעוד תומאס היה בינוני, אבל הנפילה לא כזו גדולה, והסיטואציה של קיירי (ליד השחקן הטוב בעולם) הייתה קלה בהרבה משל אייזאה (שוב, ללא אף סקורר משמעותי לידו בקבוצה). קראודר – על חוזה בן זונה ל3 השנים הבאות – הוא תוספת כוח משמעותית בכנפיים שהייתה חסרה לקליבלנד עם הדעיכה של ג'פרסון, והוא ולברון יכולים לסגור את עמדות 3 ו4 כאשר קליבלנד תידרש להעמיד הרכבים חזקים הגנתית – משהו שלא היה לה לפני הטרייד. היא גם חוסכת כמעט 20 מיליון דולר במס מותרות בטרייד הזה, אבל אולי יותר חשוב מכל זה…
  5. הבחירה של הנטס – הקאבס מקבלים את אחד הנכסים הכי טובים בליגה. זה נכון שהשנה יצטרפו קבוצות חדשות כמו אטלנטה ושיקאגו למלחמה, אבל בעיני הנטס הם עדיין הקבוצה שנוהגת בטנק הכי גדול. אני אהיה בהלם אם הבחירה הזו תצא מהTOP 3, וגם אם לברון יעזוב מדובר הבחירה הזו תהפוך לאחלה שחקן שאפשר לבנות עליו לעתיד.
  6. הסלטיקס השתפרו – שהפסקה הבאה שלי לא תבלבל אתכם – הסלטיקס חד משמעית קבוצת כדורסל יותר טובה (לפחות לפלייאוף) ממה שהיא הייתה לפני 8 שעות. קיירי הוא קילר שיכול לייצר לעצמו מצב זריקה טוב מכל מקום במגרש על כל שומר ובכל שלב של המשחק או העונה, משהו שלא בהכרח היה בסט היכולות של תומאס. גם הגנתית קיירי שומר יותר טוב (או לפחות פחות גרוע), ואפילו הראה ניצוצות של הגנה ממוצעת+ בסדרת הגמר של השנה שעברה. זה משהו שתומאס – עם המגבלות הפיזיות שלו – לעולם לא יוכל לתת לקבוצה, וזה שם עליה איזושהי תקרה בצד הזה של המגרש. קראודר בכל מקרה היה קצת מיותר בסגל שנבנה השנה, והעזיבה שלו תפנה קצת את עמדה 3 העמוסה להחריד עם היוורד בראון וטייטום.
  7. הסלטיקס הפסידו – זו יותר מידי תמורה. כמו שציינתי קודם, השדרוג שקיירי נותן על פני תומאס הוא משמעותי אך לא משנה עולמות, והסלטיקס עדיין קבוצת כדורסל פחות טובה מהווריורס ומהקאבס (ואפשר לטעון שגם מסאן אנטוניו). הם נתנו שלושה מהנכסים העתידיים הכי משמעותיים שלהם עבור שחקן יחיד, כדי להתחרות בשנים הקרובות במה שעלולה להיות הקבוצה הטובה בהיסטוריה. קיירי הודיע שהוא לא רוצה לשחק בקליבלנד העונה, וכבר ראינו דיווחים על כך שפיניקס מסרבת לכלול בהצעה לקאבס את בלדסו וג'קסון ביחד(!!!). מול מי בדיוק התחריתם בשוק הזה? קליבלנד לא הייתה מסכימה לאותה ההצעה עם בחירת הסיבוב הראשון של הלייקינגס (של הלייקרס ב2018 או של הקינגס ב2019 – קרדיט לנייט דאנקן על השם הנהדר) או ממפיס במקום? ומה עם עוד שבועיים? חודש? אני שונא את הטרייד הזה בשביל הסלטיקס.
  8. סטיבנס על סטרואידים – זה יהיה מאוד מעניין לראות איך סטיבנס, אחד המאמנים המוערכים בליגה, יצליח לשלב שני אולסטארים חדשים לתוך הקבוצה שלו בקיץ אחד. קיירי קלע ב47.8% חורכים מהשלוש העונה בזריקות Catch&Shot, ויקבל יותר זריקות כאלה בהתקפה של סטיבנס, אבל מדובר גם על שחקן "אנוכי" יותר, שעזב את קליבלנד כיוון שרצה להיות שחקן מוביל בקבוצה אחרת, וזה יכול להשפיע על המשחק שלו בצורה שלא תתאים למאמן שלו.
  9. פיקנטריית לו"ז – מה המשחק הראשון של העונה הסדירה אתם שואלים? בוסטון-קליבלנד. 17 אוקטובר. תסמנו ביומנים.
  10. פיקנטריית דראפט 2011 – הבחירה הראשונה בדראפט עוברת (פחות או יותר) תמורת הבחירה האחרונה בדראפט.

לפוסט הזה יש 80 תגובות

  1. תודה, עומר.

    סעיף 2.
    הטרייד הופך למצוין עבור בוסטון נטו בגלל סעיף 2.
    בוסטון קנו שקט תעשייתי, וזמן.
    אין את החוזה העתידי של תומאס מרחף מעל הקבוצה,
    יש עכשיו שנה לתת לצעירים להתפתח, ולכוכבים ללמוד את השיטה של סטיבנס.
    ואם בדרך קליבלנד מתפרקים?
    בוסטון יהיו בשלים לתפוס את מקומם כקבוצה החזקה במזרח.

  2. הבחירה של הנטס חשובה
    קליבלנד יכולה להפוך אותה עם עוד נכס נגיד TT לשחקן כמו קוזינס או גאסול שרוצה לעבור
    אם קליבלנד במצב של התמודדות עכשיו…
    סטרטינג 5 של תומס ווייד לברון לאב קוזינס/ גאסול עם קראודר די-רוז מהספסל היא קבוצה לאליפות…

  3. יופי של פוסט. אני מסכים שקליבלנד ממש שיחקו אותה. אבל ההימור של איינג' הוא ממש על כאן ועכשיו. זה ניצחון בגמר המזרח השנה, וזה אפשרי, וזה נצחון בגמר הליגה שנה אחרי זה, וזה גם ניתן לאמר שהיום זה יותר אפשרי מאשר קודם. אני חושב שלאחר שבאופן די עקבי ב5 שנים האחרונות בכל שנה סטיבנס הוציא מהסגל שלו משמעותית יותר מאשר כולם חשבו שאפשרי, אז איינג' הלך על הכוכב הכי טוב שהוא היה יכול להביא, שילם בנכסים שיש לו, בשביל זה בדיוק הוא צבר אותם, ויצר קבוצה מעולה עם המון עומק ל2-3 שנים הקרובות, שיכולה השנה לעבור את הקאבס ולהגיע לגמר! ויש לו עוד אפשרויות טריידים במהלך העונה. אני מהמר עליו יותר מאשר על קליבלנד…

  4. -דיסוננס קוגניטיבי-

    מת על תומאס
    לא מת על לברון
    אוהב את קיירי

    אז בעד מי אני עכשיו במזרח? בעונה הקודמת זו הייתה בוסטון. אבל עכשיו זה נהיה לא פשוט.. אני כמעט נוטה לומר שאחרי ככלות הקול והתמונה, זו תהיה קליבלנד.

    הזוועה..

  5. ולגופו של עניין – אני לא זוכר מתי פיינליסטית מחוז החליפה ארבעה שחקני חמישייה בקיץ.

    ובכלל, הוויתור הקיץ על המשולש של אייזאה-בראדלי-קראודר, מזכיר לי יותר תרחישים ב- NBA2K מאשר במציאות.
    פסיכי.

    1. אייזאה-בראדלי-קראודר הם טובים אבל בשום פנים ואופן לא יכולים להיות שלד לאליפות.
      קיירי והייוורד בהחלט שכן.

  6. מצוין עומר.
    אני קצת מאוכזב. חשבתי שבכזה סט נכסים בוסטון ישדרגו עמדה שיותר דורשת שדרוג. לא רואה פה אך הבשורה. קיירי שחקן פציע ואני לא סומך על הגוף שלו כשצעירי בוסטון יתחילו לפרוע את השטרות הגדולים.
    כפי שנכתב לעיל, קליבלנד באמת צריכים עכשיו לנסות ולהשיג סנטר מוביל על חשבון העומק שלהם.

  7. האמת שכל הטרייד הזה מזכיר לי את משחקי הכס
    דיאנריז (איינג) סוף כל סוף עושה מהלך עם כל הכלים והחיילים שיש לה ואז הולכת לסגור דיל עם האויבת הכי גדולה שלה(סרסי) כי היא יודעת שיש לשלב כוחות על מנת להילחם בWHITE WAKERS ומנהיגם הבלתי מעורער THE NIGHT KING (קרי שיש לו יד לא פחות מדיוקת )

    1. הnight king שלי הוא דוראנט אבל מסכים עם כל השאר:)
      נ. ב
      הלוואי שחאליסי היתה משחקת ב NBA אני בטוח שזה היה שובר שיאי רייטינג 😉

  8. אני לא יודע מה לחשוב, אבל אני בראש ובראשונה גאה באיינג' על האומץ, משהו שהיה חסר לו בשנתיים הקודמות.
    אני מאמין שסופר-סטארים מביאים אליפויות ולא שחקנים משלימים. בהקשר הנוכחי, השדרוג בין קיירי לאייזיאה חשוב לאין ערוך מהשינמוך בגזרת קראודר. ההחלטה הזו גם מבטיחה את הסגל הנוכחי, שכולל את הייורד, קיירי והורפורד, לשנתיים. מסכים עם מה שכתבת שהסלטיקס לא רוצה לשלם מקסימום לאייזיאה, הסיבה לכך פשוטה, קבוצה לא יכולה לרוץ לאליפות אם היא משלמת 30 מליון דולר לעונה לאייזיאה תומאס בחוזה שמתחיל גיל 28. גם אחרי העונה הנוכחית, הוא לא הוכיח שהוא מספיק כדי להיות השחקן המוביל באלופה. גם קיירי לא הוכיח, אבל אני מאמין בו יותר.
    ואלוהים, למה איינג' ויתר על בראדלי???
    אני צריך לעבוד, אבל אנסה לכתוב עוד משהו בהמשך היום, אבל הכי כיף שהקלפים מתערבבים. קמנו לבוקר מעניין וזה הכי כיף שיש.

    1. גרשון לענ"ד זה אומץ שנובע …מחוסר אומץ.
      הוא לא היה אמיץ מספיק לעשות כלום במחירים פחותים ומבלי לוותר על אזייה (פול באטלר) וקיבל ביקורות ולא העיז …לא לעשות כלום ועשה דבר שאני מבין את ההגיון שלו אבל במחיר מופקע .
      על פניו הקאבס המנצחת הגדולה .

  9. עם כל הכבוד לקיירי, ההגנות בעונה שעברה התמקדו יותר בתומאס (כמו שציינת). הוא יכול להתאים לקליבלנד לגמרי….

    כולם הרויחו 🙂

  10. בסופו של דבר, עם כל ההייפ סביב הטרייד הזה, לא קרה פה משהו דרמטי מבחינת הליגה. ג"ס עדיין הרבה יותר טובה גם מבוסטון וגם מקליבלנד (אם כבר יוסטון היא כלב משוגע שלך תדע מה יעשה) ובגדול נועלת הליגה ל3-4 שנים (אולי יהיה פנצ'ר חד פעמי). אח"כ בוסטון כבר תהיה זקנה מדי ויגיע תורן של מינסוטה, פילדלפיה ומילווקי.

    1. קרה גם קרה. בוסטון הנוכחית + עוד גבוה סביר בעונה הבאה נותנת לה פייט רציני.
      גם השנה היא לא תיכנע בקלות

  11. בואנה, כרגיל יש כאן הערכת יתר לבחירות דראפט על פני כוכבים מוכחים. איינג' פשוט היה חייב לעשות את הטרייד הזה ששם את התקרה של בוסטון בעמדה של קונטנדרית שנים קדימה.
    איזאה תומאס שחקן כדורסל מעולה אבל בחיאת ראבקום, לא. הוא לא שחקן מקסימום והדבר היחידי שלא הבנתי במעשים של איינג' נפתר עכשיו. אי הבחירה במרקל פולץ בדראפט די היממה אותי. לא היה ברור לי אם באמת הכוונה של איינג' היא אשכרה לבנות על תומאס כגארד העתיד של הקבוצה או מה.
    קיירי סופרסטאר, איך שלא תסובבו את זה. סופרסטאר צעיר, נחוש שיודע מה צריך בשביל לקחת אליפות, ואסור לזלזל בניסיון של 3 גמרים רצופים, גם אם לברון לקח אותו לשם.
    ההתקטננות הזו האם היה צריך לתת את הבחירה של ברוקלין או לייקרס מגוחכת. היתה הזדמנות וסופסוף איינג' לקח אותה. אללה יוסטור אם היה מפספס גם את זה בשביל עוד שחקן שא-ו-ל-י יתפתח להיות כוכב ברמה של קיירי עוד 5-6 שנים.

    1. מי שעוקב אחרי הסלטיקס יודע שהם לא התלהבו מפולץ (סיבותיהם עמם).
      ההתלבטות שלהם הייתה בין טייטום לבין ג'וש ג'קסון –
      כאשר הם הבינו שהם יכולים גם את טייטום וגם בחירת דראפט נוספת,
      עבורם זה היה מהלך פשוט.

    2. כי אייזיאה תמורת קיירי היה מספיק. בוסטון מקבלת אייזיאה עם פוטנציאל ליותר, קליבלנד מקבלים בדיוק מה שיש להם כבר ביד (מצטער, גם IT סופרסטאר) ומה שהם צריכים. קראודר, זיזיץ' ועוד שחקן עתידי זה כבר אוברקיל.

      1. בנוסף, הטרייד הזה עבור בוסטון הוא על הסיכוי שקיירי יהיה יותר טוב מאייזיאה בעתיד, כשישחק עם הקבוצה וישתפר מכך. זה הימור בדיוק כמו בחירת הדראפט.

          1. הבעיה של בוסטון היא שהחוזים שלהם היו טובים מדי…
            כאשר החוזה היחיד (חוץ מהייוורד) שהוא על סכום דו ספרתי זה החוזה של הורפורד,
            לא נותרו להם הרבה ברירות.

    3. +1 זכור לי איך דברו פה על וויגנס לפני הדראפט( השחקן הכי קרוב לג'ורדן) ועוד 100 שחקנים, קשה לבנות על שחקן בגיל 18( יש כמה שהיו שווים, לברון למשל, אבל זה שחקן של פעם בדור)

  12. 1. קיירי ארווינג שחקן טוב יותר מאייזאה תומאס.
    2. תומאס לא שווה חוזה מקסימום בשום דרך. וגם לא בטוח שקליבלנד יתנו לו אחד כזה. כנראה שעוד שנתיים תומאס חוזר לסקורר של קבוצות בינוניות ומטה (כי מישהו יתן לו מקסימום).
    3. מסכים עם אפלטון בהערכת יתר של בחירת דראפט שאף אחד לא יודע איפה היא תיפול ומה יצא ממנה.
    4. קראודר היה מיותר בסלטיקס אבל הוא בהחלט תוספת משמעותית לקליבלנד.
    5. עדיין לא מאמין שנתנו לבריידי ללכת.
    6. אם הסלטיקס מצליחים לשדרג את עמדת הסנטר על הורפורד הם בהחלט מועמדים לאליפות.

  13. טרייד טוב לכולם , הבחירה של ברוקלין היא לגמרי אובררייטד , במקרה שלהם אם היא לא ראשונה אז היא לא שווה הרבה אין להם מה לעשות אם מייקל פורטר גוניור ואם לוקה דונציץ בכל מקרה רק אם בנגלי , אם קצת מזל בשבילם הם יקבלו תבחירה של הלייקרס ויוכלו לבחור את אייטון או במבה

  14. הערך המוסף העיקרי של קיירי לבוסטון הוא זה שהוא כוכב ונתפס ככזה בעיני השחקנים האחרים , מה שיגרום לכך ששחקנים כן ירצו לבוא , חוץ מזה קליבלנד הרוויחה בענק בטרייד , בוסטון במצב הנכסים שלה יכולה להרשות לעצמה לשלם טיפה יקר כדי להביא כוכב

  15. אחלה טור. אני חושב שקליבלנד הרוויחו המון – גם מפנים משכורות לקראת קיץ 2018, גם קיבלו רכז שהוא אחד מהעשרה הכי טובים בליגה היום, וג'יי קראודר תוספת נהדרת.

    מבחינת סטיבנס, די הגיוני שאירווינג יהיה הגו-טו-גאי ובצדק, בעיקר בפלייאוף. הוא יקבל הרבה תרגילי קאץ'-אנד-שוט ואני חושב שנראה את היווארד והורפורד מובילים כדור בכמה מהלכים שיסדרו מבטים פנויים לקיירי.

  16. להלן הסנטים שלי …וחלק שלכם מהתגובות השונות .

    זהו אחד הטריידים המוזרים והמעניינים ביותר שאני זוכר …הנה הסיבות .

    (בכל שרשור תגובה אחת)

    1. לא בכל יום אנו זוכרים לראות שני אולסטארים עד סופר סטארים עוברים מצד לצד בטח לא בן שני יריבות שהגיעו יחדו לגמר האזורי .

  17. 2.בדרך כלל כשעושים טרייד ברור לחלוטין מי השחקן הטוב ביותר באותו הטרייד ..כאן זה לחלוטין לא כזה ברור (בטח אם לא מתייחסים לגיל או למצב בריאותי אלא יכולת נטו ).
    קיירי אמנם נבחר ראשון בדראפט …(עוד נגיע לזה) אך מה שאזייה עשה בשנה שעברה (בעיקר) מעמידים את ההנחה הזו בספק לא קטן .

  18. 3. אז ננסה להבין כאן את השיקולים הפניימיים של כל קבוצה .

    בוסטון :
    השיקול המרכזי לענ"ד היא מה שנאמר כאן ובמקומות אחרים הוא הפחד והחשש לשים את הקבוצה בידיים של אזייה בחוזה מקסימום.
    ייתכן שהם דם חוששים מפציעתו ..בקימור איינג' הסתבך איתו ..מין מקרה קלאסי של שחקן שהצליח יותר מדי ואיים לשנות אסטרטגיה של קבוצה .
    לכן איינג' יצא באלגנטיות (כפי שנכתב אתמול סליחה שאיני זוכר תשם)
    מסיטואציה בעייתית מבחינתו לתת מקסימום לשחקן שאינו שלם בחוזה לא טוב לטובת מקסימום לשחקן יותר מתאים ,יותר צעיר עם פחות סימני שאלה בריאותיים ובכלל

  19. 4. בוסטון אסטרטגית :
    בהסתכלות כוללת (כפי שכתב מנחם ).
    קבוצה שהייתה בתהליך קידום עקבי והגיעה לגמר המזרח לפני 3 חודשים מוצאת עצמה פתאום עם 4/15 שחקני הסגל מאשתקד ,אחד בלבד מהחמישייה וגם הוא הגיע רק אשתקד ….מנפלאות הליגה

  20. 5. דני איינג' :
    שנים אסף נכסים והיה נראה שהתאהב בהם כ"כ שלא עשה שום שינוי.
    ופתאום הפך 3/4 מהקבוצה (שהצליחה יפה) .
    לי אישית זה מריח קיצוני מדי .
    פתאום הוא גם וויתר על בחירת דראפט בקלות כזו (מה שלא שם על השולחן אצל פול או באטלר ).
    בקיצור השאלה הנשאלת היא האם איינג' יכל לעשות יותר (בשחקן החיזוק) או פחות (בתשלום עליו ).
    אישית איני מתלהב מכך אלא אם כן
    א. הוא יודע שאזייה פצוע .
    ב. הוא מתכנן מהלך גדול של כוכב על (נניח דיוויס) נוסף כמספר 1.
    (לא סביר) .
    נכון לעכשיו קשה לי להחמיא לאיינג' שכל מה שהצליח להסיק אחרי ששחרר 3/4 קבוצה שרצה הוא קיירי ….שהיה כבר מחוץ לקאבס רצונית.
    כאן המקום להתייחס לעוד נקודה שעלתה בתגובות והיא הטענה של מבקרי איינג' שטענו שהוא לא עשה כלום ביקרתם אותו עכשיו שהוא עושה אתם גם מבקרים ?
    איני מבין תטענה וכי אי אפשר לעשות דברים רעים ?
    ושוב יש בהחלט שיקולים והגיונות במהלך אך המחיר נראה מופקע ביותר ..ועוד יותר מכך נראה שהיה אפשר להשיג כוכב אחר …במחיר זול יותר (מה שמחזק את סעיף 3 לעיל ).

  21. 6. דברים שלא בטוח שבוסטון לקחה בחשבון :
    (גם זה נאמר בתגובות ).
    אלמלא ההתערבות שלה סביר מאד שהקאבס הייתה גומרת את תפקידה ההיסטורי שכן קיירי היה עוזב …בקבלת תומאס וקווארד הרי שהקבאס איתנו חזק וגם בחירת הדראפט הגבוהה (לפי הצפי ) עשויה לגרום לשינוי חשיבה אצל לברון מה שיגרום לכך שבוסטון במו ידיה מסכלת לעצמה את שלטון היחיד האבסולוטי במזרח (בקצת סבלנות ).
    והביאה על עצמה יריבה שספק רב אם תהיה עבירה מבחינתה .

  22. 7. קליבלנד :
    בצד שלה הכל הרבה יותר פשוט היא הרוויחה ללא ספק גם אם (וזה אם גדול ) היא וויתרה על השחקן היור גדול בטרייד .
    ראשית היא הוכיחה לכולם שניתן לעשות עסקאות גם כששחקן שלך …תופס אותך למטה .
    שנית היא קיבלה הרבה מאד דברים +פוליסות ביטוח .
    בין היתר

    א. שחקן שיכול לעשות את תפקיד המשני טוב יותר מקיירי (בטח במצבו המנטלי של האחרון ).

    ב. בחירת דראפט שיכולה להיות סוג של פוליסת ביטוח על קיירי

    ג. עוד שחקן מצוין בחוזה מדהים (קווארד) + פרוספקט לא ברור .
    זהו ניצחון ענק של הג.מ החדש שלה

  23. 8. לברון :
    השאלה האם הטרייד הזה יגרום לו לחשוב להישאר גם בשנה הבאה ?
    שכן נראה שהקבוצה התחזקה ויותר מכך השתנתה לטובה .
    תומאס יהיה מוכן בחפץ לב לבצע את התפקיד אותו כבר לא רצה קיירי ויכול להיות שהחיזוק כמו השינוי והנאמנות ישאירו את המלך (כמה שאני שונא להגיד את זה) בקאבס.

  24. בעיניי משמעות הטרייד הזה היא שקליבלנד הודיעה רשמית שהיא מוותרת על המירוץ לאליפות בעונה הבאה.

    גם לבוסטון אין שום סיכוי לנצח את גולדן סטייט.

    לטעמי גם לאוקלהומה וליוסטון אין שום סיכוי מול גולדן סטייט.

    בקיצור הדרך לאליפות (בלי תרחישים נוראיים כפציעות) סלולה ללוחמים ללא כל בעיה.

  25. 9. קיירי :
    קיבל את כל מה שהוא ביקש .
    הוא ביקש להוביל קבוצה וכנראה להתעמת ראש בראש עם המלך.
    הוא היה בסיטואתיה בה בקלות יכול היה ליפול לקבוצה נטולת שאיפות ללא סיכוי פליאוף ממשי והוא מקבל עכשיו חתיכת אתגר שתוכיח מי הוא .
    האם מדובר באולסטאר בקושי (כפי שנאמר באחד התגובות נראה לי רובין)
    או שמדובר כאן בסוג של סופרסטאר בסגנון דוראנט /קרי.
    סופרסטאר של ממש שקצת (הרבה) נבלם בגלל נוכחות המלך.
    מה שנקרא אין מלכות (של קיירי ) נוגעת במלכות חברתה (לברון) אפילו במלוא הנימה .

  26. 10. אזייה ..ייעשו על הבחור הזה סרט לאוסקר.
    מרתק לדעת איפה ייגמר הסיפור הזה של מי שאף אחד לא האמין בו למרות שהוא ניפץ והוכיח זאת פעם אחר פעם .
    הוא נבחר 60 בדראפט ומאז החליף 2 קבוצות ,נתן עונה מדהימה שבעיני לגיטימית לאם וי פי (בייחוד לאור רבעי 4 המדהימים שלו )
    ושוב לא מאמינים בו !
    וואו מה צריך בן אדם עוד לעשות בכדי לקבל קרדיט ?

  27. 11. או 2011 …. כמעט נסיים באנקדוטה של דדי
    הבחירה הראשונה לשנת 2011 והבחירה האחרונה לאותו הדראפט מעורבים מרכזיים בטרייד .
    בואו ונגיד שאז היחס והמעמד ביניהם היה הרבה יותר ברור.
    שאלה לעכברים האם היה פעם דראפט בו השחקן הראשון והאחרון היו מעורבים ? (גם אם כן לא נראה לי שאי פעם השחקן האחרון היה מעורב כשחקן מרכזי )

  28. 12. מאי 2018 גמר המזרח …יהיה מעניין ואמציונלי מעין כמותו תפתחו יומניים ואוי כמה אני מת שקיירי יזמבר ( וחבל שיש לי כיפה על הראש ..גם אם איני דתי כי הייתי מת לומר מילה אחרת )
    את לברון !
    אינששששששששששששששששששששששששששששללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללללהההההההההההההההההה

  29. מישהו יכול לעשות סדר עם בחירות הדראפט של בוסטון בשנה הבאה ובכלל בשנים הקרובות ? לאחר הטרייד האחרון

    1. ב-2018:

      בחירת הסיבוב הראשון שלהם
      בחירת הסיבוב הראשון של הלייקרס (אם תהיה במקומות 2-5)

      ב-2019:
      בחירת הסיבוב הראשון שלהם
      בחירת הסיבוב הראשון של הקליפרס (אם הם בפלייאוף)
      בחירת הסיבוב הראשון של ממפיס (אם הם לא במקומות 1-8)
      בחירת הסיבוב הראשון של פילדלפיה או סקרמנטו (הבחירה הגבוהה יותר משתיהן, אם הם לא יקבלו את הבחירה של הלייקרס)

      ב-2020:
      בחירת הסיבוב הראשון שלהם
      בחירת הסיבוב הראשון של הקליפרס (אם ב-2019 הם לא בפלייאוף וב-2020 כן)
      בחירת הסיבוב הראשון של ממפיס (אם לא קיבלו ב-2019, וממפיס לא בוחרת בחירה 1-6).

  30. מעתיק מתגובה לאסי:

    פוסט נפלא, כרגיל.
    הסטטיסטיקות של אייזיה מרשימות מאד. אבל, תכליס, מה הוא השיג איתן?
    ב-NBA בסוף מנצחים הכוכבים מהסוג של דוויין ווייד וקיירי, אפילו שהסטטיסטיקות לא תמיד מרשימות.

    ישנו דבר חשוב שהסטטיסטיקה לא יכולה לגלות, וזה המיוחדות של שחקן כשהכל על הקו. אז הסופרסטאר מתגלה.
    תומאס הוא 1.75. היו לו עונות לפני השנה שהוא לא היה אפילו שחקן חמישייה. אם אני מאמן עם ארבעה שחקנים שווים ונותנים לי בחירה בין שחקן שהוא 1.75 שכמעט לא השיג אף תואר חשוב נגד שחקן שהוא 1.91 עם אליפות NBA (שבסוף הוא ניצח בקור רוחו) , מדליית זהב אולימפית, מדליית זהב באליפות העולם, MVP ב-פיבא U18, אלוף ה-NBA בשלשות (קור רוח! חוסר פחד לנצח), 2014 אתלט השנה בגברים של ESPN, רוקי השנה ב-NBA, 4 פעמים אול סטאר…

    ובשלוש שנים צעיר יותר.

    בחייתאק. סלטיקס עשתה את הטרייד שיביא אותה אל הבאר לשתות ממנה

  31. לא ברור לי למה כולם נעולים על זה ש"אייזיאה לא שווה 30m" כשהורפורד הרכרוכי והמבוגר והייורד (המצוין אבל עם תקרה ברורה) מרוויחים סכומים דומים בחוזים ארוכי טווח. איינג' הראה פה זלזול מטורף באייזיאה ושילם מחיר מופרז על קיירי המוכשר אבל חסר המנהיגות. הוא יתחרט על זה ובגדול

    1. לא ברור לי למה כולם נעולים על זה שאייזיה אמור לקבל חוזה ל 5 שנים.
      מה, עבור 4 שנים הוא לא היה נשאר בבוסטון ? עם כל ההצלחה המקצועית והקשר עם האוהדים ?
      הוא היה מעדיף לקבל את זה מקבוצה אחרת שזה המקסימום שהיא יכולה להציע לו ממילא, ואפילו קצת פחות בסך הכלל הכללי של הכסף ?

      שוק השחקנים החופשיים עבור רכזים הוא לא פשוט בכלל, ולדעתי משהו כמו 4/100 היה ויהיה מספיק בשביל להשאיר את תומאס – אלא אם כן הוא ממשיך לשחק ברמה של מועמד לMVP, ואז לא צריכה להיות בעיה לתת לו קצת יותר לכיוון המקסימום.

        1. הולידיי קיבל מה שקיבל בגלל הסיטואציה הספציפית בניו אורלינס שחייבים לעשות כל מה שהם יכולים כדי לנסות להשאיר את קאזינס, ולא היתה להם שום דרך להביא מישהו במקומו אם היו נותנים לו ללכת.

          אבל לתת לאייזיה כשיהיה בן 29 חוזה חדש ל 4 שנים שעולה משמעותית על 100 מיליון בליגה שבה כמעט כל הקבוצות "מסודרות" מבחינת רכזים ואלה שלא הן בדרך כלל קבוצות בבניה ?
          אתה כל כך בטוח שאפילו קבוצה כמו קליבלנד בקיץ הבא תיתן לו 140 מיליון במקום ללכת לטנקינג ?
          בוא נגיד שלא הייתי מהמר על זה את הבית.

          אם אני אגיד 120 זה יהיה יותר טוב ? ה 5 מיליון לשנה זה מה שיעשה את ההבדל ?
          הפואנטה היא שכל הדיבורים על מקס מלא ו 200 מיליון היו מופרכים לדעתי.
          בוסטון לא היו מציעים את זה, ותומאס היה חותם גם על 4 שנים בבוסטון.

          בכל מקרה ההשוואה לכמה שחקן אחר קיבל היא אף פעם לא נכונה, כי הדבר היחיד שרלוונטי הוא מצב השוק ברגע נתון, ועוד יותר מזה, השיקולים של קבוצה ספציפית באותו הרגע ואיך אותו שחקן מתאים למטרות שלה.

          זה לא בלתי אפשרי שמשהו יקרה בקיץ הבא ומישהו כן ישלם לאייזיה (משהו בו נראה לי שמאד יתאים ליוטה), אבל בכל מקרה אין לי שום ספק שהוא יחתום על סכום שיותר קרוב ל 100 מיליון מאשר ל 200 מיליון – בטח אם זה היה בבוסטון.

          1. מסכים איתך דדי. הדיבורים על חוזה מקס 5 ב200 בשנה הבאה מוגזמים . וגם לדעתי לא היה הכרח. לדעתי בשנה הקרובה הדומיננטיות שלו בבוסטון היתה יורדת (הייורד טייטום ובראון. ) וקשה לי להאמין שיכל לקבל מקס אפילו מקבוצת תחתית

          2. קודם כל – אין דבר כזה 200 מיליון. עם תקרה חזויה של 102 מיליון בעונה הבאה ותומאס עם ותק של 6 שנים (7? לא זוכר ולא משנה) המקסימום שלו זה 177 ל5 שנים.

            שנית, הוא שחקן שלא הרוויח הרבה כסף בקריירה (פחות מ30 מיליון דולר כולל השנה הבאה) ותמיד דיבר על זה שהוא רוצה את המקסימום והאמת? איך שהוא שיחק העונה גם מגיע לו אותו. הקטע עם השנה החמישית זה תמיד טריקי. ראינו שנגיד הורפורד דרש אותה מההוקס וכשהם לא הסכימו לתת אותה הוא חתך. יכול להיות שזה גם מה שהיה קורה עם אייזאה ובוסטון (או יקרה עם אייזאה וקליבלנד).

            בכל מקרה אני כן בטוח שככה או ככה קליבלנד תשלם לו בקיץ הבא.

          3. הורפורד עזב כי היתה לו גם הזדמנות להשתדרג מקצועית ולהגיע לקבוצה בלי תקרת זכוכית כמו ההוקס.

            תומאס לעולם לא היה עוזב את בוסטון עבור כסף זהה.
            גם מקצועית וגם חברתית/קהילתית – הוא מצא את המקום האידיאלי עבורו.

          4. אליקו – מסכים לגבי קבוצות תחתית, גם בגלל שהם בדרך כלל נוטות לבניה שכוללת טנקינג עם העיניים לכיוון הדראפט.

            קבוצת תחתית שמוסיפה את אייזיה, נמצאת בסכנה להגיע ל"לימבו" של הנבא – הבינוניות שממנה קשה עד בלתי אפשרי לצאת……..עד שאתה הולך לתהליך של טנקינג וחוזר להיות קבוצת תחתית. (כמובן שזו קצת הכללה).

          1. תלוי אם הוא שוב נבחר לאחת מחמישיות העונה…

            אבל בכל מקרה התגובה היתה לסכומים והתיאוריות שאנשים זרקו לאוויר – גם בתקשורת האמריקאית.

            לא עשיתי בדיקה מדוקדקת של הדברים, אבל בגדול נראה לי שהרבה מאד קאפ רום "נאכל" והעוגה תהיה הרבה יותר קטנה עבור שחקנים חופשיים בקיץ הבא. (וקבוצות עם מקום משמעותי מתחת לתקרה עשויות "לחגוג")

            זה לא אומר שדווקא תומאס ידפק מזה, אבל אני חושב שזה לגמרי בגדר האפשרי, בטח בעמדה שלו.

          2. כן, כבר לא רלוונטי בקליבלנד אבל היה רלוונטי בבוסטון ועל זה כולם דיברו – ואני לא קונה את זה שבוסטון היו צריכים להציע שנה חמישית או להתקרב בכלל לסכום הזה כדי להשאיר אותו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט