זה כמעט קרה (תורגם ע"י NO FUNNY STAFF)

New Jersey Swamp Dragons?

זה כמעט קרה.

זאק לואו,ESPN. תורגם ע"י No Funny Shtuff

דבר המתרגם: שנות ה-90' העליזות (שנת 94' ליתר דיוק). הניו ג'רזי נטס ("הרשתות") שקועים בבינוניות אפרורית כמו תמונת פולארויד של פקיד שומה במס הכנסה האוכל קוטג' ומלפפון לבדו במשרד. או אז, רעיון מדהים החל לקרום עור וגידיםשל דרקון!

Swamp Dragons ("דרקוני הביצה")- עם השם הזה החליטו במשרדי הנטס להגיע עד לקומישינר דיוויד סטרן ומועצת המנהלים של ה-NBA.

זק לואו מ-ESPN, בעזרתו של טום או'גריידי, לשעבר מנהל הקריאייטיב של ה-NBA, חוזרים לשחקני המפתח של אותה פרשה ומעלים באוב את השתלשלות העניינים הטראגיתקומית.

ג'ון ספולסטרה, לשעבר נשיא הנטס: לא היתה לנו היסטוריה עם קבלות. מעולם לא זכינו בדבר, והשם שלנוזה היה כמו לקרוא ליאנקיס New York Second Bases. לקבוצה מעולם לא היה סיכוי עם שם כזה.

ג'רי כהן, חבר בקבוצת הבעלים של הנטס, ה-Secaucus 7"": תמיד היינו שואלים: "איך נשיג עוד אוהדים?". זה היה קשה רק להגיע למשחקים שלנו. שכרנו את ג'ון ספולסטרה בשביל שישנה את כל המאמץ השיווקי שלנו.

דיוויד גרשטיין, בעליםשותף: הניויורקרים פשוט לא היו מגיעים לני ג'רזי.

ספולסטרה: היינו אחרונים במכירות של מרצ'נדייזינג. היו יצרנים שאפילו לא ייצרו את המוצרים שלנו.

או'גריידי: הם היו כמו קבוצה מליגה נמוכה. ג'ון היה מוכר את היריב: "בואו לראות את שאק, את ג'ורדן, לא אותנו!".

ספולסטרה: הרעיון הראשון שלי היה לשנות את שם הקבוצה כך ש"ניו ג'רזי" בכלל לא תהיה בתוכו. שיחקנו באיסט ראת'רפוד, עיר קטנה עם בסיס מס של משהו כמו 10 מיליון דולר. הלכנו לפקידי עירייה שם ואמרנו: "אנחנו רוצים לשנות את השם של הקבוצה, הנה 2 מיליון דולרים לקניית הזכויות". והיינו יכולים להסתובב ולמכור את זכויות השם לנייק ולהפוך ל-Nike Nets.

דיוויד סטרן, לשעבר קומישינר ה-NBA: תמיד הערכתי את המקוריות של ג'ון. הוא תמיד היה מנסה. היה לו אכפת.

ב-1993 ו-1994 קבוצת האקספנשן החדשה מטורונטו בחרה את השם שלה (או הכינוי, למי שזה מדגדג לו). ה-Dragons היה בין המועמדים הסופיים, ביחד עם ה-Huskies וה-Raptors. ספולסטרה אהב את השם Dragons, טורונטו הלכה לכיוון אחר.

ספולסטרה: הדרקון עלה מיידית, אבל היינו צריכים משהו נוסף לאפיין אותו מקומית עם ניו ג'רזי. ישבתי במשרד שלי עם ג'ים למפריאלו, סגן הנשיא שלנו, ואמרתי: "כל פעם שאני מסתכל מחוץ לחלון כאן אני רואה את הביצה הזו. וכל פעם שאני חושב על ביצות אני חושב על Swamp Rats ("עכברושי הביצה"). מה דעתך על זה?". הוא פשוט אמר: "אני לא חושב שזה מאוד נחמד. מה בדבר Swamp Dragons?". אהבתי את זה. דרקונים הם יצורים מיתיים, וכיפיים.

בילי פייג', לשעבר מנהל המרצ'נדייז ופיתוח המוצר בנטס: כולם אוהבים דרקונים. דרקונים הם cool, ותמיד יהיו כאלה.

אלן אופציין, בעליםשותף/מנכ"ל: חשבתי שזה היה רעיון ממש טוב. הוא היה שונה.

הצעד הבא של ספולסטרה: להשיג את תמיכתם של או'גריידי וקבוצת הקריאייטיב של הליגה.

או'גריידי: חשבתי שהוא מתבדח. זה נראה לי הזוי לחלוטין. אבל ג'ון היה עקשן. הוא אמר: "אנחנו ה-Nets. מה זה Net? אין לזה שום ערך מהותי". ובשנות ה-90' זה לא היה כזה מטורף. כל העניין היה בצבעים בוהקים וסגנונות בולטים. אלכסנדר ג'וליאן עיצב את אותן חולצות ירוקותכחולות של ההורנטס שממש הצליחו.

דיק סאקאהרה, מעצב לוגואים למספר קבוצות בליגה: זו היתה התקופה של ה-cartoon logos.

פייג': זה היה הזמן של הרפטורס, הגריזליס וההורנטס. כולם רצו לשנות את הלוגואים שלהם בגלל ההורנטס. ילדים אהבו אותו. ידעתי שאם נרצה להיות נגישים לילדים, נהיה חייבים לפחות לעשות משהו עם הלוגו.

ספולסטרה: רציתי שילדים ילבשו טישרטים של ה-Swamp Dragons למשחקים של הניקס.

צעד שני: לגרום לקומישינר לתמוך בשינוי. ספולסטרה ואו'גריידי הציגו את הרעיון במשרדו של סטרן.

ספולסטרה: דיוויד אמר לי: "זה הרעיון המזהכי טיפשי ששמעתי אי פעם".

או'גריידי: הוא באמת אמר זאת. זו לא היתה הפעם הראשונה שהוא אמר משהו כזה. היתה לי "מדיניות דלתפתוחה" מול סטרן לגבי רעיונות מטופשים.

סטרן: אם הם אומרים שאמרתי את זה, אני בטוח שזה נאמר.

או'גריידי: דיוויד הוא בחור נבון. הוא ידע שזה מסוכן. זה היה יכול לגרום לרתיעה. הנטס לא היו וולט דיסני המשיקים את השם The Mighty Ducks (סרט של דיסני מ-92'). הם היו הנטס. האם יש להם את האנשים הנכונים לבצע זאת כמו שצריך?

ריק וולץ, לשעבר נשיא NBA Properties : היה רגע באותה פגישה בו ממש תהיתי עד כמה עבה לוח הזכוכית בבניין, כי דיוויד היה מאוד קרוב להרים את ג'ון ולזרוק אותו החוצה מהקומה ה-15 של ה"אולימפיק טאואר" היישר לשדרה החמישית. מאוד הכעיס אותו שהמותג שלו יקושר לרעיון מזעזע שכזה.

ג'ון היה גאון. הוא שינה את כל התעשייה שלנובדרך שבה קבוצות התמודדו עם מכירות כרטיסים וזכויות שידור. פשוט היה לו רעיון אחד גרוע.

ראס גרייניק, סגן הקומישינר: אף אחד מאיתנו לא התלהב לגבי זה. ההיגיון שלנו היה להתמקד בתוכן ולא בשם. לנטס היתה היסטוריה עם משמעות מסויימתעם ד"ר ג'יי וה-ABA. אולי פשוט תתקנו את בעיות השיווק שלכם על ידי כך שתהפכו את הקבוצה שלכם לטובה יותר.

סטרן: החלטתי לא לעצור את זה. הייתי משוכנע שבעלי הקבוצה יבטלו את זה. הם לא היו חבורה נועזת במיוחד. ואתה יודע, המדולנדס (meadowlands) מבחינה סביבתית היה מקום נחשב עם חיי טבע נהדרים. הוא היה מוגן. הוא היה ביצה. ביצה, מבחינתי, היא לא ממש מילת גנאי.

גרייניק: זה מאוד ברור. אם דיוויד היה מתנגד לזה, זה לא היה מתקדם הלאה. אבל עמדתנו היתה שבסופו של דבר זו ההחלטה של הנטס.

סטרן אמר לספולסטרה להשיג את תמיכתם של כל שבעת חברי קבוצת הבעלות של הנטס.

ספולסטרה: לעיתים נדירות הם הסכימו על משהו. היית שואל אותם האם האור דולק, ושני חבר'ה היו מצביעים כן, שניים היו מצביעים לא ושלושה היו נמנעים. אבל הצגתי להם את הרעיון, וכל השבעה הצביעו כן. זה היה מדהים.

כהן: חשבתי שהרעיון היה קצת קיצוני, אבל אהבתי את הכיוון של זהות חדשה.

אופציין: זה מיד היה יוצר פרסום.

עם תמיכתם של השבעה, הנטס וה-NBA התחילו את העבודה על שינוי השם. הליגה הוציאה 500,000 דולר להגנה על השם העתידי. הנטס בחרו בצבעי ירוקכחלחל, סגול ושחור , והליגה שכרה את סאקאהרה, מעצב מלוס אנג'לס שהתמחה בציור חיות, לצייר לוגואים לדוגמה.

סאקאהרה: חשבתי, "אה, נהדר, יוצא לי לצייר דרקון!", הם אמרו: "לא. דרקון ביצה". אני אמרתי: "מה זה בכלל?". לא הקדשתי יותר מדי מחשבה לביצה. פשוט הייתי מאוד נלהב לצייר דרקון. קראתי לו סוואמפי.

פייג': אני בחרתי את הצבעיםהטורקיז הירקרק הזה, הסגול והשחור. אני לא באמת יודע מדוע. אולי בגלל ההורנטס. אולי בגלל שהבנות שלי אהבו את הצבעים. אולי פשוט ניסיתי להיות שונה.

או'גריידי: החולצות, איפה שהדרקון תופס את כל המקוםהן לבטח היו עולות לדיוויד סטרן ב-10 שנים. מה שכן, היום זה לבטח היה המוצר הנמכר ביותר ב-Mitchel & Ness (חברה המוכרת בגדי ספורט).

הם סגרו על לוגו עם דרקון מזעיףפנים רושף אש, המסובב כדור על האצבע שלו.

או'גריידי: ישנם רמזים ללפריקון של הבוסטון סלטיקס.

הם התנסו עם הכול: עיצובים של המגרש עם דרקון ענק, מכדרר כדור במהירות דרך קו החצי; וחולצות ואימוניות בעיצוב נועז עם דרקונים בגדלים שונים ולהבות של אש בשרוולים; ועוד ועוד.

או'גריידי: לא השארנו דבר על השולחן. חשבנו לעצמנו: "בואו נלך עם זה עד הסוף". חלק מהעיצובים נראו כמו טייטס של מתאבקים. זה היה כמו: "הלו, נאסקר!".

פייג': זה היה כל כך מגניב. זה היה מצליח בכל העולם.

או'גריידי: האנשים במשרדי הליגההם היו הורגים אותי על זה היום. זה עמוס מדי. זה גדול מדי. זה פשוט יותר מדי. אבל התשובה הנכונה נמצאת שם איפשהו.

או'גריידי: בעיצוב המגרש נוצרה בעיההאזור שבתוך קו ה-3 נקודות היה צבוע בסגול, או ירוק, או מה שזה לא יהיה. זוכרים שהרוקטס צבעו את האזור הזה בכחול? זה היה נראה מגניב, אבל גילינו שהשחקנים הלבושים בכחול פשוט נאבדים בטלוויזיה. הם נעלמו. דיוויד היה כל כך עצבני. על זה הוא לבטח היה אומר לי 'כן, זה נראה נהדרחוץ מהפעמים בהן יבואו לשחק קבוצות בסגול או ירוק'.

סטרן: זה היה מקור לדאגה. בסופו של דבר, יש לנו מוצר שצריך לשדר אותו. אנחנו לא יכולים שיהיה לנו משהו שיפגום ביכולתו של הצופה לעקוב אחר השחקנים בטלוויזיה.

הנטס היו צריכים לזכות בתמיכת הרוב הגדול ("Supermajority") של 27 בעלי הקבוצות בליגהמועצת המנהלים של הליגהבשביל לאשר את השינוי.

הם התחילו בגיוס הקולות של החזקים ביותר מבין הבעליםג'רי באס מהלייקרס, ביל דווידסון מהפיסטונס, ג'רי קולנג'לו מהסאנס ועוד כמה.

ספולסטרה: הם כולם אהבו את זהבייחוד ג'רי באס. הם היו חלק מהתומכים הנלהבים ביותר שלנו. (ג'ני באס אמרה שהיא לא זוכרת את אביה מדבר על שם חדש לנטס, אבל בהכירה את חוש ההומור שלו, היא לא תתפלא אם הוא אהב אותו).

משהתקרבה ההצבעה, דלפו ידיעות על שינוי השם וכצפוי גררו תגובותנגד.

ספולסטרה: גורם ממשרדה של קריסטין וויטמן (פוליטיקאית רפובליקנית, מושלת ניו ג'רזי באותו הזמן) התקשר אליי ואמר שהם לא מרוצים מהעובדה שמתייחסים למדולנדס כמו לביצה. ובכן, זה מה שזה. אני לא רואה שם פרות רועות באחו. (דרך הדובר שלה, וויטמן מסרה שהיא לא זוכרת את הפרשה הזו).

כהן: כמובן, המדולנדס נמצא בתוך ביצה. זה היה שם צבעוני, אבל התחלתי לתהות אם אולי זה ימשוך יותר לעג מאשר כל דבר אחר. כיצד ירגישו ספונסרים לגבי נתינת חסות לקבוצה שנקראת דרקוני ביצה? היינו חייבים לחשוב על כל זה. אני לא יודע אם צ'אק דיילי (נשכר ב-93') היה מגיע לאמן דרקוני ביצה.

או'גריידי: ישבנו על זה ארבעה או חמישה חודשים ופתאום היתה לזה התנגדות. חטפנו בראש. בראש. הצענו שאולי פשוט נקרא להם Fire Dragons, דרקוני האשלשמור על הדרקון ולזנוח את הביצה.

ספולסטרה: Fire Dragons לא הגיע מאיתנו. אנחנו רצינו Swamp Dragons. הדבר המצחיק הוא שהביצה היתה עולה באש בכל קיץ. המים היו, פשוטו כמשמעו, בוערים בגלל כל הכימיקלים שהיו בהם. אם כבר מדברים על דרקוני האש.

מועצת המנהלים הצביעו ע"י פקס 26-1 לטובת אישור שינוי השם.

ספולסטרה: דיוויד התקשר אליי, צועק: "מה לעזאזל קורה כאן?". שאלתי אותו למה הוא צועק. הוא אמר לי שההצבעה יצאה 26-1 לטובתנו. ובכן, זה נהדר. מה הבעיה? הוא אמר: "לא, זה לא נהדר, כי הקבוצה האחת שהתנגדה היא אתםהנטס".

אנחנו הצבענו נגד שינוי השם שלנו. חשבתי שהוא מתבדח. אם הקבוצה שלך מצביעה נגד השם שהיא עצמה הציעה אי אפשר להתקדם עם זה הלאה.

סטרן: ידעתי שגם אם ניתן לסיפור הזה להמשיך, הוא בין כה וכה ייעצר תחת כובד המשקל שלו.

חברי ה-Secaucus 7 עשו ביניהם רוטציה בכל פעם שהיה צורך להצביע על משהו. זה היה תורו של דיוויד גרשטיין באותה הצבעה על שינוי השם.

פייג': היתה לי מערכת יחסים נהדרת עם דיוויד (גרשטיין).פשוט לא יכולתי להאמין שהוא לא רצה לעשות זאת בסוף. תמיד נראה היה שהוא בעניין, ושמח לגבי הרעיון. מישהו בטוח אמר לו משהו.

ספולסטרה: תמיד חשבתי שגרשטיין היה המתוח והעצבני שבחבורה. הוא בחור נהדר, למרות הכל. לאחר שדיוויד סטרן התקשר אליי, הצלחתי בסופו של דבר לתפוס אותו בטלפון וניסיתי לשכנעו לשנות את הצבעתו. הוא אמר שהוא פשוט נהיה עצבני והוא לא יכל להצביע בעד. רגליים קרות. אפילו לא ידעתי שהם עושים רוטציה בהצבעות. אלן אופציין היה מצביע בעד.

אופציין: אני הייתי בעניין של לנסות דברים. אם אתה לא מנסה, לעולם לא תדע.

גרשטיין: אני לא ממש זוכר את ההצבעה, אבל כולנו חשבנו שהרעיון לא ראוי בסופו של דבר. השם פשוט לא היה נכון. מה, האם היום היו קוראים להם Brooklyn Swamp Dragons? שאר הליגה היתה עושה מה שהיינו רוצים, אבל החלטנו ביחד להצביע נגד.

כהן: במבט לאחור, אני שמח ששינינו כיוון. זה יכול היה לפגוע בליגה ולשים אותנו ללעג. עברנו זמנים קשים, אבל אז הגענו לגמר ה-NBA. האם זה באמת השם שאתה רוצה להיות איתו שם?

או'גריידי: חשבתי שזה באמת הולך לקרות. סיימנו כבר עם כל העיצוב של המוצרים הנלווים והמרצ'נדייז. הנטס פשוט לא עשו שום דבר נכון בזמן ההוא.

פייג': כל העבודה ירדה לטמיון.

בסופו של דבר, הנטס הסכימו על שינוי הלוגו והמדים בסוף שנות ה-90' לאותו סמל של מגן נטוי עם כדור מתכתי. הם השתעשעו עם לוגואים נוספים, כולל חלק בהם האותיות הופכות לחיווט אלקטרוניניסיון מוקדם לשחק עם המילה "אינטרנט", שכוללת כמובן את המילה Net. הם אפילו התנסו עם לוגו אחד שכולל חיה הדומה לוומבט ביזארי במיוחד.

או'גריידי: הוומבט הזה, או מה שזה לא היה, די דומה לדרקון. זה היה ניסיון שלנו "לפצות" את דרקוני הביצה מבלי שאף אחד ישים לכך לב.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. מה? באמת? אבל… למה… לא?
    קודם כל, באמת אין מספיק ייצוג לדראקו וולגריס.
    מישהו באמת היה מתלונן על זה בצ'יזיות של הניינטיז, בין הרפטורס ללוגו של יוסטון (זה שהיה לפני שהם גנבו מבאפי)?
    זה היה הופך את כל השנים האחרונות להרבה יותר נסבלות עבורם. כי אז דרקוני ביצות היו עושים את זה, וזה אפינג אווסום.

  2. סיפור מטורף שלא הכרתי
    כל הכבוד על התרגום ובכלל לכל המתרגמים ,זו מלאכה לא קלה לדעתי ומעוררת הערכה
    אם תקום קבוצה בוואגס הייתי מציע לה את הכינוי דה סנייקס על כל הנחשים שיש באזור
    לסיאטל הייתי מציע הצפרדעים ,ילך מצויין עם הירוק רטרו

  3. תרגום מצוין על סיפור אזוטרי והזוי. הולם אותך לחלוטין ☺️
    בניינטיז היה דווקא הולך יופי לדעתי (באייטיז אפילו יותר) עד שהיו מגיעים לשנות האלפיים וחושבים מה לעזאזל חשבנו לעצמנו.
    ועכשיו לסיפור ההמשך המתבקש על עיצוב המדים של נבחרת ליטא ע"י הגרייטפול דד…

    1. זה מזכיר את קבלת ההחלטות גם בארץ זבת…
      מגנטומטרים בהר הבית כן לא ?
      למה אז כן אז לא …ראש הממשלה לא ייסוג מהחלטתו להציב מגנוטמטרים כך נפתלי בנט סר החינוך חחח….
      ומה קרה יום אחרי ?
      ואנחנו צוחקים מהאמריקאים נו שוין …אנחנו יותר טובים?
      רק ביבי צרחו המצביעים והמשיכו לחטט בפחי האשפה לחפש משהו לאכול….

      1. עם מפלגת העבודה בשלטון לא היה מצב כלכלי טוב יותר מהותית. היו אותן שכונות מצוקה ואותה פריפריה!
        ובנט שר חינוך טוב בהחלט, ויש לציין שבשלטון מפא"י היו יותר לימודי יהדו, בחינוך הממלכתי מאשר היום…

  4. באמת משהו טוב מאוד, מצחיק
    לא יודע מאיזה חסידות באים סיפורים כאלה לעולם
    כן פאני נו פאני
    תודה על התרגום

    נ.ב. הסמל דווקא די יפה

  5. סיפור מצוין שמסביר איך יושבים בליגה כל מיני אנשים הזויים ומקבלים החלטות לא מקצועיות.
    וגם מסביר בבירור עד כמה אנשים מנסים לטאטא את הבעיות.מתחת לשטיח …כן כן אנחנו חיים נהדר …
    כימיקלים סיצות מה פתאום אנחנו איכות הסביבה בהתגלמותה…ביצות דרקונים אש …אצלנו ?
    אנחנו האמריקאים האומה מס אחת…וכן הלאה .
    אז מגיע גאון ואומר בואו נהפוך את החיסרון ליתרון וכולם עומדים על הרגליים האחוריות…
    הבעלים נותן לעסק להתגלגל כדי שלא הוא זה שיאמר לא …והעסק מתגלגל וכולם אומרים כן ואז 26 נגד אחד חחח….
    סמיילי תודה רבה על עוד תרגום מצוין …
    מה לא סמיילי ..?
    נו פאני תודה גם לך צריך לפרגן לשניכם .
    תודה על סיפור פנטסטי עם מוסר השכל..

  6. ומי אמר סיפור איזוטרי…?
    תגידו איזוטרי לבספי וסקרמנטו עם הבעלים שהציע למייקצלום להשאיר שחקן כל הזמן בהתקפה….

  7. סיפור מדהים. אם זה לא היה נכון צריך היה להמציא את זה. כאיש שיווק שסולד מרוב מה שעושים בתחום השיווק, אשמור בשרוול ואשלוף בעת הצורך…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט