מעורב הופס ליום רביעי / מנחם לס

1. לברון ג'יימס מחזיק את הקאבס בביצים

אתם יודעים מדוע אין כל תזוזה בקשר לקיירי אירוינג?

בגלל שלברון לא מוכן לומר לקאבס את תכניותיו לעתיד.

הקאבס לא יתנו את קיירי לאף אחד אם לברון עוזב אותם בסיום העונה כי אז הם יתנו את הקבוצה לקיירי ויאמרו לו: "אתה הבוס. זאת הקבוצה שלך!". אם היו אומרים לו היום שזה מה שיהיה עוד שנה, הוא היה יורד מבקשתו לעבור בטרייד.

אבל בינתיים לברון לא אמר לקאבס שהוא החליט לעזוב בסיום העונה.

הקאבס מקווים שלברון יחליט לסיים את הקריירה בקליבלנד, ואני מאמין שהוא היה מוכן להישאר אם הקאבס היו עושים הקיץ איזה שהוא צעד (והקיץ עדיין לא נגמר) שיוכיח לו שהם באמת מוכנים לעשות הכל להמשיך במצוינות שלהם.

למשל?

למשל להחתים את כרמלו אנטוני.

אני מאמין שאם דייויד גריפין היה נשאר, הוא היה מביא את מלו, ולברון היה חותם חוזה ארוך. כשעונת ה-NBA מתחילה לא משנה היכן אתה גר. אתה בטיסות כל הזמן, ולברון היה מוכן לחכות עוד 3-4 שנים עד הפרישה והמעבר הקבוע ללוס אנג'לס.

אבל גריפין איננו ואני לא יודע כמה הקאבס קרובה להביא מישהו שעבורו לברון יסכים להישאר.

אם מה שרובכם אומר זה נכון – שלברון החליט לעזוב את הקאבס ללייקרס, למה הוא לא אומר להם זאת? אילו אמר להם, קיירי היה נרגע, העונה היתה נגמרת, ובמקום לברון הקאבס היתה מביאה שני כוכבים.

אם הוא לא אומר להם, ז"א שהוא בעצמו עדיין לא החליט.

וזה מחזיק אותם בביצים, והם לא מוכנים לוותר על קיירי עד שהם יידעו מה לברון החליט.

2. לוח המשחקים מעדיף שוב את הלייקרס והמערביות

(כל הקבוצות עם מדים חדשים)

 

בוקר טוב. אחרי יומיים טוב לחזור לבסקטבול.

בתחילת השבוע הליגה שחררה את תכנית המשחקים לעונה, עם ההעדפה הרגילה ללייקרס ולווריורס מבחינת טיסות, יריב חלש אחרי יריב חזק, ושאר ההעדפות שאני מבין אבל קשה לי להסביר במילים. פשוט מספיק לתת מבט בלוח המשחקים של הלייקרס להבין שנתנו להם טיול בפארק במקום עונה מפרכת.

אנחנו המזרחים חייבים לחיות עם זה כי כל הבוסים של ה-NBA הם מערביים בנשמה, ורוצים למצוא חן בעיני ג'יני באס כי אולי בעתיד משהו טוב יקרה להם. אפילו משחקי בית הם נתנו ללייקרס יותר מלשאר הקבוצות (מלבד הקליפרס שגם הם מערביים. לא ספרתי בדיוק כי אני נגעלתי מספיק, אבל נראה לי שללייקרס יש איזה 48 משחקי בית ורק 34 משחקי חוץ (בדיוק כמו לקליפרס). גם שמתי לב שלרוב הקבוצות המזרחיות החזקות יש חודש אחרון קשה בעוד שלרוב הקבוצות המערביות החזקות נותנים משחקים חלשים, כך שהמנצחת המערבית תפגוש בגמר במזרחית שבורה.

ומי מקבל את רוב המשחקים המשודרים בנשיונל טיווי? כמובן שהווריורס. אבל אתם מאמינים מי אחריהם? ה-ל-י-י-ק-ר-ס!!! תסתכלו על המשחקים המשודרים ב-ABS, ESPN, TNT, ו-TBS ותשתגעו כמה פעמים נראה השנה את הלייקרס. אחרי הווריורס והלייקרס, הקאבס, הרוקטס, הת'אנדר, ורק אז הסלטיקס. הווה אמר שמחמשת הקבוצות המשודרות ביותר ארבעה הן מערביות. מה הפלא שהרייטינג בעמק הבכא (גיא!)?

כיצד הם מתנצלים, אלא שסידרו את מערכת השידורים? באומרם של"מערבי" קשה יותר לחזות במשחק "מזרחי" בשעה 5 (משחק שבמזרח מתחיל ב-8) מאשר למשחק שמתחיל באל איי ב-7:30 שזה 10:30 בערב במזרח, זמן כמעט אידאלי.

כמה תאריכים לזכור: פול ג'ורג' באינדיאנה ב-13 לדצמבר. גורדון הייוארד ביוטה ב-28 למרץ, וכריס פול בקליפרס ב-MLK DAY (מרטין לוטר קינג).

עברנו זה עתה את אחד הפוסט-סיזונס המחשמלים והמותחים ביותר (והעסק עדיין לא ניגמר; 'קיירי אריוינג' אמרתי? מלו אמרתי?). פוסט סיסון שמגיע לרמת 'משחקי הכס'. אבל למזלנו אנחנו לא צריכים לחכות שנה שלמה – כמו בסידרה המעניינת של HBO – כדי לדעת מה הדבר הבא שיקרה. ה-NBA מלא אולי ביורמ'ים הנראים, בואו נגיד, קצת מצחיקים כמו אדם סילבר, אבל היורמ'ים האלה יודעים מה זה דרמה, ואיך ליצור אותה כבר מהיום הראשון והשני:

*ה-17 לאוקטובר: בוסטון סלטיקס בקליבלנד קאבס ב-8 בערב (זמן כרפר חסידים)

*ה-17 לאוקטובר: יוסטון רוקטס בגולדן סטייט ווריורס, 10:30 בערב (זמן כפר מכבי)

ה-18 לאוקטובר: פילדלפיה בוושינגטון

ה-18 לאוקטובר: מינסוטה בסן אנטוניו

ה-19 לאוקטובר: הניקס ב-OKC

ה-19 לאוקטובר: קליפרס בלייקרס

אני לא צריך להזכיר לכם את חיבור כריס פול לג'יימס הארדן, את פול ג'ורג' לראסל ווסטברוק, ואת העובדה שכרמלו אנטוני עדיין רוצה לשחק ביוסטון. יא, כמעט שכחתי את גורדון הייווארד בבוסטון.

הקאבס יהיו 3 פעמים בשבוע הראשון בנשיונל טיווי, כשהאחרון בהם הוא הקאבס ולברון נגד הגריק פריק ממילווקי. האם נראה חילוף משמרות כבר מהשבוע הראשון?

הכל ייתכן.

ואיזה כיף יהיה לראות את כריס פול וג'יימס הארדן כבר בערב הראשון נגד הווריורס. האם יוסטון סגרו את המרווח בין הווריורס לעצמם עם הבאת CP3? מי מהשניים יחזיק יותר בכדור? כיצד מייק ד'אנטוני פתר את הבעייה, או שהוא אמר להם "שחקו בטבעיות ומה שיהיה – יהיה"?

בערב השני נראה כיצד THE PROCESS של סם הינקי עובד. נקווה לראות סוף-סוף בן סימונס בריא עם ג'ואל אמביד בריא, ומנהל אותם הרוקי מרקל פולץ. האם נראה קבוצה מעולה במשחקה הראשון והיא רק תלך ותשתפר?

ובאותו ערב שני נראה מה הכין לנו טום ת'יבודו עם הרוסטר החדש שלו הכולל את ג'ים באטלר, ג'ף טיג, ג'מל קרופורד, וטאג' גיבסון, וכיצד הם מסתדרים עם קרל-אנטוני טאונס ואנדרו ויגינס.

לוס אנג'לס…הקליפרס באדרת חדשה נגד לונזו בול…איזה סניקרס הוא ינעל? האם הוא באמת יתפתח להיות "ג'ייסון קיד מס' 2"???

יאללה, שיהיה כבר ה-17 לאוקטובר.

(אגב, לא התכוונתי ברצינות לכמעט אף מילה שכתבתי על העדפת המערב בתכנית המשחקים. זה הכל מרוב קנאה. אבל, בינינו, קבוצות המערב דפוקות באופן טבעי כי הן רחוקות מכל מקום בארה"ב חוץ מהמערב הפרוע שלהם, ואני יודע שלהיות קבוצה מערבית – עדיף כבר לשחק בליגה של סין – זה סבל אחד בלתי נגמר בגלל הטיסות והבצורת)

3. העשירים ממשיכים להתעשר יותר

 

אונ' דוק דגה את ה-RECRUIT הגדול מכולם: מרווין באגלי III, כוכב-על בן 18 בגובה 2.11 מ' (משקל 101 ק"ג) מתיכון באל-איי שהוא זכה (כנראה) ברי-קלסיפיקציה כפרשמן בדוק במקום סניור בתיכון. הווה אומר שהוא יהיה בדראפט של 2018, ואולי אפילו בראש הנבחרים. ה-NCAA צריכה לאשר את ה-RECLASSIFICATION. בכל האתרים היום כתוב שהוא יהיה פרשמן בדוק, אז כנראה שהרי-קלסיפיקציה אושרה, או בטוחים שתאושר.

באגלי שנולד וגדל בטמפה (סגול תחת ה-'פ'), אריזונה, שיחק את שתי שנות התיכון הראשונות בבית. אבל בשנת הג'וניור הוא עבר לתיכון 'קניון' בעיר צ'טסוורת', קליפורניה. אבל בגלל חוקי טרנספר הוא לא שיחק בשנת הג'וניור אבל שיחק בשנת הסניור, כשהוא מסיים עם 24.6 נק' ו-10.1.

הוא זה עתה סיים לשחק ב-DREW LEAGUE כשהוא באותה קבוצה עם ג'יימס הארדן וכריס פול, ולפי הדיווחים הוא עשה חוכא ואיטלולא מג'בל מגי וכמה פאור פורוורדים אחרים מה-NBA שהשתתפו בטורניר. הוא היה צריך להיות השנה סניור בתיכון, אבל בגלל ההעברה לקליפורניה והאיסור לשחק כג'וניור, היתה שאלה אם הוא למעשה סיים ארבע שנות תיכון.

אם דוק קיבלה אותו היא בוודאי יודעת שהוא בוגר תיכון עם תעודת גמר, אבל הוא זקוק עדיין ל-RECLASSIFICATION. אם אתם זוכרים כתבתי על כך לפני 3-4 שבועות. אם הרי-קלסיפיקציה שלו תאושר – והיא תאושר – הוא יהיה כמעט בטוח בחירת הדראפט מס' 1 בדראפט הבא.

באגלי קולע 32 נק' נגד דמאר דרוזן ב-"DREW":

*

*

 

 

4. לבר בול נגד  – ICE-CUBE – מיליון ניכנסים לסרטון ביומיים!

*

*

 

 5. שחקן צעיר בן 24 עם חצי עונת NBA הוא המורה (ואולי בן זוגו בגארד) של דניס סמית'!

יוגי פרל הוא שחקן שדאלאס לא בטוחה עכשיו מה לעשות איתו. הוא שיחק חצי עונה והוכיח את עצמו כפוינט גארד אחראי ופיקח עד שמרק קיובן אמר עליו "יוגי נולד בן 30".

הוא הגיע מאונ' אינדיאנה שם היה אחד השחקנים האמינים ביותר. גארד שאין לו שום דבר מיוחד, אבל מסוגל לעשות הכל טוב. "טוב" לא מספיק לדראפט, אז אחרי 4 שנים באינדיאנה הוא הגיע UNDRAFTED לדאלאס.

כשהמבריקס חטפו את הגארד דניס סמית' בבחירה ה-9, ה-1.90 מ' שרבים וטובים מאמינים שבסופו של דבר הוא יהיה הגארד של הדראפט ולא מרקל פולץ או מאליק מונק, או D. FOX, המחשבה המיידית היתה שיוגי פרל יהיה המורה והמדריך שלו. קשה להאמין שהבחירה התשיעית היא הגבוהה ביותר שהיתה לדאלאס מאז נוביצקי, ולכן הם  יעשו הכל להופכו לכוכב העתיד שלהם. יוגי פרל המשחק כגארד שכאילו נמצא בליגה עוד משנות ה-60' ידאג שדניס סמית' לא ייכשל.

אבל מה קרה פתאום? בליגת הקיץ בלאס ווגאס יוגי פרל לפתע הראה רמת כדורסל חדשה שלא ראו ממנו, והיום בדאלאס כל הדיעה עליו השתנתה.

“You’re talking about a guy that is 100 percent professional,” Jamahl Mosley, the Mavericks’ coach at Summer League, said of Ferrell. “A lot of guys would take certain things personally when you’ve got a guy coming in and he’s a guard who gets the ball. But Yogi is helping Dennis get better. He is teaching him, and telling him, ‘If you see this, do this.’ I can’t tip my hat enough to his growth and leadership abilities, but at the same time he is able to excel himself and show his own qualities as an excellent  player and not just a mentor"

כשה'דאלאס מורנינג סטאר' ראיין אותו ושאל אותו על משחקו האהוב בשעות הנופש הוא ענה:

I like to play chess. Just try to think a couple of moves ahead. I’m trying to win and also find different ways to make my mind better.

לא הרבה שחקני NBA משחקים שחמט להירגע ולפתח את מוחם. בווגאס פרל שיחק עם סמית' בקואורדינציה מלאה כאילו גדלו יחד. ההרמוניה ביניהם היתה יוצאת דופן כשכל אחד מהם מאפשר וממריץ את השני לקלוע (פרל סיים עם 13.3 ממוצע). על הרוקי החדש – "תלמידו, יעני" – הוא אמר:

That’s just more weapons for us,” Ferrell said. “He can get into the lane and create. He’s got great athleticism and he can play defense. I can get off the ball little bit and move. I don’t have to create everything. It’s great for me that he’s on the team.”

Iוואללה שיש סיכוי שלמבריקס יהיה פתאום צמד גארדים בסדר גודל של ג'ייסון קיד וג'ייסון טרי לראשונה מאז האליפות.

2:00

 

פרל בליגת ה-D:
*


*

6. ה-NBA שיחררה את תמונת הרוקיס, כל אחד במדיו:

7. טוני פרקר מבטיח "חזרה מוצלחת משחושבים"

(קרוב לגיל 35. קשה להאמין!)

"אני מתכנן לחזור בדצמבר, וישנה בי אמביציה להצליח העונה יותר מאשר בעונות הקודמות" – דברי פרקר לריאיון בסן אנטוניו אקספרס ניוז ואז ב- LPG TV recent interview) הארגנטינאי..

“It’s OK. It’s getting better and better,” he said of his recovery from the left quadriceps injury that sidelined him in the second round of the playoffs last season.

“I’m starting to run like a little bit. I’m walking pretty well. I think it’s still going to be a long process. It’s still going to take like another four or five months, but I am very happy with the progresses. I am advancing in my rehab, but the most important thing is that I am highly motivated to return and help my team more than in the past 2 years. I feel a responsibility to contribute more than I did recently

פרקר – קשה להאמין; אני זוכר אותו ילד ב-NBA – שיהיה בן 35 באמצע העונה. עבר ניתוח מסובך במאי לתקן רצועה שנקרעה במשחק הפלייאוף השני נגד יוסטון. אני לא יודע מדוע הוא מרגיש שהוא 'אכזב' את קבוצתו כשהיה לו ממוצע של 15.9 ב-53.9% קליעה, עם שיפור גדול מאד בדיוקו מה-3.

 

8. מו הארקנס: “If it happens, it happens

הפורוורד מו הארקנס מפורטלנד הוא השם העיקרי (אבל לא היחיד) המוזכר כשפתאום החלו לדבר על האפשרות שמלו יעבור לבלייזרס כי הוא עצמו אמר שהוא "מעדיף את יוסטון אבל הבלייזרס היא אפשרות מעניינת". מו הארקנס נשמע מאד COOL בקשר לכך: "אני שחקן מקצועני. אני משחק היכן שמשלמים לי. אין כל טעם שאחשוב על כך או אהיה מדובר בכל ה-RUMORS. אם זה יקרה – זה יקרה!" (as Harkless told the New York Daily News)

(סיג'יי מקולם, אגב, נראה שלשום מתאמן עם כרמלו אנטוני במגרש של בית ספר תיכון במנהטן).

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 109 תגובות

        1. תיקון טעות חשבונית קטנה –
          41 משחקי בית לכל קבוצה בליגה. גם אם נספור את 2 מפגשי החוץ מול הקליפרס כמשחקי בית,
          עדיין התוצאה היא 43 ולא 48.

  1. תודה מנחם.

    עמק הבכא הוא סמל לגלות, לסבל, ולערגה.
    השימוש בביטוי התחיל בגולה, בפיוט 'לכה דודי', שם הוא מסמל את תלאות הגלות.

    1. גיא, אני מציע שתחזור להיות גיא רוזן, עם התמונה של הזקן מהיה היה…
      עמק הבכא – מופיע כבר בתהילים פ"ד, ז':
      "עֹבְרֵי בְּעֵמֶק הַבָּכָא מַעְיָן יְשִׁיתוּהוּ גַּם בְּרָכוֹת יַעְטֶה מוֹרֶה"
      לפי אחד הפירושים: "להיות עולה ברגל עם העוברים דרך עמק הבכא שגדלים שם החוחים" כלומר שדה קוצים שלא כדאי לעבור בו

        1. זה אחד הפירושים לפסוק שציטטתי, לפיו הכוונה לגלות בבל ומתקשר עם פסוק אחר מתהילים "על נהרות בבל שם ישבנו גם בכינו… על ערבים בתוכה תלינו כינורותינו".
          בכל מקרה המקור הוא משם, ולכה דודי עושה רפרנס לביטוי הזה

          1. איך שאתה אוהב סימני קריאה!!!

            קרמר, קצת הבנת הנקרא –
            לא כתבתי שהמקור הוא מהגולה,
            אלא השימוש בביטוי כפי שהוא מוכר כיום.
            (ואם נבחר לדייק – אחרי גירוש יהדות ספרד)

            התוספת של נתי מדויקת ומבורכת.

    2. מציע לרכז את ההסברים של גיא במדור נפרד בהופס. ואז קורא יוכל בכיף לקרוא הסבר אחרי הסבר.
      נקרא למדור רשע מה הוא אומר?
      או אחלה גיא

  2. המזרח פשוט הרבה פחות מעניין והשנה במיוחד.הקבוצה היחידה שמעניינת אותי מהמזרח השנה היא פילי ולא בגלל מה שהם ישיגו השנה אלא לראות את הפוטנציאל לעוד 3-5 שנים.
    יוגי פרל הייתה הפתעה גדולה שנה שעברה ואין שום סיבה שלא ישחק ביחד עם דניס סמית בחלק מהדקות בעמדה 2 ושסמית על הספסל אז פרל ישחק בעמדה הטבעית כ 1 לצד סת קארי או ווסלי מתיאוס
    טוני פארקר כבר לפני הפציעה היה גמור[ב 3 שנים האחרונות].עד לפני 3 שנים היה טופ 3 במשך עשור בעמדה 1.

    1. הייתי מוסיף גם את מילווקי. קבוצה מאד מעניינת. ואותי באופן אישי גם בוסטון שאחרי ראשות המזרח וגמר אזורי התחזקו בעוד שהקאבס נחלשו. גמר NBA בהחלט אפשרי. אפילו אקפוץ מעל הפופיק ואגיד שכל סדרה שאינה נגד הלוחמים תהיה פתוחה עבור בוסטון. כולל יוסטון, ס"א, OKC.

      1. כאוהד בוסטון אני חולק עליך. בוסטון עדיין לא שם מה גם שהשנה היא שנת לימוד בה חלו הרבה מאד שינויים. בוא ונחכה קצת עם ההערכות. לדעתי יכולה להיות גם נסיגה כלשהי ביכולת הקבוצה לשחזר את העונה הנוכחית. אני אופטימי אבל זהיר.

        1. שנת לימוד? במזרח? לבוסטון?
          אם לא הקאבס ולברון בוסטון המועמדים הראשיים ללכת עש סוף המזרח. הם היו טובים מאוד שנה קודמת והתוספת של הייווארד רק הוסיפה להם כוח.
          שנת לימוד זה פילדלפיה אולי… בוסטון?!?! הם פה כדי להילחם על המזרח (ואולי אליפות).

          מעניין מה היית אומר אם לא היה לברון באזור?

          1. הייתי אומר שנמשיך להיות צנועים לפחות לפני תחילת העונה. זו לא הבוסטון של שנה שעברה, למרות ששמרו על רוב השלד, הגיעו המון חדשים, עזב שחקן חמישייה טוב, הגיע שחקן חמישייה יותר טוב ואחד לעמדה 4. בוא נראה מה קורה אחרי 20 מחזורים ואז נהייה יותר חכמים.

          2. זה לא תירץ
            העונה עוד לא התחילה, קח בחשבון גם את טורונטו ו-וושינטון שהתקדמו, שים לב למילוקי ופילדלפייה שצפוייותלהתקדם עוד. מציע שנתאזר בסבלנות לפני שזורקים הצהרות ובמיוחד כשאתה מזכיר אליפות לבוסטו כל כך מהר. לא הייתי אפילו מתבדח על זה כשלברון ודוראנט בשיא כוחם.

          3. מצטער, אבל אחרי לברון אני שם את הסלטיקס ככוח הבא במזרח. אחריהם וושינגטון וטורונטו.
            קבוצות צעירות כמו מילווקי או פילדלפיה (שבכלל רב הנסתר על הגלוי) בכלל לא באזור.
            הסגל של בוסטון מצויין (על יתרונותיו ומגרועותיו), בטח שהוסיפו שחקן כמו היווארד ולמרוד שוויתרו על בראדלי (לצערי הרב, אני חושב שאסור היה לוותר עליו).
            אני מניח שבוסטון עוד יעשו טרייד כי יש להם פקק בעמדה 3 וקראודר פחות נחוץ כי טאטום ובראון צריכים דקות והיווארד פשוט טוב ממנו.

          4. אני לא חושב שבוסטון מועמדים ישירות לאליפות אבל הם במזרח שרק לברון מפריע להם, ככה שגמר מזרח הוא רלוונטי ביותר מבחינתם.

  3. בליצ׳ר ריפרוט חזו היום לבולס את המאזן הכי גרוע בליגה העונה (20-62) עם 0% סיכוי להגיע לפלייאוף. כבר חשבתי שמצפה לי, ולקוראים בהופס עונה מדכאת ביונייטד סנטר, אבל מרווין באגלי נראה כמו סיכוי לפיצוי רציני!

    1. לדעתי בסוף יבחר ראשון דאנדרה אייטון. הוא פשוט בינתיים לקח את הכל באיזי.
      תוך חודש בעונה הרגילה ישתנו הדעות לגביו.

      1. על פניו נראה שבאגלי אייטון דונציץ ופורטר כולם יכולים להיות מספר אחד ואחר כך כל האחרים, אבל הרבה דברים עוד ישתנו והדראפט הזה בללי נראה חזק ממה שנבאו לו בהתחלה, המעבר של רוטברט וויליאמס, חמידו דיאלו, מיילס בריגס ועוד עזר.

      1. רוביו, רוביו ושוב אגיד רוביו. ילד פלא אירופאי שהגיע לnba ו… ככה שזה לא ממש מדד של אירופאי צעיר מול כשרונות תיכונים אמריקאים.
        בסופו של דבר האתלטיות מדברת ולפרוספקטים האמריקאים זה נוזל מהאוזניים.

  4. מנחם – אתה מתחיל להידמות לטראמפ . Fake news .
    לא אחזור על כל מה שנכתב כאן בשנה האחרונה ( גם על ידי ) על חוסר השיוויון המובנה בלוח המשחקים בעונה הרגילה כלפי קבוצות במערב בכלל וקבוצות החוף הפאסיפי בפרט , מכיוון שהן טסות הרבה יותר מיילים ומתעייפות הרבה יותר . כל מי שמסתכל על מפת ארה"ב ומחשב מרחקים רואה את זה מיד .
    ביחס למשחקים המשודרים בנשיונל טיווי , ברור שהמערב יקבל הרבה יותר. אלה הבדלי הרמות . חבל להרחיב דיבורים על המזפח , שמידרדר משנה לשנה. אני הייתי בכלל חוזר חצי יובל אחורה ומפצל ל-2 ליגות נפרדות כפי שהיה עד ראשית שנות ה-70 .

      1. לרגע חשבתי שאתה מתרגל אותנו במספרים מרוכבים.
        מספרים בהם אפשרי שורש ממספר שלילי.
        מה שכן החברה פה מבינים מצוין בהופס.

    1. נון שלי – אין לי הרבה זמן בבוקר ואני קורא רק את עיקרי הדברים , לא הגעתי לקטע של "לא התכוונתי ברצינות…" .

  5. תודה מנחם, ואני מסיר את הכובע בפני היכולת שלך בגיל 80 לתקתק לנו כל כך הרבה מאמרים בקצב. הלוואי שאגיע לגילך ועדיין יהיה בי את הדרייב לפרסם. יש חוקר במכון לאבולוצייה של אוניברסיטת חיפה, פרופ' אייבי נבו שמו שחגג לפני כעשור 80. לכבוד האירוע הוציאה האוניברסיטת ספר שבו היו רשימות המאמרים שפרסם. האיש תופעת טבע עם לפחות 25 פרסומים בשנה ועם 1200 בסך הכל!!!!! סביר להניח שהיום זה מעל ל 1500. האיש קנון אמיתי וזכה לפני שנה בפרס ישראל 2016. אז יש לאן לשאוף 🙂
    לגבע מרווין אני מסכים שהוא הדבר האמיתי וכפי שציינתי יכול להיות שיתפתח ממנו עוד דייויס, נחייה ונראה.

    1. פרופסור נבו הוא באמת דוגמה מופתית לאיש של עשייה, ציונות, והצטיינות אקדמית.
      קורות חייו שזורים עם אלו של המדינה עוד מלפני הקמתה, גם ברגעים היפים, וגם ברגעים הטרגיים.

    2. מרשים ביותר
      25 מאמרים לשנה שקול למאמר בפחות משבועיים. לי לוקח הרבה יותר זמן מזה רק לכתוב, שלא לדבר על לעשות את המחקר עצמו.

      1. עגל, זה במקרה הרע! זה המינימום…. במקסימום אני חושב שראיתי יותר מ 50 מאמרים בשנה אבל זה בגלל שכל הסטודנטים שלו מהארץ ומהעולם מבינים שהם חייבים לכתוב והרבה. הוא גם מייעץ לרבים וטובים מהעולם כך שלא חסרים לו שיתופי פעולה בינלאומיים. ידיד שעבד איתו אמר שהוא הראשון שמגיע למעבדה השכם בבוקר ולפעמים נשאר עד 11 בלילה. זה הדרייב שיש לו בהקבלה למנחם שלא נס ליחו וממשיך לכתוב ולפרסם יום יום שעה שעה בתחופ שמעניין אותו ומהווה את התשוקה שלו, זה הספורט 🙂

      2. זה לא 1500 מאמרים שהוא ראשון בהם.
        כל מאמר שהוא חלק ממנו, נכנס לרשימה (לא שאני מנסה להמעיט בערכו. זה פשוט בלתי אפשרי לפרסם 1500 מאמרים).

        זה אומר כל מאמר של אחד הסטודנטים שלו, כל מאמר שהשתמש בחלקים מהמחקר של המעבדה שלו.

        סתם בדיקה רנדומלית –
        ב-1994 הוא היה ראשון ב-5 מאמרים,
        ב-1995 הוא היה ראשון ב-5 מאמרים,
        וב-1996 הוא היה ראשון ב-8 מאמרים.

        דרך אגב –
        הספק מדהים לכל הדעות.

        1. ברור שהוא לא ראשון בכל המאמרים. מי שכותבים את רוב המאמרים הם הסטודנטים שלו. לא כל הפרסומים הם מאמרים. גם פוסטר בכנס או הרצאה שנותנים סטודנטים שלו נחשבים פרסומים (חוברת תקצירים!) למרות שלא באותה חשיבות של מאמר בעיתון שפיט. ההספק הזה בלתי אפשרי כמעט והוא אחד מגדולי המפרסמים בעולם לא רק בכמות אלא גם באיכות. איך אמר הידיד, זה אצלו כמו אש בוערת בעצמות לחקור ולפרסם. הם רשומים על מספר ספרים ומאמרים משותפים על המחקר בנחל אורן (נחל האבולוציה….)

          1. גם לי היו כמה שנים עם בעירה לפרסומים. שנות 1975 עד 1985. אבל אחרי שקבלתי את הפרופסורה המלאה וקביעות (הראשון ב-1979 והשני ב-1976) קצת נשבר לי ממחקרים שדרשו מיכשור שהאוניברסיטה לא היתה מוכנה להשקיע עבורו, ואז המשכתי רק כשקבלתי GRANT, וגם אז הרוב היה חלקי עד שנישברתי והחלטתי להשקיע את רוב מרצי בהוראה. למזלי התחלתי בשנות ה-80 עם שטח אקדמאי שני – מנהל ושיווק ספורט – ושם המאמץ הראשי היה באינטרנשיפ של הסטודנים שלי. נדמה לי שישנם לי 29 מאמרים עם שם ראשון ב-REFEREED JOURNALS בכל הקריירה

          2. את הגרנטים צריך לדעת להנדס ולשתף פעולה עם מעבדות נוספות (גרנטים של שיתוף פעולה), כך קונים את כל המכשירים הדרושים גם למחקרים נוספים בעתיד. ואתן דוגמא, את הדוקטורט שלי עשיתי אצל פרופסור מסווים ובדיוק כשסיימתי הוא זכה בגרנט גדול של 3.3 מליון יורו מהאיחוד האירופי. זה היה גרנט של שיתוף פעולה בין ישראל (שתי מעבדות) ואיטליה. 2 לישראל ו 1.3 לאיטלקים כמדומני. בכסף בנו בין היתר מעבדת אקווריה לדימוי של התחממות גלובלית והחמצת הים ובדיקת השפעתם על אלמוגים. הכסף גם שימש לקניית מכשירים חדשניים עם חיישנים שבודקים קצב פוטוסינטזה. המכשירים שנקנו לפני 8 שנים וכל המערכות והמעבדות שנבנו משמשים גם היום, מספר שנים אחרי שהגרנט נגמר למחקרים נוספים בתחומים שונים. כסף החליף ידיים ומעבדות והיום כשאין גרנט, יש עדיין תמיכה מאלו שנהנו מהגרנט למרות שלא היו קשורים אליו.

  6. 1.ההכרזה של ביגלי הייתה מגוכחת,הוא פרוספקט מבטיח מאוד אבל המקום הראשון ברשימה השנה יהיה כנראה מייקל פורטר, הכוח משיכה של דיוק הוא עצום למרות שכבר שנים יוצאים משם פרוספקטים מאכזבים (קיירי לא נחשב שום מגע יד של ששבסקי).הקבוצות ששבסקי מוציא מאכזבות מאוד ביחס לחומר שהוא מקבל ואם העונה הוא לא לוקח אליפות חייב להיות מפוטר , העובדה שהוא לא מצליח להכין שום כישרון ברמה טובה לליגה.אוברייטד (כבר שנים לאהמאמן שהיה לוקח שחקנים שאין להם שמץ של סיכוי להגיע לNBA ומשפר אותם).
    2. הבדל כזה עצום כל כך בין המזרח למערב באיכות, הליגה מקובעת כל כך וחבל אני לא מדבר רק על חלוקה מחדש של האזורים (טנסי שעה טיסה משיקגו אותו דבר בכיוון השני מינסוטה). אלא לקיחת המאזן הטוב ביותר, וערבוב הפלייאוף המשעמם שבו אותן קבוצות נפגשות פעם אחר פעם.
    3. טוני פארקר גמר אני מעריך שחקנים שנשארים בגלל האהבה למשחק אבל אני לא רואה אותו חוזר מפציעה כזאת לרמה שמתאימה לליגה.

        1. ה+1 היה לעניין ששבסקי והכלום שיוצא מדיוק בכל הקשור לפיתוח שחקנים לנבא. גם אני חושב שששבסקי הוא אובר-רייטד שמוציא המון ג׳ון שיירים אבל מעט מאוד תוכן לליגה.
          לגבי פורטר או האחרים, שיקרעו זוג נעלים במכללות ונראה מי מהם באמת שווה משהו. ראיתי בחיי יותר מידי שחקנים כמו או ג׳יי מאיו שקיבלו שערים בספורטס אילוסטרייטד בגיל 16 בשביל לדעת שבשלב הזה אי אפשר לדעת כלום. עוד שנה הסדר בחירה ישתנה 10 פעמים.

  7. מעורב משובח!
    אני שמח מאוד שדאלאס השיגו את סמית'. מגיע להם.
    פארקר אולי נראה גמור אבל הוא גם שחקן שיכול לנמנם עונה שלמה ולהתעלות ברגעים ספציפיים. נראה איך יחזור מהפציעה.

  8. מנחם הפצצת פה. דניס סמית יקבל את המפתחות לדעתי, ויש סיכוי לא רע שיהיה רוקי העונה.החזרה של פרקר תהיה סיפור מעניין, אני ממש לא בטוח שהוא יחזור כמו שהיה.

  9. אני מאוד מבסוט מההתפתחויות הקשורות בלברון:
    השיטה שלו מקיץ 2010 יצרה את הסופרטים מהמפרץ.
    כעת השיטה שלו (חוזה קצר טווח ללא התחייבות ותוך פמפום בלתי פוסק על כמה הוא על תנאי כאן) יוצרת לו בעיה בקבוצתו שלו.
    תענוג.
    ויובהר לאלתר: אינני הייטר. ב-3 השנים האחרונות הייתי בעדו על פני החבר'ה מהמפרץ. אבל אני שמח מהמצב הנוכחי מאוד

    1. מסכים איתך.
      מאוד מעריך את לברון כשחקן, וגם יש בי צד שמעריך את השליטה שהוא לקח על הקבוצות שלו בעזרת החוזים קצרי הטווח ואיסוף הכוכבים בהחלטת חברים, אבל הנזק שזה עושה לליגה הוא גדול ומתגלה עכשיו. קצת שמח לאידו שהוא מביא את זה על עצמו.
      למנחם, הסיבה שמלו לא בקליבלנד היא כי מלו לא רוצה להיות בקליבלנד, בדיוק בגלל שלברון לא מוכן להגיד מה יהיה שנה הבאה.

  10. Hate has always existed in America. Yes we know that but Donald Trump just made it fashionable again! Statues has
    !nothing to do with us now

    (לברון ג'יימס בטוויטר, על ההתבטאויות של טראמפ)

    1. אחת הסיבות שאני מעריך אותו כל כך הוא יכול לשתוק לא להביע דעה, אבל פעם אחר פעם הוא פועל אחרי טראמפ שעצוב לי שהוא מנהיג את המדינה שלי.

    2. מחמוד עבדול ראוף: "At some point, (Trump) has to be held responsible for some of the language that he was dishing out, as well, in a sense to influence these types of groups".

      סטיבן ג'קסון: "At the end of the day, if you’re not against racism, you’re racist. Point blank".

      אפילו סטיב נאש איבד את קור הרוח והנימוסים הקנדיים שלו: "To defend white supremacists and then slang his shitty ass grape juice pretty much sums the man up"

      נשיא חברת אנדרארמור בעידוד, ויש אומרים בדחיפת, קרי פרש מניהול חברת הייצור של טראמפ (או משהו בסגנון).

      אבל מי שהכי זכה בהערכתי הוא דווקא ריי אלן, במניפסט שיכול להיות שכתב האלטר-אגו של קרמר. השחקן היחיד שראיתי שיצא נגד האיסור על טרנסים בצבא:
      "I'm sorry but this is insane!!!! Why does it matter how people identify themselves??? Anyone who wants to serve this country should have the right to sign up and serve this country. What happened to the most powerful person in this country bringing everyone together?? What a shame!!We all have the right to love who we want to love, live where we want to live! And we should all be able to participate in all things American regardless of what we look like. We must resist these idiotic ideas being spread about from this White House. I care about the inclusion of all people!! We do not live on this earth alone, let alone in America. If you don't like my opinion and you wanna spew hate just unfollow me. "

      1. כל הכבוד לריי אלן. המון שחקני פוטבול ובייסבול הצטרפו לעגלה. אם אתה לא מוקיע את טראמפ – אתה גזעני כמוהו

  11. ESPN מספרים שלברון טס לניו יורק בשביל לשחק בפיק אפ גיים עם דוראנט, כרמלו, ועוד שחקנים.
    אחרי שעתיים, עלה שוב על המטוס, וטס לאירוע השנתי של קרן הצדקה שלו.

    הספקולציה המופרכת שלי:
    הוא טס לשם במטרה לשכנע את כרמלו להסכים להגיע בטרייד לקליבלנד.

    ההימור שלי על טרייד הוא עוד יותר מופרך:

    כרמלו + פורזינגיס + נואה
    תמורת
    קיירי + תומפסון + שאמפרט.

      1. כבר יומיים שיש דיווחים שהניקס יסכימו לטרייד קיירי/פורזינגיס רק אם נואה יהיה חלק מהטרייד.
        הקאבס לא רוצים.
        אבל עם מכניסים גם את כרמלו למשוואה…

        1. כאמור, הניקס…
          עד שיש להם שחקן עם עתיד, שלאחרונה גם הביע רצון להישאר, הם רוצים להחליף אותו?
          קיירי הוא כינור שני/שלישי, לא שחקן שבונים סביבו קבוצה.
          סביב פורזינגס לעומת זאת אפשר לבנות שיטה, פלוס הוא צעיר באיזה 5 שנים.

          1. The Cavaliers' insistence on one of those young stars has affected the types of packages the team has been offered. New York is insisting that the Cavs take on Joakim Noah's massive contract in a deal involving Porzingis, who is Cleveland's primary target

            (מ-ESPN, המקור לכתבה הוא woj)

          2. אני כנראה בדעת מיעוט אבל בהחלט הייתי הולך על טרייד כזה.
            נתחיל שבכךשלדעתי שעון החול של פרוזינגיס בניקס כבר החל וברגע שתהיה לו הזדמנות הוא יברח ונמשיך מכך שלטעמי לא נותנים מספיק קרדיט לקיירי שהוא בהחלט פרנזייז פלייר ואפילו הפוטנציאל שלו יותר גדול משל פרונזינגס

      1. השמועות הן שהוא חזר לעצמו.

        (כלומר – 99% סיכוי לפציעה נוספת.
        אבל עדיין תוספת נהדרת לספסל)

        (כמתלה מגבות…)

  12. לגבי הפעק האיכותי הגדול לטובת המערב, זה יכול להשתנות או לפחות להצטמצם במידה משמעותית אם הקבוצות של טקסט יחזאו למזרח שבו היו מהקמתן ועד תחילת שנות השמונים.

    1. לא מדויק.

      דאלאס מעולם לא היו בקונפרנס המזרחי.

      הספרס, מרגע הפרוק של ה-ABA, שחקו 5 עונות בקונפרנס המזרחי, ואז עברו למערבי.

      והרוקטס, בעונת הקמתם הראשונה היו בקונפרנס המערבי, אחר כך הועברו לקונפרנס המזרחי, עד להצטרפות של דאלאס, אז כל הקבוצות של טקסס עברו יחדיו לקונפרנס המערבי.

  13. מנחם,
    סליחה על האוף טופיק.
    אני מחפש כרטיסים למשחק של מיאמי באוקטובר.
    אפשר לקנות אונליין די ביוקר.
    בהנחה ומשחקי הבית שם הם בד"כ לא סולד אאוט…יש אפשרות להגיע לשם ולהשיג יותר בזול במקום?

    1. לא. כרטיסים במיאמי יקרים ונמכרים רק באינטרנט, זה תלוי מול איזה קבוצה אבל. משחקים מול קבוצות מהדרג הנמוך יכולים להיות גם 30$ ביציעים הגבוהים. משחקים מול קבוצות טובות יכולים להגיע גם ל150$ ביציעים הגבוהים.
      יש אתרים ספציפים שאפשר להזמין דרכם, ויש פרומו של זאק לואו בseatgeek שמוריד משהו כמו 20 דולר. גם לחבר'ה של dunced on יש פרומו דרכם.

  14. שאלה לדוקטור רזי הופמן-
    האם הצורך לשים את המילה דוקטור בכינוי נובעת מ:׳
    1- חוסר בטחון עצמי
    2-התנשאות
    3-אי הבנת המרחב

      1. ויש לציין שאני בעד הוספת "דוקטור" גם לגיא הרשע שמראה פה ידע בלי נגמר , וכמו שאיינשטיין אמר יש רק שתי דברים אין סופיים היקום והיכולת של גיא להתווכח בפוסטים של הופס ואני עדיין לא בטוח לגבי הראשון

    1. שאלה ללייבה.
      ממה נובע הצורך שלך להופיע כאן רק כדי להעליב אחרים ולעולם לא לכתוב משהו התורם לדיון?
      1) טרול מולד
      2) חוסר ביטחון עצמי כתוצאה מהיותך טרול
      3) אי הבנת המרחב

    2. מה מפריע לך בזה? הרבה מוסיפים ד"ר לפני שמם. בעתון 'חדשות' הופעתי רק בתור "ד"ר מנחם לס" כדי שכל הקוראים יידעו שיש להם עסק עם אדם רציני.

      1. מלובני.

        מסכים עם ההערה שלך לגבי גיא בנוגע להופס וקצת לגבי ניבים.

        לגבי דת ויהדות לא הייתי מקדים את התואר ד"ר.

        וכמו שהחברים שלי בקרית עקרון היו אומרים: אם הרב הוא גם ד"ר, סימן שהרב חולה…..

  15. א. פארקר קצת עף על עצמו. זה לא באמת ריאלי לבקש מילד בן 35 שיחזור מפציעה כזאת ויהיה באותה רמה כמו לפניה.
    גם לפני הפציעה, לא היה פליאוף אחד ב- 4 השנים האחרונות שהוא הגיע אליו בריא וגם כשהיה בריא, זה לא הספיק.
    הבחור היה מאז ומעולם חור הגנתי, והיתרון ההתקפי העיקרי שלו היה הצעד המהיר שלו. ברגע שהצעד המהיר שלו נעלם (וראינו את זה כבר בנבחרת הצרפתית), אז אפילו רכזים אירופאיים עשו ממנו צחוק.
    מבחינתי, צריך להרוג את הקריירה של פארקר בשקט:
    לאבחן פציעה חוזרת בינואר שתסיים את השנה ולתלות את החולצה שלו יחד עם זאת של מאנו בתחילת השנה הבאה.

    ב. בצילום של הרוקיס, נא לשים לב לדריק ווייט, בחירה מס' 29 של הספרס. מדובר בגארד מצויין ובוגר מאד שעבר המון בחיים.
    פופ בודאי ייבש אותו על הספסל העונה ובעוד עונה, אתם תשאלו בוודאי, מי זה השחקן המצויין הזה שאף אחד לא שמע עליו.
    הסיבה העיקרית למיקום הנמוך שלו הוא הגיל שלו (23, מבוגר לבחירות דראפט). הסקאוטים חושבים על הגיל הזה בתוך חיסרון, אני חושב שזה יתרון ענק. הוא עם מוריי יכולים לתת מענה יפה מאד בעמדה מס' 1 (עם חיזוקים ונגיעות ממאנו ולמילס).
    אני חושב שהוא יכול להגיע רחוק יותר מאשר מילס
    http://www.nba.com/spurs/spurs-sign-2017-first-round-pick-derrick-white/

    ג. סתם רעיון משוגע:
    אם בכל זאת מתעקשים להחזיר את פארקר, אפשר להחזיר אותו לעמדה 2 כקלע (להתחרות עם פורבס על עמדת הקלע הפותח).
    אמנם מדובר בכשל הגנתי, אבל מרוויחים מוביל כדור נוסף ויש לבחור זריה לא רעה (בטח יותר טובה משל גרין).

    1. זה טרייד שאני לא רואה איך הוא יוצא לפועל.
      כרמלו, לדעתי, לא ישחק בעונה הקרובה בניקס –
      בכל מקרה, כוכב אחר, לא יגיע במקומו.

      הדיל שמדובר עליו הוא פורזינגיס תמורת קיירי והמוכנות לספוג את החוזה הגרוע ב-NBA.
      כרמלו במקרה הזה, הוא רק זרז.

      1. הרבה יותר הגיוני לי שאם פורזינגיס מעורב גם לאב חייב להגיע יחד עם קיירי, ואז לכרמלו יש מקום בטרייד.
        אם הניקס מוותרים על מלו ופורזינגיס תמורת קיירי וחוזה גרוע (ועוד יהיו חייבים לקחת חוזה גרוע בנוסף) הם ממש ממש במשימת התאבדות.

        1. 2נקודות מהותיות –

          10 מיליון ל3&D סביר, זה לא חוזה גרוע (היה לשאמפרט שוק לא רע בפברואר האחרון, אבל הקאבס לא לחצו על ההדק).

          נואה ותומפסון בסך הכל נותנים פר דקת משחק תפוקה דומה (PER 15 ל-2 השחקנים בעונה האחרונה).
          אבל יש ביניהם הבדל אחד גדול –
          תומפסון שיחק כמעט פי 2.5 דקות בעונה שעברה.
          ולאור היסטורית הפציעות של נואה, והיסטורית הבריאות של תומפסון –
          הפער רק ילך ויגדל.
          (זה, ו-1.3 מיליון לעונה פער במשכורות)

      2. אם זה כך אני מקווה שהטרייד הזה לא יקרה.רציתי מאד לראות את קיירי בניקס אבל עם פורזינגיס ששניהם עוד צעירים ואפשר כל שנה להוסיף עוד חתיכות לפאזל הזה.חוץ מהרננגומז שהוא סוג של פוטנציאל לא יהיה לקיירי עם מי לשחק שם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט