אירועי דיומא – 08.08.2017

 

כדורגל / מתן גילור

גביע הטוטו – מחזור 4

19:00 מועדון ספורט אשדוד-הפועל באר שבע (ספורט 5 לייב).

19:45 הפועל עכו-איחוד בני סכנין (פריצות בספורט 5 לייב).

21:00 הפועל חיפה-מכבי חיפה (ספורט 5 לייב). המשחק הראשון של עידןנו באצטדיון אבירן. אולי יזכה לחוות תקדים בו באצטדיון יהיו יותר אוהדי הפועל.

 

סופר קאפ אירופאי

21:45 ריאל מדריד-מנצ'סטר יונייטד (ספורט 5). שתי הקבוצות נראו לא רע במשחקי ההכנה, אבל קשה ללמוד מהם משהו. אלופת אירופה בעל הסגל האיכותי יותר היא גם הפיבוריטית. במסגרת האקסים נציין שני אלופי עבר שעברו קבוצה – כריסטיאנו רונאלדו וז'וזה מוריניו.

טניס / מתן גילור

טורניר מונטריאול (1000) – סיבובים ראשון ושני

שידורים בערוץ ספורט 1.

אתמול התקיימו 14 מתוך 24 משחקי הסיבוב הראשון והיום תושלם תמונת הסיבוב השני:

בורנה צ'וריץ'-מיכאל יוז'ני. המנצח יזכה למפגש מול המדורג 1, רפאל נדאל.

דניס שפובלוב-רוג'ריו דוטרה סילבה.

דויד גופן(9)-יואיצ'י סוגיטה.

פליסיאנו לופז-יון צ'אנג.

פאולו לורנצי-פרנסיק טיאפוא. האמריקאי הרשים בטורניר הגדול האחרון שלו בצפון אמריקה. שווה לעקוב אחריו.

פאבלו קרנו בוסטה(11)-קארן חצ'אנוב. אחד המשחקים המסקרנים של הסיבוב הראשון בין שני טניסאים בעונה טובה.

קווין אנדרסון-דודי סלע. אנדרסון בכושר מעולה. השיג תוצאות מרשימות הן בווימבלדון והן בוושינגטון. לצערנו, לא נראה שלסלע, שהעפיל מהמוקדמות ובכל צבר 10 נקודות דירוג, יש סיכוי רב מולו.

סאם קווארי-וינסנט מילוט.

ניקולוז בסילשווילי-תומאס ברדיך(10).

ג'יק סוק(15)-פייר הוג' הרברט.

 

בנוסף, יתקיימו 2 מתוך 16 משחקי הסיבוב השני, בו מצטרפים למעגל המשחקים המדורגים 1-8:

דיאגו שוורצמן-דומיניק ט'ים. לט'ים לא ממש הצליח בוושינגטון, למרות שדורג 1. הוא לא מגיע בכושר המיטבי, אבל פיבוריט ברור במשחק הנוכחי.

ג'ראד דונלדסון-בנואי פייר.

 

אתלטיקה / דוד "פאקו" סעדה

אליפות העולם באתלטיקה – יום 5

שידור מקצי הערב ביורוספורט החל מ-20:45 ובכאן 11 החל מ-22:00. הנה רשימת האירועים המלאה. האירועים העיקריים של היום:

21:20-הטלת כידון נשים. כאן צפוי לנו מאבק בין דורי ראש בראש בין ברבורה ספוטקובה הצ'כית לשרה קולאק הקרואטית. ספוטקובה המבוגרת יותר היא שיאנית העולם ואלופה אולימפית פעמיים, בעוד שקולאק הצעירה היא האלופה האולימפית המכהנת. ברמה שמתחת נמצאות אלופת העולם, הגרמנית קתרינה מוליטור, והסינית ליו שיאינג.

21:35-קפיצה במוט גברים. הפייבוריט כאן הוא האמריקני סם קנדריקס, מדליסט הארד מריו, שמאז האולימפיאדה ניצח כמעט בכל התחרויות בהן השתתף. המתחרה העיקרי שלו הוא הפולני פיוטר לאסק, שהיה היחיד מלבד קנדריקס לעבור גובה של שישה מטרים השנה. גם שיאן העולם, רנו לאבילני, ישתתף בתחרות, אם כי הפציעות מהן סבל מרחיקות אותו מכושר השיא שלו.

23:10-ריצת 3000 מ' מכשולים גברים. מקצוע בו אנו רואים בד"כ שליטה קנייתית, וגם כאן המדינה שולחת שלושה רצים – האלוף האולימפי קונססלוס קיפרוטו (שסבל מפציעות השנה), אלוף העולם לשעבר (ארבע פעמים) איזיקיאל קמבוי, וג'יירוס בירץ', שנראה כקנייתי החזק ביותר לפני הגמר. אלא שאת ההגמוניה הקנייתית עשוי לערער מדליסט הכסף מריו, האמריקני אוון ג'אגר, שהשיג את התוצאה הטובה ביותר על המסלול השנה. גם למרוקני סופיאן אלבקאלי סיכוי טוב להתמודד על הבכורה.

23:35-ריצת 800 מ' גברים. שיאן העולם והשליט הבלעדי של המקצוע, דייויד רודישה הקנייתיי, נעדר עקב פציעה. בהיעדרו, המועמד הראשי לזכות במירוץ הוא נייג'ל איימוס מבוצוואנה, שהרשים במספר תחרויות העונה. את איימוס ינסה לאתגר קיפייגון בט, הקנייתי הצעיר.

*המלצת צפייה* 23:50-ריצת 400 מ' גברים. מי שמחפש אבק כוכבים לאחר הריצה האחרונה של בולט, ימצא אותו כאן בדמותו של ווייד ואן ניקרק הדרום אפריקני. האלוף האולימפי מגיע כפייבוריט לריצה זו, כשמטרת העל שלו היא לשחזר את הדאבל ל-200 ו-400 מטרים, שהשיג בזמנו מייקל ג'ונסון. אחד שעשוי לקלקל לו את החגיגה הוא איזאק מאקוואלה הבוצוואני, שנראה מצויין השנה כשהתחרה ראש בראש מול ואן ניקרק. עוד שניים, הצפויים להוות איום על ראשות הפודיום, הם פרד קרלי האמריקני וסטיבן גארדינר מהבהאמאס.

תוצאות אתמול:

יידוי פטיש נשים. 1. אניטה ולודארצ'יק (פולין), 77.90 מ' 2. ז'נג וואנג (סין), 75.98 מ' 3. מלווינה קופרון (פולין), 74.76 מ'

קפיצה משולשת נשים. 1. יולימאר רוחאס (ונצואלה), 14.91 מ' 2. קטרין איברגואן (קולומביה), 14.89 מ' 3. אולגה ריבאקובה (קזחסטן), 14.77 מ'

ריצת 110 מ' משוכות גברים. 1. עומאר מקלאוד (ג'מאיקה), 13.04 ש' 2. סרגיי שובנקוב (רוסיה), 13.14 ש' 3. באלאש באיי (הונגריה), 13.28 ש'

ריצת 1500 מ' נשים. 1. פיית' קיפייגון (קניה), 4:02.59 ד' 2. ג'ני סימפסון, 4:02.76 ד' (ארה"ב) 3. קסטר סמניה (דרא"פ), 4:02.90 ד'

 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

בינקבנק (אנקו) טור – קטע 2

קטע 1 של אתמול היה קטע שטוח שהסתיים במיאוץ המוני. אלוף העולם פטר סאגאן שחרר הצהרה כוונות ראשונה במירוץ, כשזכה בפוטו פיניש צמוד מאד לפני הגרמני פיל באוהאוס.

קטע 2 של היום הוא קטע הנג"ש של המירוץ. זהו קטע שטוח וקצרצר בן 9 ק"מ, אך עשוייה להיות לו השפעה רבה על המשך המירוץ, המאופיין בקטעים שטוחים יחסית. בין הפייבוריטים אפשר למצוא שענים כטוני מרטין, דומולאן, בודנאר, קונג וסוטרלין, אם כי לקטעים באורך הזה יש חוקים משלהם. שידור ביורוספורט החל מ-16:00.

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. תודה רבה !.
    בכל הקשור לאתלטיקה נראה לי שהיום הוא היום המעניין ביותר עד כה.
    איני מאמין שהקנייתים יפסידו לאמריקאי ב3000 מכשולים מקצוע לאומי קנייתי ….יש יותר פעמים שהם היו בפודיום במקומות 1-3 מאשר שהפסידו את הזהב.

    כנ"ל ב 400 ניצחון כמעט ודאי לדרום אפריקאי ואן ניקארק שלדעתי יאיים על שיא העולם ב 400 ויעשה תוצאה מדהימה ב 200 .

    1. אל תזלזל באמריקאי, הוא עשה תוצאות.טובות מאד באולימפיאדה. דווקא הקנייתים קצת מגמגמים. אין מצב לדעתי ל-1-2-3.
      וה-400 של ואן ניקרק להפסיד, זה ברור, אבל יש לו היום תחרות חזקה. ריצה איכותית מאד היום. דווקא ב-200 יש לו מזל כי רוב האופוזיציה החזקה לא מתייצבת מולו (פציעות, פסילות במוקדמות וכו', כולל בולט שהחליט לא להתחרות).

      1. פאקו אני עוקב מזה שנים אחרי הריצה הזו בפרט .
        היו פעמים שהגיע איזה מטאור מחוץ לקניה אך הוא כמעט תמיד הפסיד את הזהב מכיוון שיש גם תיאום מרובה על קבצים בין השלישייה הקנייתית .
        זכור לי הפסד קנייתי אחד …וגם זה היה לאפריקאי (שאתזרח איפה שהוא ).
        קשה מאד בריצה טקטית כזו להתמודד מול שלושה רבי אמנים שמתואמים כל כך.
        אתה צריך להכיר זאת מהטור 😏.

  2. לראשונה בתולדות הא"ק (אולימפיאדות ואליפויות עולם) שהגברים האמריקאים ללא מדלייה ב-110 משוכות. המקום השני ב-1,500 נשים של האמריקאית סימפסון הוא הפתעה בסדר גודל עולמי. ספור חייה מהמם. אמא בת 35. שנייה ב-1500?

    בגדול, הא"ק בארה"ב על הפנים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט