מעורב הופס ליום רביעי בערב/ מייקל: "הייתי מנצח את לונזו על רגל אחת" / מנחם לס

 

1. ביקור בהודו שווה מיליארד אוהדים חדשים

כמובן שכשקווין דוראנט מסכים לבקר בהודו הוא יודע שהוא נוחת במדינת האוכלוסייה השנייה בעולם, המתחרה עם סין על המקום הראשון.

כמובן שזה חשוב לבראנד שלו ולסנירים שלו, אך ברמה שלו ועם הכסף שלו אני מאמין באמת ובתמים שהוא מרגיש גם הרגשה חלוצית של פתיחת שוק חדש לכדורסל בכלל ול-NBA בפרט.

הוא זה עתה סיים ביקור בן 3 ימים באחת המדינות המסתוריות והמעניינות ביותר בעולם, מדינה שלצערי הרב החמצתי כי אשתי גייל תמיד אמרה לי שהיא לא תהיה מסוגלת לראות את כל מחזות העוני והרעב. כל הסבריי שהיום זה עולם אחר לא עזרו. היא סירבה לבקר בהודו וככה החמצתי את אחת המדינות שתמיד עניינו אותי יותר מרוב האחרות.

העניין שדוראנט גילה הפתיע אותו. גם הידע של הצעירים כבש את לִבו. שיבוא לישראל לאיזה קיבוץ ויראה מה ילדים בני 10 ו-11 יודעים עליו ועל הווריורס!

מטרת ה-NBA היא לזרוע גרעינים ולנטוע צמחים. הודו אינה מדינה "גבוהה" אבל בין ביליון תושבים בוודאי שיימצאו כמה 2.10 מ' עם ידיים טובות מאד לכדורסל, ובכלל בצפון הודו ישנם כמה שבטי ענקים. כשהוא נחת בניו דלהי קידמו אותו קריאות "M-V-P!", "M-V-P!". אני כבר לא זוכר מתי הוא היה MVP – משהו כמו עונת 2013 או 2014 אבל מה זה משנה?

It’s been overwhelming, this much love,” Durant said. “It’s definitely appreciated.”

הוא היה השחקן הראשון לבקר את ה-NBA ACADEMY INDIA, מכון כדורסל ולימודים למחונני כדורסל

מכוני ה-NBA עם תכניות הנוער שלהם כבר הגיעו אל מעל 6 מיליון נערים ונערות. זרעי הכדורסל נזרעו בהודו. היה כבר כדורסלן הודי אחד ב-NBA לתקופה קצרה, אבל אין שאלה שהזרם יתחיל לגדול ובעתיד נראה הודים בליגה כמו כל בני אומה אחרת, אם לא יותר.

כמובן ההיילייט של ביקורו היה פתיחת האקדמיה שהוא תרם מכספו, ה-RAMJAS ACADEMY.

מנהל בית הספר ברך:

To have a person like Kevin Durant coming here and inaugurating [the courts] is a lifetime dream."

Ramjas Principal Rachna Pant (מנהל בית הספר)

*

*

“To have a person like Kevin Durant coming here and inaugurating [the courts] is a lifetime dream,” Ramjas Principal Rachna Pant said. “My entire school is on cloud nine.”

בטאג' מהאל דוראנט אמר: "איזה מקום מיוחד והיסטורי!".

הבחור אינו רגשני מדי בשפתו ובדיבור, ואני גם לא בטוח מה הוא יודע על המקדש. נסלח לו. הוא מעדיף לדבר על הפארקט.

תזכרו רק שבעוד ימים ספורים "כדורסל ללא גבולות" מגיע אלינו, למכון וינגייט. חייבים להשאיר רושם טוב ולא להזכיר את הלייקרס.

2."קליבלנד אינה אופציה עבורי!"

אל תשאלו אותי מי-מה-מו כי אין לי מושג. זה מה שהוא אמר הבוקר לניוזדיי של לונג איילנד.

Report: Anthony wishes to only waive no-trade clause for Rockets

הוא אומר שוב ושוב ואנשים לא נראים מוכנים להאמין לו, כמו עיתונאי ניוזדיי ששאל אותו בקשר לאפשרות שישחק בקליבלנד: "המקום היחיד שאאשר TRADE עבורי היא היוסטון רוקטס." הוא אמר למרק ברמן: "למה אנשים לא מוכנים להאמין למה שאני אומר?"

— , Marc Berman of the New York Post reports that Anthony would only waive his no-trade clause for a trade to Houston:

מרק כותב: פיל ג'קסון איננו כנשיא הקבוצה, אבל לא נראה כאילו צעד זה הזיז משהו בניקס. פשוט פיטרו את הנשיא. SO WHAT? WHAT NOW? זהו? להיפטר מפיל ג'קסון היה הפיתרון לבעיות הקבוצה? אנטוני הבהיר לי שהוא לא יאשר כל טרייד מלבד ליוסטון רוקטס. הוא לא מוכן לעבור אפילו לקליבלנד, ז"א המחשבות להביא את קיירי אירוינג הן מחשבות שוא.

בקשר ליוסטון, האחראי הזמני על פעולות הכדורסל סטיב מילס-סקוט פרי (למה בנאדם צריך ארבע מילים בשמו? סמוך על הניקס שהם ימצאו אחד כזה) אומר בפרוש שאנטוני לא הולך ליוסטון "אלא אם כן מקבלים עבורו 'ערך רציני מאד', אבל כמובן שהוא לא מפרט למה כוונתו בערך רציני מאד. האם הכוונה, אולי, היא כריס פול? שיפתח את פיו! שיגיד משהו! מה זה 'ערך רציני מאד'? אולי זה ג'יימס הארדן בטעות?

בניו יורק פסט  קראתי דבר מעניין, שההחתמה של רמון סשיונס נעשתה בגלל שכרמלו אנטוני וקריסטפאס פורז'ינגיס הביעו דעתם שהם "אוהבים מאד לשחק עם סשיונס (signing of veteran point guard Ramon Sessions). אז למה שהניקס לא ייצאו עם הודעה שכרמלו נשאר, ושלום על ישראל?

דבר אחד עלי להזכיר בקשר לטרייד 'האפשרי' של אנוני ליוסטון: תתקנו אותי אם אני טועה, אבל האם זה לא היה כרמלו אנטוני שאירגן בניקס מרד נגד מייק ד'אנטוני כשאימן בניקס? ותקנו אותי אם אני טועה כשאני כותב שנדמה לי שאותו מייק ד'אנטוני הוא מאמן היוסטון רוקטס עכשיו…

3. "קיירי אירוינג אינו אופציה טובה עבור פיניקס"

למי שמעוניין,

The Arizona Republic's Greg Moore joins GameTime to discuss the trade rumors surrounding Kyrie Irving and the Phoenix Suns.

הנה הסרטון:

http://www.nba.com/video/2017/08/01/20170801-gametime-greg-moore-kyrie-irving-trade?cid=EMA_NBA_daily&uniqueID=654580022

אבל רגע, מה בקשר לסרטון הזה?

*


*

4. מוריי: הגיע הזמן להפסיק עם פרסי ה-NBA

אחרי שג'יימס הארדן פיגר ב-135 קולות אחרי ראסל ווסטברוק בבחירה ל-MVP, ה-GM של יוסטון דרל מוריי שוחח עם בן גוליבר מספורטס אילוסטרייטד במאמר שיופיע במגזין השבוע, בו הוא מביע את דעתו שהגיע הזמן להפסיק עם נתינת הפרסים הללו (Morey: Could argue for ending NBA awards).

 

:

In an interview  Rockets GM Daryl Morey raised questions about the MVP voting process, which involves a panel of 100 media members casting their votes at the end of the regular season.

“I don’t know if this is a good process,” Morey told The Crossover. “The ones that are decided by players or executives or media, they all have their strengths and weaknesses. I honestly don’t think there’s a good process. You could argue for eliminating the awards altogether. I don’t really see a good way to do it that doesn’t have major issues. I like clean answers. If there’s not going to be a set criteria and there’s going to be issues with how it’s structured, for me it might be better to not have it.”

At the root of Morey’s complaints over the voting system is an alleged inconsistency in logic between the two races. In 2015, some analysts argued for Curry over Harden because Golden State had a superior record. In 2017, Harden’s Rockets won 55 games, easily surpassing the Thunder’s 47 wins. Back in April, prior to the official MVP vote, Morey wrote on Twitter that basketball “is losing its focus on winning” before appearing to take a subliminal shot at Westbrook’s rebounding numbers.

We thought James was the MVP but there were a bunch of very good, deserving candidates,” Morey continued, before making an apparent reference to Westbrook’s triple-double achievement. “I didn’t like how a different MVP criteria was used this year, compared to the last 55 years, to fit more of a marketing slogan. People thought a different criteria for selecting the MVP this year was the way to go.”

“Given that the criteria seems to be shifting away from winning, I would guess that [adding Paul] probably doesn’t help anyone’s chances on our team,” Morey acknowledged. “That said, I don’t think anybody really cares [going forward]. James definitely cared and I think we all cared [about the 2017 MVP]. But we’ve moved on since the award isn’t focused on winning any more. Let’s just win and not worry about it.”

כמה שעות אחרי שהספור פורסם ב-SI.COM בלייק גריפין כתב (למוריי במיוחד…) בטוויטר שלו:

"למה לא לבטל גם את הפלייאוף ולתת את פרס האלוף לקבוצה עם הרקורד הכי טוב?"

Take a look back at the 2017 NBA Awards Show.

* * *

.5. למייקל נשבר מלבאר בול: "הייתי מנצח את בנך על רגל אחת"

למייקל נשבר סוף-סוף מלשמוע את קשקושי האב: "מה בדיוק עשה בנך בקולג'? קלע 2.2 נק' למשחק? אני לקחתי אליפות מכללות. הייתי מנצח את לונזו ב-1 על 1 כשאני משחק על רגל אחת!"

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. אני מאמין שמייקל התכוון ללאבר בול וולא ללונזו
    לאבאר קלע במכללות 2.2 נק ככה שזה מתאים לנתונים שמייקל התייחס ללונזו

  2. תודה על המעורב מנחם! אתה ממש מעיין נובע של מעורבים.
    כפי שכתבו כבר- ג'ורדן התכוון ללבאר…

    בעניין כרמלו- נראה שישאר בניקס.
    אירוינג- כמו בשיר נכס צאן וברזל של להקת מנגו "גרה בשינקין" (שכתב מועמד בפני עצמו לראשות הממשלה): "וזה הולך ומסתבך, מסתבך והולך".

  3. אמור מעתה "מורי בול" = "בכייני בול"
    א- לטעון שפעם נתנו לקרי על מיקום ולראסל על ביצועים אישיים בגלל "marketing slogan". הרי גם קרי היה אז "הפנים" של הליגה, והעונה היה זה ראסל, כך שאין כאן חוסר עקביות.
    ב- גם אם הMVP היה מוענק על פי מדד סטטיסטי מדוייק של יעילות א"א היה להתעלם משיא כמו ה72 ני' של ג"ס וגם אז ודאי שראוי שהחקן המוביל בקבוצה יקבל את התואר.
    ג- והכי חשוב, תודה רבה מנחם.

    1. א-הטענה לא הייתה נתינת הפרס לפנים של הליגה. הטענה היא שהארדן לא קיבל את האמויפי ב2015 כי הקבוצה לא הייתה טובה,למרות שהנתונים שלו היו טובים משל סטף.
      בעוד שהשנה האמויפי ניתן למי שהייתה לו עונה אישית יותר טובה,בלי קשר למספר הניצחונות. הווה אומר, הארדן היה צריך לקבל את האמויפי של 2015 לפי ההגיון של 2017, ולקבל את האמויפי של 2017 לפי ההגיון של 2015!
      ב-מדובר על עונת2016, ולא 2015 או 2017 שעליהן מורי דיבר
      ג-אכן חשוב, מעורב טעים מאוד!

    2. מורי לא מתלונן על עצם הבחירה אלא על זה שעושים את הבחירה בלי קריטריה ברורה ועל כן אין לה באמת משמעות. אם עושים בחירה על פי נראטיב ולא על פי חוקים מוגדרים מראש (מה שבפועל קורה) אז זו בחירה מוטית משיקולים שלא קשורים לכדורסל ולכן היא מאבדת מערכה.

        1. וזו הבעיה.
          הרי גם בהתעמלות אומנותית יש ניקוד. רק ששם הניקוד מתבצע על פי חוקים מוגדרים מראש וכמה משקל יש לכל פרמטר. וגם ששם יש טענות לשיפוט, לפחות השיטה ברורה וידועה.
          מה שקורה כרגע הוא שהעיתונאים מחליטים תוך כדי העונה מה הסיפור שאיתו יש ללכת (והרבה מההחלטות והסיפורים האלו מונעים משיקולים כלכליים של העורכים ויחצנים) ועל פי זה מובילים את הנראטיב. במקרה של הארדן הוא היה צריך לקבל באחת מהפעמים, תלוי על פי איזה משקל שמים לכל פרמטר. (ואני לא הולך להיגרר לוויכוח באיזו פעם. 2015).
          והדבר הכי נכון הוא שאסור להתייחס לבחירות האלו. השנה זה פגע גם ביוסטון וגם באוקלהומה ששני השחקנים המובילים התחשבו במירוץ הפרטי שלהם לפני הקבוצה. וזה אסור שיקרה.

          1. אבל הרוב לא חושבים שהגיע לו, הבחירה בקרי לא "הזויה", מה הבעיה? זה לא כמו הכרעת מדליית זהב בהתעמלות אומנותית, עם כל הכבוד. סה"כ בחירה לMVP.

          2. הבחירה בקרי לא הזויה. אבל הקריטריונים שהשתמשו בהם כדי לתת לקרי את היתרון ב2015 הם לא אותם קריטריונים שהשתמשו בהם לתת לווסטברוק את התואר ב2017. למעשה בכל אחת מהשנים האחה בחרו לתת משקל שונה לאותם פרמטרים ועל זה מורי עונה.
            אישית אני כמוך, לא חושב שהתואר הזה כזה ביג דיל, ואף פעם לא השתמשתי בו כדי לתת איזשהו יתרון לשחקן כשאני מסתכל על ה"מורשת" שלו. סתם מעצבן אותי צביעות מערכתית ויש המון צביעות בתקשורת כלפי הארדן

  4. מייקל לא היה צריך להתייחס בכלל לגוש הקישקוש שקרוי לאוואר בול. פשוט לא לרמתו .
    לגבי הטענה של מורי , אם אבו-זקן היה מקבל את התואר , כמובן שלא היינו שומעים אותו . וכמובן שהוא מדבר שטויות , כי אם רק רקורד טוב יותר קובע , אז קאווי ליאונרד היה צריך לקבל MVP לפני הזקן . ולמה לא להוסיף נציג של הלוחמים לרשימה ולבחור בו ? הרי להם הרקורד הטוב ביותר.
    לגבי מלו , הלוואי שהיה מגיע לרוקטס. היה יכול להיות משעשע לראות את הזקן , CP3 ואותו בחמישיה אחת עם כדור אחד .

    1. זה לא רק מייקל – כמעט כל פעם ששחקן עבר נשאל על המקום ההסטורי של קובי, התוצאה היא הרבה הייטרים מופתעים עם הרבה רשימות ביד של סטטיסטיקות ונתונים שלא יודעות לספר את הסיפור האמיתי.

      השחקנים יודעים.

  5. היו פה השבוע דיונים על ארהב כמובילה עולמית, אפילו ביחס לגודלה.
    מעניין איפה זה שם את הודו – מדינת ענק ללא הישגים ספורטיביים כמעט בכלל.

    1. זה הכל כסף.
      הודו בשנים האחרונות בצמיחה כלכלית רצינית, אבל עשרות שנים של עוני מחפיר לא מתבטלות כל כך מהר, זה ייקח כמה שנים, אבל צפה לשיפור גם בתחום הספורטיבי.

  6. מעורב משובח
    ג'ורדן היה מנצח אותו גם עם 2 עיניים קשורות מאחורי הגב.
    ומוריי בכיין. זה דומה לאוסקר…. אין פרמטרים ברורים. זה שייך לתחום הבידור…… 🙂

  7. 2. אם קליבלנד אינה אופציה עבור כרמלו מה זה אומר על לברון בשנה הבאה? חוץ מזה כרמלו שחקן מאוס

    3. קיירי לא אופציה טובה בשביל הפיניקס זה נכון.
    פיניקס זה לא בקטע של להיות טובים מתישהו. תן להם כל שנה בחירה 4-5 בדראפט טודו בום! לא היו רלוונטיים במשך 10 שנים וימשיכו לא להיות רלוונטיים בעוד 10 שנים. הקבוצה כמו העיר- תקועים באמצע המדבר.
    ג'קסון אפילו עוד לא כדרר בNBA ! אתם יודעים איזה הבדל יש במכללות למקצוענים??? זה לא דומה לכלום

    4.מוריי- הבכיין התעורר. מה זה לבטל את הפרסים? מה הוא על פטריות או משהו. זה עניין בסיסי בכל ליגה ובכל ספורט. יש עונה ויש מצטייני עונה. חדש למישהו שלא רק מספר הנצחונות קובע?
    אז למה הוא לא חושב שסטיב קר ראוי למאמן העונה 3 פעמים רצוף? הרי הקבוצה שלו ניצחה הכי הרבה? דאנטוני סיים שלישי במערב אז למה על זה לא היה לו משהו להגיד?
    יכול להיות שמספר נצחונות הוא לא הפרמטר היחידי?…..

    5. באסה שמייקל ענה לו

  8. מנחם בקשר להודו, זה לא עולם אחר היום, יש עדיין מיליוני הומלסים וילדים בינהם, אני חושב שליש מדינה בלי מים זורמים בבית או מערכת ביוב כלשהי.
    והטאג' מאהל אינו מקדש אלא קבר יפהפה לאשתו של המלך, היום רוצים לייחס לו מקום קדושה להינדו אבל במקור זה קבר למלכה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט