"LAKERS FIRST" – ספור המבוסס על מאמרה של רמונה שלבורן מ-ESPN / מנחם לס

 

רמונה שלבורן היא אחת מעיתונאי ה-ESPN הטובים והמכובדים ביותר, שכמעט כל הידיעות מהלייקרס ועל הלייקרס (אבל לא רק!) באות ממנה.  לפני זמן מה היא כתבה ל- ESPN ספור עם הכותרת "LAKERS FIRST", ספור המתאר מדוע ג'יני באס העדיפה עסק על משפחה. הנה קטעים מסיפורה.

*****

לג'יני באס ישנו ארנק עור מהסוג שיש לגברים. זה מסוג הארנקים העשויים מעור משובח ותפורים היטב, והם מחזיקים מעמד יותר מהאיש הנושא אותם בכיסו האחורי. ג'יני באס משתמשת בארנק כזה, והיא מרגישה אליו יחס מאד מיוחד, כי הוא היה ארנקה של אביה, ג'רי באס.

זהו ארנק קטן ביחס לארנקים שנשים משתמשות בהם. "עולמי חייב להצטמצם עכשיו" היא אומרת לרמונה. וצמצומים מכל הצדדים וכל הכיוונים היא עשתה. קודם כל – ואני לא בטוח אם יש קשר בין השניים – היא החליטה לסיים את הקשר הרומנטי עם חברה לחיים פיל ג'קסון. כשהיא החליטה לנתק את היחסים ביניהם הוא היה עדיין נשיא הניקס. זה היה בחודש דצמבר.

בחודש פרברואר היא עשתה OVERHAUL שלם בהנהלת הלייקרס.כשהיא פיטרה את אחיה ג'ים מתפקידו כמנהל כל פעולות הכדורסל של הקבוצה ומיד אח"כ את מיץ' קופצ'אק המנכ"ל, ואת ג'ון בלאק האחראי על ה-PR של הקבוצה, ומיד שכרה את מג'יק ג'ונסון להריץ לה את כל המכונה ולהיות האחראי הראשי על כל פעולות הכדורסל.

בחודש מרץ היא ועורך דינה אדם סטרייסנד זכו בהחלטה גורלית בבית המשפט שמנעה הפיכת חצר ששני אחיה המבוגרים ג'ים וג'וני תיכננו לבצע נגדה באסיפת חבר נאמני הקבוצה (TRUSTEES) שהם  אירגנו בהיעדרה – 'אסיפה'  שהבטיחה להם יתרון קולי אחד. בהחלטת בית המשפט היא זכתה באישור לפטר את אחיה ג'ים כ-CO-TRUSTEE ולהחליפו באחותה הצעירה ג'ייני. (ה-TRUSTEES הקודמים היו ג'יני, ג'ימי, וג'וני).

אחרי שנים על גבי שנים של דרמה משפחתית,  מלווה בהסתכסכויות, חילוקי דעות, ניגודים, ופולמוסים שלעתים הגיעו עד הרמת ידיים, ג'יני הפכה לבעלת השליטה על הפרנצ'ייז האייקוני הזה, אחד הגדולים, החשובים, והעשירים בספורט.  לג'רי היו ששה ילדים, אבל לא היה לו אף פעם את האומץ והלב להפריד בין משפחה ועסק, הפרדה שחייבת היתה להיעשות, ובתו המבוגרת – השלישית בין הילדים – מצאה את העוז והמזג לעשות זאת, אפילו במחיר נתק מחלט מלפחות אחד מאחיה – ג'ימי. כפי הנראה ג'וני, האח הבכור, החליט שעתידו ועתיד הקבוצה הבטוח ביותר הוא עם ג'יני כבוסית הגדולה (מאומה כמובן לא נילקח מהאחים באחוזי השליטה שלהם בעסק מבחינה ערכית, אלא רק החלטית).

היא אמרה לרמונה: "בחירתי היתה הלייקרס מעל ומעבר לאחי. הדרמה הרגשית הנמשכת כבר עשרות שנים – היא הרי לא התחילה עם מותו של אבינו; היא התחילה שנים על גבי שנים לפני מותו – היא סוף-סוף מאחורינו. מעתה כל ההחלטות הן רק כמה הן טובות עבור הלייקרס, ולא עבורנו, האחים והאחיות. אני גאה ביותר באחותי שהחליטה אף היא לשים על ראשה מגבעת של עסק, ולא מגבעת של משפחה. הדרמה הנמשכת מילדותינו מהזמן שהיינו מבוגרים מספיק להבין איזה עסק מריץ אבינו, היא מאחורינו".

רמונה טוענת שזה כתר גדול על ראש הילדה של אחד הפלייבויס הידועים של לוס אנג'לס, שהיא הצליחה להבין שהלייקרס לא תצליח להתקיים כשששה בוסים מנסים להחליט את גורלה, והיא – ביודעין – הימרתה את פיו של אביה שבפרוש רצה להוריש את הקבוצה ואת השליטה עליה על כל ששת ילדיו בצורה שווה, אם כי מבחינה מנהלית הוא בטח בג'יני יותר מאשר באחרים, ומינה אותה – מנהלית – כ-CONTROLLING GOVERNOR. כמו כל אבא נאמן הוא תכנן וקיווה שהששה יריצו את הלייקרס בשלווה ובקואורדינציה מלאה, כשהוא לא מבין, ואולי אפילו לא מכיר את ילדיו כראוי. הוא היה עסוק מדי משך כל ימי חייו בהנאות ו'משחקים' מלדעת ולהכיר מה מתבשל בליבם של ילדיו, בעיקר שני בניו הבכורים. אז דווקא האישה החתיכה והנשית מכולם שאפילו לא היססה מלהצטלם ל-PLAYBOY MAGAZINE התגלתה כ-MOST MASCULINE OF THE KINGDOM – 'הגבר הגברי' מכל הממלכה, להשתמש במילותיה של רמונה.

ג'רי באס – 'האמא' של הפלייבויז

לבחור ילד אחד מהששה להריץ את הממלכה היה דבר בלתי אפשרי עבור האב. זוהי מעמסה כבדה ומסובכת על כל אב להעמיס. אולי ששה ילדים מסוגלים להריץ חברת דפוס או חברת הובלה, אבל קבוצת כדורסל עם כל העומס האנושי שבה וכל הבעיות ההומניות של יריבות, משטמה, עוינות, סתירה – והכל בערבוביה של שחקנים, מאמנים, מנהלים, אנשי PR, משקיעים, אנשי עסקים – – קניין מסובך מדי להתנהלות של ששה. במיוחד קבוצה כמו הלייקרס הידועה על השואו-טיים שלה, בעיות המין שהתחילו עם צ'מברליין ועברו דרך כל הדורות עד מג'יק, ג'יימס וורת'י ופרשת הזונות שהיה מעורב בה, וקובי, והיותה, אולי, הקבוצה המסובכת והקשה ביותר לשליטה מכולן.

ג'ייני, הבת הצעירה, לא משלה את עצמה: "אבא היה חוטף התקף אילו ידע מה קרה. גם ג'יני וגם אני לא משלות את עצמינו. הוא היה מטיל וטו על ההחלטה. אבל לא היתה לנו ברירה. גם הוא היה האיש היחיד שהריץ את כל ההצגה (אפילו שהיום ישנם יותר ויותר תלונות על הצורה בה ג'רי הריץ את השואו, אבל, בגדול, הוא הצליח להריץ את אחת ההצגות הגדולות בספורט, אפילו שהרבה טוענים שהרבה במזל יותר משכל).

רמונה ניסתה לראיין את שני האחים המבוגרים למאמר אבל הם סירבו.

אז המחשבה של האב היתה שאחרי מותו הששה יחליטו מה שהכי טוב עבור הששה. "הרי אף אחד מאיתנו לא רצה בכישלון של הרצת הלייקרס", אומרת ג'יני. "אבל כשראיתי מה הולך עם שני אחי הפכתי ל-MAMA BEAR והחלטתי שאין ברירה אלא לקחת את העניינים לשליטתי כי היה ברור לי שאני האדם המוכשר ביותר מבין ה-6 לקחת על עצמי את ניהול הלייקרס".

*****

המלחמה בין האחים היתה מלכתחילה בין ג'ים וג'וני, המבוגרים, וג'יני. שלושת האחרים הסתפקו בעמידה מהצד ולראות כיצד עניינים יתפתחו. המלחמה התחילה שנים לפני מות האב אבל כולם נזהרו לשמור את התחרות, הקנאה, והמשטמה בין האחים בסוד שחס וחלילה האב לא יידע ממנו.

הדבר הקשה ביותר, אומרת ג'יני, היה לתבוע את אחיה בבית המשפט. לפטר אותם מתפקידם זה דבר אחד. לתבוע אותם לדין – את אחיה שמשך שנים על גבי שנים היו 'האחים הגדולים' ששמרו עליה מכל רע ופינקו אותה – זה עניין אחר לחלוטין. במשפחת באס היו כמה קווים שאסור היה לחצות, ואחד מהם היה להוציא את בעיות המשפחה החוצה, למדיה ולקהל. כל בעיה אצל משפחת באס נשארה במשפחת באס ונפתרה מבפנים, כשהאב ג'רי הוא השופט, הסנגור, הקטגור, וחבר המושבעים.

ג'יני יודעת שתביעה משפטית תיפתח את הבעיה המשפחתית לכל העולם לראות, אבל היא החליטה שאין לה ברירה. למעשה, ג'ימי וג'ון סמכו בניסיון ההפיכה הבתוך-משפחתית שמטרתה היתה להציב את שניהם בראש הפירמידה, שלג'יני לא יהיו הביצים לקחת אותם לדין.

הם טעו.

ישנם המאמינים שטובת הלייקרס היא הדבר היחיד שעמד לנגד עיניה, ועבור 'טובת הלייקרס' היא היתה מוכנה לקרוע את המשפחה.

לי ישנה דיעה קצת שונה אך אשמור אותה לסוף. למה לקלקל סיפור כזה טוב באמת לא נעימה?

ובכן, האחים טעו. הם לא חלמו עד לאן מגיעה מוכנות האחות הצעירה לצאת למלחמה. היא החליטה שאם לסיפור חייב להיות סוף מלוכלך, הדבר הטוב ביותר הוא לחתוך הכל מיד, מהר, ובצורה מחלטת ע"י החלטת בית משפט שלא משתמעת לשתי פנים.

היא הורתה לסטרייסנד (שהיה גם עורך דינו של סטיב בלמר במאבקו נגד דונלד סטרלינג בקשר לעתיד הקליפרס) להיות אגרסיבי ביותר, ולא לאפשר מאבק מתמשך. לחתוך הכל אחת ולתמיד, לטוב או לרע.

ב-2 למרץ השנה ג'יני תבעה את שני אחיה על הפרת אחריותם כחברי נאמנות של ה-TRUST ("קרן נאמנות") שאביה פתח עבור הילדים. טענתה היתה שהחלטותיהם היו לטובתם האישית ולא טובת קרן הנאמנות אותה הם אמורים להגן ולרומם.

בשנת 2001 ג'רי באס פתח קרן פקדון ב-66% מבעלות הלייקרס שלו שהוא חילק לארבעה קרנות. הוא  איחד בין ארבעת הקרנות ב-CONSOLIDATION מסובך שכל תנועה או שינוי בו  היה חייב חתימה של לפחות שניים משלושה חברי נאמנות – ג'ון, ג'ימי, וג'יני. ג'רי הביע את רצונו בכתב שאחרי מותו ג'יני תהיה זו שתריץ את הלייקרס. הוא כתב ש"כל מאמץ ייעשה כדי להבטיח את  מעמדה של ג'יני כ-CONTROLLING OWNER של הלייקרס. לא מבחינה כספית אלא מבחינה מנהלתית ומבחינת האחריות של הרצת הקבוצה. לשני האחים הבוגרים כמו לשאר האחים והאחיות יהיה את הכוח שיש לחברי נאמנות שהם בעלי מניות בקבוצה.

ג'רי באס החשיב את מג'יק כבנו

 

66% מהמניות של האבא מחולקות בשוויון בין כל הילדים שיכולים למכור ולקנות מניות בתוך המשפחה, לפני שמכירתן יוצאת "החוצה". כל מכירה וקנייה של מניות בתוך ה-TRUST חייבת את הסכמתם של ארבעה מתוך ששת הילדים. השגיאה של ג'ון וג'ים היתה שמאחר ושלושת ה-TRUSTEES של הTRUST הם שניהם וג'יני, הם החליטו 2 נגד 1 (למעשה לא שאלו אותה)  לשנות את חוקי ה-TRUST לטובתם, מעשה שעורכי דינם עשו כי היה להם יתרון של 2 נגד 1 נגדה (שוב, לה לא נאמר מה האחים עשו אלא לאחר המעשה). מה שהם עשו היה לשנות את חוקי ה-TRUST של כל ששת האחים לטובתם, מבלי לומר בכלל לג'יני מה הם זוממים לעשות. כמה מהחלטותיהם היו טעונות הסכמת ארבעה מששה האחים (שלא היו להם), וכמה החלטות שיכולות היו להתקבל על ידי שניים מהשלושה – הם החליטו (לפי טענת עורך דינה של ג'יני) עבור טובתם האישית ולא טובת הפרנצ'ייז.

בלי קשר לשום דבר, ג'יני החליטה לפטר את אחיה ג'ימי שהבטיח להביא את הלייקרס לפלייאוף בעונת 2016 לכל המאוחר, ואם לא – הוא יתפטר. מאחר והוא סרב להתפטר, היא פיטרה אותו, וביקשה ממג'יק שייקח את ניהול הקבוצה, או, לפחות, להיות המפקח והמדריך של הפעולות שנעשות (זה היה לפני שהיא העלתה את אחריותו לנשיא האחראי הבלעדי על כל פעילויות הכדורסל).

זה היה אז שג'ון שלח לה את המכתב עם כל השינויים בקרן הנאמנות. פשר המכתב היה, למעשה, שג'יני נזרקת מכל פעילות בלייקרס.

ג'יני נכנסה לשוק. זה היה הזמן לתבוע את אחיה לדין בבית משפט מחוזי.

עד הרגע האחרון שני האחים לא האמינו ש"האחות הקטנה והחמודה שהם גידלו"  אכן תלך עם המשפט ושזה לא סתם ניסיון הפחדה או הטעייה. הם שלחו לה הודעות שיש להם את עורכי הדין הטובים בעיר ושהם "חמישה צעדים לפניה". הם אכן היו חמישה צעדים לפניה, אבל חמישה צעדים מעבר לסוף הצוק.

לג'יני (ועורכי דינה) לא היה מושג שג'ון וג'ימי גרמו לשינויים מרחיקי לכת ב-BYLAWS של קרן הנאמנות, ובצורה שהלייקרס תהיה מורצת מבלי להודיע לה (הם כל הזמן הצביעו 2, ואמרו שאפילו אם היא היתה מתנגדת, זה היה 2 נגד 1) וכך הם החליפו על דעת עצמם את החברה המטפלת בענייני הכספים של הלייקרס; החליפו את חברת ה-PR הראשית שלה;  וגרמו לכל מיני שינויים ב-BYLAWS של הקרן האחראית על הלייקרס מבלי שהיא ידעה עליהם. אחד הדברים שהם ניסו לעשות זה לקחת הלוואה בסך כמה מאות מיליוני דולארים נגד הקרן (ז"א הלוואה שהקרן חייבת אותה לבנקים) ולחלק את הכסף בין האחים (מאחר וערכה של הלייקרס נאמד ב-3 מיליארדי דולארים, ייתכן מאד שבתוכניותם היה לקחת את מאות המיליונים, ושהבנק או הגוף המלווה "ייקח" את הקבוצה שהיתה הביטחון להלוואה).

אם ג'יני לא היתה מצליחה לעצור אותם, היה אז סיכוי רב שהלייקרס היתה נלקחת ממשפחת באס ונימכרת לכל המרבה במחיר!

מאחר והאחים היו 2 נגד 1 בכל החלטה, הצורה היחידה שג'יני יכולה היתה לעצור בעדיהם היתה דרך בית המשפט. היום, בדיעבד, ידוע ששני האחים רצו TO CASH OUT את חלקם ב"קבוצה" או להכריח את מכירתה. האחות הצעירה ושני האחים הצעירים טוענים שלא היה להם מושג מה ג'ון וג'רי מתכננים או עושים. ג'סי, אחד האחים הצעירים, אומר היום: "אף אחד מאיתנו לא היה צריך את הכסף. כל הששה חיים חיים נוחים מאד. אין לנו מושג מדוע ג'ון וג'ימי רצו TO CASH OUT את חלקם ולא להשאיר את הנכס כפי שאבינו השאיר אותו, לפחות לכמה שנים". ואז ג'סי – האח הצעיר –  מסיים: "זה היה אז שהחלטתי לשלוח אימייל לג'ואי ולג'יני שהגיע הזמן שנתערב".

שבוע אחרי ג'יני הזמינה את מג'יק ג'ונסון לדינר ושיחה. היא רצתה לשאול את דעתו מה לעשות וכיצד להגיב למעשי אחיה. מאז מות האב היא ניהלה את עסקי הלייקרס בעוד שהיא נתנה לג'ימי וכמובן מיץ' קופצ'יק להריץ את ענייני הכדורסל עם ההבנה שג'ימי מתפטר אם הלייקרס לא עושים את הפלייאוף עד עונת 2016, דבר שהיה ברור שהם לא עושים. היא ביקשה ממג'יק שיבוא לקבוצה כיועץ, אבל – בינינו – היא חייבת היתה אדם שהיא תוכל לסמוך עליו כי החלו שמועות שג'ימי מתכנן טרייד בומבסטי שיביא את פול מילסאפ (ואולי עוד שחקן מנוסה מבוגר) עבור כמה מטובי צעירי הקבוצה כדי,שאולי, השחקן המנוסה יעזור להביא את הקבוצה לפלייאוף, אבל המחיר בעתיד יהיה כבד מנשוא. היתה זו החלטה של ג'ימי להציל את עורו, ומהסוג של "אחרי עונה זאת – המבול!".

מג'יק תמיד היה כבן חורג במשפחת באס. ג'רי באס אפילו נתן למג'יק מתנה – 5% מהקבוצה ברגע שהוא פרש. "אבי תמיד התייחס לארווין כאל בן נוסף במשפחה", אמרה ג'יני לרמונה.

היום מג'יק מגלה שג'רי באס אמר לו שהוא מקווה שאחרי מותו 'אתה וג'יני תריצו את הקבוצה', אבל עניתי לו ש'עם כל ילדיך אני לא רואה כיצד זה יוכל לעבוד'.

בפברואר 2013, כמה ימים לפני מותו, ג'רי באס קרא למג'יק שיגיע לבדו למיטתו. ג'רי ידע שמג'יק מכר את 5% שג'רי נתן לו כמתנה ובכסף הזה (ועוד כסף פרטי שהוסיף) הוא קנה 8% מהלוס אנג'לס דודג'רס, שהיה – כפי שנראה לכולם – כצעד מתרחק מהלייקרס. ג'רי רצה להבטיח שמג'יק עדיין מרגיש שהלייקרס היא משפחתו למרות שאין לו יותר חלק בבעלות הקבוצה.

מג'יק הגיע וג'יני היתה ליד מיטת האב.  ג'רי אמר למג'יק שוב שהוא מבקש שהוא יסכים להריץ את הקבוצה עם ג'יני. כולם בכו כי היה ברור למג'יק שזאת הפעם האחרונה שהוא רואה את ג'רי. כשג'רי לא שמע, מג'יק אמר לג'יני שג'ים יעשה הכל לא לאפשר למג'יק להיות חלק מהקבוצה. ג'יני ענתה לו, "זאת בעייה שאני אטפל בה". יום אחרי ג'ים צילצל לג'יני ואמר לה שאביו אמר לו, "גימי, אני יודע שאתה יכול לעשות זאת". זה היה שקר. ג'יני בדקה בבית החולים וג'ימי לא היה שם אפילו פעם אחת באותו שבוע, השבוע האחרון של חייו של ג'רי. ג'ים אמר גם ל-ESPN בפברואר 2013   שבימיו האחרונים של ג'רי, האב אמר לו, "בני, תהיה מוכן לקחת הרבה ליכלוך, אבל אני סומך עליך ויודע שאתה מסוגל להוביל את הלייקרס חזרה לגדולה". שוב, אין כל הוכחות שהבן בא לבית החולים להסתכל עם אביו על משחקי הלייקרס.

ג'יני האמינה ששכירת מג'יק תעורר את כל ה-FRONT OFFICE כי עברו כבר חודשים שלא היה לה כל קשר מקצועי עם קופצ'אק או ג'ימי. המאמן ביירון סקוט שאימן את הלייקרס בשנים ההן אומר שלא זכורה לו פגישה אחת עם ג'יני בשנות האימון של הלייקרס "כאילו בידדו אותה ממני. לא הבנתי בדיוק מה הבעייה כי אני מכיר אותה מאז שהיתה ילדה ותמיד היינו קרובים מאד אחד לשני. מישהו לא רצה שנהיה קרובים. היתה הרגשה מקופצ'יק וג'ימי שאם אפגש עם ג'יני זאת תהיה מן בגידה בהם".

הבאת מג'יק היתה אמורה לשים קץ לכל המשחקים האלה. אבל מג'יק אמר לה שוב ושוב שדברים נעשים מאחורי גבו ואין לו מושג מה הולך ומה מוחלט בין ג'ימי וקופצ'אק. שלושה שבועות אחרי שמג'יק הסכים לקבל את תפקיד היועץ, נודע לג'יני שאחיה וקופצ'אק הזמינו את הסנטר לארי סאנדרס – שחקן עם בעיות מנטליות ו-DRUG ABUSE –  לאימון ניסיון מבלי להתייעץ או להודיע למג'יק. ג'ימי וקופצ'אק המשיכו לחפש קונים לכמה מכוכבי הלייקרס הצעירים בתקווה לדוג שחקנים בעלי ניסיון למטרה אחת, ואחת בלבד: לעשות את הפלייאוף ואח"כ המבול מבלי להודיע למג'יק או לג'יני.

לפני האול סטאר, כשג'יני היתה עסוקה באריזת המזוודה לניו אורלינס, היא החליטה פתאום שהגיע הזמן לפעול. היא ביקשה מאחיה ג'ואל לטוס במקומה, והיא קראה לאסיפה את עורכי דינה, כמה יועצים שהיא בטחה בהם, וכמה מאנשי ההנהלה המקצועית שהיא ידעה שהם נאמנים לה, ויחד הם שירטטו RESTRICTION מלא ושלם של הלייקרס מהמסד עד הטפחות.

שלושה ימים אחרי היה היום שהיא קיבלה את המכתב מאחיה ג'ימי שמודיע לה על כל השינויים בקרן הנאמנות שנחתמו על ידו וג'ון, שינויים שלפי אמנת הקרן הם חוקיים. במכתבם הם ציינו את חמשת האנשים שמאותו רגע הפכו לחברי ה-BOARD OF DIRECTORS של הלייקרס – ג'וני באס, ג'ימי באס, דן בקרמן (ה-CEO של  AEG ENTERTAINMENT השלטת על 27% מהלייקרס, שיש לו 2 קולות ב-BOARD) והמשקיע רומי צ'אודהארי, חברו לעסקים של ג'ים באס. מי לא היה בישיבה או הוזמן אליה? ג'יני באס – ה-GOVERNOR של הקבוצה לפי צוואת האב, וג'ואי באס, המחליף של ג'יני למקרה שהיא לא מסוגלת למלא את תפקידה. ג'וני באס הציע הצעת חוק בישיבה להחליף את ג'יני וג'ואי בג'ים באס וצ'אודהארי (גם בקרמן וגם צ'אודהארי הצהירו בשבועה שלא היה להם חלק במהפכה שהאחים גרמו, ושהם גם לא ידעו במה בדיוק מדובר).

לפי הBYLAWS של החברה השלטת בלייקרס ה-CONTROLLING OWNER חייב להיבחר ע"י חברי ה-TRUST, והם (ג'וני וג'ימי) בחרו בג'ימי להחליף את ג'יני, ובנוסף הוחלט על תשלום של $30,000 לחודש לNON-SHAREHOLDERS בקרמן וצ'אודהארי, ו-$10,000 לחודש שבעלי המניות ג'ימי וג'וני יקבלו,  ותשלום אחד של 25 מיליון שיתחלק בין ארבעת האחים והאחיות האחרים. מאין לקחת את ה-25 מיליון? מה עם המניות שביד ארבעת האחים והאחיות? הכל מבולבל ולא ברור.

כל העסק הזה לא מובן לאיש עד היום, כמו שלא מובנת ההצעה של ג'ימי לקובי בריאנט לתת לו 5% ממניות הלייקרס כ-"אות הערכה" כפי שהאב עשה פעם עם מג'יק. ג'ימי גם לא הסביר לקובי איזה 5% מהמניות הוא מקבל. של ג'ימי עצמו?

ג'יני אמרה לרמונה שלדעתה לג'ימי ולג'וני היו שתי דעות שונות בקשר לפרוק קרן הנאמנות, אבל מטרת שניהם היתה לפרק את החבילה תוך שהם חולבים כמה שיותר כסף שניתן להם אז. ג'ימי ניכנס לטרוף קניות של נדל"ן מאז אביו הלך לעולמו בסכומים מטורפים (כולל קונדומיניום לעצמו במלון ריץ-קרלטון בדאונטאון לוס אנג'לס בסכום של 14 מיליון). את רוב הקניות הוא עשה עם חובות ומשכנתא. הביטחון היחיד שיכול היה לתת נגד ההלוואות היו מניותיו בלייקרס. המשכנתאות על בנייני פאר שהוא קנה? איש לא יודע מה הוא נתן מלבד דמי קדימה.

מיד אחרי שג'יני תבעה אותם לדין האחים ירדו מהחלטתם להוציאה מעמדת ה-CONTROLLING OWNER של הקבוצה, ולהחזירה לעמדה זאת לשנה הנוכחית (2017) וטענו שלא היתה כל הצדקה להעמדתם לדין כי החלטותיהם היו בבחינת 'הצעות ומחשבות לעתיד'. סטרייסנד טוען ששני האחים איבדו את הצפון והחליטו החלטות נוגדות את ההגיון והמציאות. ג'ימי התפטר מתפקידו כ-TRUSTEE, וסטרייסנד אומר היום שאילולא התפטר, דברים היו הופכים להיות "מכוערים מאד".

ג'ייני החליפה אותו בתור TRUSTEE והיא התומכת הגדולה ביותר של אחותה המבוגרת.

ג'וני החליט להישאר עם האחות ולא להיגרר אחרי אחיו, ובית המשפט קבע את השלושה – ג'יני, ג'ייני, וג'וני כ-TRUSTEES של הקרן, ומאחר ושני קולות מספיקים להחלטות, הסיכויים הם שהלייקרס נמצאת עתה בידיה הנאמנות של ג'יני.

קופצ'אק פוטר, ומג'יק הועלה בתפקידו והוא היום נשיא הקבוצה ואחראי על כל פעולות הכדורסל של הקבוצה.

הפרנצ'ייז עמד ממש בסכנת הריסה, והוא ניצל ברגע האחרון.

בכל ההיסטוריה האנושית הממלכה עוברת בירושה לילדים כשהבכור הוא נושא כתר הממלכה. האב ג'רי לא בטח בבנו הבכור או בשני לבכורה. הוא הרגיש שאת הלייקרס צריכה לנהל הבת ג'יני, אבל הבנים הבכורים לא רצו לקבל את שליטתה. היא היתה צריכה לקחת אותה מהם אחרי שניסו לבצע מהפכה ומרידה בסדר גודל של רפובליקת בננות, בלב ליבה של אל.איי.

*******

ניתן להסתכל על כל הפיאסקו מכל מיני זוויות, תלוי בנקודת המבט של הצופה מהצד. ייתכן מאד שהדבר העיקרי שעמד בפני ג'יני היתה טובת הלייקרס. אבל לדעתי הבלונדינית החתיכה הזאת היא שתלטנית אובססיבית שיכולה היתה לפתור את בעיות הלייקרס בצורה אחרת לחלוטין אילו הראתה קצת יותר רגישות ואהבה לאחיה ג'ימי. משהו חייב לא להיות בסדר איתו. אני לא יודע אם זה בורג שלא מוברג נכון או מה, אבל ג'יני יכולה היתה לאסוף אותו לחיקה ועם קצת יותר חום ואהבה לתת לו תפקיד שהוא היה מרגיש טוב איתו, ולא צריך היה לבחור בקיצוניות של ניסיון מהפכה וסילוק ג'יני מפיקוח על פעילויות הלייקרס. לי נראה שהמלחמה עם ג'ימי וג'וני היתה לרוחה של הטירנית הזאת שידעה שבסופו של דבר היא תנצח, ומה שהיא רצתה מהרגע הראשון יושג על ידה: אוטוקרטיות ודיקטטוריות מלאה על הלייקרס. היא השיגה מה שהיא רצתה: שררה מחלטת, כשהיא הופכת עם רגליה הסקסיות לאחת מכוכבות העיר הגדולות ביותר, כולל כל הילדות מהוליווד.

(והאם ישנו משהו שעדיין זוכר שהיה לה עד לא מזמן חבר לחיים בשם פיל ג'קסון?)

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 59 תגובות

  1. תודה, מנחם.

    אני לא מבין מה קשור פיל ג'קסון והעובדה שג'ני באס היא "הבלונדינית החתיכה הזאת" לביקורת על לתהליך קבלת ההחלטות של ג'ני באס,
    תהליך שלפי הסיפור של רמונה שלבורן, היה רציונלי ואפילו הוגן
    (עד כמה שהוגן זה בכלל מושג רלוונטי בעולם העסקים).

    גברים בתפקידי ניהול כמעט ותמיד יזכו למחמאות על אותן תכונות ש-"בזכותן" הן זוכות לכינוי "שתלטניות אובססיביות".

  2. כשמייסד עסק משאיר אותו לאחר לכתו למספר ילדים ואין מוביל מוסכם , זה מתכון לצרות כמעט תמיד, ולא רק בקבוצת ספורט עשירה .
    הדוגמאות רבות .
    ואני מסכים עם גיא , מנחם – אם ג'יני היתה גבר היית אתה ואחרים מתייחסים בטבעיות להובלה שלה ולצעדים שעשתה , ולא רואים באגרסיביות שלה דבר שלילי .

    1. מאוד נפוץ בעסק גברי כזה לצערי, ראה מה אמרו על אלונה ברקת כשנכנסה להפועל באר שבע,ככל שהיא תצליח ככה מקווה שהקולות ייפחתו. השוביניזם עוד לא נעלם לצערי.

  3. מה שאותי מרגיז זה השמות של הילדים
    ג'יני, ג'ייני וג'וני מול ג'ואי וג'ימי
    ומה עם הילדים מחוץ לנישואין?
    ג'ני, ג'ינה, ז'ניה והבנים ג'ו, ג'ף וגקי?
    איזה מג'נוני 🙂

    מתי הסרט ???????

        1. החתמה מצוינת מהאפשרויות שהין.קלארק הוכיח את עצמו שהכוכבים לא שיחקו עם 30-+ נק.הוא לא היה בחמישייה השלישית אלא בחמישייה השנייה ששם גם יאנג יהיה והיה במקום השישי בקלעים של הוורירס שנה שעברה.הוא מניה בטוחה[15-12 נק למשחק בניו אורלינס] בעמדה שהיה חוסר לפליקנס מאז שחרורם של אריק גורדון וטייריק אוואנס.העמדה היחידה שנשארה עכשיו חסרה בפליקנס היא עמדה 3

    1. ואני לתומי חשבתי שהאחיות קרדשיאן תגלינה עניין בנכס…
      אחרי הכל , אחת מהן כבר מעורבת ( או שהיתה ) בהיכרות קרובה עם הפנים העיקריות של הפרנצ'ייז .

  4. תודה מנחם, סיפור מעניין מאוד. מאז שג'יני לקחה שליטה העניינים נראים שהולכים בדרך הנכונה בלייקרס.
    קופצ'ק היה זקן מדי לליגה אבל הפתיע אותי שהאחים חיפשו To cash out, מהלייקרס ועד כמה ההחלטות שלהם היו מוטות משיקולים אישיים ולא מטובת הקבוצה.
    מן הסתם שלבורן היא הדוברת של ג'יני בעיתון הרכילות ESPN אז צריך לקחת הכל בעירבון מוגבל אבל עדיין סיפור טוב.

    1. מפתיע אותך שהאחים חיפשו לעשות קש אאוט? הלייקרס שווים 3 מליארד דולר. זה די הרבה כסף, גם למליונרים, על נכס שלא מכניס להם כלום לכיס (עד ליום בו הם ימכרו). את ג׳יני אני עוד מבין, זה צעצוע שהיא משחקת בו והיא כנראה מאוד מאוד אוהבת את אור הזרקורים. אבל מה יוצא מזה לשאר האחים?

    2. דווקא זה לא מפתיע.ממה שאני הבנתי משפחת באס היא לא מילארדרh,ויש להם אפשרות לאקזיט מטורף אז למה לא?
      מה עוד שאני מניח שאין להם קשר רגשי כמו שהיה לאבא

      1. ג'וני חיפש לעשות קאש אאוט.
        אין לו שום עניין בלייקרס או בכדורסל.

        ג'ים רק רצה לנסות להשתלט מחדש על הקבוצה מתוקף פעולות משפטיות…

        מבנה הבעלות שהשאיר ג'רי הופך את מכירת החלק של כל אחד מהאחים לכמעט בלתי אפשרית.

          1. בנאמנות שממנה נובעת הבעלות של הילדים על הקבוצה, נקבע שאף אחד מהם לא יכול למכור את חלקו למישהו מחוץ לנאמנות.

            זה נעשה כדי למנוע אפשרות שמישהו מבעלי המיעוט שמחוץ למשפחה, יוכל להפוך לבעל השליטה בקבוצה, ובעצם להבטיח שהבעלות תישאר של המשפחה.

            יש לילדים אפשרות למכור בתוך המשפחה, אבל אפילו על זה יש הגבלות כבדות.

  5. הכי לא מובנים לי פה הם האחים הצעירים, אלו שאין להם שום תפקיד רשמי בלייקרס. מה יוצא להם מהבעלות הזאת? איך זה יותר משתלם להם מלעשות קש אאוט? קיצר, איך יצא שהם כולם בצד של ג׳יני ולא של ג׳ים?

    1. ג'סי באס הוא אחד האנשים הכי חשובים ומוערכים במערכת בשנים האחרונות – זה שאחראי על כל הסקאוטינג של הקבוצה במכללות.

      ג'ואי אחראי על קבוצת הדי ליג.

      שניהם עושים עבודה מעולה.

      אין לי מושג מה בדיוק עושה ג'ייני, אבל אני לא דואג לה.

      1. בדיוק הנקודה שלי. אנשים מוותרים על מאות מליונים בשביל להיות פאקינג סקאוטר? או בשביל לנהל קבוצת די-ליג?!?

        1. הלייקרס זו הקבוצה הכי רווחית בליגה.
          בשנה שעברה היה להם רווח תפעולי של 133 מיליון.
          בהתחשב בעובדה שמשפחת באס שולטת ברוב מניות הקבוצה, ניתן להניח שהאחים מרוויחים לא רע בכלל מהעסק המשפחתי.

          1. ככה זה באמת עובד? בעלי קבוצות מקבלים דיווידנדים לכיס שלהם? סלח לי על הבורות אבל זה בהחלט תחום שאין לי בו שמץ של מושג. יש למישהו מושג כמה דיווידנדים הם מחלקים בשנה, ולכמה בעלי מניות?

          2. הלייקרס היא לא חברה ציבורית.
            היא חברה בבעלות פרטית, כאשר מחזיקי רוב מניות הקבוצה הם משפחת באס.
            בגלל שהם חברה פרטית, המשכורות וחלוקת הרווחים בין בעלי הקבוצה לא ידועים.
            מה שידוע, זה כמה הקבוצה מכניסה, וכמה רווח תפעולי יש לה (בגלל שהלייקרס הם חלק מה-NBA, יש שקיפות מסוימת).

            כמה כל אחד ממשפחת באס באמת מרוויח?
            אפשר רק לנחש.
            אבל זה לא מעט.

  6. מה נסגר עם כל מאמרי הלייקרס בשבועות האחרונים? אנשים יתחילו לדבר מנחם. יאשימו אותך בדברים שאני מתבייש אפילו לכתוב.

  7. מעריך את המאמץ מנחם, אבל לדעתי נפלו הרבה טעויות בתרגום שמאד מקשות ומטעות.

    מה שכן, רמונה היא אחת משני העיתונאים הכי מקושרים ללייקרס.
    השני הוא קווין דינג, אבל המקור העיקרי שלו היה ג'ים באס אז סביר להניח שהוא יתקשה מעכשיו…

    באמת שאין לי כח להיכנס לכל העסק, אז אני אסביר נקודה אחת עיקרית ועקרונית שבגללה ג'יני ביצעה את כל המהפך הזה –

    ג'ים פשוט לא שיתף אותה בכלום.
    בשום פעולה שהוא עשה, לא עשה, או חשב לעשות.
    לא בתכנית ארוכת טווח, לא בפעולות היום יום – כלום.
    היא פשוט היתה מנותקת לגמרי מכל החלטת כדורסל שהתקבלה בקבוצה, והתסכול מן הסתם היה עצום – במיוחד כשגם התוצאות היו עגומות.

    וזו לא היתה רק ג'יני – כל העובדים בארגון, הסקאוטרים, המאמנים, אנשי הפרונט אופיס וכו, – היו מנותקים מקבלת ההחלטות שהתרחשה בלעדית בין ג'ים באס לקאפצ'ק, כשהיחיד שמדי פעם היה מעורב הוא גלן קררו – אחד העוזרים של קאפצ'ק שהיה אחראי על תקרת השכר והCBA
    (תחום שבאופן מפתיע הרבה ג'נרל מנג'רים לא מבינים בו, וכמעט לכל קבוצה יש בן אדם בשכר שזה תחום המומחיות שלו והוא מייעץ ונותן מענה לשאלות לפי הצורך).
    גם קררו הלך הביתה לא הרבה אחרי ג'ימצ'אק.
    אבל חוץ משלושת אלה – אנשים בארגון ידעו על מהלכים רק בדיעבד.

    זה לא מקרה שהלייקרס היו באופן מסורתי הקבוצה היחידה שווג' לא הצליח "לפצח" ולפרסם את בחירת הדראפט שלהם לפני שבחרו בה – זו עוד ראיה לבונקר המבוצר שניהלו ג'ימצ'אק.

    לג'ים היתה אוטונומיה מוחלטת בענייני כדורסל ובמקום לשתף, להסביר ואולי אפילו להרגיע את האחראית עליו (וזה היה ברור מאד שהיא הבוסית, האחראית, וגם זו שיכולה לפטר אותו בכל רגע נתון – למרות מה שנכתב) או אפילו אנשים אחרים בדרג המקצועי בארגון, הוא סגר הכל בבונקר. יותר מפראנויה היה כאן עניין של אופי, כי ג'ים תמיד היה אדם מופנם שלא חיפש כותרות, אבל הטעות שלו היתה שלא חשב על ההשלכות של הגישה הזו לאנשים שסביבו.

    בהתחלה ג'יני הביאה את מג'יק בתור מישהו שהיא סמכה עליו והכירה אותו (גם אינטימית אבל אל תגלו) רוב חייה, והיא קיוותה שג'ים ישתף אותו ויתיעץ איתו, ומג'יק ידווח לה מה קורה בקבוצה שלה, אבל ג'ים ראה במג'יק איום – ובצדק, ומידר גם אותו. וזה בעצם היה הסוף שלו.

    היום הארגון כבר מתנהל בצורה הרבה יותר שיתופית, ולמרות שההחלטות מתקיימות בחדר שבו 4 אנשים בלבד (כשג'יני אחת מהם), הדברים נעשים בצורה הרבה יותר פתוחה, אנשים מרגישים שותפים לעניינים, ואפשר להרגיש בבירור את ההבדל גם בהתנהלות מול התקשורת.

    ועדיין, אם לא התערבות מלוכלכת של דייויד שטרן בעניינים שהוא התחייב לא להתערב בהם – טריידים של ניו אורלינס – אנחנו כנראה מנהלים היום שיחה שונה לגמרי…

  8. מנחם תודה על התרגום. זה לא קל לתרגם מאמר באורך כזה.
    רק שהלכתי לאיבוד עם השמות שלהם: ג'ים, ג'וני, ג'ייני, ג'סי, ג'רמי, ג'יני, ג'ואי, אולי שכחתי מישהו. מה עובר על הג'רי הזה?!
    לטובתנו היה כדאי לקרוא להם א', ב', ג' או מיסטר X, גברת Y.
    משפחה מטורללת, לא מבין למה לא נותנים לשני האחים למכור את חלקם וללכת בשקט, לא כולם פריקים של כדורסל ובשביל מה להסתכסך על שטות כזאת?

    1. נראה לי שלא רוצים לתת להם למכור את חלקם למישהו שיכול לקחת שליטה על הקבוצה, כדי שתישאר בידיים של משפ' באס.

  9. נשמע שהבעיה הבסיסית במשפחה הוא חוסר היכולת הבסיסית להפריד בין הילדים ע"י שמות מאובחנים. זה כאילו נתנו לרובוט לבחור שמות כשיש לו רק חמש אפשרויות ברירה ותמיד צריך להיות שם j. אולי זו פארודיה מתוחכמת על מוסד הדמות הפרטיים

  10. "אבל לדעתי הבלונדינית החתיכה הזאת היא שתלטנית אובססיבית שיכולה היתה לפתור את בעיות הלייקרס בצורה אחרת לחלוטין אילו הראתה קצת יותר רגישות ואהבה לאחיה ג'ימי" זקן טרחן, הכתבות הכי טובות שלך הן אלה שאתה לא כותב

    1. תגובה מגעילה של ילד בן 12 שנכנס לכאן בטעות.

      מנחם, מאוד מקווה שאתה מפלטר תגובות כאלה, הן חסרות משמעות לחלוטין.

  11. כלום ושום דבר – של נעלייך מעל רגלייך, אם בכלל יש לך כסף לנעליים. גם בגיל 80 לא תגיע לדרגת הזרת ברגל השמאלית של מנחם. לך תחפש ת׳חברים שלך – אתה לא רצוי כאן!

  12. תודה רבה על התרגום והתוספות. סיפור מאוד מעניין, על כל הדרמה המשפטית סביב הלייקרס. עכשיו אני מבין מה הלך שם.
    ממה שהבנתי האחים לא יכולים לעשות קאש אאוט! כי צריך הסכמה של 4 מ 6 האחים על כל מכירה! לכן הם רצו לשנות את הסכם השליטה שיאפשר להם למכור מניות ולעשות קאש אאוט.
    ולכן הם לא יכולים לקום וללכת והיו צריכים לנסות לעשות מהפכה

  13. איזה באס!!! עדיף היה שיהיה באלאגן בלייקרס ולא יציבות, כדי שלסלטיקס יהיו מספיק שנים להגדיל את פער האליפויות! זה עלול לא לקרות!!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט