חלומות קליפורניה / MBK ומומי החציל

בשבוע האחרון הייתי בסנטה רוזה שבקליפורניה מטעם העבודה החדשה שלי ,לאור תוספת חדשה של תאומים למשפחה עומס והיעדר אירועים חריגים הייתי בהפסקה יזומה מהופס

כחלק מהסמול-טוק האמריקאי הטיפוסי עלתה השאלה מה אני עושה בזמני הפנוי ? אני? כותב על NBA פה ושם. כדורסל חם מאוד באזור המפרץ, להיות אוהד של גולדן סטיט זה יותר אין מאין אנד אאוט בורגר (לא משהו הבורגר, כגודל הציפיה גודל האכזבה ).

הראתי בגאווה תמונות מהמשחק מהוולס פארגו ארינה בפילדפיה שהייתי בשנה שעברה, המקומיים היו בשוק טוטאלי איך העילג מישראל יושב 5 שורות מהטבעת עם תג עיתונאי באותיות קידוש לבנה. סיפרתי להם שהופס הוא אתר מוביל בישראל ולמעשה יש לנו נציגים בכל משחק כמעט כולל הגמר.

מאוד טרנדיים הח'ברה פה לרובם יש קבוצה אחרת (פילדלפיה 76, פיניקס, דנבר כל אחד והמקום ממנו בא) מה שמאחד את כולם זו שנאה ללייקרס וכל מה שבא מאל איי.

למרות מה שמספרים פה על עומרי כספי אני בספק אם מישהו מאוהדיי גולדן סטייט קפץ למי האוקיאנוס השקט כששמע על ההחתמה של כספי. למעשה, בודדים ידעו על ההחתמה ואלו שכן ניסו להפגין בקיאות בנימוס (הוא הגיע מהקולג'ים? כדורסל פופלרי בישראל? הוא הפרזנטור של תלמה???)

הטיסה שלי חזרה לישראל הייתה במוצ"ש בצעד די יוצא דופן אני מחליט לצאת לרואד טריפ ולשחזר את ירח הדבש שלי לנסוע לעבר כרמל ומונטה-ריי 2 עיירות שנמצאות בקצה של דרך 17 המייל (אחד המקומות היפים בעולם).

הדרך הייתה פקוקה מהרגיל והתוכנית שלי לנסוע דרך לוס גטוס ולהתחבר לכביש מס 1 באוזר סנטה קרוז מקבלת תפנית שלילית מה GPS שמעדכן על פקקים. הנהגים באזור מאוד אדיבים ורגועים בלי לצפור או לעקוף ואפילו רחמנא לצלן נותנים לעבור לרכב שמנסה לפנות בפניה עמוסה. על הכביש יש את כל סוגי הנהגים, קשישים במוסטנג עם גג נפתח ומקעועקים בטויוטה ישנה, כולם חיים את החלום.

אני נוסע לאורך כביש 280 וכביש 101 כאשר אני יורד מידיי פעם לשבילים צדדים בהמלצת גוגל מאפ ומתרשם מאוד מהשדות ומהגידולים החקלאים, יש הכל ומהכל בצפון מרכז קליפורניה: היי טק, יקבים, מבנים מפוארים, חופים מרהיבים ואלופת ה- NBA כמובן.

קר ומעונן בכרמל

אני מגיע לכרמל אחריי כ 3 וחצי של נסיעות בלי עצירה ומקבל מזג אוויר חורפי למדיי. רוחות חזקות ואני מוותר על דרך 17 המייל. אני יורד לחוף ומוותר על שחייה במים קרים אני ממשיך לכיוון מונטריי, עדין זוכר מסעדת דגים איטלקית על מזח הדייגים. מזג האוויר שם נהדר, השמש זורחת והמסעדה עדיין קיימת. אני מוותר על ביקור באקווריום המרהיב בעיר ולאחר סעודה לא רעה כלל אני מחליט לנצל את 4 השעות שלי עד לשדה התעופה בביקור שכל ישראלי חייב באאוטלט שנמצא בגילרוי.

גילרוי היא עיירה מגניבה שידועה, מלבד ההאאוטלט הגדול, גם בגידולים מסיאביים של שום והיא נחשבת לבירת השום העולמית. בפעם הראשונה שביקרתי שם הייתה ב- 2007 בימים ללא וויז וה- GPS היה לוקסוס לעשירים. חבר אמר לי שאזהה את העיר לפי ריח חזק של שום. כתתרן פספפסתי את הפנייה לאאוטלט אבל לפחות מאז אני מנוסה ויודע בדיוק איפה לפנות על ה- 101.

את הזמן בדרכים עם מוזיקה טובה וגעגועים לאיזה סיגריה זכר לימים שהייתי מעשן (כ- 5 שעות של נהיגה בסך הכל, 500 ק"מ) ניצלתי למחשבות כמה טוב שקיץ 2017 משעמם מעט ללא אירועים יוצאי דופן ועל זה שמזמן לא כתבתי ואולי כדאי לחזור.

עם כל הכבוד לכל הרעש שהיה בקיץ ובדראפט, קשה מאוד לנבא כיצד תראה קבוצה חדשה עד הג'אמפ הראשון. המערב התחזק, המזרח נחלש, קיירי רוצה טרייד כאן ועכשיו ובכל זאת ? גולדן סטייט, בשקט מופתי, עשתה קייץ ענק כששמרה על כח האש שלה. כולם רוצים טבעת. בינתיים זה נראה כמו חלומות קליפורניה רחוקים…
https://www.youtube.com/watch?v=N-aK6JnyFmk

מומי החציל / קליפורניה אהובתי

שבוע טוב לכל המאזינים ופלו ג'ו

מומי יצא דיבור שירד קצת למשמרת אבל מה מומי דופק טיולים סביביי עולם עם חבר שלו חיימיקו שיפוצים.

גם ככה הקיץ הזה יש ספורט שמעניין כמו מגזין פלייבויז ללא התמונות שער מרכזי, שמומי יבזבז את הזמן על כדורזבל חופים בחוף של נתניה ??

חיימיקו זה היה איש בלי מזל הכל הלך לו עקום בחיים אבל מה יום אחד עד שהביא חיימיקו זכייה בלוטו, דפק תמונה בעיתון עם שלט שמסתיר את הפרצוף אבל שכח לשים מדבקה על החולצה חיימיקו שיפוצים. ככה עלו עליו כל השכונה בבקשות לדינרוס ושלמונים.

אשתו של חיימיקו עשתה מהלך ובכסף שנשאר קנתה בית בצפון תל אביב משהו לוקסוס

חיימקו בשביל להיות חלק מהנוף עלה למשפחת קופליביץ השכנים לעשות סיבוב בבית

נכנס חדר חדר וכמעט נפל לו הפרצוף,איזה בית !!!

אמר לאשתו פרלה – איזה סטייל יש פה בצפון תל אביב אפילו הבית שימוש שלהם מזהב !

לא יכול להיות אמרה פרלה הכינה סיר של בוריקיטוס ובאה אצל השכנים לעשות סיבוב למחרת הערב.

אמרה לגברת קופליביץ איזה בית איזה סטייל  ,שמעתי מבעלי שאפילו הבית שימוש שלכם מזהב.

בית שימוש מזהב ???? אה …. יעקב ! אני חושבת שאני יודעת מי חרבן לך בטובה

פרלה ביקשה ממומי שיקח את חיימקו שלא יצא מגבולות חולון לאיזה טיול בחו"ל למה הוא עושה בושות אצל השכנים

מומי בלי להתבלבל אמר לסילבי – סילבי יא אש תכיני למומי מזוודה

לאו טסים ?

את טסה לאחותך בבת ים אני וחיימיקו נותנים גיחה לאמריקה

מומי לקח את חיימיקו לקליפורניה ,חיימון היה לו משפחה באזור סן פרנססיקו איזה בית שימוש של מקום

לקחו את מומי לערב גבינות ויין , הלו שלא יבאו לכם מחשבות לשחק למומי בחציל ! יין זה חלוש מאוד מומי צריך איזה כוסית קוניאק וויסקי או בלנד וודקה עם וודקה להרגע

איזה שיעמם בסן פרנציסקו , מסכן חיימקו לא ידע את חוקי המקום הלך לבר מצא שם רק הוא והוא והוא שתה כל לילה באדוויזר ביום הרביעי זיהה אותו הברמן אמר לו באד מהחבית ? וואלה לא תן משהו אחר כשאני שותה באדווזיר אני מתעורר בסמטה עם כאבים בעכוז.

מומי השאיר את חיימיקו אצל המשפחה שלו שכר מוסטנג צהובה ויצא לנסיעה לאל איי , אלו האמראקים נוהגים כמו פוסיס לא כמו באל איי שמה על כל טעות אתה יכול לחטוף כדור משוט גאן טועה . מומי הביא גז טס כל הדרך מהניידות . מומי נזכר מהירח דבש עם ג'ניפר שמומי נתן נסיעה רומנטית לוואגס עם שימי השפיץ לתת חגיגות בשולחנות רולטה ועם הסטריפרס במקום.

מומי הגיע בשעה טובה לאל איי שוויב בול שיחק אותה למומי לא בבית מומי קפץ לגרושתו משכבר הלילות ג'ניפר שאחרי שחזרה בתשובה חזרה בשאלה וקיבלה את מומי ברגליים פתוחות.

מומי הלך לשים פתק בסטלפייס סנטר שלפלופ לא יגיע לקבוצה בטעות ב 2018 ,או שמומי יעבור לאהוד את הבוסטון סלטיקס לא עלינו

מומי החלומות בהקיץ שלו מליגת הקיץ שהלייקרז תכה שנית. דווקא אבא של אלפונסו בול מוצא חן בעיני מומי סוף סוף גבר אמיתי עם רעב בעיינים וגם הצמד קוזי זובי הלא הם קוזמה את זובאק חלק מעתיד לפרצוף. מומי מקווה יבואו בצל קורתנו בשנה הבאה פול ג'ורג' וראסל ווסטברוק אחרי שכבר לא נראה את הפרצוף של מוזגוב תחת הסל מומי בטוח וסמוך שמג'יק חיים של יסדר עורלה ליושנה והלייקרס תיקח אליפות במהרה בימנו אמן !

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 65 תגובות

  1. איך עוד לא הייתי צד הזה של אמריקה בגילי המופלג? איך???
    אה, אולי בגלל שהחלטנו לנסוע לתאילנד 🙂

    תגעגענו אליכם…..

    1. אין אנד אאוט הרבה פחות מגעיל מ‏מקדונלדס וברגר קינג ודומיהם, אבל ללא ספק מבאס ביחס לציפייה ..
      כן, כשבא ג׳אנק זה עדיף על פיגולי מקדונלדס, כאמור, אבל לא מזכיר טעמו של אוכל באשר הוא אוכל ..

      שומר שאבאעס וכיוצא, אכן טעו ..

      😉

  2. שיחק אותה לא בבית? העדפת את המאנוש של ג׳ניפר על חבירה לעכבר הופס מקומי. בפעם הבאה זה כבר לא יעבור לך בשקט. ישר לאוזן של שאול הפרסי בבית האבות בבוורלי הילס

        1. לטייל בצפון מרכז קליפורניה, וללכת לרשת, לא משנה של מה, זו פשוט טעות.
          בכל ערי החוף, מסנטה קרוז, ודרומה (כולל כרמל, ומנטריי) יש מסעדות BBQ בסגנון סנטה מרייה, כאשר הטובה והמפורסת מכולן, נמצאת ב…
          סנטה מרייה.
          שואו'ס סטייק האוס. טריי טיפ (פיקניה) על גריל סנטה מרייה (דומה לגריל הארגנטינאי), עשוי מדיום. טוב יותר מכל המבורגר של כל רשת שהיא.

  3. פוסט קורע (כמו אחרי שתיית באדווייזר מהחבית של חיימקו..)
    התגעגענו למומי, הסיפור עם הטובה אחד הטובים.
    לצערו של מומי אולי עדיף שישים פתק בכותל כי לברון יגיע ללייקרס ב-2018.

    1. אוי לעיניים שקוראות!
      לכתוב לברון ו"חיים של מומי" באותו משפט? השתגעת?
      אני לא מבין איך האתר עדיין לא קרס אל תוך עצמו והתפוצץ
      פשוט חילולללל

      מומי, הקטע עם הטובה – דמעות!

    2. שומו שדיים !!!
      חיים של מומי יש רק אחד
      לפלופ אם ישחק בלייקרז מומי יקנה חולצה של ג'ורדן היוורד מבוסטון

    1. כלי הנגינה טובה, אשר בעת מצוקה יכול לשמש כשירותים ניידים (קצת כמו הRPG באוהל שדאות, שהיה מוגבל רק לפיפי)

  4. אחח כביש אחד, איזו פיסת גן עדן… אני אישית לא נהנתי במונטריי, הרגיש לי כמו מלכודת תיירים מחופשת לעיר, שכל מטרתה להוציא ממך דמי חנייה מופרזים. למחרת ישנו במוטל בקאמברייה (יקר בטירוף, לונו שם רק אם הדודים של אשתך מממנים), והטיול בבוקר על החוף היה שווה יותר מיום שלם באקוורים של מונטריי, כשכלבי ים שוכבים על הסלעים לידך, וgopher רצים לך בין הרגליים

    1. קטע הזוי נושא החנייה
      אני מחנה בחינם בחניות של מרכזי הקניות ( יש חניה גדולה ב CVS ) והולך 200 מטר ברגל
      כל האזור היא מלכודת תיירים גדולה אבל יחסית לכרמל המסעדות במונטריי שפויות יותר
      כלבי הים אכן אטרקציה נהדרת

  5. מתבייש להגיד אבל מעולם לא הייתי בחוף המערבי.
    אחד ממסלולי הבאקט ליסט שלי הוא הפסיפיק הייוואי מאלסקה למקסיקו.

  6. חלומות קליפורניה בסטטיל של תמונות יפאיות, מה יכול להיות יותר טוב מזה…

    אפשר להזמין כתבה על Boston Pride ?

  7. גילרוי זה חור, כמו דאלי סיטי רק שטוח. ממליץ לך בפעם הבאה להצפין למנדסינו קאונטי שהוא חבל ארץ נפלא ולטעמי קו החוף שלו אפילו יותר יפה מהחלק המוכר של ביג סר וכרמל מונטריי

  8. מומי אף פעם לא מאכזב. זה המנחם תלמי של הופס.
    לשלוח אותו לכמה שיותר טיולים בעולם ולמשחקים שיביא לנו צרור חויות.
    ברוך השב מידן, אני מקווה שהתאומים תחת שליטה.

      1. אני מבין שאתה חוטף שלשות ואז בלי שאתה מוכן גם דאנק על הפרצוף.
        תעברו למאצ' אפ זון ועזרה מהספסל של הסבא/סבתא

        1. הנסיון האישי שלי בהתמודדות סימולטנית עם ריבוי קטקטים מזכיר משחק של ברוקלין נגד הדאבס. רק שפה אין שופט שיעצור את הסיפור אחרי 48 דקות.

          1. מסכים. עד היום 8 שנים אחרי אני לא מצליח להיזכר מה היה בחודש הראשון ללידת התאומות חוץ מעייפות בלתי פוסקת (כבר היה בכור שאז היה בערך בן שנתיים משמע כמו לידת שלישיה).

            הקטע הוא…7 שנים אחרי פתאום יש עוד אחד! (אל תאמינו לשטות הזו של ימים בטוחים…שטות! יצאתי תיכוניסט מפגר)
            מזלו של ארבע שיצא מתוק – נסיך ביום ומלך (השאול!) בלילה.

  9. יופי של פוסט (כרגיל אצל מידן/מומי). הדבר שהכי הרשים אותי זו ההקשה של לברוח לחו״ל עם תאומים בני יומם בבית. ריספקט. תאגור שעות שינה.

  10. IT NEVER RAINS IN CALIFORNIA
    שכחתי את ההמשך לשיר… אהבתי את האזור שם בשני הטיולים לפני המון שנים אבל בסביבות כרמל ומונטריי החופים…אוי החופים הלא יפים והקרים. אבל אני מודה שקליפורניה היא שנייה לניו יורק.
    כיף שחזרת מומי. אתך חוזרים הצחוקים. היה יותר מדי רציני באתר בלעדיך.

    1. Got on board a westbound seven forty-seven
      Didn't think before deciding what to do
      Ooh, that talk of opportunities, TV breaks and movies
      Rang true, sure rang true

      Seems it never rains in southern California
      Seems I've often heard that kind of talk before
      It never rains in California, but girl, don't they warn ya
      It pours, man, it pours

      Out of work, I'm out of my head
      Out of self respect, I'm out of bread
      I'm underloved, I'm underfed, I want to go home

      It never rains in California, but girl, don't they warn ya?
      It pours, man, it pours

      Will you tell the folks back home I nearly made it?
      Had offers but didn't know which one to take
      Please don't tell ’em how you found me
      Don't tell ’em how you found me
      Gimme a break, give me a break

      Seems it never rains in southern California
      Seems I've often heard that kind of talk before
      It never rains in California, but girl, don't they warn ya?
      It pours, man, it pours

      יצירתו של אלברט האמונד המדהים , בריטי יליד גיברלטר.

      https://www.youtube.com/watch?v=-pyC7WnvLT4

  11. אין אנד אאוט זה מה שנקרא תמורה הולמת להשקעה
    המבורגרים סבירים, פרנש פרייז שחותכים לך מול העיניים לא קפואים ושתיה במשהו כמו עשרים שקלים
    סיפור הצלחה קליפורני מדהים
    הסניפים תמיד מפוצצים ובתורים של המכוניות בדרייב אין עומד עומדים עובדים שלוקחים הזמנות
    טעים,יעיל. משביע. אמריקה במיטבה הג׳אנקי
    ראיתי גם שפתחו סניפים בסטריפ של ווגאס

  12. אאחחח אאחחחח איזה מושלם וואלה התגעגנו מומי . גם הבאת כתבה מ MBK שמביאה לכולם את הנוסטלגיה כי אין אחד שלא עשה את כביש 1 ואני אפילו קניתי בגחירוי בגיטר סנטר את הגיטרה בס ואחר כך הבאת לנו את מומי לא הפסקתי לצחוק. אני מצטרף לדוק לדעתי ההייפ סביב הבול קצת מוגזם בעיקר בגלל שהוא לא קלעי 67 אחוז מהעונשין בשנת הקולג זה לא מבשר טובות זה לא סטף ולא דוראנט. נחיה ונראה צחקתי הרבה תודה מומי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט