השחקן הגדול ביותר ב-30 שנות יורוליג (3) – סמול פורוורדים / אהרון שדה

עלו מהסיבוב הקודם: דימטריס דיאמנטידיס וחואן קרלוס נבארו.

שוב נזכיר את הכללים אנו בוחרים מועמדים שחייבים היו לזכות בתואר בודד אחד לפחות בתקופה האמורה (מאז 1988 עת קיום הפיינל פור הראשון).

מן הסתם יהיו וויכוחים סוערים האם שחקן צריך להיות משובץ בעמדה זו או אחרת.

זה לא מדע מדויק ובכל אופן השתדלנו לשבץ את השחקנים לפי איפה שהערכנו שיכולים להתקדם יותר במעלה הפרויקט. אתם תבחרו 2 מהרשימה שייבחרו לטופ 10 באירופה ואז תקבע החמישייה הראשונה ולאחר מכן שחקן הטורניר.

לא עמדו בקריטריון הבסיסי:

3 שחקנים בולטים.

קני ברלו: לקח את הגביע הזה, אבל ב-1987 לאחר שניצח את מכבי בגמר. לאחר מכן עבר למכבי והפסיד בגמר 88 למילאנו. אח"כ הגיע לעוד גמר והפסיד לספליט.

ארתוראס קרנישובאס: היה בגמר במדי ברצלונה והפסיד. היה שותף ל-3 פיינל פורים, כיכב בברצלונה. שיחק גם בבולוניה ואולימפיקוס. כיכב בנבחרת ליטא וזכה בצמד מדליות אולימפיות. צלף ליטאי, שחקן שהיה אהוב עליי במיוחד, אך את גביע היורוליג לא זכה להניף.

אנדריי קרילנקו : כיכב בנ.ב.א שם נבחר לאולסטאר ולחמישיית ההגנה.הוביל את נבחרת רוסיה לאליפות היבשת ולמדליית ארד אולימפית. היה האם וי פי של אליפות אירופה ושחקן השנה באירופה. ב-2012 נבחר לשחקן ההגנה ולשחקן העונה (וכמובן לחמישיית העונה) במפעל אך קבוצתו נוצחה בגמר.

הרומן הראשון שלו עם הפיינל פור היה בשנת 2001 בהפסד למכבי בחצי הגמר. במהלך השביתה בנ.ב.א  בעונת 2011-2012 חזר לצסק"א ונשאר שם גם בגמר השביתה. הוא הציב שני מטרות  בהישארותו – זכייה ביורוליג ומדליה אולימפית. המשימה הקשה יותר הושגה, אך ביורוליג צסק"א שהייתה פייבוריטית מוחלטת שמטה יתרון 22 הפרש בגמר והפסידה לאולימפיקוס בשנייה האחרונה.

ב-2015 הוא חזר בשלישית לצסק"א והגיע בשלישית לפיינל פור א שוב הפסיד וסיים את הקריירה ללא תואר היורוליג.

היו קרובים מאד להיכנס אך נשארו בחוץ.

הפעם הייתה תחרות צמודה מאד, ואלו הטובים ביותר שנותרו בחוץ.

בוגדן בוגדנוביץ': יכול לשחק 2+3 וישחק בעונה הקרובה בסקרמנטו. היה סגן אלוף עולם ואולימפי עם נבחרת סרביה. ב-3 השנים האחרונות היה ב-3 פיינל פורים עם פנרבחצ'ה.

בראשון הפסיד בחצי הגמר, בשני הפסיד בגמר ואת השלישי ניצח. נבחר גם לחמישיית העונה במפעל היה שנתיים הכוכב העולה (הצעיר במפעל). היה קרוב מאד אך לא נכנס.

דיוויד וונטרפול:

הגיע עם סיינה פעמיים  לפיינל פור לאחר מכן זכה בגביע במדי צסק"א ב-2006. נבחר לחמישייה השנייה במפעל בשנת 2003.

אנדרס נוצ'יוני:

עשה קריירה יפה בנ.בא במדי שיקגו, פילדלפיה וסקרמנטו. כיכב גם בנבחרת ארגנטינה שזכתה בזהב האולימפי של 2004.

לפני שהגיע לנ.ב.א שיחק בויטוריה עמה העפיל פעמיים לפיינל פור כולל לגמר 05 והפסד למכבי בגמר. נבחר פעמיים לחמישייה השנייה במפעל (כמו לאם וי פי בליגה הספרדית).

חזר בקדנציה שנייה לנ.ב.א הפעם לריאל מדריד ושוב העפיל לשני פיינל פורים ולגמר אחד.

הפעם ניצח את הגמר (אולימפיקוס) ולמרות היותו שחקן ספסל נבחר לאם וי פי של הפיינל פור. סה"כ 4 פיינל פורים, 2 גמרים וזכייה. 2 חמישיות עונה שנייה ומצטיין הפיינל פור. היה מועמד לקבוצת העשור הקודם .

אנטוני בואי: היה חלק מהסנסציה של קובנה בשנת 1999. (17 נקודות בגמר ההוא מול בולוניה).

פט מייקל: הבחירה ה 58 של דאלאס (דראפט 2000) ששיחק בויטוריה ובברצלונה. בויטוריה הגיע לפיינל פור אחד (וזכה באליפות ספרד כשהיה אם וי פי הגמר). בברצלונה הופיע בעוד 3 פיינל פורים כולל זכייה ב-2010.

רודי פרננדס: ידוע בבכיינותו אך מדובר בשחקן של ממש, שזכה באינספור תארים כולל בגביעים האירופאים המשניים בחובנטוד (היה מצטיין היורקאפ).

לאחר מכן עבר בנ.ב.א (פורטלנד ודנבר ..נבחר 24 בדראפט 07 וכעבור שנתיים שיחק ונבחר לחמשיית הרוקיז השנייה), לפני שחזר לאירופה לריאל.

שם דבר גם בנבחרת הספרדית עמה זכה 3 פעמים ביורו באסקט ופעם אחת באליפות העולם (בנוסף שותף לשתי מדליות כסף אולימפיות וכסף וארד נוספות מאליפות אירופה). בריאל 5 שנים מהן 4 בפיינל פור. שותף ל-3 גמרים אך הניף את הגביע פעם בודדת.

פעמיים בחמישיית העונה ועוד פעם בחמישייה השנייה. נבחר לכוכב העולה של המפעל.

עוד כמה ראויים לאזכור בקצרה.

רוברטו פראמייר: הצלף האיטלקי של מילאנו שזכה בגביע ב-1988 (וב-1987, לפני הפיינל פור).

ניקוס איקונומו: היה שותף לזכייה ההיסטורית של פאו בגביע 1996.

שאוליוס שטמבורגס: הסמל של קובנה האלופה המפתיעה משנת 1999 (12 נקודות בגמר).

ונציין מישהו משלנו.

בפרויקט הזה אני פוחד ללכת סתם על הצד הישראלי וצריך לכך הצדקה. ניתן להתווכח האם גור שלף ראוי להיות באזכורים ומן הסתם היו עוד כמה כמותו או טובים ממנו  שלא נכנסו (ולו מפאת הזיכרון).

מצד שני למרות היותו שחקן שולי הוא היה שותף ל-5 פיינל פורים, 4 גמרים ו-3 תארים.

לא עניין של מה בכך מה עוד שהניף שני גביעים כקפטן אך חשוב מכך היה פקטור חשוב בשני משחקים משמעותיים מאד. הראשון בחצי גמר פיינל פור 2001 מול צסק"א כשנכנס בשלהי הרבע השלישי כשמכבי בפיגור דו ספרתי (או קרוב לכך) והביא את השינוי.

והשני כמובן במסירת טום בריידי  לשארפ בנס קובנה המפורסם….

הערה לפני רשימת הגדולים.

א. מייקל יאנג, ארלוקאס ובודירוגה  שובצו לרשימת הפאוור פוורורדים.

ב. בדרך כלל הקפדנו על רשימת 6 הגדולים שיחדו מרכיבים את רשימת 30 הגדולים ב 30 שנה….הפעם נחרוג ממנהגנו ונשבץ 7 שמות. הסיבה לכך היא שהיו שני שמות ייחודיים שלכל אחד היה ייחוד משל עצמו ולכן החלטנו להעביר זאת להחלטת כלל הגולשים.

המדורג אחרון מרשימה זו ינופה מטופ 30 הגדולים ושני הראשונים ימשיכו הלאה לשלב הבא.

שבעת הגדולים כאמור:

לא על פי סדר כלשהו

  1. פרגיסקוס אלברטיס:

אולי לא היה הכוכב הגדול ביותר אך השחקן המעוטר ביותר ב 30 השנה הללו עם 5 זכיות שהיו הראשונות של פאו בשנים 1996,2000,2002,2007,2009. חוץ מזה היה בעוד גמר ובעוד פיינל פור.

לא היה כוכב גדול תמיד היו כוכבים גדולים ממנו  אך הוא היה הסמל של הירוקים, ובגמר הראשון אף הוביל את פאו עם 17 נקודות. נבחר לרשימת 50 התורמים הגדולים ביותר ביורוליג (אחד מ-4 יוונים ברשימה).

  1. דומיניק ווילקינס.

עד הגדולה שלו בנ.ב.א אני מניח שאתם מכירים, אבל אנו מדברים על אירופה במובן זה וולקינס הוא האנטיתזה של אלברטיס ..שניהם זכו באותו הגביע עם פאו.

אך הייחודיות של אלברטיס הייתה בכך שהתמיד כפי שראינו .לעומתו ווילקינס שיחק רק שנתיים באירופה ..בשנה השנייה בבולוניה (לא קינדר) הוא הודח בדרבי ברבע הגמר אחרי שהדיח את מכבי בסדרה מרתקת ..אבל לא בגלל זה הוא כאן.

הוא כאן למעשה בזכות עונה אחת בה הצעיד את פאו לגביע הראשון שלה. בעונה זו הוא נבחר למצטיין הפיינל פור. אך חשוב מאד הוא הביא את ההילה של כוכב נ.ב.א שמשדרג את אירופה.

נכון לפניו היה את מקאדו  אך האחרון הגיע באמת בערוב ימיו וולקינס הגם שלא היה ילד (נולד ב-1963) ועוד הספיק לחזור לנ.ב.א לעונה של 18.2 נקודות בספארס (לפני הסיבוב השני באירופה). ההילה הזו היא הייחודיות שלו כשחקן אולי הטוב ביותר ששיחק באירופה בטח שהוא עדיין קרוב לשיאו מהנ.ב.א (יחסית יחסית) בטח ביחס למקאדו .

את העונה בפאו הוא סיים עם 20.9 נקודות ו-7 ריבאונדים למשחק. בפיינל פור הוא תפר 35 נקודות על צסק"א ובגמר סיים עם דאבל דאבל של 16 נקודות +10 כ"ח.

  1. טרייג'ן לנגדון:

שוב יהיו שיראו אותו כקלע ובצדק אך גם בהרכבים מסוימים בצסק"א וגם בבחירות חמישיות העונה נבחר על תקן 3 (לפחות פעמיים).

הבחירה ה 11 של קליבלנד ב 1999 לא עשה קריירה גדולה בנ.ב.א אבל באירופה כיכב.

שיחק בבנטון,אפס, דינאמו וצסק"א מוסקבה. זכה בשש אליפויות  רוסיה ועוד 1 בטורקיה ובאיטליה. לקח גם 4 גביעים (3 ברוסיה +1 באיטליה). סה"כ 12 תארים מקומיים שלא חשובים לדירוג שלנו.

הנה מה שעשה במפעל הבכיר:

5 פיינל פורים עם צסק"א כולל 4 גמרים + גמר נוסף בבנטון.

2 זכיות בעונת 2006+2008.

בפן האישי נבחר לאם וי פי של פיינל פור 2008, לחמישייה השנייה ב 2006 ואז פעמיים לחמישייה הראשונה. בנוסף נבחר לעשרת הגדולים של העשור הקודם (קבוצת העשור).

לנגדון קלע בדאבל פיגרס בגמרים של 2006 ו-2008 והיה פקטור בעצירת ההגמוניה של מכבי מאמצע העשור.

4.ננדו דה קולו:

עוד אחד שיכול היה לשחק גם בעמדה 2 אך לא פעם שיחק 3 לצד ג'קסון ותיאודוסיץ בצסק"א, ונבחר פעם לחמישיית העונה  כ-3.

דה קולו (בחירה 53 ב-2009) שיחק מעט בנ.ב.א בס.א וטורנטו לאחר שהחל את הקריירה בשולה ובולנסיה (באחרונה זכה ביורקאפ ונבחר לחמישיית העונה).

לאחר שלא התאקלם בנ.ב.א עבר לצסק"א, במדיה הוא משחק 3 שנים, בכולן הגיע לפיינל פור. אך רק זכייה אחת (ולמעשה הופעה בודדת בגמר).

3 שנים ברצף בחמישיות העונה. ב-2015 בחמישייה השנייה, בשנתיים האחרונות בחמישייה הראשונה.

ב-2016 האם וי פי של העונה הסדירה + הפיינל פור. מתאפיין ביכולת קליעה אבסולוטית מכל טווח. הוא שנתיים עובר את ה 50,40,90 (השנה עבר בכמעט 5 אחוז מכל טווח), וגם ב-2015 היה קרוב לכך (עם 49,47,92).

הוביל גם את נבחרת צרפת ל-3 מדליות ביורובאסקט (1 מכל צבע).

מדובר בצלף על ..ועוד אנקדוטה לגביו:

הוא היה שותף לזכייה עם ס.א באליפות (שיחק במדיה 26 משחקים לפני שהועבר). ככה שיכול להיות שמדובר בשחקן היחיד בהיסטוריה שזכה גם באליפות הנבא, היורוליג, היורו באסקט, היורוקאפ.

5.רמונאס שישקאוקאס.

היה בריטאס, בנטון, פאו וצסק"א ובכולן זכה בתארים מקומיים.

היה גם אלוף אירופה עם ליטא (ועוד מדליית ארד). זכה פעמיים ברצף ביורוליג כזר בשתי קבוצות שונות (מעטים עם הישג שכזה).

הראשונה בפאו 2007, השנייה כעבור עונה עם צסק"א …כשהוא מנצח את פאו קבוצתו הקודמת בגמר. ב-2008 נבחר למצטיין העונה הסדירה ביורוליג, וכמובן לחמישייה הראשונה.

היו לו עוד 3 בחירות לחמישייה השנייה. הופיע סה"כ ב-5 פיינל פורים מתוכם 4 פעמים במשחק הגמר .

נבחר גם לקבוצת העשור הקודם (טופ 10), וב-2014 היה השלישי שנבחר לאגדת יורוליג לאחר פאפלוקאס ונבארו והיה למעשה הליטאי הראשון לזכות בפרס זה.

היה קלע שלשות מדופלם ושחקן שידע להתעלות במצבי לחץ.

  1. טוני קוקוץ'.

מה עוד אפשר להגיד על האיש שלא אמרנו?

האיש דיבר בשלשות …גם מחוץ לקשת וגם בתארים.

3 אליפויות נ.ב.א עם שיקגו. (נבחר גם לשחקן השישי של הליגה).

  1. תארים עם נבחרת יוגוסלביה (אליפות עולם ופעמיים באירופה).

ועוד אינספור תארים אישיים וקבוצתיים.

בענייני היורליג הוא הופיע כאשר לא חולקו תארים אישיים…למעט האם וי פי של הפינל פור והוא זכה ב 3 תארים כאלו (הכי הרבה יחד עם ספינוליס) .

היה הראשון לזכות בתואר האישי למרות שקבוצתו לא זכתה בגביע (עם בנטון ב-1993).

היה השחקן של ספליט שזכתה בתואר 3 פעמים ברצף בשנים 89-91. ורסטילי בצורה מדהימה שחקן ייחודי ומדהים שהצליח בכל מקום בו הלך. ייתכן ומדובר בשחקן האירופאי הטוב ביותר בשנים אלו. (בטח בכל הנוגע למפעלי אירופה).

  1. אנתוני פארקר.

מה שהכי זכור לי מהשחקן הזה זו הצניעות והענווה.

הבחירה מספר 21 של הנטס בדראפט 1997 הועבר לפילדלפיה ולא הצליח להטביע חותם בקבוצה וגם לא בתחנתו הבאה בליגה אורלנדו..הוא התגלגל לאירופה למכבי תל אביב לאחר שזו סיימה עונה קודם לכן במקום השני ביבשת. (לעונת 2000-2001).

מיד כשהגיע הוא נשאל מה החסרונות שלך הוא חייך במבוכה ואמר אם אדבר על כך לא אגמור עד מחר.

הצניעות שלו בלטה לי לאור זאת שבאותו היום ממש נחת בארץ הסנטר המאיים של הפועל ירושלים קיבו סטיוארט שלא בזבז זמן בהצהרות וסיפר על כך שהוא השחקן הגדול בארץ ועל כך שהוא ייקח ממכבי את האליפות.

סטיוארט נחתך עוד לפני שנסתיימה שנת 2000 ופארקר עשה קריירה אירופאית אדירה שכללה 5 עונות מלאות במכבי שבכולם הוא הוביל את הקבוצה לפיינל פור האירופאי ולזכייה בדאבל בארץ.

4 פעמים הוא הגיע עם מכבי לגמר. 3 פעמים הוא הניף את הגביע.

בכל הגמרים קלע בדאבל פיגרס. נבחר פעמיים ברצף לאם וי פי של המפעל (היחידי שעשה זאת). לפני כן, היה האם וי פי של פיינל פור 04 (21 נקודות בגמר החד צדדי בהיסטוריה).

פעמיים גם בחמישיית העונה. יתכן ומדובר באמריקאי הטוב ביותר ששיחק בגביע אירופה.

אחרי כל זה חזר לנ.ב.א והפעם בהצלחה גדולה בהרבה בטורונטו ואז בקליבלנד. נבחר לאחד מ 50 המשפיעים ביותר ביורוליג ( 35 שחקנים מתוכם 5 מארה"ב) ולקבוצת העשור הקודם.

אגדה שהייתה באמת.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 135 תגובות

  1. בחירותיי: קוקוץ' ופארקר.
    בבחירת כל הזמנים קירילנקו אצלי הוא בקבוצת כל הזמנים ולא קוקוץ. היה ורסטילי אף יותר כשהצטיין בכל הנתונים והצטיין באותה מידה בשני צדי המגרש. החוסם הטוב ביותר בעמדתו בכל הזמנים ואני מתכוון כולל נב"א…
    כך שלמרות החיסרון בוינריות לעומת קוקוץ', מבחינתי קירילנקו הוא שחקן הפינה האירופי הטוב ביותר בכל הזמנים.

  2. 1. דה קלו ולנגדאן פיור גארדס ולא שייכים לפוזיציה.
    2. בודירוגה חייב להיות ברשימה הוא האב טיפוס של הפוינט פורוורד.
    3.איך אפשר לוותר על קירלנקו ????
    4.שום מילה על דנילוביץ?
    5. ובשביל הכבוד נזכיר קצת מההיסטוריה הרחוקה את בוב מורס, אוסקר שמידט, וולטר האיום, דאליפאגיץ ולו סילבר.
    6. הדירוג שלי:

    1. טוני קוקוץ.
    2. דומיניק ווילקינס.
    3. דיאן בודירוגה.
    4. אנטוני פרקר.
    5. אנדריי קירלנקו.
    6. פרדריג דנילוביץ.

    1. בודירוגה לא נכחל בבחירה זו.
      ואפשר לוותר בבחירה זו על קירילנקו כי הוא לא זכה באליפות היורוליג.

  3. טוני קוקוץ'.
    ולו בשביל שאוכל להתפאר בכך שזכיתי לראות את הפועל מנצחים את יגופלסטיקה הגדולה של אותו טוני קוקוץ', באותה עונה שהם הפסידו לציבונה של פטרוביץ' בגמר קוראץ'.
    (עונת 87/88 , האליפות הראשונה של יגופלסטיקה בדרכם לצמרת האירופאית, העונה הלפני אחרונה של מרסר בהפועל)

  4. אהרון עשית מיש-מש בעמדות
    לנגדון שוטינג גארד כנ״ל רוברטו פרמייר
    דה קולו גארד , מייקל יאנג לא שיחק PF משחק אחד בקריירה
    פארקר הכי טוב שהיה פה קוקוץ הכי איכותי בחירה קשה מאוד
    הייתי מכניס את דווין סמית הצנוע
    את דנילוביץ ואיך לא מאנו ג׳ינובלי
    דומיניק היה פה בשלהי הקריירה ולדעתי אובר רייטד

    1. מיידן קראת את ההקדמות בטורים הקודמים ?
      בקיצור ולעניין כתבנו כמה וכמה פעמים את הדברים הבאים.
      1. זה לא מדע מדויק
      2. המיש מיש שלנו קטן בהרבה ומהיש מיש המקביל שנעשה בבחירות חמישיות העונה ביורוליג ובנבא.
      3. הכנסנו לפעמים שחקנים בהם האמנו שיש להם יותר סיכוי להתקדם הלאה גם אם זו לא עמדתם הטבעית ולכן ג'ינובלי למשל נכנס כ 2 .
      שם לשם העניין שמו את נבארו סמול פורד ואת וייד וקובי בחמישייה הראשונה אחד על תקן רכז בעוד פול ווילימאס בשנייה …
      3. מייקל יאנג היה 3 4 בלימוז ההיא עם דקורי איבנוביץ וזדובץ.
      4 . דווין סמית לא ראוי לדעתי עניין של טעם.
      5. גינובלי על תקן 2.
      6. דנילבויץ 4.

      בסיכום החלק הראשון של הפרויקט כשייבחרו עשרת הגדולים אני שוקל להציע לקהל הרחב לבחור את מי היו מוצאים מהטופ 10 ..ואת מי יכניסו במקום ..בכדי לתקן את אותם עיוותים אלא מה…אני חותם לך שמה שיקרה הוא שיוציאו את הסנטר השני (שלא יהיה בקונצנזוס להערכתי) ובמקומו יוסיפו עוד רכז או ג'ינובילי כזה מה שיצור עיוות גדול יותר.

      1. אהרון עם כל הכבוד
        לנגדון שוטינ גארד , דימניאטדיס ותאודיסיץ פוינט גארדים !!!
        דנילוביץ לא שיחק בחיים שלו 4 !!
        החלוקה לעמדות בפרויקט מביכה ולא עושה חסד עם האתר שלנו כאתר כדורסל מוביל
        אתה שואל אם אני קורא את ההקדמה ? האם אתה קורא את מה שכותבים לך ?
        אתה מתעקש שלנגדון 3 קלאסי ??? קלאסי באיזה עולם ? בעולם שבו בודירגה PF ,תיאדוסיץ ודימניאטידיס ( אחד מגדולי הרכזים עם יד נוראית לשוטינגארד ) לא רכזים ,דה קולו SG וכו
        כשאני משתתף בסקר שמחלק שחקנים לפי עמדות והוא תלוש מהמציאות באתר שאמור להיות מוביל זה מקומם אותי

        תודה על ההבנה וכל הכבוד על הפרויקט

        1. מיידן נראה לי שזה שיח של חירשים .
          …..כי אתה פשוט לא שומע .
          לא קורא ,לא מבין או לא רוצה להבין .
          הסברנו יותר מאשר פעמים את הישקולים שלנו ואת המורכבות בפרויקט זה.
          הבהרנו וחזרנו והבהרנו שזה לא שחור לבן .
          אבל כשאתה מגיע פתאום במאמר שלישי בסדרה זו .
          הפרויקט קיץ נפלא שכזה ומתקומם ואומר שזה תלוש המציאות .
          זה נראה לי מוגזם ולא לגיטימי .
          בטח ובטח שאתה טוען שהחלוקה לעמדות מביכה ולא עושה חסד עם האתר כאן איבדת מהלגיטמציה לחלוטין.
          ומדוע שכן לא נעשה כאן שום דבר חריג ביחס לחלוקה לעמדות של בוחרי ביורוליג לאורך השנים ששמו את השחקנים שבחרנו על תקן התפקידים שהצבנו .
          וכפי שכתבתי גרוע יותר נבארו למשל שובץ שם כ 3.
          אותו הסיפור ממש אבל ממש קורה לא פעם גם ב נ.ב.א
          ואתה מן הסתם יודע זאת .
          ומדוע זה קורה …בכדי לא לקבל תוצאה מביכה מדי .
          הרי אם לשיטתך הייתי שם את דנילוביץ כ 3 ולשיטת אחרים את בודירוגה כ 3 …..את מי הייתי שם ב 4 ?????
          ואז הייתה מתקבלת תוצאה מביכה מאד .
          לזה אתה חוחר ?.
          הקדשתי שעות רבות לפרויקט זה יחד עם ידידי אלעד אייל .
          אדרבא בגמר ה טופ 10 שלנו אני מזמין אותך להציע אלטרנטיבה ונראה אם התוצאה אליה תגיע תהיה יותר הגיונית.
          בנוסף אני בטוח שלאחר גמר הטןפ 10 אם נבקש מהגולשים להחליף שחקן …אז מי שיוחלף יהיה דווקא הסנטר השני …ואז החלוקה לעמדות רק תתעוות.
          שורה תחתונה .
          זהו פרויקט יוצא דופן במושקעות שלו .
          נעשתה כאן חשיבה שגם צופה פני עתיד בכל הקשור לבחירות (כפי שנאמר ונכתב מראש ….וחזר ונאמר בצמד המאמרים הראשון ).
          ולאתר יש רק להתגאות בפרויקט קיץ שכזה.

          1. מידן אכן התכתבנו .
            בעניין שחקנים דיברת על הדברים הבאים.
            ספינוליס ודמנטיינדיס טענת שהם גרדים.
            כמו כן טענת שצריך להכניס גם מי שלא זכה ביורוליג. (הזכרת את סטוקטון ומלון ).
            לאחר מכן הצעת ללכת על קונספט של 4 מועמדים לכל עמדה.
            לאחר לבטים החלטנו ללכת על טופ 30 ץ.
            הצעתי לך להשתתף ולא יכולת וזה כמובן לגיטימי .

            בכל האמירות הבומבסטיות שלך על תלוש ולא מקצועי אתה שוכח שהבחירות על שחקנים אלו כבר נעשו.
            לנגדון ודה קולו נבחרו לחמישייה כסמולים לפחות בעונה אחת.
            כ"ל בנ.ב.א ואני הוכיח זאת בלי נדר כנספח במאמרי הבא.

        2. מידן לדעתי אפשר וראוי להתווכח וזה לגיטימי לחלוטין ואפילו רצוי להביע עמדה שונה לגבי שיבוץ כזה או אחר. אבל אני חושב שראוי קודם להעריך ולכבד את ההשקעה הרבה על איסוף הנתונים והחשיבה שנעשתה.

          לענין עצמו כשאספנו את הנתונים נוצר מצב שבו בעמדות הגארדים נוצר עומס גדול מאד של איכות. לשם הדוגמא בעמדת הרכז שמות כמו: ספנוליס, דיאמנטידיס, פפאלוקאס, שאראס, מקדונלד, לשיטתך גם בודירוגה וקוקוץ, ועוד רבים ראויים. את מי היית משאיר בחוץ? אנימחושב שחלוקה קלאסית שכזו הייתה עושה עוול בסופו של דבר ומשאירה בחוץ שמות ראויים ביותר ומכניסה מנגד שמות בינוניים לעמדות הפנים.

          החלוקה הקלאסית לא קדושה בעיני כדי כדי כך כדי ליצור עיוות שכזה. אפשר להתווכח על כך, אבל כפי שאהרון הוכיח אנחנו לא הראשונים שעושים זאת.

          אם בעיניך זה פוגע במקצועיות של האתר זה חבל בעיני.
          זהו פרוייקט קיץ לפגרה הארוכה ונועד לתת כבוד לגדולי השחקנים בתקופה האמורה. אני שלם לגמרי עם השינויים והבחירות, אבל כמובן כל אחד מוזמן לייצר רשימה אלטרנטיבית ולהזמין את הגולשים להצביע.

          1. זה שיש ריבוי של שחקנים בעמדה לא מצדיק הסתה חסרת בסיס של שחקנים
            להכניס את לנגדון ודה קולו לפוסט זה תלוש מהמציאות ולא מיקצועי לדעתי הצנועה
            אהרון לא מוכן לקבל את זה וזכותו שלחתי לו אימייל עם דעתי לפני שהתחיל והוא סירב לקבל אותה
            המיש מש בעמדות פוגע במיקצועית של הפוסט ואין פה חוסר הערכה להשקעה הרבה נהפוך הוא זו ביקורת עניינית ומוצדקת

          2. דעתך לגיטימית ואני מכבד אותה לחלוטין.
            אנחנו סברנו אחרת כי בעינינו להכריע בין בודירוגה קוקוץ שאראס ודיאמנטידיס וסנפנוליס ולהחליט מי מהם לא יעלה עושה עוול גדול להם ולהישגים שלהם, אבל אני מבין אותך בהחלט. אפשר גם לא להסכים.

        1. בעולם שבו קייל היינס הסנטר הפותח של צסק"א כיום הוא 1.98, בעולם שבו בארקלי בגובה זהה ואולי אפילו קצת פחות היה פאוור פורוורד מהטובים בעולם. נראה לי שזה בסדר ששחקן שגובהו 1.92 יסווג כסמול פורוורד במיוחד באירופה.

          1. אתה חסר הבנה קולוסאלי כי רביד לא דיבר על שלושה גארדים אלא על כך שיכולים להיות שחקנים נמוכים לעמדתם כמו בארקלי בעבר בנב"א וגם לארי ג'ונסון היה פאוור בגובה 1.98 וקייל היינס באירופה.

          2. קרקר צריך להכריז עלייך כגדול הדבילים באתר
            הציפור הנדירה הולם אותך כי יש לך מוח של ציפור
            לנגדון לא שיחק מעולם כפורוורד בלי קשר לגובהו
            אתה טיפש שלוקה בהבנת הנקרא שאין טעם להסביר לך מה זה קלאסי לעמדה . 1.92 זה לא קלאסי לעמדה אבל אתה ושכמותך לוקים לא רק בהבנה של המשחק אלא גם בהבנת המציאות

          3. מיידן אני חושב שקצת הרחקת לכת ליחס הבנה בכדורסל על פי הגדרת עמדות.
            תיכנס לחמישיות העונה ביורוליג ותגלה למשל שדה קולו שובץ גם כ1 גם כ 2 וגם כ 3 לפי הסיטואציה.
            כנ"ל ב.נ.ב.א
            אז מה אתה פתאום טוען שזה לא העמדה שלו ?
            אין בעיה אם עושה לך יותר טוב לשים את דייליני או תיאודסיץ כ 3 שיבושם לך.
            אלא מה תטען שהם בחרו חמישייה עם שני קלעים וללא סמול ?
            נניח אז לכל היותר זה עניין של טרימנולוגיה.
            שכן גם ביורוליג וגם אנחנו לא רצינו שיהיה עיוות גדול מדי בפערי השחקנים בין העמדות וזאת עשינו בדיוק כמותם.
            לסיכום הפרק הזה אומר את הדברים הבאים.
            1. כשתראו את רשימת הפוורדים תראו שהרשימה חיוורת מאד מאד באופן יחסי בטח ובטח אם היינו שועים להמלצתכם ומורידים משם את בודירוגה וקוקוץ.
            התיקון שעשינו יאפשר בחירת טופ 10 באופן הראוי ביותר שיכול היה להיות.

            2. נאפשר לכולכם בסוף לנפות שחקן מהטופ 10 ולבחור שחקן במקומו ואז נראה מה יצא.

            לסיכום מציע לחזור לשפיות אפשר לבקר אך גם ביקורת כדאי שתהיה עניינית ולגיטימית ולא להיגרר למקומות נמוכים.
            אף אחד מאיתנו לא פתח אקדמיה לכדורסל ולא מחלק שם תארים …ואם יש אחד כזה (עם תואר מוכר) הייתי שמח לקורסי בית ולקבל דוקטורט ….

          4. אהרון הטיעונים שלך מן הפח אל הפחת
            ביורליג מאז 2011 או 2012 הבחירות חופשיות ללא התחשבות בעמדה
            אולי זה מקור הטעויות שלך
            אתה לא מוכן לקבל בשום פנים ואופן את העובדה שלדה קולו ולנדגון אין מה לחפש פה

          5. אתה הדביל עם מוח של ציפור כי רביד וגם אני בתכובתי לך על תגובתך אליו לא כתבנו שגובהו דל לנגדון הוא קלאסי לעמדה אלא שיכולים להיות שחקנים בגובה נמוך מהגובה הטיפוסי לעמדתם ואף סופרסטארים כמו בארקלי.
            והכוונה, אם לא הבנת, שגובה של 1.92 מ' ללא קשר לשחקן כזה או אחר גם אם הוא לא טיפוסי לעמדה 3, יכול להיות שיהיה דחקן מצוין בעמדה 3 עם גובה כזה, וזאת כאמור ללא קשר לשחקן זה או אחר.
            דבר נוסף שכבר כתבו, ביורוליג וגם בנב"א שחקני חוץ טיפוסיים עם גובה טיפוסי לעמדתם הוצבו בעמדה 3 בבחירות לחמישיות העונה. וכך אהרון שדה ואלעד אייךל עשו כאן.

          6. קרקר היית ונשארת דביל וחשוך
            לנגדון לא שיחק מעולם כ SF
            כשאתה אומר על שחקן קלאסי לעמדה בדרך כלל הוא לא נמוך משמועתית
            לנגדון שוטינג גארד ואם המוח שלך לא מצליח לעכל את זה זבשך
            לשחק עם הרכב של 3 גארדים לא הופך אחד מהם לפורוורד בטח ובטח אם אחד מהם הוא לנגדון שלא מסוגל לשחק כפורוורד
            מוח של ציפור נדירה

          7. מידן אתה סבור שצריך להיצמד לעמדות לפי הספר גם במחיר של רשימה נחותה איכותית, ואנחנו סבורים שעדיף להביא את הטובים ביותר לרשימה הסופית גם במחיר של שינוי בעמדה המקורית. אם ביורוליג יכולים לעשות זאת כדי לתת כבוד לשחקנים הטובים ביותר, אני לא רואה בזה בעיה.
            אם תרצה העמדות הן רק למען הסדר הטוב ווחלוקה נוחה יותר לעין ולהשוואה בין שחקנים. המטרה העליונה היא שהטובים והראויים ביותר יקבלו הזדמנות להתמודד על מקומם. אם המחיר הוא שיבוץ לא בעמדה המקורית אז שיהיה. הרי אם היינו הולכיםלפי שיטתך היינו מאבדים בדרך הרבה מאד שחקני m.v.p. והייתה ביקורת הפוכה למה השארנו אותם בחוץ.
            אני חי לגמרי בשלום עם השינוי הזה לטובת הרשימה האיכותית ביותר שניתן להרכיב ולא לעשות עוול למי שראוי להיכלל.

          8. מידן, אתה דביל וחשוך. לא כתבתי וגם רביד לא כתב שלנגדון שיחק כס"פ אלא שיכול להיות שחקן מצוין בעמדה 3 בגובה 1.92 מ', ללא קשר ללנגדון עצמו או לשחקן מסוים אחר, וכן כתבתי שבבחירות של היורוליג וליגת הנב"א לחמישיות העונה נבחרו שחקני חוץ טיפוסיים לעמדה 3 וכן שחקנים המתאימים לעמדה 3 הוצבו בעמדה 4 ובנב"א בכלל בוחרים שני פורוורדים ללא קשר לעמדה ויכולים להיבחר שנחס"פ טיפוסיים לחמישייה.
            לכן שינויי העמדה של הבחירות כאן לגיטימיות וגם הצבתו של לנגדון בעמדה 3 אף שלא שיחק בעמדה זו כלל, כפי שקרה בבחירות של היורוליג לחמישיות העונה.

        2. למי טיעונים מהפח אל הפחת כי אתה כתבת .?
          תהיה רציני קצת.
          נניח שלנגדון / דה קולו לא 3 אז דייליני כן 3. ?
          זה טיעון יותר טוב ?
          תקרא את מה שאלעד כתב לך ותנסה לפני שאתה כותב לראות האם בנ.ב.א זה נעשה אחרת ?
          ואם נניח לא הגדירו מי 1 ומי 2 בנ.ב.א אז מה ?
          בחרו שם בלי להגדיר את קובי וויד …האם מישהו מהם רכז ?????????????????????
          אלא מה הבינו שבאותה העונה ספציפית עדיפה האיכות שלהם על הרכזים הטהורים .דבר דומה מעין זה עשינו אנחנו עם הבדל אחד.
          כן הגדרנו כי יצרנו תחרות ..מה היה עדיך שהיינו לוקחים 12 שמות ומבקשים 4 מהם לעמדות 1-2 ?
          ייתכן אבל זה מסרבל .
          בקיצור התמודדנו כאן עם לא מעט אילוצים והבהרנו אותם לא פעם ולא פעמיים ואנו רואים שהרוב מבינים (חוץ ממי שלא רוצה כנראה).
          התוצאה הגיונית לחלוטין ולדעתי הטופ 10 כאן ישקף בהחלט טופ 10 קלאסי שהיה נבחר בגדול גם עם גופים גדולים "ומקצועיים יותר " היו בוחרים.
          ללמד אותנו כדורסל על סמך אילוצים אלו זה קצת יומרני ויהיר ..
          עם זה עושה לך טוב לאנמנע ממך הנאה לפני שבת.
          תוכל להגיב כהוויתך לא נענה אני ואלעד כי אנו שומרי שבת.

      1. בעיני בודירוגה היה שחקן משעמם שקשה לצפות בו. אני בעיקר זוכר אותו מכדרר ומכתיב קצב משחק איטי להחריד, וטוחן הרבה פעמים עם הגב לסל. היה שחקן גדול ללא ספק, אבל בעיני בוודאי בכל הקשור לאסטטיקה וליופי, אין מה להשוות בינו לבין פארקר.
        נראה לי שאחת הסיבות ששאראס עזב את ברצלונה למכבי זה קצב המשחק שבודירוגה הכתיב שם.

    1. +1 רועי.2 השחקנים הכי גדולים שהובילו את 2 הקבוצות הכי גדולות ב 30 שנה האחרונות באירופה.קוקוץ את ספליט של 89-91 ופארקר את מכבי של 2000-2002 ו 2004-2006 [הקבוצה הגדולה]

  5. ב89' מכבי הגיעה לפיינל פור, ניצחה את מילאנו בחצי הגמר והעפילה לגמר. בחצי השני היו ברצלונה האדירה ואיזו קבוצה שלא ממש הכרתי.

    למיטב זכרוני, מכבי ניצחה בכל המשחקים באותה שנה, למעט השניים נגד ברצלונה, בבית ובחוץ, לכן הערכתי שנגיע לגמר ונפסיד לברצלונה. למיטב זכרוני החצי של ברצלונה היה מוקדם יותר, לא בטוח ששודר, ובכל מקרה לא ראיתי אותו, אבל לתדהמתי, הקבוצה שלא הכרתי עם השם המוזר הפתיעה את ברצלונה והעפילה לגמר. הבנתי שזו הזדמנות אדירה, ושאם נצליח לנצח את מילאנו הגביע הוא שלנו, ואכן, ניצחנו.

    אחרי יומיים, בגמר, מכבי עולה עם כל הכוכבים ומולה מופיעים חמישה שרוכים לבנים בני 18. האמת שכולם שם היו דומים כל כך, ועם שמות יוגוסלביים כל כך שקשה היה להבין מי שם הוא מי. מה שכן, שמתי לב שהרכז שלהם הוא פשוט שרוך מוחלט, גבוה יחסית, אבל במשקל 70 קילו או משהו. ממש נראה מוזר. זה היה די מביך – לא הבנתי איך קבוצת הנוער הזו הצליחה להפתיע את ברצלונה, אבל שיהיה – "אין להם סיכוי מול מגי".

    ואז המשחק התחיל….

    קבוצת הנוער הזו שיחקה כדורסל בדיוק, אבל בדיוק, כמו שלימדו אותנו בקטסל. הרבה מסירות, הרבה תנועה, הרבה הגנה. הכדורסל המושלם ביותר והטהור ביותר שראיתי איך פעם, חמישה "וונילים" שכמותם פשוט הביסו ללא תנאי את הכוכבים ואת היכולת האישית של מכבי.

    יוגופלסטיקה ספליט – קבוצת הכדורסל המושלמת ביותר בתולדות הכדורסל האירופי. נקודה.

    והרכז שלה, נו טוף… אחר כך כבר למדתי לזהות אותו.

    לכן:

    קוקוץ'
    ואחר כך פארקר

    1. מיקי אני איתך.
      אני זוכר בערך את כל מה שכתבת רק טעות אחת בפיך…או במקלדת.
      מכבי שיחקו ראשונים ולאחר מכן ברצלונה הפסידה והבנו שיש גביע …וטעינו ובענק

    2. מכבי ניצחה את אריס בחצי הגמר. מילאנו לא הייתה אלופה באותה שנה וכבר לא השתתפה בבית הגמר. פאזרו שיחקה במקומה. מכבי אכן ניצחה את כל משחקיה כולל פעמיים את ספליט, למעט שני הפסדים לברצלונה (בנקודה ביד אליהו וב24 הפרש בספרד) שהייתה קבוצה אדירה באותה שנה עם אאודי נוריס האיום ואפי. מכבי סיימה ראשונה את בית הגמר, ופגשה בחצי הגמר את אריס ניצחה ועלתה לגמר. ספליט השלישית הדהימה את ברצלונה השניה והפייבוריטית המוחלטת, בהפסד ראשון מתוך שלושה רצופים לאותה ספליט. השניים הבאים היו בגמר. ספליט באמת הייתה קבוצה יחודית ומדהימה שכנראה כבר לא נראה כמוה לעולם.

    3. אהרון ואלעד, תודה על התיקונים.
      ווף….. אאודי נוריס היה באמת איום… סוג של ההר במשחקי הכס… היה חלק מאויבי הציבור דאז איפושהו בין ערפאת לאסד….

      1. בכל זאת עברו לא מעט שנים והזיכרון מתעתע לעיתים. לי זה חרוט בזיכרון כי אלה היו שנות החשיפה של לכדורסל והציפיות והאכזבה ממכבי היו כל כך עמוקים שאני לא יכול לשכוח. דווקא אחרי שנפטרנו ממילאנו האימתנית (שהורים השתמשו בשמה כדי להפחיד את הילדים 😉) והדרך נראתה סלולה לזכיה באו הקרואטים הצנומים האלה ועשו למכבי בית ספר עם כדורסל אינטליגנטי וורסטילי שלא נראה כמטהו ביבשת הישנה. איזו אכזבה זו הייתה, אבל בדיעבד גם חוויה אדירה לראות אותם.

  6. עשית בלאגן וחבל
    1. בודירוגה בשום אופן לא PF, אולי בגלל שרצית שיהיה בחמישייההעברת אותו וזה קצת מגוחך.
    2. לנגדון הוא SG קלאסי, קלעי בחסד. במכללות ובקצת ששיחק בNBA היה SG – לא מובן העברת העמדה הזו.
    3. ננדו דה-קולו – לא SF בשום מצב. הוא גארד בכל רמ"ח איבריו. מוביל כדור שיכול לשחק גם בעמדה 2 ובשתי העמדות הוא מצויין באירופה.

  7. מחזק את מי שכתב לפני, מייקל יאנג שוטינג מוצהר לדעתי!
    בודירוגה – לפי מיטב זכרוני בכלל פוינט גבוה, אבל לגמרי פוינט.
    לנגדון שוטינג.

    אלוורטיס היה שחקן ענק. איזה ווינר.

    תודה רבה על הסידרה, קוקוץ' חייב להיות מס' 1 ואחריו פארקר

    1. תסתכלו את בחירות חמישיית השנה באירופה ותגלו שכל שחקן מבין מי שהבאנו שיחק בתפקידו לפחות בחלק מהשנים.
      לנגדון שיחק 3 בצסק"א לא פעם ואף נבחר כ 3 לחמישיית העונה ביורליג
      ב 2006 (חמישייה שנייה) לצידם של פריגיוני וספינוליס כשאיתו גארבחוסה ולבורנוביץ ככה שהוא היה 3 קלאסי.
      הלאה שנה אח"כ נבחרו אמנם 6 לחמישייה הראשונה אלך הנה הם.
      1 פאפלוקאס ודמינטיינדיס במשותף.
      2. נבארו .

      הלאה דה קולו .
      רוב הזמן צסק"א משחק עם ג'קסון ותיאודוסיץ ..האחרון פורמלית עולה מהספסל אך משחק 30 דקות גם לנגדון משחק כ 25.
      ככה שה 3 רוב הזמן הוא …דה קולו .
      בנוסף.
      ב 2016 נבחר לחמישיית העונה עם דייליני ותיאודוסיץ.

      בודירוגה :
      הוא רכז בערך כמו שמג'יק 4 זאת אומרת הוא לא שחקן של תפקיד אלא ורסטילי בצורה מדהימה אבל מה לעשות שהיה 4
      למשל בברצלונה עם שאראס ,נבארו ולה פאונטה .
      נבחר גם כ 4 לחמישיית העונה 2002 יחד עם אדני ,יאריץ וגינובילי .

    2. בודירוגה ניהל את המשחק מעמדה שלוש והיה פוינט-פורוורד ולא ממש רכז. כלומר בדומה לבירד ולא מג'יק.

  8. שוב חברים יקרים נציין את הכללים .
    1. הבחירה היא לא על האירופאים הכי טובים וגם לא על שחקני גביעי אירופה הכי טובים ואפילו לא על גביע אירופה לאלופות .
    הבחירה היא על דבר אחד בלבד השחקנים הכי טובים במפעל האירופאי הבכיר מאז קיום עידן הפיינל פור בעת החדשה בעונת 1988.
    לכן שחקנים כמו דראזן פטרוביץ (האירופאי הגדול מכולם באירופה לטעמי )
    ואוסקר שמדיט למשל לא נכללים בכלל בבחירה (האחרון לא שיחק לדעתי אף פעם במפעל הבכיר ).

    2. המסנן היחידי לבחירה הוא גביע אירופה מי שלא זכה אפילו פעם אחת לא כאן ..גם אם שיחק במפעל וזכה בתארים אישיים .
    ואפילו אם זכה בגביע אירופה רק לפני 88 ולכן מיקי ברקוביץ הגדול לא כאן כל שכן אפי ,קרילנקו ודומיהם .

    3. שיבוץ התפקיד
    א. לא מדע מדויק .
    ב. לא תמיד ממש רלוונטי
    ג. ניסינו לתת (על פי תחושה ) יותר סיכוי לשחקן .
    ד. לפעמים טעינו (למשל בדיעבד רודי פננדז שהוא 3 יכול לשחק 4 ושם בדיעבד אני רואה שהיה בעל סיכוי סביר לטופ 6 ).
    ה. ייתכן ונאפשר לבצע שינוי לאחר שייבחרו טופ 10 על ידי כך שנבקש מכולם לוותר על שחקן ולהכניס שחקן במקומו ..אם נעשה זאת אני משוכנע שהקלקול יהיה גדול יותר ויצא בחוץ סנטר וייכנס בפנים עוד גארד.

  9. ועכשיו לדעתי האישית.
    כפי שעולה עד כה באמת פארקר וקוקוץ עולים על כולם ..ולכן חבל שאחד מהם לא יהיה בחמישייה הראשונה (עוד סיבה למה עוד אגדה ושמה בודירוגה הוזז ל 4 ).

    עכשיו ביניהם הבחירה קשה.
    שכן מדובר כאן באירופאי הגדול ביותר במפעל הבכיר במפעל ב 30 השנה האחרונות לטעמי (יחד עם בודירוגה ) ומולו האמריקאי הטוב ביותר במפעל אולי בכל הזמנים.
    ביניהם ולמרות אהבתי הגדולה את פארקר אני הולך על קוקוץ.
    לדעתי הצעירים לא הכירו את קוקוץ (באירופה ) ואולי גם ההיכרות עם מכבי ופארקר מקרוב קצת מעוותת את המציאות.
    בשביל זה יש לנו כותבים מוכשרים כמו מיידן או יאיר שמקווה שיירתמו למשימה לשכנע אתכם שדווקא קוקוץ ולא פארקר ה 3 הגדול מכולם.

    1. אהרון אני אשמח מאוד לכתוב אבל כמו שהסברתי לעיל החלוקה שלי לפי עמדות מבוססת יותר על חלוקה טיבעית
      לכן יהיה לי קשה לכתוב על לנגדון ודה קולו כ SF
      מה גם שאני מאמין שדימינאטדיס ותיאודסיץ פיור PG ואין להם מקום על המגרש כ SG
      אגב גם פארקר הגדול שיחק הרבה יותר כמוביל כדור תחת פיני ה לא עושה אותו PG
      לדעתי ההשפעה של שחקנים על קבוצה גדולה לא פחות מהעמדה הטיבעית שלהם
      ולכן אגדות היורליג הם שחקנים כמו – ספנוליס ,דימינאטדיס , פפלוקאס ,תיאדוסיץ ,בודירוגה , לה בומבה , שארס ,פארקר,סרחיו יול,פליפה רייס,ווציץ,סאבוניס,רברצה ,קוקוץ,ראדג׳ה קייל היינס גילו לא רק יכולת כי אם עיקביות

      1. אך בבחירות לחמישיות העונה ביורוליג וגם בנב"א נבחרו לעתים שני רכזים טהורים כי הם היו שני שחקני החוץ הטובים ביותר באותה עונה.

  10. דנילוביץ׳ 4? איך יש לו סיכוי מול בודירוגה וראג׳ה? איזה באסה…. למרות שמצד שני, איזה סיכוי יש לו כאן מול פארקר וקוקוץ׳?

    1. השם "שטומברגס" מזכיר לי שפעם, במהלך שידור חי של ברצלונה בכדורגל, זכור לי שיורם ארבל אמר משהו בסגנון "וזמברוטה מזמבר את המגן שמולו!" 🙂

  11. כמה שהישראלים לא יכולים להתנתק…. אין כל סיכוי שבמשאל כלל אירופי פארקר היה נבחר ראשון . יש גדולים ממנו ברשימה.
    אני בחרתי בקוקוץ'

    1. כשחקן מול שחקן לא בטוח שקוקוץ' טוב יותר אך גם לא בטוח שטובפחות. כל אחד וסגנון משחקו, אך אין הבדל מהותי וברור בין יכולתם של שניהם.

    2. ראשית הבחירה אף פעם לא מנותקת מרגש וחוויות. שנית פארקר היה השחקן הטוב ביורוליג ב2005 2006 ואף נבחר לm.v.p ולמצטיין הגמר ב2004. גם זו בחירה של ישראלים? הוא נבחר גם לקבוצת העשור הראשון של היורוליג. האם גם פה הייתה הטיה ישראלית?

    1. במה הוא היה טוב בהרבה? הם שיחקו אחד מול השני? שניהם היו מוסרים בחסד ומנהלי משחק מצויינים אולי קוץ בלט יותר בתחום, אבל גם לפארקר הייתה ראיית משחק נפלאה והוא הוביל כדור לא פעם. לשניהם הייתה קליעה מצויינת והיו אתלטים נפלאים. קוקוץ היה המג'יק ג'נסון של אירופה. רכז בגובה 2.11 שהורג אותך בכל דרך אפשרית. גם פארקר היה ריבאונדר נפלא ביחס לגובהו ותפקידו והיה לו פייד אווי ממאיר ובלתי עציר. אני ראיתי את שניהם ולכל אחד היו איכויות שונות. שניהם היו וורסטיליים מאד במשחקם ומסוגלים לכסות כמה עמדות. שניהם שלטו בזמנם בכדורסל האירופי והובילו קבוצות אדירות. לא יודע איך להחליט מי משניהם היה טוב יותר

      1. פארקר היה שחקן כדורסל נהדר. אבל קוקוץ' היה שחקן כדורסל יותר מיוחד, יותר "היסטורי" בסט הכלים שלו.

          1. אין לי משהו מדיד. אני בקושי זוכר. אבל התרשמותי משניהם הייתה שפארקר סקורר נהדר, שחקן אולאראונד מושלם, כמעט ללא חסרונות ואשר הגיע להישגים, אבל האימפקט ההיסטורי של קוקוץ' היה גדול יותר.
            זה קשור לכך שהגיע בגיל צעיר ומייד השאיר חותם ענקי, סט הכלים המגוון שלו ביחס לגובהו, דבר שהיה חריג מאוד – הובלת כדור, קליעה, מסירה, והישגיו המרובים גם ברמת הקבוצה וגם ברמת הנבחרת (מה שפארקר לא יכל לעשות).

          2. נקודה הזו אני מסכים איתך. קוקוץ היה שחקן שלם בגיל צעיר מאד. הכישרון והבגרות שלו חברו ביחד לבשלות מדהימה. היכולת שלו בגיל כך כך צעיר להעמיס על כתפיו את הקבוצה עם קבלת החלטות כל כך בוגרת היא באמת נדירה וכמעט לא קיימת. פארקר הבשיל בגיל מבוגר יותר, והפך לשחקן כמעט ללא חסרונות, אבל אכן קוקוץ בוודאי גם ביחס לגובהו היה שחקן יחיד במינו

          3. כל מה שאמרת על קוקוץ' לא עושה אותו טוב בהרבה מפארקר שהיה גם לדבריך שחקן אול אראונד מושלם ללא חסרונות וגם לא טוב יותר אף לא בהרבה. מה שמכריע הוא בהשוואה ביכולות ובתכונות של השחקנים וההשפעה היסטורית והבגרות והבשלות והמיוחדות ביחס לגובה, לא הופכות את קוקוץ' לשחקן טוב מפארקר ביכולת במשחק הכדורסל.

        1. זה עדיין לא אומר טוב בהרבה גם אם היה מיוחד במינו ביחס לגובהו. בהדוואה אחד לאחד לא בטוח שפארקר פחות טוב.

      2. קוקוץ' היה הבירד של אירופה כי הוא היה פוינט פורוורד כמו בירד ולא רכז, חוץ ממה שהוא היה באותו צבע…

    2. זה שאתה אומר טוב בהרבה בלי לנמק, זה חסר משמעות. כל אחד מהם בסגנונו היה מעולה וא"א לדעת בדיוק מי גדול יותר.

  12. אני קורא כאן על הוויכוח בנוגע לעמדות השחקנים,
    ודעתי היא שבעוד שהצבת שחקנים מסוימים בעמדות לא להם זה צעד מעורר מחלוקת –
    אני לחלוטין מבין מהיכן מגיעה ההחלטה.

    השורה התחתונה –
    שאפו גדול על הפרוייקט הנהדר, ועל ההשקעה האדירה!

    1. תודה גיא.
      מתחילה ידענו שזה מעורר מחלוקת (עניין העמדות)
      לכן מותר לבקר אך להבין את הבעיות ולהציע אלטרנטיבה…

  13. קודם כל ח"ח גדול על הפרוייקט הנהדר. השמות שעולים כאן עושים לי עור אווז.
    ראיתי פעם באיזה אתר של היורוליג דירוג כל הזמנים של שחקנים לפי מדד יעילות או משהו כזה. אנתוני פארקר היה שם הרבה לפני כולם.

  14. שיערתי שתוצאות ההצבעה יהיו צמודות בהרבה בין קוקוץ ופארקר, אבל כנראה שרבים לא ראו את טוני הגדול בפעולה.

    1. אני הצבעתי קוקוץ', אבל אני לחלוטין מבין את מי שבחר בפרקר.

      ראיתי את קוקוץ' בעונתו הראשונה או השנייה בבוגרים של ספליט.
      הוא הגיע לארץ עם יגופלסטיקה במסגרת גביע קורץ' למשחק נגד הפועל תל אביב.
      זו הייתה העונה הראשונה שספליט זכו באליפות יגוסלביה,
      וזו הייתה קבוצה אדירה.
      הפועל ניצחה את המשחק בזכות הצגה של טאונס,
      אבל אי אפשר היה לטעות –
      קוקוץ' וראדג'ה הם שחקנים מיוחדים.
      לימים גיליתי עד כמה.

      (זה לא משנה את העובדה, שאם כל הכבוד לקוקוץ' ולפארקר, השחקן שראיתי בלייב, ומי שלדעתי הוא גדול השחקנים ששיחקו באירופה, זה דראז'ן פטרוביץ'.
      הפועל עברו את יגופלסטיקה, ובגמר הפסידו לציבונה זאגרב האגדית בכיכובו של פטרוביץ' הענק.
      מה שהוא עשה על הפרקט זה קסם. סקורר לא ייאמן)

      1. אני איתך גיא. גם בעיני דראזן היה הגדול מכולם. גם חבריו לנבחרת האדירה האחרונה של יוגוסלביה שזכתה באליפות העולם ב1990 העידו על כך.
        הוא היה פנומן שלא נראה כמוהו.

  15. בסופו של דבר אנחנו בישראל והערך הסנטימנטלי כלפי פארקר בחר, לכן אני לא חושב שאפשר להיות מופתע מהתוצאה , אני לא חושב שאף אחד אומר שפארקר היה שחקן יותר טוב

  16. הלב אומר פארקר, אבל ההגיון מכריע קוקוץ'. איזה שחקן ענק, ובין היחידים שהצליח להיות כוכב על המגרש משני צידי האוקיינוס.

    אני עוד זוכר איך בגמר הראשון בין מכבי לספליט כולם היו בעננים שמכבי העיפה את ברצלונה בחצי הגמר והיו בטוחים שהנה הגמר בכיס, כי עד לאותו רגע ברצלונה הובילה את טבלת היורוליג וניצחה פעמיים את מכבי, ואילו ספליט הפסידה פעמיים (או רק פעם אחת, אני לא זוכר במדויק) למכבי.

    ואז הגיע הגמר, ולמדנו להכיר את אימת אירופה החדשה לשלוש השנים הבאות.

    1. ותוספת קטנה –
      לאחר שכתבתי את הפוסט קראתי את דף הויקיפדיה על טוני קוקוץ'.
      להפתעתי גיליתי שהשיקגו בולס בחרה בו בדראפט כבר ב- 1990 לאחר זכייתו השלישית ביורוליג, אך בפועל הוא החל לשחק עימה ב- 94.

      תארו לכם שהיה משחק בבולס כבר ב- 90. היו יכולות להיות לו 6 טבעות NBA ולא "רק" 3 וזאת בנוסף ל-3 גביעי היורוליג.

      והקטע הבא הוא מתוך עונת ה"רוקי" שלו בבולס. Must See !

      https://www.youtube.com/watch?v=uUTfJlezXPY

      1. הוא זכה ב-91' בפעם השלישית… הראשונה הייתה ב-89' בניצחון על מכבי. ב-88' זכתה מילנו בפעם השנייה ברצף בניצחון על מכבי בפעם השנייה ברצף.

    2. פארקר היה שחקן מגוון וחכם לא פחות מקוקוץ' ושניהם היו מצוינים בהתקפה ולגבי הגנה איני יודע. בכל מקרה יש מצב לראות את פארקר לפני קוקוץ'. בכל מקרה ההכרעה אינה ברורה.
      הכי טוב היה להכניס את פארקר בעמדה 2 ואז אפשר לבחור חמישייה של שאראס, פארקר, קוקוץ', בודירוגה, וויצ'יץ'.

  17. מעניין אם יש עוד מקום אחד חוץ מישראל שבו פארקר מתחר עם קוקוץ'. בכל מקום אחר באירופה הוא לבטח נחשב טופ 3-5 בעמדה אבל בשום אופן לא מקום ראשון

    1. פארקר היה m.v.p של היורוליג בעונות 2005 ו-2006 ו-m.v.p של פיינל פור ב-2004. לדעתי היה גם בחמישית העונה ב-2006. היה שחקן התקפה בלתי ניתן לעצירה עם אחוזים מדהימים מכל טווח 56.6 %ל-2, 48.7 % לשלוש, ו- 86 %מהקו. 17.9 נקודו, 5.3 כ"ח ו-3.5 אסיסטים. תוסיף לזה הגנה אדירה, מנהיגות, ומשחקים בהם סחב את הקבוצה על גבו ממש במיוחד ב-2006 הקשה. אני חושב שיש לו קייס רציני מאד לטעון לכתר.

    2. פארקר היה שחקן מגוון וחכם לא פחות מקוקוץ', קלעי לא פחות טוב אם לא יותר, מגן לא פחות טוב אם לא יותר, מנהיג ווינר לא פחות גדול. כך שיש מצב לראות את פארקר לפני קוקוץ'.

  18. לכל אלו אלו שטוענים שבאירופה אין סיכוי שפארקר היה נבחר לפני קוקוץ': לדעתי הסיכוי שאיזשהו שחקן אמריקני היה נבחר ל-MVP של כל הזמנים ע"י אירופאים הוא קלוש. אם אצלנו יש הטייה מובנת לשחקנים ששיחקו כאן, באירופה תהיה כזו לשחקנים אירופאים. זה אגב השתקף במשך שנים בנטייה של קבוצות צמרת אירופיות להעדיף שחקנים אירופאים על אמריקנים (מגמה שנשברה באיזשהו שלב).

  19. אהרון תודה רבה על הפרויקט מאוד מהנה לחזור ולחפור בעבר האירופי.
    בעיניי חשוב מאוד לשמור על תפקידים מקוריים ולא לשחק עם השיבוצים כי רוצים לכוון למי יבחר או לא…
    לעצם העניין – דנילוביץ' איננו 4 ודיאמנטידיס איננו 2, אם כבר אז ספאנוליס יותר 2 ממנו….
    העיוותים בשיבוץ ממש מקשים על בחירה נקייה. מילא בודירוגה, אותו אפשר לשבץ ב 4 עמדות שונות אבל לגבי השאר זה ממש חטא בעיניי. למה דנילוביץ' וג'ינובילי לא בעמדה 3 ודה קולו את פארקר בעמדה 2? פשוט כי הסתדר לפרוייקט יותר טוב? אם כך, האם רבראצה וורנקוביץ' יתחלקו בעמדות 4/5 כדי שיהיה להם סיכוי שווה? ואיפה ראדג' ה בסיפור? נשבץ אותו שונה מסאבוניס כדי שלא יתנגש? זה מאוד מאולץ וחבל. אם לא נח לחלק לפי עמדות קלאסיות, אולי כדי היה לחלק כמו באולסטאר – שני גארדים ושלושה גבוהים בלי חלוקה מדוייקת. ככה אפשר היה לבחור את קוקוץ, ראדגה, בודירוגה, פארקר ודיאמנטידיס לחמישה אחת

  20. אהרון, תודה על ההשקעה!

    יש כמה שחקנים שנשכחו ברשימה: קודם כל זליקו רבראצ'ה שלקח 2 אליפויות אירופה אחת עם פרטיזן ואחת עם פנתנאיקוס. הוא אמנם היה סנטר אבל פעם אוברדוביץ' תרגל אותו באימון בעמדה 3 אז הוא ראוי להיזכר כאן.
    גם סופוקליס שחורציאנטיס נשכח. הבן אדם אולי לא הגדול מכולם אבל נתן חצי עשור נאה באירופה ואף זכה באליפות אירופה עם מכבי ב2014. אז אמנם גם הוא לא 3 קלאסי אבל סופו זה קיצור של סמול פורוורד לא?!
    ואחרון חביב, דירק נוביצקי. אמנם לא שיחק באירופה ואמנם לא סמול פורוורד (אבל אוהב לקלוע משלוש…) אבל ממילא הבחירות פה שרירותיות ולא קשורות לעמדה…

    בקיצור, מצטער על הסרקזם אבל אני מזדהה עם הביקורת וחושב שזה לא מתאים לפספס שחקנים שהם קלאסיים לעמדה רק כי בעמדה מספר 4 חסרים שחקנים. דה קולו הוא 1 או 2 וזה שהוא פעם בפארק שיחק 3 לא הופך אותו 3. תיאודוסיץ הוא בן אדם שהמסירה היא לחם חוקו ולא יכול להיות 2 ובודירוגה הוא פשוט 3 כי על זה מבוסס משחקו. אז ברור שאפשר לעשות הכל ובסוף אתה זה שמשקיע פה שעות נוספות על הפרויקט בהתמדה ורצינות שאיו שנייה לה אבל עם הטענה הפשוטה שזה מבאס את הפרויקט נדמה לי שקשה לך להתמודד.

    1. יאיר תודה .לא הבנתי במה זה שונה מכל בחירה ממוצעת שנעשתה אי פעם לחמישיות העונה ביורוליג /נ.ב.א והטורנירים השונים .
      ואראה זאת בליה במאמרי הבא.

        1. לך לנ.ב.א ותראה כמה פעמים נוביצקי נבחר מ 3.
          כשצריך ליישר פרצוף עקום משני כיוונים זה קצת מסובך.
          יש את עניין העמדות ויש את עניין האיכות.
          אם אתה חושב שבטופ 10 צריכים להיות שחקנים אנונימים רק בגלל שלא נאה לך לשים את בודירגה 4 שיבושם לך.
          אני מעדיף לעקם קצת את הפרצוף ולשים את בודירוגה 4 ולא לקבל איזה נגר .
          כל אחד והטעם שלו .

  21. כל הכבוד על ההשקעה. אני חושב שבדיעבד היה עדיף לעשות שלושה דירוגים – גארדים, פורוורדים וסנטרים. זה היה מקטין, גם אם לא מחסל, את הוויכוחים השונים לגבי העמדות

    1. ינון מסכים .
      חשבתי על כך.
      אבל טכנית היה מסובך יותר להביא סקר של 12 שחקנים ולעלות 4 לשלב הגמר .
      שכן הסקר מאפשר בחירה או בלבד.
      לכן חשבנו על הכל
      .ולכן גם נאפשר החלפה בסוף בטופ 10 אך אני מעריך שנמצא תוצאה פחות טובה שכן יוציאו לי סנטר ויצרפו עוד גארד.

  22. באיחור אפנתי, השנקל שלי:
    1. קוקוץ (הייתי מת לשים פרקר, אבל זה פאקינ' טוני קוקוץ).
    2. פארקר – השחקן הזר הכי טוב ששיחק כאן אי פעם.

    ומה עם בודירוגה?? היה צריך להיות בפוינטים, עכשיו הוא בכלל בפאווארים? לא מצליח להבין את זה.
    ולגבי ווילקינס – לדעתי לא צריך בכלל להיות כאן (מבחינת הקריירה האיקופית שלו).

  23. בכל מקרה, תגובותיו של מידן בצורה המכוערת בה נאמרו היו לא לגיטימיות ומכוערות וגם לא נכונות כח אף אחד לא כתב שלנגדון דיחק בעמדה 3 אלא שני דברים:
    לעניין הגובה, יכול להיות בעמדה 3 שחקן מצוין בגובה של לנגדון.
    ולעניין הבחירות, גם ביורוליג וגם בנב"א בחרו שחקנים לחמישיות עונה לא לפי עמדותיהם.

    1. קרקר
      אני לא זוכר שניהלתי איתך דין ודברים
      דחפת את האף שלך לדיון שאין לך בו מושג
      יכול להיות שחקן בגובה של לנגדון גם סנטר אבל לא לנגדון
      כתבתי זאת לעיל שביורליג הבחירה לחמשיות העונה היא לא לפי עמדה
      אף אחד לא כתב שלנגדון שיחק 3 ? מעניין כי הוא נמצא ברשימת ה SF הטובים ביורליג וזה מקור הבעיה של הפוסט
      כשאתה תכתוב בצורה מכובדת ועניינית לזולת אענה לך בהתאם עד אז אתה מוזמן לחזור ולקרוא שוב את תגובתיי המכועורות שכוונו בעיקר אלייך
      בכל מקרה אם נפגעת קבל את התנצלותי
      אמנם לא אדוק ומאמין כמוך אבל בכל זאת דוגל באהבת לרעך כמוך

      1. התגובות שהגבתי היו כמענה לתגובות אנטי דתיות, ולכן הן לא היו נחמדות. בלי התגובות האנטי דתיות לא היו תגובותיי הלא נחמדות.

        1. קרקר (בחיי שהכינוי הזה יותר הולם אותך מאשר 'ציפור נדירה'), אל תיתמם ואל תשחק אותה צדיק שכל מלחמתו היא בכאלו ששונאים את הדת, סטייל אליהו הנביא (זה שהיית בישיבת יבנה בחיפה לא עושה אותך הנביא מהכרמל).
          אתה משתלח באנשים גם כשהם חושבים שנוביצקי יותר טוב מבארקלי וגם כשמישהו 'מעז' לכתוב משפט נגד מדינת ישראל. זאת משום שאתה חי במין תחושה מטופשת שאתה היחיד שצודק בעולם ואתה יודע הכל בזמן שכל בר דעת שקורא אותך מבין שאתה חשוך, קנאי וגזען (יחסך לערבים, חילונים, רפורמים וכו' הוא בושה לאתר).
          בכנות, הייתי מעדיף שתפסיק להגיב פה ומה גם שרבניך בטח היו מבקשים ממך להימנע מהבלי העולם הזה כמו הופס אלא שאדם חסר במודעות עצמית כמותך בוודאי לא יעשה זאת ולכן, בהמשך לדבריך, רק חשוב לי שתזכור: אין לי ולאחרים שום דבר נגד הדת רק נגד דתיים כמוך שמבזים את היהדות ועושים לה שירות נורא.

          ולאלה שחושבים שאני מגזים בתגובותיי לקרקר: אומר שכשמביאים לי את הסעיף פעם אחר פעם אני מפסיק להיות נחמד, תלכו להיסטוריה ביננו ותבינו.

      2. גם לאהרן שדה ענית תגובות לא מכובדות כלל ולא מתאימות למי שכותה שהוא דוגל בואהבת לרעך כמוך.
        אם אני חולק על מישהו שלא תקף אישית ולא הגיב תגובה של שנאה אנטי דתית, אז רני לעולם לא אגיב לו תגובות בסגנון שהגבת לאהרן שדה שגם הן היו מכוערות.

      3. מיידן.
        קודם כל לדעתי יש להגיב ענייני ויש לא ענייני .
        לגוף העניין גם אם מ 2011 ביורוליג לא בוחרים לפי עמדה מה תגיד על מה שהיה לפני כן או על בחירות בנ.ב.א..
        ?.
        ואני אראה זאת בלי נדר במאמר הבא.
        ב נניח שביורוליג לא בוחרים לפי עמדה אז מה תגיד שזה יותר מקצועי …זה יותר מסתדר לך ?.
        ובכלל חשבת מדוע לא בוחרים ביורוליג לפי עמדה ?
        אלא שהם העדיפו באופן מוצהר את האיכות של השחקן על פני העמדה.
        ואנחנו ? גם רק בצורה יותר מתונה .
        עכשיו אם הייתה לך ביקורת עניינית ולא מתלהמת היית יכול לומר טענה עניינית ויפה במשפט אחד בדיוק כפי שכתב ינון .
        שהציע לתת עמדה 1-2 משותפות וכן 3-4.
        זו טענה נכונה שעלת אצלי .
        הסיבה היחידה שזה לא נעשה היא מכיוון שהייתה בעיה טכנית בסקר שכזה (אם היית מוצע דרך לבחור 4 שמות מתוך 12 הייתי שמח אך ממה שבדקתי זה לא ניתן ).
        וזו אחת מבין הבעיות שהתמודדנו איתם בפרויקט שכזה.
        עכשיו מה תטען שזה לא פייר שאתה שם למשל את דמינטינדיס ב2 וספינוליס ב 1 ?.
        כי אתה יוצר תחרות לא הוגנת ?.
        תשובה.
        אם הייתי שם את דמינטינדיס 1 וספינוליס 2 הייתי מקבל לדעתי את אותה התוצאה ושניהם היו בטופ 10.

        בשורה התחתונה עקב האילוצים השונים הפרויקט לא מושלם אך עונה לדעתי על הקריטריונים של הבחירות לא פחות מכל חמישייה ממוצעת מהיורוליג / נ.ב.א (כפי שיובא במאמר הבא ).
        שנותן עדיפות לאיכות על העמדה.
        כתבנו את הדברים באריכות במאמר הראשון בסדרה.
        (ומסתמא לא קראת אותו ).
        אין לנו בעיה עם ביקורת עניינית גם נוקבת (כפי שקיבלנו למשל מי אמר זעפרני. ..חלק השתכנעו חלק פחות ) אבל לרדת לרמות שהעניין הזה פוגע במקצועיות של האתר או לדבר על חוסר הבנה (שוב בו בשעה שככה עושים את הבחירות בכל הגופים כולם ).
        זה נראה לי מרחיק לכת ,לא ענייני ולא מתאים .

        1. אהרון זכותי המלאה לחשוב כי החלוקה הלא הגיונית לפי עמדות מעידה על חוסר מיקצועיות
          בנוסף אם לשיטתך – אם הייתי שם את דמינטינדיס 1 וספינוליס 2 הייתי מקבל לדעתי את אותה התוצאה ושניהם היו בטופ 10.
          אז אולי ההצבעה מיותרת
          שים את הטופ 10 שלך למה לפתוח להצבעה עם ניסון להטות את התוצאות ?
          או שאתה בוחר טופ 10 או שאתה בוחר שחקן פר עמדה .
          ברגע שאתה מציין את לנגדון ודה קולו כ SF זה מעיד על חוסר מיקצעויות זה שאתה מסרב לקבל את זה בטיעונים של חוסר עניינות מצידי ……

          1. מיידן תהיה לפחות עקבי .
            אם אני חסר מקצועיות מה תגיד על קווין גראנט כ 3 בנ.ב.א או על לנגדון כ3 באתר היורוליג כבר בעונת 2007 ?

            גם הם חסרי מקצועיות ?
            ואם לא מה כבר ההבדל ?
            לגבי שאלתך האם ההצבעה מיותרת ההצבעה לא מיותרת אך
            א. התוצאות החד משמעיות יעידו עליה .
            ב. תינתן אפשרות לתיקון (ולדעתי תיווכח במה שכתבתי בסעיף א').

            בשורה התחתונה :
            אתה מנופף כאן בביטוי חוסר מקצועיות כאילו אתה ד"ר בפקולטה לכדורסל שמחלק תארים.
            כל ההבדל בינינו הוא סמנטי .
            אתה מעדיף כל מיני נגרים ובלבד שייבחרו בתפקידם הקלאסי.
            ואני חושב (ואלעד גם ) שבבחירות כאלו עדיף קצת להתגמש עם העמדה הקלאסית ובתנאי שהטובים ביותר ייבחרו .
            אגב הבהרנו זאת כבר במאמר הפתיחה שלדעתי לא קראת אותו (אפרופפו חוסר מקצועיות ).
            וכל הבחירות שנעשות על ידי היורוליג ,נ.ב.א ,טורנירי נבחרות השונים נעשות באותה הצורה .
            קרי לכופף קצת את העמדות לטובת האיכות .
            ואגב זה נכון כמובן גם לבחירות בכדורגל.
            אלא מה אתה באדיקות שמזכירה לי לפחות אדיקות דתית חרדית נצמד לעמדות של השחקנים כאילו אתה הכהן הגדול שנכנס לקודש הקודשים.

            שיבושם לך .
            אבל אמירות כאילו זה חוסר כבוד לאתר מקוממות מאד בייחוד שזה פרויקט קיץ חביב (שמוכיח עצמו) ובייחוד שכולם עושים את אותו הדבר כפי שהוכח.
            ודבר אחרון .
            לפני תחילת הפרויקט שלחתי מייל לכמה אנשי צוות ואתה בתוכם.
            ההסתייגות היחידה לגבי שחקנים הייתה של תיאודוסיץ וספינוליס בעמדה 2 חוץ מזה לא נאמר דבר על ידי אף אחד (ההסתייגות אגב הייתה שלך ).

          2. אהרון אתה כנראה לא מבין איך בוחרים ביורוליג
            PG
            2 שחקנים חוץ ( גארדים או SF )
            2 שחקני פנים
            לפי מיטב זכרוני גם פאו גאסול נבחר כ SF
            קווין גארנט שיחק כ SF בעונתו הראשונה בליגה . גם דוראנט שיחק עונה אחת כ SG
            הם עדיין לא יזכרו לפי עמדות אלו
            כנ״ל דאנקן ששיחק כסנטר לפחות 5 עונות
            אם הופס הוא אתר כדורסל מוביל מחובותו למנוע עיוותים אותם מניתי לעיל
            אתה מאשים אותי שלא קראתי את מאמר הפתיחה וסותר את עצמך בכך שעניתי לך במייל
            עייפתי ממך ,ההתעקשות שלך לא מוסיפה לך כבוד והפניית אצבע מאשימה כלפיי ממש לא הוגנת
            לא שכנעתי ולא תשכנע אותי
            יום טוב וכל טוב לך לאלעד לקרקר ולידידייך

  24. הניסיון שלך לחנך אחרים ו"ללמד אותם כדורסל" פתטי .
    בנוסף אתה בורח מאיפה שנח לך …מה תגיד למל על לנגדון ??..פה כבר נגמרו לך התירוצים.
    מה תגיד על וויד ?
    בקיצור מקלב ופאפלוקאס כגרד ? (כי את דמינטיינדיס לא היית מוכן).
    מחמישיית אליפות אירופה 05 ?
    בקיצור שיש אגו קשה להודות .

  25. כשאמרתי חצי אמת עדיפה מאמת התכוונתי להתכתבות בינינו במייל.
    בעקבות ההתכתבות הזו הסברנו באופן מיטיבי במאמר הפתיחה שהעמדות שלנו זה לא תורה מסיני ולא קודש קודשים אלא שאנו מעדיפים את האיכות על הכמות.

  26. הפרוייקט אחלה. הדיונים פה בתגובות ממש לא. אני יודע מידן שאתה עושה את זה בכיף עם חברי צוות שאתה יודע שאין להם בעיה לדון איתך בצורה סחבקית ופתוחה על כל דבר, אבל אתה בא בכזאת קריזה ובוטות שזה די מבאס את כל היכולת לעשות דיון רציני. ובשביל מה? לא ברור העניין.

    1. אני מתאים את תגובותיי לרוח הדברים
      מצפון נקי
      מה גם שהתנצלתי בפני מי שמגיע לו או לא מגיע לו
      במקביל בחר מי שבחר להטיח בי האשמות בפטאתיות ,דבריי שקר ועוד כהנה וכהנה דברי בלע ומרמה ולא בחרתי להתייחס
      מי שבוטה חוטא מנותק מהמציאות וחייב להעיף מבט בראי זה ממש לא אני

  27. אני ממש לא מדבר על הקטע מול קרמר. אני מתמקד בדיון שלך הכאילו ענייני עם אהרון ואלעד, וממש מתבאס ממנו. לא מבין את הסגנון. מילא אם זה היה מצחיק…

    1. עזוב
      מי שאיבד כל רסן זה ממש לא אני
      לך תגובה 4 ותראה מול מה הייתי צריך להתמודד
      בן אדם קיבל הערה במקום וגרר את זה למקום אישי ותפל
      את הסגנון של אהרון אתה מבין ? אשרייך

      1. מיידן אל תלכלך.
        תעקוב תגובה תגובה ותראה כמה הייתי סבלו איתך למרות ביטויים מקוממים מאד מצידך (כמו חובבנות ,מהפך אל הפחת ועוד ).
        רק לבסוף לאחר שנשארת במרדך וברחת מהעובדות הפחות נוחות לך עניתי קצת יותר בתקופות ועדיין רחוק מרמתך
        .כל מי שיקרא בעיון אותי אותך ואת אלעד יראה זאת.
        אתה מוזמן להישאר עם מצפונך הנקי .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט