פחות אבל כואב / יובל בן שלום

**************************

יובל הוא סטודנט בן 26 לפכ"ם באוניברסיטה העברית בירושלים, שהיא גם עיר מגוריו. הוא מריץ פייסבוק בשם "אנ בי איי בארץ הקודש" וזה מאמרו השני לאתר.

*****************

פחות אבל כואב: הקיץ המאכזב של הסן אנטוניו ספרס.

בהיותך אוהד NBA, ובפרט אוהד ספרס, ביקורת על גרג פופוביץ' ואר סי ביופורד, דומה לכפירה בכנסייה בתקופת ימי הביניים. הספרס (תודה לאל) מצליחים להיות טובים, רלוונטיים וחדשניים שנים רבות כל כך, שכל ביקורת על פופ וחבורתו היא כרוניקה של הבכה עצמית ידועה מראש – המבקר מסתכן בלהיראות כמו אידיוט מושלם בעוד שנה או שנתיים מהיום, אחרי עוד עונה מוצלחת מהצפוי של הספרס.

אלא שהקיץ של סאן אנטוניו לא הלך כמצופה. הדיבורים שהיו על החתמה של כריס פול, הסתיימו בקול ענות חלושה של מתן חוזה חדש ומנופח לפאו גאסול בן ה-37. לא כל המהלכים של הספרס היו רעים, אך הסיכום הכללי לא נראה מבטיח. אפשר לחלק את הקיץ של סאן אנטוניו לשלושה חלקים: הטוב, הרע, והלא ברור (בכל זאת, אני לא אגיד על סאן אנטוניו מכוער):

הטוב – ההחתמות של פטי מילס, רודיי גיי ומאנו ג'ינובילי.

הקיץ של הספרס נפתח עם החתמה של פטי מילס ל-4 שנים תמורת 50 מיליון דולר. לווטרן מוכח מתחת לגיל 30 שמכיר את המערכת של הספרס, זה נראה כמו סכום סביר בליגה רווית הכסף של ימינו. כאשר שאר הרכזים של הספרס הם טוני פארקר המזדקן והפצוע, ודג'ונטה מארי המבטיח אך חסר הניסיון, מילס מביא ניסיון ומהווה מעין תעודת ביטוח בעמדת הפוינט גארד. הספרס גם החתימו  את רודי גיי', עבור 17 מיליון דולר לשנתיים, כאשר השנה השנייה היא "אופציית שחקן". גיי נפצע בעונה שעברה בגיד האכילס, פציעה שיכולה לפגוע קשות ביכולותיו של שחקן לטווח הארוך, אך גם ככה ההחתמה שלו היא בגדר low risk-high reward.

החוזה של גיי נחשב נמוך, ואפילו אם ישחזר חלק מהיכולת שלו הוא ייתן לסאן אנטוניו אופציה נוספת לשחקן התקפה משובח בעמדת הפורוורד. עם גיי בסגל, הספרס יכולים לפנטז על הרכבי סמול בול של גיי ו/או לאונרד בעמדה מספר 4 – אפשרות שיכולה לגוון את משחק ההתקפה של סאן אנטוניו לעומת העונה שעברה.

היבט חיובי נוסף הוא כמובן חזרתו של מאנו ג'ינובילי לעונה נוספת. לא נראה לי שצריך להרחיב עוד בסוגיה הזו – כל דקה נוספת של צפייה בגאון הארגנטינאי, גם מעבר לשיאו, הינה זכות עבורנו.

הרע – האובדן של ג'ונת'ון סימונס והחוזה החדש לפאו גאסול.

סימונס, שהגיע לסאן אנטוניו ול-NBA בגיל מאוחר יחסית ולאחר מסע חתחתים מרגש, הראה לא מעט ניצוצות בעונה שעברה, בעיקר בפלייאוף מול יוסטון וגולדן סטייט. הוא היה השחקן הטוב בספרס מול הווריורס לאחר פציעתו של לאונרד, והוכיח את יכולותיו כסטופר הגנתי מול ג'יימס הארדן בסדרה מול הרוקטס. הספרס לא היו חייבים להחתים את סימונס, אך הקבוצה שכן החתימה אותו, אורלנדו, עשתה זאת ב"מחיר מבצע" – 20 מיליון דולר לשלוש שנים – הרבה מתחת להערכות השוק שלפני תקופת הפרי אייג'נסי. העובדה שהספרס יכלו בתחילת הקיץ להשוות כל הצעה עבור סימונס שהיה "שחקן חופשי מוגבל", רק הופכת את עזיבתו לתמוהה יותר.

לאחר שסימונס לא הוחתם מחדש, וללא החתמה של כוכב כגון כריס פול, נראה היה שאוהדי הספרס לפחות יכולים להתנחם בעובדה שסאן אנטוניו שומרת על גמישות לקראת קיץ 2018, בו הקבוצה אמורה להחזיק בהמון מקום מתחת לתקרת השכר, עם תום חוזהו של פארקר והסיום הצפוי של חוזיהם של למרקוס אלדרידג', דני גרין ורודי גיי (שצפויים לא לממש את אופציית השחקן בחוזה שלהם). חוזה נוסף שאמור היה להסתיים ב-2018 הוא חוזהו של פאו גאסול, לו הייתה אופציית חוזה לעונת 2017-2018 בגובה 16.2 מיליון דולר. גאסול החליט שלא לממש את האופציה שלו, תחת ההנחה שהספרס ישתמשו בגמישות שהוא נותן להם על מנת לחזק את הקבוצה באופן משמעותי – הוא בפועל אפשר לסאן אנטוניו להחתים שחקנים חופשיים ואז להחתים את גאסול על חוזה חדש לאחר מכן. הספרס נראו כמי ששוב הצליחו לשכנע ווטרן לוותר על כסף כדי לבנות קבוצה שמתמודדת על האליפות. אלא שכעת מתברר שהספרס הבטיחו לפאו תמורה נאה מדי עבור אי-מימוש האופציה לשנה הנוכחית.

גאסול הולך להרוויח 48 מיליון דולר בשלוש השנים הבאות – מה שאומר הוא יהיה זכאי בערך ל-16-17 מיליון דולר גם בעונת 2018-2019.  המשמעות בפועל היא שסאן אנטוניו תשלם עבור שחקן מזדקן בן 38 חוזה גבוה מערך השוק שלו, וזה כסף שייחסר לספרס שירצו להביא שחקנים צעירים טובים יותר מסביבו של קוואי לאונרד. אם לספרס לא הייתה אינדיקציה חזקה ששחקן בקליבר של פול הולך לחתום אצלם (כפי שלא היה להם, שכן פול כפה על הקליפרס להעבירו בטרייד לרוקטס) – הם היו צריכים להגיד לפאו שאם הוא לא מתכוון לוותר על כסף לטובת הקבוצה, הוא מוזמן לממש את אופציית השחקן שלו ולרדת מה-payroll בסוף עונת 2017/2018.

בקיצור – הספרס לא שילמו מחיר זול יחסית עבור שחקן שנראה היה שעדיין לא מימש את מלוא הפוטנציאל שלו, והתחייבו לשלם כסף רב מדי עבור שחקן מזדקן, ללא קבלת תמורה טובה מספיק עבור "הוויתור" שגאסול עשה עבור הקבוצה ועם פגיעה משמעותית בגמישות העתידית של הקבוצה.

הלא ברור – לא מספיק שיפור בשנה הנוכחית, ופגיעה חמורה מדי בגמישות לשנה הבאה.

נראה שהספרס לא הצליחו לחזק את עצמם מול הווריורס באופן משמעותי, ובנוסף פגעו ביכולת שלהם לבנות את הקבוצה מחדש ב-2018. בצד החיובי, סאן אנטוניו עדיין צפויה להיות בין 4-5 הקבוצות החזקות במערב גם בעונה הבאה. למועדון גם מספר שחקנים צעירים (מארי ודיוויוס ברטאנס) והחתמות מעניינות (ברנדון פול, שהגיע מאפס פילזן) שאולי יוכלו לקבל תפקיד מרכזי יותר בעונה הבאה ולהוכיח את עצמם מעבר למצופה. בתור אוהד של המועדון, אני יותר מאשמח לאכול את הכובע – ולראות את פופ וחבורתו גורמים לי לשוב ולתהות למה העזתי לבקר את הספרס.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 97 תגובות

  1. תודה.
    קשה לנקוט עמדה כל עוד הסגל לא סופי, אבל נראה שספרס נחלשו. מניח שכרגיל הם יהיו קבוצת עונה סדירה טובה. כנראה עם ביתיות בפלייאוף, אבל לא רואה אותם מתקדמים מעבר לחצי גמר אזורי או מתאגרים את יוסטון או אוקלהומה בלי שדרוג רציני. על מאבק בלוחמים הס מלדבר.

    1. אם הקיץ הזה היה בגדר לקחת צעד אחורה בשביל שניים קדימה – זה לדעתי היה יכול להיות מובן (לאור הדומיננטיות של הווריורס וההימורים שלקחו קבוצות אחרות במערב). אבל לקחת צעד אחורה השנה וגם להיתקע עם חוזה שמן מדי עבור גאסול, שהוא עדיין שחקן נחמד אבל מעבר לשיאו, זה מה שהופת את הקיץ הזה למאכזב בעיני.

    2. הלכת רחוק מידי למעט הלוחמים אין אף קבוצה ברמה של הספרס. כריס פול הוכיח בסדרות מול הספרס שהוא לא נשק שובר שיוויון . עוד שחקן טוב וזהו. חוצמיזה לגעתי הוא והארדו לא יסתדרו

      1. כריס פול שהצטיין בסדרה האחרונה מול הספרס ואף קלע את סל הניצחון הוכיח דווקא שם שהוא לא נשק שובר שוויון?

  2. תודה על הפוסט

    לדעתי הספרס התנהגו ברשלנות הקיץ הזה ונשארו עם אותן בעיות

    פארקר " האקס של " בירידה , מילס " עאלק אוסטרלי " לא רכז הוא יותר סקורר , מארי בוסר וחסר נסיון ומול סוללת הגארדים הדומננטיים בשאר קבוצות הליגה הם במינוס גדול

    רודי העליז בגדר תעלומה אחרי הפציעה הקשה וגאסול הבכיין פנסיונר עם חוזה שערורייתי !!

    גם מאנו " אבו קרעה " מזמן אחרי השיא ואי אפשר לסמוך על ההבלחות שלו פה ושם

    וסימונס החמדן בכלל לא פה

    בל נשכח האיש והאגדה למרקוס " אני עושה במכנסיים במאני טיים " אולדרידג

    אז נשארנו עם התקווה היחידה קוואי " הבולדוזר " לאונרד

    יכול להיות שאחרי כמה עונות יפות נראה את הספרס מחוץ לטופ 4 במערב עם כל ההתחמשות המאסיבית של המערביות

    1. סימונס חמדן? זה הדבר הכי הזוי ששמעתי. הבן אדם אשכרה שילם מכיסו כדי להגיע למבחנים לקבוצת NBA. היה יכול להרוויח בוכטות באירופה אבל התעקש על להישאר ולנסות עד הסוף. בסוף יצא שהצליח להרוויח מההתעקשות שלו. הספרס בכיף היו יכולים (וצריכים) להשאיר אותו גם בכסף שקיבל לבסוף.

    2. סימונס יהיה בן 28 כאשר העונה תתחיל.
      הוא הרוויח בקריירת ה-NBA שלו קצת פחות מ-2 מיליון.
      אז לצפות ממנו לוותר על ההזדמנות שלו לדאוג לעתידו, ולכנותו "חמדן"?

    3. בושי מה שאתה מתאר לא שונה בהרבה מהשנה של הספרס וזה הביא אותם עד גמר אזורי…. מה שכן כל מי שסביבם ובעיקר התאנד'ר ויוסטון התחזקו מאוד והם תקועים במקום אלא אם לפופ וביופורד יש איזה שפן סתרים בכובע. מצטרף לאפלטון וגיא בדעה על סימונס, הוא ממש לא חמדן ובטח לא במחירים שעפים בשני הקיצים האחרונים ששחקנים בסדר גודל שלו הרוויחו יותר מזה. 6 מיליון ומשהו לעונה שהוא מרוויח לגמרי הגיוניים.

      1. ההחלטה היחידה שסימונס יכל לקחת, בגלל מהלכים בשוק לא נשאר כסף לחוזה גדול יותר בשבילו. לדוגמא – אנדרה רוברסון מאוקלוהומה, שחקן הגנה מעולה ממש, אבל בלי קליעה ובעיה גדולה מאוד מהעונשין, מקבל 30 מיליון לשלוש שנים. במצב הנוכחי: הגיל שלו והעדר חוזים משמעותיים קודמים, הוא היה חייב לקחת את הכף המובטח הגבוה ביותר שניתן לו מכל קבוצה, מה שמאפשר לו להבטיח את העתיד הכלכלי שלו ושל משפחתו.
        בנוסף, נראה לי שפופביץ לא בדיוק מסתדר איתו והחוזה הנמוך על גיי, שהוא סקורר מעולה על אף החסרונות באינטלגנציית משחק, היה שווה בהרבה לקבוצה. מאפשר מעבר להרכב סמול בול כמו שכתבו, גם לשים את גיי כסקורר בחמישיה השניה ולאפשר לקוואי לנשום.

  3. תודה אחלה פוסט. גיי עוד יכול לצאת כהברקה. החוזה של גאסול באמת מוזר ואולי בזכותו פספסו אפשרות להביא את קיירי.

    1. לגאסול הייתה אופציה לעונה הקרובה,
      עליה הוא וויתר לבקשתו של פופ.
      לא שינה בכלל את יכולתם של הספרס להביא את קיירי.

      1. אם היו משכנעים את גאסול לחתום על פחות בשביל סיכוי לאליפות גם היה עוזר לספרס וגם לקליבלנד (במידה והיה מועבר בטרייד עתידי). גאסול ב10 מיליון לעונה היה חוזה סחיר ביותר שהיה יכול להיות משולב בטרייד על קיירי, וחוזה שמשקף את היכולת של גאסול הרבה יותר. החוזה שלו כמו שהוא הוא פשוט תקיעה.

        1. זו ביקורת שצריכה הייתה להיכתב בשנה שעברה.
          היה לגאסול חוזה חתום, והוא הסכים להתיר אותו לבקשת פופ.
          בשנה הקרובה הוא ירוויח את אותו הסכום שהוא היה מרוויח אם לא היה מוותר על האופציה.

          1. חשוב גם לציין – אין שום בעיה אם גאסול היה מממשאת האופציה המקורית שלו. זה כסף שהובטח לו וכו'. פשוט לתת 16-17 מיליון לעוד עונה לאחר העונה הזו, נראה כמו מחיר גדול מדי – בטח כשהספרס לא הביאו game changers בפרי אייג'נסי.

  4. היה צפוי קיץ קשה, והוא הגיע. אין הרבה הפתעות.
    ההחתמה של כריס פול היתה מההתחלה הנפצה של אוהדים בלי הרבה מושג. לא היה שום סיכוי ריאלי, לא קרוב לריאלי, אלא אם כן מוותרים על השדרה המרכזית של הקבוצה.
    הספרז לא נלחמו על ג'ונת'ון סימונס. זו החלטה מודעת. הוא לא היה מבוקש, בזמן שמספרי 2 יותר טובים מסתובבים בשוק (באטלר כמובן, רדיק, אפילו kcp). הספרז עוד הלכו וחתכו אותו. פופ כנראה מבין מה שאנחנו לו – אני קיוויתי שסימונס יהיה גארד לעתיד. לא יקרה.
    דדמון היה לונג-שוט, הוא היה פרי אייג'נט, שהלך לקבל את ה-7 מיליון בעונה שלו אצל אטלנטה. האובדן הכי צפוי. ובכל זאת חבל.
    רודי גיי הוא, לטעמי הלא אובייקטיבי, ההחתמה המצוינת של הקיץ. כל זה בהנחה שהאיש במצב תקין לגמרי. עוד גוף לזרוק על דוראנט, באק-אפ לעומס של קוואי, יצרן נקודות מוכח.
    מצבת הגבוהים לא מזהירה. פאו חזר כמובטח אבל בחוזה רע מאוד. דיוויד לי – אין לי מושג האם נשאר. והעיקר, החוזה הלא סחיר של למרכוס אולדריג', שאני לא רואה מישהו לוקח.
    כל היתר – נותר להיות אופטימיים. עונה של חילופי משמרות, עם DM כמס' 1 בהרבה דקות, ועם יתר הצעירים מקבלים דקות. ומכיוון שאלה הספרז, להישאר במעקב על התואר.
    כל הליגה נמצאת הרבה מתחת לגולדן סטייט. ואם להיות כנים – כל הליגה מחכה לפציעה של דוראנט, או של סטף קארי. רק זה יפתח שמץ של סיכוי לאליפות. ואם זה יקרה – להיות שם בסביבה, יחד עם יוסטון, אוקלהומה, אולי גם הקאבס או בוסטון. בהינתן מצב כזה, לספרז סיכוי טוב כמו כולן.

    1. לספרס יסודות טובים (קוואי, פופ וכו') ולכן הם צפויים להמשיך להיות טובים גם הלאה. לגבי פול, בהינתן שהוא היה מוכן לוותר על לא מעט כסף השנה כשלחץ על הקליפרס להעבירו ליוסטון, אין סיבה שלא יכל להשיג את אותה תוצאה עם סאן אנטוניו, לו היה מעוניין בכך. הוא בחר אחרת, וזו זכותו כמובן, אבל זה לא נכון שזה לא היה ריאלי (שוב, לאור העובדה שפול היה מוכן לממש אופציית השחקן שלו ולוותר על כסף – מסכים איתך שלו היה הולך לפרי אייג'נסי זה היה יכול להיות יותר קשה).
      סימונס הוא כמוב לא ברמה של באטלר, שלא היה בשוק אלא הועבר בטרייד. המחשבה הייתה שהוא יוכל להמשיך להיות שחקן בתוך המערכת של הספרס, אולי עם קצת יותר אחריות/דקות משחק, עקב ההזדקנות של מאנו למשל.
      דדמון נתן אחלה עונה רגילה, אבל מכיוון שיצא מהרוטציה בפלייאוף, מובן למה החליטו לא לשלם עליו.
      ההחתמה של גיי אכן יכולה להאיר את הקיץ הזה באופם יותר חיובי – העיקר הבריאות.
      ההחתמה של גאסול היא המכשול האמתי כאן – היה נראה שסאן אנטוניו ממקמת את עצמה טוב לקראת שנה הבאה – שזה אולי הקיץ האחרון בו ניתן יהיה לחזק את הקבוצה לפני שקוואי ייקבל העלאת חוזה משמעותית ב-2019 (תוך החנה שיישאר).

  5. הסגל נראה לי סגור.יש כבר 15 שחקנים
    טוני פארקר
    פטי מילס
    דרק וייט
    דגונטה מארי
    דני גרין
    ביירן פורבס
    ברנדון פול
    מאנו גינובילי
    קוואי לאונרד
    קייל אנדרסון
    רודי גיי
    למרכוס אולדרידג
    דייויס ברטנס
    פאו גאסול
    גופרי לאוורן

    המערב השנה חזק בצורה יוצאת דופן.אלו לא רק השלוש קבוצות שהזכרת אלא גם מיניסוטה שמעמידה חמישייה של
    טיג
    וויגינס
    באטלר
    גיבסון
    טאונס

    ועוד יש דיבורים על וויגיס ושחקן ספסל תמורת קיירי איירוינג מה שישפר אותם עוד.
    פורטלנד עם לילארד מקאלום והפעם עם נורקיץ שמהרגע שהצטרף אליהם באמצע העונה שעברה היה להם את אחד המאזנים הטובים בליגה.לפני הפלייאוף הוא נפצע.
    אלו לפי דעתי יהיו הטופ 5 במערב

    יש עוד קבוצות טובות כמו קליפרס דנבר ניו אורלינס אם יתחבר שם וממפיס שלדעתי חזקו את הצוות המסייע סביב קונלי ומרק גאסול

    סן אנטוניו יאבקו על מקום שישי לדעתי ובכל מקרה יודחו בסיבוב הראשון.הם יפסידו או לוורירס או ליוסטון או לאוקלהומה בסיבוב הראשון.

    גינובילי למרות משחק ענק נגד יוסטון בפלייאוף הוא כבר די גמור כנל גאסול ופארקר

    הציפייה שלי שפופ יגרום לעליית מדרגה של מארי וברטונס ו פיתוח אחד מהשחקנים החדשים כמו פורבס ופול

    1. מה גם שבספרס עונה אחרי האליפות שלהם ב 14-15 סיימו במקום השישי אז זה לא מופרך שגם הפעם יהיו מחוץ לטופ 4 במיוחד שחוץ מקוואי יש להם או שחקנים אחרי השיא או שחקנים לפני השיא

      1. ב-2015 הספרס ירדו מהמקום השני לשישי משחק האחרון של העונה – וגם זה בגלל חלוקת ה-divisions של ה-NBA (היו בשוויון עם ממפיס במאזן החמישי במערב.)
        לרוב הספרס מסיימים ב-4 הראשונות וגם הפעם זה הימור סביר. האם אפשרי שאוקלהומה, יוסטון, מינסוטה ואפילו פורטלנד יכולות לעבור ייתכן (אם כי הסיכויים של פורטלנד לא גבוהים בעיני, למרות נורקיץ'). השאלה אם כל ה-4 יעברו את הספרס ביחד. הקבוצות האלה עשו שינויים משמעותיים, צריכות לפתח כימיה בין כוכבים חדשים, ולא ברור האם כולן יעשו זאת בצורה טובה כפי שנראית על הנייר. בקיצור, לפחות בעונה הרגילה להעריך על סאן אנטוניו בין ה4-5 הראשונות נשמע לי כמו מחשבה סבירה בהחלט.

    2. הספרז עשו 61 נצחונות, לכמה אתה מדרדר אותם, ועל סמך מה?
      יוסטון היחידה שהיתה קרובה איכשהו. יש לה כריס פול – שילוב שטעון הוכחה – והיא איבדה תמורתו הרבה מהשלד שלה.
      פול ג'ורג' שווה לאוקלהומה עוד 15 נצחונות בעונה? ג'ימי באטלר וג'ף טיג שווים עוד 30 נצחונות בעונה? שיגיעו קודם לפלייאוף.
      הקליפרס הם ניסוי מעניין בלי כריס פול, הרבה חלקים חדשים, יכולה להיות הסוס השחור של העונה – או אכזבה מהדהדת. יוטה נחלשה כמובן, ממפיס לא התחזקה באיזשהי צורה, דנבר ופורטלנד ישמחו להגיע לפוסט-סיזן.
      המערב התחזק בכמה שמות אבל תכלס, אין תחרות לגולדן סטייט, למעט כוח עליון. אז אולי השנה, זאזא יפצע אחד משלהם, ולא את קוואי. שיהיה קצת צדק.

          1. הפציעה של קוואי צריכה לשבת על פופ, לא על זאזה. כששחקן מדדה על רגל אחת ויותר לטיפול כאשר הקבוצה שלך מובילה ב20, תוריד אותו לספסל

  6. השחורדיני הזה מסתכל לעתיד , הוא עזב מועדון מוכח ויציב כמו הספרס בשביל לנפח סטטיסטקות במועדון פח כמו אורלנדו ואז יעלה את הערך שלו ואז יקבל חוזה שמן יותר !! הוא לא רוצה להיות בורג רביעי חמישי במערכת של הספרס

    זכותו

    הבנת את כוונתי מר אפלטון היאכטונר ??

  7. פוסט מעולה, תודה

    באמת לא ברור מה הנחה את הספרס, כרגע נראה שהם נחלשו. בפועל הם החליפו את סימונס בגאי, שהוא הימור ושחקן הגנה פחות טוב. כמו כן, הם לא התחזוקה בעמדת הרכז, חיזוק מתבקש מזה מספר שנים.
    מקווה לאכול את הכובע, אבל אני מהמר שהספרס השנה לא מסיימים בשלושת הראשונים במערב

  8. הרבה ביקורת נכתבת על הספרס.
    אני חושב שהם התבוננו על שוק השחקנים החופשיים והבינו שהשנה זה לא הזמן ללכת "בגדול".
    בשנה הבאה לאלדרידג' סעיף יציאה מהחוזה, וכך גם לדני גרין.
    ניחוש מלומד שאלדרידג' יבחר לצאת מהחוזה משמעותו שהספרס יוכלו אולי להתחרות מחדש על שמות גדולים בשוק השחקנים החופשיים.

    החוזה של גאסול משפיע הרבה על יכולות התמרון בשנה הבאה –
    אם הוא לא היה חותם על חוזה חדש, אז הקאפ הולד בשנה הבאה היה גדול בהרבה בגלל זכויות הבירד המוקדמות עליו.
    במצב כרגע, הסכום של השנה הבאה הוא 16 מיליון.

    בכל הנוגע לג'ונתן סימונס –
    הספרס הבינו כנראה שהוא לא שווה את הסכום שקבוצות מתחרות הציעו לו.
    בשנה האחרונה הוא קלע פחות מ-30% מהשלוש, בכדורסל של היום זו בעיה.
    אני משוכנע שעבור סכום נמוך יותר הוא היה נשאר,
    אבל זו הייתה ההזדמנות שלו להרוויח. שיהיו לו לבריאות. (באמת, לא בציניות)

      1. לדעתי פופ חושב שגאסול שווה את הכסף.
        אם אלדרידג' עוזב בשנה הבאה, גאסול הופך למשמעותי יותר.
        כאמור –
        אם גאסול היה מממש את החוזה העונה, אז הקאפ הולד לו בשנה הבאה היה גבוה בהרבה מה-16 מיליון שהוא ירוויח.
        וזה אומר שיכולים להיות להם 25 מיליון פנויים לבשנה הבאה,
        בלי הצורך לוותר על גאסול.
        אין עוד הרבה שחקני פנים שקולעים 50% מה-3…

        1. אני לא מתווכח על כך שלגאסול עדיין יש ערך, אם כי כאמור יש לו גם חסרונות שכנראה ורק יחריפו עם הגיל (למשל בהגנה). אבל הטיעון עם הקאפ הולד לא מחזיק מים. הספרס היו יכולים להכינס עם גאסול למו"מ בסוף חוזה, ואם הוא לא מרוצה מהמספר לוותר עליו ועל הקאפ הולד. גאסול בן ה-38 לא היה מצליח להשיג חוזה באזור של 16-17 מיליון דולר בקיץ הבא, וודאי כאשר לא מעט קבוצות תקועות עם חוזים רעים ומעט מקום מתחת לתקרה כתוצאה מהקיץ הקודם. קיצר, אם היה מממש את אופציית השחקן לספרס היה leverage עליו בקיץ הבא. באופן אישי, אני מעדיף 16-17 מיליון נוספים מתחת לתקרה (לאחר וויתור על זכויות החתמה) על האופציה של להבטיח לפאו עוד 16-17 מיליון דולר.

          1. את החישוב הזה, אני בטוח שפופ יודע לעשות.
            אף אחד לא מבטיח שבשנה הבאה גאסול היה חותם על אותו סכום, ובתזמון המתאים.

    1. החוזה של אולדריג' הוא צרה צרורה, ולמה שיעשה אופט-אאוט? מי ייקח אותו בסכום הזה? אנחנו תקועים חזק, למעט טרייד שיכלול שחקנים אחרים ואפשר יהיה לדחוף אותו. לא רואה את זה קורה.

  9. קודם כל, אחלה טור. אם יש עוד גולשים שמעוניינים לשלוח לי מאמרים יותר מאשמח, שלחו ל-weinberg9899@gmail.com.

    מבחינת הספרס, אני מסכים שזה קיץ מאוד חלש שהיה מקבל הרבה יותר ביקורות אם היה של אורלנדו, ניו אורלינס או קבוצה שהיא לא סן אנטוניו (אבל הם קיבלו את התדמית שלהם בצדק).

    לפני הקיץ המטרות, לדעתי, היו להחתים רכז בעל שיעור קומה גבוה (מה שלא יצא לפועל בסופו של דבר) ומחליף טוב לקוואי. רודי גיי אולי עונה על הדרישה השנייה – הוא יוכל לשחק ליד לנארד לא מעט, ואם הוא באמת מוכן להיות שחקן טוב בקבוצה מנצחת ולא סתם גאנר הוא וואחד הברקה. הוא גם יכול להיות סקורר משמעותי בדקות בהן קוואי נח או סתם פצוע.

    אבל, מלבד גיי וג'ופרי לוברן (החתמה שיכולה להתברר כחכמה, אבל ממש לא גיים צ'יינג'ר), הספרס לא החתימו אף שחקן חדש ואיבדו את דדמון וסימונס. זה כנראה אומר שפופוביץ' מתכנן להפוך את אחד משחקני קצה הספסל של השנה שעברה למשהו משמעותי – פול ופורבס הימורים טובים, וגם מארי, אולי לצד מילס.

    חוסר ההחתמה של ביג-מן שיכול להגן על הטבעת תהיה בעוכריהם. בטח יביאו מישהו במחנה האימונים, או שינסו איזה מהלך אחר – אנדרו בוגוט עדיין פנוי, למשל.

    1. תודה על הפרסום. גם שנה שעברה הספרס שיחקו בלי דדמון – שהיה הביג מן ההגנתי הטוב ביותר שלהם בעונה הרגילה. אין ספק שעוד אתלטיות בקו הקדמי יכולה להועיל להם סה"כ

  10. אני גם לא אוהב את ההחתמה של גאסול, אבל עדיין יש 3 דברים בטוחים בחיים-מוות,מסים והספרס מנצחים 50 משחקים כל עונה. קונטנדרים הם לא, אבל עדיין יהיו אחת הקבוצות הטובות במערב.

  11. תהיו לי בריאים, אוהדי הספרס.
    אתם קבוצת האוהדים המפונקת ביותר שיש…

    ב-2 העשורים האחרונים אתם כל הזמן בפלייאוף, תמיד תחרותיים.
    ברבע מהמקרים, סיימתם את העונה עם אליפות.
    יש לכם אולי את גדול המאמנים,
    וצוות מקצועי שיודע להוציא מים מהסלע,
    ואתם מקטרים…

    אתם צריכים איזה עשור עם הסאנס בשביל לקבל קנה מידה!
    אפילו את אוהדי הלייקרס אתם מאירים באור חיובי –
    הם תמיד משוכנעים שהנה, השנה, הם חוזרים לעניינים…

    (נכתב על ידי אוהד סאנס אכול קנאה…)

    1. אין ספק שאוהדי הספרס מפונקים. מה שכן, מי שאהד את הספרס עוד בעשור הקודם חטף הרבה על כך שזו קבוצה "משעממת", והיום אנחנו נהנים מהפירות. בכל אופן, מאחל לסאנס הצלחה – קבוצה עם אחלה פוטנציאל עתידי.

      1. אין ספק שאנחנו מפונקים. אבל ככה אוהד צריך להיות.
        ביום שנוותר על שאיפות האליפות ונסתפק בעוד עונה של 70% נהפוך לחברי הסתדרות מזד***

  12. תודה יובל. אני קורא את התגובות והאמת שאני נדהם,המקום הכי נמוך שנותנים להם זה מקום שישי(גם אני חושב שאין סיכוי שירדו משישי) וראבאק הם עושים את זה כבר מעל ל20 שנה.פשוט תופעת טבע מדהימה בכל ענף ספורט כלשהו .מדהים פשוט מדהים.
    לגבי גאסול אז באמת שזה לא מובן.מילא חוזה לשנתיים אבל למה באמת ל3 שנים? לדעתי הסיבה היא כנראה שהיה הסכם ג'נטלמני בין פופ לגאסול שאם גאסול יוותר על האופציה שלו וסן אנטוניו לא יצליחו להביא את מי שהם רוצים הוא יתגומל

  13. מסכים עם הנאמר. קצת חמוץ הקיץ הזה של ס.א. (מי אמר קיירי שיהפוך אותו למתוק מתוק).
    לא ראיתי שהחשיבו פה מספיק את פורבס במצבת הפוינט. הבחור התפוצץ בליגת הקיץ ברמות גבוהות מאוד. תוסיפו את שאר הגארדים ויש לכם קונגרס גארדים רעב, אתלט, רב גוני, שיכול ללחוץ על הכדור הרבה דקות. מזכיר לי את הפיתרון של שיקאגו הגדולה לאין-סנטר שלה.

    עדיין לא רואה קבוצה במערב מלבד ג.ס. שלוקחת את ס.א. בסידרת פלייאוף.
    גם יוסטון וגם אוקלהומה הם ניסויי עונה רגילה סופר מעניינים ומהנים, אבל כישלונות פלייאוף מהדהדים לדעתי. אף אחת מהן לא עושה גמר מערב בלי פציעות משמעותיות אצל היריבות.

    זו דעתי בלבד, כמובן.

  14. לא הייתי ממהר להגיד שהקיץ הזה היה מאכזב. עוד פעם לא היו שמות גדולים שנחתו, אבל רוב המהלכים היו נכונים. ההחתמה של רודי גיי תוכל לתרום המון בהתקפה כמו שאמרת, כולנו יודעים מה מילס שווה (ואל תתחילו להגיד שמילס לא באמת רכז, כי בשיטה של הספרס לא חייבים פליימייקר, אלא אחד שיודע לעשות מה שהמאמן אומר) וכמובן, Manu gonna Manu. הקבוצה הציעה לסימונס חוזה, והוא לא רצה לחתום עליו ממניעים שונים (יותר כסף מבאורלנדו, אגב). דדמון היה צפוי לעזוב, וזה קצת אכזב אותי כי אהבתי אותו. ההחתמה של פאו הזויה לגמרי לצערי. 16 מיליון לעונה? באמת? הוא יכל לחתום על 8-9 לעונה וזה היה חוזה לגיטימי! מהלך מוזר.
    עם זאת, הייתי נותן לקיץ הזה ציון -B. די בינוני, אבל לא מאכזב.

      1. הצעד של גאסול הוא מה שהפך את ה-offseason למאכזב. הגמישות של הספרס לקיץ היה נכס חשוב לקראת השנים הבאות. אם קיירי יגיע, וכמובן שאני לא מדבר על חבילה שכוללת את קוואי, זה מן הסתם קיץ חיובי יותר.

        1. היו שמועות שהם מתכננים להציע לו 9 מיליון בתחילת עונת השחקנים החופשיים,
          אבל בסופו של דבר הם לא נתנו לו שום הצעה.

        2. הציעו לו 27 מיל׳ לשלוש שנים, הסוכן חשב שזה רע בשביל סימונס ובעיקרון לא נתן לו להחליט ופשוט דחה את ההצעה לבדו.

          1. מה שאני מחפש זה את ההיגיון. אם הספרס היו מוכנים לתת לו 9 מיליון לעונה אז למה הם משכו את הקוואליפינג אופר?

  15. אני מת "להיכנס" בספרס אבל לא יכול.
    יותר מדי פעמים קברו אותם והם יצאו מזה.
    בנוסף, אני די מקבל את הגישה של בוא נתגמל שחקנים שהיו נאמנים למועדון והם חלק מהזהות שלה גם אם זה אומר שלא רצים באמוק לאליפות- ראו פטי מילס, פארקר, גאסול, ג'ינובילי.

    בתכלס יש לספרס אוסף שחקנים שחוץ מהם אף אחד לא רוצה אותם מה שמקשה עליהם עוד יותר לבצע טרייד שירענן את השורות.

    1. גאסול שיחק בספרס עונה אחת – לא מדובר בסמל כמו טוני פאקר שהגיוני לתגמל. אם ז ההסכם הג'נטלמני שהוא היה מוכן לאפשר למועדון, לא היה צריך לתת לו אותו. אני לא מאשים את פאו – הוא עושה מה שנכון עבורו וזה כמובן לגיטימי. פשוט סאן אנטוניו לדעתי לא הצליחו לעשות את מה שנכון עבורם בסיטואציה מולו, והיא לא עשתה כן. אם פאו היה חותם על 3 שנים ו30 מיליון דולר נניח – אז הייתי מבין את ההיגיון.

  16. יובל תודה רבה, אחלה מאמר.
    מסכים עם הניתוח שלך ועם התגובות.
    כמובן שיש חשש שנאכל את הכובע, ובסוף יתברר שפופ צדק וכולנו טעינו/לא הבנו מה הוא עושה, אבל בכפוף להסתייגות הזו, העניין העיקרי שמפריע לי הוא שלא ראינו צעדים שמראים על רצון לאתגר את הלוחמים.

    גם יוסטון וגם אוקלהומה משדרות שהן במשחק הזה, אולי יצליחו ואולי לא, אבל לשם הן מכוונות. אני ציפיתי שהקיץ הזה יתנהל לאור לקחי גמר המערב – מה צריך לעשות כדי להגיע לאותה נקודה בשנה הבאה עם סיכויים טובים יותר לנצח. אז את רודי גיי כיצרן נקודות בנוסף לקוואי ואולי במקום אולדריג' המשתנק אני מבין. גם החזרה של מאנו משתלבת כאן, אבל כאן בערך זה נגמר – לא היה טרייד על אולדריג', לא הגיע פוינט גארד, סימונס המבטיח הלך, וגאסול, שבאמת לא כיכב בסדרה מול הלוחמים, נשאר בחוזה מפלצתי. האם אפשר להגיד ששיפרנו את הסיכוי להפתיע את הלוחמים? אני בספק. ואם כל הכבוד לחמישים נצחונות בעונה ועשרים הופעות פלייאוף, אלו לא מטרות חשובות במיוחד, לדעתי כמובן. כמו שאומרים באמריקה
    We strike to win
    אני לא רואה את זה אצל הספרס הקיץ, וכן רואה אצל אחרים.

    1. אם הספרס היו ארגון שיודע להסתכל רק מתחת לאף שלו, הם לא היו הספרס…

      טרייד בכוח, זה בדרך כלל טרייד גרוע.
      לפעמים השוק לא מתאים, ואז פשוט צריך לדעת לשבת על הידיים, ולהתאפק.
      ארגון עם הצלחה מתמשכת של כל כך הרבה שנים עכול להצליח רק אם הוא יודע למכור ביוקר ולקנות בזול.

      השורה התחתונה?
      תסמכו על הקבוצה שלכם!

      (יש!
      הצלחתי!
      כתבתי את התגובה עם הכי הרבה קלישאות!…)

  17. אני עצבני רצח מההתנהלות הזאת של הספרס, הכותרת לפוסט שלי היתה אמורה להיות חריפה יותר:
    "הסתיידות עורקים קטלנית"

    שלא תבינו לא נכון. הספרס ימשיכו להיות בטופ 4 של המערב, ייגעו ב- 60 ניצחונות ואולי ישחזרו את גמר המערב.
    גם OKC וגם יוסטון למרות החיזוק שלהן (וזה שעוד צפוי) אינן חפות מחולשות שפופ יידע לנצל.
    אבל ברור לכולם, שטבעת לא תהיה גם השנה.

    כשמנתחים את הספרס ב- 20 השנים האחרונות רואים ארגון שכמעט לא לוקח סיכונים:
    – את דאנקן הם קיבלו כמס' 1 (אחרי וואנקינג מטורף)
    – את פארקר ומאנו הם קיבלו מבלי שהיו צריכים לקחת איזשהו סיכון
    – הפעולה הכי נועזת שלהם היתה להחליף שחקן מס' 6 ברוטציה שלהם (היל) בבחירה מס' 15 במקום 20 ומשהו

    הספרס הוא אחד מהארגונים הכי שמרנים שאני מכיר.
    פופ מקפיד לא לתת לרוקיז יותר מדי דקות ומשאיר אותם על אש קטנה.
    הם מקפידים שלא לתת לשחקנים החופשיים שלהם יותר מדי תוספת
    ומעדיפים ללכת על המוכר: מילס, פאו, גאי
    שחקנים שכולם נמצאים מהצד השני של הגבעה.
    במיוחד חבל לי על מאנו שגמר עונה עם טיפות דלק אחרונות בהופעה הירואית.
    לכולכם הרי ברור שהוא יעבור בשנה הקרובה שנה קווין גארנטית (בדיוק כמו פאו בעוד שנתיים).

    ומה עם הצעירים:
    הפסדנו את סימונס התרופה שהיתה אמורה להיות לקליי
    אבל האם פורבס, מוריי וברטאנס יקבלו הזדמנות כמו שמגיעה להם?
    מישהו סופר את דרק ווייט אחד הרוקיס המעניינים של הדראפט הנוכחי. בחור בן 22 עם בגרות נפשית שיכול להותיר את חותמו בליגה עם סיפור חיים מדהים.

    מה עתיד של הקבוצה? מה החזון של הקבוצה? לאן היא הולכת?
    מתסכל. מאד מתסכל.

    1. מבין אותך ואפילו מסכים עם הרבה, אבל זו המשמעות של תקופת מעבר. וטוב שהיא מגיעה כשיש מעל את המפלצת מהמפרץ – ואיך אמר טונה – גם זה יעבור.

  18. איזה אתר נחמד ותגובות יפות !!!
    נעים מאד לכולם, ובתור אוהד של הספרס בעשרים השנים האחרונות חייב לומר שציפיתי לקיץ חם יותר בשוק השחקנים, אבל התבדיתי. אולי זו ההודעה של הקבוצה ערב הדראפט שהם שמים את למרכוס על המדף עבור בחירת דראפט גבוהה, מהלך שלא הביא קונים וההודעה שיוותרו על גרין. לבסוף, השלד נשאר. על פניו, סיום העונה החמצמץ עקב הפציעה של קוואי השאיר בי תחושה שכן אפשר היה להילחם בווריורס אבל בינינו, הסיכויים לכך קלושים. כולם ראו שלמרכוס לא יכול להוביל את הקבוצה, גרין לא פגע מבחוץ והאמת, מילס היה חושך בפלייאוף וסיים באחוזים מחרידים כמעט ללא תפוקה התקפית. אז אולי פופ חושב שעם כ'"כ הרבה שינויים אין טעם לפרק את הקבוצה אלא לחכות לקיץ הבא ולבנות קבוצה מותאמת יותר. לשם כך, הוא יכול להתחיל בשלבי בנייה, לקדם את מארי ופורבס, ברטנס בעמדה 4 וכמובן לבדוק את ההשתלבות של גיי. אלו לא מהלכים שליליים דווקא ולכן הויתור על סימונס ודדמון לא מפתיע. לגבי גאסול, יכול להיות שאחרי עונה בינונית פלוס פציעה, יש חשיבה להכניס אותו יותר לעניניים ולכן צריך לחכות ולראות אם הוא שווה את המחיר. אז מה יהיה בשנה הבאה ? אם כולם בריאים אפשר לתת שוב עונה של 50+ ולחכות לפלייאוף …. בהצלחה

  19. קיץ נוראי.
    רודי גיי זאת החתמה נחמדה, אבל כתוספת, לא בתור ההחתמה הראשית של הקיץ.
    מילס ומאנו זה טוב, אבל הראשון לא באמת רכז, והשני יכול לשחק גג 10 דק' בערב (פחות בבק טו בק).
    סימונס, חבל שהלך, אבל פחות קריטי לדעתי.
    דדמון, בסכום שקיבל באטלנטה היה אפשר להשאיר אותו, פספוס.
    גאסול, החתמה זוועתית, באמת שאני עדיין מחפש את ההיגיון מאחוריה.

    עם ההתחזקות של יוסטון והרוקטס, אני בספק אם הספרס יהיו עם יתרון ביתיות בפלייאוף הקרוב.

  20. יופי של מאמר. נהניתי לקרוא. הכל כבר נאמר בפוסט ובתגובות. רק שתדעו שתוכנית פכ"מ אליה משתייך יובל היא תוכנית מיוחדת של האוניברסיטה העברית שמיועדת לחבר'ה מוכשרים. נדמה לי שראשי תיבות פכ"מ= פילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה.

  21. מאמר מצויין. אני הוא "המבקר מסתכן בלהיראות כמו אידיוט מושלם בעוד שנה או שנתיים מהיום, אחרי עוד עונה מוצלחת מהצפוי של הספרס" ואני לא לומד את הלקח.

    1. ה NBA היא היום בראש וראשונה ליגה של שחקנים. אבני היסוד של הספרס היו טים דאנקן והארגון היה האבן שנוספת שתמכה בדנקן באופן מושלם.
      עכשיו שדנקן עזב הספרס ואם כל הכובד לקוואי הוא לא תחליף לדנקן, אנחנו נראה ספרס פגיעים יותר וחסרים חלק מהמרכיבים לאליפות.

      לגבי הצעדים בקיץ בואו ניתן קרדיט לארגון הכדורסל הכי טוב ב 20 השנים האחרונות שהם יודעים מה הם עושים לפחות עד שלא יוכח אחרת

    1. הספרס היו רחוקים פציעה של קוואי מלהבין אם הם מועמדים לאליפות. פאקינג איי הם הובילו ב – 20!!! קוואי מראה שהוא יכול להיות קובי בריאהט שיהיה גדול, והשהייה גדול הזה יכול להיות כבר השנה, עם הבדל אחד, הוא גם שחקן הגנה היסטורי, הוא זורע פניקה וטרור אצל היריבות. יחד עם האורך של מורי, גרין, ברטנס אולדריג וגאסול, לטעמי יש להם סיכוי הכי טוב לנצח את גס. אז מה כבר קרה? הלך סימונס? כל עוד יכניסו את הילדים לרוטציה אני לא רואה סיבה לדאגה. בטח שלא חצי גמר איזורי ומקום שישי. אל תשכחו שהדעה הרווחת (סימונס ולואו) היתה שיוסטו מדיחה אותם ב 6 ואנחנו זוכרים איך זה נגמר. בקיצור קיץ מאכזב, עונה רגילה מהדרת, אליפות אם הקוואי נשאר על המגרש.

      1. הספרס הם לא הלייקרס.
        את האליפויות שלהם הם לקחו כקבוצה, לא עם התעלות של שחקן על אחד.
        שנה שעברה גם הייתה גבולית, אבל עוד יכולת להגיד שיש קבוצה.
        השנה כשמאנו וגאסול מבוגרים בעוד שנה, פארקר חוזר מפציעה, ו3 שחקני רוטציה הלכו, המצב פחות מזהיר.
        קח בחשבון שגם קאוויי בעצמו חוזר מפציעה, ושהמערב רק התחזק.

        1. בוא נגיד שהוא כבר חודש פחות או יותר כמו חדש וללא זכר מהפציעה.
          הוא לא שבר את הקרסול אתה יודע…

      2. אייל, אין בכי ונהי, פשוט המהלככים בקיץ לא סייעו לספרס מספיק לדעתי. כמו ש"פינקי" אמר, נראה שס"א פשוט לא התחזקה מספיק, והעובדה שהספרס הובילה על כ"ס במשחק מספר 1 עדיין לא אומר שהיא הייתה מנצחת את הסדרה כולה עם קוואי. כאמור, הספרס הם עדיין מהקבוצות הטובות במערב, וזה נכתב גם בכתבה. כמובן, אשמח גם לאכול את הכובע ולראות את מארי פורץ, פורבס קורע רשתות, ואת רודי גיי בריא ומועמד לשחקן השישי של העונה.

  22. אני גם בהתחלה התאכזבתי.
    ואז הבנתי שזה עוד שלב במחזור של הספארס.

    למה בכלל מישהו מצפה להחתמות בומבסטיות של הספארס בפרי אייג'נסי?

    הפרשנות שלי למהלכים היא כזו:
    1. אין כסף ואין דרך להשאיר את סימונס, שכמו שפיני גרשון אומר, בעל קליעה חשודה. שומר טוב ככל שיהיה, עדיין לספארס יש משחק הגנה הכי טוב או השני הכי טוב בליגה, פופ והצוות יודעים לאמן קליעה והגנה.
    פופ צוטט כמתרשם מאוד מאוד מברין פורבס, שאמור להיות הג'יי ג'יי רדיק של הספארס.

    2. רודי גיי הוא ההחתמה של הספארס. יש לו משחק התקפה שאי אפשר ללמד ואין הרבה כמוהו בליגה באספקט הזה.
    את ההגנה והמחויבות הוא יקבל במועדון.
    הוא גבוה וארוך מספיק כדי להשלים ולהחליף את לנארד ולתת גמישות מאוד גדולה בהרכבים.

    3. דדמון לא קולע ממטר ואין לו כדרור. פופ הבין את זה כמו כל אחד מאתנו ואת המפתחות לעמדת הסנטר או אפילו חלק ברוטציה אי אפשר לתת לשחק שאיתו זה 4 מתקיפים מול 5 מגינים.

    4. גאסול חוזה די גרוע, אבל מצד שני הוא 2.15 וקולע מצוין מכל טווח, אתם מוזמנים לחפש ווטרן, עם אישיות כזו, עם כבוד לשיטה ולמאמן, פנוי ועם סט יכולות כזה. רמז: אין.

    5. מורי הולך להיות הרכז הפותח. הפציעה של פארקר ואי החתמת גארד היא לא כי לא היו אופציות, היו. אבל המחיר שלהן היה גבוה מדי ולא מקובל על ידי המועדון, היה גורר התנהלות לא אופיינית (דחיקה של מאנו לפרישה וטרייד של גרין) עבור שחקן בן 32.

    6. כל הילדים של הספארס הולכים לבוא 2-3 קילו שריריים יותר, משופשפים יותר וחכמים יותר.
    כמו שאמרו מעליי, לא היה שום גיים צ'יינג'ר, בטח לא לטווח ארוך, שאפשר להביא לקבוצה ויתרום באופן מיידי. גם אם כן, בעבור מה? הספארס כך או כך רחוקים 2 עונות לפחות, אם לא 3 או 4 או לעולם לא, מהבשלה כדי שהחבר'ה הנוכחיים, אם יישארו בכלל, יהיו מסוגלים לנצח את הווריורס. וזה עוד מבלי לדבר על המפלצת בהתהוות ממינסוטה.

    אני בא לעונה הבאה בגישה של להנות מעונת פרישה של מאנו ואם נגיע לגמר המערב – כמו אליפות.
    אני יותד מאשמח לראות את הצעירים מראים מה יש להם. מחכה לראות את מורי עושה פוסטרים לגארדים הגמדים שישמרו עליו, את פורבס קולע באוטומט מקילומטר ואת ברטנס מפתח משחק מתחת לסל במיס מאצ'ים.
    אם אחד מאלו יקרה – אהיה מבסוט.

  23. הפומה אוהב שיטה .
    הפומה לא טןהב זיגזגים ולא סיפור בזיג זג.
    אמנם הפומה מאד אוהב את ז'ראר דפרדייה שחקן שחקן :
    מי שראה ודובר צרפתית כמו הפומה יודע כי בסיפור המדהים לה ריטארן דו מרטין גר הוכיח דפרדייה שהוא לא רק קומיקאי ענק,אלא גם שחקן דרמטי אדיר .
    בסיפור בזיג זאג הוכיח דפרדייה שהוא גם יוגע לנגב לחברה שלו ששברה את הידיים ןלא יכלה לנגב בעצמה …
    ןבמיוחד התרשם הפומה שלמרות שהוא סוג של חתול דפרדייה ידע לשכנע את הכלב המפונק להתחיל לאכול כשדיבר (או נכון יותר נבח) עליו בגובה העיניים …כשהוא יורד על ארבע ואוכל לו בונזו מהצלחת …
    אבל סיפור בזיג זאג של דפרדייה זה לא סיפור בזיג זאג של קבוצת הלוחמים שזרקה לפח את כלנעקרונות השוויון וההתנהלות אותם הנחיל סטיב קאר לקבוצה ובבת אחת זרקה ארבעה שחקנים לטובת שחקן אחד ומי היו הארבעה …לא להתבלבל עם כנופית הארבעה מסין …
    אלו היו מו ספייטס ,אזילי ,ליאנדרו ברבוסה,בוגוט,והצדיק שעבר לדאלאס הוא בארנס סך הכל ארבעה …אם ספרתם חמישה אז טעיתם תספרו שוב …
    ספרתם ?
    אז קאפיטאל מנג'מנט אלו הבעלים לא ספרו כמוכם אז אתם טועים כי הכסף אצלם …
    הפומה לא אוהב סיפורים בזיג זאג כאלו אצלו חמישה זה חמישה וחמישה הם תמיד יותר מאחד ..
    הטיעון הינקי "ניצחון הוא לא הדבר החשוב הוא הדבר היחיד " לא גורם לפומה להתרשם .
    ולכן הפומה מתרשם מאד מהשיטה של הספארס , הקבוצה היא קבוצה , וקבוצה היא מעל השחקנים .
    שחקן עם ראית משחק מקטלוניה כמו פאו גאסול הוא ג'וקר לא אס, מי שמצפה מגאסול לעשות מעשי מייקל ג'ורדן חזקה עליו שיתאכזב אבל השחקן הזה גאסול לקח רק השנה את ספרד לבד לניצחון ביורו .
    על מאנו לא צריך להגיד כלום ,קאוואי כבר כולם מבינים .
    פאטי מילס ,מי זה ?
    בדיוק…איזו קבוצת נבא אירת היתה נותנת לאבוריגיני מאוסטרליה את ההזדמנות להתפתח לשחקן על כפי שהוא היום .
    סימונס,שעזב עכשיו ,הוא ישב אצלם מתחת לראדאר. מספיק שנים,חושבים שהם לא ידעו עליו קודם ,כי קראתם את הסיפור סוחט הדמעות שאפלטון תירגם ?
    טוב אז תחשבו שוב …ותשכחו מהשמאלץ שמוכר עיתונים זה עסק …
    הם נתנו לו להתחשל ולהתבשל במיץ של עצמו , ויש להם עוד מספיק שחקנים כאלו בדי ליג כאלו שלא ראיתם אתם לא מכירים ולא שמעתם את שמם מעולם …
    אבל הדי ליג לא מוכר עיתונים חכו לפני שתחרצו דין …
    בינתיים בעשרים השנה האחרונות. הם הוכיחו פעם אחר פעם ושנה אחרי שנה כי הם יודעים בבירור מה הם עושים .
    סיפור בזיג זאג שינוי כל העקרונות וזריקתם לפח ..ירידה על ארבע בפני שחקן …ואכילת הבונזו מהצלחת של הכלב ?
    לא תודה חברים לא בבית ספרינו …יאמי יאמי טעים הבונזו תשאירו קצת לקווין דוראנט והלוחמים …הפומה שהוא סוג של חתול חייב להצהיר בזאת שהוא לא אוהב בונזו ולא יאכל מזון זה אפילו לא תמורת הסיכוי להחתים אצלו בקבוצה את קווין דוראנט ,למזלו של הפומה גם פופ שגם הוא סוג של חתול לא אוכל בונזו .

  24. מנסה שוב:

    קליבלנד – מקבלת את בלדסו וקייל אנדרסון, שולחת את קיירי לספרס
    פיניקס – מקבלת את למרקוס ובחירת דראפט מהספרס, שולחת את בלדסו לקליבלנד.
    ספרס – מקבלים את קיירי, שולחים את למרקוס לפיניקס ואת קייל אנדרסון לקליבלנד.

    מבחינה כספית הטרייד מאושר.

    הגיון:
    קליבלנד – מקבלת את בלדסו, שיחד עם רוז, מבטיח שיהיה להם בכל רגע נתון לפחות רכז אחד לא פצוע ברמה גבוהה, ובמקרה ששנייהם בריאים, אז אפילו שניים כאלה. בנוסף, מקבלת את קייל אנדרסון, הן מאחר ואין שם יותר מדי SF ובכל זאת לברון צריך לנוח, והן כבסיס ליום שאחרי לברון בעמדה הזו. בהנחה שכשלברון יושב על הספסל ניהול המשחק עובר לרכזים, אנדרסון יכול להשתלב בקלות בסגנון המשחק הזה והוא שחקן חכם שיפיק את המירב מהקלעים מסביבו.

    פיניקס – מקבלת את למרקוס, יצרן נקודות מוכח שיכול להביא אותה לפלייאוף כבר השנה, ולעזור לסגל הצעיר להתפתח, בעיקר לבנדר שיחליף אותו בתוך מספר עונות, ובחירת דראפט.

    ספרס – מקבלים את קיירי ופותרים את סוגית הפוינט גארד. דייויד לי ורודי גיי ישחקו בPF בשיטת רוז/בלדסו (לפחות אחד יהיה כשיר). גם גאסול יכול לעזור שם כשלוברן משחק בסנטר.

    אף אחת מהקבוצות שלא "שודדת את הבנק" אבל אף אחת גם לא "יוצאת פראיירית".

    1. מבחינתנו, בטח.
      מבחינת קליבלנד, בדוחק. בלדסו הוא האיש שהם רוצים, אנדרסון לא מספיק כתוספת, אבל נניח.
      מבחינת פיניקס, אין סיכוי. יש להם חבורה צעירה ומבטיחה ביותר, פרט לבוקר גם ג'אש ג'קסון, מרקיז כריס, טיג'יי וורן, ודרגן בנדר – מה אתה מביא לנו את למרכוס המובגר, עם החוזה העצום, לעוד שנתיים? לא קשור.
      נ.ב. דיוויד לי חתם?

      1. אסף, אתה לא מכיר את הבדיחה עם הדב?

        איש אחד הולך לשוק, קורה מישהו עומד ליד כלוב עם דב. שואל מה זה? המוכר אומר – זה דב מאולף באופן מדהים – הולך על כדור, מרכיב ילדים כמו פוני, ומחקה כמו תוכי. האיש קונה, מגיע הביתה ו…. כלום, פשוט כלום, לא דובים ולא יער. חוזר לשוק וצורח על המוכר – מה זה??? מה מכרת לי??? הדב הזה לא עושה כלום ולא שווה שום דבר. אז המוכר אומר לו – שששש, אתה צודק אבל תהיה בשקט, ככה לא מוכרים דב….

        אז במטותא, תהיה בשקט, שגיא וגילרי לא ישמעו… זה יהרוס לי את הפיץ' לסאנס 🙂

        עכשיו ברצינות – אני חושב שעושים עוול ללמרקוס – הוא שחקן טוב שכנראה לא לגמרי הסתדר במערכת, ולא מבריק במאניטיים. לפיניקס זה לא אמור להפריע – יהיה להם ביג מן טוב שיביא אותם לפלייאוף ויאפשר לצעירים לצבור ניסיון. כשהם יבשילו, הוא ממילא כבר יהיה על חוזה יותר נמוך. לדעתי זה דיל לא רע בכלל עבורם.

        לי יחתום אחרי הטרייד על למרקוס. סגור

  25. ס.א. מקום שלישי במערב במקרה הגרוע ושני במקרה הטוב. בכל מקרה מעיפים את הטילים בחצי גמר מערב ולצערי מפסידים לג.ס. בגמר המערב (או שלא?)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט