שיר הלל לקובי / מנחם לס

תנו לייק להופס בפייסבוק

חזיתי במשחק של הלייקרס נגד טורונטו רק הבוקר בשידור חוזר. כל מה שיש לי לומר על הקובי הזה הוא שמה שהוא עשה במשחק יכול להיחשב רק כגבורה. כל מי שחזה במשחק – אוהד או שונא – חייב להדר ולפאר את מה שקובי עשה כי אין הרבה שחקנים בכל ספורט שהוא שמסרבים לקבל את המילה "הפסד", ואז עושים דברים שהמוח לא מסוגל להבין כיצד הם נעשים – כמוהו. קובי הוא יחיד במינו בזה כשרק מייקל ג'ורדן קופץ לי בראש מכל הספורטאים האחרים בעולם, בכל ספורט שהוא, שמסרבים לקבל הפסד כאופציה, ואז הם מעלים את רמת משחקם למין סף שנראה כאילו יש בו מין קדושה. אני זוכר ימים שהתבוננתי במייקל וידעתי, פשוט ידעתי שהוא ימצא דרך לנצח. אותה הרגשה ישנה לי עם קובי לאחרונה. אתה חוזה בו ויודע – פשוט יודע – שהוא ימצא דרך לניצחון.

זה לא לקרדיט הלייקרס שנגד קבוצה כמו טורונטו במשחק ביתי הם זקוקים לעזרת משיח ששמו קובי כדי שיוציאם מבור עמוק, אך כמובן שזה רק מעצים את מה שהוא עשה.

כשאתה חוזה בקובי יש לך הרגשה שזה לא ניגמר עד שהוא מחליט שזה ניגמר. כל עוד הוא לא החליט שזה ניגמר, והוא על הפארקט אפילו ב-15 נקודות הפרש שליליות ו-2 דקות לסיום, והוא עדיין על הפארקט, אתה יודע – פשוט יודע – שהעסק עדיין לא הסתיים. שקובי ימצא דרך  להביא את הגאולה, כשהכול נראה שחור משחור.

כל אוהד לייקרס חייב לכתוב היום שיר הודיה לגבור הקבוצה שמזלם שפר לאכלסו בקבוצתם. הם חייבים להרגיש כבוד ולשיר שיר תהילה לבורא שהביא קובי כזה לקבוצתם כי אף שחקן ליגה אחר – לא לברון ולא קווין דוראנט – היה מסוגל לעשות אמש מה שקובי עשה.

שעתיים לפני כן חשבתי שלא ייתכן כלל שאיזה שחקן אחר עד סיום העונה ייתן את ההצגה שדרון ויליאמס נתן בערב של 15 מ-24 כולל 11 שלשות ל-42 נקודות. והנה שעתיים אחרי בא הקובי הזה ונתן ערב של 11 מ-22 ל-41 נקודות, 12 אסיסטים, 2 גניבות (בגלל הטרוף במשחקו היו לו גם 9 איבודי כדור), ודאנק מרעיד לשוויון  עם 10.7 טיקים בשעון שהביא נצחון. אני לא חייב אפילו להתחיל לדבר על השלשות שלא מהעולם הזה שלו בפיידאוויס שאתה לא מבין כיצד הן נכסות , אבל הכדור צולל שוב ושוב.

באותן דקות קובי הוא השחקן הנשגב עלי אדמות. אני לא מדבר על 48 דקות; אני מדבר על הדקות שהוא ניכנס לזון. הוא הראשון שביקש שלא ישוו אותו אף פעם למייקל ג'ורדן "כי מייקל היה רק אחד ולא יהיה שני", אבל בדקות האלו כשהוא בזון, לא ראיתי שחקן נאדר כביר, וגרנזיוזי כמוהו.

המשחק האדיר של קובי הצליח לשים מסיכה על משחק הלייקרס כולה ששיחקה ברבע הראשון כקבוצה שהגנתה רכה מחמאה נמסה.  משחקו המקסים שם עטיפה על משחק בו מטה וורלד פיס וארל קלארק חברו ל-11 נקודות ב-61 דקות. אך בערב כמו אמש לא מסתכלים על הדברים השליליים הללו כי משחקו הנעלה של קובי אמש היה דבר שידובר עליו – והוא ייזכר – זמן רב!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. הללויה !

    רק תיקון קטן – הדאנק היה בסוף ההארכה עצמה כדי לנצח את המשחק.
    השלשות הן אלה שכפו את ההארכה…

    ואתה רואה את הזריקות כמו השלשה בסיבוב מהבייסליין כשהלייקרס היו חייבים שלשה תוך 2 שניות – וברור לך שזו זריקה שהוא עובד עליה בכל האימונים האישיים המטורפים שלו ועכשיו יש לו ביטחון לקחת אותה גם במצב לחץ עצום כשהפסד יהיה מכה שהקבוצה אולי לא תצליח להתאושש ממנה.

  2. שהוא בזון הוא חייה מדהימה שקשה להכליל אותה במושג "שחקן כדורסל" אלא כמשהו נישגב כמו נביא שיודע שהוא יקלע לא משנה איך יזרוק, אבל הבעיה שהוא לא תמיד בזון אלא הרבה פעמים מכריח את הזריקות ומחטיא אותן והורס משחקים. אני מסכים שהוא בזון אין דבר אחר לעשות חוץ מלפנות לו את הדרך ולהנות מהמופע אבל המשחקים האלו הם רק פעם ב…

  3. כמו שכתבתי בפוסט הקודם כיום קובי ברמה אחרת מעל לליגה כשהוא בזון. השלשות שלו לקראת סוף המשחק היו כולן קשות וצללו פנימה. ראיתי אותן שוב ושוב בשביל להאמין. פשוט הדהים אותי שהוא לא מחטיא אף אחת מהזריקות הקריטיות האלו. זה לא אנושי! אין עוד אחד שיכול!

    1. סחתיין דוקטור.

      מנסיון שלי בפרגונים ללארי בירד שהוא אחד השחקנים שאני הכי מעריץ, אני יודע שזה לא קל לירוק לפרגן לצהוב ולהיפך – אבל לפעמים באמת שאין ברירה.

  4. איזה שואו שקובי נתן! השיא של רצף משחקים מצוין.
    מקווה שהלייקרס יגיעו לפלייאוף ושלא יגמר לקובי האוויר עד אז…

  5. מנחם, יש מצב חזק כי הם בוודאות ישחקו מול הטובות ביותר.
    אבל קודם שיבטיחו את המקום בפלייאוף ואח"כ אלוהים גדול.

  6. אני מעריץ את קובי מאז שהוא בליגה. מאז ג'ורדן ועד לברון בשנתיים האחרונות קובי היה השחקן הטוב בעולם. אך גם אצלו לא ראיתי הרבה משחקים כל כך מדהימים כמו זה.

  7. הזריקה הכי מדהימה אתמול (ואולי הכי מדהימה שראיתי בחיי) היתה דקה וארבעים לסיום כשקובי עלה לאוויר תחת שמירה, עשה חצי סיבוב לג'אמפ שוט מושלם משלוש בעודו באוויר.

  8. מתחילת העונה אני אומר שהקבוצה היחידה שאני חושב שאנחנו יכולים לעשות לה נזק בפליאוף זו סן אנטוניו, לא יודע אם לנצח אבל היחידה באמת שלא מפחידה אותי.

    כל השאר טובות מדי, אתלטיות מדי, צעירות מדי ועמוקות מדי.

    אנחנו קבוצה של סיבוב ראשון לא יותר.

  9. Since the All-Star break, the Lakers are 7-2. A resurgent Dwight Howard has been a major part of the Lakers' run.

    Something clicked for Howard in Houston during All-Star weekend.

    "I stayed in the hotel and just thought about the first half of the season and what I could do better. How I could be better for our team." said the Lakers center. "I just told myself, 'I'm going to commit myself to being better for the second half of the season.'"

    When Howard first arrived to Los Angeles in August, he said he didn't think playing with Kobe Bryant would change him as a player or a person.

    "Kobe's going to be Kobe and I'm going to be Dwight," he said at his introductory press conference. "I'm not going to try to change who he is and I'm not going to change who I am. I'm going to have fun and do what I do and that's what got me here today and I'm not going to change it."

    Now 63 games into the season, Howard may be realizing how much of an influence Bryant has had.

    "We talked and [Bryant] told me what he did when he had problems, and I see it for myself now," said Howard. "He was always saying, 'I get into the gym and shoot 5,000 shots.' To see it shows me how dedicated he is."

    "I always tell him, 'I'm afraid to miss. So, when I get there, I don't want to miss, so I end up missing,'" Howard continued. "He was like, 'You know what, shoot 1,000 jump shots a day and you're going to miss a lot of those shots, but then you're teaching yourself that, hey, it's OK to miss.'"

    "Now I see it," said Howard. "So [Bryant] gets out there and might miss a couple of threes, next thing you know he'll make nine threes in a row. You see it and it just kind of gives you more inspiration."

    Perhaps Bryant's recent heroics, closing out two come-from-behind games against the New Orleans Hornets and Toronto Raptors have given Howard a new perspective on who Bryant is as a player.

    Howard, too, was an integral part of those comebacks — offensively and defensively. He and Bryant have suddenly started to show a long-absent chemistry on the court together.

    "When you look at a guy like Kobe, he doesn't care about nothing but going out there and playing hard," said Howard. "That's a lesson that a lot of us have to learn."

    Howard has also taken on some of Bryant's habits off the court.

    "I know Kobe has a lot of energy. I know that he changed his diet," said Howard. "I've done the same thing."

    Howard said a number of his teammates have adopted healthier eating habits.

    "All the sugar, that's bad for us because it causes us to get fatigued a lot faster. We don't need that," he said. "All of us are trying to recover. Some of the guys are old, so the less sugar we put in our bodies, the better we'll be."

    Through the first few months of the season, Howard was inconsistent as he struggled to recover from back surgery he underwent last April. He also had to push through a torn labrum in his right shoulder and fatigue after being laid up for most of the summer.

    His renewed mental focus coincides with a healthier body.

    "I'm feeling a lot better. There's still days and times where I still have the tingling in my legs when I'm playing. That won't change for a while but I just play through it," said Howard. "My shoulder, dealing with that, sometimes I'm afraid to catch the ball and go up cause I don't want nobody to hit me and I'll hurt it, but I just try to play through all that stuff."

    While the future remains uncertain with Howard in the final year of his contract, his time this season with the Lakers, and Kobe Bryant, has already impacted him significantly.

    "I think this is a blessing for me, to experience the stuff that I've experienced this year. It's just going to make me a better man and a better player," said Howard. "Just from watching Kobe — this has been great for me. I wouldn't have it any other way."

    The Lakers play next on Sunday against the Chicago Bulls.

  10. אם הלייקרס מבצעים את הלא יאומן ומגיעים למקום 6, הם אפילו לא יסבלו מהיעדר ביתיות כי מולם תהיה…. הקליפרס!

  11. ראיון ממש מעניין עם האוורד! תודה דדי.

    אני לא חושב יותר מדי על מקום 6 או 7 אלא על המשחק הבא – מול שיקגו זה יהיה אתגר לא פשוט.

    1. מה שבאמת מעניין בראיון הזה זה לא רק ההערכה של הווארד למה שהוא לומד מקובי, אלא בעיקר כל החיוביות שלו כפי שהיא נשמעת מהכתבה לגבי הקבוצה והיתרונות שבלשחק עם קובי.

      אותי זה די עודד לגבי הסיכוי שהוא יחתום בלייקרס הקיץ, למרות שגם ככה חשבתי שהסיכויים לזה טובים.

  12. אוהבים לשנוא את קובי כי הוא לא ממש סוציאלי והמשחק שלו אנוכי לפעמים – אבל זה רק בגלל שהוא מאמין בכל ליבו שהוא יכול לעשות סל מתי שמתחשק לו ויותר מכל – הרצון שלו לנצח הוא מהגדולים שקיימים בכל האנושות. הבנאדם לקח 5 אליפויות, קלע אינספור סלי ניצחון ומוביל יותר מעשור את אחת הקבוצות הגדולות בעולם בבמה המרכזית ביותר.
    תוסיפו לזה את הביקורת הקטלנית שהוא סופג שנים, ואת פרשת ה"אונס" – ותגלו אדם חזק כמו שעטה של עדר בופאלו במנוסה. אין דברים כאלה.

  13. אני מציע לדדי, למאמן, ושאר חולי קובי להירגע, כי הימים הרעים הולכים ומתקרבים. פתאום עושים פה האוארד איזה מין כוכב-על כשבכל חייו הוא לא ניצח שום דבר מלבד תחרות בלחיצת משקולות בין חברי קבוצתו במג'יק, וקובי נותן בינתיים עונה מצויינת שלא תוביל לשום דבר מלבד כמה זכרונות נחמדים לחולים עליו (אחת מהם היא אשתי עם המוח הדפוק בתמונה)

  14. מנחם על איזה ימים רעים את מדבר?
    גם אם לא נזכה בטבעת עדיין זכינו לראות דברים שגם ג'ורדן בשיאו לא היה מבצע.
    אז מה נותר לנו מלבד הזכרונות.
    אם בדבר הימים יהיה רשום על קובי 6 טבעות או 5 טבעות מבחינה הסטורית זה לא ישנה דבר.

    ראינו לוחם אינדיאני+שחקן כדורסל אגדי+איש ביוני בגוף אחד.

  15. דוק, ההבדל בין הלייקרס בשנים האחרונות, ללייקרס בזמנים הטובים שלה, הוא השורה האחרונה במאמר שלך: "אך בערב כמו אמש לא מסתכלים על הדברים השליליים הללו כי משחקו הנעלה של קובי אמש היה דבר שידובר עליו – והוא ייזכר – זמן רב!"
    בלייקרס של פעם, היו מסתכלים, ואז משפרים. היום זה נראה כאילו הם חיים ממשחק למשחק. געגועיי לפיל ג'קסון.

  16. הלייקרס יכולים על כל קבוצה במערב חוץ מ okc. בהנחה והלייקרס אכן מגיעים לשם ועם יכולת כזו של קובי , ישחקו בקצת יותר חשש מעד עכשיו. ועדיין כאמור הלייקרס הם אנדר דוג מול כל אחת מ 4 הראשונות במערב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט