ווימבלדון – מפרקים את שמינית הגמר

ווימבלדון – מפרקים את שמינית הגמר

ווימבלדון נכנס לשבוע השני ונכון לעכשיו כל מומחי הדשא עדין איתנו. יום שני הגדול התקיים אתמול וחזיתי ב -4 משחקים בואו נפרק אותם:

נאדאל אלוף צרפת בן 31 VS ג'יל מולר אלוף הולנד(!) בן 34

המאזן בין ה-2 על דשא לפני ההתמודדות היה 1:1. (מולר ב 2005, נאדאל ב 2011 ) נאדאל שחקן היסטורי, כנראה יגמור את הקריירה כשחקן ה-2 הכי טוב בכל הזמנים. מחזיק בסרב מסובב. תנועה על עילאית על המגרש, פורהאנד כנראה הטוב בכל הזמנים וידי טניס TOP 3 בסבב,  הכח מנטלי של נאדאל… כנראה הכי טוב שיש לכל ספורטאי בכל ספורט שמשחק כיום (אני חלוק מי גדול יותר בתחום זה הוא או סארינה). ומולו, מולר עם סרב מצויין, ידיים טובות ליד הרשת ומשחק קו אחורי שהולם היטב את מקומות בדירוג העולמי. טופ 32.

ובכל זאת מולר שלט במשחק לקח את 2 הראשונות בקלות, נכנע לדרייב המטורף של נאדאל שהכריח את ה-2 הבאות (או שמה זה היה מולר שהרפה ולקח צעד אחורה במגרש…) ואז מולר נחוש יותר הגיע ל 4 נקודות משחק ולקח את החמישית בתוצאה של 15:13 במערכה המכרעת. בקווי האור האחרונים. בואו ננתח איך מולר עשה זאת:

ס"ה היו במשחק 66 משחקונים. כמעט 5 שעות של משחק ברוטו. כשנאדאל כמו נאדאל מבצע בכל המשחק 17 שגיאות בלבד מול 77 ווינרים.
מולר כשחקן שחייב להמר על וינרים על מנת להיות תחרותי לקח אומנם 95 ווינרים אבל ביצע 52 שגיאות.

שניהם עשו המון עליות לרשת. מולר כתוכנית משחק ונאדאל כנאדאל החדש והאגרסיבי יותר שאנחנו לומדים להכיר…

נאדאל ניצח יותר נקודות (191/198) ויתרון קטן ביותר באייסים לטובת מולר. מבחינת עוצמת הסרבים פה אנחנו DEAD EVEN. סרב ראשון ב 116 מייל לשעה וסרב שני 100 מייל לשעה לשניהם. ופה בדיוק מולר ניצח את המשחק!

מולר הבין שבמשחק רגיל של קו אחורי אין לו סיכוי ובטח לא במשחק הרגיל שלו של הפצץ ורוץ לרשת. מולר הוריד את עוצמות הסרב על מנת להשתמש בסרב החתוך שלו לתוך כף היד של נאדאל (!!!) – להזכירכם אחד הנשקים הכי עוצמתיים שיידע המשחק – רק שבתור מכת החזרה מולר, מצא שנאדאל משתמש במפרק יותר מהמרפק ולכן בכדור בננה חתוך מכת ההחזרה תלך תמיד אבל תמיד לאמצע המגרש. מכאן בדבקות דתית פעם אחרי פעם מולר שולח סרב חתוך היטב לאמצע מצד ימין וסרב רחב מצד שמאל, ומייד רץ לרשת לקבל וולי במתנה. נאדאל, למרות שהוא שחקן היסטורי לא הצליח לשנות את תבנית ההחזרות ושילם בטורניר.

אבל אל תצטערו יותר מידי על נאדאל שהפסיד בגלל ONE TRICK PONY. הפורהאנד עם טופ ספין מהגיהנום שלו למכת גב יד גבוהה ניצחה לו לפחות 20 משחקים רובם במעמד חצי גמר ומעלה מול פדרר…

בשלב הבא מרין ציליץ' יבוא לשחק מול מולר ואני מעריך שנראה את מולר מתקיף הפעם את גב היד של ציליץ' פעם אחר פעם במכות ההחזרה ומיד ריצה לרשת לנקודה קלה. בסוף היום ככה בדיוק מולר ינקום בציליץ' על חצי גמר קווינס.

הנה המשחק – 5 שעות ברוטו מכווצות ל 18 דקות נטו..

https://www.youtube.com/watch?v=JiwLUbKeAbY

ולמי שרוצה ללמוד מהסרב של ג'יל הנה הוא מסביר על כמה חשוב להיות משוחרר וקליל בסרב..

וונוס ויליאמס (המועמדת שלי לאליפות) בת 38 – קונייה ( הדבר הכי עוצמתי שקיים בטניס נשים) בת 19.

נתחיל קצת בענייני תעבורה, בתחילת החודש וונוס היתה מעורבת בתאונה קטלנית בה נהרג גבר בן 78. אני לא יכול לדמיין לעצמי איך זה מרגיש להיות מעורב במוות של משהו אחר, עם המטען הזה וונוס צריכה להתמודד כל יום עד שארית חייה. אבל, בגלל הפרופיל הגבוה שלה וחשבון הבנק שלה היא הפכה קורבן של הקורבן שלה. בסוף שבוע שעבר השתחרר CCTV שמראה מה קרה שם. וונוס נתקעה מאחורי מכונית איטית ולא פינתה צומת באור אדום בשבילה או ירוק למי שבא לצומת. ואכן מכונית נתקעה בה במהירות גבוהה והתאונה תמיד מסוכנת יותר לרכב שנוסע במהירות יותר גבוה. אני בטוח שאפילו במיאמי יש חוק שאומר שאסור להיכנס לצומת עמוס וזה בדיוק מה שהיה שם.

וונוס 100% לא אשמה. וכל מי שאי פעם החזיק בקצת יותר מידי כסף בטח יודע … איך שיש לך יותר מידי כסף תמיד יהיו מי שינסו להוציא אותו ממך… איך מרפי לא כתב על זה משפט אני לא יודע, כנראה היה תפרן, מרפי.

בכל אופן הטורניר טוב בשבילה, היא צריכה להתרכז בכדור קטן שעף מצד לשני במהירות גבוה והמוח שלה יכול לא לחשוב על הארוע החולף.

קונייה לעומתה היא הסארינה החדשה! סארינה אמרתי… סארינה +++. העוצמות של הראליס שלה זה סארינה + 5 קמ"ש. הסארב זה סארינה +10 קמ"ש. ואם וונוס חשבה שהטורניר יהיה לה קל בגלל שאחותה בבית, היא פגשה מישהי אפילו יותר חזקה מסארינה !

סארב ראשון: 115 קמ"ש. סארב שני 84. פורהאנד 80 מייל לשעה… זה עוצמות של… נאדאל מול מולר תדפדפו למעלה. ובכל זאת וונוס נצחה, ובקלות מדהימה.

איך היא עשתה את זה?

אז קוניה חזקה יותר, מהירה יותר, צעירה יותר ואו קיי… גם יפה יותר אבל וונוס חכמה הרבה יותר.

וונוס בדומה למולר היא אומנית הסרב המשוחרר. הסרב שלה, לא נופל בעוצמתו מזה של קונייה אבל הוא מכוון הרבה יותר. בואו נצפה בסרב הכי יפה שידע הסבב ב 25 השנים האחרונות

יד ימין מחזיקה ברכות את המחבט. בעת שחרור הכדור יד ימין נמתחת כלי מטה ליד רגל שמאל, ואז מתחילה לטפס ולטפס עד מאחורי הראש שהיא מדלגת על עמידת הנצחון המסורותית. משם התנועה עיגולית יד ימין עוברת לסיבוב ורטיקאלי מאוזן יותר ותופסת תעוצה עד לרגע הפגיעה בכדור משם יד ימין סוגרת את המעגל השני, ליד רגל שמאל.
אם המחבט היה עפרון וונוס היתה מציירת את הספרה 8 באוויר שהיא מגיע לשיא ההאצה בעת המפגש עם הכדור.

מהירות השיא של הסרב של וונוס 118 מייל בשעה. את הסרב שלה וונוס מורידה איפה שהיא רוצה. במשחק מול קונייה היא הלכה על ה – T. בום נקודה. ואז עוד פעם על ה- T בום עוד נקודה. בשלב הזה היתה מצפה מקונייה כמו מנאדאל שישנו את המיקום שלהם על הסרב אבל קונייה, כמו קוני-למל נשארה תקועה על קו הזוגות וואנוס שירתה (מלשון SERVE) את דרכה ל TOP 8 של הטורניר. TOO EASY.

קוזניצובה בת 32 – ראדוונסקה בת 28

משחקים מול ראדוונסקה הם תמיד GOOD VALUE בגלל שראדוונסקה מחזיקה את יידי הטניס הכי טובות שידע הענף מאז היגינס. זאתי תמיד תדע לתת את הכדור הכי קשה שאפשר לקבל. מולה סבטה קוזנצובה שהיא סוג של מאריי נשי. טובה בהכל יעילה בהכל אבל אפורה משהו.

אתמול כל זה השתנה לחלוטין. 24 ווינרים ב ששת המשחקונים לקוזניצובה!  24!! אם זה על פני 5 מערכות אז זה יוצא, מעל ל 100 ווינרים. פשוט מדהים. ראדוונסקה לא עשתה שום דבר גרוע היא פשוט נתקלה בקוזניצובה ב A++++ גיים שהיא יכולה לתת.  במערכה השנייה ראינו למה ראדוונסקה היא החבילה המנטלית שהיא, אבל מול הדיוק המטורף של קוזניצובה זה עזר לה עד 4:4 או עד קוזניצובה החליטה ללחוץ שוב על הגז.

קצת על הסרב של קוזניצובה. הרבה אני שואל את עצמי.. למה הסרב לא דומה יותר לסרב של כדורעף שעושים תנועה של צעד וחצי לתוך הכדור. בחוקת הטניס אסור לזוז אבל כן מותר להזיז רגל לרגל הפיבוט. רק שעם ה TOSS  ביד החלשה זה די קשה להגיע לטיימינג מושלם של הזזת הרגל לרגל הפיבוט השענות קדימה ומקסום תנוועת הגוף לסרב עוצמתי. רודיק הוא דוגמא לאיך זה נעשה נכון וכיום זה קיריוס שעושה צעד ציר מהיר ונופל לתוך הכדור.

מי שרוצה לראות איך זה נעשה בצורה מתורבתת מוזמן לצפות בקוזניצובה מגישה…

פדרר הגדול מול פדרר הקטן

ENJOY

https://www.youtube.com/watch?v=pMR-sy66fZ4

 

 

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. המולר הזה הוא תופעה שאני לא חושב שיש שני לה
    בגיל 34 הוא זוכה לעדנה ומשיג את העונה הטובה בקריירה שלו
    זה לא הגיוני ,הדירוג שלו 26 הוא השיא בקריירה שלו
    הוא הולך להכנס לטופ 20 בגיל 34 .מדהים

  2. זה היה עצוב מאוד מה שקרה … אני ממש מבואס מהפסד של נשאל. מה שנשאר לי מהטורניר זה לעודד כל שחקן שמשחק נגד פדרר כדי שלא יזכה בתואר 19.😀

    לא ראיתי את המשחק כי אני בצבא אבל ממה שראיתי קצת וסטטיסטיקה מולר היה עילאי בסרב ולמרות מיליון טעויות שלי הוא לא נתן לנדאל להתקרב לשבירה יותר מדי. נדאל מהצד שלו כמובן בבאסה אבל נראה לי שהוא אופטימי כי הוא שיחק טוב את הטורניר והוא עדיין בכושר לפי דעתי הטוב בסבב. זו נפילה שקורה וזה לא מראה המון על היכולת בשנה הזאת.
    יאללה טורניר הבא!

      1. הוא לא הטוב בסבב על דשא. מולר (מילר?) לא פחות טוב ממנו על דשא וראיתי כמה משחקים שלו. חוש הריח שלי (וכחזיר אני טוב בעניין) לא רואה את נדאל לוקח את ווימבלדון בעתיד הקרוב / אי פעם אבל הוא הוכיח מספיק פעמים שאסור להספיד אותו אף פעם

    1. e tu brute ?

      אני פדרריסט שנים רבות מאוד . אני מאוד מעריך את נדאל כשחקן מהגדולים אי פעם , אבל אין יותר כיף מלראות את האלגנטיות של פדרר . במונחי כדורגל פדרר זה מסי , נדאל זה רונאלדו . במונחי כדרוסל NBA פדרר זה סטף , נדאל זה לברון . האלגנטיות מול הכח .
      לכן הייתי מרוצה מההדחה של נדאל. אני לא רוצה לראות אותו מגיע לפדרר במספר הזכיות ב- GS.

  3. גילוי נאות: ראיתי "רק" את החמישית אתמול (שקולה מבחינת זמן כמעט כמו 4 הראשונות..). אני מניח ששתי המערכות הראשונות נראו אחרת. ובכל זאת: זה משחק שנדאל, היה צריך לקחת. אמנם הסרבים של מולר היו מעולים אבל זה לא שהמשחק התעלה לרמה גבוהה. לא הצלחתי להבין למה נדאל לא נכנס קצת פנימה בהגשות של מולר, כמו שציינת העוצמה לא הצדיקה לקחת 3 מטר אחורה.
    אבל מה שרציתי לציין זה קור הרוח של מולר. הקהל היה מאוד פרו נדאל, וגם קולני למדי. לא יכולת לראות עליו כלום! כמובן גם ניצל טוב יותר את הערעורים שלו (היו כמה החלטות גבוליות כשלנדאל כבר לא נשארו ערעורים וזה בבירור עיצבן אותו מאוד). הפוך מאוד לנדאל

  4. תודה עידו.היה אחלה משחק,מאוד נהנתי וכבוד למולר,בכלל זה קטע שפעם ברגע שטניסאי היה עובר את גיל 30 הוא היה נחשב סוס מת והיום כולם נותנים עונות שיא מעל גיל 30

    1. זה שילוב של כמה דברים השינוי מגמה הזה.
      כמו ב-NBA, כל מה שקשור לרפואת ספורט מתקדם מאוד ומאפשר לספורטאים להתמודד טוב יותר עם פציעות, להבריא מהן טוב יותר וכו'.
      בנוסף, הם הרבה יותר מודעים לפציעות ולמגבלות של הגוף שלהם, לוקחים את הזמן לחזור מהפציעות שלהם בצורה מלאה, ובעיקר משתתפים – לרוב – בפחות טורנירים ומשחקים פחות. זה בא גם בגלל מודעות גבוהה יותר לבריאות שלהם, וגם בגלל שהפרסים גבוהים יותר הם יכולים לשחק פחות ועדיין להרוויח סכומים יותר גבוהים.
      מעבר לכל אלו, אני חושב שבסופו של דבר זה גם בעיה של הדור הצעיר – יש כשרונות מאוד גדולים שצומחים בעולם של הגברים (זוורב, קיריוס, ט'יאם, ראוניץ' וקצת לפניהם – נישיקורי, דל פוטרו וכו') אבל הם לא מצליחים להיות מספיק יציבים – בין אם בגלל הראש (קיריוס), בגלל הגוף (דל פוטרו) או בגלל שפשוט הם עדיין צעירים מדי ולא מספיק יציבים ברמה שלהם. חוץ מזה שפדרר, נדאל, דג'וקוביץ' ומארי פשוט יותר מדי טובים, יותר מדי יציבים ויותר מדי בריאים בתקופה הזו.

      כמו שאני רואה את זה – אם לא היו את הטופ 4 (םלוס וואוורינקה במידה קצת פחותה) היינו מקבלים משהו דומה לסבב הנשים, שבו יש כמעט שיוויון בין מקום 1 ל-10 (ויותר מזה), כולן מנצחות את כולן ומנצחות את כולן וכולן יכולות להיכנס לפורמה מטורפת לחצי שנה ואחר כך להפסיד 6 משחקים רצופים. (חוץ מסרינה שכשהיא בריאה/יש לה חשק/לא בהריון/בהריון מוקדם מאוד) פשוט מנצחת את כולן.

      1. צודק מליון אחוז.

        הנקודה החלשה של ראפא זה ההחזרות. מול מולר הוא 4:2

        אותו מולר לא ניצח מעולם את מאריי (6:0) נובאק (4:0) או פדרר (5:0)

        בשביל לנצח את נובאק אותו מולר או כל אחד אחר יצטרך לשנות את המשחק לגמרי ואז יבוא מולו פדרר ושוב המשחק צריך להשתנות (את פדרר אפשר לנצח רק בפצצות מהקו האחורי ומשחק ההחזרות אילעי)) משימה בלתי אפשרית.

      2. מסכים עם רוב הדברים.העניין שבטניס מעבר לפיזיות יש קושי מנטלי הרבה יותר קשה מכמעט כל הענפים וזה שאתה חייב להסתובב בעולם פחות או יותר עם עצמך ושאתה עושה את זה נניח מגיל 20 אז בגיל 30 זה כבר הורג אותך מנטלית ופה לדעתי הייתה עיקר הבעיה של הטניסאים.אז נכון שמעל גיל 30 הם משחקים קצת פחות שזה גם לא מדיווק כי לא כולם פדרר וגם הוא התחיל לעשות את זה בשנתיים האחרנות אבל טניסאי כמו מולר למשל קשה לי לראות אותו מוותר על טורנירים,עכשיו לגבי הנקודה של הצעירים אז זה נכון אבל הצד השני זה שאנחנו רואים לא רק את 4 הראשונים אלא עוד ועוד שחקנים שעושים את זה.

        1. הסבב של ה ATP זה כמו משפחה תומכת. הם מאד נהנים מסבב התחרויות וכולם מתאמנים עם כולם. תראה את האס כבר עוד מעט בן 40 ומושך עוד טורניר פרידה ועוד טורניר פרידה כבר 3 שנים.

          מרגע שהוצאת את הטירוף והשנאה של קונורס ומקנרו הכל נהיה הרבה יותר EASY בשבילם.

        2. ההסתובבות לבד היא נכונה חלקית. אני חושב שלטניסאים בדרגים הנמוכים – נגיד מקום 50 ומטה – הם מסתובבים לבד, וגם אז הם לרוב מכירים את הטניסאים האחרים ומתחברים אליהם כך שהם לא "לבד" לגמרי.
          גם שם, במקרים רבים הם מסתובבים עם המאמן שלהם לפחות לחלק מהטורנירים. טניסאים במקומות 20 ומעלה מרווחים מספיק כסף מפרסים וחסויות שיכולים לקחת איתם פמליה של לפחות מאמן, טריינר ושותף אימון לחלק גדול מהטורנירים.
          טניסאים מבוגרים יותר כבר נחשפים לקושי של לעזוב את המשפחה שלהם לתקופות ארוכות בכל פעם. דודי סלע התראיין על זה השבוע – אמר שזה הדבר שהכי קשה לו ולכן גם הוא – ממרומי המקום ה-88 בעולם – בוחר בפינצטה את הטורנירים שלו שאליהם הוא נוסע.

  5. טוב שיש את הסרב להאשים…חברים נדאל על דשא זה לא אותו שחקן כל שנה בווימבלדון אתם מופתעים.
    עכשיו למשפט המאתגר :
    "הכח מנטלי של נאדאל… כנראה הכי טוב שיש לכל ספורטאי בכל ספורט שמשחק כיום"
    נו באמת…תרשה לי לחלוק עליך בגדול. קח כל מרטוניסט רוכב אופניים ושחיין ותמצא שם כוח מנטלי חזק יותר .כשרון (וקצת סטרואידים) כנראה פחות

    1. אני בכלל לא מבין את משווים. זו גם יכולת מנטלית שונה לחלוטין. יש הבדל עצמום בין היכולת המנטלית להמשיך למרות הכאב לבין לתת מכה מדויקת עם הגב לקיר.

    2. אתה צרפתי? כי זה התחביב שלהם להאשים את נדאל בסטרואידים וסמים וכאלה…
      בכל מקרה –
      1. לנדאל יש כוח מנטאלי מטורף. הוא לא נכנע ומשחק עד בסוף בלי לוותר על כלום. אי אפשר להוריד מולו את הקצב לשניה אחת כי הוא מנצל כל הזדמנות הכי קטנה שיש לו, ומשחק כל נקודה כאילו זו נקודת משחק נגדו. גם ב-6-0 6-0 5-0 ו-40:0 לטובתו הוא ישחק ככה. זה משהו שאין לאף אחד בסבב.
      2. נכון, יש ספורטאים חזקים מנטאלית גם בענפי ספורט אחרים. אנשי ברזל למשל. אבל גם שם רובם לא מתקרבים אליו (גם לפדרר מארי נובאק לא חסר…)
      3. נדאל שחקן דשא מעולה. כמו שפדרר שחקן חימר מעולה. הבעיה שלהם – בתקופה של כל אחד מהם משחק אחד משחקני הטניס/חימר הטוב בהיסטוריה (כנראה; על הדשא אפשר להתווכח) בכל מקרה, הבעיה של נדאל השנה היתה שהוא לא הצליח להתאים את עצמו למשחק של מולר. שיחק בצורה הרגילה שלו למרות שהיה ברור שהיא צריך לשנות גישה. מולר שיחק מותאם לנדאל – ידע שיהיה לו קשה להתמודד עם עליות לרשת, אז שיחק על זה. בשנים שעברו הוא היה פצוע ושיחק מול שחקנים ששיחקו בצורה דומה – בסוף, סרב אנד וולי. כל מי שמשחק מול נדאל מהקו האחורי יפסיד לו, על כל משטח, כל עוד נדאל בריא.

      אז לא צריך להאשים את נדאל או לזלזל בו. הוא שחקן החימר הטוב ביותר בהיסטוריה, ובאופן כללי בין ה-5 שחקנים הטובים ביותר שהיו, ספורטאי מטורף עם מוסר עבודה שלא מהעולם הזה. זו הסיבה לזה שהוא שיחק כמו ששיחק, ונראה כמי שנראה. לא מאמין שהוא היה עם דברים לא חוקיים משום סוג שהוא.

      (במאמר מוסגר – גם על ארמסטרונג לא ממש האמנתי…)

      1. כל זה נכון אבל האם נאדאל מעלה את הרמה שלו בנקודות משבר?

        לי יש הרגשה שנאדאל זה טמבל כזה שמשחק בהילוך שישי כל הזמן, לעומת סארינה שמשחקת על חמישי רביעי אבל שהיא במשבר פתאום היא משחקת באינטנסיביות חולנית.

        אני לא יודע להחליט מבין ה-2.

        מי שהביא לי את דוגמת האופניים או המרתון, השאלה היא לא למי יש ספורט יותר קשה אלא מי יודע להכריח נצחון בכל מחיר. לזו היתה כוונתי.

  6. תודה רבה עידו, הניתוחים שלך נותנים לי לראות את המשחק באור אחר לגמרי, למרות שאני צופה בטניס כבר שנים.

    היה משחק אדיר בין נדאל למולר

  7. שאלה למי שראה משחקים בטורניר, איך נראים המתמודדים בגברים? האם פדרר נראה בעל סיכוי ריאלי, ואיך מארי ונולה?(אני קצת עסוק בזמן האחרון אז לא יצא לי כזה לראות משחקים)

    1. מארי היה ממש חלש ויצח בגלל טעויות חובבניות של היריב.פדרר היה מעולה ונובאק היה בסדר(אני לא מכיר את היריב שלו,אבל נראה שנובאק נהנה מהחולשה שלו)

  8. נובאק ומארי פייבוריטים . לא בדקתי אבל הם יכולים להיפגש רק בגמר. אם פדרר יצליח להעיף אחד מהם אז בגמר הוא כבר לא ייכשל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט