Super Teams – במציאות וגם בפנטזי / עמית טבול

Super Teams – במציאות וגם בפנטזי / עמית טבול

עוד עונת NBA הסתיימה. בסוף חודש יוני קיבלנו דראפט איכותי; טריידים מרעישים והחתמות דרמטיות צובעים את הרשת מתחילת חודש יולי; שחקנים חתמו על חוזים שמנים במיוחד. קחו את סטף קרי, לדוגמא: הבן אדם ירוויח בערך חצי מיליון דולר למשחק אחד!

במבט לאחור, אם נסתכל על הקיץ הקודם, אין ספק שה-מהלך היה המעבר של קווין דוראנט לגולדן סטייט והקמתה של סופר טים אמיתית. כולנו זוכרים איך מגמת ריכוזיות כוכבים בקבוצה אחת החלה בבוסטון מודל 2007-8, המשיכה במיאמי 2010-11 ובקליבלנד 2014-5, אך המונח "סופר טים" הוגדר מחדש בקיץ 2016. הווריורס לקחו את זה עד הקצה והקימו מכונת התקפה מושלמת שדרסה ללא רחם. גם בבליצ'ר ריפורט ראו את הנולד והיטיבו לתאר את המצב ב- Games Of Zones (הקטע עם דריימונד ב- 2:34 פרייסלס!):

גם בקיץ הנוכחי ניתן לזהות מגמה של התקבצות שחקני על (טופ 20) באותה קבוצה: פול ג'ורג' חבר לווסטברוק באוקלהומה, באטלר לטאונס במינסוטה (וויגינס עדיין לא שחקן על), כריס פול הצטרף להארדן ביוסטון והיד (המשלמת) עוד נטויה.

תקופת ההחתמות והטריידים מעוררת אצל כל עכבר הופס מחשבות על "מה היה קורה אילו הייתי ה-GM של בוסטון, אוקלהומה, קליבלנד, יוסטון…" (נו טוב, נכלול גם את הניקס).

האמת, אני די בטוח שאם נאסוף פה 10 גולשים או אנשי צוות מהופס ונמנה אותם לג'נרל מנג'רים בקבוצות NBA, הם יוכלו בקלות לקבל החלטות טובות יותר מלא מעט GM's בליגה (ברור שכולל הניקס).

אמה מה, כנראה שאף אחד מאיתנו לא יזכה למשרה כזו וכל שנותר לנו הוא להשתעשע עם ניהול קבוצה באחת מליגות הפנטזי – עסק די ממכר למען האמת.

כעת, אש הטריידים וההחתמות שככה. הסופר טים מהמפרץ נחה על זרי הדפנה לאחר שהצליחה לשמר את הסגל שלה ולהתחזק בצלף מההולילנד. רוב הדגים השמנים הוחתמו על חוזים שמנים לא פחות. הפגרה האמיתית מתחילה, במחילה מליגות הקיץ וליגת ה-3 על 3. זו בדיוק ההזדמנות לדסקס (יש שיגידו לחפור) קצת על ליגות פנטזי.

למי שלא קרא את הטור הקודם בנושא פנטזי או שמעוניין להיזכר בחוקים, ניתן לבקר בלינק הזה.

ראשית כל וידוי: התרעתי שהעסק ממכר. בבקרים הקרים שבתקופת העונה הסדירה, בין החלפת חיתול לילד ב-4 וחצי בבוקר לחזל"ש שינה, לא ויתרתי על הצצה חפוזה בביצועי שחקני קבוצת הפנטזי שלי. בבוקר על הרכבת התחלתי לבצע טריידים ואיסוף/זריקת שחקנים ורק אחר כך צפיתי קצת במשחקים דרך הליג פאס.

השנה (בדומה לעונות קודמות) נפתחו מספר ליגות פנטזי של הופס במסגרת ESPN, כאשר כל ליגה מנתה 20 קבוצות. בעונת 2015-16 עבדכם הנאמן ניצח בפוטו פיניש ובמזל גדול. המתמודד שהוביל את הליגה במהלך רוב העונה שכח לבדוק את כמות המשחקים שהוא ניצל. הוא חרג מהמכסה המותרת, כך שבמחזורים האחרונים הוא לא יכול היה לשתף שחקנים ולכן לא צבר נקודות באף קטגוריה.

העונה העוקבת (2016-17) התחילה בצורה די קשה מבחינתי. במשך תקופה ארוכה לא הצלחתי להשתחל לחמישיה המובילה. בתחילת העונה, עם סיום הדראפט, הסגל שלי היה מורכב מהשחקנים הבאים:

ראסל ווסטברוק, דיאנדרה ג'ורדן, ניקולה באטום, האריסון בארנס, טוני פארקר, ווילסון צ'נדלר, ברנדון אינגראם, רובין לופז, סי ג'יי מיילס, בובי פורטיס, ג'רמי לאמב, תון מייקר וסקאל לביסייר – סה"כ 13 שחקנים.

הבוננזה העיקרית מבחינתי הייתה הזכייה במקום השני בהגרלת הדראפט שנתנה לי את האפשרות לבחור במר טריפל דאבל, ראסל ווסטברוק (הארדן נבחר ראשון), שחקן שעל פי כל התחזיות עמד בפתחה של עונה היסטורית מבחינה אישית, וכך היה.

ווסטברוק. עונה היסטורית גם בפנטזי

 

בהמשך בחרתי בבחירות גבוהות יחסית את דיאנדרה ג'ורדן, ניקולה באטום והאריסון בארנס. השניים הראשונים אכזבו או שלא התעלו מעבר לציפיות. בארנס דווקא היה מצוין. לאחר מכן בחרתי שחקנים כמו טוני פארקר, ווילסון צ'נדלר, סי ג'יי מיילס ורובין לופז. 3 האחרונים היוו הפתעה מרעננת יחסית למיקום בו נבחרו. שאר השחקנים בסגל לא היו משמעותיים.

ככל שהתקדמה הליגה הבנתי שהרוסטר שלי לא מספיק חזק. ראיתי איך קבוצות מאוזנות יותר מצליחות (בעיקר זו שכללה שחקנים כמו ג'ון וול, לו וויליאמס, סי ג'יי מקולום, בראדלי ביל, דווייט האוורד, קנת פאריד, דיאנג'לו ראסל, קרופורד, איליאסובה ועוד).

החלטתי שאין לי מה להפסיד. אני הולך על מהלכים קיצוניים ובונה לי סופר טים משלי. כלומר, משקיע ב-4 שחקנים בכירים מאוד במקום 8 טובים ומנסה לדוג מציאות בשוק החופשי בהתאם לקטגוריות בהן הייתי חלש במיוחד. מה ההיגיון? לכאורה קבוצות שלמות ומאוזנות מצליחות יותר בפנטזי!

אין לי יותר מדי זמן להשתפר. השארתי את ההיגיון בצד לטובת סיכון מחושב: אין תחליף לשחקני העילית בליגה. הם יתרמו המון ולאורך זמן בעוד שעל השחקנים הטובים שאשחרר אפשר לחפות עם מציאות בשוק החופשי או טריידים מוצלחים. כמובן שהיו לי גם נפילות עם שחקנים גרועים שבחרתי או שחקנים טובים שזרקתי אבל בסך הכל המגמה הייתה חיובית. כמו כן העובדה שבפנטזי אין תקרת שכר רק הקלה על בניית הסופר טים.

הטרייד המשמעותי הראשון היה עם הקבוצה שבמקום הראשון. המנג'ר שלה (רמז: ג.ג.) קיבל את ווילסון צ'נדלר המפתיע והפציע ואת האריסון בארנס. שניהם התחילו מצוין את העונה. בתמורה קיבלתי את סי ג'יי מקולום. המתחרה שהעביר לי אותו היה צריך אחוזי קליעה מהשדה וריבאונד ואני הייתי צריך שלשות, אסיסטים, אחוזי שדה ועונשין ועל הדרך סגרתי את ה(חצי) פינה בכל הקשור ל-SG (עמדה קשה בפנטזי וגם במציאות).

הטרייד הבא שלי היה על טוני פארקר וניקולה באטום בתמורה לקמבה ווקר. באטום איכזב בעיקר בנקודות ואחוזי הקליעה הנמוכים שלו ועל פארקר גם ככה לא בניתי. ווסטברוק סגר לי את הפינה של ריבאונדים ואסיסטים, כך שבאטום היה די מיותר. ווקר נתן לי עוד שלשות, אסיסטים, חטיפות ונקודות. הערכתי שווקר פלוס מציאה בפרי אייג'נטס יתנו לי יותר מצמד הצרפתים.

המצב השתפר אבל עדיין לא התקרבתי לשלישיה המובילה. ברנדון אינגראם אכזב בגדול עם אחוזי שדה מזעזעים ותרומה דלה בכל הקטגוריות. אינגראם בהחלט נתפס כפוטנציאל פנטזי למי שיש לו סבלנות. לי לא הייתה סבלנות. העברתי אותו לקומישינר הצעיר בתולדות הפנטזי בתמורה לרוברט קובינגטון, שעד לאותו רגע קלע גם הוא באחוזים גרועים אבל לפחות חטף, לקח ריבאונדים, חסם וקלע שלשות. פה שיחק לי קצת המזל. אינגראם לא השתפר יותר מדי אבל לעומתו קובינגטון נכנס לתקופה מצוינת ואפילו קלע לא מעט נקודות באחוזים מצוינים, בנוסף לריבאונד, חסימות, חטיפות ושלשות.

בשוק הפרי אייג'נטס אספתי וזרקתי שחקנים עד שהתייצבתי על ג'יימס ג'ונסון, טי ג'יי מקונל, ג'ו אינגלס האגדי, פי ג'יי טאקר, מרקיז כריס ולוקאס נוגיירה (חוסם מצטיין). כל השחקנים האלה, למעט נוגיירה שתרם רק חסימות, השתפרו ככל שהתקדמה העונה ותרמו במגוון קטגוריות. שחקנים כמו אינגלס וטאקר יכולים לשחק בעמדות 2 עד 4 ובכך נתנו לי גמישות רבה.

הרוסטר כבר השתדרג משמעותית. היו לי את הביג 4: ווסטברוק, מקולום, ווקר ודיאנדרה ג'ורדן. בנוסף נהניתי מרול פליירס אמינים: רוברט קובינגטון, סי ג'יי מיילס ורובין לופז פלוס הפרי אייג'נטס המוצלחים יחסית שהזכרתי לפני כמה שורות. את שאר השחקנים (12 ו-13) המשכתי להחליף בתדירות די גבוהה בהתאם לצרכים.

זה עדיין לא הספיק. אמנם הגעתי למקום השני, אבל המתחרה שבמקום הראשון צבר פער ועדיין הוביל בבטחה בהפרש של 10 נקודות לפחות, בעיקר בזכות היתרון הגדול שלו עלי בקטגוריות האחוזים מהעונשין והנקודות.

הטרייד האחרון שהעיף אותי קדימה היה עם מתחרה (רמז: הוא אוהד מינסוטה) שכבר איבד עניין בליגה עקב פציעות של רוב השחקנים שלו והחזיק באנטוני דייויס המצוין. העברתי אליו את דיאנדרה גו'רדן וסי ג'יי מיילס והוא העביר אלי את הגבה. איבדתי קצת גובה בקטגוריות כמו ריבאונד (אך עדיין הובלתי בקטגוריה הזו), שלשות ואחוזים מהשדה אבל השתפרתי משמעותית בנקודות, חסימות, אחוזים מהעונשין, אסיסטים וחטיפות.

קצת אחרי הטרייד הזה העפלתי למקום הראשון. בשבוע-שבועיים שלאחר הטרייד עוד היו משחקי מיקום, אבל ככל שהתקדמנו התחיל להיווצר פער והסופר טים שלי דרסה את הליגה בעיקר בזכות 4 שחקנים: דייויס, ווסטברוק, ווקר ומקולום (כולם שווים בחירות טופ 30 בפנטזי, שניים מהם טופ 5) ועוד מספר שחקנים משלימים שהתאימו בדיוק לצרכים שלי.

Mission accomplished!

הסופר טים שלי, שהתבססה על 4 כוכבים בולטים, עשתה ריפיט מכובד (25 הפרש מהמקום השני) בדומה לסופר טים מהמפרץ, שגם היא מבוססת על 4 כוכבים ונראה שהולכת לזכות באליפות בק טו בק.

אתם מוזמנים לספר על הקבוצות שלכם בתגובות, לשתף את הקוראים בשינויים שעשיתם ולציין את המיקום שלכם במהלך העונה ובסופה.

Amitlahev

אבא במשרה מלאה, רואה חשבון, שופט כדורסל בדימוס, מכור לפנטזי, גיטריסט בהרכב ובשעות הפנאי (שאין לי) זורק מלא שלשות :)

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. היי עמית,

    עכשיו אני מבין איך הצלחת לצבור את הסגל המדהים הזה שהיה לך….
    (סיימתי העונה במקום השני, אחרי שבעונה שעבר ניצחתי).
    אני חושב שאם ג'ואל אמביד (הסנטר הפותח שלי) היה משחק 65 משחקים העונה ולא 31,
    המאבק על המקום הראשון היה צמוד הרבה יותר.. (אם כי לא בטוח שהייתי מנצח ..).
    מחכה בקוצר רוח לעונה הבאה.

  2. חזק. אני לא בענייני פנטזי אבל מעניין לשמוע את תהליך בניית הקבוצה לפני ותוך כדי העונה.
    אשמח לשמוע מהבחור שנתן לך את דייויס מה הוא חשב ורק אגיד שעולות כאן חשדות של שוחד וטמפרינג 😉

  3. אני מפחד להתחיל עם דברים כאלה….
    זה ממכר ומסתדר טוב עם אחד הסלוגנים האהובים עלי:

    "אני אומר לא לסמים…. אבל הם לא מקשיבים לי"
    🙂

  4. האם יש אפשרות לקחת את הרוסטר הקיים של גולדן סטייט בעונה האחרונה, as is, בלי ולבדוק איפה הוא היה מסיים את הליגה?

  5. עמית, אף אחד מאיתנו לא יכול היה להחליף GM ב-NBA שהוא למעשה קבוצה שלמה של מומחים, כולל עורכי דין, רואי חשבון, פיזיולוגים, ומה לא, והם מחליטים החלטות אחרי התייעצויות ואסיפות ודיונים.
    הסיבה שהם לפעמים טועים היא שתמיד קורים דברים בלתי מצופים, כולל מזל.

  6. אין ספק שרוב ה-GM'S מוכשרים ביותר. מצד שני יש כמה שלאורך שנים מפגינים ביצועים ירודים ולא בגלל מזל. אתה יכול לשאול את גיא, מולי, זיו ודובי.

  7. עמית אתה יודע הרי שאם לא צהל הייתי מנצח נכון ? דרך אגב ג.ג שהיה במקום הראשון (עד הגיוס) היה אני.
    לא הקפדתי השנה על הפאנטזי אהל שנה הבאה אין לך סיכוי עמית, עכשיו גם שגיליתי שעשית שעות נוספות בנושא.
    מרגיש לי קצת שהליגה באמת הפכה לסוג של פאנטזי וזה קצת מוריד מהכיף של הליגה.

  8. טריידים והימורים מוצלחים בליגת h2h הובילו לרביעייה של תומאס, הארדן, מילסאפ וקאזינס. השלימו אותם שחקנים כמו קאפלה, ג'יימס ג'ונסון, ויין אלינגטון ועוד. מאזן 20-0 בעונה הסדירה, הפסד מביש בסיבוב השני של הפלייאוף מתוך שלושה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט