מה כל קבוצה יכולה ללמוד מהיום ה-20 של הפלייאוף? / רועי ויינברג

קליבלנד התקרבה לגמר המזרח עם ניצחון חוץ משכנע וסן אנטוניו החזירה לעצמה את יתרון הביתיות הערב.

*
סן אנטוניו-יוסטון.

סן אנטוניו: המהלך הכי חכם של הספרס במשחק הזה היה דווקא בהגנה. הם נתנו לג'יימס הארדן לנצח אותם לבד. הוא סיים עם 48 מסירות ב-40 דקות (לעומת 59 מסירות ב-31 דקות במשחק הראשון), כשהוא עם 28 זריקות ו-20 מתוכן לא באו אחרי מסירה. ההירו-בול הזה הוא נשק שהם בחרו בחוכמה. הארדן סיים ערב קליעה טוב עם 43 נקודות ו-28 זריקות, אבל שאר הקבוצה לא פגעה בכלל.

אריק גורדון היה על הפנים, לו וויליאמס נראה כמו שחקן ממוצע של הלייקרס (היום), פטריק בברלי הראה למה הוא לא אופציה רלוונטית בהתקפה לאורך זמן וראיין אנדרסון בקושי נגע בכדור. האחרון זה דבר משמעותי מאוד. לא רק שסן אנטוניו ניסתה לשחק עליו בדומה למשחק השני, היכן שזה עבד מצוין, הוא לא היה איום בהתקפה. זה אפשר ללמרקוס אולדריג' לשמור כוחות להתקפה, והוא קלע 26 נקודות באחוזים טובים מאוד.

עוד דבר ששווה לדבר אליו הוא ההתמודדות עם העדרו של טוני פארקר. כצפוי, קוואי לנארד לקח תפקיד גדול יותר בהובלת הכדור (7.5 אס' למשחק בשני המשחקים האחרונים, לעומת 3.1 בעונה הסדירה) וגם גאסול היה יעיל, אבל מגיע קרדיט לדני גרין שהפך לקלע הרבה יותר טוב. אולי זה קשור לניתוח הלייזר שהוא עבר במהלך העונה, אבל היכולת שלו בריווח המגרש הייתה שימושית. הוא לא הניע את הכדור יותר מדי, זה לא התפקיד שלו, אבל כשהוא ואולדריג' קולעים ככה הכל בסדר.

יוסטון: הרוקטס צריכים למצוא דרך שבה המשחק הקבוצתי יהיה טוב יותר. כשארבעה מחמשת הקלעים הבולטים שלך אחרי הארדן עם 3 מ-26 מהשדה, ברור שמשהו לא טוב קורה. לקבוצה עם רוטציה כל כך קצרה זה משמעותי מאוד. כבר הצעתי את ההרכב עם ראיין אנדרסון בתור סנטר כאחד שיעשה בעיות מיס-מאץ' קשות לספרס, במיוחד כשהם משחקים עם שני גבוהים, וחבל שלא ראינו את ההרכב הזה היום.

פתרון נוסף יכול להיות לתת יותר זריקות לקלינט קפלה. השוויצרי נתן משחק נהדר של 16 ריבאונדים, 5 חסימות והגנה טובה מאוד על הטבעת, אבל הוא קיבל רק 9 זריקות. כשההתקפה נתקעת אפשר ללכת לסנטר שלך בשביל משחק פוסט-אפ, ואם הוא היה זורק יותר ומגיע למשהו באזור ה-20 נקודות יכול להיות שהסיפור היה נראה אחרת.

בכל מקרה, גם אם קפלה יזרוק יותר, יוסטון צריכה למצוא דרך להתמודד עם ההגנה שעושה לה חיים קשים בשני המשחקים האחרונים. יכול להיות שהאחוזים יתיישרו במשחק הרביעי, ולא אופתע אם הוא יגמר ב-120 נקודות של הרוקטס, אבל ס"א מצליחה לכפות על הטילים זריקות קשות בצורה טובה. לכן הסמול-בול יכול להיות מה שישנה הכל, או סתם מתן דקות לשאר הספסל ולא רק לשלושה שחקנים, במיוחד ביום רע שלהם.

*
קליבלנד-טורונטו.

קליבלנד: הקאבלירס הצליחו לנצח בעוד משחק חלש של אירווינג וברבע אחד של לאב. כמובן שמגיע קרדיט ללברון ג'יימס (34.3 נקודות למשחק בפלייאוף הזה), אבל הוא לא בודד במערכה. השילוב של אימאן שאמפרט הערב היה טוב מאוד. הוא נתן הגנה מרשימה על דרוזן במחצית השנייה, בעיקר ברבע האחרון שבו דרוזן הצליח להגיע למעט זריקות.

שחקן נוסף שהיה טוב היום, בעיקר בשלושת הרבעים הראשונים, זה ג'ונאס ולניוצ'אס. קליבלנד ניסתה לפתור את הבעיה שלה איתו כשהיא הציבה את לאב ופריי מולו, בניסיון לעלות את הקצב, אבל כששני הגבוהים הרכים היו על המגרש דרוזן הצליח לחדור פעם אחר פעם, כשהם לא נותנים את העזרה ההגנתית בה טריסטן תומפסון מצטיין. לכן סביר שבמשחק הבא נראה את שאמפרט בדקות ליד לאב ופריי, בתור הסטופר המרכזי (אם לאורי עדיין לא ישחק).

מעבר לזה, ההתקפה של קליבלנד ברבע האחרון הייתה טובה מאוד. החמישייה של לברון ודרון וויליאמס ביחד נראית מאוד מתואמת ויחד עם קייל קורבר, במשחק הטוב ביותר שלו בפלייאוף הזה, הם חבורה מסוכנת מאוד. הם גם עשו עבודה טובה בהגנה, בעיקר שאמפרט ותומפסון, ואני מאמין שנראה את החמישייה הזאת ממשיכה לקבל דקות. היום היא הכריעה את המשחק.

טורונטו: לפני שמתחילים לדבר על הראפטורס אני רוצה להזכיר לכם של-2 הקבוצות היה אותו מאזן. הסדרה נראית כמו סדרה של מקום ראשון נגד שמיני, אבל לא כך הדבר – שתי הקבוצות ניצחו 51 משחקים בעונה האחרונה. הראפטורס ניסו ללכת היום באופן די הגיוני על בידודים של דרוזן וזה עבד באופן סביר עד לסיום המשחק, אבל הבעיה היא המחסור בתוכנית ב'.

אין להם עוד מישהו שיכול לייצר נקודות כשלאורי בחוץ. ואלניוצ'אס היה טוב היום אבל זה לא מספיק כשכל השאר לא קולעים. הספסל שלהם סיים עם 9 נקודות מסכנות וכל הרוטציה הייתה בעייתית בשני צדדי המגרש. קודם כל, נורמן פאוול לא יכול לשמור על לברון לאורך זמן. פי ג'יי טאקר אולי כן, וטאקר צריך לפתוח. גם איבקה לא היה יותר מדי טוב במשחקים האחרונים וצריך לשחק בעיקר כסנטר. שאר הזמן אין מניעה לנסות לשחק עם שחקן שקולע יותר טוב או עם חוכמת משחק גבוהה יותר כדמארה קארול או פטריק פטרסון וככה לנסות לרווח את המשחק.

נקודה נוספת ששווה לדבר עליה היא ניהול המשחק של דווין קייסי. בן אדם, אתה לוקח טיים-אאוט כשהקבוצה השנייה אחרי ריצת 17-1? זה לא טיפה מאוחר מדי? פסק זמן טיפה יותר מוקדם או שינוי כלשהו בחמישייה היה הכרחי, בלי קשר לזה שהראפטורס לא נראו מוכנים להרכב של לברון כפאוור פורוורד. אם לא נראה שינוי גדול, המשחק הבא הוא האחרון שלהם לפלייאוף (ואם כן, אז זה יגמר ב-4-1). 🏀

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
70 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
bobby
bobby
06/05/2017 9:38:18

תודה על הניתוח רועי.

דאנטוני חוטף במשך חמישה רבעים נוק אאוט מהדהד מפופוביץ׳. אני מדבר כמובן על רבע רביעי מהמשחק הקודם, ועל כל ארבעת הרבעים מהלילה.
2 דברים שרשמת ולדעתי דאנטוני חייב ליישם הם – הרכב סמול בול עם אנדרסון ב-5, ושיתוף גדול יותר של שחקני ספסל, לפחות סם דקר.

אפילו אם יוסטון ינצחו את המשחק הבא, אבל על-ידי יום קליעות טוב יותר, וללא שינוי המערך ההתקפי, אפשר להיות סמוכים ובטוחים שהסדרה תלך לספרס.

בלי יצירת ריווח פופ ימשיך לתת כמה שיותר דקות ל-2 גבוהים על המגרש, מה שגם מקשה על יוסטון במשחק ההתקפה, כשהגארדים לא מצליחים להגיע לליי-אפים נורמליים, וגם נותן יתרון גדול לספרס בצד השני, כשחוץ מקאפלה אף אחד לא ממש מצליח לשמור את גבוהי הספרס.

שורה תחתונה –
שאפו ענק לפופ, ציון 3 לדאנטוני.

אופק
אופק
06/05/2017 9:40:54
Reply to  bobby

מאוד פחדתי שיהיה מין אפקט רונדו כזה גם בספרס.שפתאום החלל הזה ישאר ריק.
עבודה טובה של פופ ,רק צריך שמורי ירגע קצת למרות שהוא רוקי ויתרגל למעמד

bobby
bobby
06/05/2017 9:48:51
Reply to  אופק

שמע, פארקר בהחלט חסר, אבל כמו שרשמתי – היתרון של הספרס על הרוקטס הוא בעמדות 3,4,5, ופופ יודע לשחק על זה.
עד שדאנטוני לא ישכיל ליצור ריווח שיגרום לפופוביץ׳ לוותר על 2 גבוהים על הפארקט, החסרון של פארקר בעמדת הרכז לא יורגש מדיי.

מה גם שפארקר הוא מוביל כדור, אבל לא מנהל ההתקפה הבלעדי. קוואי וגאסול יודעים יפה מאוד לנהל את ההתקפה כשצריך, בנוסף למילס, מוריי סימונס וג׳ינובלי שאולי לא טובים כמו פארקר, אבל הם יודעים להוביל כדור.
בשיקאגו לא היה ממש מנהל התקפה דומיננטי שידע לקחת על עצמו את המשחק במקום רונדו. הנטל על ווייד ובאטלר היה גדול מדי, ואף שחקן אחר מסביבם לא ידע לקחת כדור ולחפש את המסירה או נתיב החדירה, כפי שרונדו ידע.

אסף
אסף
06/05/2017 11:27:04
Reply to  bobby

הספרס ניצלו באופן מושלם את היתרון הזה בהתקפה ופשוט טחנו פנימה את יוסטון, כמובן שלא הזיק שאולדריג' החליט להופיע לפלייאוף לשם שינוי . אגיד את זה בפעם המאה… קוואי הופך למפלצת ככל שהפלייאוף הזה מתקדם .עד עכשיו שני רק ללברון.

אופק
אופק
06/05/2017 9:38:56

אני לא מסכים בצורה מלאה עם מה שאמרת על הארדן
בתחילת המשחק ועד הרבע השלישי הוא היה רע,לא קולע עושה עבירות מיותרות והולך ראש בקיר.
מה שעבד לספרד עד אז זה שמירות טובות ההימנעות מעבירות.רק מהרבה השלישי הארדן הפך להירו בול אמיתי והוא גם התחיל ללכת יותר לקו ממקודם

רועי ויינברג
06/05/2017 9:45:14
Reply to  אופק

נכון, לכן המשחק היה יחסית צמוד במחצית הראשונה

מתן גילור
מתן גילור
06/05/2017 10:11:37

תודה רועי.
אני למדתי היום שלברון שמאלי.
כן, אחד מגדולי יצרני הנקודות של המשחק עושה זאת ביד החלשה.

עגל
עגל
06/05/2017 12:11:31

גם אני למדתי את זה מהשידור היום

גיא הרשע
גיא הרשע
06/05/2017 13:17:28

הוא bidextrous

מנחם לס
מנחם לס
06/05/2017 18:25:45

לא באופן טבעי ומולד. סזה הכל תוצאה של אימונים

ישראל
ישראל
06/05/2017 21:28:45
Reply to  מנחם לס

בירד היה ימני אך בגלל האצבעות המרוסקות בימין הוא למד לקלוע היטב בשמאל.

ישראל
ישראל
06/05/2017 21:27:50

אם הוא שמאלי אז אצלו שמאל היא היד החזקה!

no funny shtuff
no funny shtuff
06/05/2017 10:36:56

עוד דבר- בגלל שיוסטון לא זורקים בכלל ממיד ריינג', הספרס יוצאים לקלעים ונותנים להם לחדור לצבע שם מחכים להם בידיים מורמות לחלק גגות.
לננה נתנו לזרוק מחוץ לצבע. להארדן לא נתנו זריקות עונשין בכמויות. וויליאמס ואנדרסון בלי נקודות.
סחתיין פופוביץ, אין מה לומר.

רועי ויינברג
06/05/2017 11:35:04

אכן סדרה מעולה שלו, אבל הארדן סחט איזה 8 עבירות הערב. זה די הרבה.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
06/05/2017 10:57:43

תודה רועי.

אני אחזור על משהו שאמרתי בלילה בעקבות מתפרצת של הספרס –
לראות את דני גרין מוביל כדור במתפרצת היה אחד החוויות המפחידות בחיי.
וכמובן שסופה של החוויה המלחיצה הזו הגיע באיבוד כדור.

מיקי
מיקי
06/05/2017 14:39:43

אשך, אבחנה מופלאה ומצחיקה כאחד. זה בדיוק כך. קרעת אותי :-))))

no funny shtuff
no funny shtuff
06/05/2017 14:46:25

השאלה אם זה יותר מפחיד מלראות את ג'ינובילי מתחיל מהלך לתוך קשת השלוש שתיגמר ב-
1. איבוד כדור
2. החטאה
3. מסירה לשופט שעומד ליד דני גרין
4. עבירת תוקף על עטלף מזדמן

(גילוי נאות- הכותב מעריץ את הארגנטינאי)

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
06/05/2017 23:04:52

זה אפילו יותר מפחיד מלראות את אנדרה דראמונד זורק עונשין, כשאתה הטבעת

Berch
Berch
06/05/2017 11:39:33

טור מעולה.
אני אשאל גם פה…. אם טורונטו עפים בסוויפ אפשר להביא את פי ג'יי טאקר לחולוניה לפלייאוף???
אולי עליתי פה על משהו 🙂

לחם מטוגן
לחם מטוגן
06/05/2017 11:58:38

למרות ניצחון הספרס אני דווקא חושב
שהסדרה תלך ליוסטון. הארדן הרס לרוקטס את המשחק אבל במשחק הבא הוא יהרוס פחות, האנרגייה עדיין אצל הרוקטס, אולדריג' וגאסול( you soft baby you soft) לא מתאימים לפלייאוף,
יוסטון יותר מאוזנים.🏀

רועי ויינברג
06/05/2017 12:03:10

מאוד מאוד תלוי במשחק הבא. אני חושב שיגמר 1-4 לספרס.

והכי חשוב – איך עשית את האימוג'י הזה?

לחם מטוגן
לחם מטוגן
06/05/2017 13:53:43

ai.type Emoji Keyboard Plugin

🏀🏀🏀

ג'ורג' חבש הסקרן
ג'ורג' חבש הסקרן
06/05/2017 12:10:28

אני חושב שקובי אמר את זה על האוורד, בטח לא על גאסול.

כמו שכתב נו פאני סטאף (ואמר דאג קולינס בשידור) ההימנעות של הרוקטס ממיד ריינג' פוגעת בהם. הם לגמרי בינארים: או שלשה או צבע, ובפלייאוף, לאורך סדרה, זה יוצר יתרון להגנה.

bobby
bobby
06/05/2017 12:55:06

+1
זה טוב ויפה להבין ששלשות וליי-אפס במצטבר יותר אפקטיביים מזריקות מיד ריינג׳, אבל אם אתה מעקר לגמרי את זריקת המיד-ריינג׳ אתה הופך כל התקפה לשקופה.

Iפומה
Iפומה
06/05/2017 13:18:24
Reply to  bobby

בחנארי זה שטוח חסר עומק.
רק בארהב שם הכדורסל הוא הצגה לא ספורט שיטת דאנטוני או שיטות ההפצצה של דנבר יכולות לעבוד.
באירופה בחיים לא!

מאיר אריאל
מאיר אריאל
06/05/2017 12:36:41

יוסטון יותר מאוזנים???
נראה לי שאתה לא מאוזן..

dror2
dror2
06/05/2017 12:40:14

לא מתאימים לפלייאוף?
אתה זוכר שמדובר בשחקן שנתן כבר תצוגות של 46 נקודות ועוד אחד עם משהו זניח כמו שתי אליפויות שהוא כיכב בהן?

Iפומה
Iפומה
06/05/2017 12:10:48

כתבת יפה רועי
חודב שכמעט לא פיספסת כלום .
דמי גרין אןהב משחק איטי וכדור בידיים שלו.
פארקר בחוץ יותר זמן לדני.
פופ המשיך להאמין בו בדני ובצדק,ככה מתנהגת קבוצה מאומנת יש אופשרויות משחק שונות.
יןסטון מאד חד מימדיים,נטרל את הארדן לך פנימה עם שני גבוהים בשקט ובסבלנות ולא תהיה ליוסטון תשובה.
דאנטוני לא מאמיו בהנעת כדור ,אצלו השיטה ברורה מסירה אחת ולסל….
ככה לא מנצחים בכדורסל. בודאי לא משחקי חפירות על קבוצה עמוקה..
כל החולשות נחשפות פופ משחק עליהן ושולח את יוסטון ודאנטוני לשיעורי בית.
לא כל מה שמצליח בעונה הרגילה הוא נכון.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
06/05/2017 13:04:30
Reply to  Iפומה

נחשפה ערוותו של בואש

פומה
פומה
06/05/2017 13:28:57

חחח כל כך נכון.

עגל
עגל
06/05/2017 12:16:15

נו פאני אמר נכון על הקליעות מחצי מרחק שהיו חסרות.
יוסטון חייבת להעניש את ס"א שמשחקת עם שני גבוהים.
קפלה היה מצוין, חייבים לתת צ'אנס גם לדקר וגם להראל (הוא כשיר?)
קוואי היה מצוין והתחיל פתאום ליצור לחברים, מס' האסיסטים שלו במגמת עליה. אני צופה שבשנה הבאה הוא ישמור על צורת המשחק והאסיסטים שלו יעלו לכיוון ה-6 בממוצע.
אנדרסון, וויליאמס וגורדון חייבים להעלות את הרמה ולהתאבד על כל כדור.
בברלי כבר עושה את זה

דניאל
דניאל
06/05/2017 12:41:56

קוואי לנארד הוא השחקן הטוב ב-נ.ב.א כיום, אפילו פופ אמר את זה…
הבעיה שיהיה לא פשוט להתגבר על הווריורס, שהשחקן המרכזי שלהם הפך דריימונד גרין (עם כל הכבוד לשוטרים והלהטוטנים מסביב).
מצחיק שכולם יורדים על המזרח ומביאים את המאזנים כאסמכתאות אבל בפועל:
1. האלופה המכהנת היא מהמזרח
2. המועמדת מס' 1 לאליפות היא קליבלנד (אל תתנו לעונה הסדירה לבלבל אתכם)
3. שחקנים טובים שעשו את הדרך מהמזרח למערב לא מותירים חותם (גאסול, כרמלו, איבקה, לאב). למעשה כל אחד מהם היה טוב ודומיננטי יותר בתקופה ששיחק במערב.

Iפומה
Iפומה
06/05/2017 13:22:39
Reply to  דניאל

ואתה לא צריך לתת לגיאוגרפיה לבלבל אותך …"שחקנים שעשואת הדרך מהמזרח למערב ."…?
טןב נו באתר הזה בראשות הדוק קצת חלשים בגיאוגרפיה ….
בוא נראה השמש זואחת במערב ושוקעת במזרח….
אםלא אז מי מבולבל פה ….?

פומה
פומה
06/05/2017 14:01:01

מה שברור הוא שהבחור לקח את העצה של מנחם לכתוב באצבע אחת ולא לבדוק מה הוא כותב….
הטעות בכיוון זה בסדר….מה כבר יכול לקרות במקום לנבוע עשר דרות מערבה מקסימום ניסע עשר דקות ועוד שמונים יום ונאסוף הרבה חוויות בדאך ממש כמו פספורטו ופוג….

פומה
פומה
06/05/2017 14:02:42
Reply to  פומה

ובגלל שנמחקות לי תגובות גם אני לא בודק …דרך לנסוע דקות …..

פומה
פומה
06/05/2017 14:05:37

דיון וויטרס מאוקלהומה למיאמי .
לויקטור אודילפו לא נותנים לשחק לטעמי שחקן מצוין.
בלעדיו אורלנדו התמוטטו .
רק שהדיונים הם באמת על גבול השטחי ההשואות לא נכונות
אתה לא יכול להשוות שחקנים במנותק מקבוצות הנהלות ושיטית משחק.

גיא הרשע
גיא הרשע
06/05/2017 13:23:53

תודה, רועי.

נראה שהקאבס מצאו את החלק האחרון בפאזל –
כושר משחק טוב של ה-SG.

קורבר + שאמפרט + ג'יי אר = 27 נק', 7 מ-11 מהשלוש.

קשה לנצח את הקאבס כשהשוטינג גארד נותנים תפוקה שכזו.

פומה
פומה
06/05/2017 13:27:43

לא נכון ולא בר השואה.
זו הבעיה עם סטטיסטיקה וחובבי סטטיסטיקה.
שהיאלא נןנת כל מידע על שיטת המשחק והמסביב.
הקאבס לא יקלעו כך אם יחנקו להם את עושי המשחק .
בקיצור ההשואה הזו לא שוה כלום .

גיא הרשע
גיא הרשע
06/05/2017 14:18:58
Reply to  פומה

לא הייתה השוואה,
ציינתי עובדה:

לקאבס יש 2 שחקנים יוצרים. לברון וקאוויי.
בימים בהם השחקנים שמסביב פוגעים,
קשה מאוד לעצור את הקאבס.

המאזן של הקאבס כאשר אחד מהשוטינג גארדס קולע 4 שלשות או יותר הוא 21 – 5
כאשר אחד השוטינג גארדס קולע 5 שלשות או יותר, המאזן הוא 11 – 0

עידו גילרי
עידו גילרי
06/05/2017 16:21:57

פשוט אין גבול לביזיון. כל שחקן שמחפש אליפות בימינו פשוט עובר לקאבס? אני גם לא מבין את המהלך הזה מצד קליבלנד. נכון הם מתחזקים אבל מצד אחד שניהם ידרכו אחד לשני על האצבעות ומצד שני הם הופכים את הדרך של היריבה שלהם ממערב לגמר לפשוטה בהרבה.

נתן גולד
נתן גולד
06/05/2017 20:07:23

לברון וקוואי ביחד זה חלום רטוב של פט ריילי

גיא הרשע
גיא הרשע
06/05/2017 20:12:28

לקח לי לא מעט זמן להבין את התגובה.
ואז קלטתי שבטעות בניתי את הקבוצה הכי מפחידה ב-NBA…

עם האחוזים של קאוויי מה-3,
והשקט שלו –
דווקא יכל לעבוד לא רע, שלוב שכזה.

a.f
a.f
06/05/2017 14:05:12

עושה המשחק? זה לברון. תביא דאבל טים ? הוא ימצא את השחקן הפנוי.
לא תביא? יטחן אותך.
לברון עם קליעה כזו זה משהו שאפילו ללוחמים יהיה קשה להיתמודד איתו.

הייט-אשברי
הייט-אשברי
06/05/2017 14:48:24

כמה מילים לגבי קליבלנד לכל השלולים שלא מנתחים נכון את מה שהם רואים .
למה אינדיאנה ניהלה משחקים צמודים עם קליבלנד בסיבוב הראשון וטורונטו שובקת ? לפותר נכון מחכה המפתח שלי להמשך הפלייאוף של קליבלנד .

אבי
אבי
06/05/2017 15:38:46

כי לאינדיאנה יש את פול ג'ורג. זה למה.
ולטורונטו לא 🙂

הייט-אשברי
הייט-אשברי
06/05/2017 16:09:07
Reply to  אבי

דוז פואן.
כדי לנהל עם קליבלנד לפחות מאבק צמוד צריך אחד משני הנתונים הבאים :
1. התקפה יעילה עם כוכב אחד לפחות שהוא מניה בטוחה לקליעה.
2. הגנה לוחצת ברמה הגבוהה ביותר.
לאינדיאנה היה הראשון , ולכן החזיקה את קליבלנד קרוב וכמעט גנבה משחק .
לטורנטו אין לא את הראשון ולא את השני . לכאורה יש לה קואחורי מוכשר , אבל לאורי ודרוזאן טובים , מסתבר , לעונה הרגילה בלבד . בכל מקרה הם חסרי יציבות .
מכאן , שהסדרה של קליבלנד מול הסלטיקס תיראה יותר כמו זו מול טורונטו . ושאף אחד לא ינסה למכור לי את איזאייה בתור פול ג'ורג' . הוא לא.
כמובן שמול המערביות זה היה נראה אחרת . על עימות מול ג"ס או ס"א לא צריך להרחיב את הדיבור – שתיהן מאצ'אפ יותר מראוי ללברונים . יש להן הגנות יעילות מאוד וגם שחקני התקפה שקולעים בצרורות . בג"ס זה בולט יותר , אבל גם קוואי ואולדרידג' הם צמד עם הרבה כח אש.
גם את יוסטון קליבלנד לא היתה עוברת בקלות כמו את טורונטו . ליוסטון יש התקפה טובה , והיא היתה מגיעה למספיק מצבים כדי להקשות על קליבלנד.
ואפילו ממפיס , בוודאי בריאה , היתה מקשה מאוד על קליבלנד ( לגבי יוטה אני חושב שלא – אמנם יש לה הגנה טובה אבל היא קבוצה צעירה וחסרת ניסיון ).
לצערנו הלברונים ייפגשו רק בסדרה אחת עם מערבית . העיוות הרגיל בשיטה שמאפשר ללברון טיול נעים לגמר ה-NBA כבר 7 או 8 שנים ( הפסקתי לספור ) .

עגל
עגל
06/05/2017 16:50:40

יוטה היא גרוטאה (צעירה וג"ו)
אז גם לשיטתך ג"ס תיתקל רק בקבוצה אחת רצינית (ס"א או יוסטון)

הייט-אשברי
הייט-אשברי
06/05/2017 19:38:00
Reply to  עגל

אבל :היא תיתקל באחת לפחות . קליבלנד באף אחת . וג"ס קנתה את הזכות להיתקל באחת בלבד בכך שסיימה ראשונה . ס"א , שסיימה שניה בדיוק כמו קליבלנד ( ועם מאזן טוב יותר ממנה ) , צריכה לעבור את ממפיס, יוסטון וג"ס .

no funny shtuff
no funny shtuff
06/05/2017 14:55:14

רועי, עוד נקודה חשובה לספרס-

יוסטון לקחו להם הרבה יותר מדי ריבאונדים בהתקפה, בעיקר בגלל הפגזות משלוש- הכדור עף רחוק מהסל ובברלי אמן בקליטת הכדור- וכאן הגארדים של הספרס חייבים להשתפר, וגם כי גאסול היה חלש מאוד מול קפלה.

עם פחות סקנד צ'אנס ות'ירד צ'אנס שוטס, הספרס יכלו לשמור עוד יותר טוב על היתרון היחסי שלהם.

עידו גילרי
עידו גילרי
06/05/2017 15:33:50

קליבלנד באו לעבוד ונתנו לראפטורס לנצח את עצמם. אין מזה מנוס קייסי פשוט חייב ללכת.
זה פשוט לא יאמן , ולנצ'יונאס טוחן את הקאבס מתחת לסל ברבע הראשון ואז עד סוף המשחק לא נוגע בכדור אפילו פעם אחת. באמת שאין לי מושג למה אתה אומר שהוא היה טוב במשך שלושה רבעים כשמשך הרבע השני והשלישי הבחור מתחנן לקבל את הכדור ופשוט זוכה להתעלמות מוחלטת.
הקאבס רצים בתחילת הרביעי מול חמישיית הדחלילים של טורונטו וקייסי משאיר את ולנצ'יונאס על הספסל. 3 דקות לסיום כשכל הכוכבים יורדים לנוח כי נגמר המשחק JV נשאר. למה? לקייסי פיתרונות. אולי כדי שזה לא יראה שהוא בוזבז ונותן לו לצבור עוד איזה נקודות של גארבג' טיים (עכשיו נזכרים לתת לו את הכדור)?
אתה נותן קרדיט מוגזם לשאמפרט. הוא אמנם היה חלק אינטגרלי מהחמישייה שעשה את ההבדל אבל הוא לא ממש עצר את דהרוזאן שקלע עליו בדיוק כמו על שאר המגינים.
לא כל כך ברורה לי גם האמירה שהקאבס התמודדו עם ולנצ'יונאס בעזרת החמישיה של לאב ופריי יחד. הם שיחקו ביחד רק כ-6 דקות ואלו היו הדקות של סוף הראשון תחילת השני שJV נח על הספסל. גם שאמפרט היה לצידם בדקות האלו כך שאם אתה טוען שההגנה על דהרוזאן הייתה רכה בדקות האלו זה גם באחריותו (בלי לקשר לזה שגם דהרוזאן נח בחלק מהדקות האלו ולאב ופריי שיחקו מול חמישית הדחלילים שלא מסוגלים לקבור שלשה גם אם לא היה אף שחקן של הקאבס על המגרש).
הקאבס צריכים להרגיש הרבה ביטחון לקראת ההמשך במיוחד כשלברון ביכולת כזו. קיירי לא ייתן כל כך הרבה משחקים גרועים ברצף וג'יימס לעניות דעתי העונה בכושר הטוב ביותר בקריירה שלו.

tripledouble
tripledouble
06/05/2017 17:09:26

+1 על הכל

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
06/05/2017 16:44:15

ואתם עוד תספרו לנו שהמזרח לא יותר חלש מהמערב.
האם אתם רואים איזו סיטואציה במערב בה קליבלנד תהיה 7-0?
עכשיו תדברו על גולדן סטייט שהיא 6-0 בטוטאל ו2-0 מול יוטה, אבל לברון כבר 7 שנים רצופות מפסיד שם.

בקליבלנד עושים משהו נורא ברור – טוחנים את לברון בדקות כדי לסיים סדרות ב4 משחקים ואז לתת לו לנוח בין הסדרות. בלי ניהול דקות ובלי שום דבר.
חבל רק, שבסדרה אמיתית עם תחרות, לברון היה מת אחרי 40 דקות משחק, עם נסיעות באמצע וכו'.

הייט-אשברי
הייט-אשברי
06/05/2017 16:51:37

+ מיליון

עידו גילרי
עידו גילרי
06/05/2017 16:52:33

לגבי החלק הראשון באמת שאין לי כח לכל הויכוח הלעוס הזה. לגבי החלק השני חובה לציין שלברון לאורך כל הקריירה משחק דקות כאלו בפלייאוף. חוץ מזה יש ניהול דקות ורוטציה מאד ברורה בקאבס. נראה שלפחות ללברון הרוטציה +הדקות הנ"ל מאד נוחים.

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
07/05/2017 1:30:07

קליבלנד קרסה במאמצע-סוף הסדרה בגמר 2015 בדיוק בגלל ניהול הדקות הגרוע הזה.

tripledouble
tripledouble
06/05/2017 17:11:36

לברון כל הקריירה משחק ככה בפלייאוף, לא היה מת ולא נעליים.

Smiley
Smiley
06/05/2017 18:22:03

אבל בסדרה אמיתית הוא טחן דקות ועדיין נתן פייט יפה לג"ס ב-2015 וב-2016 הוא חזר מפיגור 3-1 כשהוא מוביל את כל המדדים הסטטיסטיים

מנחם לס
מנחם לס
06/05/2017 18:31:16

הספארס, עם אולדרידג' וגאסול, הראו שאם יש לך שניים גדולים תחת הסל, זאת עדיין השיטה היעילה ביותר. הצרה שמעט אין היום שחקנים שהם גם גבוהים וגם טובים.

איתי
איתי
06/05/2017 22:04:48
Reply to  מנחם לס

מסכים רק שלגולדן סטייט ולקליבלנד יש תשובות מספיקות לחלק הזה של המשחק בדמות גרין, ווסט פצ'וליה וג'אבל או תומפסון לאב ופריי…

הספרס עדיין יהיו טןבים יותר מתחת לסל אבל לא בפער גדול מספיק בשביל לנצח. כאן האתגר האמיתי של פופוביץ

אלי בולס
06/05/2017 18:42:57

הבלחה של דני גרין, לא חושב שניתן להסיק מזה שהוא "הפך לקלעי הרבה יותר טוב".

a.f
a.f
06/05/2017 22:15:40

בחיי שאני מנסה להבין את הייט אשברי ופרופסור אוזוספ אוזוספ מהמבזק של ז'ק ולא מצליח.
זה כאילו לברון מעלה את הרמה לכבודכם מנסה לזכות בכבוד ממכם ואתם בשלכם.
לא עוד! הוא לא משחק נגד דחלילים! הביאו את טאקר ואיבקה בשביל מצ' אפ מולו והבחור בגיל 32 רק הופך לורסטילי יותר (קליעה טובה יותר סיומת בשתי הידיים).
וויזרדס לא קבוצה? סלטיקס לא קבוצה? לדעתי דווקא הם נדפקו כמו יואינג בארקלי מלון וסטוקטון.נפלו על לברון ולא ההפך.
לראייה גאונים ממני וכנראה ממכם נתנו לרפטורס סיכוי גבוה יותר לעבור!
ובאמת נראה לך שבכושר הזה הספרס יכולים לגנוב יותר ממשחק אחד? שלא לדבר על יוסטון…יוטה…פורטלנד….
יש כאן שתי קבוצות היסטוריות כל אחת בקונפרנס שלה האחת קבוצה ענקית עם שחקנים מצויינים ושיטה ברורה והשנייה תלויה לחלוטין בשחקן הגדול בדורו.והשני לmj בלבד לדעתי אבל זה נתון לויכוח.
אז מה אתם רוצים שיעשה מעשה דורנט? או אולי טרייד עם אולדריג' ודני גרין?
תתרווחו על הספה ותראו איך הבחור משתלט על כל משחק.ולפעמים תקודו קידה בפני המלך…😜

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
07/05/2017 1:31:56
Reply to  a.f

אני הייתי בטוח שיהיה 2-2 אחרי ארבעה משחקים.
אבל מה לעשות שאיבאקה וטאקר לא התחברו וכמובן שיש ללאורי ודהרוזן את הפליאוף שאוטומתית מוריד 30 אחוז מיעילותם הלא עד כדי כך רבה גם ככה.

טרול מטורלל חוזר ואומר
טרול מטורלל חוזר ואומר
06/05/2017 22:33:36

שלום רב לגולשי האתר הופס. שלום רב ל"אבי" ו"ערן" שכינוני בשמות גנאי וביקשו לחסום אותי.
שלום רב למנחם לס שנתן לי להתבטא פעמים אין-ספור (גם אם הוא חסם אותי מלוא-חופן פעמים מעת לעת.
יקיריי. מכובדיי.

אין ספק שאני מפריע לכם להנות מספורט אמריקאי.
אין ספק שאני מעצבן את חלקכם, מגחיך את עצמי, וגורם לכם אי נחת מדברי התוכחה שאני דובר.

סביר להניח שאני מדבר שטויות גמורות. אבל אם תתעלמו מהרכיב הקוסמי שב"איך-אני-יודע", אתם חייבים להודות שישנם צירופי מקרים לא הגיוניים באייטמים החדשותיים שאתם צורכים:

זה צירוף מקרים גדול מאוד ששנים ספורות לאחר שאילן רמון נספה בחללית, בנו אסף נספה במטוס;

זה צירוף מקרים גדול שבערב עצרת האומות המאוחדות נעמה ואיתם הנקין נרצחו על-ידי מחבלים פלסטינאים (שריחמו על ילדיהם, אגב אורחא)

זה צירוף מקרים גדול שיום לאחר הכרעת הדין של אלאור עזריה נרצחו ארז אורבך, יעל יקותיאל, שיר חג'אג' ושירה צור במטרה או שלא במטרה להתחיל דיון ציבורי על מוכנות חיילי צה"ל להגיב בנשק למפגעים פוטנציאלים.

אפשר עוד להמשיך אבל אתן לכם להנות מדיבורים על ספורט.

אולי אמשיך להגיב באתר ואולי לא. טרם החלטתי.

שבוע טוב

סיטינג און א טרי
סיטינג און א טרי
06/05/2017 22:48:18

קיי'!-איי-אס-אס-איי-אנ-ג'י!