יומן בוסטון (3): מלך הרבע הרביעי (ושלושת הרבעים הקודמים) / עמית ירקוני

מאזן: 21-37, המקום השני במזרח.

המלך איזייאה – אני מתנצל אם זה נראה קצת דומה ליומן הקודם אבל באמת שקשה למצוא מה להֹוסיף על שחקן העל הזה שמאז היומן הקודם הספיק להפוך לקלעי השני בטיבו במספר הנקודות למשחק עם 29.7 כאלו כאשר רק ווסטברוק מקדים אותו.

אייזיאה מוביל את הליגה בנקודות ברבע הרביעי עם 10.6 כאלו, הכי הרבה ב-20 השנה האחרונות. הוא משחק כדורסל פשוט מדהים מאז תחילת השנה, לדעתי הלא כל כך אובייקטיבית הוא השחקן הטוב ביותר בליגה מאז תחילת שנת 2017 כאשר מאז הוא מוביל את הליגה בנקודות עם 32.1 במשחק (48.3% מהשדה, 41.2% מהשלוש ו-92.1% מהעונשין).

אין לי עוד הרבה מה להוסיף בנושא אז פשוט אשאיר את הנושא לווג' שחוזר על הסיפור המדהים של אייזיאה בסרטון הנהדר הבא:

מגיע אזכור גם לבראד סטיבנס שהוביל את נבחרת המזרח במשחק הג'יימס הארדן (אול סטאר) הראשון שלו בתקווה שיהיו עוד רבים.

עוד אדם הראוי לציון הוא ג'יילן בראון שמתחיל להשתפר לאט לאט, בחודשים ינואר ופברואר (עד כה) חלה עלייה בדקות המשחק שלו ובכמעט כל נתון סטטיסטי. לדעתי הוא שחקן טוב והבחירה שלו הייתה ראויה (למרות שבאופן אישי הייתי לוקח את באדי הילד לפניו) אבל הוא נכנס לסיטואציה עם המון לחץ בגלל הבחירה הגבוהה בה הוא נלקח ובכל זאת הוא נכנס לקבוצה שרצה חזק ואין לה את הזמן לתת לרוקי להתפתח ולהסתגל לליגה.

דרוש ריבאונדר – הקבוצה ממוקמת במקום ה28 בריבאונדים למשחק,קשה להסביר את הירידה החדה בממוצעי הריבאונד של אל הורפורד, הכי מעט בכל הקריירה שלו אך כנראה העובדה שהוא משחק דקות רבות כפוואר פאוורד לא מועילה לעניין. אף אחד משאר גבוהי הקבוצה אינו ריבאנודר מדהים לכן נוצר מצב שאייברי בראדלי מוביל את הקבוצה בריבאונדים.

בסך הכל מצב הקבוצה נהדר, ובכניסה לרבע הרביעי של העונה הסדירה מישהו מוכן להמר נגד הסלטיקס ואיזייאה?

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
37 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
גיא הרשע
גיא הרשע
26/02/2017 14:05:50

יש סיכוי סביר שבוסטון יפגשו את מיאמי בסיבוב הראשון של הפלייאוף.
במקרה כזה, התשובה שלי לשאלה "מישהו מוכן להמר נגד הסלטיקס ואיזייאה?" היא שאני מוכן להמר על הפתעה במזרח, כבר בסיבוב הראשון של הפלייאוף.

את הסיבה, דרך אגב, אתה רשמת –
הורפורד והרב'. מיאמי בנויים בדיוק בשביל לעקוץ את הסלטיקס.

תודה על היומן, ותודה על ההתמדה!

Smiley
Smiley
26/02/2017 14:15:56

הסלטיקס יהיו חייבים להגיע בריאים לפלייאוף (כן, אני מדגיש פה בעיקר את בראדלי). הסגל חייב לשחק כמה שיותר יחד (ללא פצועים) על מנת שרמת התיאום תהיה כבוהה לקראת הפלייאוף.
אני חושב שהם בהחלט יכולים לרדוף אחרי בוגוט בגלל עניין הריבאונד וגם בגלל שיודע לשחק במערכת שמניעה כדור ויכולת המסירה והחסימה שלו רק תועיל (וכמובן גם הצד ההגנתי).

סומסום (KD צדק)
סומסום (KD צדק)
26/02/2017 14:17:20

ואם לא מיאמי, שיקאגו.
הסלטיקס פייבוריטים זה ברור, אבל הם חייבים ביג-מן משמעותי ואוטומט ריבאונד.
או שהראש שלהם לגמרי בעונה/ עונות הבאות, עם הדראפט וכו'. למען האמת, לא ממש ברור לי לאן הם מכוונים השנה. קונטנדרים? המיקום שלהם אומר כן, כמובן. ההתנהלות בתקופת הטרייד האחרונה אומרת לא.

גיא הרשע
גיא הרשע
26/02/2017 14:28:23

"בכל מחיר" הרבה פעמים משמעותו מחיר גדול מדי.

אין לי מושג איך התנהלו השיחות על השמות הגדולים (באטלר, ג'ורג', דרומונד), אבל לאורך השנים למדתי שאיינג' לא מחפש את ההחלטה הפופולרית, או פועל לפי שיקולי "פחד".
שהיה צריך לשחרר את רונדו, הוא השיג במקומו את קראודר
(הוא גם השיג את רונדו בטרייד, במקור),
כשהיה צריך לפרק (פירס וגארנט) הוא פירק,
תסתכל על הרכב הקבוצה, ותראה שברובו הוא הושג על ידי טריידים מרשימים.

עוד על "בכל מחיר" ניתן ללמוד מהקאבס, שהשנה הראו שלפעמים הטרייד הטוב ביותר הוא זה שלא בוצע.
הם המתינו, למרות לחץ של אחד משחקניהם, והם השיגו אולי את הרכז המחליף הטוב בליגה.

זה לא בלתי סביר שאיינג' הגיע למסקנה שהשוק לא בשל לטרייד על שם גדול, והוא מחכה לקיץ, אז השוק בדרך כלל "זורם" יותר.

סומסום (KD צדק)
סומסום (KD צדק)
26/02/2017 16:42:01

דווקא הקאבס דוגמא הפוכה – הם אול-אין מהרגע שלברון חזר, אבל הכי אול-אין שיש. לאב במקום וויגינס, חוזים גבוהים לרביעיה, חוזים לכל מי שלברון רוצה, והם יודעים שהכל הולך ברגע שהוא לא שם. תכלס אין קליבלנד ברגע שלברון יורד בכושר/ פורש והחלון שלו נסגר. כלום. וממילא חצי מהרוסטר שלהם וטרנים. זו קבוצה שנועדה לכאן ועכשיו ומייד.

הסיפור עם דרון וויליאמס הוא הרבה יותר מזל משכל. הרי אנחנו חשבנו שהם ירכשו אותו בתלוש של מה שנשאר ומוורז'או, שאח"כ הלך לאיבוד. נדמה לי שהם כבר נערכו לצ'למרס או תחליף אחר.

גיא הרשע
גיא הרשע
26/02/2017 16:50:54

אין מרכיב חשוב יותר בשביל תואר אליפות מ-"יותר מזל משכל".

המשגיח
המשגיח
26/02/2017 15:27:47

בראון באמת נראה טוב יותר, וזה כמובן נובע מכך שהוא משחק יותר.
המבחן יהיה איך יתפקד כשבראדלי יחזור

הייט אשברי
הייט אשברי
26/02/2017 16:49:07

כן – אני מהמר נגדם .
לסלטיקס יש כל כך הרבה נכסים , שהם היו צריכים לוותר על חלק מהם ולהביא סופרסטאר היום . יכלו להביא את קאזינס , באטלר או ג'ורג' . אבל התקמצנו / השתפנו .
לאיינג' הזהיר מדי , שלא לומר הפחדן , נוח להישאר במשבצת של "בניה לעתיד" . אז שימשיך לבנות . אליפות הוא לא יראה כך – גם לא אליפות מזרח .
כדאי למנווטי הסלטיקס ללכת להיסטוריה הלא כל כך רוחקה ולהיזכר איך הקבוצה לקחה אליפות אחרונה והגיעה לגמר נוסף . רמז – זה לא קרה דרך דראפטים .

גיא הרשע
גיא הרשע
26/02/2017 16:57:23

בו נתחיל בעובדה שלאיינג' ולקברניטים של גולדן סטייט יש את אותו מספר אליפויות, ואת אותם מספר של ביקורים בפיינלס.
בנוסף, הקבוצה האחרונה שהלכה "אול אין" נגד הקבוצה של לברון, זו אותה קבוצה שמאכלסת היום את התחתית של המרתף של הליגה.
אז איינג' היה בצד המנצח של הטרייד שחיסל את הנטס.

תבדוק את הרקורד שלו – פחדן הוא לא.

הייט אשברי
הייט אשברי
26/02/2017 17:05:21

על אחת כמה וכמה שאיינג' צריך לדעת – מכיוון שהוא היה שם .
ואני חוזר על טענתי שהסלטיקס לא יגיעו רחוק עם הרוסטר הנוכחי . הם לא בנויים נכון לפלייאוף . נחייה ונראה.

גיא הרשע
גיא הרשע
26/02/2017 17:11:27

השנה הם לא בנויים להגיע רחוק. גמר המזרח יהיה בונוס.

אבל –
תיקח את הרוסטר הנוכחי ותחזק אותו בשחקן חופשי (גריפין?) מהשורה הראשונה,
ואז תוסיף למשוואה עתיד עם מלא בחירות דראפט גבוהות (כאלו שמאפשרות גמישות כלכלית לשנים קדימה),
ואתה מקבל בהחלט מתכון לקונטנדרית.

ברור שנחייה ונראה. רק קבוצה אחת מכל קונפרנס יכולה להגיע לפיינלס,
אני למדי לגלות שאיינג' יודע מה הוא עושה.

הייט אשברי
הייט אשברי
26/02/2017 17:21:50

גם בחירות דראפט גבוהות לא מבטיחות הצלחה.
והשנה בוסטון לא תהיה אלופת המזרח . אני בספק רב אם תגיע לגמר הקונפרנס.

אסף
אסף
26/02/2017 17:53:43

מרחק סנטר אחד טוב מגמר NBA לדעתי רפת ההבנה.
אני מאוד מחבב את המהלכים של איינג' שכבר פעם שנייה בונה שם קבוצה, בפעם הראשונה זה היה בהבאת הטריו של גארנט-אלן ופירס שהיה שם מאז ומעולם, הפעם בעיניי התהליך עוד יותר מרשים כי נעשה מאפס ובתקופת מעבר קצרה יחסית בין שתי הקבוצות הללו . נכון שלעתים הוא קצת שמרן אבל בסה"כ מנהל מעולה בעיניי.

אסף
אסף
26/02/2017 17:49:33

בסך הכל בוסטון עושים את המצופה מהם עד כה ואף מעל זה שמתייצבים במקום השני במזרח ,אני קצת התאכזבתי שלא הימרו על טרייד של גבוה שהיה על השולחן בטרייד דדליין בעיקר לופז/ דראמונד….
מעניין אם ינסו לפחות להביא את בוגוט ששוחרר מדאלאס שיסגור להם פינה בדיוק בנק' החלשה של הריבאונד ומגן טבעת נפלא.

גיא הרשע
גיא הרשע
26/02/2017 18:01:52
Reply to  אסף

אין שחקן שאכזב אותי יותר השנה מדרומונד.
0 התקדמות מהשנה שעברה.
עדיין מתחת ל-50% מהעונשין,
וגרוע יותר – עדיין מגן לא אינטיליגנטי, בעיקר על הפיק אנד רול.

לופז, הוא אחלה שחקן. מנהדר בהתקפה, ואפילו מגן לא רע בכלל.
אבל –
דומה מדי להורפורד. גם הוא חלש ברב', וזו נקודת החולשה של הסלטיקס.

אסף
אסף
26/02/2017 19:36:51

מסכים עם מה שכתבת גיא (בעיניי אגב לא רשע בכלל לפחות מכתיבה שלך) ועדיין לדעתי דראמונד שווה את ההימור ,מניח שבסוף בוסטון עשו את השיקול שלהם עלות מול תועלת .

אסף
אסף
26/02/2017 17:50:21

וכמובן נגמרו לי הסופרלטיבים על מה שאייזאה תומאס עושה העונה ממרומי ה-1.75 שלו בערך ביום טוב, עצום!!!

יונתן .S.
יונתן .S.
26/02/2017 18:21:20

יומן מצויין. תודה על ההשקעה.

שימו לב שהרבה מעתיד הסלטיקס תלוי בלוטרי במאי. סיום עם בחירה שהיא לא 1#, ויש סיכוי גבוה שנקבל דז'ה וו ונחזה בטרייד נוסף שהקבוצה תרקום.

בירדמן
בירדמן
26/02/2017 18:24:21
Reply to  יונתן .S.

אין בדראפט שחקן שהוא מעל השאר. מרקל פולץ, לונזו בול, ג'וש ג'קסון, זה משנה מי?

יונתן .S.
יונתן .S.
26/02/2017 18:31:08
Reply to  בירדמן

כן. הסלטיקס שמו עיניהם על פולץ, שצפוי להבחר במקום הראשון ע"י כלל המובילות בהגרלה. הקבוצה מקווה שהוא יצליח להפוך לקורבן גארד כמו הארדן. שאר השחקנים לא יתנו לא שווים בתועלת לקבוצה, כמו לאחרות. לכן, אני אישית חושב שמישהו והבחירה לא 1#, הם מעבירים אותה.

אגב אורחא, אני מאמין שהיא לא תהיה בסוף ראשונה לצערי.

יונתן .S.
יונתן .S.
26/02/2017 18:31:39
Reply to  יונתן .S.

*לא קורבן. קומבו גארד.

בעיית התיקון האוטומטי

בירדמן
בירדמן
26/02/2017 18:21:37

1. אייזאה תומאס לא השחקן הכי טוב בליגה, כי קבוצות "מסמנות" אותו בהתקפה (שלהן) וקולעות מעליו.
במשחק האחרון, טורונטו התרכזו בו בהגנה (שלהן) ברבע האחרון, והורידו את התפוקה שלו במידה משמעותית.
2. ג'יילן בראון שחקן נוראי. ב- 90% מהמשחקים ה +/- שלו במינוס. עלייה בדקות המשחק לא קשורה ליכולת.
הדבר האחד והיחיד שמשמח אותי לגבי הבחירה שלו הוא – שלא בחרו את דראגן בנדר, שהוא נגר אפילו יותר גדול. ביחד הם יכולים לבנות רהיטי לואי ה-14.
3. אני מסכים עם הבישוף שלא מישכן את העתיד תמורת דמרקוס קזינס או פול ג'ורג' – בסוף העונה הבאה הם חופשיים לחתום בכול קבוצה.
עדיף לחכות לקיץ ולהחתים פרי אייג'נט ללא תמורה.

יונתן .S.
יונתן .S.
26/02/2017 18:37:46
Reply to  בירדמן

התלונות על בראון די מיותרות. גם אם נניח והוא לא טוב, כרגע אף שחקן מהדראפט שלו מככב. זאת כיתה שנוכל לשפוט יותר בבירור בעונה הבאה. וייתכן שהדראפט יתגלה באחד הגרועים שהיו לאחרונה.

ולגביי תומאס, הגיוני שהוא יתקשה, כאשר אין עוד שחקן שצריך לסמן בבוסטון בהתקפה. וכאשר תומאס נמוך, המשימה אף קלה יותר.

אני סבור שהבאת סטאר קלעי נוסף לצד תומאס והוא יהיה מצויין.

בירדמן
בירדמן
26/02/2017 18:43:54
Reply to  יונתן .S.

קשירת כתרים לראשיהם מיותרת.

יונתן .S.
יונתן .S.
26/02/2017 19:26:16
Reply to  בירדמן

לא הבנתי למי מכוונת דעתך. בכל מקרה, אין פה מחמאות מיותרות כלפיי אף אחד. נטו הסתכלות רציונלית על המציאות

ברוך רובין
ברוך רובין
26/02/2017 21:08:01
Reply to  יונתן .S.

יונתן הבחירה של בראון הייתה פשוט כישלון, עם זאת ניתן לשפוט שחקן ודראפט רק 4 שנים אחרי (בראון הגיע מאוד בוסרי לליגה עם תקרה ברורה מאוד). בקשר לדראפט איינג חייב ללכת על פולץ אין פה שאלה בכלל.

יונתן .S.
יונתן .S.
26/02/2017 23:24:37

ברוך, כל הדראפט לא יוצא דופן בנראות שלו כרגע. לכן, לסבור שבראון כישלון היא טענה מוגזמת מדי לטעמי

בירדמן
בירדמן
26/02/2017 19:03:59

אם היו בוחרים את כריס דאן, היה אפשר בקיץ להחליף אותו תמורת ג'ימי באטלר או נרלנס נואל. שיקגו ופילדלפיה חיפשו רכז.

יונתן .S.
יונתן .S.
26/02/2017 19:25:06
Reply to  בירדמן

אם זה היה הרצון, הם היו עושים את זה כבר בדראפט

בירדמן
בירדמן
26/02/2017 19:36:46
Reply to  יונתן .S.

צודק.
זה היה הרצון שלי.

נמרוד
נמרוד
26/02/2017 20:40:21

יומן מצוין לקבוצה מהנה מאוד לצפייה.
אבל מה קורה עם בראדלי, יש צפי לחזרה מהפציעה?

מנחם לס
מנחם לס
26/02/2017 21:10:12

אהבתי את אייזיה עוד כששיחק באונ' וושינגטון!

אנונימי בפיתה
אנונימי בפיתה
26/02/2017 21:15:22

Let go celtis !!!!!

Rondi
Rondi
26/02/2017 23:22:54

יומן בוסטון שמתעלם מתקופת הטריידים???
זה קצת לקבור את הראש בחול…
התפללתי שנצליח לחטוף את ג'ורג', אבל בדיעבד אני לגמרי בסדר עם העמידה של איינג' בלחץ. אני עדיין חושב שהוא החתיכה המושלמת לפאזל של הסלטיקס, אבל חשוב לא לאבד את הזהות שנבנתה רק בשבילו. בחירות דראפו הן אוברייטד אבל האפשרות של אייזאה-פולץ נשמעת מדליקה. ברור שג'ורג' שווה חבילת שחקנים אבל לאבד גם את סמארט וגם את ברדלי זאת לא אופציה. בסופו של דבר גם אם לא נשיג את הבחירה הראשונה תהיה עוד הזדמנות להביא אותו בקיץ.
הסלטיקס צריכים לכוון יותר רחוק מהשנה

AR
AR
27/02/2017 5:58:24

Dropping leads is the biggest problem for the greens.
Tonight they almost dropped it again, if it wasnt for a 5 point play down the stretch
3and1 by Brown, missing it, Marcus (gimethaba)Smart is r-e-l-e-n-t-l-e-s-s gets foul and you get a 5 point play and the ballgame….
Ainge might still get Bogus who will be a solid rim protection if healthy…+AJ+ the 3 white softies…not a bad front court crue….but not enough against the lebronairs and their queen.

AR
AR
28/02/2017 5:01:41

And they just dropped a home one tonight…Hawks dominanted them all game long.
inconsistency is the word, despite their rank.
Horford is just not where he should be by now…
Hopes aside, they cant contend…we'll see wednesday.