You are currently viewing קאוואי לאונרד או קא-ביי לאונרד? (שחקנים חופשיים #3) / גדי הלוי

קאוואי לאונרד או קא-ביי לאונרד? (שחקנים חופשיים #3) / גדי הלוי

קאוואי לאונרד או קא-ביי לאונרד? (שחקנים חופשיים #3) / גדי הלוי

 

קאוואי לאונרד הוא אדם מוזר. תמיד היה כזה. לא מביע הרבה רגשות מחוץ לפרקט, לא נוטה לדבר או להתראיין יותר מדי. אבל בכל זאת יש בו משהו ששובה אנשים. משהו שגורם לאנשים שרואים אותו משחק לפעור עיניים.

אין הרבה שחקנים שאתה מסתכל עליהם משחקים וחושב לעצמך, "וואו". אבל שחקנים שכן יש להם את המיוחדות הזאת (שאפילו לא ניתן להגדירה) הם בודדים מאד ומיוחדים. בדרך כלל יש להם אישיות מרתקת, והרבה פעמים קשה להבין אותם. כמה דוגמאות לשחקנים דומים: קווין דוראנט, קובי בראיינט, מייקל ג'ורדן, לארי בירד, והרשימה ממשיכה. אני מאמין שקאוואי לאונרד שייך לרשימה הזאת.

לאונרד הוא שחקן חופשי בקיץ הקרוב. אחרי העונה האחרונה – עם דגש גדול על הפלייאוף וסדרת הגמר – כמעט כל קבוצה שתוכל לעמוד בהוצאה של חתימתו תרדוף אחריו. אבל קאוואי הוא לא שחקן מן המניין. אני לא חושב שמתאים לו "לפלרטט" עם קבוצות כאלה ואחרות. לדעתי, יש לו שתיים-שלוש קבוצות בראש וההחלטה במי לבחור היא בינו ובני משפחתו. הוא לא מתעסק בתהילה, לא מתעסק בתדמית, אפילו כסף אולי פחות משנה עבורו.

קאוואי מהרהר.

 

הראשונה מבין האופציות היא – כמתבקש – טורונטו ראפטורס, שיכולה להציע לו הכי הרבה כסף והיא קבוצה שהוא כבר מכיר ודרכה הפך לגיבור בקנדה. לחזור לקנדה יהיה מהלך מאוד הגיוני: כימיה מעולה עם חבריו לקבוצה, עם המאמן, עם הנהלת הקבוצה, עם האוהדים והעיר עצמה. מכבדים אותו מאוד שם, והוא יכול להיות אישיות לאומית והפנים של המדינה בספורט (אפילו בהיותו אמריקאי לגמרי).

האופציה השנייה, היא לעזוב את טורונטו וללכת למקום אחר. המקום הוא עיר הולדתו לוס אנג'לס (הוא נולד וגדל בקרבתה). בשנה וחצי האחרונה הוא ומשפחתו הביעו רצון לחזור לשם. עד השנה, קאוואי לאונרד היה שחקן של הסאן אנטוניו ספרס, קבוצה הידועה בשקט שלה ובחוסר הדרמה סביב השחקנים שמשחקים שם. מאמנים ושחקנים דגולים כטים דאנקן, גרג פופוביץ', מאנו ג'ינובלי, טוני פארקר (ועד השנה שעברה קאוואי בעצמו) תמיד היו שקטים וחסכו מכולם הצגות מיותרות.

בשנה שבה קאוואי התמודד עם פציעה, הוא עשה מעשה שמאוד לא התאים לו ולאישיות שלו, והתחיל "להתלונן" עד שלבסוף ביקש שיעבירו אותו בטרייד. הסיבה? הוא ומשפחתו רצו לחזור לקליפורניה. מכיוון שהספרס לא סבלו את הרעיון של שיתוף פעולה עם הלייקרס (הקליפרס היו פחות רלוונטיים אז), הספרס העבירו אותו לראפטורס תמורת דמאר דרוזאן, טרייד שהיה שנוי במחלוקת מהצד של טורונטו. עונה שלמה אחרי זה ואף אחד כבר לא זוכר את דרוזאן וכולם עלו על הרכבת של קאוואי.

הבעיה היא שאני לא חושב ששנה אחת בקנדה תוריד את קאוואי מרצונו לשוב הביתה, דרך שבשבילה הוא נאלץ ליצור דרמה בניגוד מוחלט לאישיות שלו.

זאת הסיבה שאני חושב שהוא יעזוב את טורונטו.

קאוואי בסאן אנטוניו. הייתה רק סיבה אחת הגיונית לעזוב

 

בלוס אנג'לס יש כמובן שתי קבוצות: הלייקרס המובלים על ידי לברון והרכש החדש אנת'וני דייויס, והקליפרס – קבוצה צעירה יחסית עם מאמן דינמי וסגל עמוק, שפותחת את הדלת למנהיג חדש שיוביל אותה לגדולות שהיא אף פעם לא הגיעה אליהן.

אני מאמין שהמהלך ההגיוני במקרה של עזיבה הוא להצטרף לקליפרס. שחקן שכרגע הוביל קבוצה לאליפות והוכתר כפיינלס MVP לא יוותר על מקומו כאופציה ראשונה בקבוצה חדשה כשהוא יכול להיות "המלך" בקבוצה אחרת באותה העיר. בנוסף, לקליפרס יש יותר כסף להשקיע הקיץ הזה, כך שהם יוכלו להביא לקאוואי עוד עזרה במידה שהוא יבוא ולצמצם את הפער ברמה (על הנייר) בין שתי הקבוצות.

לעומת זאת, הלייקרס יצטרכו לחכות 30 ימים מה-6 ביולי כדי שיהיה להם מספיק כסף להציע לקאוואי (או לכל שחקן אחר) חוזה מקסימלי. אז לא רק שלקליפרס יש יותר כסף, אלא גם יש להם יותר זמן.

קאוואי ולברון. אולי בכל זאת אפשר לסדר שם משהו?

 

כל האפשרויות הגיוניות. בכולן ישנם יתרונות ברורים וגם חסרונות ברורים, בדומה לכל החלטה מהותית אחרת. בסופו של דבר, הכל מסתכם במה שלאונרד יחליט. בניגוד לשחקנים אחרים שבדרך כלל יותר פתוחים לקהל הרחב, אנחנו לא יודעים דבר על צורת החשיבה של קאוואי, הרגשתו, כיצד הוא מחליט החלטות וכמה גורמים מסוימים משפיעים על אותן החלטות.

כמו שציינתי בראשית הכתבה, קאוואי לאונרד הוא אדם שונה. מין אניגמה. במקרה של עזיבה, חבל לי על קנדה. לאונרד ייזכר שם כ-ONE TRICK PONY שבא לשנה אחת, הביא אליפות והלך. אם יישאר, הוא ייזכר שם כהרבה יותר ממושיע. הוא יהפוך לפנים של הקבוצה ושל הכדורסל הקנדי בכלל.

שום החלטה שלו לא תפתיע אותי. אבל יחד עם זאת – אני מתרגש. ראיתי מספר אנשים שמשווים אותו למייקל ג'ורדן. אני לא בטוח שאני מסכים עם זה לגמרי, ואני גם צעיר מדי לדעת בביטחה אבל בהחלט ישנם קווי דמיון.

אולי זה מה שמלהיב אותי. אולי גם בגלל שהוא שחקן ברמה היסטורית ודמות מרתקת. אבל מה שבטוח – הוא כבר השיג את הכבוד שלו, ואני לא רואה דבר שיפריע לו להמשיך הלאה בקריירה הנפלאה שלו בשקט ובשלווה כהרגלו.

Subscribe
Notify of
45 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
תומר השני
תומר השני
19/06/2019 8:57:58

תודה גדי לדעתי קוואי בדרך לקליפרס

גדי הלוי
גדי הלוי
19/06/2019 15:16:54

תודה לך!
הקליפרס הם באמת האופציה הכי הגיונית.

רותם אלרן
Editor
19/06/2019 9:04:26

תודה גדי, מאמר נפלא.
אני אישית חושב שיישאר בטורונטו, גם עדיף לו להישאר שם כמושיע העיר והקבוצה, אבל הוא עוף מוזר, אז אי אפשר לדעת.

גדי הלוי
גדי הלוי
19/06/2019 15:19:14

תודה רבה רותם!
אתה צדק שהוא יהיה שם המושיע, אבל לדעתי הוא מעבר לזה. הוא השיג את הכבוד שלו, שיחזור הביתה ל-LA.

עכבר
עכבר
19/06/2019 9:13:33

אחלה גדי!
אני מאמין שהוא יישאר בטורונטו לפחות עוד שנה, מסיבה שלא ציינת- בריאות וחלוקת עומסים.
אם יעבור לקבוצה אחרת יהיה עליו הרבה לחץ לשחק המון, מה שלא מתאים לו כרגע מאחר והוא סוחב כמה פציעות שהגבילו אותו ככל שהפלייאוף התקדם.
לדעתי יישאר עוד שנה בקנדה לשנת שיקום גופנית (60 משחקים בעונה סדירה), ייתן לכל החלקים בפאזל של הטריידים של השנה להסתדר ואז יחליט לאן לעבור.
וכן, קוואי ענק!! כשרון יוצא דופן ודרך אגב.. הוא באמת Fun guy, בראיון אחרי המשחק עם צ'אנסי ואייזיה תומאס ב- nbatv ראו את קוואי האמיתי, שווה צפייה!

גדי הלוי
גדי הלוי
19/06/2019 15:26:12
Reply to  עכבר

לפי מה שאני מבין, קאוואי בריא, אבל יכול להיות שזה יהיה גורם משפיע. ודרך אגב, כל יריד האליפות הזה הראה לנו את ה-״פאן גאי״ בתוך קאוואי, וזה מחזה מרהיב!

עידו גילרי
עידו גילרי
19/06/2019 9:35:28

טוב מכיוון שהרמת בכותרת אני אמחזר:
Ka'wine & dine or Ka'one & done

פינקי
פינקי
19/06/2019 13:48:05

גדול

גדי הלוי
גדי הלוי
19/06/2019 15:26:45

Ka’one & done👌🏼

ארי
ארי
19/06/2019 10:51:19

להשאר בטורונטו זה רומנטי, אבל ספק גדול אם הגאסולים והאיבקות יתנו עוד עונה טובה. אולי.

הבעיה הגדולה היא שאם קאווי לא מצטרף ללייקרס וקיירי כן, הפוספקט של הקליפרס מחויר, אחרי הכל הם הקבוצה השניה בפער עצום בעיר (משנה גם לחסויות וכו) וגם לך תתמודד עם סופר טים בתור היריבה העירונית.
הכי חכם זה להצטרף לעגלה של הלייקרס, גם אם לברון יעשה קצת דרמות זה לא יחזיק הרבה זמן הוא מזקין ובדרך החוצה.

גדי הלוי
גדי הלוי
19/06/2019 15:28:45
Reply to  ארי

הגאסולים והאיבקים באמת מהווים גדולה מאוד אם הוא ירצה לחזור. לגבי הפער של הלייקרס והקליפרס – בעונה אחת זה מתהפך. קאוואי עם הקליפרס מגיע יותר רחוק מהלייקרס – ועם הלייקרס הוא סתם יבזבז את עצמו ואת הכשרון האין סופי שלו.

ארי
ארי
19/06/2019 21:20:52

למעשה הכל תלוי כמה כסף יהיה ללייקרס מתחת לתקרה, כרגע לא ברור וזה תלוי מתי יתממש הדיל של דיוויס,
אבל שוב בהנחה שיש כסף וקיירי מגיע (הוא רוצה) אז לא ברור בכלל שהקליפרס כולל קאווי טובים יותר. יש גבול כמה אפשר לזלזל בשלישייה כזאת קוזמה ואוסף טרמפיסטים שבוודאי יגיעו

גדי הלוי
גדי הלוי
20/06/2019 15:21:07
Reply to  ארי

למה ההנחה היא שיש כסף ושקיירי יבוא אליהם? מאיפה הבאת שהוא רוצה את זה? רוב הדיווחים מצביעים על זה שהוא כמעט סגור על הנטס….

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
19/06/2019 10:52:59

באלמר יכול להרשות לעצמו לשלם קנס גדול מאד!

אסף
אסף
19/06/2019 10:54:17

הסנטימנטליות אומרת טורונטו, היות ולא נראה לי משחק תפקיד אצל קאווי כל הסיפור הזה אז 95% לקליפרס.
בכל מקרה מבחינת הקנדים מעמדו כגיבור חקוק כבר.

גדי הלוי
גדי הלוי
19/06/2019 15:28:56
Reply to  אסף

נכון מאןד, תודה!

נתן
נתן
19/06/2019 13:33:29

אני באמת לא מצליח להבין את האנשים שאמורים שקוואי
ללייקרס לא יקרה , למה לא הוא כבר עשה את שלו בתכלס הביא אליפויות גם לספרס וגם לראפטורס ובשניהם הוא כבר זכה בmvp פעמיים לא נשאר לו שם דבר להוכיח למה לא להצטרף ללייקרס ולהתחיל לקטוף אליפויות למועדון שאתה אוהב ולקבל את כל התהילה וכל הכסף וכל ההכרה

פינקי
פינקי
19/06/2019 13:49:44
Reply to  נתן

כי הלייקרס לא הולכים לקטוף אליפויות

נתן
נתן
19/06/2019 17:41:28
Reply to  פינקי

באיזה סרט אתה חי אחי

פינקי
פינקי
19/06/2019 19:02:15
Reply to  נתן

הלייקרס בדרך לאבדון.
לברון בשנה ה17 שלו בליגה, לדייויס יקח זמן להתרגל לשינוי, ושאר הקבוצה? אין שאר הקבוצה…
דבר איתי בסוף העונה, יהיה נס אם הם יהיו מעל מקום 7.

נתן
נתן
19/06/2019 13:36:15

המשך לתגובה הראשונה :
ובשביל קוואי יש לו אולי שנה אחת שבוא לא יהיה האלפא
בלייקרס ואז כבר לברון פורש והוא המלך הבלתי מעורער
של הלייקרס ואנתוני דייויס יהיה המס 2 שלו אני חושב הכי הגיוני זה הלייקרס, אין לו מה לבזבז את הזמן עם מועדונים חסרי שם כמו הקליפרס ראפטורס או מי שלא יהיה הוא כבר עבר את הפרק הזה בקריירה

גדי הלוי
גדי הלוי
19/06/2019 15:35:25
Reply to  נתן

תזכור שקאוואי הוא לא בחור חברתי במיוחד, ואולי הכמות העודפת של תשומת לב ללייקרס היא מה שתשכנע אותו לא לבוא אליהם ולבחור את הקליפרס מעליהם.

נתן
נתן
19/06/2019 17:44:35

למה שיילך לקליפרס למה תסביר לי למה בגלל שהוא לא חברותי תגיד לי אתה שפוי גם קארים לא היה הכי חברותי ו… זה מנע ממנו ללכת ללייקרס חוץ מזה שהוא רצה ללכת ללייקרס אז בחייאת תחסוך מאיתנו את השטויות שלך

פינקי
פינקי
19/06/2019 13:52:38

יש גם את האופציה של הנטס.
פחות סביר אבל עדיין אפשרי.
.
לא רואה שום יתרון ללייקרס על פני הקליפרס.
גם הנהלה חצי מתפקדת, גם קבוצה ללא עומק (ולברון וקוואי צריכים שניהם הגבלת דק'), וגם לברון, שעם כל הכבוד, נראה כמו חתיכת קרציה לשחק איתו.
מה הוא צריך את הכאב ראש הזה?

גדי הלוי
גדי הלוי
19/06/2019 15:35:37
Reply to  פינקי

בדיוק. תודה!

Anonymous
Anonymous
19/06/2019 14:12:39

מאמר תמציתי וממצה, תודה.
עדיין יש כתם שחור שטרם התבהר. מה קרה שם בסן אנטוניו. זה חתיכת סיפור, גם בהשלכות שלו כלפי סופרסטארים אחרים. כי אם בקוואי נפלה שלהבת, וגו'.
עוד שאלה לגבי הלייקרס. טריו הכוכבים לברון קוואי AD נשמע דמיוני. נניח לענייני אגו – בטוח שזו ההתאמה המקצועית הכי טובה? מי ישחק שם בהאק קורט? שוב לברון המזדקן עם יותר מדי דקות כפוינט?מי על הפרימטר? זו קבוצת פורוורדים, אימתנית, ועוד יש קוזמה. רק שדבר כזה לא נוסה בתכלס…

גדי הלוי
גדי הלוי
19/06/2019 15:36:35
Reply to  Anonymous

התקרית בסן אנטוניו באמת יחידה במינה. והטריו הזה גם בעני לא אפשרי בענייני אגו. תודה!

צביקה
צביקה
19/06/2019 14:25:31

לדעתי כל הסיכויים הם אצל הקליפס. סגל מצויין, מאמן מצויין, בעלים מצויין שמוכן לשלם ובלי כל התסבוכת המטורללת של הנהלת הלייקרס – וזה עוד לפני הדיון על העניין של לשחק עם לברון במקום נגדו. יש אפשרות אמיתי ליצור שם סופרטים צעיר בהובלת קוואי שיהיה בצמרת ב7-8 שנים הבאות, וכל שנה יהיה רלבנטי לאליפות. לא חושב שזה קיים כרגע במועדון אחר. להזכיר לכולנו – קוואי בן 28, והוא מאכן מסתכל קדימה לטווח של 7-8 שנים, לא רק ל3-4 שנים הקרובות.

גדי הלוי
גדי הלוי
19/06/2019 15:37:15
Reply to  צביקה

לא הייתי שולל לגמרי חזרה לטורונטו, אבל הקליפרס באמת מובילים גם לדעתי. תודה!

אסף
אסף
19/06/2019 15:09:45

למקום תחת התקרה לעוד סופרסטאר שיקבל חוזה מקס

Dor
Dor
19/06/2019 16:37:18

אני מהמר גם על הקליפרס אם הוא לא נשאר בראפס. נקודה מעניינת קשורה לזה שטורונטו השנה לקחה אליפות עם סופרסטאר אחד ושורה של רולפליירס. לאורי וגאסול היו אולסטארס אבל היום הם לא ברמה הזאת. סיאקם רק בדרך לשם. מ 2012 כל האלופות כללו לפחות 2 סופרסטארים ובדרכ יותר כשבשנים האחרונות התקבעה מוסכמה שצריך לפחות 3 שחקני על וצוות מסייע סביר כדי לקחת אליפות. טורונטו ניצחה את המוסכמה הזאת וטוב שכך. קאווי לדעתי יעדיף להתרחק מהלייקרס הנוצצת של לברון ו AD ויעדיף להיות האלפא היחיד בקליפרס כמו שהיה בטורונטו

גדי הלוי
גדי הלוי
19/06/2019 23:37:26
Reply to  Dor

+1

וניל זה טרופי
וניל זה טרופי
19/06/2019 17:06:05

בקליפורניה יש עוד קבוצה שלא הזכרת. אמנם סקרמנטו ולא ל.א אבל עדיין קל"ב

גדי הלוי
גדי הלוי
19/06/2019 23:38:25

כן, אבל הם לא ממש אופציה בשביל קאוואי עד כמה שאני יודע אז הרשתי לעצמי לא להזכיר אותם. תודה!

מנחם לס
19/06/2019 18:27:49

תודה גדי. הוא באמת אניגמה, לטוב או לרע. מסתורי, מוזר, ומצויין

גדי הלוי
גדי הלוי
19/06/2019 23:39:52
Reply to  מנחם לס

בכיף מנחם ותודה!

ברוך רובין
ברוך רובין
19/06/2019 20:16:43

קוואי לא יצר דרמה בגלל הרצון למעבר לLA אלא בגלל הרצון וחוזה האבחנה של צוות הרופאים ושל ארגון הספרס בפציעה שלו ובכאבים שלו, יכול מאוד להיות שאם דוראנט היה מתעקש כמוהו הפציעה באכילס לא הייתה כיום.

גדי הלוי
גדי הלוי
19/06/2019 23:40:45

יכול מאןד להיות.

ברוך רובין
ברוך רובין
19/06/2019 20:19:01

קוואי הוא השחקן הטוב בעולם, הרבה מסתכלים רק על סטטיסטיקה וזאת של הארדן מול הלוחמים טובה יותר, אבל אין ספק מי היה שחקן טוב יותר, קוואי הוא שחקן שחקן שקולע את הנקודות שלו בשטף המשחק שלא כופה את המשחק עליו ונותן לכל הקבוצה להיכנס למשחק.

ארי
ארי
19/06/2019 21:16:48

לגמרי מסכים
הסטטיסטיקה אומרת למשל שכריס פול טוב מטוני פרקר LOL

גדי הלוי
גדי הלוי
19/06/2019 23:41:24

קאוואי טוב פי כמה וכמה מהארדן, אין על זה דיון מבחינתי.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
19/06/2019 23:06:02

yep. קליפרס מאז שהחליט לחזור הביתה.
לטורונטו לא היה צ'אנס אבל לפחות הם קיבלו את המירב.

גדי הלוי
גדי הלוי
19/06/2019 23:42:14

לא יודע אם אין להם צ׳אנס אבל גם אם כן הוא קטן. מה שכן, הם חד משמעית הוציאו את המירב מהעונה הזאת.

מוש השור
מוש השור
20/06/2019 4:18:10

תודה גדי, מסכים עם בניתוח שלך. לדעתי קרוב לאפס שיגיע לליקרס. סיכויים שווים בין הקליפרס לטורונטו בעיני. נראה שהוא נהנה, טורונטו עיר מדהימה, יש שם הנהלה מצויינת ושקט ואני באמת מאמין שיש להם סיכוי לריפיט. לא יודע אם הוא יעזוב את כל זה לדעתי יכול לקחת שנה עם אופצית שחקן ואחר כך להחליט

גדי הלוי
גדי הלוי
20/06/2019 15:17:50

Sounds like a plan.
תודה רבה!