פרויקט אגדות כדורסל II: קווין דוראנט – דוראנטלה או קאפקייק עם נוטלה / MBK

קווין דוראנט הוא אגדה שהסיפור שלה עוד לא נגמר.

עקבתי אחרי דוראנט החל מעונת הפרשמן שלו בטקסס, שחקן בגובה 2.06 עם יכולת קליעה של גארד. ההייפ ערב הדראפט היה גדול מאוד כשפורטלנד וסיאטל עם הבחירה ה 1 וה 2 בהתאמה.

פורטלנד עשתה את מה שפורטלנד עשתה טוב מכולם ובחרה בבאסט גרג אודן מאוהיו סטייט. אודן, שהיה סנטר אימתני ( ופציע ) נפל כפרי בשל לזרועות הטריילבלייזרס.

הספורסוניקס בחרה נכון עם KD בבחירה השניה. דוראנט זכה לשחק עונה אחת בלבד בסיאטל לפני שהקבוצה עברה לאוקלהומה.

באוקלהומה הוא חבר לראסל ווסטברוק ומאוחר יותר גם לג'יימס הארדן, שלושה MVP בקבוצה אחת ( אגב השילוב הזה היה לא מעט פעמים בעבר – בארקלי, מוזס מלון והד"ר ג'יי בפילי; מג'יק ג'ונסון, קארים ובוב מקדו בלייקרס ושאקובי + קרל מלון בלייקרס 2004. אגב רק מג'יק קארים ומאקדו זכו באליפות כשיחקו יחד).

נחזור לדוראנט. לדעתי הוא שחקן ההתקפה הטוב בכל הזמנים נקודה. אני יודע שיהיה מי שירים גבה עם האמרה הזאת בעיקר אלו שגדלו על מייקל, רעדו מקובי או קפצו מעוד שלשה של קארי.

היכולות שלו למצוא את הטבעת באלגנטיות ובאסטטיות זה אחד הדברים הכי יפים שהיו בליגה הזו אי פעם.

אני לא הולך לנבור במספרים: אפקטיבי או לא, דוראנט יכול לחסל כל שומר מכל מקום על המגרש. הג'אמפ שלו מחצי מרחק הוא הנשק הכי קטלני בליגה, שני אולי רק לסקיי הוק של קארים. הריינג' של הזריקות שלו: יחד עם קארי הוא מוליך את הליגה בזריקות וקליעות מ 9 מטר. הוא מיומן ומשומן ושחקן שפשוט שווה לשים עבורו שעון מעורר.

אבל בכל זאת יש משהו בדוראנט שגורם לך להרגיש שהוא לא באמת מחפש את התהילה ואת הגדולה האישית.

יש לא מעט סיפורים ואנקדוטת על דוראנט (פרטים בהמשך). אחד הסיפורים שממחישים את האישיות שלו בעונת 2012-3, היה מאבק די צמוד בין כרמלו לדוראנט על תואר מלך הסלים. אם דוראנט היה עושה את הדוויד רובינסון – הוא היה חולף על פני כרמלו. דוראנט העדיף שלא להתלבש למשחק האחרון של העונה ולנוח לקראת הפלייאוף. על זאת נאמר: לקובי זה לא היה קורה.

דוראנט עבר 9 עונות ב OKC, שמונה מתוכן לצד ראסל ווסטברוק, צמד שראיתי לו פוטנציאל להיות מהגדולים בתולדות המשחק. משהו ברמה של מג'יק וקארים ,פיפן וג'ורדן או שאקובי. להוציא הופעה אחת בגמר 2012, פציעות והפסד לגולדן סטייט לאחר שהובילו 1-3 בסדרה מנעו מהשניים לחזור למעמד.

הצמד פורק. ווסטברוק לקח את זה קשה מאוד ופרסם תמונה של קאפקייק בחשבון הטוויטר שלו.  ככה הם היו מכנים שחקנים רכים.

בעוד ווסטברוק לקח MVP וסיים שתי עונות עם ממוצע טריפל דאבל, דוראנט עשה את הדבר האמיתי ולקח שתי אליפויות עם גולדן סטייט ופעמיים פיינל אם וי פי.

ריאנה הגדילה לעשות ולעגה לדוראנט כשאמרה: לשחק עבור קבוצה שניצחה 73 משחקים, זה כמו לאבד את הבתולים עם זונה.

למרות שדוראנט סתם פיות, הוא זוכה לביקורת נון סטופ על ההחלטה שלו, למרות שוויתר על תשעה מיליון דולר בשנה שעברה, הוא נחשב כמי שלא עשה זאת בכוחות עצמו. יכול להיות שזה נכון, אבל צריך להיות הגון ולציין שאין מיקרים של שחקנים בודדים שעשו זאת לבד. ד"ר ג'יי היה זקוק למוזס מלון, קארים היה זקוק למג'יק, פיפן עזר קצת למייקל. אבל ב- 4 ליולי 2016 עפו זיקוקים במפרץ ולא מעט אש לכיוונו של דוראנט.

יש לו לדוראנט עוד 5 שנים לתת. במקום לחשוב על שיאים הוא הודיע שהוא רוצה לפרוש בגיל 35.

אין לי הוכחות מדעיות, אבל רוב שחקני הכדורסל מגיעים לשיא בגיל 28-32. יש לדוראנט עוד שנתיים, ואולי הוא מכין לנו עוד FMVP. כיום זה נראה שזה תלוי בו יותר מכל שחקן אחר.

איך תסתיים האגדה על דוראנט? ימים יגידו. 4-5-6 טבעות יכולות לעשות את ההבדל עבורו ברמת הגדולה ההיסטורית, למרות שלדעתי הוא כבר בין עשרת השחקנים הגדולים בתולדות המשחק כבר עכשיו (שמעון אין צורך לדרג).

דוראנט משחק כיום בקבוצה הטובה בליגה ואולי הטובה אי פעם.נראה שלשחק לצידו של קארי זה הרבה יותר נוח מלשחק עם ווסבטרוק. אפשר להאשים אותו בפחדנות אבל הסיטואציה באוק'לוהומה הייתה בלתי אפשרית עבורו.

הוא נחשב לאורך השנים כשחקן הגנה לא משובח במיוחד אבל בעונה האחרונה הוא ניפק הגנה מצויינת וסתם פה או שנים יש לו יכולת לא רעה לחסום ולחטוף. ביחס לגובה שלו הוא ריבאונדר לא הכי מרשים בעולם ואולי הוא נמנע מלשחק פיזי עם כניסות לסל ומשחק תחת הטבעת.

כשאני חושב דוראנט אני חושב על מכונת התקפה משומנת .הירו בול ? הירו !

אני מקווה שאולי ייתן סיכוי לליגה ויעזוב את המפרץ. אולי יחזור לעיר הולדתו וושינגטון, אולי יעזור ללברון המזדקן בלייקרס ואולי? יעשה סולחה עמוסת דמעות  כשיעשה את ה"לברון" ויחזור הביתה לאליפות אחת אחרונה ב OKC.

35 אנקדוטות על מספר 35

  1. דוראנט נולד ב 29 לספטמבר 1988 בוושינגטון יש לו אחות ושני אחים.
  2. ההורים שלו התגרשו כשהיה בן שלוש. אמו וונדה היא דמות מרכזית בחייו, אבא שלו חזר לחייו כשהיה בן 13.
  3. דוראנט לובש גופייה מס. 35 לזכרו של המאמן שלו כנער: צ'ארלס קרייג, שנרצח בגיל 35.
  4. דוראנט מבקר בכנסיה לפני משחקים .
  5. הוא הוביל את הביג 12 בנקודות וריבאונדים כפרשמן ( 25.2 ו 11.1 למשחק*) במדי טקסס.
  6. הוא השחקן הראשון לזכות בתואר שחקן העונה במכללות על שם נייסמית' כפרשמן.
  7. הוא מחזיק בשיא הנקודות לרוקי במדי סיאטל.
  8. הוא השחקן הראשון והאחרון של סיאטל שנבחר לרוקי העונה.
  9. למרות שהוא מופיע כ 9"6 שהם 2.06 גובהו האמיתי נוטה לכיוון ה 2.10 ו 0"7 עם נעלים ( 2.13).
  10. לדוראנט מוטת זרועות של 4"7 – 2.23 ס"מ בתרגום חופשי.
  11. הוא מלך הסלים הצעיר ביותר של הליגה (עשה זאת בגיל 21 וחצי).
  12. הוא השחקן הצעיר ביותר במועדון ה 40-90-50.
  13. עונת הרוקי שלו היא הגרועה בקריירה שלו באחוזים מדאון טאון (28.8%). המעבר לאוקלהומה גרם לו לקפוץ ל 42.2% שזה האחוז הטוב בקריירה שלו עד כה.
  14. הקבוצה האהודה עליו כילד הייתה הטורונטו ראפטורס.
  15. השחקן האהוב עליו היה וינס קארטר.
  16. התחביבים של דוראנט הם משחקי מחשב ומוזיקה.
  17. דוראנט ישקול להיות מפיק מוזיקלי לאחר שיפרוש.
  18. דוראנט דחה הצעה של 70 מיליון דולר מאדידס ו 12 מיליון דולר מענק חתימה ל 7 שנים בתמורה ל 10 מיליון ו 60 ל 7 מנייקי.
  19. הוא דחה חוזה גדול מאנדר ארמור ( 280 ל 10 שנים ) ונשאר עם המותג שלו KD בנייקי.
  20. דוראנט זכה 4 פעמיים בתואר מלך הסלים של הליגה, לאחרונה ב 2014.
  21. באולסטאר 2010 הוא ניצח בגמר תחרות החיובים את עומרי כספי ואת לא אחר מאשר רג'ון רונדו.
  22. באול סטאר 2012 הוא כבר נבחר ל MVP של המשחק.
  23. דוראנט נבחר  MVP של אליפות העולם 2010. הוא הוליך את ארה"ב לזהב לאחר 16 שנים שהיא לא זכתה בו. הוא קלע 28 בגמר מול טורקיה כולל 7 שלשות.
  24. 156 נקודות שקלע בלונדון 2012, הם שיא לשחקן אמריקאי באולימפיאדה. 155 נקודות שקלע בריו 2016 הם המקום השני. הוא זכה כמובן בשתי מדליות זהב ומוליך את ארה"ב בשלשות במשחקים האולימפיים . כרמלו, אגב, ראשון במספר נקודות הכללי (ארבע אולימפיאדות מול שתיים של דוראנט).
  25. ב 2008, אגב, דוראנט נחתך מהסגל הסופי לטובת טיישון פרינס.
  26. דוראנט נתפס על חם עם חשבון טוויטר מזויף בו הוא טינף קצת על OKC.
  27. דוראנט עוסק לא מעט בפעילות פילנתרופית. הוא נדבן די גדול שתרם מילונים לנפגעי הוריקנים ועוד.
  28. בסופרבול 50 קווין דוראנט השתתף כ ? צלם ! עם הזרועות שלו חסכו כסף על חצובה 
  29. דוראנט, בשותפות עם המפיק בריאן גרץ', יכתוב דרמה על כדורסל עבור אפל.
  30. 43 הנקודות שקלע בגיים 3 מול קליבלנד בגמר השנה הם שיא קריירה עבורו בפלייאוף.
  31. דוראנט חבר של מייקל ביסלי מאז ששיחקו יחד כנערים.
  32. דוראנט אמר שהיה רוצה להיות חזאי בטלוויזיה אם לא היה שחקן NBA.
  33. שיא הנקודות למשחק של דוראנט הוא 54. הוא נקבע מול הוורירס ב 2014.
  34. בעונת 2013-4, כשנבחר ל MVP, לדוראנט היה רצף של 41 משחקים עם 25 נקודות ומעלה, אחד יותר מהרצף של הוד אווירותו מייקל ג'ורדן שעומד על 40.
  35. לדוראנט יש בלאטה על שמו בקווקין לואן ארינה.

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי
Subscribe
Notify of
133 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מתן גילור
02/08/2018 8:42:47

תודה רבה.
שחקן עצום. שירה בתנועה. שיפר מאד את ההגנה מאז שעבר למפרץ (אם כי אני חושב שתחום הזה זוכה להערכת יתר).
אני לא מסכים שהוא שחקן ההתקפה הטוב בכל הזמנים או אפילו בדורו, אבל הוא בהחלט מהגדולים ביותר.
מבחינה היסטורית אני מעריך אותו *כרגע* כעשירייה שניה ומקומות 3-4 בעמדה.
שני תארי FMVP שקיבל היו סופר מוצדקים. השני כמו הראשון.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
02/08/2018 8:44:27

סקירה מעולה תודה רבה mbk.

שותף לדעתך בעניין אוקלהומה – לדעתי הוא איבד אמון בראסל, ורצה משחק קבוצתי מסודר. גם הספרס יכלו להתאים, אבל היה להם כבר SF מוכשר. לדעתי הבחירה הייתה בין הסלטיקס לגולדן. אפשר, לכל היותר, "לגנות" אותו על העדפת גולדן על סלטיקס, אבל לנוכח הדומיננטיות של איי.טי באותה תקופה, אפשר גם להבין למה העדיף לשחק עם קרי.

להערכתי לא יסיים את הקריירה בגולדן, והפרק הבא שלו ישפיע על איך ירשם בהיסטוריה, בעיקר אם יקח אליפות בתחנה הבאה.

רובין
רובין
02/08/2018 11:10:51

??
קרי היה mvp שנבחר פה אחד ואתה מדבר על הדומיננטיות של IT??

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
02/08/2018 11:50:36
Reply to  רובין

בהחלט. קרי היה דומיננטי אבל הראה שאפשר לחיות לידו (קליי, איגי ואחרים), אצל איי.טי זה היה יותר שהוא חודר לסל ומחכה למשאית של ברינקס… אבל הכי חשוב זה עניין ה MVP – גם קרי וגם ראסל הם MVP, אבל אחד עושה את זה תוך כדי השתלבות במשחק הקבוצתי ואחד פחות. דוראנט העדיף לעבוד עם זה שמשתלב ומשלב אחרים. ובצדק.

המשגיח
המשגיח
02/08/2018 8:51:32

מעולה אמ בי גיי! תודה

נתן
נתן
02/08/2018 8:52:00

ברמת הסופרסטאר הוא קבע סטנדארט חדש בלהיות עלוב נפש. נמאס כבר הויכוח, אז לא אחזור על העובדות, אבל מה שהוא עשה זו קבלנות אליפויות. אתה אומר שעוד כמה אליפויות יהפכו אותו לגדול ברמה ההיסטורית, לדעתי זה מעיד יותר על אופן בחינת הגדולה מעל הגדולה שלו בעצמו.
להגיע כל כך קרוב ואז להצטרף לאלה שניצחו אותך, זה לותר על הצעד קדימה, בשביל לקחת צעד לאחור.
בעיני דוראנט בווריורס, זה כמו ההצלחה של ערן זהבי בסין, לעומת ישראלי שמשחק באירופה.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
02/08/2018 9:08:32
Reply to  נתן

2016 הייתה לא רק הכי קרוב שהגיע, אלא הכי קרוב שיכול היה להגיע עם ראסל. הוא הבין שזו התקרה ועזב. צעד הגיוני. גם כריס פול עזב את הקליפרס כשהבין את זה. אולי גם קוואי, קשה לדעת אצלו.

לדעתי היה עובר לגולדן גם אם לא היו כל כך טובים – הם התאימו בול למה שרצה ולא היה לו, וגם הצליחו לשלב אותו בקבוצה ללא בעיות מיוחדות כבר בעונה הראשונה. זה הרבה יותר ממה שהיה לו באוקלהומה.

לדעתי אין טעם לנגח את דוראנט, ואת קאזינס, על פחדנות. עדיף להבין מה סטיב קר עושה שם שמאפשר למשוך, ולשלב בהצלחה, כל כך הרבה שחקנים טובים ביחד. במובן זה קר עולה על רבו ומורו פופ, שלא תמיד הצטיין במשיכת כוכבים ושילובם, אלא יותר בבניית בסיס ושילוב רול פליירז מסביבם. וגם לקרי, קליי ודריימונד מגיעות מחמאות על כך. פשוט ארגון שמנוהל למופת.

אסף
אסף
02/08/2018 13:25:51

מסכים מאוד מיקי , תענוג אגב לקרוא את התגובות שלך תמיד.
קר מצוין ביחסי אנוש אין מה להגיד. מידן תודה על הפוסט.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
02/08/2018 14:04:14
Reply to  אסף

תודה רבה אסף

האווי לאסוף
האווי לאסוף
02/08/2018 19:46:47

תגובה מצוינת לנושא לעוס

נתן
נתן
02/08/2018 20:00:56

מאנו: לא מסכים עם הקביעה שלך שזה הכי קרוב שיכל להגיע עם ראסל, ג"ס יכלה להיחלש, אוקייסי להתחזק, והכי חשוב, הם היו בעמדה מצויינת לנצח, כאשר מה שמבדיל בין הקבוצות הוא סגנון המשחק של קיידי וראס, שפשוט חזרו לשחק אינדיווידואלי לגמרי. אבל בוא נניח לזה לרגע. למה לעבור דוקא לג"ס הקבוצה שניצחה אותך ואת כולם? היה עובר גם אם לא היו טובים? הם היו טובים, אז הטיעון לא רלוונטי.
במקום לשפר קבוצתיות וגישה, דוראנט בחר בדרך קלה, שבה הוא לא צריך להוביל ולשחק טוב יותר, אלא רק להשתלב בקבוצה הכי חזקה ממילא.
בדיוק בפוסט האגדה הקודם נכתב על שחקן שהתבגר והשתפר, אבל לעולם לא נדע אם דוראנט יכל להיות מספיק טוב כדי להוביל , אלא אם יעבור לקבוצה בסיטואציה אחרת.
הביקורת עליו היא לא על לגיטימיות הצעד, אלא רק על חוסר הגדולה שלו כשחקן.

שמעון
שמעון
02/08/2018 21:45:26
Reply to  נתן

נכון. אני גם לא מבין מאיפה ההנחה שהוא הגיע למקסימום שלו? הוא היה 5 דקות מהדחה של הלוחמים וכנראה מאליפות. הקבוצה הייתה צעירה ורעבה, הביאו את אולדיפו בשביל הגנה שירדוף יותר אחרי קרי וקליי יחד עם רוברסון. וזה עוד שהוא היה זה שנחנק. בכל מצב כזה בן אדם היה מנסה שוב, זה היה אמור להגדיל ולהעצים את המוטיבציה שלהם להשתפר והוא פשוט ברח. זה כמו מייקל שאחרי ההדחות מול דטרויט היה מצטרף אליהם. לא תגיד הוא קיבל שם איזה 4-0 כמו אנתוני דיוויס.

הוא פשוט היה לחוץ על שעון החול, ידע שיש לו 5 שנים בטופ שלו והלך לקחת א5ליפות עם הסיכוי הכי נמוך להיכשל, זה מאד פשוט.

אני לחלוטין חושב שאוק הייתה לוקחת אליפות כבר ב2017 וכנראה גם ב-2018 אבל זה אם לסבתא היו גלגלים

auron
auron
02/08/2018 9:32:25
Reply to  נתן

מת לדעת מה עיסוקך בחיים נתן

נתן
נתן
02/08/2018 20:02:38
Reply to  auron

למה?

נתן
נתן
02/08/2018 20:27:19
Reply to  auron

חשבתי וחשבתי על כינוי, בסוף יצא לי נתן, אתה באמת רוצה לדעת איזה מקצוע אני הולך להמציא?

Benjo
Benjo
02/08/2018 10:02:47
Reply to  נתן

בלי שיש לי ידיעה אני מניח שאתה אוהד לברון מתוסכל שדוראנט שיבש לו את התוכניות לזכות באליפויות. לברון עשה את זה לפניו בדיוק אותו דבר אולי אפילו המציא את זה. הצטרף למיאמי עם עוד שלושה אולסטרים (בוש וויד וריי אלן) ויחד בהרכב של ארבעה אולסטארים זכה בשתי אליפויות מתוך 4 אפשריות (לא משהו) מזכיר לך שמיאמי היתה כבר אלופה בלעדיו כמה שנים לפני והיתה באותה תקופה אחת הקבוצות החזקות במזרח ובליגה והוא לא בחל באמצעים מה שנקרא כדי לקחת את הטבעת. . אחר כך הצטרף לשני אולסטרים (קיירי ולאב ) מה שהספיק לו בקושי רב לקחת עוד אליפות. אז חלאס עם הבכינות על דוראנט. ראסל הוא שחקן ענק אבל משמיד כוכבים ושחקנים טובים כל מי ששיחק איתו סבל אז דוראנט אמר די. נתן מספיק צ'אנסים וטוב שהבין את זה בזמן. ודרך אגב לא שמעת אותי אומר מילה אחת רעה על לברון. אם אתה יכול לקחת אליפות בצורה זו או אחרת קח אותה. אם קבוצה אלופה מתחננת אליך שתבוא אליה אז למה לא בעצם הוא קנה את זה בזכות ולא בחסד בדיוק כמו לברון. מה רצית? ששני הענקים האלה דוראנט ולברון יפרשו בלי טבעת. לברון בגלל בעלים שסרב לחזק את הקבוצה ודוראנט בגלל ראסל המתפרע? עזוב נו.

מתן גילור
02/08/2018 10:05:58
Reply to  Benjo

בנג'ו, מכבד את דעתך, אבל ממליץ שתבדוק את העובדות, כי התגובה שלך נופלת בכמה מהן.

Benjo
Benjo
02/08/2018 10:16:02

שדר מתן… איפה התגובה שלי נופלת?

מתן גילור
02/08/2018 10:36:41
Reply to  Benjo

"לברון עשה את זה לפניו בדיוק אותו דבר אולי אפילו המציא את זה."
לא אותו הדבר ולא המציא. כבר הבאתי את הדוגמאות ההיסטוריות בעבר. אבל נשאיר את זה במדור הדעות.

לעובדות:
"יחד בהרכב של ארבעה אולסטארים זכה בשתי אליפויות" – מעבר לזה שמיאמי שלחה לאוסטאר 3 שחקנים הן בעונת 2011/2012 והן בעונת 2012/2013, זה הסגל לעונת 2011/2012:
https://www.basketball-reference.com/teams/MIA/2012.html
פה בטח אין 4 אולסטרים.

"אחת הקבוצות החזקות במזרח ובליגה"
מאזן 5 במזרח ו-13 בליגה והדחה בסיבוב ראשון 4:1 זה בשום אופן לא "אחת החזקות". אלא אם ב"אחת החזקות" אתה מתכוון לחציון עליון, אבל אני מכבד אותך מספיק כדי להניח שלא התכוונת לדבר כזה.

שמעון טבדי
02/08/2018 10:39:29
Reply to  Benjo

מתן-אתה מיתמם. שום שחקן בהיסטוריה לא הרים טלפון לחבריו שנה לפני ועשה איחוד במודע בשביל לקחת 8 אליפויות.

השאר היו מקרים שקרו כתוצאה מטריידים וכו שהקבוצות והמנג'רים בנו.

מתן גילור
02/08/2018 10:50:45
Reply to  Benjo

האמת שאין לך מושג מי בהיסטוריה דרש טרייד כי דיבר עם אחרים, אבל זה לא מפריע לך לפזר הצהרות ולהציגן כעובדות. ואז, כשמאמתים אותך עם הטעויות שלך (לא טעות בניחוש או הימור, אלא טעות בפסקנות עובדתית), אתה כותב דברים כמו "סתם הטרלתי" או "מאיפה לי לדעת – אני לא מדבר בטלפון עם ההנהלה של לייקרס." אין לך מושג מי פנה למי ומתי. וגם אם אתה צודק (נניח, תמיד יש פעם ראשונה), זה כל כך לא רלוונטי. אם צ'מברליין דרש טרייד ללייקרס זה משנה אם הוא סגר את זה מול ווסט? זה חשוב אם הוא חבר של ביילור?

Benjo
Benjo
02/08/2018 22:00:37
Reply to  Benjo

מתן תודה אבל בוא נעמיד דברים על דיוקם. מיאמי זכתה באליפות ב 2006 עם וויד . בעונה לפני שלברון הגיעה היא היתה קבוצת פליאוף שאכן עפה בסיבוב הראשון אבל עם המון כסף מתחת לתקרה ובעונה שלברון הגיע התחברו בה שלושה אולסטארים ותיקים וקבועים במשחק האולסטאר וויד בוש ולברון. כלומר לקבוצה שמלכתחילה היתה קבוצת פליאוף נוספו עוד שני אולסטארים. למיטב ידיעתי זה לא קרה לפני כן בליגה ולברון אכן הוא זה שהמציא את הסופר טים הזאת (גם האוארד היה אולסטאר בעבר והוא שיחק בקבוצה הזאת). באליפות השניה הם צרפו את ריי אלן ואז הם כבר היו ארבעה אולסטארים בקבוצה. לא מבין עובדתית מה לא נכון במה שכתבתי ובכל מקרה הרעיון הזה של לחבור לכוכבים כדי להשיג אליפות – לברון היה שם הרבה לפני דוראנט.

מתן גילור
02/08/2018 22:17:40
Reply to  Benjo

זה לא נכון שלפני לברון הם היו אחת החזקות במזרח/ליגה.
זה לא נכון שלברון המציא את זה (מה זה משנה אם אחד מצטרף לשניים או שניים לאחד? דווקא למצב בו רק אחד מצטרף יש סיכוי גדול יותר להצליח). ד"א, לברון אמר שהם עשו את זה בגלל השלישייה של בוסטון שגם שם שניים הצטרפו לאחד.
וזה לא נכון שהיו שם 4 אולסטרים בשתי האליפויות. אא"כ התחלת לספור כמו שמעון ואז שחקן שאי פעם הופיע באולסטאר מתויג ככה בלי שום קשר לרמתו הנוכחית.

שמעון טבדי
02/08/2018 10:11:17
Reply to  Benjo

לברון הוא אבי השיטה והוא רצה 8 אליפויות קלילות בדיוק כמו דוראנט אבל לברון נתקל בקשיים כי הוא ריכוזי יותר מדוראנט וכי וויד ובוש הם לא 2 הקלעים הטובים בעולם וגם לברון היה קלעי בינוני מאד בזמנו ולכן הוא כשל שם וזה ריכך אנשים כלפי לברון.

אם לברון היה עושה שם 4 מ4 בקלילות כמו דוראנט אז היה אותו זלזול מוצדק כלפי לברון.

אגב 2 האליפויות שלו במיאמי הם דבר די מובן מאליו כמו האליפויות של דוראנט והם שווים למדליות הזהב של נבחרת ארהב באולימפיאדות. קיצר מובן מאליו, לא מעניין, לא מרגש, ללא מאמץ וללא תחרות(עזבו את ה-7 משחקים כאילו היה מתח שכולם ידעו את התוצאה הסופית).

אולם לברון להבדיל מדוראנט לא היה בקונטנדרית או בקבוצה כנראה השנייה בטיבה בליגה ולא היה בקבוצה בתהליך הבשלה של אליפות וגם מיאמי שעבר אליה לא הייתה לפני זה הקבוצה הטובה בליגה בשלה ומוכנה שרמסה יריבות.

הכוונה של לברון ודוראנט הייתה זהה, שניהם רצו מורשת ולקחת אליפויות בקלילות בלי מאמץ אבל לברון נתקל במהמורות בדרך בעוד שדוראנט לא והוא נוסע וטס בכביש מהיר בלי בעיה.

לברון קנה בלטביה 2 תארים. דוראנט גם. והשנה כנראה דוראנט ישלם שכ"ל לתואר שלישי.

עידו גילרי
עידו גילרי
02/08/2018 10:17:37

כן אליפויות בלי להתאמץ ובלי להזיע…
כולם ידעו שמיאמי ינצחו .. ברור. אבל כנראה ששכחו לספר לנוביצקי. אהה וכנראה שגם פופוביץ' לא קיבל את המכתב. בכלל זה הכל היה ידוע. ההחטאה של לברון הריבאונד של בוש והשלשה של ריי אלן. בלי שום מאמץ בכלל.
היחידי שלא משקיע מאמץ או זיעה זה אתה בדברים שאתה פולט למקלדת.
אין כזה דבר אליפות ללא מאמץ וזיעה. אף אחד לא ייתן לך שום משחק ותמיד תצטרך לעבוד בשבילו גם אם יש לך את הסגל הכי מוכשר. אתה יכול לסמן כוכביות או לטביות ליד מה שאתה רוצה אבל אתה לא יכול לקחת מהשחקנים את המאמץ והזיעה שהם משקיעים כדי להגיע למה שהם מגיעים.

שמעון טבדי
02/08/2018 10:20:34

זה שלברון נאלץ להזיע עם וויד ובוש מול פרקר קאווי וטימי זה אשמתו. הוא לא היה אמור להזיע מולם. דוראנט לא הזיע מולם.

לברון פשוט פישל ונתקל במהמורות וזה למה הוא מקבל פחות אש מדוראנט. שדוראנט יכשל גם לגביו ירגעו. הקטע שבניגוד ללברון הוא לא יכשל.

שמעון טבדי
02/08/2018 10:21:23

איך לברון אמר? 8 אליפויות, זה העיד טוב מאד על קו מחשבתו וכמה תחרות תהיה לו. הבעיה שהוא לא היה טוב כמו שהוא חשב

עידו גילרי
עידו גילרי
02/08/2018 10:25:06

גם דוראנט הזיע וכל אחד אחר שלקח אליפות. להזכיר לך מה הייתה התוצאה כשקאווי נפצע? גם מול הרוקטס לא היה שום מאמץ העונה?זה עניין קשה לקחת אליפות ב-NBA ועל כל סופר טים שהצליחה ללכת כל הדרך יש לך אחת שנכשלה.
הזלזול שלך רק מראה על הדרך בה צריך להתייחס לדברים שלך.

שמעון טבדי
02/08/2018 10:31:34

אני לחלוטין מזלזל באליפויות של דוראנט ולברון בהיט. מודה בזה בפה מלא. הם שווי ערך למדליות הזהב של נבחרת ארהב.

חסרי ערך לגמרי עבורי. אתה מתלהב/מתרשם מהם? תהנה. כל אחד וההנאה שלו.

עידו גילרי
עידו גילרי
02/08/2018 10:33:49

אתה מזלזל לא רק באליפויות אלא גם במאמץ שאנשים השקיעו. מתאים לך.

שמעון טבדי
02/08/2018 10:37:20

לברון ודוראנט הלכו לזונות לאבד בתולים. נוביצקי השכיב שחקנית פורנו על הפעם הראשונה.

מה יותר מרשים?

אני הכי מזלזל בדוראנט יותר מלברון אז? אתה נהנה לראות את גולדן ומתפעל מהמשחק היפה ושיטתי שלהם? תהנה. כל אחד וההנאה שלו עידו. אותי בטח לא תשכנע להעריך את דוראנט ושהוא עושה משהו מדהים.

עידו גילרי
עידו גילרי
02/08/2018 10:40:34

נתעלם לרגע מהדימוי שהבאת שמעיד עליך הרבה יותר מהכל. לא מנסה לשכנע אותך להעריך. אתה מתעלם ממה שאני אומר לך. אתה מתעלם ממאמץ ומזלזל בעבודה קשה של אנשים. זה מה שמפריע לי.

Smiley
Smiley
02/08/2018 11:20:43

נוביצקי הפסיד בגמר הראשון שלו אם אני לא טועה לוויד ושאק

שמעון
שמעון
02/08/2018 21:39:55

בסוף הצליח ואיזה שחקניות הוא ביתק יאללה את הממבה, את הדוראנטולה ואת השיקוץ. תחשוב שהוא נשאר בתול עד גיל 22 ואז הפעם הראשונה שלו היו עם שלושה 🙂

דוראנט לא הצליח להתאפק שילם לזונה בגובה הויתור על השכר.

לברון אפילו שילםם יותר 🙂

דביר
דביר
02/08/2018 11:34:20
Reply to  Benjo

ריי אלן לא היה אולסטאר. למה ריי אלן עזב את בוסטון ? כי הוא הפך שם לשחקן ספסל העדיפו עליו את בראדלי. ריי אלן היה בשיאו אולסטאר אבל לא בתקופה במאימי.

נתן
נתן
02/08/2018 20:10:31
Reply to  Benjo

אני בהחלט אוהד של לברון, אבל מבין את הביקורת על המהלכים שעשה. בגדול אירגן לעצמו רחלה קבוצה לאליפות, מה שבהחלט ראוי להתייחס אליו במורשת שלו.עדיין, דוראנט השתלב בקבוצה שניצחה אותו, והיתה כל כך טובה, שהפער מהמעשה של לברון משמעותי. הביקורת על דוראנט צריכה להיות גדולה יותר. דוראנט בעיני הוא שחקן שיכול לנצח רק כאשר נבחרת ארה"ב לצידו. בכל שאר המבחנים הוא פשוט נכשל, וההצלוחות שלו כציר מרכזי של קבוצה הן מעטות, ולא מספיק איכותיות.
זה עדיין מספיק לו כדי להיות בכיתה של הגדולים, אבל לא של הגדולים ביותר.

Benjo
Benjo
04/08/2018 23:26:50
Reply to  נתן

נתן אני ממש לא מסכים איתך והתגובה שלך מלמדת עד כמה אהדה לשחקן יכולה לגרום לנו להיות לא אובייקטיבים. מה זאת אומרת דוראנט בכל שאר המבחנים שלו נכשל? היתה לו רק קבוצה אחת שבה שיחק ותמיד ליד ראס שהוא שחקן אקספלוסיפבי וכל זה אבל כל מי ששיחק איתו עד היום לא הגיע לשום תוצאה. בגלל ההתפרעויות. גם לברון קם והלך ועזב את קליבלנד וחבר לכוכבים. אתה טוען רק שהמגניטודה של מה שדוראנט עשה היא יותר גדולה ואני טוען שזה שטויות. מותר לשחקן לעשות הכל ברגע שהוא חופשי כדי לקחת אליפות. אני שמח שגם לברון וגם דוראנט עשו את מה שעשו 6לקחו בזכות זה אליפויות כי לא ראוי ששניים כאלה היו מסיימים קריירה בלי אליפות.

אהרון שדה
אהרון שדה
03/08/2018 0:50:56
Reply to  נתן

כל מילה

דביר
דביר
02/08/2018 9:22:21

לא שווה מקום 10 בכל הזמנים. לא בטוח שהוא השחקן הטוב בקבוצה שלו אפילו היום. אני מזכיר הוא הצטרף לקבוצה שזכתה באליפות בלעדיו והייתה הטובה בליגה בלעדיו. כן מדובר באחד הסקוררים הגדולים בהיסטוריה אבל לא הטוב שבהם אפשר להוריד אותו לאחוזים לא טובים במהלך הקריירה. המהלך החכם יהיה עוד שנה שנתיים לעזוב את הלוחמים ולקחת אליפות עם אוקלהומה וראסל.

שמעון טבדי
02/08/2018 9:47:21

שחקן מעולה ומדהים והכל וההיסטוריה לא תזכור לו את זה כי זה יעלם עם הזמן אבל תכלס הוא קנה אליפויות כמו שקונים תואר באוניברסיטת לטביה.

הוא לא התאמץ או הזיע עבור שום אליפות. הלך לקבוצה הטובה בעולם עם השחקן הטוב בעולם שעשתה את המאזן הטוב בהיסטוריה והפסידה אליפות בלעדיו סתם במקרה של מזל חד פעמי.

עם סגל טיפה פחות טוב ופחות מאומן סביבו נכשל שנה אחרי שנה. וכל זה שהוא עוזב קבוצה שבדרך לשיא ובמהלך הבשלה של להיות אלופה ושהביאו לו גם אולדיפו להשלים קו אחורי רצחני.

אגב אני ממש לא חושב שהוא מספר 1 בגולדן סטייט אלא במקרה הטוב הוא ורי 50-50 או קרי.

קרי לפני הפציעה העונה קלע יותר ממנו. פיינלס אמויפי לא מעיד על זה שהוא הכי טוב בקבוצתו. אני בדעה שאם קרי מוחלף למשל בג'ון וול אז הוא לא זוכרה בכלום.

מצד שני אם נחליף את דוראנט בפול גורג אני עדיין רואה את גולדן סטייט אלופה.

בקיצור קאפקייק עם שוקולד שחר ולא נוטלה

עומרי
עומרי
02/08/2018 17:37:43

אני מבין במידה מסוימת את הסלידה שלך מדוראנט, אבל להגיד שלא בטוח שהוא השחקן הכי חשוב בסגל של גולדן סטייט, ואולי קרי כן, זו לדעתי טעות.
2014-2015 – גולדן סטייט מנצחת קבוצה מוגבלת מאוד של קליבלנד, איגי FMVP. קרי MVP של העונה.
2015-2016 – גולדן סטייט, בהשתנקות הכי גדולה בכל הזמנים בסדרת גמר (או אולי בכל סדרת כדורסל אי-פעם) כשברור שקרי היה השחקן המוביל שלה באותה עונה, מפסידה לקליבלנד. קרי בעונה סדירה שיחק אותה, רחוק מזה בסדרה הזו.
2016-2017 – דוראנט מגיע, גולדן סטייט מנצחים ללא בעיות את אותה הקליבלנד, דוראנט FMVP מובהק.
2018-2017 – גולדן סטייט מנצחת שוב את קליבלנד המוחלשת. שוב דוראנט נבחר ל-FMVP למרות משחק רביעי, על גבול המביך, שניסו לדחוף בו בכוח את הצלחת קרי.
בשנתיים האחרונות, ובמיוחד באחרונה, הסטטיסטיקות של דוראנט גבוהות ומוצלחות בהרבה משל קרי בפיינלס והוא זכה בתארים בצדק. סתם ארוך ומסורבל מדי לפרט את זה שלא בטבלה. גם בנשק החזק של הקרי, קליעה באחוזים גבוהים, הוא לקח אותו.
קישורים:
שנה ראשונה
https://www.basketball-reference.com/playoffs/2017-nba-finals-cavaliers-vs-warriors.html
שנה שנייה
https://www.basketball-reference.com/playoffs/2018-nba-finals-cavaliers-vs-warriors.html

תוסיף לזה הגנה בהרבה (הרבה כפול 10) חזקה יותר של דוראנט משל קרי, ותקבל שחקן יותר שלם שהביא קבלות בפיינלס.
הוא השחקן הכי יציב היום של הווריירס בשני צדדי המגרש. לא קרי, ובטח שלא תומפסון.
קרי, בשום שלב ב-4 השנים האחרונות, לא היה השחקן השני הכי טוב על המגרש בשני הצדדים בגמרים בהם השתתף.
וכן, דוראנט גם הוביל את OKC לסדרת פיינלס כשחקן מוביל מובהק, עוד לפני שבכלל דרך בסן פרנסיסקו ולפני שווסטברוק העלה רמה. תוסיף לזה MVP עונה סדירה, אינסוף בחירות לחמישייה הראשונה ולשנייה, לאולסטאר, לרוקי השנה, חלק ממועדון 50-40-90 ולקלע המצטיין בליגה 4 פעמים.
להגיד שהוא לא עשה כלום, זה שקר.
זה שההרכב של גולדן סטייט כיום גם בלי דוראנט הוא משוגע, אין בכלל צל של ספק, אבל כשדוראנט נכנס אליו הוא מוכיח למה הוא רמה אחת מעל שאר חבריו.
בסוף, לדעתי הוא פחד לסיים כמו מלון, בארקלי, יואינג, סטוקטון ורבים אחרים. גם ווסטברוק לא בדיוק עשה לו חיים קלים בשנים האחרונות. משהו בו נראה מעט מרוחק, אני מאמין שיסיים בקבוצה אחרת.
בינתיים בואו נמשיך להנות ממנו 🙂

שמעון
שמעון
02/08/2018 20:50:45
Reply to  עומרי

ועד הפיינלס לא משחקים כדורסל? אי אפשר להיות בקבוצה מספר 1 שמישהו עם ממוצע נקודות יותר גבוה משלך. קרי עד הפציעה קלע יותר.

קרי מאפשר לדוראנט מה שבא לו כי הוא זורע אימה בהגנות ופותח את כל המשחק, לא ניתן להביא עליו דאבל טים.

אני אמרתי שדוראנט לא עשה כלום? אבל הוא שואף להיות בראשמור ובשביל זה צריך במינימום 3-4 אליפויות אז הוא בא להחתים כרטיס.

מצחיק להאשים את ווסטברוק, ווסטברוק לא עצר או הגביל את דוראנט בכלום, הכל סיפורי סבתא אבל לא אכנס לויכוח הזה.

דוראנט לא רמה אחת מעל חבריו הוא רק נראה ככה כי שיש את קרי וקליי וצריך לשמור על החצי החיים ממש אבל ממש קלים.

ראסל כבר ב2011 נבחר לחמישיית העונה השנייה וגם ב-2012 אז זה לא היה לפני שראסל העלה את הרמה, אולי יחסית לרמה היום אתה צודק.

גם OKC היה לו סגל חלומי, אמנם בוסר אבל עם ראס שכבר היה סטאר והארדן, אבל זה בסדר היה להם חוסר ניסיו כי היו ילדים ואז באו 3 שנים של פציעות ועונה אחרי ללא פציעות היו במרחק 5 דקות מלהדיח את גולדן, היה לו הכל, קבוצה מוכנה ובשלה שהייתה בדרך להיות אלופה, יותר מזה כדי להצליח להאט את קרי וקליי הביאו גם את אולדיפו להגנה בדיוק בשביל זה והוא ברח. אני בטוח שאם הוא היה מודיע מראש לאוק שהוא הולך אולדיפו בכלל לא היה מגיע.

עומרי
עומרי
03/08/2018 12:04:25
Reply to  שמעון

שמע, אני באמת מעריך את הדעה שלך, אבל אתה צריך לבדוק את המספרים לפני שאתה מכריע חד משמעית.
אותו מספר בעונה לשניהם – 26.4.
בפלייאוף, ובמיוחד בפיינלס, דוראנט לוקח בגדול.
תוסיף לזה יציבות בריאותית לטובת דוראנט ומשחק הגנה טוב בהרבה.
אגב, זה רק מחזק את מה שאני אומר. קרי שחקן ליגה מצויין, שחקן פלייאוף טוב מאוד. בארבע שנים הוא הוכיח את זה שוב ושוב.
מה נזכור יותר מהעונה לפני שלוש שנים? את עונת ה-MVP הענקית של קרי, או את הסדרה של לברון בה הוביל לקאמבק אליפות נגד אותו קרי ראש בראש?
לא חסרים MVPs עונה סדירה שלא לקחו אליפות.
המהלך שדפק את OKC היה הויתור המטופש על הארדן. עם סגל שכזה הם היו יכולים לזכות באליפות חד משמעית, אבל הטעות הייתה של ההנהלה שויתרה על הארדן בכסף שגם ככה היא הוציאה על קאנטר. אולדיפו זה מקרה אחר, הוא אכזב למדי ב-OKC ולא היה נראה כצלע במשולש מצליח לאליפות. עובדה שויתרו עליו עם חוזה נוח בצירוף רוקי לא רע, לטובת שחקן עם שנה בחוזה שהצהיר את כוונתו לעבור ללייקרס (בסוף שיחקו אותה לזכותם).
דוראנט הבין מה התקרה של הקבוצה הזו, והחליט לחתוך. לדעתי לגיטימי.
מי היה יכול להבטיח ש-OKC הייתה לוקחת אליפות? מה היה שונה מכל השנים האחרות?

שמעון
שמעון
02/08/2018 20:56:08
Reply to  עומרי

אגב אני ממש לא סולד ממנו, הוא שחקן אדיר ומפלצתי ונהנה לראות אותו. פשוט אני לא מעריך את האליפויות שלו, הם מובן מאליו. אני נהנה לראות גם את דרים טים ארהב באולימפיאדות אבל מידת ההתרשמות מאליפות של דוראנט זה כמו מידת ההתרשמות שלי ממדליית הזהב של ארהב, כאילו ברור מאליו ואין תחרות. מידי פעם מישהי כאילו מציקה אבל ידוע איך זה יגמר. גם ספרד בשיאה מתחו 5 דק לסוף את ארהב עם קובי וויד ולברון אבל בסוף ידוע איך זה נגמר, אותו דבר שם.

אני גם לא מאשים אותו זכותו לעשות מה בא לו, לי יותר חורה ששחקנים אחרים לא התאגדו יחד בשביל לנצח אותם. למשל ראס הארדן ודיוויס יחד ואז היה אפשר לבחון כמה גדול יש לדוראנטולה מול תחרות. היה מנצח אותם, וואלה הייתי מעריך ומתרגש בשבילו.

Ori88
Ori88
02/08/2018 9:56:57

פוסט נפלא על שחקן נפלא, שהוא בלתי ניתן לעצירה. תודה מידן

יואל יצרן בובות מדופלם
יואל יצרן בובות מדופלם
02/08/2018 10:01:43

תודה מ בי ג" ,איך היה הטיפול בכפר?? עזר? אני והאשך פלשנו מספיק?
צריך עוד סיבוב?

Mbk
Mbk
02/08/2018 10:43:06

יצאתי משם המפוזר מכפר אזר

Benjo
Benjo
02/08/2018 10:09:45

MBK מפנק אותנו פעמיים בשני פוסטים מעולים. מסכים עם כל מילה שאמרת . הוא שחקן ההתקפה הטוב בכל הזמנים אולי חוץ ממייקל. אצלי הוא בטופ 5 של כל הזמנים מקסימום אולי נדחק לחמישיה השניה בשום אופן לא פחות מזה. אחד השחקנים האהובים עלי בליגה והרבה מהבאד בלאד שיש נגדו זה אוהדי לברון מתוסכלים שהוא פשוט סגר להם הרמטית ובאופן סופי את האופציה לאליפויות נוספות(לא חשוב בעייני עם מי לברון ישחק קוואי לא קוואי וכ' כל עוד הלוחמים בהרכב הסה שלהם הוא לא יזכה בעוד אליפות) . בעייני הוא יותר טוב מלברון בליגה של היום השחקנים הכי טובים הם סטף דוראנט ולברון בסדר הזה אולי החלפה בן דוראנט לסטף.
ולפני מתחילים לשגע לי את המוח לברון שחקן נפלא בעייני גם בטופ 5 או טופ 10 של כל הזמנים בלי ספק בכלל.

Benjo
Benjo
02/08/2018 10:13:26
Reply to  Benjo

אם כבר אז טופ 5 שלי של כל הזמנים : סטף, מייקל, לברון, דוראנט, קארים. (לא מתייחס לתקופה של לפני שנות ה80).

Benjo
Benjo
02/08/2018 10:26:18
Reply to  Benjo

חמישיה שניה: מג'יק, קובי, בירד, טימי, שאק.

שמעון טבדי
02/08/2018 10:29:47
Reply to  Benjo

שלי זה סטף, מייקל, קובי, לברון, קארים

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
02/08/2018 23:04:40
Reply to  Benjo

אז זו בחערה של החמישייה הטוב ביותר משנות השמונים ואילך ולא של כל הזמנים.

דביר
דביר
02/08/2018 10:10:18

בלטה על שמו… גדול!

צביקה
צביקה
02/08/2018 10:10:19

אני כל כך לא מקבל את ההערות לגבי ההגנה. ברוקס היה מאמן הגנה מעולה, וokc שלו נתנו לטעמימכמה מתצוגות ההגנה המלהיבות ביותר שראיני, וkd היה כמובן חלק אדיר ומרכזי בהצגות הללו. הוא שחקן אדיר בשני צידי המגרש, ותמיד היה כזה. אני חא רואה שהוא אישית השתפר במיוחד בזה במעבר למפרץ, פשוט מבלינת קבוצתית הלוחמים שומרים על רמה גבוהה כל הזמן בתחום הזה, ואנחנו צופים בכל משחק בטח בפלייאוף, אז אנחנו יותר זוכרים את ההצגות הטובות, גם בהגנה וגם בהתקפה. קפקייק או לא קפקייק, הוא מביא את משחק הA שלו בכל פעם, וזה ממש לא סתם שהוא קיבל 2 fmvp, הוא היה אדיר בסדרות הללו, וההבדל שבגללו הלוחמים לא הפסידו שוב ללברון. וזה לא מוריד כלום מגדולתו וחשיבותו של קרי. או של קליי או של גרין וכל אחד אחר בחבורה.
מבלינת קליעה, המצב שיש באותה קבוצה שני קלעי 50-40-90 בשיא שלהם, זה באמת משהו שלא היה אף פעם לדעתי באף קבוצה, וזה עוד שלידם נמצא הטוסטר, שישרוף אותך טוב טוב אם רק תיתן לו חצי שניה. זה כוח אש שלדעתי מעולם לא היה לאף קבוצה, במיוחד כשזה בא בתוך משחק מתואם ומשולב אם המון תנועה ללא כדור, חסימות וגלגולים ברמה הכי גבוהה. זה יוצר קונצרטים, ואנחנו רק יכולים להידות שאנו רואים כאלו ביצועים של כדורסל מהנה ומושלם.

שמעון טבדי
02/08/2018 10:16:18
Reply to  צביקה

נכון, לכן האליפויות שלהם קלות ובלי מאמץ כי 3 הקלעים הטובים בעולם באותה קבוצה. זה שונה מהותית מסתם 3 שחקנים טובים. הקליעה שלהם הופכת הכל לקל וזה לא היה לשום קבוצה בהיסטוריה.

למעשה תחשבו מייקל מצטרף לבוסטון בשנות ה-80.

או אנתוני דיוויס מצטרף היום לבוסטון ומישהו מתלהב שהם יקחו את המזרח 🙂

אפלטון
אפלטון
02/08/2018 10:19:07

תודה מידן מעולה.
שחקן כדורסל טהור בכל מובן של המילה, הכי אסתטי בדור הנוכחי גם לדעתי. יכול לעשות סל מכל מצב.
בראיה היסטורית מבאס אותי השוואה כמו שעשית בינו לבין ווסטברוק והזכרת את הטבעות שלו לעומת האין טבעות של ראסל.
הטבעות האלו מבחינתי הן רכוש גנוב. לא שייכות לו ולא ייזקפו לזכותו כשמסתכלים על הקריירה שלו.
מלבד זאת שחקן כדורסל ענקי, בהחלט בטופ 20 של כל הזמנים.

שמעון טבדי
02/08/2018 10:23:39
Reply to  אפלטון

ווסטברוק מנסה להוציא תואר בהארוורד. דוראנט נכשל וקנה תארים בלטביה.

ההיסטוריה לא תזכור לו אבל כמו שלא זוכרים ללברון את שני התארים מלטביה ולברון בסוף גם הצליח לסיים בהארוורד.

אפלטון
אפלטון
02/08/2018 10:40:04

לא אותה סיטואציה ללברון.
המעשה של דוראנט זה בגדר 'הרצחת וגם ירשת' ומבאס אותי שכולם ישכחו את זה בעוד 5-10 שנים.
אצל לברון היה מדובר על אתגרים אחרים. הקמת קבוצה יש מאין, תקדים של כוח של שחקנים על פני הנהלות. למרות שבראיה לאחור אין ספק שזה היה התקדים שעזר לדוראנט ללכת בדרך הזו, ונתן לו את התירוץ הספורטיבי.
אצל לברון זו החלטה שנבעה מכוח. 'אתם לא יכולים לבנות לי קבוצה לאליפות? אני אבנה לי אחת'.
אצל דוראנט זו החלטה שנבעה מחולשה. 'אתם לא יכולים לדאוג לי לקבוצה אלופה? אני אצטרף לאחת'.
שיהיה לו בכיף עם הטבעות, מבחינתי הן לא מעלות ולא מורידות כשאני בוחן אותו מנק' מבט היסטורית, ולכן אזכיר זאת בכל פעם שיעשו איתו השוואה היסטורית ויזכירו את הטבעות כטיעון לטובתו

שמעון טבדי
02/08/2018 10:46:54
Reply to  אפלטון

לברון לא בא לבנות כלום. חשב ש/הוא השחקן הטוב בעולם ואמר נצרף עוד שחקן טופ 5 ועוד אחד טופ 15 ונרמוס את כולם.

על לברון היה לחץ עצום מגיל 15 להיות בראשמור או לעבור את מייקל (אותו לחץ היה על קובי) והוא ראה שהשנים עוברות וזה מתרחק אז רצה כמה אליפויות על מנת להרגיע את עצמו ולהכתיב נרטיב.

דוראנט כנראה כמה שנים כבר רצה להיות בראשמור וראה ששעון החול נגמר וראה את לברון ואיך הנרטיב לגביו ועף על זה.

הקטע שלברון בניגוד לדוראנט הוא תאגיד, ההשפעה שלו והכתבת הנרטיב הם ברמות שדוראנט לעולם לא יוכל להתחרות איתו בקטע הזה.

הוא אומר ללברון הספיקו 3 בשביל לשדבר עליו ועל מייקל, אני אקח 4 ואז ארגע אולי אפילו 6 ואנשים ישכחו מהר.

ברור שהמעבר של דוראנט יותר גרוע ממה שלברון עשה כי לברון היה בקבוצה פח. דוראנט היה בקבוצה מספר 2-3 בליגה ובמרחק 5 דק מלהדיח את אותה קבוצה היסטורית, הביאו לו גם אולדיפו לחיזוק בשביל לשלוט מול קרי וקליי ולשמור עליהם עם קו אחורי של ראס אולדיפו ודוראנט שהיה אמור לחסל את הספלאש בראדרס עונה אחרי והוא פשוט ברח. אני בטוח שההחלטה הזאת דוראנט החליט הרבהלפני עוד במהלך העונה.

Havlicek stole the ball
Havlicek stole the ball
02/08/2018 12:31:53

"אותו לחץ היה על קובי" –
אין מה להשוות בין השניים. באופן כללי לדעתי וספציפית על כמות הלחץ מגיל צעיר.

דה שוט
דה שוט
02/08/2018 10:23:28

תודה על מאמר נהדר.
מסכים – שחקן ההתקפה הטוב בכל הזמנים.
שחקן שכל נגיעה שלו בכדור היא שירה, הזריקה היפה מכולן.

צביקה
צביקה
02/08/2018 10:29:59

באסוציאציות שלי, בהרבה צדדים של המשחק שלו, גם בהגנה וגם בזריזות, אני רואה דמיון בין דוראנט ווורת'י. מה דעתכם?
דוראנט בסופו של דבר שחקן יותר טוב בגלל יכולת הקליעה המדהימה מכל טווח, אבל השילוב בין הגובה הזה והזריזות, ומבנה הגוף הזה – וההצגות במשחקים הגדולים, זה בהחלט מזכיר לי משהו.

Mbk
Mbk
02/08/2018 10:41:23
Reply to  צביקה

וורתי עם קליעה
לדעתי אין שחקן שמזכיר אותו הוא שוטינג גארד בגוף של סנטר

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
03/08/2018 0:31:50
Reply to  Mbk

יותר מדויק בגוף של פורוורד.
גם מג'יק ובירד בסגנונם הם, היו כאלו והיו יכולים לשחק כגארדים או פורוורדים באותה מידה ולמעשה גם כסנטרים ולברון גם הוא כזה. מג'יק לעומת השאר שיחק בעמדת גארד.

KOBI
KOBI
02/08/2018 10:32:09

כתבה יפה אני כבר שנים מיתעורר רק בישביל ליראות את השחקן הזה האדיר הזה אגדה שחקן התפקה מהטובים שראינו רק נקווה שלא יפצע והיה בריא כדי שנמשיך להנות ולהגיד שזכינו לראות את השחקן הזה אהבתי את הכתבה

avihai
avihai
02/08/2018 10:47:40

דוראנט הוא טופ 20 לפחות, אבל צריך טבעת אחת כמוביל הלא מעורער בקבוצה כדי להיות טופ 5-10.

אחרי העונה הזו כנראה יעזוב את גולדן, ויווצר מצב מעניין- לברון,דוראנט,קרי,ווסטברוק,הארדן,קיירי- כולם יובילו קבוצות בערך באותה רמה ובאותן יכולות וכישרון.

דביר
דביר
02/08/2018 11:33:09

מזכיר לדעתי את רלף סימפסון שחקן גבוהה שמשחק כמו גארד וקולע מחצי מרחק מעולה.

Smiley
Smiley
02/08/2018 11:36:37

שחקן התקפה היסטורי וכיום השחקן ההתקפי הכי טוב בליגה. בלתי ניתן לעצירה.
יהיה אגדה כי שחקן בגובה שלו ומשחק כמו גארד זה מוטציה של הטבע.

לדעתי לא באמת יהיה בגדולים ביותר בגלל עניין האליפויות שהלך לקבוצה הכי טובה (כי הוא לקח אותם יחד עם סטף, תומפסון וגרין). למרות שהוא בהחלט שובר השיוויון הכי גדול בליגה

Smiley
Smiley
02/08/2018 11:38:35

לדעתי שנה הבאה דוראנט בניו יורק (ניקס או ברוקלין) יחד עם קיירי ובאטלר

רפיקי
רפיקי
02/08/2018 11:57:33

שחקן עצום
בלתי עציר

המשחק שלו משעמם ושוחק לצפייה

יניב
יניב
02/08/2018 12:45:13

תודה מידן.מסכים איתך שהוא מכונת ההתקפה הקטלנית ביותר שאיפעם הייתה.

עידן עופר
עידן עופר
02/08/2018 12:49:43

תודה רבה מידן, פוסט מעולה.

Berch
Berch
02/08/2018 13:04:42

פוסט מעולה על שחקן מעולה.
עוד אחד שמה שקורה מחוץ למגרש ישפיע לו על המורשת…..

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
02/08/2018 13:34:54

תודה מידן. KD שחקן ענק, חלקלק בצורה חיובית, התנועה שלו זה שירה.
שמעון, הסבירו לך כל כך הרבה פעמים שאתה טועה ומקצין ואתה ממשיך וחוזר על אותן טענות פסקניות, זה מתיש.

שמעון טבדי
02/08/2018 14:11:35

במה אני טועה ומקצין? זו הדעה שלי. אתה לא חייב להסכים איתה.

לי אין שום הערכה לדוראנט ולא מתרשם משום הישג בגולדן, מה טעות בזה? זכותי לחשוב ככה וזו דעתי והיא לא תשתנה.

דוראנט נפלא בעיניך ואליפויותיו נפלאים בעיניך? תהנה סבבה לא אמרתי לך לא להנות מהם.

איך אמרו פה למה שלדוראנט יהיה אכפת מאוהדים? נכון לא צריך להיות לו אכפת. אבל בצד השני לי כאוהד מותר לא להתרשם מהישגיו.

מה יש להקצין פה?

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
02/08/2018 14:16:54

אתה טועה לגבי התיאור שלך של לברון והמעבר שלו, ולהשוואות בינו לבין דוראנט שהן נכונות באופן חלקי ביותר. כמו גם למניית האולסטארים כמו שגיא מנה לך, בקיצור ווישפול תינקינג.
(אני דוקא די מבין את דוראנט פשוט הפסקנות שלך לא במקום לדעתי)

ולדי קוגן
02/08/2018 13:41:35

חתיכת נחש בוגדני.סתם,שחקן ענק שיזכר כטופ 10 בסוף, גם אם המהלך שהוא עשה מגעיל,לטעמי לפחות. אני אשמח אם יעזוב ויוכיח את עצמו בקבוצה אחרת,לאו דווקא אוקלהומה.

Mbk
Mbk
02/08/2018 13:42:24

נקודה מצחיקה לגביי דוראנט
הוא צייץ בעבר – כל מי שרוצה אליפות עובר למיאמי ולייקרס (ב 202-3)
כנראה שהציוץ הזה כבר לא רלוונטי
אם לברון לא היה מנצח את גולדן סטייט ב 2016 זה לא היה קורה ,דורנרט שם בעיקר בגלל זה שהגולדן בויז הפסידו
אני מקווה שהוא מרגיש מספיק בטוח בעצמו להתקדם קדימה ולקחת אליפות כמיין פלייר בלי עוררין

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
02/08/2018 13:47:00

יופי של פוסט על השחקן עם הקליעה הכי יפה, בכלל בלי תחרות, בליגה.
יפה לך מידן, פוסט נפלא. אני מעריך אותו מאד ולא נמשך לכל הירידות עליו למרות שגם אני נגרר לפעמים….

חיים אלמליח
חיים אלמליח
02/08/2018 13:54:00

כל הדיון הזה מטופש לחלוטין מ-2 סיבות עיקריות:
1. לבנות סופר טים, או להצטרף לקונטנדרית ולהפוך אותה לסופר טים, זה הימור, מכיוון שהרבה פעמים הקבוצה לא מתחברת טוב, או שיש קרבות אגו, או שסתם מפסידים לקבוצה אחרת, ואף על פי שמבחינת כדורסל נטו זה בדרך כלל יותר קל, נוצרים קשיים מנטליים ויש הרבה יותר לחץ. אם דוראנט ישיג עוד אליפות אחת הוא כבר כנראה יעבור את לברון, שעשה אותו דבר פעמיים, ועכשיו מנסה בפעם השלישית.
2. בהסתכלות היסטורית, כשמנסים לנתח קריירות ולדרג את הגדולה ההיסטורית של כל אחד, בדרך כלל מסתכלים על 3 קטגוריות עיקריות – יכולת אישית של בשחקן וחווית הצפייה בו, נתונים סטטיסטיים והישגים אישיים, וגם כמובן אליפויות. גם אם נניח שמה שדוראנט עשה, כמו שחקנים נוספים לפניו, הפך את נושא האליפויות לקל יותר, הרי שהוא מקשה על שני הדברים האחרים, כי פחות מלהיב לראות אותו, והסטטיסטיקה שלו נפגעת, כמו גם התארים האישיים.
דוראנט לדוגמא, ייתכן שהיה זוכה ב-MVP נוסף, לו היה משחק בקבוצה פחות טובה, כמו שבעונה שעברה הוא לא נבחר לחמישיית העונה.

Ido
Ido
02/08/2018 15:15:40

זה הימור דיי בטוח בקבותה של חמישה שחקנים…

האווי לאסוף
האווי לאסוף
02/08/2018 14:35:36

שחקן נהדר, עם תנועה שמצליחה להיות גמלונית וזורמת באותה הנשימה.
תודה רבה

שלומי הלירנאי
02/08/2018 14:36:48

סטף קרי בנתוניו הפיזיים המולדים ובגובהו..הוא שחקן ההתקפה הטוב ביותר בכל הדורות והזמנים
ללא צל צילו של ספק.

עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
02/08/2018 16:26:26

אלן אייברסון?
אייברסון היה בגובה 1.83, סטף בגובה 1.90. יחס הגבהים נותן לסטף יתרון של 4%. היתרון המשקלי של סטף הוא כבר 14% (86 ק"ג לעומ 75 ק"ג).
אם תוסיף את זה לאייברסון תראה שהוא יותר טוב מסטף.
עם צל קטן של ספק

דה שוט
דה שוט
02/08/2018 14:48:58

הבעייה העיקרית עם המעבר של דוראנט היא הקלות שבה ג"ס מנצחת משחקים. זה פוגע בעיקר בו ובסטף – כי הם לא באים להתאבד בכל משחק, הרבה פעמים הם מנצחים בלי להזיע.
כל הכיף לנו כאוהדים זה לראות שחקן מתאבד על המגרש – נותן הכל, נלחם עם כל מה שיש לו, מנסה בכל דרך אפשרית – ואז אולי מצליח ואולי לא. לברון עשה את זה בקליבלנד ואפילו במיאמי (לא טייל לשום מקום, הכל הלך שם קשה חוץ מגמר 2012); סטף עשה את זה ב-2015 (דאבל טים משך כל סדרת הגמר); הארדן ופול עשו את זה בשנה שעברה (פול משך את גופו מעבר לגבול שלו); נוביצקי עשה את זה ב-2011 (לבד לבד).
לצערנו, בשנתיים האחרונות, אנחנו רואים 70% מסטף ודוראנט, פשוט כי אין להם צורך ביותר. אמרו כאן מעלי שדוראנט אפילו לא נבחר לחמישיית השנה – זה מראה שהוא משחק בהליכה (כי הוא יכול, וכדי לא להיפצע). מעבר לזה – כשיש לך כוכב על לידך אז אתה לא צריך להשתולל במובן החיובי של המילה – ואז אתה לא נותן מעצמך מעבר לגבול שלך.
חבל כל כך, אני מתגעגע לדוראנט המיואש, שמנסה לעשות דברים נגד כל הסיכויים ומכריע את ג"ס בחוץ במשחק 1 בקרוס אובר וג'אמפר קטלני מלמעלה, כמו שאני מתגעגע לסטף שרץ סביב עצמו וסביב כולם בטירוף במאמץ לנסות למצוא פיתרון להגנה החונקת של ממפיס או דלבדובה ושות' ב-2015. כולם הפסידו.

שמעון טבדי
02/08/2018 16:00:07
Reply to  דה שוט

בדיוק

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
02/08/2018 16:55:39
Reply to  דה שוט

כל מילה

קרע במיניסחוס
קרע במיניסחוס
02/08/2018 15:16:08

אחלה פוסט על ״האיטריה האנושית״ או נודל-מן.

מקווה שלא יאבד עצמו לדעת עם כל הביקורת שהוא אוכל בשנים האחרונות.

תודה מידן.

Ido
Ido
02/08/2018 15:20:38

קאפקייק עם נוטלה. שחקן מהה… ראינו מה היה שווה באוקסי.. ועכשיו הוא צריך את השמיכה של הספלש ברדרס. מהה…
אוךי הוא השחקן הכי טוב בליגה אבל הוא רק רביעי בהנהגה של הלוחמים. סליי רוטציה כן. סליי קלאץ יש דרג מעליו.

יש מצב שהלוחמים יוציאו שושלת כמו שיקגו או אלאיי אבל אנחנו נזכור את החמור והתאומים לפני הנוטלה.

דה שוט
דה שוט
02/08/2018 16:08:35
Reply to  Ido

מסכים איתך עקרונית – הוא לא ״לוחם״, הוא נטע זר, אני מניח שגם הוא מרגיש ככה. סוג של טרמפיסט שהשתלט על ההגה.

חגי - התותח הקטומוני
חגי - התותח הקטומוני
02/08/2018 15:24:13

תודה מידן תענוג גדול.
גם אני חושב שדוראנט זה הכלי ההתקפי הכי קטלני שהמשחק פגש.
הלוואי שתגמר הסאגה הזו בלוחמים – אם יביא אליפות בקבוצה עם פחות כוכבים אני יכול להניח שאנחנו נראה ממנו אפילו עוד דברים שטרם ראינו ממנו.
אני חושב שיוסטון השנה הייתה היוצאת מן הכלל שלא מעידה על הכלל. אני די בטוח שאם יש שחזור של הסדרה לוחמים טילים השנה זה יגמר יותר מהר גם בלי שום פציעה – ואני באמת חושב שכמעט בלתי אפשרי לאיים על ההגמוניה של הלוחמים השנה גם בלי בוגי. לדעתי הטילים התכוננו שנה שלימה לסדרה הזו והצליחו להפתיע את הלוחמים אבל השנה הם כבר יבואו מוכנים.

פינקי
פינקי
02/08/2018 16:05:34

שחקן ענק, בלי צל של ספק אגדה.

דבר אחד שמפריע לי בו, זה מנטליות ההירו בול שהוא הביא איתו מOKC לווריורס.
זה לא כל הזמן, ואפילו לא רוב הזמן, אבל פה ושם משתלטת עליו הת'אנדריות שבו, מה שפוגע בשטף של הלוחמים.
חוץ מזה, שחקן התקפה מושלם.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
02/08/2018 16:27:57

כתבת נפלא אבל רק על הצדדים הטובים שלו.

הרעים – יש בו נטייה מושרשת לאידיוט בול שעלולה לחרב את קבוצותיו.
עם ראסל זה הלך יד ביד, בגולדן נלחמים בנטייה זו ומנסים לגרום לו לשחק יותר חכם וקבוצתי, ובינתיים במאני טיים הצליחו וזכו בפרס הגדול.

עוד דבר רע – הוא מר אבי נעלבי, מרגיש צורך להתגונן ולשמור על כבודו בצורה מוגזמת מול כל שטות, לא נשכח שאף עשה זאת מחשבון מזוייף.

דבר שלישי – הוא מאלה שהם אהבלים וחושבים שהם חכמים, שזה הסוג הכי גרוע של אהבלים.

ודבר אחרון – המעבר לג"ס. אם היה עובר לכל קבוצה אחרת, זה היה בסדר.
הוא עבר לקבוצה שרק ניצחה אותו בקאמבק מפואר (הוא נחנק מולה במאני טיים עם חברו ווסטבריק), קבוצה שניצחה 73 משחקים, בעוד התחושה הייתה שהנה אוק' סוף סוף מוכנה לעשות את הצעד הבא בעונה שלאחר מכן ולקחת את האליפות אחרי כל האכזבות, כולם ציפו לזה אחרי יכולתם מול הספרס וכשהובילו 3-1 ונראו הקבוצה הטובה בליגה, במיוחד חבריו לקבוצה, ודווקא אז הוא חתך ועוד למי שהעיף אותו כאמור.
זה לא ייסלח לספורטאי.

חוץ מזה מסכים שהוא מכונת ההתקפה הטובה בהיסטוריה ומקווה שיאפיל על השיקוץ בתארים רק כדי לראות את הפאנבויז של הפלולה מתפתלים.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
02/08/2018 16:50:31

זה שהקליעהשל דוראנט היא האאלגטית והאסתטית ביותר לא אומר שהיכולת ההתקפית שלו היא הטובה ביותר
היו זריקות קטלניות ויעילות לא פחות כולל של ג'ורדן, בירד, בארקלי, מקהייל, פאריש, דאנטלי ועוד.

Mbk
Mbk
03/08/2018 0:56:07

ציפור אתה מביך באי הבנתך את המשחק
אם שמת את קווין מק׳הייל בשורה של הקלעים הגדולים כנ״ל פאריש

חיים אלמליח
חיים אלמליח
02/08/2018 16:52:37

זאת לא הפעם הראשונה ששחקן מבין ההכי טובים אז עובר לקונטנדרית – צ'מברליין ללייקרס, מוזס מאלון לפילי, דוויט האוורד ללייקרס, ביג או למילווקי של קארים, ויש עוד מקרים רבים.
מה שבאמת מפריע לפרשנים זה העובדה שלברון לא יוכל לאיים על הגדולים ביותר, ואפילו ההזויים ביותר שבהם לא יכולים לומר שהוא ברמה של ג'ורדן.

מתן גילור
02/08/2018 17:15:48

ברור, מה שמפריע לאט"מ זה שלברון לא יוכל לאיים על הגדולים ביותר.
איך אמר אריה אליאס: "וואלה, פגעת בומבה!"

מנחם לס
02/08/2018 16:58:51

מידן, שיחקת אותה.
שחקן התקפה כזה נפלא שמשחקו נראה קצת 'משעמם'. אני מסכים עם מה שניכתב לפני שהוא כנראה שחקן ההתקפה מס' 1 מכולם, וכמובן שגובהו עוזר לו מאד בלהיות הטוב מכולם במה שהוא עושה.
אבל חסר לו משהו באישיות שיש לכוכבים כמו מייקל, מג'יק, או לברון. הוא לא מדבר הרבה על הפארקט, אין לו אימרות כנף, אין לו כל פאקה-פאקה.
בקיצור, שחקן נפלא אך משעמם. הכל כאילו יותר מדי מושלם. (רק מחוץ לאולם הוא אידיוט עם קבלות)

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
03/08/2018 0:38:51
Reply to  מנחם לס

שכחת את בירד שחובה להזכירו ככוכב על שהיה מהגדולים ביותר בפקה פקה וטראש טוק.

Mbk
Mbk
03/08/2018 0:57:10
Reply to  מנחם לס

תודה מנחם
חסר בו רוע על המגרש עם האופי של קובי הוא היה שחקן של 35 נקודות

ללל 2.0
ללל 2.0
02/08/2018 17:29:26

לברון ג'יימס הוא באמת גוש חרא – זאת אומרת, במובן שאזכור השם שלו מושך אליו כמו טיל את כל הזבובים שנדבקים לחרא, חיים מהפרשות, מלקקים גועל, וכל ההסתכלות שלהם על העולם היא מעיניים ירוקות דוחות כאלה של זבוב, "העיקר שלברון לא יזכה", ויתר ארסנל הקללות שהיו מביישות גם ילד בן 16. מה שעצוב, שכמה מהם מסתבר אנשים מבוגרים, ואפילו הורים לילדים.

יואל יצרן בובות מדופלם
יואל יצרן בובות מדופלם
03/08/2018 0:39:55
Reply to  ללל 2.0

אל תהיה עצוב,אבל אם אתה סובל בוא לכפר ,ננקה אותך מותק

רפיקי
רפיקי
02/08/2018 17:35:17

זה פלא מסובך
הוא לא קולע זריקות מפגרות כמו קרי (כמה פעמים בעונה כן)
הוא לא מכדרר וחודר כמו אירווינג
אין לו את הכח המתפרץ של ווסטבורק

הוא פשוט שם את הכדור ברשת
וזה משעמם

רפיקי
רפיקי
02/08/2018 17:35:36

פלא=לא

Dor
Dor
02/08/2018 18:55:59

לא מצליח להבין את ההשוואה של המהלך הפחדני של דוראנט למעבר של לברון למיאמי ואני לא מחובבי לברון. המעבר ללוחמים שניצחו אותו בפלייאוף (בקושי) ושעשו מאזן של 73-9 מעיד בעיקר על אופי חלש ולא תחרותי ולי כחובב ספורט וכדורסל בפרט זה עצוב. מישהו כאן יכול לתאר לעצמו את בירד עובר ללייקרס אחרי שהפסיד להם או מג׳יק שעושה את הדרך ההפוכה? את בארקלי או קארל מלון מצטרפים לבולס במקום להילחם בהם? לברון אמנם צירף את ווייד ובוש אבל לפרויקט חדש (מיאמי לפני כן היתה בינונית ומטה). לדעתי על האליפויות של KD בווריירס ישנה כוכבית ענקית ואותי באופן אישי הוא פשוט איכזב. שחקן גדול בעל אופי קטן ופחדני

Dor
Dor
02/08/2018 19:02:46

ותוספת קטנה – הרגע הפסדת ללוחמים העיקר בגלל משחק 6 כשקליי תפס את אחד מהימים האלה. למה לא לנסות עוד שנה? מאיפה מגיעה התבוסתנות הזאת? אחרי עונה כזאת דווקא KD היה צריך לעשות בדיוק ההיפך ולהתחיל להאמין בעצמו במקום לתפוס טרמפ לאליפות. כמו שאמרתי פשוט אכזבה

Benjo
Benjo
04/08/2018 23:50:39
Reply to  Dor

דור אתה מדבר כאילו לא ראית את הסדרה ההיא. מה שראסל עשה שם היה בלתי יסלח. אני גם במקום דוראנט הייתי עוזב.

משיח
משיח
02/08/2018 19:52:51

מידן תודה מצויין
מעתיק מרפיק –
"הוא פשוט שם את הכדור ברשת
וזה משעמם"
מעניין מאוד מה יהיה הצעד הבא אחרי גולדן אם בכלל

no funny shtuff
no funny shtuff
02/08/2018 20:19:38

שחקן כדורסל בלתי רגיל, מכונת התקפה בלתי ניתנת לעצירה.
מדהים איך הפך את גולדן סטייט לקבוצה שתלויה בו, אפילו שהוא לא קרוב להיות מנהיג.
כזכור, הוא קרא לעצמו "המשרת" (the servant)- בהחלט מתאים למה שעושה במגרש, הפוך מאותה סיסמת בחירות של אהוד ברק- צולף בלי הכרה, לא מנהיג.
לא יעזור, מסכים עם כל מי שמעליי שלא אוהב בלשון המעטה את המעבר שלו לקבוצה אלופה עם מאזן עונה היסטורי, שרק עונה לפני כן ניצחה אותו בקושי ב-7 משחקים. נו, והפסידו במקרה את האליפות עקב היעלמות של סטף והסרחת פארקט בלתי רגילה של בארנס.
אין לזה אח ורע, ומבחינתי זה ייזכר גם לדוראנט, וגם לסטף- שחקנים גדולים. ענקיים. קאפקייקס.

נתן
נתן
02/08/2018 22:12:43

מה שמדהים, הוא איך דוראנט הפך תוך שנה מלוזר למכונת התקפה בלתי ניתנת לעצירה, בלי לשנות כלום במשחק שלו, אלא רק להצטרף לקבוצה שניצחה גם בלעדיו.

Mbk
Mbk
03/08/2018 0:58:26
Reply to  נתן

הוא זכה ב 4 תארי מלך הסלים שלו ב OKC
היה מכונה גם קודם

ארי
ארי
03/08/2018 3:39:04
Reply to  Mbk

דוראנט מעולם לא היה לוזר הוא תמיד הפציץ, בגמר מול מיאמי למשל הארדן היה זה שנחנק ודוראנט החזיק אותם בכל המשחקים, הפתרון של מיאמי היה להכניס אותו לבעיית עבירות ובדקות שהוא היה בחוץ הם קרסו
אין לו כבוד ולעולם האליפויות שלו לא יחשבו למשהו מיוחד

גיא רוזן
גיא רוזן
02/08/2018 20:59:15

קצת באיחור –
תודה מידן. גם הפוסט הזה, גם הפוסט על קובי, נהדרים.

אישית, לא מוצא שום בעיה בבחירות שלו –
שחקן חופשי שבחר את מה שהכי טוב עבורו.
כמות האמוציות שהוא מוציא מהאוהדים השונים, רק מלמדת עד כמה הוא שחקן ענק.

נתן
נתן
02/08/2018 21:31:27

מבחינתי, האמוציות הן בגלל שהבחירות שלו הרסו את התחרותיות בליגה.

שמעון
שמעון
02/08/2018 21:37:03
Reply to  נתן

וזה עוד שהיה להם סנטרים פסחים. השנה יש גם את דמרקוס חח

Mbk
Mbk
02/08/2018 21:32:17

תודה רבה גיא !

Dor
Dor
02/08/2018 22:34:13

גיא איך אתה לא מוצא בעייתיות בבחירה של דוראנט? עזוב את התחרותיות, זה פשוט וויתור עצמי ברמה הכי גבוהה שיש או חוסר אופי you name it. ספורטאי תחרותי לא אמור להתנהג ככה וזה ככ פתטי לומר שהוא שחקן גדול בגלל זה. הוא שחקן גדול בגלל הכישרון המדהים שלו נקודה. אולי הייתי לוקח אותו שילמד את הילד שלי כדורסל אבל ברמת האופי אין לו מה לתרום גם לילד בן שנתיים.

לדור
לדור
02/08/2018 23:36:06
Reply to  Dor

כי אפילו גיא לוקה במחלה הזו, של לדבר מהגרון של השחקן או ה-GM. ולא בתור האוהד שהוא.
כל בטטת כורסה מדבר כמו מנהל של קבוצה, "השיקולים שלו לגיטימיים", או עלק הוא דוראנט, "הוא רצה אליפויות וזה לגיטימי", כאילו אנחנו בדיני משפט בינלאומי, מה לגיטימי ומה לא.
במקום להגיד פשוט: וואלה, עבורנו האוהדים הוא הרס את הליגה, הקאפקייק. והוא הרס אחושרמוטה.
אנשים אוהבים להרגיש כוח, גם אם הוא פיקטיבי. להודות שדוראנט הרס את הליגה – זו חולשה.

גיא רוזן
גיא רוזן
03/08/2018 6:14:08
Reply to  Dor

דור –
דוראנט ידע שקיתונות על גבי קיתונות של ביקורת, הוא יחטוף ברגע בו יבחר לעבור לת'אנדר.
והוא עדיין בחר לעשות את מה שטוב לו.
להיכנע לקונפורמיות, זה אולי וויתר גדול יותר.

אישית, אני מאלו שחושבים שבטווח הארוך, השינוי של מאזן הכוחות בליגה (לא רק בעלי קבוצות ו-GMים בונים קבוצות. גם שחקנים) יעשה לליגה רק טוב.

יוסי
יוסי
03/08/2018 0:12:54

אחד הכשרונות הכי גדולים שהיו בליגה וישאר במקס טופ 20 של כל הזמנים בגלל ההחלטה להצטרף לגולדן סטייט .
פשוט הרס את הליגה , עדיף אליפות אחת כמו של נווצקי שהיא מכל הלב ולא אליפות מזוייפת בקבוצה שהייתה הכי טובה עוד לפני שהצטרף.

פאקו
Admin
03/08/2018 0:57:19

תודה מידן על הפוסט המצויין, רק עכשיו הגעתי אליו. אני גם אוהב את דוראנט. מבין את הביקורות עליו, אבל כלל לא מתחבר אליהן.

Mbk
Mbk
03/08/2018 0:59:29

תודה רבה לכל המגיבים
זה כיף גדול לקחת חלק בפרויקט הזה ועוד פעמיים ( וחצי אם לספור את מומי )

אהרון שדה
אהרון שדה
03/08/2018 1:01:03

מיידן תודה רבה לא יודע עם אחדש משהו ננסה.

1. עקרונית באופן מפתיע אני נוטה להסכים שהוא שחקן ההתקפה מספר אחד של דורנו היכולת שלו לעשות סל גבוהה מאד ומכל הטווחים .קרי בשיאו עלה עליו אך הוא (דוראנט) הרבה יותר אמין בריאותית.

2. ולמרות הסעיף הראשון איני מחזיק ממנו מה שהוא עשה זה משהו מחפיר הגם שברמת העיקרון אינו שונה מהותית ממה שלברון עשה זה בכל זאת יותר פחדני מה עוד שלברון חזר לקליבלנד והצליח לגנוב שם אליפות.

3. אני לא סופר לו את האליפויות וגם עוד חמש ברצף לא יהיו שוות למשל את טבעת האליפות של נוביצקי מ 2011.

4. גם אם ילך וייקח אליפות בקבוצה אחרת זה פחות נחשב מה שהתלמוד הגדיר כפתו בסלו ( הכוונה הוא לא יהיה בלחץ כמו שלמשל מסי היה בגביע העולם שכן יוכל לומר לעצמו יש לי כבר טבעות )

5. לכן הוא ייזכר בעיני כדיראון עולם כסמל ללוזריות ולפחדנות האליפויות הללו מעליבות ואין בהם שום ערך לדידי.

6. אני גם מסכים שההצלחה של דוראנט נובעת מהחברים שלו בג.ס שגם יודעים לפרגן יחסית לכוכבי על שעשו בלעדיו 2 עונות מדהימות וגם הם מרכזים יותר מדי כח איום מה שמאפשר לדוראנט לעשות דברים מדהימים.

7. ולמרות כל הדברים השליליים שנאמרו עליו ובצדק הרי שמבחינת כישרון טהור הוא מהגדולים בדורי (אמצע שנות ה80 ) וכמה שאני מנסה להתכחש לאמירה של מיידן קשה לי לברוח מכך שיש מצב ממשי שהוא צודק .

Mbk
Mbk
03/08/2018 1:14:33

אהרון תודה
לא רק שלא חדשת כתבת לא מעט שטויות
לדוראנט יש מניות רבות באליפות של גודלן סטייט
דוראנט ממש לא יותר עמיד מקארי הוא סבל מפציעות

ארי
ארי
03/08/2018 2:33:36

המפסיד הגדול מהמעבר של דוראנט לג.ס. הוא סטפן קרי,
יכל להפוך לאגדה
עכשיו עם דוראנט המשחק שלהם הרבה פחות יפה ובעיקר הקרדיט מתחלק ליותר מידי שחקנים אני לא מכיר מישהו שמאוד מעריך את 2 האליפויות האחרונות שלהם יש להם כוכבית מאוד גדולה על הגב
לברון במיאמי היה הרבה פחות מסריח אבל בהחלט מהלך מצחין, ושיהיה ברור, ההיסטוריה לא תסלח לשניהם ובכל דיסקשן עליהם תמיד יזכירו את דרכי הקיצור שהם לקחו בשביל האליפויות

IDO
IDO
03/08/2018 4:44:34
Reply to  ארי

אין כזה דבר אליפות עם כוכבית.

אבל אחרי שאמרתי את זה. האליפות של 2006 ושל 2011 וגם זו של 2015 ו 2016 היו היסטוריות. למה?
כי האנדר דוג ניצח!! וזה למה אני אוהב ספורט

ארי
ארי
03/08/2018 18:28:23
Reply to  IDO

למה לא?
בוודאי שיש
עצם העובדה שלפחות 50% מהמגיבים פה חושבים ככה זה מדגם מייצג שיש מליונים בעולם שחושבים את אותו הדבר ואם ככה יש אליפויות עם כוכבית דה פאקטו (כי את ההערכה לאליפויות האוהדים מעניקים)
אם לברון מצטרף לג.ס. יהיה כוכבית על האליפות שלהם? או שתשמור בקנאות על העמדה שלך ש"אליפות זה אליפות"
תסלח לי אבל זה מעט משיחי

עומרי
עומרי
03/08/2018 11:49:11
Reply to  ארי

להגיד שקרי הפסיד מהמעבר של דוראנט לסן פרנסיסקו, חד משמעית ברמה האישית.
אבל בגדול ברמה הקבוצתית – לא בטוח שגולדן סטייט בלי דוראנט היו זוכים בשתי אליפויות נוספות, נגד קליבלנד עם קיירי או יוסטון של השנה, ככה שגם קרי הרוויח מזה. זה בתיאוריה.
לא יודע מה ההיסטוריה תגיד בעוד כמה שנים על דוראנט או על לברון. מה שאני יודע זה שלברון כבר עכשיו מתוייג כטופ 5 בכל הזמנים, וסביר שלמעלה מכך. הרבה מזה כי הוא חזר לקליבלנד לשנים המוצלחות בהיסטוריית הפרנצייז'. יש לשניהם עוד מה לתת, ואולי דוראנט יעשה מהלך דומה באוקלהומה או מקום אחר. אולי תומפסון ו\או גרין יעזבו, והוא יבנה לו מורשת ארוכה בגולדן סטייט – גם אופציה.
דוראנט גם יכל למצוא את עצמו בקלות בחבורה של סטוקטון ומלון, ואז גם ככה הוא היה יוצא "לוזר".
יש לציין שגם הנסיבות הביאו את דוראנט לגולדן סטייט, הוא לא חתם על מינימום בשיאו בשביל אליפות, גם זה יכל לקרות ויקרה יותר שוב בעתיד (קאזינס במידה מסוימת), אלא ויתר על סכום קטן יחסית. הסכומים גם ככה ענקיים מחסויות ופרסומות, במיוחד לשחקנים המובילים. אני מעריך שנראה יותר שחקנים מובילים שעוברים לקבוצות מצליחות בסכומים נמוכים ממה שדוראנט מרוויח.

אגב, שמעון פה הזכיר את הנתונים של דוראנט לעומת קרי, אז בדקתי. קרי ודוראנט קלעו 26.4 במהלך השנה, אבל דוראנט קלע יותר ממנו בכל הפלייאוף (שקרי לא היה חלק מלא בו שוב גם ככה) ב-4 נקודות. בפיינלס כמעט 10 יותר, וזה למרות משחק מספר 4 שדחפו את קרי בכוח.
קרי לא הוכיח בשום שלב שהוא השחקן המוביל בקבוצה, הסמל שלה זה כבר משהו אחר.

ארי
ארי
03/08/2018 18:36:08
Reply to  עומרי

קרי הפסיד את ההזדמנות להפוך לאגדה, לא אמרתי שהוא בהכרח היה מצליח אבל היה לו גוד שאט, וכמובן כדורסל מלהיב
לברון היה טופ 5 ברגע שהוא דרך על הפרקט (ואני מדבר כשונא לברון בדם) מפלצת כדורסל כזאת לא נראתה מעולם,
דוראנט בן אדם חמוד מאוד אבל הוא לא קרוב להשפעה של לברון על המשחק

מבין בינוני
מבין בינוני
03/08/2018 15:43:09

לדעתי, דוראנט אכן השחקן ההתקפי הטוב בהיסטוריה ובדרך הבטוחה להיות טופ 10 כל הזמנים.
מקווה שיעזוב את הלוחמים אחרי תואר שלישי (ו-FMVP שלישי) וייתן כמה עונות בשיאו במקום אחר. חזרה לאוקלהומה וסדרת תארים שם יכולה להביא אותו לראשמור ולדיבור אמיתי על ה-GOAT, אבל לא נראה לי שזה מתאים לאופי שלו.

trackback

[…] וכמובן, בשנתיים האחרונות, גם הצטרפותו של דוראנט, האיש והאגדה. ואם זה לא מספיק, אז במהלך השנה הקרובה, על תנאי החלמת […]