MY TAKE על אתגר היום – הרוקיס אחרי 3 משחקים / מנחם לס

חדש בהופס: אתגר היום

אתגר היום: מי הם הרוקיס המפתיעים לטובה ביותר עד עתה

האתגר היה:

מדי פעם אתן לגולשים את "אתגר היום" שאחריו אכתוב מאמר באותו נושא. זוהי לא בזבוז של משבצת כי כאן אכתוב היום את דעתי, אחרי שאקרא כמה תגובות של גולשים. אתם הרי מכירים אותי – עקשן כפרד – ואני מבטיח לא להיות מושפע מבחירות הגולשים. את הרוקיס שמאד הפתיעו עד עתה כבר רשמתי. אז יאללה, הכל בתגובות!

תגובותיכם (הטובות מאד!) בתגובות. הנה דעתי בנידון:

1. אין כלל שאלה שנכון להיות, דמיאן לילארד הוא הרוקי הזוהר מכולם. הוא מוביל ומנהל את הבלייזרס כאילו הוא בליגה כבר 7 שנים. הוא פורץ וחודר כמו ראסל ווסטברוק (אבל לילארד יותר זהיר ובררני בחדירות, מה שעושה ממנו שחקן לכם יותר!), והוא מוסר כמו איזה כריס פאול צעיר. ה-21 נק' למשחק עם 9.2 אס' שמים אותו לא רק בראש הפוינהט גארדים בין הרוקיס, אלא בראש הפוינט גארדים בליגה בכלל. ידענו שהוא לא טוב, אבל לא ידענו שהוא יפרוץ כה מהר לטופ שבטוב.

הערה: אנטוני דייויס התחיל מצויין אף הוא אך נפצע ועדיין מוקדם להביע דיחה.

2. דיון וויטרס מהקאבס הוא ההפתעה השנייה עבורי. לשחק ליד קיירי אירוינג ועדיין לקלוע 12.6 נק' למשחק ב-44% מה-3 הוא הישג כביר. השניים עומדים להפוך לצמד הגארדים בין הטובים ביותר בליגה.

3. עבורי ג'יי קראודר מהדאלאס מבריקס הוא אחד מהפתעות הרוקיס עד עתה. הוא גורם חשוב בהפיכת המבריקס לקבוצה הרבה יותר לגיטימית משחשבו. ה-8.7 נק' ב-21 דקות, עם 41% מה-3 ו-45% מהפארקט, עם 3.0 ריב' הם תרומה חשובה וחיובית מאד בינתיים.

4. הרבה מכם בחרו בג'ונאס וולאנצ'יונאס כהפתעה חיובית. אכן, מסכים. אבל לדעתי פסטוס אזלי, הסנטר שעשה את החמישייה של גולדן סטייט הוא לא פחות טוב, ואולי אפילו הפתעה גדולה יותר כי לא ציפו ממנו לעשות את החמישייה כה מהר, ולקלוע 5 נק' עם 4.7 ריב' ב-18 דקות (ג"ונאס קולע 7.0 עם 6.5 ריב' ב-17 דקות).

5. הריסון בארנס להפתעתי עשה את החמישייה של גולדן סטייט, והוא הפך לתורם חשוב מאד עם 8.0 נק' למשחק.

6. בשקט בשקט טיילר זלר הפך לשחקן פרונו קורט חשוב של הקאבס וכבר עלה בחמישייה במשחק אחד. הוא קולע 5.1 עם 3.7 ריב' ב-16 דקות משחק, ובקאבס מאד מרוצים ממנו.

7. הוא עדיין לא הראה זאת בנקודות, אך בכל זאת 4.7 חיצים ו-5.0 ריב' ב-16 דקות משחק כשחקן חמישייה פותח בבוסטון סלטיקס הוא דבר שלא ציפו מג'רד סולינג'ר, הסוגר את רשימת ההפתעות שלי מבין הרוקיס.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 52 תגובות

  1. אחלה רעיון מנחם.
    אני הייתי הולך על לילארד, עד עכשיו 2 משחקים והוא פשוט היה מצויין בשנייהם. גם במשחק הבכורה מול הת'אנדר וגם בניצחון מול הלייקרס הוא היה נראה נהדר ואולי השחקן הכי מוכן לליגה מהרגע הראשון. בשני המשחקים קלע מעל 20 נקודות באחוזים טובים וגם מסר הרבה מאוד אסיסטים, 7 ו 11 אז הייתי הולך עליו. דיוויס היה נראה גם לא רע במשחק הראשון אבל אתמול כבר נפצע אז כמובן שאי אפשר לשפוט. והייתי מצרף את וולאצ'יונאס שנתן משחק בכורה נהדר עם דאבל דאבל של 12 ו 10 ריבאונדים.
    אציין רק שלא הייתי מגדיר אותם כמפתיעים לטובה, כי כמובן שהציפיות מכולם היו לא מעטות.. הייתי אומר שהם פשוט הכי הרשימו, מכיוון שעוד לא ממש ראיתי רוקי שהרשים יתר על המידה למרות שנבחר במיקום נמוך או שהגיע משום מקום ובכך הפתיע בשני המשחקים הראשונים עד כה.

  2. אני לא חושב שממש היו הפתעות בגזרת הרוקיז – לפחות לא לטובה.

    היחידים שאני יכול לציין שהפתיעו אותי לטובה הם ג'יי קראודר מדאלאס (בחירה 34) שמשחק עם המון ביטחון, ופרג'יוני (אבל כולה משחק אחד ? מה זה אומר ?).

    חוץ מזה, אם אני צריך לחשוב על הפתעות בגזרת הרוקיז – זה רק הפתעות לרעה, וכאלה לא חסר – כולל כאלה שאפילו לא ראו דקת משחק בשני משחקים למרות שנחשבים כהבטחות גדולות.

    היה לי ברור שיש הרבה בוסר בדראפט למרות שגם לא מעט כישרון, אבל נכון לעכשיו מדובר בהרבה יותר בוסר מיכולת, והדראפט כרגע הוא אכזבה גדולה למי שציפה להרבה יותר, ואפילו למי שציפה לקצת יותר – כמוני.

    לא ממש מרגיש נח להביע דעה בשלב כל כך מוקדם של העונה, אבל אם כבר שאלת – אז עניתי…

    ושתי ההצלחות הגדולות היחידות, לא היו אמורות להפתיע אף אחד.
    רובנו צפינו אותם מקילומטר.

  3. לילרד לילרד ולילרד. הוא קומבינציה בין פול ווסטברוק, הוא וארווינג מובילים את דור הרכזים העתידי.

  4. הרוקי יהיה לילארד. הוא יתן שנת רוקיז של הגדולים ביותר.
    דיוויס ישר אחריו.
    דיון וויטרס מפתיע לטובה.
    תומאס רובינסון טוב, ברגע שסמארט יתחיל להאמין בו ולתת לו דקות הוא יהיה שחקן מאד משמעותי,הוא עושה הגה נהדרת ומשחק חזק.[ראיתי אותו הלילה מול אינדיאנה]
    גיי קראודר הפתעה טובה.
    דראמונד סולידי מאד.
    ליוסטון יש רוקיז טובים שלא מקבלים הזדמנות.
    פרי גונס ,טוב ממה שחשבתי
    בגדול זה עדיין מוקדם, אבל המגמה ברורה שני שחקנים בעלי פוטנציאל ענק. דיוויס ולילארד והרבה שחקנים שיהיו טובים עד טובים מאד.
    כרגע הרבה מאד רוקיז לא מקבלים עדיין הזדמנות וקיד ובארנס שכן מקבלים לא טובים עדיין.
    המחזור הזה טוב ועוד נראה את זה בהמשך

  5. לילארד בלי ספק , עוד משחק הבוקר של 20-9-6 באחוזים טובים
    ממש מדהים, אני אשמח פעם להסבר על איך שחקן כזה נבחר שישי
    (אחלה של חידוש לאתר הפינה הזו, בוקר טוב)

    1. אזלי קיבל הזדמנות טובה בווריורס, ובנתיים מצדיק אותה. הוא לפני סנטר פותח לשעבר בנבא כמו ביינדרינס. אחלה בחירה 🙂

  6. מישהו יודע למה הרוקיז ביוסטון לא קיבלו אפילו דקת משחק אחת בשלושת המשחקים?
    מילא מצ'אדו שהוא רכז שלישי ורויס וויט שלא ממש ברור מה קורה עם מצבו הנפשי. אבל מה עם טרנס ג'ונס והסנטר הליאטי?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט