משהו טוב קורה בפרארי, טוב מאוד / אורן פראג׳

פרארי נגד מרצדס, ונגד עצמה

מאז שחזרנו מפגרת המירוצים, פרארי נראית אחרת. במירוצים הראשונים חשבנו שהמסלולים נתנו להם את היתרון, אבל בשקט בשקט, בלי יותר מדי רעש ופוזה, הם הוכיחו שמה שקרה שם הוא הרבה מעבר לזה. ולא, לא מדובר רק בפריצת דרך ברמת המכונית, אלא ממש ברמת הקבוצה. הם נראים מגובשים, יש תוכנית, יש הפקת לקחים ויש מירוצים מוצלחים. נכון שעדיין לא מושלם – הסגירות המוזרות על שיתוף פעולה בין הנהגים שלא עובדות, אסטרטגיה שלא תמיד מצליחה – אבל יש החלטות, ויש תוצאות. הם מצליחים להלחיץ את מרצדס ורד בול.

תחת היתרון העצום שלהם בישורות וביציאה מהפניות, יש טענה לפיתוח לא חוקי במנועים של פרארי. הטענה היא שהם עלו על דרך כלשהי לגרום למצננים המקוררים בשמן לדלוף בכוונה לתוך מערכת הבערה של המנוע, ועל ידי כך להעשיר את התערובת שמוגבלת במסגרת תקנות הדלק של הסבב. טוטו וולף ממרצדס עושה הכל כדי להוכיח שהפיתוח לא חוקי, ושלכל הפחות יתנו לשאר הקבוצות להבין מה הם עשו. ה FIA, שמכיר את הפעילות הפנימית של פרארי, מן הסתם לא מוכן לשחרר את הפרטים שהוא מכיר וטוען שהכל חוקי לחלוטין. מרצדס מנסה לארגן לובי שאליו הצטרפה גם רד בול, וזה מראה שפרארי באמת עלתה על משהו שאף קבוצה לא הבינה – והן מפחדות. טוטו וולף טוען שהם מאמינים שהם מבינים מה פרארי עשו, ולא תהיה להם בעיה לחקות אותם ועל ידי כך למחוק את היתרון של פרארי. הבעיה היא שאם הוא צודק, המשמעות היא פיתוח מחדש לחלוטין של המנוע של מרצדס, ולא ברור איך הם יספיקו לעשות את זה בזמן הקצר שנשאר לעונה הבאה. אגב, יש שמועה שכל הספקולציה הזאת התחילה בעקבות דיווח של טד קרביץ מסקיי באימון השלישי ביפן.

בפרארי מסמנים וי ענק על התקדמות משמעותית שמכינה אותם בצורה נפלאה לשנה הבאה. היתרון שהם הצליחו להשיג בכח ההצמדה בשילוב של היתרון שכבר היה להם ביציאה מהפניות ובישורות, מעמיד את פתיחת העונה הבאה בסימן שאנחנו לא מכירים כבר הרבה זמן – אשכרה תהיה תחרות. הסימן הכי מאמת לכך, מעבר להצהרות של סבסטיאן ושל מתיאה בינוטו שתכלס מאז החזרה מהחופשה הם מפתחים את המכונית על המסלול לשנה הבאה, הוא הלחץ שבא ממרצדס.

מתיה בינוטו חשף שהם מתכוונים להשתמש בשלושת המירוצים הבאים על מנת לסיים את הפיתוח של המכונית לקראת שנה הבאה. האסטרטגיה שהוא חושף היא משהו חדש בפרארי – השלמה עם העובדה שבעונה הזאת לא יקרה כבר כלום, וכל המשאבים מרוכזים בעונה הבאה כבר כמה חודשים. לא משימה פשוטה לשכנע את הבורד של פרארי עם כל משקל היוקרה שלהם על הסבב. זה לא מתייחס רק למכונית, אלא גם לניהול המירוץ. הוא טוען שיש בעיה ביכולת שלהם להמיר שישה זינוקים מהפול לשלושה נצחונות, והם עובדים גם על זה. שזה מעולה, כי זאת עקב האכילס שלהם עכשיו, ואם זה יפתר בצד של פרארי אנחנו באמת נקבל מירוצים תחרותיים. בכל מקרה, יכול להיות שפרארי סוף סוף מצאה מנהל אמיתי? ועוד איטלקי?

סוף סוף נראים ומרגישים מצוין

רנו

נפתרה התעלומה לזינוק בביצועים של רנו. הם מצאו פרצה בתקנות ה FIA לגבי שינוי מאזן הבלמים, וזה נחשף על ידי עובד לשעבר שהעביר את המידע לרייסינג פוינט שהגישה תלונה רשמית. ה FIA בחן את הרכיבים והתצורה שנהגי רנו הפעילו במירוצים והכריע שלמרות שמדובר בפרצה בתקנות, הכל חוקי. יש טענה שגם פרארי עושים משהו דומה – זה המנוף הקטן שיש להם על ההגה מעל בורר ההילוכים, אבל במקרה שלהם לא נרשם שיפור משמעותי בביצועים.

טורו רוסו

תיקרא בשנה הבאה סקודריה אלפא טאורי. אם אני מבין נכון, זה איזשהו קו אופנה שרד בול רוצה לקדם.

הגלגול החדש של מינרדי

מקלארן

בהודעה חשובה מאוד מבחינתה, הקבוצה הודיעה שהיא חתמה עם מרצדס על אספקת מנועים ל 2021 עם אופציה. יש מצב שזה השדרוג שיחזיר את מקלארן לצמרת הגריד – צריך לעקוב אחרי העסקה הזאת כי יש בה לא מעט סתירות. זק בראון, מנהל הקבוצה, אמר שהם שקלו עסקה עם פרארי אבל זו נפלה כי מדובר בקונפיקט ישיר עם המותג על הכביש. אגב אם עד 2021 רנו לא תשכנע קבוצה אחרת, זה אומר שרנו לא תספק מנועים לאף קבוצה מלבדה וזאת מכה כלכלית קשה מבחינתה.

רד בול

אלכס אלבון תחת לחץ. בהשוואה לפייר גאסלי הוא לא מראה שיפור, הפער שלו מול מקס פחות או יותר זהה, והקבוצה לא מרוצה. כשמדובר בהלמוט מרקו, זה לא סימן טוב.

לואיס

לואיס המילטון יצא במניפסט חזק לטובת שימור הסביבה, ועורר עליו גל לא צפוי ועוד יותר לא ברור של ביקורות. הטענות העיקריות היו לצביעות – כי הוא נוהג באחת הדוגמאות השליליות לזיהום, יש לו מטוס פרטי, ובכלל, הוא לא דוגמה ומופת לשימור הסביבה.

לואיס גם עשה סקר אינסטגרם אם הקהל זורם איתו על לבטל את האימונים בימי שישי. הייתה הסכמה גורפת, אם כי מישהו צריך להגיד לו שהסקר צריך להיות מול מנהלי הקבוצות, לקהל יש קצת פחות אמירה בענין מול מנהלי הקבוצות שלא מוכנים לוותר על המקצה.

לואיס מגיע למסלול באוסטין מאושר מתמיד

גריד הפוך

לפחות שתי קבוצות הודיעו שהן מתנגדות לנושא הרברס גריד שמתוכנן לשנה הבאה. מעניין מי הקבוצות. רק תזכורת – גריד הפוך זה משהו מוזר שהנהלת הליגה רוצה ליישם בשלושה מירוצים בשנה הבאה. מה שהם רוצים לעשות הוא להחליף את מקצה הדרוג בשבת במירוץ מהיר. סדר הסיום של המירוץ הקטן הזה יתהפך, וזה יהיה סדר הזינוק למירוץ עצמו ביום ראשון. בשורה התחתונה – הישיבה שבה זה הוצג, הייתה מלאה בחומרים לא חוקיים אם מישהו חושב שזה הגיוני. אומרים לנו לא לשתות ולנהוג, מסתבר שצריך להימנע גם משתייה בישיבות על נהיגה. כרגע דווח שההצעה בדרך ליפול, אבל ההנהלה האמריקאית ממש לא עושה סימנים שהיא מוכנה לוותר על זה.

תקנות 2021

חברים, תחזיקו חזק – לפי התקנות שאושרו, המכוניות ב 2021 יראו כך:

או במדים של מקלארן:

לא יודע מה אתכם, לי הלך התיאבון.

לשחקנים שבנינו

למי שמשחק – קודמאסטר, יצרנית משחק הפורמולה, הודיעה שהחוזה עם הנהלת הליגה הוארך עד 2025.

ולמירוץ האמריקאי, אוסטין – מסלול האמריקות (לא אני, ככה באמת קוראים למסלול)

ממוקם באוסטין טקסס, באורך של 5.5 קילומטרים של שילוב די ייחודי לסבב בין ישורות ופניות. התחיל את חייו בסבב הפורמולה בנובמבר 2012. אם אני לא טועה, המסלול הכי חדש בסבב. בהשקעה פרטית של מליארדרים אמריקאים, ובתכנון של גדולי המתכננים בעולמות הרכבים השונים, כולל אופנועים (סבב ה Moto GP מבקר פה גם), ואחרי לא מעט פוליטיקה (המסלול אושר חמישה ימים לפני המירוץ הראשון), קיבלנו את ההצגה הכי מצועצעת בסבב. עם ישורת זינוק ארוכה ומסלול רחב מאוד, המסלול מציב לא מעט בעיות למנהלי ומתכנני המירוץ בקבוצות.

בשנת 2012, במירוץ הראשון והכי מעניין שהיה שם עד עכשיו לדעתי, המתח היה בין סבסטיאן ווטל שהיה ברד בול ואלונזו בפרארי. זה היה המירוץ לפני האחרון בעונה, רד בול יכולה לסגור את אליפות היצרנים השלישית, וסבסטיאן ופרננדו צמודים באליפות הנהגים. ישורת הפתיחה באוסטין כל כך ארוכה ורחבה, שהצד הנקי של האספלט נקי מאוד – והצד השני מאוד מלוכלך. סדר הזינוק לאחר מקצה הדירוג השאיר את אלונזו בצד המלוכלך, וכדי להעביר אותו לצד הנקי, פרארי פתחה את המכונית של פליפה מאסה לאחר מקצה הדירוג, פעולה שגררה ענישה של פליפה, הורידה אותו בסדר הזינוק, קידמה את פרננדו ומיקמה אותו בצד הנקי של האספלט. זאת רמת התחמנות שהמסלול הזה מוציא מהקבוצות כשצריך. את המירוץ הזה ניצח לואיס שרשם את שמו בספר ההיסטוריה של המסלול כמנצח הראשון, רד בול סגרה את אליפות היצרנים השלישית – התרגיל לא עזר, ואליפות הנהגים הוכרעה לטובת סבסטיאן בברזיל בשבוע שאחרי, לאחר מירוץ לא פחות משוגע.

פרננדו ופליפה מדגמנים חברות לאחר התרגיל ב 2012

היערכות הכוחות

הקבוצות הצטיידו באופן מכריע בצמיגי סופט, מה שאומר שצפוי מירוץ מהיר מבחינתן ופחות אסטרטגי. זה מסלול תובעני מבחינת צמיגים, אז יהיה מעניין לראות מה תהיה התוכנית, מתי בדיוק הם יבצעו את ההחלפות – זה הולך להיות קריטי להובלה. סבסטיאן העיד אחרי האימון השני שהוא מזועזע ממצב האספלט, זה הולך להיות גורם חשוב.

לואיס המילטון צריך רק ארבע נקודות, זה אומר לפחות מקום שמיני, כדי לסגור את האליפות השישית. כשזה יקרה הוא יעבור את פאנג׳יו, ויקרב אותו לשבע של מייקל שומאכר. אוסטין הוא מסלול אהוב על לואיס, צריך לקרות משהו דרמטי כדי שזה לא יקרה.

פרארי מגיעים אחרי הרבה חשיבה, אבל מצד שני הם הצהירו שפיתוח הוא המטרה העיקרית שלהם במירוץ הזה. יכול להיות שתצורה נסיונית תפגע בתחרותיות שלהם כאן. לקלר טוען שהפעם אין דיל פנימי בפרארי לגבי משיכה בריצה לפניה הראשונה. עדיף ככה, הדיל הזה לא ממש עבד בפעמיים האחרונות. סבסטיאן חזר לעצמו, אז בכל מקרה אני צופה שיהיה מעניין בצמרת.

לקלר לוקח את המכונית לקצה ביפן

ברד בול יש לנו את מקס רעב ותחרותי מתמיד, ואת אלבון שנלחם על המושב הזה לשנה הבאה. אם הסט-אפ שלהם יתאים, הם יהיו מעניינים מאוד בארה״ב.

מקלארן מגיעים עם הרבה כוונות טובות, קרלוס סיינץ יחגוג את המירוץ ה 100 שלו, אבל שוב – הם עדיין לא בפורמט תחרותי מבחינת החומרה. הקבוצה נראית הרבה יותר מאורגנת, אבל לא צפוי משהו מזהיר מבחינת המירוץ עצמו.

רנו לא כל כך מתחברת למרות השינויים – אין לכך המשכיות כרגע. יש שמועות על פרישה שלהם מהסבב אחרי העונה הבאה, המון צרות אחרי ההשקעה הגדולה שנעשתה. מצד שני זה אחד המסלולים האהובים על דניאל, אז יש מצב שיהיה טוב כאן בכל מקרה מבחינתם – נראה.

בוויליאמס אחרי לא מעט האשמות הדדיות על זילזול סלאש ויתור מצדו של רוברט קוביצה נגד קלייר וויליאמס – שהתבטא מבחינתו בקיפאון פיתוחי של המכונית שלו, רוברט מקבל עדכון.

מקצה הדירוג יפתור לנו חלק מהתעלומות כאן, אני אשתדל לעדכן אחריו.

לסיום משהו משעשע שקרה אמנם לא באוסטין, אבל בגראנד פרי האמריקאי ב 2006: ג׳נסון באטן אחרי תקרית בתוך המירוץ מנסה להבין אם הוא ניזוק בכנף הקדמית. מסתבר שלפני הנזק עצמו הוא צריך להסביר למהנדס שלו שהוא לא יכול לראות את הכנף ממושב הנהג:

יש כנף?

ואם כבר באטן, בואו נעשה את הקפת ההיכרות איתו בהקפת הפתיחה ב 2016:

מקצה הדירוג ישודר בערוץ 58 בשבת ב 23:00, המירוץ בראשון ב 21:10.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. תודה רבה אורן, שמח לראות שחזרת לכתוב.
    לגבי פרארי – רואים שיפור עצום במירוצים האחרונים, בעיקר מאז גרמניה אם אני זוכר נכון, למרות שעדיין מה שמעיק קצת על הקבוצה היא העובדה שהם מסיימים בפול פוזישן אבל הורסים לעצמם במירוץ עצמו, הם חייבים גם שינוי בניהול ולא רק במכונית.
    לגבי אלבון – לדעתי הוא עושה עבודה טובה הרבה יותר מאשר גאסלי, ואני ממש שמח לראות אותו ברד בול, ואני מקווה שהוא ימשיך שם עוד עונה, למרות שאני חייב לציין את גאסלי לטובה כי מאז שהוא חזר לטורו רוסו הוא נראה נהדר.

    למה לא אהבת את המכונית? אני האמת לא רואה בה שום שינוי, אולי בקטנה אבל לא משהו שאפשר למצוא בו הבדלים עמוקים, השינוי היותר משמעותי שהם עשו הוא בחוקה שאומר שיש לכל קבוצה סכום של 175 מיליון דולר לפיתוח המכונית בלבד, וזה כדי להפוך את המירוצים לתחרותיים יותר, ומי יודע אולי נראה את וויליאמס ומקלארן חזרה בטופ.

    1. הי, כן, תודה – חודש עמוס אבל חזרתי. פרארי משתנה גם בניהול, אחרת גם מה שאנחנו רואים עכשיו לא היה קורה. שים לב, יש נסיונות על המסלול ואחר כך הפקת לקחים. הם אמיצים יותר. אני מאמין שבשנה הבאה נראה אותם ממש בתחרות מלאה מול מרצדס. לגבי אלבון, לא יודע. נכון שהמירוץ הראשון שלו היה מפתיע, אבל בנתונים היבשים אני לא רואה אותו עושה זמנים ומיקומים שונים מפייר גאסלי. ופייר נהג מוכשר, רואים את זה שוב כשהוא חזר לטורו רוסו. התיאוריה שלי היא שאחרי שדניאל עזב, המכונית נבנתה לחלוטין מסביב למקס, ולכן הוא כל כך טוב בא – אבל אף אחד שתשים במכונית הזאת לא יהיה טוב כמוהו.

      לא אהבתי את המכונית של 2021 כי היא נראית כמו צעצוע, או כמו מכונית אינדי. אני יודע שבתקנות של 2020 אין כמעט הבדל, אבל עטד לא קראתי את 2021 אז אני לא יודע. מה שכן, ראיתי כבר מספיק עונות ששינו תקנות כדי לייצר תחרותיות, וכל מה שזה יצר זה בדיוק את ההיפך – ולכן המירוצים נהיו משעממים. אז יצרו תקנות הפוכות כדי שיהיה קל לעקוף – ראה מקרה ה DRS. מבחינתי זאת התערבות יתר, אני מעדיף שזה יהיה בסיסי יותר.

      אני לא חושב שוויליאמס ומקלארן נמצאות איפה שהן היום בגלל תקנות, אלא בגלל ניהול לא נכון. וויליאמס יכול להיות, אבל מקלארן? הקבוצה השלישית המתוקצבת בסבב. עיבוד יתר של התקנות שיצרו המרה של ההנדסה לכיוון האווירודינמיקה, ויש קבוצות שעד עכשיו לא פיצחו את זה. אבל זאת דעתי – לא יודע.

      1. ואגב – אם תראה את הדוקו המאוד אמיץ באמאזון שמקלארן השתתפה בו בעונה הלפני אחרונה של פרננדו, אתה תראה בדיוק מה הייתה הבעיה שם…ממש רואים שזה היה נס שהם הצליחו להעמיד מכונית עובדת למבחנים, עוד לפני שמדברים על הביצועים שלה שפרננדו משווה להונדה סיביק 🙂

        1. גאסלי מאוד מוכשר אבל גם אלבון לדעתי מראה יכולות טובות ולא הייתי ממהר להעיף אותו מרד בול אם אני הייתי המנהל שם.
          לגבי התקנות – יש גם דיבור מוזר על גריד הפוך בעונה הבאה ב-3 מירוצים, לא בדיוק כמו שקורה בF-2 כאשר הסדר של 1-8 מתהפך במירוץ לאחר מכן, וזה כדי ליצור יותר תחרותיות למרות שכבר ראינו השנה מירוצים בהם נהג מהטופ מתחיל מהגריד או מהסוף ועדיין מסיים בניקוד.

          1. מסכים לגבי שניהם, אבל אתה צריך להיכנס לראש שלהם בתור מנהלי קבוצה. נקודות אליפות היצרנים שוות כסף. יש שתי מכוניות זהות בעלות פוטנציאל שווה לסיים באותו מיקום. כשאלבון מסיים שלושה מקומות מאחורי מקס, מבחינתם זה כסף שהלך לאיבוד.

            לגבי הגריד ההפוך – זה פשוט הזוי, אבל זה חלק מהבעייה שהתקנות מייצרות. התחרות נפגעת, המירוצים משעממים, הצפיה יורדת, ההכנסות נפגעות. מה עושים? במקום לתקן את התקנות שיצרו את הבעייה, מוסיפים תקנות חדשות שייצרו עניין. מה שקרה עם ה DRS למשל. אחרי רגולציה כבדה עם המנועים ותיבות ההילוכים, נוצר מצב של כח מאוזן לאורך הגריד והעקיפות ירדו למספרים בודדים בכל מירוץ. במקום להוריד קצת מתקנות המנועים – החמירו אותם עם יחידות בקרה והגבלה, אבל פתחו את הכנ, האחורית כדי שיהיה יותר קל לעקוף. ברוב המקרים מה שאנחנו רואים זה לא עקיפות אלא שתי מכוניות שנוסעות מהר בקו ישר, ואחת פשוט חולפת על השניה.

            1. אני דווקא אתחיל מהסוף על עניין העקיפות – זה פשוט עצוב אבל ככה זה, לאורך ישורת ארוכה ועם DRS פתוח מכונית שהיא יותר מהירה תצליח לעקוף, אנחנו כבר כמעט ולא מקבלים עקיפות ללא DRS, כלומר בתוך סיבוב או פנייה שזה קצת מוריד מהעניין, אגב רוב האקשן נמצא דווקא באמצע הגריד ולא בראשו שם העניין הוא אסטרטגי נטו, וחבל.
              פשוט יש ישורת ארוכה ואז אתה רואה ראש בראש מכונית של מקלארן מול אלפה רומיאו וברור שהמקלארן הרבה יותר מהירה ולכן תעבור בישורת, זה גם גורם לנהגים להימנע מעקיפות בסיבוב כי הם יודעים שהם צריכים לחכות טיפה ואז לעקוף, כאשר המכונית שלהם תהיה עם יתרון על השניה.

              לגבי אלבון וגאסלי – אין ספק שזה כסף והרבה כסף, אז במקום שישקיעו באלבון או גאסלי שיקחו נהג הרבה יותר איכותי, כמו למשל : הולקנברג, שאני מניח שעם הניסיון שלו יצליח אולי להוציא יותר מהמכונית.
              גאסלי היה נראה לי רדום ברד בול, ואצל אלבון אני מזהה משהו שלא ראיתי בגאסלי, אבל בוא נראה בסוף העונה מה יחליטו ברד בול.

  2. נדמה לי שכבר שאלתי אבל לא זכור לי אם קבלתי תשובה: היש קשר כלשהו בין ההצלחה במרוצים וההצלחה בשוק המכוניות? האם ישנו קשר בין המהנדסים, הצמיגים, התוכנה וכו', או שמרוצים זה משהו ניפרד לחלוטין מלבד השם 'מרצדס' למשל. מה ההשפעה על האדם ברחוב כשמרצדס או פרארי או שברולט מנצחת?

    1. תכלס, זה קמפיין שיווקי למיצוב מותג שמיועד לקהל יעד מאוד ממוקד. בעולם זה עובד כי שם רואים מירוצים והסבב הזה נחשב ליוקרתי ביותר, ולכן הנוכחות בו משתלמת להם. לקבוצות הקטנות זה באמת עניין של תשוקה – אין להם שום רווח. אבל הקבוצות הגדולות, וגם רד בול – שמבחינתה זה ממתג אותה בעולמות שלה – משקיעות כל כך הרבה, שאני מניח שאם הן עדיין שם זה אומר שהן רואות החזר משמעותי על ההשקעה.

      לנו האזרחים שקונים רנו כלשהי או מרצדס משפחתית, זה לא עוזר בכלום. במכוניות העל – פרארי, מקלארן וגם המיוחדת של מרצדס, יש מעבר מסוים של טכנולוגיות, אבל זה לא באמת העניין.

      1. הראו ממש בנגיעה קלה בתוכנית של נטפליקס שהייתה בעונה שעברה את המתחמים של המעצמות האלו וזה היה ממש תענוג לראות את איזור הפיתוח ואת הלמידה של הנהגים, אין ספק שמושקע שם המון כסף, ואני מאמין שזה גם חטיבות נפרדות מאשר הייצור ההמוני.

  3. 1. מדהים איך פרארי, שלדעתי היא אולי הקבוצה העשירה בסבב (או לפחות בטופ של הטופ) רק עכשיו מתחילה טכנולוגית לחזור לעצמה אחרי שנים שלא מצאו שם את הידיים והרגליים.
    2. לואיס המילטון בדרך להיות שיאן זכיות. הוא פשוט נהג על והיתרון שלו על כולם זה הרעב הבלתי נגמר שלו.
    3. מרצדס ופרארי פשוט שולטות בענף. האם יתכן מצב שתהיה פה קבוצה שלישית, משהו כמו ווטל ורד-בול מלפני כמה שנים גנבו את ההצגה?

    1. פרארי לא רק העשירה בסבב, אלא גם הכי מתוגמלת. היא מצליחה להרוס לעצמה כל עונה בפיתוח לא טוב – כי זאת חברה שמכוונת יותר לכיוון העצומה ופחות על האווירודינמיקה. עיצוב מבחינתם זה ענין של יעילות וייחודיות. לכן אגב זה כנראה לא מפתיעה שאחת מפריצות הדרך שלהם היא בגזרת המנועף ואף קבוצה לא מבינה מה הם עשו שם.
      לואיס – שוב, במכונית מנצחת אי אפשר להתחרות איתו. כשקצת לא הולך, זה לא כזה מוחלט. הוא מבריק, אין ספק, אבל מאוד עזר לו לקבל את ההחלטות הנכונות מבחינת בחירת הקבוצות בזמן הנכון.
      קבוצה שלישית לדעתי תהיה מקלארן, כשהם יקבלו את המנועים של מרצדס ב 2021. רד בול אולי תזנק בשנה הבאה, אבל לא בצורה שממש תאיים על מרצדס ופרארי.

    1. אגב לואיס, הוא העלה תיאוריה שבגלל תשומת הלב שהשדרוג שפרארי עשתה יצרה, הם פחדו מבדיקה של ה FIA ולכן ביטלו אותו הפעם. וזאת הסיבה שהם ירדו בביצועים במקצה הזה.

      1. אני דווקא לא חושב שזו הסיבה, אני דווקא חושב שהבעיה שהייתה לצארלס באימון השלישי השפיע קצת על המכונית ועליו, ולגבי וטל הוא במקום השני ב-12 אלפיות בלבד מבוטאס.

        1. מסכים. לגבי לקלר, החליפו לו מנוע וכנראה שהוא קיבל את המנוע הקודם – spec 2 ולא את 3 שמכיל את השדרוג, וזה היה די צפוי, זאת השאלה שכולם שאלו, איזה מנוע הוא עומד לקבל.
          לגבי סבסטיאן, ראו שהוא לא מסתדר עם האספלט, הוא כל הזמן נעל בכניסה לפניות הקופצניות.

            1. נכון, זה לא הגיוני. אני לא זוכר אף מירוץ על המסלול הזה שזה היה המצב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט