המקרה המוזר בשעת לילה: סיכום מחזור ראשון ב-NFL/ שחר דלאל

אחרי המתנה מורטת עצבים של שבעה חודשים, הליגה המרתקת מכולם חזרה בשיא הכוח. ניו אורלינס הוכיחה שהיא עדיין מועמדת לאליפות אחרי קאמבק מרשים מול יוסטון, הפטס הוכיחו שהם תמיד צעד אחד לפני כולם, מיאמי הראו שגם ב-NFL אפשר לעשות טנקינג וכרגיל בעשור האחרון – גרין ביי ניצחו את שיקאגו. אז מה עוד היה לנו השבוע?

1. האירוע הגדול של השבוע בכלל לא התרחש על המגרש. אנטוניו בראון, שקיבל כל הזדמנות אפשרית באוקלנד, הוכיח שכנראה פיטסבורג עשו בשכל שוויתרו עליו בסיום העונה הקודמת. הקש ששבר את גב הגמל היה כשקרא ל-GM של הריידרס מייק מייהוק בכינוי הגזעני "קרקר" (כינוי ללבנים טיפשים), אך זה היה רק מתאבן ליום האחרון שלו בקבוצה.

בראון התחיל בפרסום סרטון בו הוא פרסם שיחת טלפון שלו עם המאמן ג'ון גרודן, בו האחרון עושה הכל מלבד להתחנן אליו שיסכים לחזור לקבוצה. זה המשיך בבקשה פומבית בעמוד האינסטגרם שלו בבקשה להשתחרר מהקבוצה והסתיים עם פרסום של סרטון שלו חוגג את השחרור שלו בהשתוללות חסרת מעצורים.

טענתו של הרסיבר היתה כי לאחר שנקנס ע"י ה-GM  (שלא רצה להביאו מלכתחילה ונכנע ללחצים של גרודן) ולמעשה הפעיל סעיף בחוזה שלו שהפך אותו ללא מובטח. הוא כעס כביכול על היחס שנתנו לו, אך שכח את ההתנהגות שלו עצמו.

לאחר השחרור פורסם ע"י אנשים מהליגה כי השחקן סובל מאישיות גבולית וחלקם אף פקפק בכשירות שלו לקבל החלטות הרות גורל על עתידו (ויתר למעשה על 30 מיליון דולר מובטחים). עם השחרור הגיעה גם החתימה הכל-כך-צפויה בניו אינגלנד, שהוכיחה שהיא מסוגלת להתמודד עם מקרי ראש קשים.

ההיסטוריה של הפטס אינה ניתנת לערעור, אך גם איתה היו רבים שפקפקו ביכולת של חדר ההלבשה להכיל שני אגואים גדולים כל כך באותה עמדה (ביחד עם ג'וש גורדון). התחושות האלה רק מתחזקות בימים האחרונים, לאחר שבראון נתבע בבית משפט אזרחי על פרשת אונס והטרדות מיניות, וכעת השאלה אם בכלל נראה אותו שוב על המגרש.

2. למי שעוקב בשנים האחרונות אחרי הליגה, היה קשה להתעלם מירידה באחוזי הרייטינג בעשור האחרון, שנובעת ממעבר של הדור הצעיר לתחומי עניין אחרים וירידה כוללת באחוזי הצפייה בטלוויזיה. הנתון הזה השתנה לחלוטין במחזור הראשון כשראינו עליה ממוצעת של 20% במשחקי יום ראשון ו-25% במשחקי יום שני.

הימורים ו-NFL. הגיעו לליגה בתזמון מושלם

העלייה הזאת מיוחסת לעלייה במספר המדינות שמאפשרות הימורים חוקיים על משחקי ספורט ומושכים אוהדים צעירים וחדשים שלא היו צופים במשחק בדרך אחרת. כזכור, בית המשפט העליון אישר למדינות לקבל החלטה פרטית לגבי ההימורים בשטחן, ו-13 מדינות כבר ניצלו את האפשרות.

ליגת ה-NFL לא היתה יכולה לבקש את זה בנקודת זמן טובה יותר, כאשר היא נאבקת בתביעות של שחקני עבר בנושא פגיעות הראש ומחאות השחקנים בראשותו של קולין קאפרניק. זה גם בטח ישחק תפקיד משמעותי לקראת השביתה המתקרבת.

3. אחד המהלכים האחרונים של אוזי ניוסום כמנכ"ל בולטימור רייבנס היה הטרייד שקידם אותם מהסיבוב השני לבחירה ה-32 בדראפט על מנת לבחור את זוכה ההייזמן (שחקן השנה במכללות) הקווטרבק לאמר ג'קסון.

קשה לאמר שהיה מדובר בבחירה שקיבלה תשבחות רבות, כשהגדיל לעשות פרשן הדראפט של ESPN ומנכ"ל הקולטס לשעבר ביל פוליאן, שקרא לו "רסיבר בינוני, שלא ימסור מסירה אחת בליגה". העונה הקודמת אולי לא מעידה שהוא טעה במיוחד, לאחר שהוביל את בולטימור לפלייאוף יותר באמצעות הרגליים ופחות עם הידיים…

ג'קסון. יודע גם לזרוק

ביום ראשון הוא הפך לשחקן ה-60 בהיסטוריה (דאק פרסקוט הפך בהמשך לשחקן ה-61) שמשיג ק"ב רייטינג מושלם של 158.3, לאחר שהשלים 17 מ-20 המסירות שלו ל-324 יארד וחמישה ט"ד. קשה להגיד שמיאמי היתה יריב אמיתי, אבל נתון כזה קשה להשיג גם במשחקי קדם העונה.

4. אם כבר מציינים את מיאמי, אז היכולת שהקבוצה הראתה לאחר שנפטרה מרוב נכסיה, היתה תצוגת נפל שלא רואים גם במכללות. ההפסד המביך (59:10) הוביל שחקנים ותיקים לדרוש לעזוב את הקבוצה באופן מיידי. אם באמת הולכים שם לעונה פיננסית (שלא לדבר על טנקינג), כדאי להם ללמוד משהו מהבראונס ולהשיג כמה שיותר בחירות דראפט. העונה שלהם באמת לא הולכת לשום מקום.

5. הקבוצה שהובילה את טבלת המהמרים לזכייה בסופרבול לפני שריקת הפתיחה היתה קליבלנד (בעיקר בגלל היחס המצוין שנתנו בסוכנויות ההימורים), אך אחרי משחק הראשון, יש להם הרבה מאוד עבודה כדי להילחם על מקום בפלייאוף (כפי שהימרתי עליהם בתחילת העונה).

כן, המחזור הראשון לפעמים יכול להיות מוזר (מישהו זוכר את ההפסד של הסיינטס בשנה שעברה מול הבאקס?), אבל הקבוצה נראתה כבויה מול אחת היריבות הבינוניות שראה המשחק – טנסי – והפסידה 43:13. בשנה שעברה בייקר מייפילד עלה מהספסל ו"הצית" את העונה של הבראונס, השאלה מה זה יהיה הפעם.

מייפיליד. מחפש את הניצוץ

6. ניק פולס לעד יהיה גיבור בפילדלפיה, אך יתר אוהדי ה-NFL  יזכרו אותו בעיקר כאכזבה, לאחר שמעולם לא הצליח להוביל קבוצה בכוחות עצמו. הפציעה במשחק מול קנזס סיטי סיימה לו את העונה, וכרגע את ההזדמנות הטובה ביותר להוביל קבוצה משלו. את ההגנה הנהדרת של ג'קסונוויל יקבל עכשיו גרדנר מינשו, שהוכיח עד סיום המשחק שהפרשנים שסימנו אותו כ"סליפר" של הדראפט כנראה צדקו.

7. בניגוד לפולס, כאשר בן רוטליסברגר יפרוש יתחילו הדיונים האם יש לו מקום בהיכל התהילה, אבל במחזור הראשון הוא פשוט נראה מבוגר. לא נוראי, אלא פשוט כמו שחקן שהשנים השיגו אותו.

8. דטרויט ידועה כבר שנים בחוסר היכולת שלה לבחור שחקנים איכותיים בדראפט. הליונס הרימו הרבה מאוד גבות אחרי שבחרו טייט אנד בבחירה השמינית, אך אחרי המשחק הראשון נראה שטי ג'יי הוקנסון הולך להיות כוכב בליגה. כנראה שהם הם למדו כבר את הטריק.

ג'ונס. שווה כל סנט

9. ערב פתיחת העונה חתם חוליו ג'ונס על הארכת חוזה בשלוש שנים שיעניקו לו 64 מיליון דולר מובטחים. החוזה הזה, שמצטרף לחוזה עליו חתם קירק קאזינס בקיץ שעבר מקרב אותנו צעד נוסף לחוזים שמטיבים עם השחקנים ולא רק עם הבעלים והסוכנים. נקווה שעוד רבים ילמדו מהם.

10. אני משתדל לא לכתוב על הקבוצה שלי בטור סיכום המחזור, בעיקר כי לא משנה מה אכתוב תמיד זה יראה לא אובייקטיבי. עם זאת, אין באפשרותי להתעלם מהמשחק של השבוע האחרון, בעיקר כי הוא זה שפתח את העונה ה-100 של הליגה. וכן, בעיקר כי הוא היה גרוע. אז אלה הנקודות העיקריות:

* ההגנה של גרין ביי היא משהו שצריך לדבר עליו. בתהליך מתודי ואיכותי הם בנו הרכב צעיר ואיכותי, בעיקר בסקנדרי, שיכול להוביל אותם בשנים הבאות, כאשר דרנל סאבאג' וג'איר אלכסנדר נראים כמו כוכבים בהתהוות. החוליה שנראתה חלשה ערב פתיחת הליגה, קו ההגנה, הראתה ניצוצות לאורך המשחק וגרמה לחמישה סאקים מול קו ההתקפה היעיל בליגה לעונת 2018. אני בטוח שארון רוג'רס מרוצה שסוף סוף יש לו עזרה.

* אם הייתי צריך לסמן אדם אחד שהפסיד את המשחק לשיקאגו, הייתי בוחר במאט נאגי. מאמן העונה שעברה הגיע עם תוכנית משחק שניתן להגדיר אותה רק כ"מוזרה". עם מהלכים שקשה להבין מדוע מנסים אותם לראשונה במשחק כל כך חשוב ובהפרש כזה, הוא לא עשה לשחקנים שלו הנחות. בעיקר לא לקווטרבק שלו, שספג את כל האש אחרי המשחק. אנחנו עדיין לא יודעים מה התקרה של מיץ' טרוביסקי – אולי היא דומה לזאת של קירק קאזינס שלא ינצח לך משחקים, אך גם לא יפסיד – אבל קשה מאוד להסיק לגביו מסקנות אחרי המשחק הזה.

התמונה מציוץ שהוסר ע"י החשבון הרשמי של הליגה

* החוק צריך להיות זהה לכולם, וכל שחקן – גם סופרסטאר כמו חליל מאק – צריך לדעת שהם שומרים עליו. לאחר המשחק עכברי הסטטיסטיקה המתקדמת מצאו שבעה מקרים בהם הוא נתפס בחולצתו במהלכים שהיו מחזירים את היריבה 10 יארדים לאחור, כולל שניים שהיו בדרייב שהוביל לט"ד היחיד במשחק. הגאווה של הליגה בנוגע להיעלמות המשרוקית של השופטים היא מתמיהה במקרה הטוב, וחמורה במקרה הרע. טוב עשו שהסירו את הציוץ המקורי.

——

משחק יום חמישי: טמפה ביי אצל קרוליינה (3:20 בליגה שבין חמישי לשישי)

המשחק שיפתח את המחזור השני יפגיש שתי קבוצות שיחפשו ניצחון ראשון העונה. ברוס ארינס היה אמור להביא רוח חדשה לפלורידה ואולי אפילו להציל את הקריירה של ג'יימיס ווינסטון, אך אחרי שלושה אינטרספשנים מול ההגנה הבינונית של הניינרס, לא בטוח שנאר כבר מה להציל.

גם בצד השני הקווטרבק נראה כאילו הוא התחיל את הירידה מהגבעה. קאם ניוטון היה נוראי מול הראמס וסיים עם QBR של 17.1, כאשר ממוצע היארדים שלו למסירה עמדו על 6.3 עלובים. למזלו מי שהשאיר את הפנת'רס במשחק היה כריסטיאן מק'קפרי, שהופך אט אט לאחד משחקני "האיום הכפול" (Dual Threat) המובילים בליגה. מול חוליית הליינבקרים הבינונית של הבאקס זה אמור להספיק.

הימור: הסטטיסטיקה בד"כ הולכת עם הקבוצה הביתית, 17:27 לקרוליינה.

מק'קפרי. איום כפול

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. אני די בטוח שכל המהלכים של בראון היו מתוכננים כדי שייחתך מאוקלנד ויוחתם ע"י הפאטס.
    ולא אתפלא בכלל אם הפאטס תיכננו את זה יחד איתו כדי שיקבלו אותו יחסית בזול.
    ואז באה גברת בריטני טיילור עם התביעה שלה וטרפה את הקלפים לכולם.

  2. אם ההאשמות נגד בראון יוכחו כנכונות, יש מצב ששוב לא נראה אותו משחק בליגה. לי זה יעלה (ככה בקטנה) חיוך מינימלי של שמחה לאידה של הפטס.
    (בדרך כלל, בצורה כמעט גורפת, כאשר יש סכסוך בין קבוצה לשחקן, אני בצד של השחקן. בראון הפך את זה לבלתי אפשרי להיות בעדו)
    .
    תודה, שחר. יופי של פוסט, שמאיר ומוסיף המון על המתרחש ב-NFL.

    1. גיא,
      לרוב אני מאוד אוהב לקרוא את התגובות שלך, ונהנה מהן גם כשלא מסכים איתן.
      כאן, התגובה הזאת לעניות דעתי פשוט לא מתאימה. בערך כמו לקפוץ משמחה כששחקן של היריבה או מתחרה אפשרית נפצע.
      הרי מה אתה אומר, "איזה כיף שהפטריוטס נדפקו, מייד אחרי ההחתמה מתברר שאולי החתימו אנס ואולי קרבן לסחיטה, הם לא יודעים כעת, ידיהם כבולות, כל מ שלא יעשו יכול לגרום עוול למישהו, וזה לבטח יפגע בשמם ואולי אפילו יפגע בהם מקצועית. איזה כיף!!".
      בסדר, לא הולך לברונקוס. אבל לשם הגעת? הפתעת אותי…

      1. אני מקבל את הביקורת. גם לי זה מציק לראות שחקן שנפצע, לא משנה היכן הוא משחק.
        .
        אם נהיה כנים, זה הקטע של שמחה לאיד. היא אף פעם לא מגיעה ממקום טוב.
        אז יאללה, ניקח את הביקורת, ונתקן –
        אם בראון חף מפשע, אני מאחל לו שהצדק ייצא לאור במהירות, וללא נזק מיותר.
        (אבל עדיין, אני מאחל לפטס קצת פחות הצלחה ממה שהם התרגלו…)
        .
        כל אוהד, כולל אני (אולי במיוחד אני?), זקוק מפעם לפעם שיציגו מולו מראה, כך שיבין שהוא כותב מבעד לזגוגיות משקפי אוהד.
        תודה על הביקורת הבונה.

        1. תודה טור מהמם , הסיפור עם בראון הזוי הוא אולי הרסיבר הטוב בליגה אבל ההתנהלות שלו פושעת (ברור שהפטס אמרו לו להתנהג ככה אבל עדיין).. לגבי סיפור האונס אני לצד השחקן עד שיוכח אחרת (כמו כל משפט), על הצעירים המיליונרים האלה קופצות אלפי בחורות שרק מנסות להוציא מהם כסף.
          .
          הפטס כמו הרעים הלא מנוצחים בסרטים עשו מהלך גאוני אני בהחלט רואה את השילוב בינו לבין בריידי מצליח, כמו זה עם רנדי מוס (שהיה גם הד קייס לא קטן)

  3. לא חושב שעד שהדברים יתבררו בבית המשפט מישהו יכול לדעת מי מהם דובר אמת.
    מי שקורא על המקרה יודע שמצד אחד בראון באמת נראה אישיות גבולית, אבל גם שיש כמה שאלות שניתן לשאול על כתב האישום.
    מצד אחד מבין שהליגה רוצה להתנער ממקרים כאלה, לא להשחיר את שמה, ומצד שני אני חושב שכולנו נסכים שלא ייתכן לוותר על כל התהליך ההוגן הכולל הנחת חפות עד שמתברר אחרת.
    בסוף, איך הליגה יכולה נניח להשעות אותו (ואפילו בתשלום) רק על סמך התביעה? זה הגיוני?

  4. חייב להגיד שאני די מוטרד מהעלייה ברייטינג אם היא קשורה להימורים. גם ה-NBA הולכת לשם ולדעתי זה לא יילך למקומות טובים.

    1. בהקשר של מכירות משחקים וכאלה? אגב, מה בכלל היה המצב עד היום? כל תעשיית ההימורים של לאס וגאס איפה היא ביחס למה שעד היום נוהג?

    2. אני דווקא לא.
      מה לעשות, וחבל, שהפיתרון לזה הוא שכר מופקע.

      קח למשל את הפרמייר ליג, אין ליגה בעולם עם יותר הימורים עליה.
      למה לא מוכרים שם משחקים, וקבוצות שסיימו עונה למעשה נלחמות עד השניה האחרונה? כי השכר שם הכי גבוה בעולם.
      ולא רק השכר – גם זכויות השידור.

      אגב – זו גם הסיבה ששכר שופטים (בבתי משפט) הוא מופקע.

  5. ג'יימיס ווינסטון נמצא במילכוד קלאסי. הוא יודע שהוא נמצא תחת זכוכית מגדלת, כתוצאה מכך הוא מנסה להוכיח את עצמו ולא מפסיק לאבד כדורים, ומפלס הלחץ עולה אפילו יותר. אם לטמפה ביי יהיה משחק ריצה נורמלי, אז יהיה אפשר להוריד ממנו את הלחץ, ואולי יחזיר אותו לדרך המלך.

  6. אחלה סיכום.

    אם יש מאמן שהפסיד יותר מכל את המשחק לקבוצה שלו זה מתאם ההגנה של יוסטון עם ההגנה המוזרה על בריס.
    מה הוא חשב, שבריס לא יעבור חצי מגרש בכמה עשרות שניות עם הגנה כזו?

      1. אני לא בטוח בכלל. בקריירה הקצרה שלו, זה כבר קרה לווטסון שוב ושוב, שהוא שם דרייב מאוחר מאוד רק כדי לראות את ההגנה שלו מפסידה

  7. לי קרו שני דברים טובים: הפאטס ובריידי שוב ירוצו חזק, וקלמסון כבר הוכיחה שהיא ואלבאמה תרוצנה שוב לאליפות. הקבוצה הביתית שלי (עד שאני עובר לאטלמ\נטה ב-14 לאוקטובר) – הפנת'רס התחילה את העונה כפיה שסיימה את העונה שעברה: אין לה DEEP PASS ATTACK!
    תודה על סיכום מצויין.

    1. מל הגיע הזמן לעבור לג'ורג'יה בולדוגס, נכון הם לא אלופים, אבל יש להם תוכנית לא רעה בכלל שנאבקת כל שנה בצמרת ה-SEC.
      העובדה שאין להם את האשפה האנושית, המכונה דאבו סוויני, כמאמן ראשי רק תקל על המהלך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט