אירועי דיומא – 05.09.2019

כדורגל / רועי ויינברג

אליפות אירופה בכדורגל – מוקדמות: מחזור 5

בית ז':

21:45-ישראל-צפון מקדוניה (כאן 11). ישראל מגיעה למשחק, עמוק לתוך הקמפיין, במקום השני בבית כשהיא יכולה לעשות פלייאוף. מולה מקדוניה במקום החמישי בבית עם 4 נקודות לעומת 7, מה שמראה כמה צמוד הבית הישראלי.

אנדי הרצוג עושה עבודה לא רעה בנבחרת הכחולה-לבנה, אבל סובל מהרבה שחקנים בלי כושר משחק סדיר: מואנס דאבור שיצא מהרוטציה של סביליה ואלי דסה השחקן החופשי, נוסף על כאלה שלא משחקים בקבוצותיהם. הישראלי בכושר הטוב ביותר כרגע הוא שון וייסמן שמככב באוסטריה ויכול לקבל דקות. בצפון מקדוניה יש נבחרת חלשה שניצחה רק את לטביה עד עכשיו ומציגה את גוראן פאנדב מגנואה, שחקן העבר של יונייטד בשנים היפות, שבספק למשחק.

בית ד':

21:45-אירלנד-שוויץ (ספורט 5+). אחד המשחקים הטובים של היום. אירלנד מובילה את הבית כששוויץ 6 נקודות ו-2 משחקים חסרים מאחוריה. זה יכול להיות קרב ישיר על העלייה כשהאירים עם הגנה חזקה והתקפה בינונית, לעומת החוד השוויצרי של בריל אמבולו והאריס ספרוביץ'.

21:45-גיברלטר-דנמרק (ספורט 2).

בית ו':

21:45-רומניה-ספרד (ספורט 1). הספרדים מושלמים עד כה בקמפיין, אבל סובלים מפציעות של הרבה שחקני מפתח בהתקפה (יאגו אספס, איסקו, מרקו אסנסיו). רומניה הבקיעה 11 שערים ב-4 משחקים בבית ותנסה להוציא נקודה בבית.

21:45-נורווגיה-מלטה.

21:45-איי פארו-שבדיה.

בית י':

19:00-ארמניה-איטליה (ספורט 1). הנריק מיחטריאן והארמנים ינסו לעשות את הבלתי יאמן ולנצח את איטליה שמגיעה בסגל יחסית חזק.

21:45-פינלנד-יוון. שתי נבחרות יחסית טובות שיכולות להאבק על העלייה, מה שהופך את המשחק הזה לחשוב במיוחד עבורן.

21:45-בוסניה והרצגובינה-ליכטנשטיין.

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות ארה"ב הפתוחה

לפנות בוקר ייערכו חצאי הגמר של הנשים. אמש הושלמו גם רבעי הגמר של הגברים. מתאו ברטיני האיטלקי גבר במשחק צמוד ומלא תהפוכות (הוכרע בשובר השוויון של המערכה החמישית) על גאל מונפיס הצרפתי, לא לפני שהאחרון הציל ארבע נקודות משחק. יליד רומא בן ה-23 עלה לראשונה לחצי גמר טורניר מייג'ור ויפגוש שם את רפאל נדאל, שגבר בשלוש מערכות על דייגו שוורצמן הארגנטינאי. האחרון נאבק על כל כדור, כפי שהוא עושה תמיד, והצליח לחזור מפיגור של שבירות בשתי המערכות הראשונות, אך הספרדי בן ה-33 היה טוב יותר והוא המשיך במסעו לעבר המייג'ור התשעה עשר שלו.

חצאי גמר – נשים

02:00: סרינה וויליאמס-אלינה סביטולינה – האמריקאית נראית מעולה בטורניר וכך גם יריבתה. סביטולינה עודדה אתמול מהיציע את חברה, גאל מונפיס, והלילה תיהנה מהתמיכה של הצרפתי, אך מרבית הקהל יהיה לצד זוכת 23 הסלאמים, כמובן, שתנסה להעפיל לגמר בניו-יורק בפעם העשירית בקריירה.
מיד אח"כ: בלינדה בנצ'יץ'-ביאנקה אנדרסקו – שתי השחקניות תשחקנה לראשונה בחצי גמר מייג'ור. אנדרסקו, הקנדית בת ה-19, חזרה אמש מפיגור מערכה לניצחון מול אליז מרטנס הבלגית ואילו יריבתה משוויץ גברה בשתי מערכות צמודות על דונה וקיץ' הקרואטית.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

וואלטה א אספניה – קטע 12
קטע 11 היה קטע גבעי עם צפי חזק לשליטה של הבריחה, וכך אכן היה. קבוצת הבריחה הגדולה התרחקה בהתמדה מהדבוקה, שלקחה סוג של יום חופש. כ-20 ק"מ לסיום, מיקל איטוריה מהקבוצה הבאסקית יוסקאדי התנתק מהבריחה, ויצא לבריחת סולו. חמישה רוכבים מהבריחה שיתפו פעולה בניסיון להדביק את הבאסקי, וכמעט עשו זאת, כשק"מ לסיום הם הגיעו למרחק של ארבע שניות ממנו. אלא שכפי שקורה הרבה במצבים כאלו, ההיסוס מצד הרודפים לעומת הנחישות (והכרת המסלול המקומי) מצד הבורח, הביאו לניצחון של האחרון. לאיטוריה זהו הניצחון הראשון בסבב המקצועני, שמחה כפולה ומכופלת כשהוא זוכה על הדרכים הביתיות. אשר למועמדי ה-GC, אלו כאמור לא התעניינו בקטע, והגיעו יחד עם הדבוקה לקו מעל 18 דקות אחר המנצח. כך שלא קיבלנו שינוי בטבלת ההובלה, ופרימוז רוגליץ' עדיין מוביל במירוץ על ואלוורדה (1:52+), לופז (2:11+), קינטאנה (3:00+), פוגאצ'אר (3:11+), האגן (4:59+), מייקה (5:42+), אדה (5:49+), טיונס (6:07+) וקלדרמן (6:25+).

קטע 12 נשאר בחבל הבאסקים, עם מסלול המסתיים בעיר בילבאו. גם כאן אנו מקבלים טיפוסים ברמה בינונית, אם כי היום מדובר בכמה טיפוסים קצרים ותלולים מאד, וירידה תלולה למדי עד לקו הסיום. המוביל במירוץ, פרימוז רוגליץ', זוכר לטובה את המסלול הנ"ל, שהביא לו ניצחון בטור הבאסקים לפני שנתיים. הסלובני, בהיותו הדסנדר הטוב בחבורה, יכול להגדיל את יתרונו בכמה שניות על מתחריו. עדיין, כשלפנינו כמה קטעי טיפוס קשים (כמו זה של מחר), נראה שגם היום נקבל מנצח מהבריחה. שידור ביורוספורט ב-16:00.

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. תודה רבה רועי, אני מחכה כבר בקוצר רוח למשחק של ישראל שמגיעה בכושר נוראי למשחק הזה ומקווה שלא תהיה לנו פאשלה.
    אני רק אתקן אותך בקצת – יורו 2020 יהיה שונה מקודמיו כי יהיו 24 נבחרות, ומה שקורה הוא :
    א. 2 הראשונות מכל בית עולות(10 בתים) אוטומטית ליורו 2020, כאשר מקומות 3 ומטה לא מקבלות מקום ביורו 2020
    ב. האופציה השניה להגיע ליורו היא דרך ליגת האומות, שם סיכוייה של ישראל לשחק בסופו של דבר במשחקי הנוקאאוט יתבהר בהמשך, אבל כרגע זה נראה מבטיח במידה ולא נסיים במקום ה-2.

  2. יום סופר עצבני בוואלטה. אם אתם מחפשים את הברייקאווי אז -אל. לא הייתה בריחה היום. סיום מתחכם גורם לקצב עצבני ולא משחרר. בפעם שעברה שהיה לנו יום כזה זה נגמר בתהרסקות של חצי מ-EF education ואז כולם נרגעו. נקווה שלא נזכה לאותם תוצאות היום. אם זה יימשך אנחנו עוד נראה היום קרב על ה-GC.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט