אירועי דיומא – 23.07.2019

כדורגל / ניר מועלם

ליגת האלופות – סיבוב מוקדמות שני :

20:00 ויקטוריה פלזן(צ'כיה) – אולימפיאקוס(יוון) : משחק מאוד מעניין בין האלופה הצ'כית שעונה שעברה הייתה בשלב הבתים ואף סיימה שלישית בבית בו היו ריאל מדריד, רומא וצסק"א מוסקבה, ומנגד אולימפיאקוס שעונה שעברה נעדרה מהמפעל אך בעונה שלפני, ב-2017 היא הופיעה בשלב הבתים בהופעה שהיא הייתה רוצה לשכוח כאשר השיגה רק נקודה אחת מבית בו פגשה את ברסה, יובנטוס וספורטינג ליסבון. הליגה ב'צכיה כבר התחילה וכרגע ויקטוריה פלזן עם 2 ניצחונות מ-2 משחקים, אציין בנוסף שחלון ההעברות של הצ'כים היה יחסית מנומנם וחוץ מקאבלץ שהגיעה מסיגמה אולמוץ לא ניתן לומר שהביאו איזה שחקן מרכזי. אולימפיאקוס לעומתה עברה קיץ מאוד מנעיין, אז בגזרת הבאים ניתן לסמן את: מתיאו ולבואנה, רובן סמדו וסבטוזאר מרקוביץ. בגזרת העוזבים ניתן לסמן את:  ניקולאו שהושאל לאמפולי והם שילמו עליו את סעיף היציאה ויאיא טורה עזב לסין(אגב גם נאתכו לא אמור להמשיך שם).

לשתי הקבוצות יש היסטוריה בליגת האלופות אך אני מאמין שכרגע במשחק הראשון נראה ניצחון ביתי של ויקטוריה, ולגבי העולה לסיבוב השני – הכל תלוי בתוצאת המשחק הראשון.

20:30 סאבורטלו(גאורגיה) – דינאמו זאגרב(קרואטיה) : האלופה הגיאורגית עשתה מבחינתי את הבלתי יאמן ועברה את שריף האלופה המולדבית אחרי שניצחה בחוץ 3-0 ואז בבית היא פיגרה 3-0 כבר אחרי 10 דקות אבל לבסוף הצליחה לכבוש שער מצמק ועלתה בזכות 4-3 בסיכום הכללי, חשוב לציין שזוהי אמצע העונה בגיאורגיה ואחרי 20 מחזורים סאבורטלו נמצאת במקום ה-2, נקודה אחרי דינמו טביליסי. דינאמו זאגרב האלופה הקראוטית, הדיחה בעונה שעברה את הפועל באר שבע עם 5-0 במשחק הראשון ואז בשני סיימה ב2-2, ולכן אנחנו הישראלים די בטראומה ממנה, אז זאגרב מתחילה את המפעל בסיבוב הנוכחי ורק השבוע היא פתחה את הליגה עם 3-0 חלק, ואני מאמין שהיא תעבור בסופו של דבר בקלות את הסיבוב הזה ואפילו תנצח בחוץ.

21:00 דה ניו סיינטס(ווילס)- קופנהגן(דנמרק) : בלי להרחיב על זה יותר מידי, האלופה מווילס עברה בסיבוב הקודם 3-2 בסיכום הכללי את האלופה של קוסובו, ואילו קופנהגן מתחילה את ליגת האלופות בסיבוב הזה והיא קיבלה הגרלה נהדרת מבחינתה ואין ספק שקופנהגן תנצח את המשחק הזה ותעלה בסיכום הכללי.

21:00 איינדהובן(הולנד) – באזל(שוויץ) : המשחק הכי מעניין של היום יהיה בליגת האלופות במסלול הלא אלופות כאשר איינדהובן תארח את באזל בקרב אריות. איינדהובן נחלשה קצת העונה אחרי שמכרה את החלוץ מספר אחת שלה – לוק דה יונג לסביליה וגם את המגן הנהדר שלה – אנג'לינו למנצסטר סיטי, אך מצד שני הם רכשו את הקיצוני הפורטוגלי הנפלא של לייפציג – ברומה. מנגד באזל איבדה את הבלם שלה בשנים האחרונות מרק סוצ'י בהעברה חופשית לטובת אוגסבורג ולטעמי לא הביאה מחליפים ראויים מספיק. אני חושב שהסגל של איינדהובן מספיק איכותי בשביל לעבור את באזל שלטעמי תודח בשלב הזה.

21:15 סויטסקה(מונטנגרו) – אפואל ניקוסיה(קפריסין) : סויטסקה התחילה את משחקיה בסיבוב הקודם שם פגשה את סלובן ברטיסלבה האלופה הסלובקית ואחרי 1-1 בשני המשחקים היא הצליחה לעבור בזכות ניצחון מהנקודה הלבנה ואילו אפואל מתחילה את המפעל רק כעת. הסגל של אפואל ניקוסיה הרבה יותר איכותי משל סויסטקה, אני עדיין מאמין שהמשחק הזה יסתיים בתיקו, אך בסיכום הכולל אני חושב שאפואל ניקוסיה צריכה לעבור את המשוכה המונטנגרית.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור דה פראנס – קטע 16

קטע 15 שלפני יום המנוחה השני, האחרון בטיפוסים הקשים של הפירנאים, היה סוער ומסחרר בדיוק כמו קודמו. זה התחיל עם קבוצת בריחה גדולה מאד, שכללה כמה ממאוכזבי הטור עד כה כקינטאנה, בארדה, זכארין, דן מרטין וניבאלי, יחד עם מטפסים כניקו רוץ' וסיימון ייטס. הקבוצה התפרקה כבר בטיפוס הלפני אחרון, כשמי שמצא עצמו מלפנים היה סיימון גשקה. אל הגרמני המזוקן הצטרף סיימון ייטס, שלא חיכה זמן רב מדי בעלייה האחרונה לפרט ד'אלבי על מנת לנער את חברו לבריחה. משם הבריטי המשיך לבדו אל הזכייה בקטע. הניצחון הזה מצטרף לעוד אחד שיש לייטס במירוץ, ולעוד חמישה בשני הגראנד טורים האחרים, כולל בוואלטה האחרונה בה זכה. אשר לקבוצת הפייבוריטים מאחור, הרי שהאקשן לא פסח גם עליה: זה התחיל עם התקפה של מיקל לאנדה, שבעזרת שניים מחבריו לקבוצה (שהשתתפו בבריחה) גישר אל עבר קינטאנה, והמשיך משם הלאה מבלי להתייחס לקולומביאני (לא כל כך מפליא אחרי מה שאנו רואים ממוביסטאר במירוץ). בהמשך הטיפוס האחרון, תיבו פינו שיגר עוד מתקפה אימתנית משלו, אליה הצטרפו בתחילה ברנאל, בוכמן ואלאפיליפ, בעוד תומאס נותר מאחור. הנסיך המשיך וניער את את השלושה בצורה מרשימה, הדביק גם את לאנדה, ולבסוף הקדים גם אותו על מנת לזכות במקום השני של הקטע. במקביל, ראינו את הפעם הראשונה במירוץ בה אלאפיליפ מתקשה. זאת כאשר בוכמן וברנאל ברחו ממנו קודם, ואח"כ הקבוצה של תומאס, קרוייזויק ו-ואלוורדה. המוביל איבד כך כדקה לראשונים וכחצי דקה לאחרונים, אך הצליח לשמור על החולצה הצהובה בפער מצומצם. לפיכך הוא מוביל כעת על תומאס (1:35+), קרוייזויק (1:47+), פינו (1:50+), ברנאל (2:02+), בוכמן (2:14+), לאנדה (4:54+), ואלוורדה (5:00+), פוגלסאנג (5:27+) ואורן (5:33+).

קטע 16 צפוי להיות שונה לחלוטין מהקטעים האחרונים. זהו קטע גבעי קל עם סיום שטוח, המתחיל ומסתיים בעיר נים, מה שיהפוך אותו להזדמנות האחרונה עבור המאיצים להשיג ניצחון לפני ההגעה לשאנז אליזה. ויוויאני, גרונבייגן, יואן, סאגאן, טרנטין, מתיוס (או אולי בול מקבוצתו), קריסטוף, קולברלי וגרייפל ייאבקו כאן על הקטע. שידורים ביורוספורט ובספורט 5 ב-14:10.

 

 

 

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. למרות תוואי הטור השנה שכולל הרבה קטעי טיפוס, ההרגשה שלי שלא ראינו אותם יורדים ועולים מספיק בהרים כמו בעבר.. אולי אני טועה אבל זו התחושה..

  2. יש שבעה קטעים שכוללים טיפוסים מדרגה 1 ומעלה, שזה פחות או יותר המינון הרגיל בטורים. השנה ריכזו שלושה קשים ברצף בסוף, שגם זה קורה לפעמים.

  3. ארבעים חמישים קמ לסיום הדבוקה תיכנס לתוך רוח פנים 20 קמש שתתחזק לקראת העליה.
    על פניו נרטה קטע פיצול הכרחי .
    מי שלא ישב לפנים יתדרדר.
    היום הוא יום מבחן קלאסי לכישורים של לפבר
    לתמרן ויכולת הקבוצה להיענות לאתגר.
    כרגיל הצפי לקבוצת בריחה גדולה,וצפי כי קבוצות המאיצים ינסו לסגור את הבריחה
    אז מדובר על בורה יומבו בסימן שאלה כי עש להם אינטרס לברוח לטובת בוכמן , הקבוצה של כיילב ,לסקיי יש אינטרס לברוח וכן למוביסטאר ,לאחר המאה קמ במירוץ תמונת ההמשך ,האם ספרינט מרובה משתתפים או פיצול.
    התשובה תלויה ביכולת מנהלי הקבוצות ,לךבר בוודאות מכיר נהדר את האזור ,השאלה אם נותרו לו כלים , פינו בודאות לא מהאזור אך יש לו אינטרס לברוח ,לקבוצת שענים כמי סקיי זהו קטע קלאסי לבריחה ,כנל יומבו .
    הימור מושכל אומר כי קיים הסיכוי למעבר החולצה היום הוא לא פחות הגיוני מהימור על ספרינט רב משתתפים .
    המנהלים ברגעי המירוץ יקבלו את נתוני הרוח בהמשך הדרך ,כך שהתמונה תהיה ברורה עבורם .
    אם ללכת על בטוח סיכויי ניירו קינטנה לנצח היום בספרינט סיום לא גבוהים …

  4. כמה מילים על מזג האויר.
    אזור דרום צרפת לוהט ביציאה מנים רוכבים לכיוון צפון צפון מזרח ואז הקטע מתעקל לכיוון צפול מערב מערב דרום מערב דרום ודרום מזרח בחזרה.

    ככל שנעים מערבה יותר הרוח מתחזקת היציאה ברוח גב דר מע חלשה אך לאחר העיקול הריח מתחזקת והופכת מרוח צד לרוח פנים ,היא תהיה בשיאה בגבעה הראשית 170 מטרים בערך רוח פנים חזקה שתקשה מאד על אנשים קטנים ורזים , לתומאס בקטע הזה יש יתרון ברור .
    הצפי שלי סקיי מנסים לברוח ולרסק את הדבוקה סאגן וטוני מרטין כלומר וויסמה ובורה משתפים פעולה , מוביסטאר כרגיל ינקטו בצעד בצעד הלא נכון מבחינתם וגם לאסטנה יש אינטרס לברוח.
    בסיום יקדים סאגאן כנראה את כולם אך בהחלט לאחר פיצול .

  5. כאשר דרום צרפת לוהטת הרוח שם נוטה להיות דרום מערבית חזקה בעמקים בשל השפעות טופוגרפיות.
    כאן צריך להגיע הסבר על מחוז המערב אוקסיטניה בו התקים לא מזמן מירוץ רוט דה אוקסיטניה בו ניצח ולוורדה שמכיר את האזור היטיב ,הוא לא רחוק עבורו מהבית ,ומזג האויר
    דומה.
    אני מעריך כי הקצב יהיה היום בסביבות ה 48 קמש עד לפיצול שממנו הקצב יתדרדר משמעותית .
    מי שיעקוב באתר יוכל לנתח ולהעלות תמונות מצב .
    באתר רייס סנטר ,דאטא סנטר מהתפריט נותן מהירות רוחות, לייב טרק נותן מהירות רוכב שתבחרו.

  6. השבוע, לאחר הפסקה ארוכה, מתחדשים המשחקים בטורניר הקופה ליברטדורס 2019. זהו שלב שמינית הגמר ואליו עלו שש קבוצות מברזיל, ארבע מארגנטינה, שלוש מפרגוואי, שתיים מאקוודור ואחת מאורוגוואי.
    השנה שיטת הטורניר השתנתה (בפעם המי יודע כמה). יש ניסיון ללכת בעקבות אירופה (משחק גמר יחיד שמיקומו נקבע מראש, הגרלה במקום מיקום).
    יתקיימו שלושה מפגשים בין קבוצות ברזילאיות לארגנטינאיות. לקבוצות הברזילאיות יש יתרון שנובע מכך שהליגה כבר משוחקת (מחזור 11 בברזילראו).
    יתקיים משחק בין בוקה וריבר אם שתי הקבוצות תעלינה לשלב חצי הגמר.
    .
    פירוט המשחקים לפי תאריכים
    23.07.2019
    ריבר פלייט (ארגנטינה)-קרוזיירו (ברזיל)
    גודוי קרוס (ארגנטינה)-פלמייראס (ברזיל).
    ליגה דה קיטו (אקוואדור)-אולימפיה (פרגוואי).
    .
    24.07.2019
    אמלק (אקוואדור)-פלמנגו (ברזיל)
    אתלטיקו פראנאנסה (ברזיל)-בוקה ג'וניורס (ארגנטינה). השתיים שחקו ביחד גם בשלב הבתים המוקדם.
    נסיונל (אורוגוואי)-אינטרנציונלה (ברזיל).
    סן לורנסו (ארגנטינה)-סרו פורטניו (פרגוואי)
    .
    25.07.2019
    גרמיו (ברזיל)-ליברטאד (פרגוואי)
    .
    יש שידורים ישירים למשחקים בערוצי ספורט 1 מאוחר בלילה (ניתן להקליט את המשחקים).
    .
    ואי אפשר שלא להתייחס בקצרה לטורניר הקופה אמריקה שהסתיים לפני זמן קצר.
    אז כמה נקודות:
    השלבים הראשונים היו משעממים ורגועים. משחקים בינוניים שבהם לא הובקעו הרבה שערים.
    אבל משחקי חצי הגמר, הגמר והמשחק על המקום השלישי היו טובים מאד.
    .
    ברזיל שארחה את הטורניר זכתה בו בצדק. בקופה אמריקה שהתקיים בארצות הברית ב-2016 היא לא עברה את שלב הבתים והפעם היא הגיעה נחושה לזכות בו. היא סיימה אותו ללא ספיגת שער שדה. זו נבחרת שמשחקת כדורגל יעיל ובנויה על בסיס הגנה וקישור אחורי חזקים. צריך לזכור כי הכוכב הגדול שלה ניימאר לא שיחק עקב פציעה באימון.
    .
    הנבחרת השניה שהגיעה לגמר, פרו, נמצאת כבר זמן רב בקו התקדמות. בקופה אמריקה שהתקיים בצ'ילה בשנת 2015 היא הגיעה למקום השלישי. היא העפילה גם למונדיאל האחרון אחרי הרבה מאד שנים ללא הצלחה. זו נבחרת שמאומנת ע"י הארגנטיני ריקרדו גארקה כבר משנת 2015.
    .
    קולומביה ואורוגוואי שהיו פיבוריטיות להגיע לשלבים המאוחרים ואולי אף לזכות בטורניר הודחו בשלב רבע הגמר לאחר הארכה בבעיטות עונשין (נגד צ'ילה ופרו בהתאמה).
    .
    ארגנטינה הגיעה לטורניר כאשר היא לא מועמדת לזכייה. בשלב הבתים היא לא שחקה טוב ואף הפסידה לקולומביה במשחק הפתיחה. אבל בשלב רבע הגמר נגד ונצואלה, בחצי הגמר נגד ברזיל ובמשחק על המקום השלישי נגד צ'ילה היה שיפור גדול וראו שיש פוטנציאל לנבחרת שיכולה להתמודד נגד כל קבוצה בצורה שווה.
    .
    במשחק נגד ברזיל ארגנטינה היתה טובה יותר ולולא ההחמצות היא הייתה יכולה לנצח. הייתה שערוריית שיפוט בכך שנטען כי הגיעו לה שתי בעיטות עונשין מ-11 מ' . פגיעה קשה באוטמדי כאשר התרומם לנגוח קרן והכשלה של סרחיו אגוארו שלא זכתה להתייחסות מהשופט הברזילאים יצאו להתקפה מתפרצת והבקיעו את השער השני. השופט האוואדורי רודי זאמברנו לא טרח להסתכל ב-VAR וזכה לביקורת חריפה. בעתונות הארגנטינית מדברים על כך עד עכשיו.
    .
    ליאו מסי:
    הוא הגיע לטורניר בידיעה שהסיכויים שלו לזכות בתואר עם נבחרת ארגנטינה הולכים וקטנים. ראו שהטורניר חשוב מאד עבורו. הוא התלונן על איכות המגרשים ולאחר המשחק נגד ברזיל ביקר בחריפות לא אופיינית לא את התאחדות הכדורגל הדרום אמריקאית וטען שהיא מושחתת. בעצם הוא אמר את מה שכולם יודעים אבל לא מדברים על כך בגלוי עקב החשש מן התוצאות של הביקורת הזו. ואכן, הוא צפוי להיענש בחומרה. מדברים על הרחקה לשנתיים. המשמעות היא שהוא לא יוכל לקחת חלק בטורניר הקופה אמריקה שיתקיים בשנה הבאה בארגנטינה ובקולומביה וכמו כן גם ברוב המשחקים שיקבעו מי תהיינה העולות מדרום אמריקה למונדיאל בקטאר ב-2022 (ה- Eliminatorias) .
    בשלב הראשון הוא לא בלט. בשלבים המתקדמים הוא השקיע רבות. ניהל את המשחקים בצורה טובה מאד. שיתף את חבריו ולא כפה את עצמו על המשחק. השינוי העיקרי בארגנטינה היה שהשחקנים, שרבים מהם מככבים בקבוצות שלהם באירופה (לו סלסו, טגליאפיקו ועוד) לא נתנו למסי את הכדור וחיכו שינצח את המשחקים אלא לקחו אחריות ונלחמו היטב.

    הסיכום שלי הוא שהיה טורניר לא רע שהסתיים עם תוצאה צפוייה.

  7. הרוח כעת בנים מזרחית דר מז 15 קמש .
    טמפ 34 מעלות ,דר צרפת רותחת .
    נתוני פתיחה שכצפוי מקשעם מאד על קוויק סטפ ואלה פיליפ , החום יקשה מאד על שמירת הצהובה ,ורוח הפנים כנל , הקטע מתחיל תוך 10 דקות , כל המנהלים כבר מודעחם לנתוני הרוח ,כאשר העדיפות היא למי שהתכונן לכך כבר מהבוקר ,נכון יותר כבר מאתמול .
    כפי שכתבתי קודם ,גם אם לפבר מודע לבעייתיות ,והוא בהחלט מודע ,עדיין לא בטוח שימצא את הכלים ,להגנה .

    1. להיפך כל המנהלים היו ערוכים ולכן סקיי מיביסטאר וצרפת יום יום התישבו מלפנים .
      וכך הקלו על החולצה הצהובה, כי המתחרים באלה פיליפ התישו עצמם ,אז למעשה מתחת לפני השטח כן קרה ,שלוש קבוצות שאינן מובילות התישו עצמן וישלמו מחיר בקטעים הבאים .

    1. יותר מסביר. מאמין שרוב הפרשנים יאמרו שזה מה שגם יקרה: לעקוף את אלאפיליפ בסיכוי גבוה, לקחת את הטור אולי, כי יש גם תחרות קשה, בעיקר מתיבו פינו.

  8. אי התקפה ואי פימול בקטע היום מלמד להבנתי כי הקבוצות תא סופרות את אלה פיליפ..כולם חוששים צסקיי בעיקג מתומאס ,וחששו לתקוף אותו , מצד שני תומאס גם לא סופר את אלה פיליפ ורצה לשמור כוחות מול פינו .
    בשייט קוראים לקטע כמו היום קרב שמירות
    הזלזול באלה פיליפ עלול להתפוצץ לבריטים בפרצוף .
    פרום שלא מזלזל היה מכריח כאן פיצול כדי לקחת המה שניות ולערער את ביטחוח המתחרים.
    פרום יודע להשתמש בפסיכולוגיה לקחת כאן שניות ובמירוץ ביניים שניות ולהכריח את המתחרים לרדוף ואז נגרמות הטעויות.
    טעויות כמונזוהשגרמה לפוגלסאנג לנטוש את המירוץ היום.
    כל האשמה על המנהל הכי טיפש בדבוקה מנהל טיפש שהיה רוכב טיפש…

      1. היה צריך למקם את קבוצתו מלפנים
        חזר על הטעות הזו השנה בטור שגרמה ליקוב להיפצענבפעם הראשונה ולאבד זמן ,טעה אותה טעות כרוכב בקטע 2 של הפאריס ניס שנת 2004 ,וממשיך ליפול על אותה הטעות שוב ושוב ,לא מגובר כאן באיהד כורסה אלא איש שכל חייו מסתובבים סביב הספורט הזה ,עדיין למרות שיש לי עדיפות אקדמית מסוימת עליו דברים ששכח עוד לא למדתי , יש טעויות חוזרות שאסור שיקרו למישהו בתפקידו, הסיבה שהוא בכלל בתפקיד היא פרוטקציה ומעמד גיבור.במדינה פרובינציאלית ,למאות שהיא עשירה,וכך גם הקבוצה נראית.

          1. כתבתי על המנהל….
            אין במירוץ הזדמנויות הגיוניות יותר ופחות .
            חייבים לתקוף ברגע בו מזהים סימני חולשה.
            כל יום בו אלה פיליפ בצהובה מקרב אותו לניצחון .
            הוא אינו רוכב גראן טור אלא רוכב קלאסי חזק מאד.
            יכול להחזיק יומיים שלושה בלחצים אדירים ,אך לא לשרוד
            מתקפה של יותר משבוע ,לאחר יום המנוחה הוא היה מותש,אך ההתקפה לא הגיעה !

כתיבת תגובה

סגירת תפריט