ווימבלדון 2017 – המלך והמלכה

ווימבלדון 2017 – המלך והמלכה

מאה. זה מספר המשחקים ששיחקו רוג'ר פדרר (89:11) ווואנוס ויליאמס (86:14) בווימלבלדון על פני הקריירה המפוארת שלהם. ולמרות שתחילת הקריירה של הצמד המלכותי מתחילה עוד במאה הקודמת, גם עמוק בתוך העשור הרביעי לחייהם הם עדיין הטניסאי/ת שצריך לנצח על מנת להניף את התואר.

ניתוח מהיר של שלושת המשחקים שראיתי בשלב רבעי הגמר:

העלמה אוסטפנקו  – הקיסרית וונוס –

טניס זה משחק מדיטטיבי. כל נקודה מתחילה תמיד מאותו המקום (כדור פתיחה) שהנקודה הקודמת לא משנה כלום. וונוס יודעת את זה הכי טוב. העלמה אוסטפנקו עוד לא. לא צריך להיות הכי טוב כל הזמן, מספיק להיות מספיק טוב מתי שחשוב. כאן ועכשיו!

על פני כל המשחק וונוס השיגה וינר אחד בודד מהFH , שום דבר מהבק הנד, מדרופ שוט או מכות סמאש… נקודה ממכת העברה ו-2 וינרים מעליה לרשת!  ס"ה 4 ווינרים על פני משחק שלם.
לעומת זאת העלמה הנמרצת אוסטפנקו לקחה 19 ווינרים לא כולל אייסים וגרמה לוונוס ל 13 שגיאות בלתי מחוייבות. בנוסף – וונוס לא קבלה יום סרב אופטימלי עבורה המהירות ירדה מ 115 מיילס ל 102 ראשון ו 90 סרב שני.

מי נצחה? וונוס בלי שום בעיה! בטניס לא צריך לעשות הכל הכי טוב, מספיק לעשות דבר אחד טוב מאד ולנצח את היריב בזירה שלך. או באלמנט החלש במשחק שלו.

העלמה אוסטפנקו מביאה סרב ראשון של 92 מיילס בשעה (זה נחשב חזק בסבב ה WTA) אבל רק 77 בשני. הקייסרית וונוס ויתרה מראש על משחקי הראלי או כדורים שמצריכים ריצה ארוכה מידי. בוודאי אם תראו את ההיי לייט של המשחק תראו בעיקר את אוסטפנקו יורה ווינרים. אבל,  כשהסרב הראשון בחוץ, והסרב השני מגיע ב 77 מייל לשעה וונוס נצחה 15/24 פעמים! לא בווינר אלא בכדור מספיק קשה שאוסטפנקו תירה אותו לרשת או החוצה. זה כל מה שצריך בשביל לנצח משחק. דבר אחד.

ההחזרות של וונוס שברו את אוסטפנקו 3 פעמים (3/3). כשהוונרים מגיעים לוונוס בדיוק … בנקודות השבירה. הסרבים של וונוס שמרו אותה בחיים.

סאם קווארי קוטל הענקים – סר אנדי מארי הראשון

סר אנדי הרבה יותר טוב בכל פורמט של המשחק. על דשא על חיימר, על חצץ על חול אפילו תתנו לו לשחק במטקות הוא אמור לנצח את קווארי. אבל לסר אנדי היה סוד. היה לו כאב במפשעה (שפשפת??? ) והכאב מנע ממנו לשחק את המשחק הרגיל שלו. להחזיר סרבים של 140 מיילס לשה, לרוץ ספרינטים אחרי דרופים ולהחזיר 20 כדורים בראלי עד שתיפול שגיאה בצד השני של הרשת.

סר אנדי ידע עוד לפני שהתחיל המשחק שיש לו 3 מערכות לסגור את העניין. למזלו הרע סאם קווארי היאנקי יודע איך לנצח ענקים. את נובאק הוא קרע בווימבלדון לפני שנה, את ראפא הוא נקנק במקסיקו השנה ואת מאריי הוא תפס ביום חלושה. מארי הכה סרבים של 120:105 (שני:ראשון), במערכות הרביעית והחמישית 105:90. זה מספרים של WTA ועם זה לקווארי לא היתה בעיה.

ממצב של 4:3 בשניה והגשה של מאריי הוא נשבר פעמיים, שאת רעש שמיטת הלסתות של אוהבי הטניס היה אפשר לשמוע עד סקוטלנד. מארי חיפש לקצר נקודות ולעשות ווינרים?!
זה לא הוא.. הכדור מגיע לכיס השמאלי למכת BH, מארי באופן קבוע מפוצץ את הכדור בכל הכוח לקרוס. הפעם כדור חלש לאמצע. פעם באה –  נסיון אומלל לדרופ שוט. פעם שלישית כדור נייטרלי לאורך הקו. כשקווארי הבין שמי שעומד מולו אומנם נראה כמו סר אנדי אבל משחק כמו נאדאל ביד ימין הוא התחיל להעניש אותו בכדורים חזקים יותר , עליות, ווינרים .. ומארי לא היה יכול לעשות כלום בקשר לזה. המערכה השלישית עדיין הלכה על הסרב ומשחק TB יציב של מאריי עוד ניצח לו מערכה אבל השחקן הבכיר על המגרש היה קווארי , כל הדרך.

6:1 6:1 ברביעית ובחמישית וסיכוי של 50/50 מול חציליץ' מחר!

FED HEAD

את פדרר כולם אוהבים . הוא מקבל הצעות נישואים בכל מקום..

מה תגידו על מערכה ראשונה מול המפציץ הכי מפחיד בסבב ורק 2 – טעויות בלתי מחוייביות? אפשר יותר טוב?
כן! מערכה שנייה עם טעות בלתי מחוייבת אחת!!!

בסיום המאסטרו אמר שהוא יכול לשחק קצת יותר טוב אבל גם הרבה יותר גרוע, ובסוף היום הוא שמח לשמור על רמה ממוצעת גבוהה.

רמה ממוצעת גבוהה? אתם צוחקים עליי. מכת בננה  FH ריצה שעוקפת את ראוניץ', שדווקא כן(!) שמר על הקו, ונוחתת. בום על הקו. זה משהו שאתמול ראיתי פעם ראשונה

ENJOY

 

https://www.youtube.com/watch?v=AnegjgvsCIQ

צפי לחצאי הגמר…

הקייסרית וונוס תתמודד מול קונטה, שאצלנו מאד אוהבים אותה. לקונטה אין ממש מגרעות. יש לה סרב יציב (104:89 היה הממוצע שלה במשחק מול האלפ) ומשחק לחימה על כל כדור. היא אוהבת ללכת על נקודות בטוחות (זה ב DNA האנגלי?) ובדיוק בשביל זה היא תפסיד. אני מעריך שנראה היום טיפה יותר מ-3 ווינרים מהמחבט של הקייסרית.

ו.. מוגרוסה כי היא הכי טובה.

 

בנים –

נשארנו עם 4 הטניסאים הכי טובים השנה על דשא. אנ יודע שרבים מהקוראים מאוכזבים ש-4 הגדולים לא הגיעו למעמד, אבל אין מה לעשות, אמיגוס, ציליץ' השנה טוב יותר מכל מאריי או נובאק על דשא וטניס לא משקר הטובים מנצחים.

זה יהיה הגמר 

 

כולם מוזמנים לעקוב בלייב בדיומא

 

 

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. יאללה יאללה אנדי מארי, הטניסאי הכי משעמם שראיתי בחיים שלי, עף לפחות סיבוב אחד מאוחר מידי הבכיין הזה ועוד כשהייתה לו הגרלה בדיחה

  2. קניתי את הגמר.האמת שקצת מוזר לי שפתאום פדרר חזר להיות המועמד המוביל לזכייה,זה אשכרא זורק ללא מעט שנים אחורה

  3. הזוי מה שקרה אתמול. אחד אחרי השני עפו להם המדורגים הבכירים. פדרר נראה פשוט נהדר כאילו אנחנו עשר שנים אחורה.
    המתחרים שלו לא מדגדגים אותו. הצוות שלו השנה עושה עבודה מדהימה ובחירת טורנירים מעולה

    1. בעיקר עשה חלוקה יותר נכונה של עומסים מבחינת טורנירים השנה כפועל יוצא של גילו, אבל בהחלט פדרר נראה מדהים !

      1. נדאל מעולה על דשא. ניצח פעמיים בעברו ובגלל שגיאה טקטית לא ניצח את מולר.

        ניצח את פדרר עם רגלי האיילה ב 2008. אין יריב טוב מזה

        1. 2008 הייתה ולא תשוב. ב6 השנים האחרונות לא הגיע לרבע גמר ווימבלדון. פאקינג רבע גמר. אז איך מהטובים?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט