שינוי הנוף של עסקאות הנעליים ב-NBA – ניק דפולה / תרגום Smiley

שינוי הנוף של עסקאות הנעליים ב-NBA – ניק דפולה / תרגום Smiley

שינוי הנוף של עסקאות הנעליים ב-NBA

העונה, שחקנים מחכים לחוזי נעליים שאולי לעולם לא יגיעו

ניק דפולה / theundefeated.com
דצמבר 22, 2020

מאמר מקורי: https://theundefeated.com/features/the-changing-landscape-of-nba-shoe-deals/?addata=espnau:nba:index 

כאשר דראפט ה-NBA השנה נדחה בחמישה חודשים בגלל המגפה העולמית, הדחייה שמה את אור הזרקורים על שוק חסר תקדים עבור חסויות הנעליים המסורתיות ב-2020.

כאשר פומה החתימה את לאמלו בול על עסקת נעלים ארוכת טווח ממש לפני הדראפט באוקטובר, הוא היה השחקן שאחריו הן חיזרו במשך זמן רב – אחד מהרוקיס הכי שיווקיים להיכנס לליגה בעשור האחרון. עבור בול, שהשיק את נעל ה-"MB1" שלו עם המותג המשפחתי ביג בולר ברנד ביום הולדתו ה-16 כשהוא באודיסיאה כדורסלנית שלקחה אותו לכל רחבי הגלובוס, העסקה החדשה של פומה סימנה צעד נועז נוסף בדרכו. "אני מישהו שאוהב להיות שונה ומחשיב את עצמי כאחד במינו", בול אמר בהצהרה שהכריזה על עסקת הפומה שלו.

אבל הייחודיות הזו לא חלה רק על הפוטנציאל שלו על ומחוץ למגרש. בול הוא גם הרוקי היחיד בכיתת הדראפט של 2020 שחתם עד כה על חוזה נעליים השנה.

אר ג'יי המפטון, גארד אקספלוסיבי שנלקח בבחירה ה-24, חתם על עסקה של מיליונים, באורך חמש שנים, עם לי-נינג ב-2019 עקב הפוטנציאל הגולמי שלו, אפילו לפני ששיחק בליגה האוסטרלית בעונה שעברה.

עבור שאר הכיתה, הם יחלו את העונה ללא עסקאות נעליים. זהו סנריו שלא ניתן לחשוב עליו ב-NBA.


האקלים הנוכחי

בדרך כלל, רוב שחקני השנה הראשונה חותמים על עסקה במהלך שבוע הדראפט לאחר מספר שבועות של משא ומתן. אבל אפילו הבחירה מספר 1 השנה, אנתוני אדוארדס ממינסוטה טימברוולבס, יחל את עונתו הראשונה ללא עסקת חסות לנעליים. הוא שיחק עם האדידס של הארדן ועם הנייקי של קובי במהלך הקדם עונה, כאשר הצעות פוטנציאליות רק עכשיו מתחילות לטפטף.

מדוע ולמה השינוי הפתאומי בשוק והנוף של עסקאות הנעליים ב-NBA ניתן לייחוס למספר משתנים, כאשר בראש ובראשונה המגפה העולמית והסגר המתמשך של החנויות הקמעונאיות עבור מספר מותגים, דבר שגרם להאטה פיננסית שהובילה להקפאת תקציבי השיווק בספורט בסתיו הנוכחי.

במהלך שיחות עם מספר סוכני שחקנים, רוב המותגים מסרו כי הם יכולים לשוחח על עסקאות חדשות לאחר ה-1 בינואר, כאשר מתחיל תקציב פיסקלי רבעוני חדש. אבל חלק מהמותגים אפילו הכינו את השחקנים והסוכנים שלהם להמתין עד ל-1 ביולי לפני שיוכלו להציע, לחתום ולשלם על חוזים חדשים.

ההשפעה הפיננסית של הקורונה המשיכה לתוך השנה, ואחרי הכל, רק הוסיפה לצניחת המגמה שאיתו התמודדו בשוק נעלי הכדורסל לאחרונה. בכל אחת מחמש השנים האחרונות, מכירות נעלי הכדורסל קטנות, כאשר הציבור הרוכש מעדיף במקום לרכוש נעלי יומיום ודגמי רטרו של סניקרס.

לאחר השיא של העשור ב-2015 עם 1.3 מיליארד דולר, המכירות של נעלי הכדורסל שהן לא מדגמי רטרו הניבו רק 800 מיליון דולר ב-2019, לפי NPD Group, חברת סקר שוק. ב-2020, החנויות הקמעונאיות חוו סגירה כלל ארצית והקונים הוכרחו כמעט כולם לקנות אונליין, דבר שהוריד עוד 20% מהמכירות בהשוואה לשנה לתוצאה של שנה שעברה, לסביבות ה-640 מיליון דולר.

הדבר גרם למספר מותגים לבצע הערכות מחדש לגבי עשרות המיליונים שהם שמו בצד עבור תקציב שחקני ה-NBA השנתי, כאשר האקלים הקמעונאי עדיין מתמודד עם חוסר ודאות בשנה הקלנדרית הבאה.

על פי מאט פאולל, סגן הנשיא ויועץ בכיר עבור NPD Group, נעלי כדורסל שלא מדגמי רטרו מייצגות רק 3% מסך השוק האמריקאי השנה.

"אנחנו חושבים שמכירות הנעליים בסך הכל יגדלו ב-2021, אבל לא יגיעו לרמות של 2019 עד 2020", אמר פאוול.


 הסוגים של עסקאות הנעליים

במהלך שני העשורים האחרונים, כמעט כל שחקן מתוך 450 המקצוענים היה בעל עסקת נעליים ברמה מסוימת. עסקאות נעליים יכולות למעשה להיות מתוארות לפי שלוש קטגוריות פשוטות: עסקת נעליים הנושאת את שם השחקן, עסקת המזומן ועסקת ה"סחורה". כל עסקה מביאה איתה רמות שונות של כסף מובטח, מעורבות, התחייבות והפעלה שיווקית.

עסקת נעל עם שם השחקן

רק 18 שחקנים נוכחיים יחלו את העונה עם עסקת נעליים משלהם הנושאת את שמם, כאשר הכותרת הוא ששמם נושא את המותג כמו לברון ג'יימס, סטפן קארי, קיירי ארווינג, קווין דוראנט וג'יימס הארדן אשר כולם מרווחים צפונה מ-10 מיליון דולר לשנה.

עבור כל שחקן עם נעל על שמו, הוא גם מרוויח 5% סטנדרטים בתמלוגים על המכירות של כל נעל ומוצר מהמותג על שמו בארה"ב. לחלק מהשחקנים למעשה יש אחוז תמלוגים גבוה יותר מרווחים בסין, הנע באזור 6%-8% תמלוגים על מכירות באזור מואץ. מספר מותגים סבורות כי סין תעבור את ארה"ב בשוק מכירות נעלי הרטרו ב-2025.

חמישייה במשחק אול-סטאר או בחירה לאחת מחמישיות ה-NBA? עוד 500,000 דולר או יותר. העפלה לפלייאוף, גמר הקונפרנס או אפילו לגמר ה-NBA יכולים להוסיף בין 150,000 דולר לעד 750,000 דולר מתמריצי בונוסים, על פי אחד החוזים שנבדקו של ספורטאי הנושא נעל על שמו. זכייה בתואר ה-MVP של הליגה יכול להוסיף בונוס נוסף באזור ה-1 מיליון דולר או 2 מיליון דולר, תלוי מה הוסכם במשא ומתן.

בסך הכל, עסקאות נעליים הנושאות את שם השחקן לפעמים כוללות 15 סעיפי בונוסים במגוון סכומים של חמש ושש ספרות. שחקנים יכולים גם להקציב סכום של 400,000 דולר במקרים מסוימים עבור חסות בתוכניות קיץ של ה-AAU הנושאת את שמם, או לספק את כל הציוד החדש ביותר של המותג לתוכנית הכדורסל של בית הספר שלהם. מותגים גם יכולים לייעד תרומות של שש ספרות לקרן הצדקה של השחקן. לחלק מהשחקנים אפילו יש חברים ושותפויות עסקיות בתוך עסקת הנעליים שלהם, המתויגים כיועצים עסקיים בסכום של חמש ספרות.

עם כמה עסקים הנושאים את שמם המרווחים בין 100 מיליון דולר ועד 300 מיליון דולר בשנה מהנעלה וציוד, מגוון הבונוסים ומבנה ה-5% מתמלוגים יכולים להגדיל את הרווח השנתי של השחקן באופן דרמטי של יותר מ-20 מיליון דולר בשנה בכמה מקרים, מה שהופך את עסקת הנעל הנושאת את שם השחקן לגביע הקדוש עבור כל השחקנים.

בעונה שעברה, 70% מכל השחקנים ברחבי הליגה נעלו נעליים הנושאות את שמות השחקנים. רבים משחקני נייקי נעלו את נעל המותג של קיירי, נעליים מהקו של לברון או מודלים של PG ו-KD. הרבה מהחברה של אדידס נעלו את הנעליים של הארדן ולילארד וכמעט כל השחקנים של אנדר ארמור נעלו את הנעליים של קארי.

ההצלחה של קווי הנעליים הללו משפיעות על הנוף הכללי.

"רק מספר מוגבל של ספורטאים מוכרים מספיק מוצרים כדי לכסות על ההשקעה של המותג בהם", אמר בריאן ברגר, המארח והמייסד של Sports Business Radio. "מייקל ג'ורדן, טייגר וודס, אלן אייברסון, וכדומה. לחשיפת המותגים [לספורטאים שלא מייצרים מספיק הכנסות] יש ערך, אבל לא מספיק על מנת להצדיק את הכסף לפרסומות ברוב המקרים".

עסקת מזומן

בערך 225 שחקנים ברחבי הליגה נופלים למאגר קטגוריית "עסקת מזומן", כל סכום בין 50,000 דולר במזומן לשנה ועד ל-4 מיליון דולר, אפילו ללא נעל הנושאת את שמם. שחקנים כמו אנתוני דייויס, ג'ייסון טאטום וקריספיס פורזינגיס כל אחד מהם בעל עסקה כזו עם נייקי, ג'ורדן ואדידס בהתאמה.

שחקנים בקבוצה הזו בדרך כלל יהנו מקבלת חלק בעיצוב הצבעים הייחודיים של הנעלים האקסלוסיביות שלהם, כמו דווין בוקר, פי ג'י טאקר ודמאר דרוזן הנהנים ממהדורות רטרו של קו הנעלים של קובי בראיינט.

גארדים המשחקים עבור מה שנקרא "קבוצה מועדפת", שהיא ארגון הנחשב למועמד לתואר או בשוק מועדף כמו לוס אנג'לס או יוסטון, יכולים להרוויח בין 300,000-200,000 דולר בשנה, אפילו כשהם לא יהיו שחקני חמישייה (אנחנו לא בונים חמישיית NBA", התבדח מנהל אחד מהתעשייה לפני שנים, כאשר עלה דיון מדוע מותגים מתעדפים פליימייקרים עבור עסקאות נעליים שמסוגלות לעורר עניין בהנעלה).

בשנים האחרונות, כאשר יותר תחרות מגיעה מאנדר ארמור, פומה וניו באלאנס, הערך הכללי של עסקאות נעלים, גם לשחקנים ותיקים, וגם לשחקני השנה הראשונה, עלה. שחקנים כבר לא מחליטים רק בין עסקה של נייקי לאדידס, כפי שהם עשו בתחילת 2010.

דומה למירוץ סוסים או אפילו לעולם ההשקעות בסטארט-אפים, מותגים חיפשו לפזר את רשת ההימורים שלהם במהלך דראפט ה-NBA כאשר החתימו את הרוקים. הצפי היה שאולי קומץ השחקנים שחתמו לא יממש את עצמו, אומר אחד ממקבלי ההחלטות באחת החברות, אבל אם אחד או שניים יהפכו לשחקנים ברמת האול-סטאר, כמו ההתגלות של דונוסבן מיטשל בכיתת הדראפט של 2017, אזי ההשקעה הייתה כדאית, וכך היה הלך המחשבה.

עבור מספר מותגים, האסטרטגיה הזו הולכת להשתנות באופן מובהק.

בקומץ הדראפטים האחרון, מספר בחירות טופ 10 החלו את הקריירה שלהם באווירה של אכזבה. השחקנים הללו מרוויחים בין 1 מיליון דולר ו-2 מיליון דולר בעסקאות נעליים שהפכו ל"כואבות" כדי להצדיקן.

"אני חושב שמותגים יקחו את הגישה של להמתין ולראות", אמר מקור באחד המותגים.

פקטור מפתח בהמתנה לתוך העונה לפני החתמה של שחקני שנה ראשונה הוא פשוט חוסר הוודאות לגבי מבנה המשחקים, עם אוהדים שלא צפויים להיות נוכחים ביציע בזמן המשחקים מלבד בשישה שווקים העונה. ישנה גם יכולת מוגבלת עבור המותגים לערוך אירועים בחנויות, פעילויות והפעלות עם השחקנים. וסבב השיווק השנתי בחו"ל שמספר שחקנים בעלי פרופיל גבוה היו מורגלים אליו נאלצו לראות כיצד הדברים האלו הוקפאו.

עסקת סחורה

אחרונה, יש את קבוצת "עסקת הסחורה", שבה, יחד עם הדרגים הנמוכים ב"עסקת מזומן", צפויים להיפגע בצורה הקשה ביותר העונה. בעסקאות סחורה – קיצור של מספר אלמנטים של סחורה בשפת התעשייה – השחקנים הם בדרך כלל סנטרים או שחקני סוף-ספסל בשווקים מרוחקים או בקבוצות מפסידות שפשוט מספקים הצגה של המותג. לעתים קרובות העסקאות שלהם יהיו למשך שנתיים, או אפילו שנה אחר שנה, בהינתן שהשחקן עדיין בסגל הקבוצה.

בדרך כלל ההטבה תנועה סביב 25,000-15,000 דולר בערך הסחורה או בחנויות המותג. ללא זיכוי קרדיט לעסקאות סחורה, יש בדרך כלל זרם מוגבר בסוף הקיץ לפני שמסתיים תוקף הקצאת המוצרים.

כתב ה-NBA הוותיק, ריק בושר, מדווח בפודקאסט שלו שבערך 150 שחקנים קיבלו עסקה מנייקי ברמה מסוימת. בקבוצה הזו, הוא אמר, כמעט 70 סיימו כעת ולא יחודשו. עבור שחקנים ותיקים בעסקאות אשר תוקפן הסתיים, בדרך כלל בתאריך ה-1 באוקטובר, הם כוונו שלא לצפות לחידוש העסקה לפחות עד לחודש ינואר, או לצפות להצעה נמוכה יותר מהערך שאותו קיבלו בעסקה הקודמת.

מספר אנשים ברחבי התעשייה מצפים שבערך 175-100 שחקנים ישחקו העונה ללא עסקת נעליים. כבר ניתן לראות, כי חלקם מדשדשים בין זוגות של נייקי, אדידס, פומה ואנדר ארמור בכל משחק. המותג הסיני אנטה מתכנן לשלוח זוג נעליים חדשות של קליי תומפסון למספר שחקנים חופשיים מעסקאות נעליים ברחבי הליגה.

בעונה שעברה, כמעט 7-% מהליגה נעלו נעלים של נייקי. עוד 9% נעלו ג'ורדן ברנד, בזמן שחברת הבת של נייקי, קונברס, חווה חידוש עם בסיס התחלתי הכולל את קלי אוברה ג'וניור, דריימונד גרין ושאי גילגיוס-אלכסנדר. אדידס חולשת על כמעט 11% מהליגה, בזמן שפומה ואנדר ארמור נעלו כל אחת למעלה מתריסר שחקנים.

"אני עדיין מצפה מנייקי שיהיו להם יותר שחקני NBA ישנעלו את הנעליים שלהם מאשר כל מותג אחר", אמר ברגר. "השוני לא יהיה גדול מדי לעומת כאשר משלמים לשחקנים לנעול נעלי נייקי".


מה הדבר הבא עבור עסקאות הנעליים?

בין מותגי הכדורסל שבסיסם בארה"ב, ישנן גישות שונות.

ג'ורדן ברנד היו הכי אגרסיביים בהחתמת עסקאות חדשות. בשנה שעברה, נייקי בע"מ נתנו העדפה לרענון מחודש ושיפוץ הסגל של ג'ורדן ברנד, כאשר שחקני היכל התהילה ושחקנים מרכזיים לאורך שנים כמו כרמלו אנתוני וכריס פול נכנסים לפרק האחרון של הקריירות שלהם.

המותג הגיב בתוספת של זאיון וויליאמסון, לוקה דונצ'יץ', ג'ייסון טאטום ורוי הצ'ימורה בשנה שעברה. ממש בשבוע האחרון, ג'ורדן הסכימו לעסקה חדשה עם הגארד סקורר של הוושינגטון וויזארדס, בראדלי ביל, ועם שחקן הכנף העולה של הברוקלין נטס, כריס לאוורט, וריכזו את אחד הסגלים השלמים ביותר ברחבי התעשייה בפרק זמן של 16 חודשים.

אדידס הכתה בהארכה חדשה בשווי מיליוני דולרים עם האול-סטאר של אטלנטה הוקס, טרה יאנג, בחודש שעבר, ויגרום לו להציג את הנעל החדשה הנושאת את שמו במהלך סתיו 2021.

אנדר ארמור, במקום להחתים שחקנים חדשים, אתחלה מחדש את הגישה שלה עם מי שזכה בתואר ה-MVP פעמיים, סטפן קארי, בהשקת הקארי ברנד החודש עם חדשנות בעיצוב ובריפוד, יחד עם משימה ששמה דגש לספק לספורטאים צעירים גישה לספורט ואמצעים.

בסין, שם החנויות חזרו לפעול במשך חודשים וחברות חוות קפיצה חזרה בקמעונאות, לי-נינג גם כן הייתה אגרסיבית בתוספות לסגל שחקני ה-NBA שלה. המותג לאחרונה החתים גם את ג'ימי באטלר, טרי מהופעתו יוצאת הדופן בבועה בריצה עד הגמר, ואת פרד ואנווליט, אנדרדוג ה"תהמר על עצמך", על עסקאות ארוכות טווח.

אבל מלבד קומץ השחקנים הזה, והתוספת של בול לפומה, שוק עסקאות הנעליים היה ברובו רגוע במשך שישה חודשים.

"זוהי הדעה שלי, בהתבסס על שיחות שערכתי עם אלו אשר בתעשייה, שרק ספורטאי העילית יהיו בעלי עסקאות נעליים משתלמות שימשיכו הלאה", אמר ברגר. "אני יכול לראות בונוסים משולמים לשחקני NBA שהשיגו אי אלו מטרות, כמו בחירה לנבחרת האול-סטאר, חמישיית NBA, וכד', אבל התשלומים הללו יגיעו רק אם הם ישיגו את המטרות הללו. … לחלוטין יהיו הרבה פחות עסקאות נעלים שימשיכו עבור שחקני ה-NBA".

המציאות החדשה הזו גרמו לדיונים קשים בין שחקנים לסוכנים כאשר הם מתכוננים למציאות החדשה של עסקאות חסויות שהולכת להגיע.

על פי מספר מנהלים בתעשייה, כיתת 2020 באופן כללי הרבה פחות משכנע מיבולים אחרים של דראפטים אחרונים. פליימייקרים כמו קיליאן הייז, טיירס הליבורטון וקירה לאויס ג'וניור קיבלו מעקב מקרוב במהלך הקדם עונה, אבל זהו דראפט 2021 שעליו מנהלי הנעליים מפנים את עיניהם לעברו.

רבים מאמינים שהפוטנציאל של הבחירות הגבוהות כמו קייד קונינגהאם וג'יילן סוגס בעלי פוטנציאל להפוך לסופרסטארים, בזמן שהפרשמן של אריזונה סטייט, ג'וש כריסטופר מציג את כל מה שמותג מחפש עבורו על ומחוץ למגרש, עם הסגנון הפרוע שלו וחוש הטעם שלו באופנה המותאם לליגה. ג'יילן גרין שצפוי להיות בחירת טופ-5 גם כן זכאי לחתום כרגע על עסקת נעליים, כאשר הוא ממשיך להרשים עם הג'י ליג יוניט ולאחרונה עבר לייצוג על ידי סוכנות חדשה.

כאשר כיתת 2020 מתחילים את קריירות ה-NBA שלהם השבוע, מספר בחירות לוטרי מתכננים לשחק באופן מרשים בשנתם הראשונה, בתקווה לקבל עסקת שש ספרות בקיץ הבא תחת הרושם שחווית משחק ה-NBA עבור האוהדים והאקלים הפיננסי של הליגה "יחזרו לנורמליות".

אפילו אז, הרבה חוזים כי החצי התחתון של אותם 450 שעתידים להיות בליגה יכנסו לעשור שבו עסקת נעליים עבור כל שחקן NBA כבר לא תהיה דבר מובן מאליו.

רבים צופים כי חברות יעדיפו להמשיך בשותפויות עם מוזיקאים אדירים וכוכבים גלובליים כמו דרייק, ג'יי באלווין וטרביס סקוט בקווי ההנעלה והביגוד שלהם.

"אנחנו מציעים להם עסקה מסוג בחירת לוטרי", אמר מקור באחד המותגים.

מעצבי אופנה כמו ויג'יל אבול וג'י לורנזו גם כן הראו כי הם מסוגלים להיות בעלי השפעה גדולה יותר מאשר מספר אול-סטארים ב-NBA, באמצעות סגנונות עיצוב רטרו ומודרני של נעלי כדורסל שהפכו להיות נחשקות הרבה יותר ממספר קווי הנעלה הנושא את שמות השחקנים.

ביום שלישי, אדידס הכריזה על שותפות ארוכת טווח עם לורנזו, מייסד ומעצב חברת Fear Of God, טרי מסדרה מוצלחת של שיתופי פעולה עם נייקי. במבנה החדש והיחודי, לורנזו "יניע את האסטרטגיה היצירתית והעסקית עבור הכדורסל הגלובלי של אדידס", לפי המותג.

השפעת המדיה החברתית, שוק אפלולי משלו, ממשיך גם כן לשחק תפקיד בתעשייה. אדידס החתימו לפני שנה את כוכב הגיימינג נינג'ה על עסקת נעליים ארוכת טווח, ובכך סימנו גבול חדש עבור החסויות.

כאשר אקלים המדיה ממשיך להתרחק מצופים אשר מבלים בצפייה של משחק כדורסל כולו בן שעתיים לעבר צריכת חלקים וחתיכות של משחקים בסרטוני היילייטס קצרים ברחבי המדיה החברתית, הערך של השחקנים האחרונים בסגל עשוי לעבור בדיקה יסודית אצל מותגי הנעליים.

בהמשך, המבנה של עסקאות הנעליים שאותו אנחנו מכירים עבור כולם, מלבד הכוכבים הגדולים ביותר במשחק והפרסונות הזוהרות ביותר, עשוי להשתנות.

"אני חושב כי המותגים כבר לא רואים את ההחזר בחוזי חסות גדולים", אמר פאוול, "והם ימנעו לבצע את המחויבויות הללו בעתיד".

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה על התרגום. נשמע לי ביזנס מנופח – 18 שחקנים שפותחים את הליגה עם נעליים משלהם, וזה לא כולל את שחקני העבר והליינים שלהם, אבל כנראה שאני לא מבין יותר מדי

  2. בארץ קשה להשיג נעליים גבוהות שלא אייר גורדן. עולם הולך ונעלם. אני כמעט 10 שנים מזמין רק מחול.
    היה לי את הנעל האמצעית מהשורה הכי עליונה ואת השמאלית מהשורה שמתחתיה. נעליים אש נהדרות.
    הזמנתי לא מזמן נעלי קובי 2001 נעליים חבלז גם בעיצוב ועוד אחד ad8 משהו כזה לא קשור אבל לדיוויס נראה לי.

    היום כל הנעליים כמעט נמוכות או חצי גבוהות כמו של פול גורג והכל כמעט צבעוני אני מתעב את זה.
    לא פלא שהשחקנים כל יום מחליפים נעל צבעונית מוזרה בשביל לפרסם את המותג ולקבל כסף.

    לגבי שחקני השוליים אף אחד לא באמת קונה נעליים של גף גרין או ביסמק ביומו או דריימונד הכסף הגדול לא מגיע או הגיע משם.

    אנשים רוצים נעלי לברון (הכי מכוערות שיש) קיירי סטף וכו..

  3. תודה סמיילי, חברות הנעלים מאשרות את מה שאנחנו רואים כל לילה- יש דרג ויש זרג אבל יש גם זבל או עסקת סחורה בשמו הקפיטלסטי. אין פלא שהשחקנים מחפשים מספרים ולהתבלט במגרש ומחוצה לו ברשתות, רק ככה מצליחים להשיג עיסקה טובה ולעלות מדרגת זבל לדרגת זרג ואולי יום אחד לדרגת דרג. לפעמים זה נראה שהגישה הזו באה על חשבון טובת התפתחות השחקן עצמו וטובת הקבוצה. בכללי אלה חדשות טובות, פחות צריכה ופחות נרקיסיזם אבל כנראה שלא יחזיק זמן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט