
חג שמח. מרי קריסמס. חנוכה. קוואנזה. נוביגוד ועוד…
סוף השנה האזרחית בלוח השנה הירחי מעיד בפניינו למחלוף.
בנ.ב.א, זה סימן שרבע עונה חלפה.
משחקיי החג קרבים. לאחרם…מגיחה פגרת האול-סטאר…ולאחרם? מתחילים לשחק כדורסל.
כן? זה קורה אז?
בוודאי שאוכל להעריף שבחים על הלייקרס…לברון המדהים שהזכיר לי למה הוא האחד…
אוכל להגיד כמה אני מתרשם מיאניס ומילווקי…שבעיניי אין ספק שמגיעים לגמר העונה.
אוכל להתפעל מן היכולת האישית שרק ממשיכה לשבור שיאים…
מן התסרוקות והקעקועים…מן התלכידים החברתיים…מן הפעילויות החברתיות ברשת…
אילו מהלכים מדהימים. איזה מתח. איזה כיף. כמה יופי.
אבל לא.
לא כי אני אדם מורבידי, קשה עורף ועקשן עד כדי עצבון.
אלא אם כי במציאות?
הכדורסל שלי? נחרב.
הדור הטכנולוגי ממשיך לרמוס כל דבר שנקרה בדרכו ללא מחשבה.
באמצעות נצחון הכעס, הנרגנות, חוסר האונים ובטלות הנפש.
כל אלו, דרך המשחק.
המתפרשים על המגרש דווקא, בהתעצמות רוחנית.
הם בין עצמם? משלהבים.
נותר רק להתמוגג.
מסתמן שלהיות שחקן נ.ב.א זה מעמד קיומי.
אדם? מופתי. משכמו ומעלה. אפשר רק ללמוד ממנו.
זרוק. ג'יימס הארדן. זרוק. וואי. קלעת!
וואי! 60 נקודות! וואי! איזה מדהים!! איך עשית את זה?! אין! אתה אחד הגדולים! אחד הגדולים ביותר!!
אפילו ווילט לא עשה את זה…נכון? וואוו! ג'יימס הארדן הוא שחקן הכדורסל הכי טוב בעולם!
אה, הפסדת? וואי! למי איכפת?! וואי אחי קלעת 60 נקודות!!!
שיואו!!!כאפות!!!
זה בסדר, אתה לא השחקן הכי אגואיסט ומכוער בתולדות הכדורסל.
לא, ממש לא. אתה תותח. שווה $290 מליון.
זרוק. טריי יאנג. זרוק. וואי!? קלעת!
זרוק. זרוק. וואי!! קלעת?! וואי!!
קלעת 45 נקודות?
אה, הפסדת? וואי!! למי איכפת?! וואי אחי קלעת 45 נקודות!!!
הם זורקים.
זורקים מתחיל עם האות ז'.
קיירי לא פצוע. גם לא דריימונד.
הנה היום, הם יושבים. ממרום. מביטים.
כפי אדונים למשרתים.
אלה?
פעם היו עבדים.
היום, אפילו לא רוצים להיות במשחקים.
דוראנט הוא קמע של 30 מליון דולר…עם החליפות ה"צנועות" שלו.
לא משלם על כרטיס אפילו.
אני קצת נעלב שהוא לא מתפשט במחצית ועושה קטע ראפ.
ילדים מפגרים.
זרוק. חביבי…תזרוק.
משחק הכדורסל שאני כל כך אוהב, מדרדר.
גאוות היחיד עולה על גאוות היחידה. "כימיה קבוצתית" הוא מונח שהפך פאסה כי "הומצא ע"י לבן".
אין חיבור לקהל, שכולו מוגדר כ"עושק ונצלן" ע"י השחקנים.
אין חיבור לסמלים, למועדונים, לערים…לתרבויות.
הכל על חרב השחקנים ויש רק תרבות, סמל ותודעה אחת…שהיא שלהם.
כדורסל ילדותי. אנוכי. יהיר. גס.
STREET BALL.
חסר ערכיות וספורטיביות.
אפשר להבין עד כמה הכדורסל חלש, כאשר מסתכלים על התרומה של הרוקיז.
הם נראים כמו שחקנים עם 8 שנות נסיון בנ.ב.א. מאופקים. חכמים יותר. בוגרים יותר.
קנדריק נאן הוא פוינט גארד לגיטימי בליגה. לא רק לגיטימי…אלא "בעל נסיון".
דוונטה גראהם הוא סתם שחקן…אבל כאשר אין יראת כבוד…
אין מאמנים…אין תרגילים…והשררה נכתבת ע"י הרגשות של ילד טראנסג'נדר מפקיסטן…
הרבה הולך לאיבוד.
זרוק חביבי…זרוק. הוא זורק. זורק מתחיל באות ז'.
דוונטה גרהאם יקבל $100 מליון…כי "זה מה יש".
לא יעזור תומר שרון מ"פלטפוס". כי אני לא באמת גזען.
השחקנים האלו משמידים את המשחק.
הם הורסים אותו בעבור "נקמה" על עבדות שהתקיימה לפני 154 שנה.
זו האמת.
לא בתור גזען, אלא בתור אוהד כדורסל.
אך ניחא ואומרים חג שמח!
אני אמשיך להתמוגג מן כל תנועה של כדור.
כל תנועה של שחקן על הפרקט.
כי ככה התרגלתי…
אבל אם אני עושה ככה פסח?
לא נשארתי להגדה.
מנחם לס
13 דצמ 2019 01:27:38כל מה שאני יודע הוא שכל היום חיכיתי שכבר יהיה 7 בערב (עוד חצי שעה) שהמשחק בין הסלטיקס והסיקסרס יתחיל. יותר מעניין אותי אפילו מהויכוחים בקונגרס אם להצביע בעד, או נגד, IMPEACHMENT של הנשיא טראמפ
דן רוזנבלום
13 דצמ 2019 14:32:45אחלה שבת מנחם!!!! מעניין אם כבר ראית משחקים בסטייט פארם ארנה….?
ברכות.
🙂
stam
13 דצמ 2019 04:17:14תומש צודק. לא יעזור, אתה אבא של הגזענים. והעובדה שאתה מראש מתגונן מפני הטענה, וחוזר ומכחיש, מעידה עוד יותר.
.
תשמע: אף גזען לא יודה שהוא כזה. הגזענות נלמדת ממה שאתה עושה ומה שאתה מבטא ומהסאב-טקסט הפחות מפורש.
אצלך? זו כבר פעם שניה, לפחות, שבה אתה מתקומם על העבדים האלה, שפתאום נעשו מפונקים. כי ככה זה, בסאב-טקסט של הגזען: היי כושונים! מי אתם שתתפנקו ככה ולא תבואו לשחק? שכחתם מי אתם? עוד שניה ואבעט בכם חזרה לשדה הכותנה, או לאפריקה!
.
ועוד. אתה ממשיך עם התיזה, שהשחקנים האלה, השחורים, הורסים את המשחק – כנקמה על העבדות. לא סתם: העבדות שהיתה ונגמרה! לפני המון שנים! העבדות שבכלל, מה העניין איתה, תדפדפו. איזו התנשאות לבנה מנותקת ואטומה, שלא לומר מתסיסה.
.
*אתה* ממשיך עם החלוקה הגזענית. לא אני עושה את זה. אתה. אתה הולך ומייחס את המשחק הקבוצתי הנהדר ללבנים – ואז בתור קונטרה, מדבר על סטריט בול מכוער, של השחורים. אתה מייחס תכונות מובהקות, חיובית ושלילית, לאנשים על פי הצבע שלהם. לבן טוב, שחור רע. זו גזענות לפי הספר.
.
שלא לדבר על המופרכות של הטענה עצמה. סכומי הכסף הם נקמה על העבדות? או רצון של השחקנים לקבל תמורה כמו כולם, וליהנות מהכישרון כמו כולם? הסכומים גבוהים מאוד אין ספק. אבל גם לבנים מספיק מוכשרים מקבלים אותם. ובמיוחד בעלי הבית הלבנים, שגורפים חצי מהרווחים – ולהם אפילו אין כישרון. אז מה, גם הם נוקמים על העבדות? אז למה לייחס את זה לשחקנים שחורים?
.
השינאה לשחורים מפעפעת במה שאתה כותב. אז כן: אתה גזען. מזל טוב.
חגי "התותח" ניסני
13 דצמ 2019 07:54:12האבסורד הוא, שאחרי המניפסט הנהדר שרשמת לי השבוע (שאגב במקום לכתוב כל כך הרבה מילים פשוט יכולת לנבל את הפה וזה היה עושה את אותו האפקט פחות או יותר) אתה מרשה לעצמך להטיף למישהו. אחרי הדברים הנוראיים שהטחת לא רק בי אלא בציבורים שלימים בלי קשר לשמאל ימין אלא לעני עשיר (ורמזת שאתה פשוט פרזיט מפונק שחי על ירושה..) יש בך את התעוזה וחוסר המודעות להוציא הגה על גזענות. זה כמו שקצב יטיף למישהו על כך שהוא פוגע בנשים. אתה כל פעם גורם לי להלם חזק יותר עם רמת החוסר מודעות שלך. (ואם אתה לא מעוניין שאגיב לך אז אני מציע שפשוט תפסיק להגיב ואז אני מבטיח שלא אגיב לתגובות שלך)
stam
13 דצמ 2019 09:55:26חגי התותח. שוב אתה מתחיל, רוצה להתקוטט, ועוד הולך, כדרך התועמלנים, להכי מוגזם. משה קצב!!!!!!!! פחחחח עלא ווישאק.
ומכיוון שלא הותרתי לי כל ברירה, אז ככה. אתה אדם נבוב ולא חכם במיוחד. לא היה נעים להגיד את זה בפעמים הראשונות, אבל די. אין לי זמן עבורך. החיים קצרים, אני בא לכאן כדי לנהל דו שיח – גם עם גזען מפואר כמו אדון רוזנבלום – ולא למצוא את עצמי נגרר לקטטה עם איש לא חכם, שיש לו איזו אגרסיה להוציא, כנראה. לא אני, חבוב. סע.
חגי "התותח" ניסני
13 דצמ 2019 11:00:56היות ואתה מתגעגע לסטוקטון ולקונטרה, אז נזכיר לך דרך הכלי שהיה אהוב עליו – להביא ציטוטים מהתגובות אותם אתה כתבת
.
"גר, איפה, בחור תחת בירושלים העניה, אם אני זוכר נכון… חיים עלובים עלובים" כאן אתה מחבר בין עוני לעליבות ומציג תמונה חד ממדית של עוני. דבר אשר יצאת נגד דן.
.
"אני גם אוחז בדעות של "ההם", "האליטה", התל אביבים האלה שיושבים טוב (זה נכון אגב. מן הסתם פי כמה, וכמה וכמה, ממה שאתה מקושש בנסיעות לעשות סקר באיזה דירת עמידר, אנא עארף מה עושם בעבודה צרת המוח שלך)… אויש. אני בדיוק צריך לנסוע לדירת עמידר בכרמיאל" כאן אתה לועג למקצוע שלי שלרוב נחשב כמקצוע חשוב גם אם לא מתגמל. אך מה שבאמת נורא הוא הרמיזה לכך שדירת עמידר וכן כרמיאל היא יעד עלוב ובזוי, בניגוד אליך החזק העשיר.
.
"עוצו עצה ותדחפו לתחת" – כאן אתה מצביע בגלוי על כך שיש לך בעיה עם קהילת הלהט"ב. בעוד אתה מתיימר להיות ליברל.
.
אתה מצחיקול. כי בעוד אדם נורמטיבי מודע לכך שיש בו מורכבות ושיש בו טוב ורע, אדם נורמטיבי מבין כי על מנת לגבש את הזהות שלו, לא חייבים תמיד להיות בעמדת מיעוט על מנת להרגיש ייחודיות, זה נראה שאתה בהכחשה מוחלטת לצדדים הללו, לצדדים הקשים שלך (אולי אפילו אפלים, לא בעוצמה שלהם כי כאמור אתה לא כל כך חזק אלא בזה שהם לא מודעים אצלך) וזה פשוט פוגע בך עוד ועוד, כי איך שלא תהפוך את זה אתה סותר את עצמך ומה שאתה אומר על דן קיים באותה המידה אליך אחרי הדברים שציטטי לעיל ויש עוד רבים.
.
אתה יודע זה קצת משונה. אתה מבליט כמה אתה חזק ובעל עוצמה וחכם ומה לא, אבל אם זה כך אז פשוט בוא ותראה את זה, אבל מה שמן הסתם קורה כאן זה שאדם לא פחות חכם ממך כותב דברים שהם בניגוד לדעתך וזה פשוט מפרק אותך. הכל בסדר. אתה תהיה קיים גם אם אתה צודק וגם אם אתה טועה. לא זה מה שיגדיר אותך או ייתן לך אושר.
.
מה שאני מציע שתעשה ובזה נגמור את הסיפור הזה הוא שתכתוב פוסט או תגובת התנצלות, לכל מי שפגעת כאן באתר (ויש המון – רק שאתה מסרב להכיר בזה כנראה שקשה לך להכיל את זה), ואז השיח יוכל להיות הרבה יותר נקי, בלי עקיצות אישיות שכל הזמן קורות לך עם כל מגיב שני/ חבר צוות, כאן שנמצא באתר וזוכר את מה שעשית.
.
טוב אמנון (או משה)?
stam
13 דצמ 2019 12:04:13אתה מטומטם. בחיי שאתה מטומטם. הבנת הנקרא שלך שואפת לאפס.
ו/או – אתה מעוות דברים כדי לנסות להשחיר פנים של מישהו. אני כותב "לנסות", כי זה ברמה כל כך ילדותית, של איזה ערס בריון מהימין, שמנסה בכוח. אבל זה מטומטם.
ואתה יודע למה אתה לא ראוי אפילו להתייחסות? כי אתה בזוי. אתה שוב ושוב, הרבה פעמים, ממציא עלי דברים. שאין להם שום זכר בכתב. כדי לנסות ליצור רושם רע.אתה עושה את זה בכל היטפלות, שאתה ורק אתה יוזם.
הנה, רק מעכשיו: אני יורש עשיר? מאיפה הקשקושים האלה? תדחפו בתחת – זה קשור ללהט"ב? כשאומרים למישהו, תיכנס לי לתחת – זה קשור ללהט"ב? מה זה, ילד בגיל 4 לא חושב ככה. אתה ממציא התקרבנות, בו-הו-הו, הוא פגע בי – וממציא דברים יש מאין. פשיסט מסית קלאסי. זה מה שמלמדים אתכם שם, בקורס לביביזם נמוך מצח? והנורא, שאין לך בעיה לחשוף את ה-IQ הדו ספרתי שלך כאן, לפני אחרים. אבל תשמע – אתה בחרת להתחיל.
וכן – התגובה שאתה מצטט ממנה, באה קצת להחטיף לך. כן, קצת להכניס לך, על המקום הירוד שלך בשרשרת המזון. לא "גזענות", שוב הטמטום המסית שלך. אלא קצת להחטיף לך. למה? כי אתה נטפל אלי. אמרתי לך מזמן: לך ממני. סע. מתעלק עלי כדי לשחרר אגרסיות. סטוקר. לא רוצה ללכת? תקלבל קצת חזרה. נגלה שוב ושוב את התחתונים שלך. נוט א פריטי סייט.
אמל"ק: אתה סטוקר, מסית, שקרן, ואידיוט בלא גבול. ארבע מארבע. אז למה לי בכלל?
.
ובכל זאת, בדבר אחד אני מסכים איתך, ובוא נצא איתו מפה: גם אני בעד שיח נקי יותר כאן. אני לא נטפל לאיש, לאיש!, אלא אם כן הוא מרים עלי יד. כמוך. אז הפתרון הוא אחד – זוז ממני. אל תגיב למה שאני כותב, ובטח תפסיק להמציא, להעליל, להתקרבן, להיות סטוקר, לשחרר אגרסיות, לשקר כל הזמן, ולפזר טמטומת בלי הרף.
לך. רוח. רוח בלא תרג'ע.
חגי "התותח" ניסני
13 דצמ 2019 12:32:07סומסום הרגע (כמו בסיפור. מקווה שזה יעבוד).
.
אמנון תשמע הראש של דורנט הוא כספת מוצפנת לידך, בקושי מפתח 0 צריך בשביל להיכנס לך לראש. ואז כולם רואים לך. אז בשבילך אני אומר ככל שתנשום עמוק יותר, כך החרדה שמהולה בזעם תוכל להשפיע עליך פחות, ואז התגובות שלך יוכלו לצאת קצת יותר מתוחכמות וקצת פחות אגרסיביות (ואז גם כולם פחות יראו את השפרצות הזעם שלך. וכבר אמרתי לך קודם במקום להטריח את כולם בתגובות ארוכות ומיגעות פשוט תכתוב ניבולי פה – זה הרי אותו הדבר בסוף מבחינת הרמה ומבחינת האפקט)
.
כנראה שהתדמית הליברלית יורדת ממך ובסוף אולי אפילו נגלה שאתה ממש דוס של משהו. אתה הומופוב במסווה, שכאשר טיפה יורדת ממנו המסכה, אז כולם רואים עד כמה הוא לא באמת ליברל, וכנראה שגם בסתר שונא שחורים ערבים ומזרחיים רק שהוא מפחד להודות בזה אפילו בעיניי עצמו ואולי טוב שכך. אני מניח שזה עוד יגיע וגילויי השנאה הללו יגיעו כלפי כל מי שהוא לא אתה.
.
כנראה שמנגנוני ההגנה שלך הם כל כך מסיביים כי אתה אפילו לא מסוגל לקרוא את מה שכתבת על אוכ' ענייה שביזית והשפלת ברגל גסה ומצח נחושה, נחושה! (ככה אתה עושה את זה לא?)
.
חייב לציין שבדומה לדן כישרון לכתיבה יש לך. דרמטי כזה. האמת שגם אני מתיימר ללהיות בעלים של חוש כזה רק שכאן זו לא הבמה – אז אולי תיקח את כישרון הדרמה קווין שלך למקום אליו הוא שייך.
.
אם אתה לא רוצה שיגיבו לך – אז אל תגיב כאן. אלו הם חוקי המשחק, אף אחד לא מכריח אותך לכתוב. אם אתה כותב תיקח אחריות – במיוחד תשפר את רמת התגובות שלך, כי לרוב הטיעונים שלך לא מחזיקים מים – במיוחד כשאתה כותב סטט' ("גילו את השלוש" – זה מגוחך בנאדם)
אזרח
13 דצמ 2019 14:29:30מאז שסומסום נהיה סתם והפסיק להגיב בעשרות שמות בדויים הוא יחסית נרגע
..
מדי פעם עדיין חוזר לו הסומסום עם תגובות כמו לחגי ניסני
..
אבל בכנות זה נראה שהוא באמת מנסה להיות "סתם" מגיב. וכשהוא רגוע הוא כותב יפה מאוד (לא מבין את התלונות על סטט' שקריות. הביטוי "גילו את השלוש" מוקצן וזה מובן לכולם. זו סתם היטפלות
חגי "התותח" ניסני
13 דצמ 2019 15:00:47אתה יודע אין לו ממש ברירה הוא לא יכול להכנס תחת אלף שמות בדויים. לי אין בעיה עם התגובות שלו כלפיי – זה בעיקר מצחיק אותי עם הזעם הילדותי שלו, אבל יש משהו מאוד צבוע בזה שהוא מרשה לעצמו להעיר למישהו בעולם, אחרי כל הדברים המגעילים שהוא עשה. בלי קשר כאשר מנסים לפתח איתו דיון או להעיר לו שהוא נסחף על משהו הוא לוקח את זה אישית ומתחיל עוד להוציא את הסומסום ולנסות ולהפוך את זה למשהו אישי (קרה לי איתו לא פעם גם כשניסיתי להיות ענייני). אני מודה שלפעמים אני נודניק ומטרילן לא קטן (שמעון וברוך עמכם הסליחה) אבל הוא היחיד שמגיע כאן לווליום של אלימות עם לא מעט מגיבים כולל איתי.
.
אף אחד לא מכריח אותו להגיב כאן, ואם הוא מגיב שייקח אחריות על מה שהוא כותב. מן הראוי לדעתי שייקח אחריות על הגועל שהוא עשה בעבר ויתנצל – זה ממש פשוט ויראה שבאמת הוא מתחרט על הדברים המגעילים שהוא היה עושה.
דן רוזנבלום
13 דצמ 2019 14:33:45אתה המגיב הכי קיצוני כאן. אכן אלים, מתלהם וגס רוח.
שתדע רק נחת, שמחה, בריאות והגשמה עצמית.
שבת שלום.
גיא רוזן
13 דצמ 2019 05:13:55אם זה נראה כמו ברווז, שוחה כמו ברווז, ומגעגע כמו ברווז . . .
דן רוזנבלום
13 דצמ 2019 14:34:05אז זה היפופוטם?!
במה זכיתי?!?!?!
Zvika Bar-Lev
13 דצמ 2019 06:57:27מי הכותב?
דן רוזנבלום
13 דצמ 2019 14:30:29מי? אני? 🙂
מה נשמע? שבת שלום.
🙂
asaf
13 דצמ 2019 08:25:52אם הייתי מצוות האתר נראה לי שזה מסוג הפוסטים שהייתי שוקל שוב אם לפרסם….
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
13 דצמ 2019 09:01:56בנוגע למגמה של המשחק אני נוטה להסכים.
.
נראה לי נכון יותר ליחס אותה למגמה כללית של אינדיבידואליזם קפיטליסטי קיצוני ושאר ירקות שמאפיינים את העת הזו.
.
הייחוס שלה לענייני גזע או חברה אמריקאית נראה לי שגוי מיסודו וקל להפרכה – ביל ראסל וקארים, למשל, הם שחקנים שחורים שהצטיינו בהגנה, שימשו כמרכז ההגנה הקבוצתית, עבדו בצוות והיוו חלק מרכזי בשושלות גדולות וארוכות שנים, ועם זאת לא הסירו מסדר היום סוגיות של דת, גזע, ויחסי לבנים – שחורים באמריקה. איך תסביר את זה?
asaf
13 דצמ 2019 09:37:08מאנו אם המאמר היה מתייחס למגמת האינדבדואליזם וההקשר החברתי שלה זה היה סיפור אחר, ברגע שהוא מתייחס לזה בקטנה ובעיקר בהקשר של צבע עורם של השחקנים הוא הופך לגזענות נטו.
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
13 דצמ 2019 10:38:41מסכים. לא אמרתי שזו לא גזענות, אמרתי שגזענות לא יכולה להסביר את התופעה המתוארת. זו לא רק גזענות זו גם טעות.
צ'יקו
13 דצמ 2019 10:36:11מסכים עם מאנו על הקפיטליזם הגובר בתרבות המערבית.
.
אני לקחתי את העניין הגזעי כמאטפורה, הלבן זה האדם שמשחק בניהול משחק, השלמות של התנועה, הכדורסל הפשוט והטוב. דוגמת לארי בירד.
לעומתו השחור בא לסמל את היכולות האישיות, את השואוטיים, את השכונה, כדוגמת מג'יק.
יכול להיות שחור לבן ולבן שחור, זה גם ההשפעה של המאמן.
הספרס בעיניי הייתה הדוגמה הטובה בשנים האחרונות לכדורסל "לבן", קלאסי, פשוט, קבוצתי, בתופסת מסירה נוספת לקליעה פנויה.
ההיט של לברון ווייד היו השחורים, אלה שרצים וקופצים, המבוסס על היכולות האישיות בתוך הקבוצה.
.
תודה דן. פוסט נוקב וביקורתי בהתאם
עידו גילרי
13 דצמ 2019 10:40:40ההיט של לברון ווייד ובוש שיחקה כדורסל מאד קבוצתי.
צ'יקו
13 דצמ 2019 11:10:57נכון אבל גם מאוד שואו טיים ומבוסס יכולות אישיות.
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
13 דצמ 2019 10:41:31העניין הוא שאם לבן יכול להיות שחור ושחור יכול להיות לבן, אז זה לא הצבע שמסביר את השינוי אלא משהו אחר, לכן זו טעות להסביר זאת בהבדלים, ככל שיש כאלה, בין שחור ולבן.
עידו גילרי
13 דצמ 2019 10:39:46וואי כמה שאתה כועס. טור הזוי אפילו ביחס אליך.
חגי "התותח" ניסני
13 דצמ 2019 11:10:58דן. תגיד. מה הקטע? כאילו מה? אתה רוצה תגובות שיגידו שאתה גזען? או פרובוקטור? כי להתבטא אתה יודע, אין ספק בזה (וגם החבר STAM אגב) אבל התוכן? עזוב זה שהוא גזעני בכל מילה שלו בערך, הוא פשוט עושה חיבורים לא מובנים, זה אפילו לא סוציולוגיה בגרוש, זה סתם להגיד שהשחורים האלה צריכים לחזור להיות עבדים ותו לא (מישהו אמר "פרנק פארך"). לא מסכים לשום מילה שנאמרה כאן. ולא מצאתי גם היגיון כלשהו אפילו לשיטתך.
דן רוזנבלום
13 דצמ 2019 14:29:49אני חושב שכולכם מגזימים מעט. אכן התוכן פרובוקטיבי…אך במפורש לא נכתב שום דבר גזעני כאן.
בימיינו תרבות ה PC מגביל מאוד את חופש הביטוי ואני לא מנסה לפייט על הכינורות הללו.
מה שאני כותב הוא נכון והוא אמת.
העובדה היא שהרוב לעולם לא יעיז לאמר את הדברים האלה מן פאת פחד או שמא התחנפות.
אני יליד ניו-יורק וגדלתי עם אנשים בכל הצבעים והמוצאים…אין לי עצם גזעני אחד בגוף.
אין כל פסול בלהתדיין על גזע. אני אדם בוגר ומסוגל גם לנהל דיונים על נושאים חריפים הרבה יותר.
חבל שחלק מכם אינם מסוגלים להבדיל בין שנאה לבין שיח.
מותר לי לכתוב על גזע. זה חלק מהמציאות. זה מה שקורה במציאות.
במציאות, השחקנים הם אלה שהכניסו וממשיכים ללבות את נושא הגזע בחייהם וזה הגיע למגרש ומשפיע על כולם.
ללכת על קליפות הביצה כדי להנעים להם הוא לא הסגנון חיים שלי.
זה קיים. טוב לדבר על זה.
טוב לדבר על הכל למען האמת, אפילו דברים חשוכים ומסוכנים כי רק דרך תקשורת אנחנו יכולים להתפתח ולהתייעל כבני אדם.
–
במציאות, יש עומק תרבותי, גזעי, דתי ומיני לכמעט כל דבר.
ממליץ למי שרואה בי גזען, להתבגר קצת.
חגי "התותח" ניסני
13 דצמ 2019 14:53:28תראה, זה בערך כמו להגיד שמזרחים, ערבים או אתיופים הם טיפשים יותר – הנה תראה את מצב ההשכלה שלהם, את ההכנסה שלהם את אורח החיים שלהם. ואז לומר זאת המציאות ומי שלא מסכים וקורא לזה גזענות בעצם עוצם את העיניים שלו. זה פשוט להתעלם ממכלול סיבות שהביאו למצב הזה (בזמנו הערבים היו מוקד ההשכלה העולמי נגיד). לי אישית אין בעיה כשמציפים סוגיות אקטואליות בוערות ולא מטאטאים מתחת לשטיח, במיוחד בכל הקשור לשאלות של שמאל ימין, יחסי מדינה מול ערביי ישראל וכו'. אבל אתה כאילו קושר בין כל כך הרבה תופעות שממש ממש לא קשורות לכדי פוסט שבעיניי לפחות כתוב בצורה גזענית (כלומר בצורה שא' מייחסת לאפרו-אמרקאיים הרבה מאוד מגרעות שלא קיימות אצלהם וב' קושרת בין כל מיני תופעות חברתיות לא קשורות לתרבות האפרו-אמריקאית העכשווית שמסמנת עיגול סביב החץ)
דן רוזנבלום
16 דצמ 2019 17:36:30אוקיי…ניסוי בתפיסה.
המשפט : "מזרחים רבים הינם חסרי השכלה ובעליי עבר פלילי".
האחד, ניתן לקרוא אותו כהצהרה גזענית.
השני, ניתן לקרוא אותו כעובדה.
–
הדיעה של כותב המשפט? לא רלוונטית.
–
הקורא, בתוך תודעתו יחליט באיזה אופן לפרש את זה.
כן, אנו כבני אדם לא אובייקטיבים באופן מוחלט וכל אדם נתון לתצורה כלשהיא של ביות.
אותו הביות…מגדיר את דרכו של אדם להתבטאות.
–
אני רואה עצמי אדם חופשי מן כל סוג של ביות, שיוך או עכבה סביבתית.
לכן, ללא ניסוחים קשים, אלימים או בוטים…אני חושב שמותר לי לדבר על גזע מבלי להקרא גזען.
אך לא כולם נעים על אותם הפסים התודעתיים כמו שלי.
–
ארה"ב כן משייכת לאפרו-אמריקנים הרבה תכונות שליליות.
בדיוק כמו שהאפרו-אמריקנים מייחסים הרבה תכונות שליליות ללבנים.
זה אמיתי.
לאלום פה ועיניים ולהתיישר בתוך הקו של המודעה העכשווית…לא משרתת אף אחד מלבד נחלת הבורות.
אני מבין שזה אתר ספורט ושהתוכן שלי הוא פוליטי-חברתי…אך לבינתיים אני חבר צוות ויש לי כל אישור לכך.
–
אני אוהב את המשחק הזה, והמשחק הוא הדבר היחידי שחשוב לי…
לא הגזע של השחקנים…לא הסגנון שלהם ולא האישיות שלהם.
וכן…להיות ממש "לא מקובל" היום…דורש סה"כ להתבטאות באופן שהוא חריג מהזרם.
אז כן, המשחק עצמו מדרדר וזו עובדה קיימת.
–
אוי, ממש מתנצל…שאני דובר אמת.
:\
האווי לאסוף
13 דצמ 2019 11:15:25דווקא כן גזען, כל שאר המלל כלל לא חשוב. בסך הכל מעטפת.
גזען
דן רוזנבלום
13 דצמ 2019 14:35:50אתה רשאי לדעתך כפי שאני רשאי לחופש הדיבור.
אפשר לכבד את האחר גם אם אתה חולק עליו.
Ljos
13 דצמ 2019 14:13:50לעשות שפירו – להגיד רצף של דברים וחיבורים כל כך הזויים ולא קשורים, שצריך להעביר כמה קורסים אוניברסיטאיים רק כדי להתחיל ללכת לכיוון הגיוני.
(מותר לנסות לזמן את המגיב קווין ג'ונסון?)
Smiley
13 דצמ 2019 14:25:15הייתי ממליץ לעבור ולצפות ביורוליג ולהפסיק לקום בשעות הלילה עבור ה-NBA
אזרח
13 דצמ 2019 14:30:11אחלה טור
הקוריוז
13 דצמ 2019 16:44:53אתה כועס יותר מידי הnba תמיד קידש יחידים מגיק בירד מייקל.
אלה שאתה מזלזל בהם הם טובים ולכן קולעים 60 ו50 נק. השנים שאתה מתגעגג אליהם 90 אחוז מהליגה היו נגרים כמו דריימונד. גאוות יחידה זה מושג נחמד וחשוב אבל יש כאלו עם כשרון מספיק לנצח את הגאווה הזאת.
רק לראות את מייקל באותה סידרה מול פיניקס בגמר אני בוכה מצחוק שום דאבל טים שום כלום פאקן דן מארלי לבן שלא יכול לשמור קונוס על מייקל שמתעלל בו באחד על אחד בדיוק כמו הארדן מול קולין סקסטון אותו פח. רק לראות את ההגנות המקובעות והחרטא בשנות ה80 וה 90 😂😂😂
קשיחות קראו לזה.. מרוב שהם היו נגרים ועצלנים וטחנו בורגרים במחצית לא יכלו להזיז רגליים בהגנה אז נתנו מכות עם הידיים ובושידו יעני קשיחות.
השחקנים של היום היו עושים צחוקים מדחני שנות ה80 וה90 אותם שחקנים היו שופכים לאגר במחצית בקצב המשחק של היום.
גם הםצהיו נרקסיסטים שאכפת להם רק מעצמם והיו מכורים להימורים ולזונות פשוט אז לא היה תקשורת. אפשר לחשוב למייקל או בירד היה אכפת מאוהדים מפגרים כמונו 😂😂
א. מנור
13 דצמ 2019 17:55:06אהבתי. אמנם קצת מוגזם ולא בטוח שיש קשר באמת לתחושת הנרדפות שקשורה בעבדות אבל אין ספק שהליגה תחת סילבר נתנה לשחקנים ולסטטיסטקות יותר מדי כוח וזה מעוות את הכדורסל. גם ללכת לחדר הלבשה ולראות שחקנים שמרוויחים פי 30 משחקנים אחרים יש בזה טעם לפגם.
ובטח שלראות 500 עובדים אחרים (סדרנים,שומרים,מלצרים וכו') שביחד לא מרוויחים כמו ההוא שקולע טוב את הכדור הכתום זה לא הגיוני.
דור אינסטנט טיפש ובור שחי בשביל סיפוקים וזכויות תשומי באינטרנט ( ואנחנו גם חלק מזה ) . לא קורא פה לפרולטריון לעשות מעשה אלא רק לליגה לתת כוח לידי המוסרים,החוסמים והחותכים, ולא רק הזורקים.
אור
13 דצמ 2019 21:06:00למה זה לא הגיוני? גם פי 30 אנשים קמים באמצע הלילה לראות את הארדן במקום את מאהימני או את הסדרן (יותר מפי 30 אבל יש תקרת שכר). לדעתי זה מאוד הגיוני
תומר
15 דצמ 2019 09:36:45ווי, איזה טור תת רמה אלוהים ישמור
דן רוזנבלום
16 דצמ 2019 17:36:50תודה בחור. אשתדל שהבא יהיה איכותי יותר.