מעורב ליום חמישי: לברון: "מטרתי לעבור את מייקל ג'ורדן" / מנחם לס

 

lm

 

1.לברון: "מטרתי לעבור את מייקל ולהיות ידוע כ'טוב ביותר'"

היום הכותרת הזאת התנוססה בכל עתוני העולם המקבלים חומרים מ-AP, שזה…כמעט כל העולם, כולל עמוד השער של NBA משם הועתקה הכותרת:.

LeBron: 'Personal goal' to surpass Jordan as NBA's best

POSTED: Sep 27, 2016 11:53 AM ET

TOM WITHERS

Associated Press

********************************

באינדיפנדנס, אוהיו, באולם האימונים של הקאבס, החמור הזה ששמו לברון סוף-סוף אמר את המילים שגירדו לו כל הקריירה: "מטרתי להיות שחקן הכדורסל הגדול מכולם".

הוא אמר שמייקל היה תמיד המודל שלו בביזנס ובכדורסל, והוא מרגיש שעתה הוא יכול להציב לעצמו מטרה חדשה: לעבור את אלוהים במוניטין, בהכרה, ובידיעה כשחקן הכדורסל הטוב ביותר שאי-פעם שיחק הופס.

עוד לפני שאני ממשיך עם מה שלברון אמר ברצוני לומר לו שגם אם ישחק עוד 20 שנה הוא לא יעבור את מייקל. גם אם ייקח עשר אליפויות אני לא אכיר בו כשחקן טוב ממייקל. ראיתי את שניהם מספיק פעמים ממרחק של לא יותר מעשרה מטרים לדעת שללברון פשוט אין את מה שהיה למייקל, אף פעם לא היה לו, ואף פעם לא יהיה לו. קודם שינסה לעבור שחקנים כמג'יק או קובי לפני שיתחיל ללחוש אפילו את שמו של מייקל.

חשבתי שרק לפני כמה שבועות הוא אמר ש"אני לא מנסה לעבור את מייקל. לא היה אף פעם מייקל שני, ולא יהיה מייקל שני. מספיק לי להיות הלברון הכי טוב שאני יכול". האשך שלנו הוא היחיד היכול להסביר את השינוי שחל בדעתו של לברון, מתי הוא חל, ומה גרם לו פתאום לחשוב שהוא יוכל לעבור את מייקל ולתפוס לא סתם מקום בהר רשמור, אלא לעמוד שם מעל כולם כשמייקל, מג'יק, לארי בירד, טים דנקן, וקרים עבדול ג'בר כולם עבדים לרגליו.

תמיד הוא היה גאה להיחשב בכלל בחברה של השמות הללו, ועתה הוא רוצה לעבור אותם. באנגלית זה נשמע אפילו יותר מגוחך עבורי:

Long flattered to be mentioned in the same company with Jordan and other NBA greats, James has been hesitant to publicly acknowledge that he wants to be remembered as the greatest in league history.

It's time now.

"It's a personal goal," James told The Associated Press on Monday. "I just never brought it up. It's my own personal goal to be able to be greater than great. I think that should be everybody's personal goal."

הוא אמר שכל ימי חייו הוא העריץ את מייקל ורצה להיות כמוהו. עכשיו הוא רוצה להיות גדול ממנו.

המראיין שאל כמה זמן הוא מתכונן לשחק וכמה זמן ייקח לו להיות הגדול מכולם

. "עשר שנים?"

"כן, עשר שנים. אני מרגיש טוב כפי שלא הרגשתי מזמן. זה גם יאפשר לי לשחק עם בני, או נגדו…!"

 

 

2. לווריורס היה 'יום ראשון נעים וחלק' עם דוראנט

 

(חיוך שיימחק מפניהם לפני ש'סמיילי' יצליח לומר "בלייק גריפין")

עשרות עיתונאים היו שם ב-MEDIA DAY לראות את האימון הראשון של קווין דוראנט בקבוצתו החדשה.

קווין דוראנט אמר שהוא התעורר ב-7 בבוקר כי הזהירו אותו מפני התנועה על הגשר ('גשר הזהב'?) המוביל לאוקלנד, לאולם האימונים החדש של הווריורס, "ורציתי להגיע רגוע ונינוח".

-איך הרגשת?

-אני אוהב כל רגע בינתיים.

מצפים מהווריורס להיות יותר טובים אתך. זה אומר לשבור 73 נצחונות?

-אנחנו אפילו לא מזכירים את המספר!

שיחקתם מעט 5 על 5. הרגשת בסדר? כמו בבית?

-כדורסל הוא כדורסל, לא משנה היכן אתה משחק זה באופן בסיסי אותו דבר!

לווריורס היה דינר קבוצתי ביום שני בערב, סתם להכרת חברי קבוצה חדשים. סטיב קר והמנכ"ל קיוו שכולם יתערבבו ללא כל בעיות.

Durant fit in "great" on the first day, Kerr said.

למה הוא ציפה? שדוראנט יריב עם דריימונד גרין על הסלט?

"It went well, better than I thought," said Kerr, the reigning NBA Coach of the Year. "We had a team dinner last night and I looked around and we had, I want to say, 12 or 13 new faces including the camp invites. It's a reminder that this is a much different team, much different season. Practice was really smooth, especially considering all the new faces."

אחד העיתונאים שהוזמן לדינר לא התאפק ושאל את סטפן קרי אם הוא מתכונן להישאר בווריורס בסיום העונה כשהוא יהיה שחקן חופשי. תשובתו?

"My answer's not going to be any different all year, so keep asking me, I won't have a different one," he said. "I'm not going to let it distract me at all. I want to be back here. I like playing here, and that's it. The rest of it is about what we're going to do this year."

3. אדוניס האסלם המוהיקני האחרון

מיאמי היט יודעים היכן להתאמן: ב-PARADISE ISLAND. לא ידעתם? אי גן העדן בבהמאס.

אדוניס האסלם נתן מבט בשחקנים שנכנסו לאולם ההרצאות בו פט ריילי החל לדבר אל השחקנים, והרגשה מוזרה מילאה אותו. הוא לא הבין למה הוא מרגיש מוזר, ופתאום נפל האסימון:

הוא האחרון שנישאר!

כשמיאמי היתה מגיעה לאיים האלה לטריינינג קמפ לפני שלוש שנים היה רוסטר מלא באול-סטארים, ואנשי היכל תהילה עתידיים. לברון ג'יימס, דוויין ווייד, וכריס היו השלישייה הטובה ביותר בליגה. ההיט היו פעמיים אלופים, עם תכניות ריאליות ביותר להגיע לגמר רביעי ברציפות.

 עתה הוא מסתכל סביבו, והוא היחידי שנישאר מהקבוצה שזכתה באליפות  ה-י-ח-י-ד-י. ומתי זה היה? רק לפני שנתיים וחצי!!! בסגל היו 15 והיום נשאר אחד.
הנה הם ביום הראשון של הטריינינג קמפ – שלשום:

*

*

אדוניס יודע דבר נוסף: זה מוזר בטיסה וזה מוזר בארוחה קבוצתית, וזה מוזר בישיבת קבוצה. אבל הוא אמר:

וזה מה שפט ריילי אמר להם, וזאת הצורה שאריק ספואלטרה יאמן אותם: מתחילים הכל מחדש. שוכחים את העבר, ואין צורך להזכיר אותו. לא רק הכוכבים עזבו: בעונה שעברה היו 10 שחקנים שעלו בחמישייה פה ושם. רק שניים מהם נמצאים במחנה האימונים. אין קבוצה "חדשה" בליגה כמו מיאמי היט. ספואלטרה אמר אתמול:

"It is strange," Heat coach Erik Spoelstra said. "But once you got on the wood and started working with this group, they got the attention that they deserve from the coaching staff. It's about these 19 guys right now, investing in all of them and preparing for 29 days from now."

האסלם אמר לצעירים: "העזיבה של דוויין ווייד CRUSHED ME. ואז הידיעה שכריס בוש לא יוכל לשחק איתנו פגעה בי מאד כי אני חושש גם לבריאותו. אבל כשאני על הפארקט כל המחשבות האלה נעלמות. על הפארקט זה ביזנס, ורק ביזנס. רוב המומחים לא נותנים לנו כל צ'אנס. כל מה שנשאר לנו לעשות זה להראות לכולם כמה שהם טעו לגבינו!"

ספואלסטרה סיים את הפגישה הקבוצתית עם המילים האלה: "הציפיות שלנו ממיאמי היט אף פעם לא משתנות. זה המיוחד שבנו וזה הייחוד שלנו. אנחנו עקשנים ואנחנו לא מוותרים. אנחנו גם לא פוחדים מאף אחד. יש לנו כבוד לקבוצות אחרות, ואנחנו יודעים ומבינים את חוזקן, אבל לא נעלה ברגשי נחיתות נגד אף אחד. מיאמי היט היא קבוצה עם היסטוריה עשירה, וכולנו נעשה הכל העונה לא לבייש את אלה ששיחקו כאן לפנינו והשיגו מה שהשיגו!"

(ג'אש מקרוברטס נמצא עדיין בשלבי הבראה מהניתוח בברך וכף הרגל, אבל הוא כבר משתתף באימונים בצורה קלה, וג'אש ריצ'רדסון נפגע בתחילת החודש בברכו אבל גם הוא חוזר לאט לאט)

Miami Heat 2017 Team Roster – ESPN

Miami Heat Roster

 

4. משחק חטיבת ביניים ש-ח-ו-ב-ה  על כל אוהד כדורסל לראות

(משחק חטיבת ביניים – כיתות ז'-ח – בין קונגרס ודון אסטרג' סקול)

 

*

*

5. סקוטי בארנס, 5'6, כיתה ח' (מס' 30) מוביל את בי"ס רוזבלט לאליפות

*

*

6. יום ראשון, טריינינג קמפ, קליפרס

*

*

7. יום ראשון, טריינינ קמפ, לייקרס

(אפילו 'טריינינג קמפ' הם לא יודעים לאיית)

*

*

8. טריינינג קמפ – ריאיון עם דריק רוז

*

9. טריינינג קמפ – עם אמביד

*

*

10. תמונות והערות על טריינינג קמפ של ווריורס

 

(תראו איזה אולם אימונים עם 5 מגרשי רוחב חוקיים בנו לבני הזונות)

 

 

 (נראה כמה "יחד" הם יהיו עוד חודשיים)
*

( טוב. כנראה שהוא באמת שחקן הווריורס!)

 

 

(כוכבי קולנוע עלאק)

 

 

  • (הפרימדונה חושבת שהיא באיזו פאקן תצוגת אופנה  לVOGUE MAGAZINE)
 

(קשה להאמין איזה אולם אימונים בנו להם)

 

(כנראה שזה רציני)

 

 

(עכשיו הכל נראה בסדר אבל נראה מה יקרה כשדוראנט ייקח לסטפן קרי את המלוכה)

 

 
(נראה כמה זמן ייקח עד שהפאקן סמייל ייעלם מהפרצוף ויהפוך לפנים מיוסרות)

(קשה להאמין איזה אולם אימונים. אבל, בינינו, הם יזדקקו לכל ס"מ מרובע ממנו)

11. מה אמר סטפן קרי

סטפן קרי בטריינינג קמפ: ההפסד לקאבס החל לכאוב הרבה יותר אחרי כמה שבועות מאשר כשההפסד רק קרה. אני אעשה הכל כדי להיות שחקן יותר טוב משהייתי, ובעזרת שאר שחקני הקבוצה אנחנו נעשה הכל לנצח את האליפות השנה.

זאת היתה הסיבה העיקרית שויתרתי על האולימפיאדה. רציתי להיכנס לכושר שעוד לא הייתי בו ב-NBA, ועבדתי על כך כל הקיץ. אני מרגיש בכושר טוב שמזמן לא הייתי בו. ודבר נוסף: עבדתי על קרוס-אובר מאחורי הגב חדש. אתם לא תראו אותו עד שיגיע הרגע הנכון במשחק הנכון!

הוא החליט לענות גם בקשר לסיפורים שהוא שיחק בגמר פצוע:

“That was the situation,” Curry said Tuesday about playing with knee and ankle injuries last postseason. “There are certain situations that everybody has to deal with and whoever is at the end … there is no need for any other story-lines. I hated that I was asked about it that much, because at the end of the day, I was on the floor playing. If we would’ve won, the situation would’ve been different. Obviously, the question would’ve been a little different: ‘How did you overcome such a catastrophic injury and win a championship. So I played the best I could. End of story’”

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
138 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
איצקו
איצקו
29/09/2016 5:03:30

מייקל הוא ‏THE GREATEST‏ אבל לא ‏THE BEST‏ לברון חושב שהוא טוב יותר ממייקל ולכן הוא חושב שהוא יוכל למתג עצמו כגדול יותר אבל זה לא יקרה ואני לא חושב שמישו איפעם יצליח לשנות אתזה כי מייקל הפך את הנבא למה שהוא היום ולכן כל מי שיבוא אחכ ואפילו יהיה השחקנ הכי טוב אי פעם לא יעשה את מה שמייקל עשה מבחינת יחס ושם של הליגה. הסיכוי היחיד של לברון זה שיגידו שהוא היה שחקנ טוב יותר ממייקל אבל שחקן גדול יותר ממנו זה משו שלא יהיה

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2016 5:33:22
Reply to  איצקו

לברון לא היה ולעולם לא יהיה שחקן טוב כמייקל ג'ורדן. אפילו לא קרוב. הוא היום מקסימום בחמישייה השנייה בהר רשמור, יחד עם קובי – אם לא בשלישית.

דובי
דובי
29/09/2016 5:48:20
Reply to  מנחם לס

בפיק יש את ג'ורדן, ואחריו מתחילים לדרג.

עידן
עידן
29/09/2016 5:54:01
Reply to  דובי

+1

מוש השור
מוש השור
29/09/2016 6:03:09
Reply to  דובי

לא ברור לי עדיין למה ג'ורדן יותר גדול מכארים לדוגמא, אני ממש לא חושב שיש פיק. הדירוג הנכון בעיניי הוא השחקן הגדול בתקופתו.

ברוך רובין
ברוך רובין
29/09/2016 12:08:49
Reply to  מנחם לס

אני לא יודע מנחם איך אתה מכניס את לברון ג'יימס לחמישייה ה3, כבר היום מבחינת השגים אישיים+ קבוצתיים+ סטטיסטיקה הוא במקום ה3 אחרי מייקל וקארים, מבחינת יכולת עברנו את הרמה של ג'ורדן מזמן מה שנשאר זהו ההשגים ההיסטוריים (אבולוציה של המשחק).

doriso
doriso
29/09/2016 14:42:20

+1

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2016 20:04:17

אף אחד לא "עבר את הרמה של ג'ורדן מזמן", ואף אחד לא יעבור אותה עד סוף המאה הזאת

מוש השור
מוש השור
29/09/2016 6:01:21

אני לא ממש מצליח להבין מה רע ששואף להיות הכי טוב במקצוע שלו. ודרך אגב הוא חצוב חזק בראשמור, בטח שאחרי שתי הופעות הפליאוף חסרות התקדים שהוא ניפק.

עידן
עידן
29/09/2016 6:13:17

אין שום בעיה עם זה
https://www.youtube.com/watch?v=NRCWbFFRpnY

תחליף את השם גק קנדי במייקל גורדן וזה בדיוק מה שאני חושב על לברון

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
29/09/2016 15:15:18
Reply to  עידן

גדול

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2016 20:04:58

את ג'ורדן הוא לא יעבור, אבל לזכותו ניתן לומר הוא לא הזכירו בשם

Berch
Berch
29/09/2016 6:28:07

פילוסופית לברון צודק
ציבורית הוא יצא טמבל 🙂
כרגיל…..

גיא
גיא
29/09/2016 6:29:32

קהילת אוהדי ה-NBA היא קהילה של מאמנים אדוקים
דתם היא דת מונותאיסטית,
וכל מי שקורא תיגר על "הנשגב" הוא שיקוץ.

("הנשגב" משתנה – בחוף המערבי זה קובי, בניו אינגלנד זה לארי בירד,
אבל הישות הנשגבת הנערצת מכולם היא מייקל)

וקצת יותר ברצינות –
אז מה. למה ששחקן כדורסל לא ישאף להיות הטוב ביותר?
זה מפריע בגלל שהוא קצת נרקסיסט?
(טוב, אולי הרבה…)
כולנו קצת נרקסיסטים.
רק אתמול הפגזתי את הפוסט של מידן ב-25 תגובות במהלך דיון נטול משמעות, רק בכדי להראות שאני צודק בנקודה שבכלל לא ניתנת להוכחה.

יותר מכך, הוא לא טען "אני הכי טוב שיש, היה, שיהיה!"
הוא אמר שהוא שואף להיות הכי טוב.

It's my own personal goal to be able to be greater than great. I think that should be everybody's personal goal

לא יודע מה כל כך מסעיר במשפט הזה. נשמע כמו ססמת בחירות מצוינת…

בנוגע לגולדן סטייט –
לא נראה לי שנראה את החיוך נמחק, לא מהפנים של קר, ולא מהפנים של הקבוצה.
אני די משוכנע שהם בדרך לעונה אדירה עם 60+ ניצחונות, ועם 0 לחץ.
(טוב, 60+ ניצחונות זו דרך נהדרת להוריד את מפלס הלחץ…)
גם בפלייאוף, הם יהיו פייבוריטים בכל סדרה שלהם
(אני עדיין חושב שהם יפסידו לספרס, בגלל בעיות מאצ' אפ),
ללא יוצא מן הכלל.

מוש השור
מוש השור
29/09/2016 6:51:30
Reply to  גיא

בדיוק מה שכתבתי רק ביפה 😀

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2016 20:06:40
Reply to  גיא

למה? כי כשאתה אומר שאתה רוצה להיות הטוב ביותר, אתה אומר אתה רוצה להיות טוב יותר מאלהים, וזה דבר בלתי אפשרי (לםחות עד סוף המאה הנוכחית)

no funny shtuff
no funny shtuff
29/09/2016 7:01:46

מנחם, מעורב לפנים! כל הכבוד.

אני לא הצלחתי לקרוא איפה לברון אומר שהוא רוצה לעבור את ג'ורדן כגדול מכולם. הוא רוצה להיות מוזכר באותה נשימה עם הגדולים ביותר. (קצת מביך לכתוב זאת, מרגיש כמו ויכוחי ה-nba שהיו לנו בכיתה ח').

בכל אופן, את ג'ורדן הוא באמת לא יעבור, מכל מיני סיבות, אבל קובי?! לברון בכלל לא באותה ליגה. לברון יזכר כגדול ממנו 998 מתוך 1000 שתשאל ברחוב, כשהשניים שענו קובי הם אוהדי לייקרס זבי חוטם.

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2016 20:08:04

אתה צודק. הוא לא הזכיר את השם ג'ורדן. אבל זאת היתה הכוונה וההבנה, והיום כולם נתנו לדבריו את הכותרת "רוצה לעבור את ג'ורדן", וזה דבר בלתי אפשרי. לפחות לא עד סוף המאה הנוכחית.

עידו גילרי
עידו גילרי
29/09/2016 20:09:34
Reply to  מנחם לס

למה זה לא אפשרי עד סוף המאה הנוכחית?
איזה כח עליון מונע זאת?

מתן גילור
29/09/2016 7:07:29

לברון לא יהיה יותר גדול מג'ורדן והוא לא יותר טוב ממה שג'ורדן היה, אבל יש נקודה ש(לדעתי)עומדת לזכותו. הוא לא מפחד לומר את דעתו על שוטרים שהפכו לתחביב ירי בצפופי פיגמנטים. כן, גם אם ר"ל רפובליקנים יקנו פחות נעלים.

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2016 20:08:26

זה נכון!

הייט אשברי
הייט אשברי
29/09/2016 7:39:32

מי שרוצה להיות הגדול מכולם צריך לדעת לסגור את הפה . כדורסל הוא לא ריצת 100 מ' שם יוסייאן בולט מנצח את כל יריביו וקובע תוצאות שיא , ואז הוא יכול לדבר . בכדורסל מדובר בתקופות שונות , שחקנים בתפקודים שונים וחוקים שונים .
כרגע מקומו של לברון בין 6 ל-10 . מייקל , קארים , מג'יק , ווילט וביל ראסל בוודאי לפניו .

no funny shtuff
no funny shtuff
29/09/2016 9:30:07

אני חייב לברר משהו- מדוע מג'יק לפניו? מדוע ביל ראסל לפניו? על בסיס איזו השוואה?

סתם תזכורת קטנה-הבן אדם ניצח בסדרת גמר קבוצה עם המאזן הטוב בהיסטוריה מפיגור 3:1 כאשר הוא מוביל את כל השחקנים משתי הקבוצות בנקודות, ריבאונדים, אסיסטים וגירבוצים.

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2016 20:09:19

אבל הוא גם הפסיד 2 מ-3 גמרים

יותם
יותם
29/09/2016 10:43:44

מג'יק, ג'ורדן.. אנשים מאוד שקטים ומופנמים.
חבר'ה אל תיפלו בפח ותהפכו כל אחד לפסיכולוג – ניסו לאנוס כותרת והצליחו, בסך הכול אמר שהוא עדיין שואף להיות השחקן הכי טוב שיש.

רוצים עולם שבו כל שחקן שואף להיות רק שני הכי טוב? כי ג'ורדן וזה? זה כבר באמת תרחיש דתי.

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2016 20:10:17
Reply to  יותם

אתה לא יכול להיות "הכי טוב" כשאלהים הוא בעל התואר.

Mbk
Mbk
29/09/2016 7:45:21

נמאס כבר מכל דיונים על ה GOAT
ללברון יש אופי של שחקן במאייה השניה
תהיה עצמך בן אדם !!!
מג'יק לא רצה להיות גרי ווסט , בירד לא דיבר ראסל
עם הגישה שלו לברון לא יהיה מעל מייקל , קארים , מג׳יק ובירד לעולם

הייט אשברי
הייט אשברי
29/09/2016 7:52:03
Reply to  Mbk

1000 +

אור
אור
29/09/2016 8:25:47
Reply to  Mbk

וואוו הוצאת לי את המילים מהפה אחת לאחת.
ג'ורדן רצה לנצח, מג'יק רצה לנצח, בירד רצה לנצח.
לברון רוצה להיות יותר טוב מג'ורדן. הוא עסוק בעבר – בהישגים שהיו, בסטטיסטיקות מהמשחק הקודם – ג'ורדן ניסה לנצח עכשיו, לא לספור כמה אליפויות היו לו לפני חודש.
זה ההבדל.

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2016 20:10:57
Reply to  אור

צודק באלף אחוז!

ניר
ניר
29/09/2016 8:30:05
Reply to  Mbk

לברון מעייף. שיתרכז במשחק ולא בדירוגים עתידיים. בחיי שהוא משניא את עצמו בכוח על הציבור.

צביקה
צביקה
29/09/2016 8:09:28

הוא מאתגר את עצמו. הוא הרי לא מטומטם. אני מאוד מעריך את זה.

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2016 20:11:31
Reply to  צביקה

יש בזה משהו, אבל לאתגר את עצמך בגיל 31?

מתן גילור
29/09/2016 8:24:12

אודה למי שיוכל לצרף קישור לציטוט המקורי בו לברון אומר: "מטרתי לעבור את מייקל…"

עידו גילרי
עידו גילרי
29/09/2016 8:32:24

הוא לא אמר את זה במדויק אבל שמחברים אחד ועוד אחד:

"It's a personal goal," James told The Associated Press on Monday. "I just never brought it up. It's my own personal goal to be able to be greater than great. I think that should be everybody's personal goal."

He's the greatest and that's who you look at," he said. "So that's always been my personal goal, to use the motivation he gave me as a kid and I'll use it as motivation now as well that I want to get to where he is. That's never changed. People kind of wanted to turn it into a conversation, but that's my personal goal and that's where I land at

גיא
גיא
29/09/2016 8:44:26

לסקול אותו!
"לֹא תִשָּׂא אֶת שֵׁם…"

מתן גילור
29/09/2016 8:50:48

OK. כששמים את זה במרכאות כפולות עלול להשתמע שזה ציטוט. ציטוט זה לא. תודה עידו.

עידו גילרי
עידו גילרי
29/09/2016 8:53:25

זו הכותרת שהכתב של AP נתן.

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2016 20:12:37

הוא לא אמר זאת, אבל זה מה שהשתמע בדבריו, ולכן היום כותרות עתונים רבים מצטטים את הכותרת של ASS. PRESS

סוס מעץ
סוס מעץ
29/09/2016 8:44:59

1. זו הסיבה שאף פעם לא סבלתי את האגו מנייאק הזה

2. צריך לחצות את הבאי ברידג' – הגשר שמחבר את סאן פרנסיסקו לאוקלנד

3. כבר מעכשיו זה נראה די ברור: אליפות חלקה ללוחמים

גיא
גיא
29/09/2016 8:46:23

שוכנעתי!
הוא צריך לקחת דוגמה מה-G.O.A.T ולשתוק!
(כי צריך למכור עוד קצת נעליים)

שחר
שחר
29/09/2016 8:55:09

בתור אחד שגדל על NBA בשנות ה90, כמו כולם אני שותף לדעה שג'ורדן הגדול מכולם, ובתור נער זאת הייתה הערצה עיוורת ממש.
מה שאני לא אוהב היום ועוד כאדם בוגר, זה את הפולחן אישיות שעושים לדמות שלו כשחקן חף מפגמים שלא היו לו ימים רעים. ויותר גרוע שמקטינים כול שחקן גדול שהגיע אחריו. שאקיל, קובי ולברון בעייני הגדולים ביותר שהיו אחרי ג'ורדן ואולי אין להם 6/6 בגמר, אבל שמשווים למשל את קובי לג'ורדן אף אחד לא ממש מזכיר שקובי שיחק את את כול הקרירה שלו(לא כולל השנים הראשונות שבהן היה שחקן ספסל) תחת שמירה אזורית והגנות יותר מתוחכמות. כנ"ל לברון ושאקיל שנדמה לי מ2001 התחילו עם ה3 שניות בהגנה.
בסופו של דבר, המקסימום שאפשר להשוות זה מי השחקן הגדול בדורו, ולברון נמצא שם, אחרי החילופי משמרות עם קובי הוא נמצא שם לבד כבר כמה שנים טובות, עם כול תואר נדרש.

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2016 20:14:12
Reply to  שחר

תגובה חכמה!

רועי ויינברג
Admin
29/09/2016 9:01:29

לא מבין למה כועסים על לברון. יש פה מישהו שלא רוצה להיות הכי טוב במה שהוא עושה? יכול להיות שהוא לא היה צריך להגיד את זה כדי לא לעורר עוד שיחה מיותרת בקשר ל"מי יותר גדול", אבל אפשר להבין את השאיפה שלו.

דרך אגב, ל-MJ הייתה סדרת גמר כל כך דומיננטית כמו זאת של לברון השנה?

עידו גילרי
עידו גילרי
29/09/2016 9:05:57

בתור אוהד סאנס אני יכול להגיד לך שכן.

גיא
גיא
29/09/2016 9:06:53

בטח,
1993 (מוחה דמעה…)
41 נק', 8.5 רב', 6.3 אס', 1.7 חט', 0.7 חס'.

גם ב-91' הוא היה לא ייאמן –
31 נק', 6.6 רב', 11.4 אס', 2.8 חט', 1.4 חס'.

(לדעתי, ב-91' הוא היה בשיאו)

עידו גילרי
עידו גילרי
29/09/2016 9:20:06
Reply to  גיא

לדעתי ב-93 מישהו היה צריך לשבור לו ברך או שתיים.

רועי ויינברג
Admin
29/09/2016 9:46:37
Reply to  גיא

לשם השוואה:

לברון 2016: 29.7 נק' למשחק (49.4% מהשדה, 37.1% מהשלוש), 11.3 ריב', 8.9 אס', 2.6 חטיפות ו-2.3 חסימות ב-41.7 דקות למשחק.

ג'ורדן קלע באחוזים יותר טובים מלברון ב-2 סדרות הגמר האלו, אבל באחת שיחק 44 דקות למשחק (1991) ובשנייה 45.7 מטורפות (1993).

לברון זרק ב-2016 23 פעם במשחק מהשדה ו-5 פעמים מהשלוש (יחד עם 6.1 פעמים מהעונשין), ב-1993 ג'ורדן זרק 33 פעם במשחק מהשדה ו-4.1 פעמים מהשלוש (8.1 פעמים מהקו) וב-1991 ג'ורדן זרק 22.6 פעם במשחק מהשדה ו-0.8 פעמים מהשלוש (6.6 פעמים מהקו).

טיעון שיכול לשחק לטובתו של ג'ורדן הוא זה שאף אחת מהסדרות שלו לא הגיעה למשחק שביעי וזאת של לברון כן, אבל גולדן 2016 הייתה יותר חזקה ביחס לליגה מפניקס 1993 או לייקרס 1991 (לפי כמות הניצחונות).

עידו גילרי
עידו גילרי
29/09/2016 10:00:51

לא ברור לי מה אתה מנסה להגיד?
שאלת אם הייתה לג'ורדן סדרה כל כך דומיננטית ואני חושב שקיבלת תשובה. אם אתה רוצה להתווכח שלברון של 2016 היה יותר דומיננטי אני חולק עליך (למרות שהוא באמת נתן סדרה אדירה).

רועי ויינברג
Admin
29/09/2016 10:58:08

לא רוצה להתווכח, רק לפתח דיון

גיא
גיא
29/09/2016 10:10:43

יש מי שחושבים ששאקיל נתן בפיינלס של 2000 את הסדרה הגדולה ביותר –
38 נק', 16.7 רב', 2.3 אס', 1 חט', 2.7 חס', 61.1% מהשדה.

האמת היא שקשה להשוות.
כל הדוגמאות נכנסו לפנתאון של ההצגות האישיות הגדולות של הפיינלס.

ברוך רובין
ברוך רובין
29/09/2016 20:34:31
Reply to  גיא

אני בטוח שהסדרות של שאק היו הגדולות מכולם הוא מעך כתש וריסק את אחד משחקני ההגנה הטובים בהיסטוריה, בשיאו אין לו מתחרים (השחקן הטוב ביותר שיצא לי לראות), מה שיותר יפה בפלייאוף של של העונה הזאת היא את המאבק הגדול ביותר שאני זוכר במזרח רק כדי להגיע ולהימחץ על ידי הלייקרס.

MBK
MBK
29/09/2016 10:46:04

הלייקרס ופיניקס היו אחלה קבוצות
רועי הישענות על מספרים סתם מטעה אותך
הסדרה של 1993 היא סדרת הפלייאוף הכי טובה שיצא לי לראות

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2016 20:14:39

כמעט כולן

יניב
יניב
29/09/2016 9:26:17

קבלו את הפסיכולוגיה בגרוש שלי.
נתחיל מזה שכבר אמרתי שהאליפות שנה שעברה העלתה את רמת הנרקסיזם לרמה שעוד לא נראתה ותראה(בהערת אגב אני מוצא דימיון מטורף לביבי שהניצחון במוחץ בבחירות העלה את רמת הנרקסיזם שלו גם לגבהים בלתי נתפסים),מעבר לכך העניין שלברון ממשיך לומר שטויות זה בעיקר כי זאת כבר השנה השניה ברציפות שהוא לא מרכז העניין,יש משהו יותר מסקרן ומעניין ממנו.לזכותו שנה שעברה הוא ענה במגרש(בסופו של דבר) השנה עוד לא התחילה אז לפחות עד שהוא ינסה שוב להוכיח במגרש(בסוף יוני)אנחנו נשמע עוד הרבה בלבולי מוח שלו על כמה הוא הכי טוב/הכי יפה/הכי נדבן/הכי בעל דעות.בקיצור הכי

no funny shtuff
no funny shtuff
29/09/2016 9:39:03

מאז שכתבו בוואלה שלברון אמר על שיקגו שהם היו רוצים שהוא ילבש את הגופיה שלהם בכל פעם שהוא משחק מולם, וכשהלכתי לבדוק התברר שהוא ממש לא אמר את זה אלא משהו אחר ובצחוק, אז גם הפעם זה ברור שהוא לא אמר שהוא רוצה להיות הגדול בהיסטוריה ולעבור את ג'ורדן או את ווטאבר. זה פשוט לא מה שהוא אמר.
לדעתי הבנאדם צריך מוטיבציה להמשיך לכבוש יעדים. הרי לגמר הליגה הוא מגיע על בסיס קבוע, הוא הספיק להעיף את הקבוצה עם המאזן הטוב בהיסטוריה ללא יתרון ביתיות לאחר פיגור 3:1 כשהוא מוביל בכמעט כל קטיגוריה אפשרית ומביא אליפות היסטורית לקליבלנד. אז הוא קצת מאתגר את עצמו. לדעתי זה די מדהים (ולא פחות מדהים שאני בכלל מסנגר עליו..).

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2016 20:15:46

הוא לא אמר זאת אבל זה משתמע מדבריו

יותם
יותם
29/09/2016 10:50:20

לא נכנס בכלל לדיוני גדולה, אבל אם ג"ס הנוכחית והחייכנית תגיע לגמר ה-NBA ושם קליבלנד תנצח אותם בסדרה – לברון יוכל להסתכל בגובה העיניים לכל הגדולים ששיחקו את המשחק. לא תמיד הסיפור הוא במספרים וטבעות.

tripledouble
tripledouble
29/09/2016 11:22:36

אני ממש לא מאוהדי לברון אבל אני לא מבין מה לא בסדר במה שהוא אמר – הוא רוצה להיזכר כטוב בכל הזמנים בספורט שבו הוא עוסק, בסופו של דבר אני מאמין שזאת משאלת הלב של כל הכוכבים הגדולים בכל ענף ספורט שהוא, שהשם שלהם יעלה כשידברו על מי הגיע למעשה לפסגה והגדיר למעשה את הענף שלהם. מה קובי לא ניסה כל השנים האלה להגיע ל6 טבעות אליפות ?
אבל יש לו עוד דרך ארוכה ללברון כדי להגיע לשם, וכל עוד גולדן סטייט יישארו בהרכב הנוכחי אני לא רואה אותו זוכה בעוד אליפות.

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2016 20:16:42
Reply to  tripledouble

לא צריכים את הקאבס כדי להעיף את הווריורס. יש קליפרס

tripledouble
tripledouble
29/09/2016 21:52:40
Reply to  מנחם לס

אותם קליפרס שעם פול צעיר בשנתיים שמטו יתרון 3-1 מול יוסטון כולל 15 נקודות יתרון לפני הרבע הרביעי במשחק ה6? לא נראלי, אולי לספרס יש סיכוי עם סוללת הגבוהים שלהם וקוואי כsf עם כי יש להם בעיה נוראית בקו האחורי ואין להם מי שיוכל לעצור את הספלאש בראדרס.

סומסום
סומסום
29/09/2016 11:33:25

איזה שחצן מגעיל לברון! לא פעם ראשונה, הוא כבר אמר בדצמבר 2015 שהוא רוצה להיות ה-goat! אגו-מניאק נרקיסיסט!

אה. סטפן קארי אמר את זה?

http://www.foxsports.com/nba/story/golden-state-warriors-stephen-curry-michael-jordan-greatest-of-all-time-120815

מתן גילור
29/09/2016 11:42:13
Reply to  סומסום

צב"ר 😀

גיא
גיא
29/09/2016 11:48:19
Reply to  סומסום

זה יפה?
זה מכובד?
יום כיפור כבר מעבר לפינה,
ואתה, ככה סתם,
מנפנף באמת כאילו הייתה חתיכת קרטון ביום העצמאות?!

וחוץ מזה, איך אפשר ככה לבלבל בין חתירה למצוינות, לבין נרקסיזם פתולוגי?

תרשום לעצמך עוד רבע שעה צום!

גיא
גיא
29/09/2016 11:49:12
Reply to  סומסום

הציניים האלו, הורסים כל פינה יפה בהופס!

חצבני
חצבני
29/09/2016 12:57:12
Reply to  סומסום

איזה נאיבי וחמוד הקרי הזה. לא כמו לברון

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2016 20:18:18
Reply to  סומסום

ב-2015 הוא אמר זאת כבדיחה, לא יותר

עידו גילרי
עידו גילרי
29/09/2016 20:20:02
Reply to  מנחם לס

הוא ממש לא אמר זאת כבדיחה. הוא אמר שזה נראה בלתי אפשרי אבל למה שהוא או כל אחד אחר ישאף לפחות.

רביד אראל
רביד אראל
29/09/2016 12:10:25

הקטע של לשחק עוד 10 שנים היה בצחוק… תשובה צינית לכתב ששואל שאלות מטומטמות

ספלאש
ספלאש
29/09/2016 13:02:14

עכשיו אני מבין את ההתפרקות והבכי שלו בסוף משחק 7.. הוא דמיין את פרצופו המייבב על הר ראשמור..

ובקצת יותר רצינות, אולי זה לא בדיוק מה שהוא אמר ויש פה קצת הוצאה מההקשר, אבל לדעתי שחקן לא צריך בכלל להתייחס לכל השאלות האלה על השוואה לאחרים. לא השוואה פרטנית מי גדול ממי, ובטח שלא השוואה היסטורית, שהיא עוד יותר מסובכת.
בשביל מה לדבר על זה?? "יהללך זר ולא פיך" לחשוב על כך זה בסדר, ברגע שזה יוצא החוצה זה מטומטם.
אה, ובטוח שהוא ידע שיציגו את זה כך. אם לא הוא לא כזה מבין בתקשורת ויחסי צחיבור כמו שהוא חושב..

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2016 20:19:06
Reply to  ספלאש

אף אחד לא אל ותו. הוא נידב את הפנינים שאמר לעתונאים

אורי
אורי
29/09/2016 13:16:14

הרבה אוהדים ישנאו את התקופה הזו בליגה ויגידו שהיא לא תחרותית.אני אישית חושב בתור אחד שצופה ומתעדכן בליגה מ2006 שזו לטעמי התקופה הטובה ביותר שהייתה לליגה מאז שהתחלתי לצפות בהעם יריבות אמיתית על הכתר וקצת דם רע בין שני מועדונים ושחקן אחד שקורא תיגר על מייקל.(אגב לא מרגיש שום יכולת להגיב מי יותר טוב כי מעולם לא ראיתי את מייקל אבל לברו בטח בליגת הסמול בול שמתפתחת הוא השחקן הכי בלתי עציר שראיתי,שוב פעם בתור אחד שצופה רק 10 שנים)

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2016 20:20:21
Reply to  אורי

אף אחד לא שונא את התקופה הזאת כשהוא אומר ששחקנים כמייקל ומג'יק אין יותר. זה לא אומר שלא יהיו.

Smiley
Smiley
29/09/2016 13:48:33

עצם העובדה שלברון לובש את המספר של ההוא מראה כי הוא הולך אחריו. כלומר, אין ללברון מספר שמזוהה איתו.

Ljos
Ljos
29/09/2016 13:49:58

1) אפשר לדסקס הרבה על ההבדל בין שנות ה-90 והמגבלות החברתיות על ג'ורדן אל מול התקופה ההרבה יותר מאפשרת היום להתבטא. אפשר לקשקש על שחקן שעונה לשאלה אחת ספציפית פעם אחת אל מול שחקן שחי חיים שלמים כאלה. אבל אני אקח דווקא מהלך מהמנטור של האיש שבכותרת ואגיד "I'm gonna let you finish (את הקריירה), אבל…"

2) מדהים האדוניס הזה. שם מ-2003, ראה כל גרסא של המועדון. מגיע לו סיבוב פרישה אם וכאשר?

3) הולי אולם, באטמן! אז בסוף כן עושים משהו במועדון עם הכסף ממכירת הנשמה של אוקלנד.

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2016 20:20:54
Reply to  Ljos

אדוניס מדהים ממש!

שישקבב
שישקבב
29/09/2016 14:39:30

כמה יוהרה בבן אדם אחד זה מדהים.. גם אם הוא באמת נתן סדרה מטורפת בגמר…
מישהו פה כתב שג'ורדן גם אחרי חמש אליפויות לא הוציא מילה על כמה הוא טוב אלא עד יומו האחרון בליגה עלה במטרה ברורה לנצח ולא לקשקש ולברבר.. לברון רק מדבר על עצמו ואם להיות כנים עם מעט מאוד קבלות.
לדעתי בתכלס הוא נכנס לחמישיה השניה של הטובים ביותר אם לא לשלישית..

captain beefheart
captain beefheart
29/09/2016 15:09:47

למה לא חבריקו?

כשתבוא עם שבע טבעות נפתח את העניין. אין התחייבות שתקבל את מבוקשך אבל לדבר על זה – למה לא.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
29/09/2016 15:27:46

תסמונת ידועה של אנשים שגדלו ללא דמות אב.
מצד אחד – מחפשים כל הזמן דמות אב או "אח גדול" לשאוף אליה, מצד שני מקננת בהם אובססיה להתעלות ללא הרף על דמות זו בשל העצמי החלש שנוצר עקב המחסור.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
29/09/2016 15:29:16

(כדי לתת לעצמם צידוק, חיזוק ואישור לו הם זקוקים)

אופיר מתתיהו (בן 13.9)
אופיר מתתיהו (בן 13.9)
29/09/2016 20:16:48

אשך, אני ילד חד הורי (אמא) ולא מרגיש כלום.

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2016 20:22:50

גם אני גדלתי ללא אבא, ולא חיפשתי דמות אבא לשאוף אליה

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
29/09/2016 20:59:17
Reply to  מנחם לס

לא אמרתי כולם… אבל יצא לי להכיר כאלה

shohat
shohat
29/09/2016 15:49:26

ביום ראשון קנניסה בקלה רץ מרתון ב-56 שניות מהר יותר משיאו של היילה גברסאלסי, ולאט בשש שניות בלבד מהשיא העולמי (בגלל האטה מסוימת שלו ושל וילסון קיפסנג בין ק"מ 38-40 לפני ההגברה הסופית).
בעיני רוב הפרשנים בכך ביצר בקלה את מעמדו כרץ הארוכות הגדול בכל הזמנים.
האם הוא יצא בהצהרה "אני הגדול ביותר בכל הזמנים?".
לא, הוא אמר:
wanted to run a personal best. The time was fast but I am a little disappointed I missed the world record."
והסביר שהוא צריך לעשות כמה שינויים באימונים שלו.

בסיכום שלי למירוץ, ביום ראשון, כתבתי:

A lion doesn't have to roar to be a lion. Even when he purrs the whole jungle knows he's the king.

יניב
יניב
29/09/2016 15:52:27
Reply to  shohat

100+

מתן גילור
29/09/2016 16:52:06
Reply to  shohat

נחשון, תגובה יפה, אבל מי כמוך מכיר את ההבדלים בנורמות בין הענפים. אפילו בין ריצות קצרות לארוכות יש נורמות שונות באופן חגיגת הזכייה, ההתבטאויות וכיו"ב.

shohat
shohat
29/09/2016 17:02:27

נכון.
חוץ מיחזקאל, יקיר המועדון.
https://www.youtube.com/watch?v=tKXM7ekzpe8

MJ234523
MJ234523
29/09/2016 15:50:05

אשך, במקום לנסות להסביר את לברון אולי תכתוב טור על גארנט שהוא די דומה לאליל שלך ביל {הדביל} בכל מה שקשור לעאלק "ילד רע" וכו' הבולשיט הזה.

ב. מנחם:
קודם שלברון יעבור את קובי. אם אתה מתכוין במס' טבעות, אוקיי.
אם התכוונת בסך הכללי ביכולת וכמשפיע על המשחק, אין לי איפה להחביא את עצמי

גיא
גיא
29/09/2016 15:56:33
Reply to  MJ234523

קובי בכלל לא באותו אזור חיוג.

אין אפילו פרמטר אחד שאפשר להעלות על הדעת (ולא, מספר טבעות לא נחשב, כי אז הורי יותר טוב מקובי) שבו קובי עולה על לברון.
יש מי שיספרו כל מני אגדות על ווינריות מול צ'וקריות, אבל אלו לא יותר מקמפיין PR מוצלח שנולד בהוליווד.

MJ234523
MJ234523
29/09/2016 15:59:14
Reply to  גיא

אז איך תסביר את טענת הדוק:
קודם שינסה לעבור שחקנים כמג'יק או קובי לפני שיתחיל ללחוש אפילו את שמו של מייקל.

עם הדגש על קובי כמובן.

MJ234523
MJ234523
29/09/2016 16:02:03
Reply to  MJ234523

אז איך תסביר את טענת הדוק:
"קודם שינסה לעבור שחקנים כמג'יק או קובי לפני שיתחיל ללחוש אפילו את שמו של מייקל."
עם הדגש על קובי כמובן.

גיא
גיא
29/09/2016 16:19:17
Reply to  MJ234523

מנחם יסלח לי (אני מקווה),
אבל זה לא משנה את דעתי.

גם אם אני אבחר לא להכניס לדיון דברים פעוטים כמו רב', אס', חט' או חסימות (בכולם ללברון יתרון ברור),
ואבחר להתייחס רק לכטיס הביקור של קובי בקריירה –
יכולתו כסקורר,
אז גם בנתון זה יתרון ללברון –
בעונה עם האחוז האפקטיבי הגבוה ביותר בקריירה של קובי (50.3% ב-2008), יש לו אחוז אפקטיבי נמוך מממוצע הקריירה של לברון (53.2%)

גם בפלייאוף קובי נופל מלברון בנק' למשחק, רב' למשחק, אס' למשחק, חט' למשחק, חס' למשחק, אחוז אפקטיבי מהשדה.

ללברון 4 MVP, ו-3 פיינלס MVP.
לקובי MVP אחד, ו-2 פיינלס MVP.

לברון נמצא מרחק 68 נק' בלבד מלחלוף על פני קובי בנק' בקריירה בפלייאוף. (קובי שלישי, לברון רביעי)

וזה בלי להיכנס לסטטיסטיקות מתקדמות, שם בכלל הפער אדיר.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
29/09/2016 16:03:00
Reply to  MJ234523

לדעתי אין מה להשוות את גארנט לליימביר. טיפוסים שונים לחלוטין

MJ234523
MJ234523
29/09/2016 16:05:12

שניהם דגלו בשיטת הילד הרע – שיעשה הכל בשביל לנצח – ולא אכפת לי מכל הדפוקים שסביבי וכו' בלה בלה בלה.

בקיצור שום שייכות לספורטיביות ורוח המשחק.

ישראל קרמר
ישראל קרמר
30/09/2016 16:36:36

ברמת המשחק גארנט הרבה יותר טוב מליימביר.

MJ234523
MJ234523
29/09/2016 15:53:18

שנית:
ברור לכל שאני חסיד דפוק של MJ,

עם זאת רק הנתונים הפסיכיים של לברון בגמר { מוביל את ש-ת-י הקבוצות בכ-ל הקטגוריותת!!!!} מראים משהו שלא רואים!

– נא להוסיף לסל { תרתי משמע} את הגיל, הלחץ, ו….. זהו.
אין צורך ביותר מכך.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
29/09/2016 16:04:33
Reply to  MJ234523

"ישנם שלושה סוגי שקרים – שקרים, שקרים ארורים וסטטיסטיקה."

MJ234523
MJ234523
29/09/2016 16:07:46

וישנם ארבעה סוגי מתלוננים:
א.לוזרים
ב. תלושים {מהמציאות}
ג.פחדנים
ד. משנים עובדות מוצדקות.

במילה אחת: BAD BOYS

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
29/09/2016 16:37:16
Reply to  MJ234523

שכחת שמאלנים

MJ234523
MJ234523
29/09/2016 19:45:13

סטטיסטיקה משקרת?!!

למיטב ידיעתי סטטיסטיקה בנויה על נתונים עובדתיים.

רנדי אורטון
רנדי אורטון
29/09/2016 16:08:18

מייקל ג'ורדן היה בחור ביישן וצנוע? ללברון יש כל סיבה להיתגאות בקריירה שלו עד היום.

לברון יעקוף את ג'ורדן בטבעות וכשזה באמת יקרה אז כבר לא יהיו ספקות או איזכורים לממוצעים לא רלוונטיים.

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2016 16:23:23

כתבתי גם על מיאמי, הקליפרס, ועוד ועוד, ו-98% מהתגובות הם על מס' 1 ב'מעורב' – לברון.

tripledouble
tripledouble
29/09/2016 18:40:25
Reply to  מנחם לס

אפשר לאהוב או לשנוא אותו, אבל אי אפשר להתעלם ממנו, ובמיוחד לא כשהשם שלו עולה ביחד עם זה של MJ.

ישראל קרמר
ישראל קרמר
29/09/2016 16:39:49

לגבי שלברון צריך קודם לעבור את מג'יק וקובי אז בירד עוד חפני קובי כי הוא מנהיג ווינר גדול מקובי, קלעי גדול יותר, גאון כדורסל גדול יותר, מוסר טוב יותר וחוטף טוב יותר וגם יחסית לעמדה ולגובה ריבאונדר גדול יותר ולא פחות טוב בהגנה הקבוצתית. ובמכלול היכולות והתכונות בירד עולה על קובי. וכן עולה על לברון.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
29/09/2016 16:49:28

ברור לכל בר דעת שבירד נעלה עשרת מונים על לברון.
לצערי, יש בינינו הרבה שאינם ברי דעת.

גיא
גיא
29/09/2016 17:05:06

אשך יקר, התגובה שכתבתי במקור לקרמר,
תופסת מצוין גם עבורך.

כיף הרבה יותר להתדיין מול תגובות מנומקות.
על אחת כמה וכמה אחרי שנכתב – "אינם ברי דעת".

גיא
גיא
29/09/2016 16:58:54

טיעון ללא נימוק זה בעייתי.

אני לא מאמין בהשוואה בין 2 שחקנים מתקופות שונות.
בירד אחד השחקנים האהובים עליי,
שחקן יחיד במינו.

אבל אם אנסה לרגע להסיר את חיבתי הסובייקטיבית –

אז ללברון 3 אליפויות, 3 פיינלס MVP,
לבירד 3 אליפויות, 2 פיינלס MVP.

לברון 4 MVP,
בירד 3 MVP.

ה-2 סקוררים גדולים (כל אחד בדרכו), כאשר לבירד יתרון קל ברב', ללברון יתרון קל באס' (וזה לא שלברון מוסר טוב יותר. בירד היה קוסם. לברון משמש כמוביל כדור)
לברון שחקן הגנה עדיף, אבל לא בהפרש שניתן היה לשאר (אולי בירד לא היה אתלט גדול, אבל הוא היה שחקן חכם במיוחד)

יש נקודה אחת, שבסופו של יום (או קריירה, לצורך העניין), כנראה "תנצח" עבור לברון את הדיון.
אורך הקריירה.
ללברון כבר יש 90 משחקים בעונה הרגילה, ו-54 בפלייאוף, יותר מבירד.
ולאורך קריירה יש משמעות גדולה.

אבל היום, אני, אישית, עדיין בוחר שלא להציב את לברון לפני בירד.

Ljos
Ljos
29/09/2016 17:24:36
Reply to  גיא

איך אפשר להתייחס לפרסי MVP ברצינות?
הם בעיקר פרסי פופולריות. אפילו פרסי MVP גמר הפכו לכאלה, כאשר זוכה השחקן שנחשב המנהיג של הקבוצה (דאנקן על גבי מאנו) או זה שעצר את השחקן שנחשב המנהיג יותר בין הקבוצות (איגודאלה, קוואי).

מתן גילור
29/09/2016 17:28:05
Reply to  Ljos

נאש ודאנקן יותר פופולריים משאק ובראיינט?

Ljos
Ljos
29/09/2016 17:34:17

קובי בריאנט מיד אחרי פרשת האונס? כן, לחלוטין. לא שאני חושב שלנאש לא מגיע (השחקן האהוב עליי ביותר), אבל באותו זמן לתת פרס כזה לקובי היה מכת מוות תדמיתית לליגה.
דאנקן-שאק? אני חושב שזו הייתה רק תחילתה של תקופת המעבר להעדפת פופולריות (לא יודע לשים אצבע מדוייקת).

מתן גילור
29/09/2016 17:38:15

סתם מסקרנות, ב-10 העונות האחרונות, אם היו נותנים לך לחלק את התואר, למי היית נותן? (או יותר נכון, איפה היית משנה ונותן למישהו אחר)

Ljos
Ljos
29/09/2016 17:55:23

אין לי רשימה מדוייקת מהזכרון או יכולת להגיע לאחת כזו כרגע. רק זוכר שאחד מהתארים של נאש היה צריך ללכת לקובי, האחד של קובי לכריס פול, אחד של רוז ללברון, אחד של לברון לווייד ואחד אחר של לברון לדוראנט. אולי את של נוביצקי לנאש (או קובי).

מתן גילור
29/09/2016 18:03:43

אני חושב שהתואר מוטה מספרים ואני חושב שהוא מוטה התקפה (אמנם מתאם נמוך מ-1, אך חיובי), אבל אני לא רואה איך הוא מוטה פופולריות. אפשר להגיד שאתה מעדיף את X על Y בניגוד מוחלט למספרים, אבל אז אתה מגדיל את מידת הסובייקטיביות, מה שלדעתי רק יפחית את היוקרה והמשמעות של הפרס.

גיא
גיא
29/09/2016 18:03:45

התבלבלת, הפוך. של דוראנט ללברון.
(אולי יגיע היום שדוראנט יידע לעשות משהו חוץ מלקלוע)

Ljos
Ljos
29/09/2016 18:15:25

מתן –
מספרים הם סובייקטיביים. בחירה של אילו מספרים חשובים ואילו לא זו בחירה סובייקטיבית. הבעיה בפרס זה שהוא כל כך סובייקטיבי להגדרה, וההגדרה השתנתה לדעתי בשנים האחרונות לפחות מספרים, פחות יכולת ויותר שם. ניקח את פול לעומת קובי – פחות נקודות, הרבה יותר אסיסטים, חטיפות, אחוז ומספר ניצחונות מוסף, PER גבוה יותר (לפול, כן?) – איפה המספרים אומרים שקובי היה יותר טוב?

גיא –
אתה מתכוון לדעת לכדרר במשך 20 שניות, תוך התקדמות איטית לסל ודחיפה של השחקן היריב ואת הרצון שלי לראות כדורסל? אני בטוח שהוא יכול לעשות את זה (ובאותה עונה הוא עשה – יותר חסימות, יותר ריבאונדים, פחות אסיסטים אבל הוא שיחק עם ראסל ווסטברוק, בול הוגר ברמות ג'יימסיות, ג'יימס זה בחור מהשכונה שלי כשהייתי ילד שלא היה מוכן למסור לאף אחד)

tripledouble
tripledouble
29/09/2016 18:46:05

לגיא- התואר MVP של דוראנט מ2014 הוא אחד מהתארים היותר מוצדקים שהיו, הוביל את אוקלהומה למאזן 59-23 כשהוא קובע שיאי קריירה בנקודות (32 נק' ב-50% מהשדה) ואסיסטים ולוקח כמעט 8 רב' למשחק. וכל זה כשהוא משחק חצי עונה בלי ווסטברוק.

מתן גילור
29/09/2016 19:03:33

tripledouble, אני יכול רק להניח שגיא נתלה בזה שלברון לא היה רחוק מספרית, אך גם נבחר לחמישיית ההגנה השניה (כלומר, זרח בשני צדי המגרש). אבל כמו שכתבתי לעיל, התואר מוטה מספרים ומוטה התקפה.

tripledouble
tripledouble
29/09/2016 23:29:00

האמת שהסתכלתי על המספרים של לברון באותה עונה והופתעתי, מדהים שכבר לוקחים את זה כמובן מאליו אצלו (אני לפחות עושה ככה).
בקשר למוטה התקפה, בסופו של דבר זה משחק של להכניס את הכדור לסל, ואם כמה שמגן יכול להיות טוב, ברגע שעומד מולו קלעי בחסד עליון אז המקסימום שהוא יוכל לעשות זה להאט אותו.

Ljos
Ljos
29/09/2016 17:29:40
Reply to  גיא

וגם בנוגע לאורך קריירה:
מלבד יחידי סגולה (קארים את מוזס), אורך הקריירה הממוצע של שחקני ה-NBA נשאר די דומה בין אמצע שנות ה-70 לאמצע שנות ה-90 ואז קפץ די משמעותית בתחילת שנות ה-2000.

גיא
גיא
29/09/2016 17:44:35
Reply to  Ljos

בכל הנוגע לפרסי MVP –
אם כבר, אז לברון זכה בפחות מדי פרסי MVP.
הוא היה צריך לזכות גם ב-2011 .

אורך קריירה, ותקופות שונות –
אתה לחלוטין צודק. זו הסיבה שכתבתי שאני לא אוהב להשוות שחקנים מתקופות שונות.
אבל –
זה היה הדיון.
ועובדתית, לברון יסיים קריירה עם יותר משחקים, ויותר הישגים. אי אפשר לזקוף זאת כנגדו.

גילוי נאות –
עד שגליתי את הסאנס עם KJ הצעיר, השחקן המועדף עליי היה בירד. אז אולי, אם הוא היה קצת יותר אנדרדוג, הייתי "ירוק" עד היום…

Ljos
Ljos
29/09/2016 18:06:24
Reply to  גיא

לא צריך לזקוף כנגדו, אבל גם אי אפשר להחזיק את זה לטובתו. סבא שלי טוען שהיום חמאה היא זולה ולכן הכל טוב היום וכולנו דור של מפונקים. אפשר רק לשפוט את היום בכלים של היום, ואת העבר בכלים של העבר.

בחור לבן שלא יודע לקפוץ ב-NBA? חסר לו אנדרדוגיות? נשמע לי כמו סתם תירוץ לאהוב את KJ הצעיר (ולדון את עצמך לחיים של אושר מוחלט).

ברוך רובין
ברוך רובין
29/09/2016 20:38:55
Reply to  גיא

אורך קריירה זה הדבר המשפיע ביותר בNBA, שאק היה השחקן הטוב ביותר שיצא לי לראות בשיאו (אני רואה את הNBA קרוב ל50 שנה) אך בגלל שהPRIME שלו היה כל כך קצר הוא לא נחשב כטוב ביותר.

ישראל קרמר
ישראל קרמר
30/09/2016 12:49:24
Reply to  גיא

לרובין: לשאק הייתה קריירה ארוכה והוא היה מעולה מהתחלה והיה בשיא לא פחות מכוכבי על אחרים.

מנחם לס
מנחם לס
29/09/2016 20:02:45
Reply to  גיא

גם הפציעה של בירד גרמה לו לרדת משמעותית ברמתו כבר מעונת 1989 ועד שהוא םרש, והוא דיין העמיד סטטיסטיקות מצויינות

ישראל קרמר
ישראל קרמר
30/09/2016 12:44:09
Reply to  גיא

לבירד יתרון משמעותי מאוד בריבאונד והוא היה קלעי טוב בהרבה מרחוק ומהקו ומנהיג ווינר גדול יותר וגאון כדורסל גדול יותר..
היתרון בכל אלו יחד ועם הגנה קבוצתית טובה לא פחות יותר משמעותי מאורך קריירה כשגם לבירד קריירה לא קצרה ורק הפציעות מנעו קריירה ארוכה יותר. ולגבי אם-וי-פי בירד היה צריך לזכות פעם רביעית רצוף אך בגלל שמג'יק עדיין לא זכה נתנו לו והוא היה בהחלט זוכה ראוי מאוד.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
29/09/2016 16:48:12

וואו, אלה כיתות ז' ח'?!
התרשמתי ביותר ממס' 23 לבן, וממשחק ההתקפה היפה והמתוכנן שלהם.
החיוור הקטן הצלף גם היה משהו!
הייתי לגמרי לטובתם

MJ234523
MJ234523
29/09/2016 19:48:27

מה בנוגע לחיוור הגבוה הד{ביל}?

MJ234523
MJ234523
29/09/2016 19:57:14

והנה טור של האשך:

http://www.haaretz.co.il/sport/nostalgia/.premium-1.2501350?=&ts=_1475167735973

פשוט לא מובן.

אחד העם
אחד העם
29/09/2016 20:06:17

וכולם מתעלמים מהעובדה שמנחם אשכרה רשם את מאיישי הראשמור שלו..

Blaugrana8
Blaugrana8
29/09/2016 21:50:50

לברון? לעקוף את ג'ורדן? איך נאמר, ממשה עד משה לא קם כמשה

יוסי
יוסי
29/09/2016 23:51:40

לברון רחוק 3 אליפויות ממייקל סטטיסטית ובכמה שבאמת הוא צריך להשיג בשביל לעבור את מייקל , עד אז הוא יכול להמשיך לספור כבשים בלילה , לברון בהחלט יכול להיות מספר 2 בלי ספק

גולייאת
גולייאת
30/09/2016 3:09:55

אני אמנם חדש באתר אבל יכול להבחין שיש פה איזה מישהו בשם מנחם לס, שפשוט מקשקש שטויות.
מי זה האיש הזה? אל תקשיבו לח

אהרון שדה
אהרון שדה
30/09/2016 6:10:15

וואו …לא הערתם אותי 😊
היה נהדר לקרוא את מנחם והתגובות.
אני חשבתי ברוך הימים על ההשוואה המתבקשת…..
לברון שווה פרס ומייקל שווה בן גוריון .
פרס כלברוו שני מוגלומנים שלא לומר נרקסיסטים
( מבלי לפגוע בזכויות של פרס )
אבל לברון רחוק ממייקל כמרחק ….פרס מבן גוריון….

ishay
ishay
30/09/2016 15:55:17

Lol he's not even close.

Michael
Kareem
Magic
Wilt
Bill Russel
Kobe
Larry Bird
Oscar Robertson
Shaq
Tim Duncan

Then Lebron can pop in

ישראל קרמר
ישראל קרמר
30/09/2016 16:52:25

אין מצב לשים את קובי לפני בירד שהיה מנהיג גדול יותר ועשה את השחקנים שסביבו לטובים יותר ווינר גדול יותר (כשלקובי יותר מדי מקרים שבהם ביצע מהלכים שקלקלו לקבוצה ברגעים מכריעים ובמשחקים חשובים) וקלעי טוב יותר מכל טווח וריבאונדר טוב יותר גם ביחס לגובה ולעמדה וגאון כדורסל שקובי לא היה ומוסר טוב יותר וחוטף טוב יותר וטוב לא פחות בהגנה קבוצתית.
במכלול היכולות והתכונות בירד עולה בבירור על קובי וגם עולה על לברון.

ישראל קרמר
ישראל קרמר
30/09/2016 16:55:06

צ"ל: שעשה את השחקנים שסביבו לטובים יותר יותר מקובי.

D-Wade
D-Wade
30/09/2016 22:04:19

הקלידו את התגובה כאן…