גורלה של שריקה / מאת הגולש FAN – (מנחם, בן 24 מחולון)

לא תאמינו מי ניצח ללייקרס את המשחק: ראסל ווסטברוק!

והכל בגלל שריקה אחת שהתחילה את הסוף.

במשחק מספר 2 שהיה לנו, הלייקרס הגיעו רעבים כמו שהגיעו אחרי ההפסד לפורטלנד במשחק הראשון של הסיבוב הראשון,

ושוב פעם הם שטפו את המגרש ונראו מצוין, עד כדי כך שהגיעו ליתרון שיא של 21 נק' בתחילת הרבע השני

אבל יוסטון הייתה רחוקה מלוותר

זה התחיל בריצת 14-0 בתחילת המחצית השנייה שהוריד את ההפרש ל6

והמשיך בעלייה ליתרון עם שלשה של קובינגטון 4 דק' לסיום הרבע השלישי

ולאורך הדק' שאחרי הם הצליחו לשמור על יתרון מזערי

ריצת 38-20

אבל אז הראה השעון על 56 שניות לסיום הרבע השלישי

זה לא היה המשחק של ווסטברוק, בטח ובטח לא אחרי התצוגה במשחק הראשון.

4 נק' בלבד, עם 2-9 מהשדה ועוד ארבעה איבודים

אבל הוא לא חשב שזה יהיה יותר גרוע מזה

56 שניות לסיום הרבע,

מוריס זורק מחצי מרחק, מחטיא, ווסטברוק לוקח את הריבאונד וטס להתקפה מהירה

בדרך, במחצית המגרש, הוא נתקע בראג'ון רונדו

השופטים שורקים לעבירה של רונדו, אפשר להמשיך.

ובהילוך איטי-

או שלא

רונדו מתלונן שלא עשה כלום ולא מבין על מה העבירה. הלייקרס מחליטים להשתמש בchalenge שלהם ולערער על השריקה.

אחרי דיונים רבים (ואין ספור הילוכים חוזרים) שנראה שלקחו נצח, השופטים מחליטים להפוך את השריקה. עבירת תוקף. על ווטסברוק.

למה זה קריטי?

עבירה חמישית. הבאה תוציאו אותו מהמשחק.

וזאת השריקה שקבעה את האסטרטגיה של הלייקרס לשאר המשחק, ובסופו של דבר, גם הכריעה אותו.

זה היה נראה שעל ווטסברוק עצמו זה לא משפיע והתקפה לאחר מכן הוא קולע שלשה על דיוויס.

אבל לליקרס היו תוכניות אחרות, תכנית אחת ליתר דיוק-

לאכול לראס את הראס

זה התחיל מהר מאוד כשלברון התקיף ישר את ווסטברוק שפרס לו שטיח אדום בדרך לטבעת, בהתקפה שסיימה את הרבע השלישי

יוסטון לא חשבו כנראה שזה ימשיך כי הם ממש לא באו מוכנים

רבע רביעי מתחיל, בפוזישן הראשון של הרבע הרביעי לברון מבקש מקארוסו לעשות חסימה כדי לקבל את ראס,

ראס מסמן לקובינגטון שיציל אותו מכניסה של לברון לצבע, אף אחד מהם לא עושה כלום ולברון מטביע על גרין

זה הזכיר את הימים של ראס באוקלהומה, שם הוא היה הכוכב הבלעדי, ולא משנה מה הוא יעשה בהגנה וכמה הוא ימשיך לפנות את הדרך הכל ימשיך כרגיל.

אבל פה? אחרי הריצה המטורפת ברבע השלישי? כשה2-0 בהישג יד? הפקרות!

ממשיכים

פה רונדו שוב מנסה לחסום ללברון כדי שיקבל את ראס            

ההגנה של הרוקטס מתקשרת וגרין מחליף בדרך את ראס בשמירה על רונדו.

לא הצליח? לא נורא. רונדו מוסר לשחקן שנשמר עיל ידי ווסטברוק, מוריס, שהגיע לנק' העונשין ומשם הוא מטייל לעוד 2 קלות על ווסטברוק

עוד הפעם

ראס שומר על קארוסו ורונדו קורא לו להגיע מקצה המגרש לחילוף

ווסטברוק משאיר לרונדו את השטח, רונדו מודה לו, לא מהסס וקולע 2 מחצי מרחק בקלילות.

שום דבר כבר לא הלך לווסטבוק במשחק הזה

פה הוא מקבל חסימה על הראש מלברון

וגם פה כשהוא מצליח לקחת ריבאונד התקפה מצוין, תוך כמה שניות הוא דוהר עם הראש בקיר ומאבד

פה שוב פעם חילוף ויוסטון מתכווצת בצבע ולברון מוסר למוריס שנשאר לבד על קו השלוש, אבל הוא מחטיא

הלייקרס שהמשיכו פעם אחרי פעם עם שמירה כפולה על הארדן משאירים את ווסטברוק חופשי לשלוש

אבל במשחק הזה שום דבר לא הולך לו

1:17 על השעון, 6 הפרש. יוסטון כבר יותר נואשים.

לברון מוריד זמן מהשעון, ראס מגיע לדאבל טים על לברון , לברון מוסר לרונדו שמכדרר לעבר הצבע,

ראס מתהלך לאיטו לעבר רונדו ושוב פעם, בדיוק כמו בתחילת הרבע הוא נותן לו מרחק רב וכמו בתחילת הרבע רונדו שם כדור ברשת. אותה נקודה, אותה תוצאה.

8 הפרש. פה זה כבר נגמר.

וככה פעם אחרי פעם הלייקרס מתקיפים את ווסטברוק

היו כמה פעמים (בודדות) שיוסטון הצליחו להחליף

והיו עוד כמה פעמים שלא והלייקרס החטיאו זריקות טובות

אבל זה מה שניצח להם את המשחק

ניצול הזדמנות בצורה פשוטה אבל יעילה של הלייקרס

והתרשלות ממושכת של הרוקטס לאורך הרבע הרביעי

מה אני בא להגיד?

כלום

לא יודע מתי נראה את ראס עם 5 עבירות כ"כ מוקדם במשחק

וגם אם כן, שחקני הרוקטס ילמדו מהטעות ויחפו בחילופים או שמירות כפולות.

הסיום הזה לא מעיד על שום דבר שיקרה בהמשך הסדרה.

וכל מה שכתבתי כנראה לא יהיה רלוונטי במשחק הבא עלינו לטובה.

מה שכן, עדיין לא ראינו את היכולות מיוחדות של הלייקרס ברבע הרביעי ב2 המשחקים הראשונים, לא לברון ולא AD.  עדיין.

אז שריקה אחת, ברבע השלישי, שהכריעה את ווסטברוק והכריעה את המשחק.

רגע,

אז בעצם מי שהביא אותנו להחלטה הזאת, זה בעצם רונדו,

שנעמד דום מול השור הדוהר ווטסברוק

וסחט ממנו את העבירה החמישית

אז אולי בעצם מנחם כן צדק ורונדו כן זה שניצח לליקרס את המשחק….

נ.ב.

רגע רגע

אולי שנינו טועים ובעצם השופטים הכריעו?

תראו את השריקה לעבירה פה של ווטסברוק

לברון זורק את עצמו על ראס, דופק צרחה שעובדת על השופטים, ומקבל שריקה הזויה (ובנוסף 3 זריקות עונשין), שהיא העבירה הרביעית של ווסטברוק. רביעית שלא הייתה צריכה להישרק. שהייתה מונעת את הקריטיות של העבירה החמישית שראינו.

אבל קרה מה שקרה

כמו שאומר מרק ג'קסון לא מעט-  It’s a make or miss call (league)

Subscribe
Notify of
42 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
גיא הירוק
Admin
08/09/2020 6:17:44

קצת לא ברורות לי התלונות.
נתחיל בחלק א'.
הייתה עבירת תוקף, חד משמעית. השופטים שרקו לעבירת מגן, וללייקרס היה את השכל להשתמש בצ'אלנג'.
מה זה מלמד? שטעויות, הן מתרחשות לכאן או לכאן,
וקבוצות חכמות שיודעות לנצל את הצ'אלנג' שלהן, מסוגלות "למזער" נזקים.
.
עכשיו, לטעון שעבירה שנשרקה לחובתו של ראס ברבע השלישי הכריעה את המשחק?
נו באמת.
באותה נשימה אני אזכיר תוקף ברור שלא נשרק לו מול דני גרין (הסתיים באיבוד כדור ובמתפרצת ל-2 נק' קלות של הלייקרס).
.
(לעניין – לטעמי, זו שריקה שלא צריכה להישרק. הקטע של לקפוץ קדימה על מנת למשוך עבירה ל-3 זריקות עונשין מכער את המשחק, והליגה צריכים למצוא דרך להתמודד עם התופעה)
.
(אולי באמת השופטים הכריעו את המשחק??? היו נותנים לווסטברוק את אותה עבירה על גרין, ואולי היה לו קצת פחות זמן לזרוע הרס במשחקה של יוסטון…)

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

היה לוס בול בול חד משמעית! רונדו גם עמד יציב.
ראס לא עמד יציב בעבירה על לברון חד משמעית!

גיא הירוק
Admin
08/09/2020 7:44:21

סך הידע שלך בכל מה שקשור לשיפוט כדורסל עומד ביחס הפוך לכמות התגובות שלך בנושא.
חד משמעית…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

נכון אני לא מבין בכדורסל אומנותי אתה צודק.
אני מכיר כדורסל.
הליגה הוציאה הודעה שהכל היה מדוייק סטיב גבי אישר טנש אישרו הכל יפה.
מי ישפוט בגיים 4 אם יהיה מצב של 2 1 לרעים?
אולי בכלל שמו אותו הלילה לגיים 3 לוודא שלא יהיה 2 1?
אני נותן לך ניחוש אחד. הפרס עוגת תפוחים של גייל שמנחם ישלח לך מאטלנטה

עידו גילרי
Admin
08/09/2020 7:54:24

אתה גם מכיר שח.
רמת הידע שלך בשניהם די דומה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

בשח קצת יותר טובה (נתפסת חזק לעניין אני רואה, גם בשח אתה בבוקס סקור ומנתח מהלכים אחורה? או ששם הסטט פחות עובד? איזה מהלך הכי אפקטיבי בשח? מעוניין ללמוד לשפר את המשחק שלי). חיפשתי chess refernce לא מצאתי.
כדורסל אומנותי זה ענף קשה הניקוד כמו בשחייה צורנית לפי החלטת השופטים אתה בהחלט צודק.

עידו גילרי
Admin
08/09/2020 8:15:41

אתה דיברת על כדורסל …
גם שם מרמים אותך כל הזמן?
או שגם השח אומנותי?

שחר אלוני
08/09/2020 15:41:05

מסכים עם גיא, אלה החוקים

Smiley
Editor
08/09/2020 6:56:32

לא בטוח מי היה חרד יותר מהעבירה החמישית של ווסטברוק… יוסטון, שמי שאמור להיות השחקן מספר 2 שלה עם 5 עבירות ועכשיו אולי כדאי להוריד אותו לספסל, או הלייקרס, שרצו שווסטברוק ישאר על המגרש כדי לחרב את המשחק של הרוקטס.

dror2
dror2
08/09/2020 7:03:05

ניתוח יפה! השכירות על ראס היו מוצדקות, אבל שינית את דעתי לגבי עניין אחר. אתמול לא הבנתי איך הלייקרס לא שיחקו עליו יותר כשהוא עם חמש עבירות כל הרבע הרביעי, עכשיו זה ברור שהם כן עשו את זה, אבל לא בשביל להוציא את השישית אלא בשביל שהוא יישאר על המגרש וימשיך להיות חור בהגנה.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
08/09/2020 7:04:00

אני כבר רואה מה שימון הולך לכתוב.
בכלל הפוסט הזה עם פוטנציאל למטעמים אז אני אכנס מידי פעם להנאתי.
שב"ר בלי הבר מול טנ"ש?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

זה הכל בראש שלך. השריקות מאוזנות. לך לבוקס סקור יוסטון הלכו יותר לקו.
השיפוט בליגה הוא הכי נקי וללא משוא פנים. היה גם לוס בול ל2 זריקות מהקו לך לסעיף d.3.4.7.7 שם כתוב הכל.
לא ברור לי בכלל התלונות שלך אתה נסחף לנרטיב

גיא הירוק
Admin
08/09/2020 7:43:11

יפה.
השאלה הנשאלת היא האם למדת משהו ממנחם (בן 24 מחולון), אודות איך מציגים טיעון מנומק במקום לצעוק "ראיתי בבלוג החי…" ?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אתה יכול ללכת לראות בעצמך לך תקרא בבלוג ותחפש את הדקה. אני לא צריך להוכיח כלום כולם רואים.

גיא הירוק
Admin
08/09/2020 7:59:00

וזה ההבדל בין פוסט מנומק לבין תגובה שהיא לא יותר מ, ובכן, קוריוז…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אוי הטראש טוק הזה חלש ולא עובד לא ראית מאתמול שלא עובד? הנימוק הכי טוב זה בבלוג החי מראה עיניים. סטט זה לא בשביל שבר

גיא הירוק
Admin
08/09/2020 8:58:58

אה, אתה חושב שזה טראש טוק… חמוד.
.
כן, אני יודע. סטט זה לא בשביל קוריוזים. גם לא עובדות, מציאות, ושלל הדברים שלעתים (קרובות מדי) עומדים בדכו של הנרטיב.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
08/09/2020 9:16:21

האמת אתם חלשים היום.
ציפיתי להרבה יותר.
ניתן לכם עוד צ'אנס…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

צודק אנחנו עייפים, קשה בק טו בק והיום יש יוסטון שיקצה תן לנו לשמור כוחות לבלוג החי, פה סתם משחק עונה סדירה

אורן
אורן
08/09/2020 8:23:51

אחלה פוסט מנחם.
לא יאומן שצוות האימון של יוסטון לא מבין את הסיטואציה בזמן אמת ומגיב טוב יותר.

אור
אור
08/09/2020 9:26:01
Reply to  אורן

1+

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

האמת שלא שמתי לב לזה בזמן אמת, תודה על ההצבעה. הפתרון היה להושיב את ראסל – שלא רק שלא התאים התקפית אלא, כך מתברר לי עכשיו, גם היווה בעיה הגנתית. טעות גדולה של דאנטוני.
.
תודה רבה פאן.

אור
אור
08/09/2020 9:25:40

העבירה לזכות לברון ממש מגעילה, לא מבין איך אפשר לשרוק כזה דבר. אם כבר זה תוקף

FAN
FAN
08/09/2020 19:52:22
Reply to  אור

לברון הביא צעקה שם שנראלי רק מהבהלה השופט שרק

golan
golan
08/09/2020 10:33:00

פוסט נהדר.
אז מי אשם : ראס שנשמר מעבירה והיה חור בהגנה או ד'אנטוני שלא הושיב אותו ?

FAN
FAN
08/09/2020 19:48:13
Reply to  golan

תודה 🙂
ראס היה במשחק זוועה מההתחלה..כבר היה חקוק בסלע…
והוא עשה את מה שהיה רגיל לעשות בOKC….ממש אחד לאחד…
בדקות שווסטברוק נח ברבע הרביעי יוסטון שיחקו הגנה מצוינת ונכנעו לכמה סלים קשים של AD וגרין, בשונה ממה שהיה כשהוא שיחק..
יוסטון היו כ"כ טובים במחצית השנייה למרות שהוא היה גרוע שההתעקשות של דאנטוני להשאיר אותו על המגרש הייתה עם הראש בקיר…האשמה היא עליו…ראס עושה את מה שעושה כבר שנים

עידו גילרי
Admin
08/09/2020 10:33:53

לא יודע אם השריקה הזו באמת הכריעה את גורל המשחק כי ווסטברוק היה זוועה גם לפני אבל מה שבטוח הוא שברבע האחרון ראס הרס….

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
08/09/2020 13:11:00

ועדיין הכח להחליט אם לתת לווסטברוק להמשיך להרוס או להעיף אותו לספסל אמור להיות אצל המאמן.
אני חושב שהבעיה היותר גדולה היתה ה5 עבירות שלו כשהוא שיחק ולא ההורדה שלו לספסל.

צ'יקו
Admin
08/09/2020 11:29:04

פוסט נהדר. טענה טובה והוכחה אך כמו שגיא כתב, זה עבירה שכן שרקו אבל יש גם דברים שהם לא שרקו.
.
גם במשחק שהיה לפני השריקות הכריעו את המשחק

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
08/09/2020 13:14:16

גיא, התגובות שלך מתנשאות, כמו ה0מול הישראלי (חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח).

מישהו חושב שהשופטים לא נותנים אקסטרה כבוד לכוכבים ולקבוצות של הכוכבים?
הליגה ב20 שנה האחרונות לא לימדה אותנו שזה קורה?

זה מצחיק כי בדיוק אתמול עמית סגל הטיל פצצה על הפרקליטות וכרגע יש דממת אלחוט של כל שופרות הפרקליטות שקראו לכולם קונספירטיבים.
גם פה, לומר שלליגה אין אינטרס עצום לגמר מערב של הקבוצות מלוס אנג'לס ולקנח באליפות של הלייקרס בסופה זה פשוט להיות עיוור.

ואני לא מדבר נקודתית על המהלך הזה

גיא הירוק
Admin
08/09/2020 13:42:38

מתנשא? אולי.
(אני לוקח בכל יום "מתנשא" על פני השימוש הדוחה ב-"ה0מול הישראלי")

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
08/09/2020 14:30:54

טולילולי
אתה לא באמת מאמין שמישהו שם מסדר ללייקרס אליפות…
ברור שהשריקות יותר לטובת הסופרסטארים אבל אין הנחיות מאף אחד לעשות את זה. טעויות שיפוט קורות יותר לטובת האלפות, אין ספק.
גיא, ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה, אתה וטולולולו מתגוננים כל אחד בדרכו, אתה בהתנשאות ולפעמים בשפה והוא בשימוש במילות גנאי משלו אם אפשר לקרוא למילה בה הוא השתמש מילת גנאי.

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
08/09/2020 22:59:19

בדיוק רזי, 0מול היא לא מילת גנאי, אלא אם ה0מולן חושב כך, ואז הוא כבר תריך לשאול את עצמו.

אבל באמת, זה כבר מעצבן ומזמן לא מכובד איך שכמה פה מדברים לשימון.

ולענייננו – שופט לא בהכרח קם בבוקר ומחליט מי תנצח.
אבל לומר שווסטברוק או הארדן מקבלים את אותו הכבוד מהשופט כמו לברון זו התעלמות מהמציאות.
אני לא הולך לכתוב פה מגילות על זה, אבל מי שטוען שהשיפוט אובייקטיבי תמיד, שיראה את הסדרה של הלייקרס מול הקינגס מלפני 20 שנה ויגיד לי מה בדיוק רואים שם.

sroni741
sroni741
08/09/2020 13:31:43

יופי של כתיבה עם הסברים, וסרטונים, כל הכבוד. לגבי העבירות עצמן כבר זה באמת בלתי נסבל, וגם שינוי ההחלטה שעות עד שהחליטו אז כנראה שזה ממש לא חד משמעי וכל אחד יכול לקחת את זה לכאן ולכאן וכנראה שזה מה שקורה בפועל. מזלה אגב של יוסטון זה שיש לה את הארדן שגם זוכה לשריקות הזויות לעתים אז יש סוג מענה להעדפה העצומה של הלייקרס ולברון כמו שרואים כאן. מה שכן הבעיה וכתבתי את זה בבלוג החי מייד אחרי המשחק שהדקות המכריעות האלה של תחילת הרבע הרביעי בהן חגגו על ווסטברוק נתנו ללברון בעיקר וללייקרס בכלל להכנס חזק מאוד לרבע האחרון, הן בעיקר על דאנטוני לטעמי שלא השכיל להבין שעדיף לו לשחק בלי שחקן שלא שומר ורק עושה טעויות קריטיות בהתקפה, אחרי חזרה מפיגור עצום קשה שוב פעם לחזור מפיגור ואכן הפעם זה היה מעבר ליכולת של יוסטון.
הייתי רוצה לאמר שאני מקווה שהליגה והשופטים ילמדו מהטעויות, אבל זה חסר סיכוי.

אגב בהקשר של שיפוט והעבירות, טאקר היה צריך להיות חכם יותר בלי קשר לווסטברוק הוא אמנם זכה לשתי עבירות מפוקפקות במחצית הראשונה , אחת מהן מיד שניות מפתיחת המשחק שריקה מוכנה מהבית והכי צפויה שיש , שתי העבירות יכולות להישרק ולכן הוא היה צריך להיות חכם יותר ולנסות להימנע בעיקר מהשנייה שהייתה גבולית ובתשעים אחוז מהמקרים כלל לא הייתה נשרקת אבל יש שם את איי.די אז זו בעיה.

אבי יחיאל
אבי יחיאל
08/09/2020 13:45:04

פוסט נפלא … חשבתי על כך בזמן אמת כשראס עומד ונותן ללברון לעבור אותו… לברון הולך בלי שמירה דופק דאנק ופרצוף של "מי אתם בכלל" והגרופי שלו פה מהללים אותו כמו עדת מעריצות בנות 14…. נו באמת!!!!…. דאנטוני מתעקש להמשיך ללכת עם ראס עד הסוף בתקווה שבסוף זה ישתלם… אני לפעמים חושב שראס חייב להירגע ולהתקרר מידי פעם …. כל הטובים עם הרוקטס היום!!!!!
IN HARDEN WE TRUST

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
08/09/2020 14:32:07

+100 לגבי ההתקררות הנדרשת. מקווה שדאנטוני יוציא אותו לנוח כשצריך.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
08/09/2020 14:33:04

חוץ מזה, הרבה כניסות שלו לסל נעצרות בפאולים שלא נשרקים לטובתו….

שחר אלוני
08/09/2020 15:39:50

סהכ השיפוט יצא בסדר,
רונדו סחט עבירת תוקף שבהילוך חוזר 80-90 אחוז מהשופטים היו נותנים לו
דאנתוני היה צריך לזהות את מה שקורה עם ראס
העבירה על לברון היא חלק מחוקי הליגה, זה סטנדרטי, הארדן הולך על דברים כאלה לקו 10 פעמים במשחק לפחות

FAN
FAN
08/09/2020 19:58:20

לברון אכן ניסה לחקות את הארדן
ההבדל הוא שהארדן עושה את זה בעיקר כשיש חסימה והמגן מנסה לעבור דרכה אז הוא מנצל את הכניסה למקום שלו וכל עלייה לזריקה תחשב כשעבירה..
פה לברון חושב שהוא יצליח לסחוט עבירה כי ראס קיפץ בחסימה לפניכן, אבל הוא בבירור קופץ לעבר ווסטברוק וגם עם הקפיצה בקושי יש מגע

שחר אלוני
08/09/2020 20:36:16
Reply to  FAN

נכון, אבל בשנים האחרונות אלה החוקים, הרבה שחקנים, ולדעתי גם הארדן (ולילארד ועוד) עושים את זה הרבה. יכול היות שצריך לשנות את החוק הזה

מנחם לס
Admin
08/09/2020 18:19:15

FAN, אצלנו נהוג שכותב הפוסט מגחב לכתה תגובות המבקשות תגובה על התגובה

FAN
FAN
08/09/2020 20:10:50

רק עכשיו הספקתי לעבור על התגובות כולן
שמח 🙂
תודה רבה על הפידבקים השונים