You are currently viewing האם ניתן לעלות ל'הר רשמור' ללא טבעת אליפות? שתיים? שלוש? / מנחם לס
WASHINGTON, DC - MAY 03: Kareem Abdul-Jabbar attends the Yahoo News/ABCNews Pre-White House Correspondents' dinner reception pre-party at Washington Hilton on May 3, 2014 in Washington, DC. (Photo by Andrew H. Walker/Getty Images for Yahoo News)

האם ניתן לעלות ל'הר רשמור' ללא טבעת אליפות? שתיים? שלוש? / מנחם לס

זה היה 'הר רשמור' הכדורסלני שלי עד הימים האחרונים:

כמו עם נשיאי ארה"ב, חמישי חסר. לא שלא היו מועמדים; אבל לא יכולתי להחליט.

אמש העליתי שחקן חמישי להר רשמור.

ארבעה תמיד היו לי:

1)פוינט גארד: מג'יק ג'ונסון

2) שוטינג גארד: מייקל ג'ורדן

3) ווינג: לארי בירד

4) פאור-פורוורד: החלפתי בין טים דנקן, קרל מלון, אפילו שמתי שם את צ'ארלס בארקלי פעם. ניסיתי גם לשים שם את שקיל או'ניל כדי שיהיה מקום לקרים עבדול ג'אבר ב-5.

5) קרים עבדול ג'אבר

אתמול העליתי – סופית – את החמישי, והכנסתי אותו למספר "3", כך שחמישיית הגדולים שלי מאז ומעולם היא קבועה וסופית כמו הקזינו בבת-גלים:

*פוינט גארד – מג'יק ג'ונסון

*שוטינג גארד – מייקל ג'ורדן

*סמול פורוורד/ווינג (WING) – לברון ג'יימס

*פאור-פורוורד – לארי בירד

*סנטר – קרים עבדול ג'אבר

למה התחלתי לחשוב על הנושא? בגלל שאחד הגולשים ניבא שלוקה דונצ'יץ' יעבור את לברון ג'יימס ביכולתו, ויהפוך לאחד השחקנים הגדולים בתולדות ה-NBA.

היי, הכל ייתכן.

המחשבה גילגלה את מוחי למחשבה הבאה: לי לא נראה שדאלאס מבריקס מסוגלת לזכות באליפות ה-NBA בשנים הבאות. קריסטפס פרוז'ינגיס לא נראה לי האדם המתאים להיות הכוכב השני לצד לוקה, ואני לא מאמין שיהיה מהפך שיקרה מספיק מוקדם עבור לוקה.

במילים אחרות, אפילו אם לוקה ייחשב יום אחד טוב מלברון ג'יימס – דבר שאין לו סכוי לקרות, אבל, נניח – מה יהיה מקומו בהיסטוריה ללא טבעת אליפות?

וכאן השאלה לדיון: תראו איזה שחקנים לא עלו להר רשמור: קרל מלון. צ'ארלס בארקלי. ג'ון סטוקטון. דומיניק וילקינס. אלג'ין ביילור. פטריק יואינג. ג'יימס הארדן. כריס פול. אני יכול להכניס לרשימה עוד איזה 20 בערך על אותו קליבר. לאיש מהם אין אליפות. השאלה היא 'אם הם הטובים ביותר, כיצד זה שהם אף פעם לא זכו באליפות?'

תחשבו על השחקנים שעל ההר: כולם זכו לא רק בטבעת אחת. לא רק בשתיים. הם זכו בשלוש לפחות!

האמינו לי שאני יודע בדיוק טוב כשימון שאתה לא זוכה באליפות לבדך. אתה צריך קבוצה, שחקנים, מאמן, קהל, וכאן מגיעה הנקודה החשובה:

כל השחקנים על ההר היו כאלה מיוחדים במשחקם, אופיים, מנהיגותם, אישיותם, סמכותם, ושליטתם, שהם 'יצרו' את המיוחדות של קבוצתם. עם מג'יק, ג'יימס וורת'י הפך לכוכב. קרים הצליח להתעלות לגבהים שבלעדי מג'יק הוא לא היה מגיע אליהם; מייקל עשה מסקוטי פיפן שחקן מיוחד שללא מייקן הוא היה זכור כעוד שחקן טוב מאד, אבל בשום פנים ואופן לא שחקן ההיכל. לארי בירד הפך אפילו את דני איינג' לשחקן חשוב ביותר, שלא להזכיר את קווין מקהייל שהפך 'איש ההיכל' בגלל לארי, ורק בגלל לארי. קרים עשה כל שחקן ששיחק איתו למשהו מיוחד.

צ'ארלס בארקלי, קרל מלון, פטריק יואינג, ג'יימס הארדן, וכל האחרים שהם ללא טבעת, הם האנשים שלא היו טובים מספיק לעשות זאת. לבארקלי היתה כריזמה מכאן ועד להודעה חדשה, אבל אני מאמין שאילו מייקל שיחק במקומו, היתה לו אליפות אחת לפחות. אולי שתיים. אותו דבר קרים במקום פטריק יואינג, או מג'יק במקום סטוקטון.

מה שאני מנסה לומר הוא שלבעלי הטבעות בהר רשמור, וכמה שחקנים שהם כמעט על ההר כטים דאנקן או חאכים אולג'ואן, היה את ה'אומממפפפףףף' הדרוש לתת לבורג עוד חצי סיבוב במפתח השבדי אחרי שאחרים ניסו, ולא הצליחו.

היה להם את הדבר המיוחד הזה שרק לגדולים ומיוחדים באמת יש.

למעשה, אני חייב להעלות את הסף ליותר מטבעת אחת.

לדעתי לשחקן לא מגיע לעלות להר רשמור ללא שתי טבעות לפחות. טבעת אחת לא מספיקה. לבעל טבעת הייתי אומר: "עשה זאת שוב ותוכיח לי שהפעם הראשונה לא היה סתם מקרה מוצלח!"

כמה טבעות ישנן ל'אנשי ההר' שלי?

למג'יק יש 5

למייקל יש 6

ללארי בירד יש 3

ללברון יש 3

ולקרים עבדול ג'אבר יש 6

אני יודע כמו כל אחד מכם שאליפות אתה לא לוקח לבדך. אבל שחקני 'הר רשמור' אלה היו כאלה מיוחדים שהם היוו מגנט לשחקנים אחרים, ומנהיגותם שלטה בקבוצותיהם ללא מיצרין. קרל מלון, צ'ארלס בארקלי, פטריק יואינג, וכל האחרים ללא 2 הטבעות לפחות, היו שחקנים נהדרים אבל כנראה שמשהו היה חסר להם לעשות את מה שצריך כדי להיות "THE BEST".

זה כמובן לא אומר שכל שחקן עם 2 טבעות (ויותר) הוא שחקן גדול. ייתכן שהוא לא היה הרבה יותר מנוסע במרכבה שתפס טרמפ (אם כי כל שחקן עם 2 טבעות לפחות – אפילו אם היה שחקן ספסל – כנראה תרם משהו די חשוב). אבל זאת היא חובה עבור הגדולים ביותר. הם לא היו רק הטובים ביותר אלא הם ידעו גם כיצד להביא את הכסף הביתה, והיו מנהיגי הקבוצות שהביאו את הכסף הביתה.

(הערב ב-6 יופיע דיון הקשור לפוסט הזה)

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
103 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
צ'יקו
Admin
17/12/2019 4:01:36

אפשר הרחבה של ההר? שאקיל ובריאנט צריכים גם להיכנס…

IDO
IDO
17/12/2019 7:25:34
Reply to  צ'יקו

שאקיל – רק התחת שלו תופס מקום של חמישה אחרים.
רכס ראשמור?

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
17/12/2019 7:33:32
Reply to  IDO

?????
ציקו דמיקולו

Eddie
Eddie
17/12/2019 5:49:35

לדעתי ווילט בשיאו (נגיד עונת 61-62) האפיל על קארים בשיאו, יש לו 2 אליפויות (הוא קופח, מבחינת דומיננטיות היו צריכות להיות לו יותר, אבל "נפל" על תקופה לא טובה) בזכותו, והוא היה צריך להיות על ההר ב-5. הוא היה פנומן פיזי שלא היה כמוהו, אבל באמת קצת עידן את עצמו, אם היה לו את האופי הרצחני של מייקל היו לו 12 אליפויות, ושובל של 200 שחקנים מתחרים בכסאות גלגלים…

Eddie
Eddie
17/12/2019 8:31:05
Reply to  מנחם לס

קופח מהבחינה שהיה צריך לשחק מול הסלטיקס של ראסל כל שנותיו הטובות 🤣 בכל מצב אחר היו לו מן הסתם עוד כמה אליפויות… השאלה אם ראסל, שהיה סוג של אנתוני דיוויס שהוצנח לשנות החמישים, לא היה יכול "להכיל" גם את קארים

ברוך רובין
ברוך רובין
17/12/2019 8:48:24
Reply to  Eddie

ראסל היה נגר בין נגרים התקפית בתקופה שבה הכדורסל היה ברמה של כיתה ו , אין שום קשר בינו לבין אנתוני דיוויס.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
19/12/2019 14:53:30

יש קשר בהגנה ובחכמת המשחק שלדייויס אין יותר בזה מראסל. לכל היותר פחות וגם לא יותר מנהיג ווינר ופייטר ותחרותי ואף פחות.

חגי "התותח" ניסני
Editor
17/12/2019 9:20:34
Reply to  Eddie

אדי לא ראיתי את ראסל. אתה יכול להרחיב טיפה על ההשוואה בין ראסל לדיוויס?

Eddie
Eddie
17/12/2019 10:39:01

2.08 סופר אתלטי, עם תגובות מהירות מאוד בשביל גבוה, וכתוצאה מכך כח מג'ורי בהגנה

חגי "התותח" ניסני
Editor
17/12/2019 8:33:42
Reply to  Eddie

הי אדי ברוך הבא. תראה אני לא רוצה לרשום סתם דברים כי לא ראיתי את ווילט משחק (בניגוד לשאר אותם השלמתי בהרבה מאוד שעות יוטיוב) אבל תמיד הסטט שלו מזכירה לי סיפורים תנכיים על דמויות עם כוחות על (סטייל שמשון גוליית או משה). זה מסוג המקרים שאתה לא יודע מה האם זה היכולת שלו או חולשת היריב

ברוך רובין
ברוך רובין
17/12/2019 8:50:35

ראית את ויצא בדמדומיו, זה ליגה שלא ידעו לקלוע בה או לעשות קרוסאובר ,לצפות במשחקים בשנים האלה ופשוט לבכות , קארים חייב להיות בראשמור כזאת יכול. כזאת סטטיסטיקה לכת כל כך הרבה זמן, זה דבר שמעטים בהיסטוריה הציגו, שאקיל בשיאו טוב מקטרים בשיאו אבל מבחינת קריירה אין בכלל תחרות

ברוך רובין
ברוך רובין
17/12/2019 8:51:24

וילט כמובן

asaf
17/12/2019 7:01:06

תודה מנחם. אם צריך להוסיף חמישי לרביעייה שבחרת שאני די מסכים אתה אני כרגע מכניס את דאנקן . אפור,משעמם ,סופר יעיל, מנהיג רוצח שקט, וכמעט שני עשורים בטופ.
לברון כרגע השחקן השישי שלי….

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
17/12/2019 11:39:41
Reply to  asaf

גם אני כמוך.
לברון שישי או שביעי כי יש גם קובי.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
19/12/2019 14:56:23

לברון לפני קובי. לברון חכם יותר ומוסר טוב יותר משמעותית ולא פחות מנהיג ווינר ותחרותי ושחקן שלם יותר.

עמיחי קטן
Admin
17/12/2019 7:23:35

תודה.
אם ראשמור מוגבל לחמישייה לברון לא נכנס אצלי.
אני מעדיף את מג'יק, קובי, מייקל, בירד וקארים. אחרי זה (בסדר אקראי) דאנקן, האקים, צ'מברליין, ראסל, שאק. ושבלב הבא יופיע אצלי לברון.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
19/12/2019 14:58:37

אין מצב שקובי לפני לברון וראה תגובה 3.1.1. לברון השחקן היחיד שהוביל את שחקני שתי הקבוצות בגמר בכל חמשת הנתונים העיקריים בגמר 2016 והיחיד להשיג ט"ד בגמר בגמר שאחרי וכל זאת נוסף על התגובה הנ"ל.

Berch
17/12/2019 7:27:43

כנראה שלא לכל מי שיש טבעת יש כישרון ותרומה לאליפות.
חולוניה נפרדה ממלאכי ריצ'ארדסון בעל הטבעת (האחרונה) בגלל תרומתו הדלה.
אמרתי לקברניטי הקבוצה שצריך להביא את קוואי השקט והצנוע אבל לא הקשיבו לי.
🙂

אהרון שדה
Editor
17/12/2019 7:34:18

תודה מנחם .
ההר שלי כולל בפסגה את מייקל גורדן ולצידו את מגיק ולארי כן עדיין לארי .
בסנטר זה קרב בין האקים לקארים (קארים היה אגדה בעיני אך ראיתי אותו עמוק בעשור הרביעי ).
נשאר עוד מקום אחד קשה לי לתת אותו ללברון .
כנראה כרגע לפחות של דאנקן …ואני מתייחס רק לכאלו שראיתי שזה בערך אמצע שנות 80.
אם כן חמישיית ההר שלי
מגיק מייקל לארי דאנקן האקים.
אשר להר של האלו שלא לקחו אליפות .
בפסגה נמצאים ללא ספק סטוקטון מלון ובראקלי .
היו עוד רבים וטובים אבל לא כמותם .
אם הארדן לא ייקח אליפות הוא אוטומטית ברשימה הזו .
( פול למשל רחוק ממנה שנות אור …ראסל הרבה יותר קרוב ).
חמישיית ההר נטול הטבעות שלי כרגע כוללת את סטוקטון ,הארדן , בראקלי ,מלון ויואינג (האחרון פחות איכותי אבל לא מצאתי טוב ממנו ).

אשר לתנאי של לפחות 2 אליפויות אצלי זה לא תנאי מחייב אך יש לי תנאי אחר והוא שהאליפות תהיה רשומה על שמך וגם שלא עשית קיצורי דרך בשביל הטבעת .
קיצור דרך לצורך העניין היו ללברון שהצטרף לוייד ובוש (ולכן לא בפסגת ההר אך הוא לפחות חזר לקליבלנד אחרי שהיה רגוע מה שמכונה "פתו בסלו" ).
קיצור דרך קלאסי נוסף הוא של דוראנט שהצטרף לקבוצת 73 הניצחון עם קרי קליי וגרין ולכן אע"פ שהביא 2 טבעות ( ופעמיים אם וי פי פליאוף) במדד שדה הטבעות הללו לא נחשבות בשביל לעלות להר כנ"ל למשל בטבעת של דרקסלר ביוסטון 95 או של קיד בדאלאס 2011.

מצד שני מספיקה לעיתים טבעת אחת בכדי לחוקק את שמך באותיות של זהב בהר .
הדוגמה הקלאסית היא כמובן הטבעת ההיא של נוביצקי בדאלאס 2011 טבעת בודדת אך כזו שהסירה את כל הספקות ….בחגורה שבאה עם אותה טבעת רשומים באיקס קובי ,הארדן ,ראסל,דוראנט,וייד ,ולברון 6 אם וי פי פליאוף או ליגה בהווה או בעתיד שאותו נוביצקי הוריד בדרך ( וגם שמות משניים כגאסול או בוש) ולכן אין לו צורך בעוד אחת בכדי להגיע להר .
גם קוואי שהשיג אמנם 2 טבעות היה יכול להסתפק בטבעת אשתקד בכדי להיות בהר.

אזרח
אזרח
17/12/2019 8:15:49

כי לקוואי עונה שעברה לא היתה קבוצה טובה?? גם הוא הצטרף לקבוצה חזקה. ההבדל בינו לבין לברון שאצלו טורונטו לא היתה קבוצה עם שני סופרסטארים אלא עם סגל טוב ועמוק. לברון עשה את אותו דבר אבל עם שני סופרסטארים ושילם על כך בסגל דליל (אני חושב שחוץ מ4 שחקנים כל מיאמי היו על מינימום)

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
17/12/2019 11:07:00

לגבי ציר רציני נטול אליפות, יש את וולט בלאמי.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
17/12/2019 11:07:32

חוץ מיואינג כמובן שגם הוא היה ציר רציני.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

להגיע לראשמור המינימום של המינימום של המינימום זה 3 טבעות יחד עם סטט מפלצתי כל הקריירה.
בלי אליפות אי אפשר אפילו להיות טןפ 10

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
17/12/2019 11:16:52

אתה טועה לחלוטין!!!
אליפות תלויה בכמה גורמים שגם לשחקנים הגדולים ביותר לא תמיד יש שליטה עליהם, אחרת למייקל למשל היו 10 אליפויות לפחות ולראסל היו 13 ולבירד לפחות 5.
בארקלי בהחלט ראוי לרשמור גם ללא אליפות וכך גם סטוק וקרל מלון.
לגבי בארקלי, הוא היה פאוור אדיר בגובה של גארד וריבאונדר גדול מגבוהים משמעותית ממנו כמו ק' מלון ודאנקן וגארנט ועם חכמת משחק גבוהה ויכולת מגוונת מאוד.
סטוק ומלון היו לא פחות יציבים מקארים ושחקנים חכמים ומגוונים לא פחות, סטוק כרכז, מלון כפאוור וכארים כציר.

asaf
17/12/2019 11:31:57

שמעון יש עוד דברים מעבר לסטטיסטיקה ראה ערך דאנקן למשל שאחראי על שינוי דנ"א של מועדון במובן מסוים…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  asaf

Lol ממבה עם 5 טבעות ו9 חמישיות הגנה על איזה סטט אתה מדבר? הדיון הזה מוצה כבר בעבר

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

1. מייקל
2. קובי
3. לברון
4. קארים
5. שאק

ברוך רובין
ברוך רובין
17/12/2019 8:09:29

איך קובי מספר 2 איפה מג’יק איפה בירד , כדורסל זה הרבה יותר מסטטיסטקה אישית שמעון יקירי, לגבי שאק בשיאו הוא השחקן הדומיננטי ביותר שצפיתי בו, שחקן שהיה בפער קילומטרים מהשאר בליגה , אבל הפריים שלו היה נורא קצר ולכן מקומו לו בראשמור

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
17/12/2019 11:20:57

אין מצב שקובי לפני מג'יק ובירד שהיו גאוני כדורסל שקובי רק יכול היה לחלום להיות כזה. וכן הם היו מנהיגים ווינרים לא פחות גדולים אם לא יותר ועושים את השחקנים שסביבם לטובים יותר לא פחות ממה שקובי עשה אם לא יותר והשפיעו על קבוצתם והמשחק לא פחות מקובי אם לא יותר. בסך הכל שניהם עולים על קובי ללא כל שאלה.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
17/12/2019 7:38:42

נצלש
בדקתי עכשיו את מספר המשחקים ששיחקו הקבוצות העונה ומסתבר שהסלטיקס עם מספר המשחקים הנמוך ביותר מכל שאר הקבוצות. רק 24 משחקים עד פה ורובם בחוץ 13 מול 11. הבדל לא משמעותי…
החודש הבא אולי העמוס ביותר של הסלטיקס שישלימו כמעט שבוע בלי משחק.
הדלקת בעיניים של סמארט עברה מעין אחת לשניה. לא חושב שישחק ברביעי בלילה מול דאלאס.

ברוך רובין
ברוך רובין
17/12/2019 8:04:38

אני מבין את השנאה ללברון וגם לי אין פינה חמה על האגו מניאק הזה בלב, אבל ללא ספק הוא אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה, אף אחד אחר לא הציג כזה יכולת לכזה פרק זמן הוא חייב להיות בהר ראשמור.
.
דאנקן קובי ואחרים רצה מתחתיו.

penny H
penny H
17/12/2019 8:16:18

שמעון מתפלא עליך.
קובי???
קובי???
3 אליפויות חתומות על שאק.
נראה לך שמייקל או יודע מה לברון היו נותנים למישהו לקחת בשבילם אליפות (תראה את הלייקרס של השנה לברון בגיל 35 יותר דומיננטי מad).
מעבר לזה – סטטיסטית – עדיף שאשאיר לגיא אבל בלי להסתכל – קובי היה זורק מכל מצב ולרוב מחטיא.
לעזאזל – אפילו את גיים 7 הוא חירב לליקרס מול בוסטון אבל פאו היה שם לתקן.
לברון על ההר – גם לפני בירד.
15 עונות כמעט ללא חיסורים עם שליטה אבסולוטית.
בירד? פציעות הכריעו אותו.
אני יודע – הוא לבן. לחלק ממכם קשה לקבל את העובדה הזו – אבל אין שני לשליטה והדומיננטיות של לברון .

אזרח
אזרח
17/12/2019 8:18:56
Reply to  penny H

+1. כל קבוצה שלברון עובר אליה הופכת לקונטנדרית בעונה השנייה שלו מקסימום

חגי "התותח" ניסני
Editor
17/12/2019 10:30:20
Reply to  penny H

אתה נכנס למלחמת התשה.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
17/12/2019 11:26:16
Reply to  penny H

עם הפציעות זכה בשלוש אליפויות שמתוכם פעמיים המצטיין של הגמר, תשע פעמים בחמישיית העונה הראשונה שמתוכם שלוש פעמים מצטיין העונה ועם ממוצעי קריירה של יותר מ-24, 10, 6, 1.5. הרבה שחקנים גדולים בריאים לא הגיעו לזה.
לבירד בהחלט מגיע להיות בהר רשמור של הכדורסל!!!

asaf
17/12/2019 11:34:45

+1000 ציפור. שים את לברון בגוף של בירד ובחבטות שבירד קיבל עדיין תקבל שחקן מעולה כי יש ללברוו המון כדורסל אבל הוא לא אותה מפלצת שהוא עכשיו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  penny H

לך תראה מי ניצח את סדרות הגמר האמיתיות מול הקינגס והספרס ומי קלע שם יותר. קובי היה שווה בדיוק לשאק ב02 ו03. ב01 אכן היה מס 2.
מה זה פאו הציל חחחח כמו שלאורי הציל? כמו שבוש הציל את לברון וריי אלן וויד?

קובי שיחק במערב שהיה 10 רמות מעל המזרח הוא לקח 5 טבעות ולא היה בסופר טים. זה שם אותו אצלי הרבה הרבה מעל לברון
ושוב זה דיון שהיה פה פעם ומוצה עם סטט וכל מיני אין כוח לחזור על הדברים.
שלא נדבר על הנאה מהמשחק….להשוות את קובי ולברון בזה זה כמו להשוות את רונלדיניו לתומאס מולר או לכריסטיאנו אם בא לכם.
לברון מדורג אצלי ככ גבוה בעיקר בגלל ה4 mvp שלו והסטט המפלצתי.
האליפויות שלו במיאמי זה לא משהו שמרשים אותי או איזשהו הישג באמת צת מעל האליפויות של דוראנט

asaf
17/12/2019 16:14:26

את הקינגס השופטים ניצחו וזה בתור אוהד לייקרס

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  asaf

זה נכון 😂😂

אהרון שדה
Editor
17/12/2019 8:34:54

שם מס 38 ברשימת 50 גדולי העשור
קובי בראיינט .
שיחק 7 עונות בעשור (פרש בסוף שנת 2016 ).
שיחק כמובן רק בלייקרס.
נכנס מבוגר לעשור כשהיה בן 32.
ועשה.
7 פעמים אולסטאר (אם וי פי 2011).
4 פעמיים חמישיית העונה הראשונה.
היה אם וי פי גמר פליאוף 2010.
היה שותף כמובן לטבעת אליפות ב 2010 .
(פעמיים בחמישיית ההגנה הראשונה + 1 בשנייה).
(היה גם חבר בנבחרת ארה"ב עמה זכה בזהב האולימפי מלונדון 12).

בשורה התחתונה למרות שהתחיל את העשור מאוחר ולא היה איתנו בשליש האחרון הוא כאן איתנו וטוען לפסגה גם בעשור הזה.
שורה תחתונה קלע כל העשור בדאבל פיגרס ב 6/7 עונות מעל 17.5(בעונה שקלע פחות שיחק 6 מש בלבד עקב פציעה) ב 5 עונות מעל 22 ו 4 עונות מעל 25.

בקיצור היה חלק ממשי גם מעשור זה לחובתו שהיה רק 3 פעמיים בפליאוף עם טבעת אחת כאמור ופעמיים סיבוב שני בפליאוף .
שיחק סה"כ 45 משחקי פליאוף בעשור בהם קלע 28 למשחק .
המספרים מראים שהלך ודעך בעקבות הטבע ובכל זאת מה שעשה בחצי הראשון של העשור מקנה לו מקום ודאי ברשימה זו ואף גבוה יותר משמעותית .

Alex Rabino
17/12/2019 9:10:44

אני מקווה שאת הטור כתבת לפני המשחק של דאלאס אתמול בערב. בהיעדרו של דונציץ, פורזינגיס הרים את רמת המשחק שלו ונתן משחק גדול אמש בניצחון על מילווקי.

Lavar
Lavar
17/12/2019 9:13:52

איך יש קונצנזוס על בירד ולא על לברון?? לארי בקושי עושה טופ 10

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
17/12/2019 11:30:57
Reply to  Lavar

רואים שאינך יודע מיהו בירד. הוא היה גאון כדורסל שאין יותר ממנו, מנהיג ווינר מהרמה הגבוה ביותר. שלמרות פציעותיו הלא מעטות הגיעי להישגים ונתונים ששחקמים גדולים בריאים יותר לא הגיעו לזה. וראה תגובה 11.3.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
17/12/2019 11:45:01
Reply to  Lavar

תהיה בריא, בן כמה אתה?

אזרח
אזרח
17/12/2019 11:55:47
Reply to  Lavar

בירד בטופ 10 בקלות
זה לא סותר את זה שלברון יותר טוב

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
17/12/2019 12:51:42
Reply to  אזרח

לברון אמנם יותר אתלטי אך לא בהכרח יותר טוב. יש לציין שבירד סבל מלא מעט פציעות לעומת לברון שכמעט לא נפצע, וזה פגע בהישגיו ונתוניו.

אזרח
אזרח
17/12/2019 12:55:18

לברון לא רק יותר אתלטי אלא גם סה״כ שחקן יותר טוב. רק אל תבוא לי עכשיו עם הנאום הקבוע: בירד היה ווינר לא פחות ממנו אם לא יותר ומנהיג לא פחות ממנו אם לא יותר ובעל ראיית משחק לא פחות אם לא יותר וכו'

Lavar
Lavar
17/12/2019 12:24:51
Reply to  Lavar

לא אומר שהוא לא טוב והכל… פשוט לא טופ 5

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
17/12/2019 12:56:09
Reply to  Lavar

כתבת לפני כן לא טופ 10…
אך בירד הוא גם טופ 5. גאון כדורסל שאין יותר ממנו, מנהיג ווינר ברמה הגבוה ביותר, שחקן מאוד מגוון עם התקפה משובחת, הגנה טובה+ ובמובן הקבוצתי טב מאוד, ריבאונדר מצוין, מוסר מעולה, חוטף טוב מאוד. תקרא יותר על יכולותיו של בירד. הוא מתחרה עם לברון על הפורוורד הגדול של כל הזמנים.

אהרון שדה
Editor
17/12/2019 13:12:12
Reply to  Lavar

אצלי עדיין בירד לפני לברון בגלל 1001 סיבות

Glal
Glal
17/12/2019 9:23:44

מנחם מה עם התחזית מאתמול על הפסד של דאלאס למילווקי? נפלת שוב? הנה קיבלת הוכחה שהמערב חזק בהרבה מהמזרח..

האווי לאסוף
האווי לאסוף
17/12/2019 10:01:39

הר ראשמור זו גרסה מורחבת לדיון של הGOAT. כמו בראשמור האמיתי, לא הייתה וועדה שקבעה מי ראוי או לא, פשוט משוגע אחד עם אזמל. מסקנה? לכל אחד יש את הראשמור שלו. שלי הוא הר אקורדיון, ברצותי החמישייה שעליו תכלול גם עשרה שחקנים, ובימים אחרים רק הרביעייה המקורית

asaf
17/12/2019 11:37:16

אכן האווי טיבן של בחירות כאלה שהן מאוד סובייקטיביות.
דבר שהאמת די טבעי וגם למרות הנסיונות קשה מאוד לקבוע לזה קטגוריות ברורות אובייקטיביות….

אבי יחיאל
אבי יחיאל
17/12/2019 10:03:45

אחלה כתבה מנחם…. אני תמיד אלך עם סר צארלס בעיניים עצומות היה לו הכל רק שאת השנים הטובות שלו בפילי הוא ביזבז בקבוצה פח והיה צריך להתמודד עם בוסטון של לארי ושיקגו של מייקל…. גם הרבה חוסר מזל להיות במקום אחר…. מעבר לזה היה השחקן שעשה במגבלות הגובה והגוף את הדברים המדהימים ביותר

shadow
shadow
17/12/2019 10:16:59

שאלה למתקדמים בלי להיכנס לויכוח המעייף של מי הכי טוב ומי בחמישיה.
אם לברון מגיע לגמר השנה ומפסיד את האליפות ולא לוקח עוד אחת עד שהוא פורש האם הוא נכנס להר?

אזרח
אזרח
17/12/2019 10:52:05
Reply to  shadow

הוא כבר בהר. אין לו מה להפסיד עכשיו גם אם טורונטו חוזרים מ3-0 בגמר נגדו. לשחק עוד עונות לא יכול להוריד מהדירוג שלך. לא יכול להיות שאם הוא פורש עכשיו הוא בראשמור ובגלל ששיחק עוד עונה ירד משם. מייקל אם היה משחק עד היום לא היה עובר ממוצע 2 נק' למשחק.

דקסטר
דקסטר
17/12/2019 12:59:18
Reply to  אזרח

ואם לברון לוקח אליפות עם הלייקרס..
אוהו איך הדיון על ה GOAT יתעורר.
בצדק יתעורר אבל כיוון שיש משהו מיתי אצל ג'ורדן אני לא באמת חושב שהעניין הסטטיסטי ישנה כבר.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
17/12/2019 14:06:49
Reply to  דקסטר

גם סטטיסטי מייקל עליון יותר ען ממוצע נק' מעל 30 בעונה הסדירה באחוזים נהדרים ומעל 33 בפלייאוף באחוזים טובים מאוד וממוצע יותר גבוה בגמרים, ריבאונדר גדול יותר ביחס לגובה ולעמדה, חוטף טוב יותר. בסך הכל עם היתרונות של לברון, למייקל בטטיס' טובה יותר.

אזרח
אזרח
17/12/2019 18:08:51

מייקל ממש לא באחוזים נהדרים. בינוניים מינוס

אזרח
אזרח
17/12/2019 18:10:02

לברון העונה רכז. אז פתאום הוא הריבאונדר הכי טוב בכל הזמנים "ביחס לעמדה"? זה לא משנה באיזה עמדה אתה משחק. לברון ריבאונדר טוב ממייקל

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דקסטר

לברון יורד בתחנה אחרונה סייבורג

Eddie
Eddie
17/12/2019 10:41:53

2.08 סופר אתלטי, עם תגובות מהירות מאוד בשביל גבוה, וכתוצאה מכך כח מג'ורי בהגנה

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
17/12/2019 11:46:32

לגבח הר רשמור הכדורסלני שלי:
לא חייבת להיות רק חמישייה בהר הכדורסלני והיא יכולה לכלול אף כאלו שלא זכו באליפות בתנאי שגילו יכולת גבוהה מאוד ויציבה במהלך הקריירה.
ואלו השמות בהר רשמור הכדורסלני שלי (כלומר לפחות אלו) –
חמישייה ראשונה: מג'יק, מייקל, בירד, לברון, וילט.
השאר –
רכזים: אוסקאר, קוזי, פרייזר, אייזיאה, סטוק, סטף, טייני.
קלעים: וסט, וייד, קובי, סם ג'ונס.
ס"פ: דוראנט, הד"ר, הבליצ'ק, וורת'י, קוואי.
פ"פ: בארקלי, דאנקן, גארנט, הייז, ק' מלון.
ציר: ראסל, כארים, החלום, שאק, מ' מלון, האדמירל.

אזרח
אזרח
17/12/2019 11:56:55

מה עם הארדן?

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
17/12/2019 13:19:02
Reply to  אזרח

הארדן יש מצב ששייך לשם וביכולת הזו הוא בוודאות יהיה שם.
שכחתי אותו כפי ששכחתי את ריי אלן ורג'י מילר.

Sharpe Shooter
Sharpe Shooter
17/12/2019 13:45:52

טוב שלא דחפת חצי משחקני הליגה לרשימה

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
17/12/2019 14:02:14
Reply to  Sharpe Shooter

חצי משחקני הליגה כוללים גם כאלו שאינם כוכבי על. ולהר רשמור" של הכדורסל יכולים להשתייך רק כוכבי על.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
17/12/2019 13:20:49

ברכזים הארדן יכול להיות כבר שם ובכל מקרה ביכולת הזו בוודאות ישתייך לשם.אלן טמיר שם.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
17/12/2019 14:00:48

*אלן ומילר.

ניר מועלם
Editor
17/12/2019 12:04:45

תודה רבה מנחם, מאוד מעניין.
אני חייב לציין שאני לא ראיתי בפעולה שלושה משחקני ההר שלך: לארי,מג'יק וקארים.
ככה שאני לא באמת יכול לציין מי עדיף על פני מי.
מה שכן – אני ראיתי ועדיין רואה את לברון ואני גם ראיתי את טים דאנקן, אין ספק ששניהם שחקנים סופר משמעותיים בקבוצות שלהם, את דאנקן אני מעריך מאוד, את התוספת החשובה שהוא הביא לסן אנטוניו של פופוביץ, אבל מצד שני אי אפשר להתעלם מההילה שיש סביב לברון, ולכן אם אני צריך לבחור בין שניהם אני הייתי בוחר בלברון.

אבל קחו בחשבון שגם אם תקחו עכשיו עשרה פרשנים שונים של ה-NBA אני די בטוח שלא יהיו שניים שיחליטו על אותה חמישייה.

Zvika Bar-Lev
17/12/2019 13:29:17

מנחם אני חייב הסבר ממך, איך יכול להיות שביל ראסל לא על ההר. 11 אליפויות מתוך 13 עונות בליגה. שר ההגנה האולטמטיבי, שמתוך ההגנה מנצח סדרות ואליפויות. משתק את וילט במשחקים מכריעים וכל פעם מונע ממנו תואר, גם כשחבר לביילור ווסט בלייקרס. גובה 208 ובכל זאת שבע שנים ברצף מעל 23 ריבאונדים למשחק, כולל עונה שעבר את וילט בממוצע למרות שנמוך ממנו בראש…
לא סתם הגביע זה על שמו. לא יכול להיות שהוא לא על ההר, גם על חשבון קארים הנפלא.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Zvika Bar-Lev

שיחק בשנים שהליגה הייתה בעיקר קוריוז כמה ענקים מול לבנים כמוני

אזרח
אזרח
17/12/2019 12:08:07

הארדן
מייקל
לברון
בירד
קארים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אזרח

לונזו בול
בן סימונס
דריימונד גרין
בריאן סקלבריני
טוד מקולו

אזרח
אזרח
17/12/2019 18:10:35

אחלה חמישייה

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

ובכן, הר ראשמור תוכנן על ידי גאטסון ברגלום, חבר טוב של ראשי ה-KKK והאיש שנקרא על שם האפצ'י שעשה אביו ברגע שנולד, אחד שניסה לדחוף את רוברט אי לי על מטבע ובחר את המיקום של ההר על אדמה קדושה לאוכלוסיה המקומית בצורה מאוד מכוונת.
(אני פה כדי לנסות להרוס כל דבר טוב. סנטרל פארק נבנה על גבה של שכונה של שחורים ואירים שהצליחו לחצוב לעצמם חיים. מזל שדברים כאלה לא קורים יותר היום, אה, תושבי אבו-כביר וכל מי שבסביבת אסדת הקידוח?)
אז… לשאלתך, לא?

asaf
17/12/2019 16:18:26

נק' חשובה Ljos , נבנה על שטחים של הילידים האינדיאנים המקומיים שגורשו משם לא??? ולגבי זה שעדיין מתרחש הבאת פה שתי דוגמאות סופר עדינות…

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  asaf

אני כלום אם לא עדין.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חברים אני רואה פה ויכוחים שטותיים מייקל, קובי, לברון, בירד ושטויות אף אחד לא ברמה של הגדולים באמת
הראשמור האמיתי

https://www.hoops.co.il/?p=133957

asaf
17/12/2019 16:22:11

זה אחד הגדולים שלך שמעון. יוכנס לרשימה בהקדם
דראגן "פוטנציאל נצחי" בנדר

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  asaf

דראגן בנדר לא עומד בסף אין לו 10 דק משחק לפחות והוא טרם השלים 4 עונות בליגה.
כל החכמה זה לשחק לפחות 10 דק ולנגר. זה hof אמיתי ועדיין להישאר בליגה.
מי שנפלט מהליגה או משחק פחות לא יכול להיות בראשמור

אור
אור
17/12/2019 19:07:54

מצוין

birdman
birdman
17/12/2019 16:05:01

מנאצ'ם, לא צריך אפילו טבעת אליפות אחת, אליפות תלויה גם בצוות המסייע ובאיכות היריבות. האם מייקל לא היה טוב בשש השנים הראשונות שלו בליגה? האם היה לשיקגו שלו סיכוי נגד בוסטון של אותה תקופה?

penny H
penny H
17/12/2019 16:06:12

אני פיפי…שים את לברון בגוף של לארי…
שים אותי בגוף של זוסמן ואני בnba.
מבטיח.
עם כל הכבוד ללארי לג'נד ואני מת עליו
אין מה להשוות ל15 שנים בטופ שלברון משתולל בליגה.
ואין, פשוט אין אליפות גדולה מהחזרה מ3-1 (גרין מישהו זוכר?).

asaf
17/12/2019 16:23:29
Reply to  penny H

האליפות של נוביצקי ודאלאס ב-2011 הייתה יותר מרשימה בעיניו ואין זה להוריד מהחזרה מפיגור 1-3

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  penny H

שים אותי בגוף של לברון ותוך חודש אני חוזר לגוף שלי, רק גבוה באיזה שמונה אינצ'ים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  penny H

מסכים איתך לברון הרבה מעל בירד.

captain beefheart
captain beefheart
17/12/2019 17:06:59

צודק לגמרי. בלי טבעות אתה בכלל לא יכול להיכנס לדרום דקוטה ולסייר באיזור ההר.
ברור שלברון בעניין ובארקלי ומלון לא, מסיבה זו ממש. לצערי הוא גם מתעלה בסה"כ על דאנקן. אין ספק שזהו השחקן הגדול בדורו.
האם בכזו ודאות קארים מקבל פסל במקום ביל ראסל?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

😂😂 הרבה זמן לא התראינו חשבתי הטרידו אותך עם ראס ואין לך קליטה

captain beefheart
captain beefheart
17/12/2019 17:49:32

I'm alive and well 😉
קצת פחות מגיב אבל עוקב בשקיקה

The Pro
The Pro
17/12/2019 17:58:45

מספר אליפויות הוא לא הפרמטר הכי חשוב וכן אפילו בכתבה הזאת ראסל אפילו לא מוזכר למרות שבעיניי הוא כן צריך להיות.
צריך לקחת בחשבון
תקופה-יש הבדל גדול בין להתמודד מול הג'אז בשנות ה-90 לבין התמודדות מול סופרטימס ברמה היסטורית כמו הגולדן,ספרס,סלטיקס והרוקטס.
המשכיות-שאקיל נחשב לגבוה הטוב בתחילת המילניום אבל זה לא נמשך מספיק.
מערכת-יש הבדל בין לקחת אליפות במועדון יוקרתי כמו של הסלטיקס לבין לקחת אליפות ראשונה היסטורית עם הקאבס.

אזרח
אזרח
17/12/2019 18:13:47
Reply to  The Pro

אין הבדל בין אליפות עם הסלטיקס / הקאבס. ההבדל היחיד שיכול להיות הוא שהסלטיקס מושכת כוכבים והקאבס לא, וכולנו יודעים איך נבנה הסגל של קבוצות לברון (רמז: ממש לא אוספים כמה חבר'ה מהשכונה)

Zvika Bar-Lev
17/12/2019 19:48:41

העברתי את זה לכאן כתגובה ראשית, ואני אשיב עליה גם כתגובה לתגובה שלך לעיל ב21.1.1
מנחם אני חייב הסבר ממך, איך יכול להיות שביל ראסל לא על ההר. 11 אליפויות מתוך 13 עונות בליגה. שר ההגנה האולטמטיבי, שמתוך ההגנה מנצח סדרות ואליפויות. משתק את וילט במשחקים מכריעים וכל פעם מונע ממנו תואר, גם כשחבר לביילור ווסט בלייקרס. גובה 208 ובכל זאת שבע שנים ברצף מעל 23 ריבאונדים למשחק, כולל עונה שעבר את וילט בממוצע למרות שנמוך ממנו בראש…
לא סתם הגביע זה על שמו. לא יכול להיות שהוא לא על ההר, גם על חשבון קארים הנפלא.

Zvika Bar-Lev
17/12/2019 19:53:11
Reply to  Zvika Bar-Lev

אני לא קונה את התשובות שלך ושל שמעון על השליטה של בוסטון בליגה באותן שנים. קודם כל שנתיים הם לא זכו, זאת אומרת היו מי שיכלו לעבור אותם. שנית היו סדרות אליפות מטורפות, כולל חזרה מפיגור 1-3. שלישית, מעבר לכל המקרים בהם הוא ניתח את הקבוצה של וילט בדרך לאליפות, אין ספק שבאליפות האחרונה היה יתרון ברור לסגל של הלייקרס עם וילט ווסט וביילור, ובכל זאת ראסל שיתק טת וילט וניצח את הסדרה בהופעות בלתי נשכחות. האיש שהיה הלב של הדיינסטי הכי עצום בליגה, חייב להיות בראשמור.