קוואי לינארד? סימפטום של מחלה רצינית ב-NBA / הגולש אופק

טוב. אז זהו המאמר הראשון שלי שאני שולח למנחם ולאתר, אני קורא כאן כבר שנים ומגיב מידי פעם.

קוראים לי אופק, אני אוהד של הספרס, אני חושב שהאקים הוא הסנטר הטוב ביותר בהיסטוריה ושיוטיוב הגזימו עם כמות הפרסומות.

לאחר הקדמות נחוצות אפשר להגיע לנושא.

קוואי לאונרד – סימפטום של המחלה ב-NBA.

כשראיתי את דאנקן פורש ידעתי באופן מיידי שקוואי הוא המנהיג החדש של הקבוצה. ידעתי שהוא יהיה בתפקיד הזה עוד ב-2013 בסדרת הגמר הארורה ההיא. הוא זכה ב-MVP של סדרת הגמר לאחר תצוגת הגנה אדירה ממש על לברון ג'יימס ויעילות התקפית מרשימה משחקן במעמדו. אני חייב לציין שדיאו היה משמעותי מצוין וראוי לפרס גם הוא אבל זה כבר היסטוריה.

כשקוואי רצה לעזוב את הספרס בהתחלה לא הבנתי למה, כאילו… מה הקשר? ולמה עכשיו?

אבל התמונה התחילה להתחבר לאט לאט, הוא סירב להארכת חוזה עם ג'ורדן (זה באמת היה סכום מעליב), הוא החליף את הייצוג שלו לדוד דניס וצצו שמועות שהוא לא מרוצה מהדרך שהספרס מתייחסים לסופרסטאר שלהם (לא נוצצים וראוותנים כמו קבוצות אחרות).

אז אמרתי לעצמי, 'טוב נו, אולי הוא רוצה ליצור לעצמו באזז תקשורתי', אבל המצב היה חמור הרבה יותר מזה.

התחמקויות מצוות האימונים של הספרס, בדיקות רפואיות פרטיות בניו יורק ועוד דברים כאלה סימנו שהמשבר הוא עמוק יותר. אבל אני שואל, כמה עמוק המשבר היה?

אני יליד 95 אז אני לא יכול להעיד על משברים של שחקני עבר עם הקבוצות שלהם ואיך הם התנהלו, אבל אני חושב שקוואי פשע בפשע שהפך להיות הפנים של הליגה.

אני מדבר על ה"אני רוצה טרייד, ואני רוצה אותו עכשיו".

מאז ההחלטה של לברון, שחקנים קיבלו לידיהם כוח שהיה שמור רק לסוכנים ול-GM. הם יכולים לשנות את פני הליגה לפי הרצונות שלהם (לדוגמא הקיץ האחרון שעדיין לא הסתיים).

אבל למה זה פשע? כשקוואי ביקש טרייד מהספרס, הדרך שהוא עשה את זה (כולל המכתב תודה המעפן שלו) גרמה לי לראות אותו באור אחר. יותר כפוי טובה ממה שהוא באמת. בתהפוכת גורל כלשהי, אם קוואי היה נשאר באינדיאנה, מה היה קורה?

הוא ופול ג'ורג' היו כובשים את הליגה תוך 5 שנים (עם לברון במזרח בתקופה טובה)?

הוא היה הופך לטוני אלן עם צמות?

הוא היה הופך להיות הקוואי שאנחנו מכירים?

אין לי שמץ מושג, אבל כששחקנים עוברים קבוצות לפי השיקולים שלהם, אנחנו, כאוהדים, מפסידים את הקבוצות.

מה יעשו אוהדי אוקלהומה אחרי הטריידים האחרונים? או אוהדי טורונטו? או אוהדי ממפיס? או אוהדי בוסטון? או כל אוהד של קבוצה שביקשו ממנה טרייד?

היעדר הנאמנות של השחקנים (סטייל באש ובמים) גורמת לי כאוהד לבלבול. אני אוהד את הספרס, אבל אוהב את קוואי, שעכשיו הוא בקליפרס על חוזה של שנתיים.

ברוקלין תהפוך להיות עוד בוסטון עד ש-KD יחזור מהפציעה?

מה שאני מנסה לומר בעצם זה שכל המעברים האלה של שחקנים מקלקלים את ההנאה שבצפייה. אם קיירי לא מוכן להתאמץ בשביל בוסטון, למה שהאוהדים כן?

כיף ללכת אחרי שחקן באש ובמים. לתת תירוצים כל פעם שקובי קלע 40 נק' עם 32% מהשדה שהניצחון זה מה שחשוב באמת. הקבוצות צריכות פנים אנושיות שנוכל להעריץ, שנוכל לאהוב.

אפילו בפיניקס ו-וושינגטון, עצם העובדה שיש שם פנים קבועות (ביל, וול ובוקר) זה מה שאפשר לצפות בו גדל (במקרה של בוקר ו-וול) או משתנה בהתאם לעונה.

המעברים יוצרים דינמיקות מעניינות כל פעם מחדש. אבל אני 'אולד סקול'… אני מתגעגע לדאנקן.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
40 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
12/07/2019 9:23:23

מעולה

רפיקי
רפיקי
12/07/2019 9:50:39

+1000000

לברון לותר קינג הפך את השחקנים לחזקים מדיי.
זה גורם גם למנהלים להיות חסרי רגש

ארי
ארי
12/07/2019 9:59:23

תאשים את הנהלת הספרס שבמקום לאתרג את קאווי (שחקן של פעם בדור) שלחו את פרקר לשלוח עקיצות וכו
ישנם שחקנים ששווים יותר מהמערכת ואת זה הם לא הפנימו, הם היו צריכים לקחת פנקס ולשאול את קאויי מה הוא רוצה, לרשום הכל ולומר יס סר..
בפועל הם עשו שרירים ויצאו פיתה בטעם דהרוזן

אופק
אופק
12/07/2019 11:08:46
Reply to  ארי

אני לא יודע מי אשם,אבל זה מצב מסריח לאוהדים. השחקן מס' 1 לא רוצה לשחק והארגון לא מצליח להתמודד עם החסרון.
סוג של גירושים מכוערים ואנחנו הילדים.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
12/07/2019 10:03:07

אכן, תמונות קשות.
.
מצד אחד, אני לגמרי מזדהה, גם בעניין קוואי וגם בכלל – זה מבאס כששחקן פשוט מחליט לעזוב. מצד שני, למה לקבוצות מותר להטריד ולשחקנים אסור?
.
הכי טוב, כמו שכתבת, זה כשהקבוצה לא מטרידה וכשהשחקן לא דורש טרייד. בקיצור, מה שאני מנסה להגיד זה שגם אני מתגעגע לדאנקן.
.
תודה רבה אופק, תמשיך לכתוב לנו.

גואטי
גואטי
12/07/2019 10:03:35

"הוא זכה בMVP של סדרת הגמר לאחר תצוגת הגנה אדירה ממש על לברון ג'יימס ויעילות התקפית מרשימה" –
"תצוגת הגנה אדירה ממש":
לברון בסדרת הגמר:
28.2 נק', 8 ריבאונד, 4 אסיסט, 2 חטיפה, 0.4 חסימה.
57% מהשדה, 52% מהשלוש, 0.65 אפקטיב, 0.68 טרו שוטינג…
אם זו תצוגת הגנה אדירה – תביאו אחת כזו ללברון כל יום. אלה מספרים של FMVP, לא פחות. מספרים מבהילים.
ראוי לציין:
הממוצע של לברון באותה עונה היה:
27.1 נק', 7 ריבאונד, 6 אסיסט, 1.6 חטיפה, 0.3 חסימה.
56% מהשדה, 38% מהשלוש, 0.61 אפקטיב, 0.65 טרו שוטינג
אמל"ק: לברון שיפר את היכולת שלו *מול קוואי בפינאלס*, מאשר הממוצע שלו באותה עונה סדירה.
.
"יעילות התקפית מרשימה":
קוואי באותה סדרה
17.8 נק', 6.5 ריבאונד, 2 אסיסט, 0.8 חטיפה, 0 חסימה.
נו. "יעילות מרשימה", הכל בעיני המתבונן.
אם קופצים שורה אחת למעלה ללברון, זה קצת נראה, איך נגיד, לא משהו.
אם זו "יעילות התקפית מרשימה", אז של לברון –
כמעט 10 נקודות יותר! 1.5 יותר ריבאונד! פי 2.5 חטיפות! כפול אסיסטים! –
אז זו "תצוגה התקפית גלקטית".
רגע, ואז איך זה מסתדר עם "תצוגת ההגנה האדירה ממש", כנגדו?
לא מסתדר, אני חושש…

חיים
חיים
12/07/2019 10:47:34
Reply to  גואטי

שכחת לציין שללברון היו יותר איבודים מאסיסטים בסדרה הזאת.
ב-2014 אין ספק שלברון היה השחקן המוביל של מיאמי, ואם הוא היה ניתן לאחרים זה היה משתלם לו יותר.
לברון מנסה לפתח נרטיב שהוא מצליח לבד, וכל פעם שהוא נכשל זה בכלל שהוא לבד, אבל ברור לכולם שהוא לא מסוגל לקחת אליפות בית עוד 2 אולסטארים לידו לפחות.

גיא רוזן
גיא רוזן
12/07/2019 11:12:11
Reply to  חיים

אני ראיתי את הפיינלס של 2016. לאב נפצע במשחק 2, ולא היה אותו לאב עד לסיומה של הסדרה.
אין ספק שקיירי שיחק ברמה של אולסאר +, אבל זהו. לא 2 אולסטארים, ולא "לפחות".

Ljos
Ljos
12/07/2019 11:19:24

בשביל לקחת אליפות לא משחקים רק את הסדרה האחרונה (עם כל הסיפורים שהיו בה). זה לא איגרוף פה.
וזו הפעם האחרונה שאתם מכריחים אותי להגיב לשרשור שהתחיל הטרול.

גיא רוזן
גיא רוזן
12/07/2019 11:42:14
Reply to  Ljos

צודק, איסלנדי. מעולם לא טענתי אחרת.
.
לענייננו –
לברון הגיע עם הקאבס ל-4 פיינלס רצופים. בחלק ניכר מהזמן זה היה ללא אחד מהאולסטארים (לאב וקיירי החמיצו פרקי זמן נכבדים. ב-18' כבר לא היה קיירי).
בצרוף הנתונים מאותו פיינלס,
נראה לי שזה גוף מספק של נתונים בשביל להפריך את הטיעון "ברור לכולם שהוא לא מסוגל לקחת אליפות בית עוד 2 אולסטארים לידו לפחות".
.
(למען הסר ספק –
דעתי הברורה היא שלא לברון, לא קרי, לא דוראנט, לא קאוויי, ואפילו לא ג'ורדן –
לקחו אליפות "לבד". הקבוצות שלהם לקחו אליפות)

למה אתה תוקף אותו?
למה אתה תוקף אותו?
12/07/2019 15:11:44
Reply to  Ljos

הטיעון שלו היה נגד ההצדקה לתת fmvp
לקוואי.
הוא טען שהנתונים שלו היו "מדהימים" והגנה מטורפת על לברון.

הוא פשוט שיקף לו את התמונה האמיתית.
איך אדם שמציג טיעונים מנומקים ככ נחשב "טרול" בעינייך?
בעיני אתה פשוט מתנשא!

Ljos
Ljos
12/07/2019 15:15:27

כי אני יודע במי מדובר ומה הוא עושה כאן באתר. והדרך הכי נחמדה לקרוא למכלול שלו באתר זה "טרול".

סתם אחד
סתם אחד
12/07/2019 22:02:32

עצוב להגיד, אבל מה שהוא עושה באתר מתבקש.
הוא נותן ללברון את הכבוד שמגיע לו.
כן. מגיע לו.
מדובר בשחקן של פעם בדור והזלזול, השינאה (והקינאה), הרפש שיש מולו זה משהו לא נורמלי.
עצוב אפילו.
לדעתי הוא עושה עבודת קודש.
מזכיר פה לכולכם שכן, לברון הוא טופ היסטורי (1..2..3..10.., זה לא משנה).
תשנאו אותו כמה שבא לכם, תקראו לו שיקוץ על, ומה שבא לכם.
בסופו של יום? מדובר באגדה שאני שמח שיצא לי לראות משחק ויקפצו לי כל ההייטרים.

אחד שסתם לו
אחד שסתם לו
12/07/2019 22:15:51

אם מה שחסר לך באתר זה קללות אישיות, מישהו שרב עם עצמו כדי להפליל אחרים ואיחולי מוות אז סומסום הוא האדם בשבילך.

אופק
אופק
12/07/2019 11:03:39
Reply to  גואטי

סטטיסטיקה זה כמו ביקיני,זה מראה המון אבל לא את מה שחשוב באמת.
תראה חלקים מהגמר וזה יכסה את הטענה שלי.
הוא חנק אותו לגמריייייי .
לברון קיבל כדור באופן וישר מסירה לבוש או מריו.
עזוב אותך מויכוחים על מספרים ,תראה בעצמך

גיא רוזן
גיא רוזן
12/07/2019 11:10:32
Reply to  אופק

ראיתי כל דקה באותו גמר. אתה לא צודק.

אופק
אופק
12/07/2019 11:21:26

אז מאיפה התחיל המוניטין של קוואי כלברון סטופר?
משחק 5 ב2014
https://youtu.be/APGlNxSvODw

גיא רוזן
גיא רוזן
12/07/2019 11:37:13
Reply to  אופק

סרטוני היילייאטס, זה לא כדורסל. זה מבט חלקי ומוטה של משחק הכדורסל.
.
שלא יהיה ספק –
קאוויי מגן על. גם כאשר הוא שומר על לברון. אבל בין זה לבין "לברון סטופר", יש פער.

חגי "התותח" ניסני
חגי "התותח" ניסני
12/07/2019 11:23:03
Reply to  אופק

כשונא לברון ניסיתי לבדוק את הטיעון על השמירה של קוואי ב2014 – ועל כך שהוא חנק אותו – לצערי זה לא קרוב לא במבחן העין ולא במבחן הסטטיסטיקה (כולל זה שלברון קלע כל הזמן בזמן "זבל" – זה פשוט לא נכון)

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
12/07/2019 18:40:28
Reply to  אופק

חניקה בהגנה אמורה ןהביא ירידה באחוזי הקליעה וללברון היונאחוזי קליעה מעולים.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
12/07/2019 18:41:57

*אמורה להביא.
*היו אחוזי קליעה.

יוסטון מפתיעה את עולם הכדורסל בעונה הבאה.
יוסטון מפתיעה את עולם הכדורסל בעונה הבאה.
12/07/2019 11:23:23
Reply to  גואטי

כשמסתכלים על מספרים צריכים לדעת כמה דברים.
מתי הוא אסף את המספרים האלה?
מה האחוזים שלו כשקוואי שמר עליו?
.

ניר
ניר
12/07/2019 10:42:31

תודה רבה. מסכים ריתך לחלוטין בחלק של יוסטון, הולך להיות של בלגאן אחד ענק.
לגבי אוק – אני חושב שהם יכלו למצוא טרייד יותר טוב מזה.

יוסטון מפתיעה את עולם הכדורסל בעונה הבאה.
יוסטון מפתיעה את עולם הכדורסל בעונה הבאה.
12/07/2019 11:26:40
Reply to  ניר

זה לא למצוא טרייד יותר טוב אלא יותר למצוא לראס את הקבוצה שהוא ביקש .
.
אני חושב שפרסטי נהג בחוכמה ,גם לתת לכוכב של המועדון את מבוקשו וגם להראות לעולם שהמועדון נוהג בטוב לשחקניו .

גולן
גולן
12/07/2019 11:26:25

חוץ מגעגוע לדאנקן לא מסכים איתך.
השחקן אמור לשמור עם בריאותו . זה תפקידו. במידה ולא, יקרה מה שקרה לדוראנט.
שם נוצר הנתק מהספרס, הם החליטו שהוא כשיר והוא ידע שלא.
להזכירך , הספרס עשו דווקא ושלחו אותו לקפוא בטורנטו וצירפו את גרין. מה ההבדל ?
לאוהד אמיתי עדיף שחקן שמחוייב מכוכב ממורמר

חגי "התותח" ניסני
חגי "התותח" ניסני
12/07/2019 11:28:23

בשנת הלידה שלך סיינפלד בעוד קטע אלמותי טען שאנחנו בכלל אוהדים אך ורק את החולצות של השחקנים.
.
אני יכול להבין אהדה לקבוצה מסויימת על סמך איזור מגורים או בסיס כלשהו להזדהות (אם במקרה אתה מורמוני אז התשובה על הנאמנות לג'אז יכולה להיות ברורה) אבל למה לשמור נאמנות לקבוצה אם בסוף מדובר בעסק (הרי אנחנו לא מדברים על ארגון פילנטרופי) ולמה ששחקן יהיה מוכן להיות נאמן אם אפשר תוך שניה להעיף אותו (וזה לא רק הטריידים – בכל ליגה מקצועית אם לא מאריכים חוזה אז המועדון פשוט בועט אותך החוצה. אין כאן קביעות או פנסיה תקציבית). הדבר הכי טבעי נראה לי במיוחד בליגה כמו הNBA זה לאהוד את השחקנים זה הדבר הכי יציב בליגה (למרות שיש לא מעט שחקנים שגם נפשית לא ברור מה נקבל מהם)

רביד אראל
רביד אראל
12/07/2019 20:37:41

אגב יש פנסיה בליגה, כך שמהבחינה הזאת דווקא יש ביטחון כלכלי

חגי "התותח" ניסני
חגי "התותח" ניסני
12/07/2019 11:28:33

ותודה על הטור

יוסטון מפתיעה את עולם הכדורסל בעונה הבאה.
יוסטון מפתיעה את עולם הכדורסל בעונה הבאה.
12/07/2019 11:33:09

ספר את זה לאייזאה הקטן ששיחק באבל, ללא שן ועם פציעה טורדנית (שהחמירה).
ספר את זה כשאינג' בסופו של יום זרק אותו לאלף עזאזל בשנייה הראשונה שיכל.
.
ספר את זה לדוראנט שרצה להוכיח משהו למישהו כשבמועדון מתלחששים כל רגע "מתי אתה חוזר,מתי אתה חוזר?"
ולבסוף גמר את עצמו עם אכילס.

המועדון יכול לזרוק ולהשתמש בשחקנים איך שנוח ומתי שנוח בלי סנטימנטים אבל ברגע ששחקנים עושים זאת אז זה פגיעה .

אופק
אופק
12/07/2019 11:49:48

זה לפוסט הבא

אסף
אסף
12/07/2019 12:35:23

תודה אופק. לא אוהב שחקנים שדורשים טרייד ועכשיו מה שנקרא , מצד שני שקבוצות יכולות בכל רגע נתון לטלטל שחקן ולהעביר מחוף אל חוף אז יש פה איזון מסוים…

סן פרנסיסקו על המים
סן פרנסיסקו על המים
12/07/2019 12:41:44

קוואי עשה צעד נכון. אין נאמנות אמיתית בספורט אמריקאי, אתה עושה קריירה של 18 שנה בפוטנציאל, אתה חייב למקסם את זה.

Berch
Berch
12/07/2019 12:48:48

אהבת מאד
זה תהליך היסטורי שבסופו השחקנים יבינו שהם כורתים את הענף שמספק להם פרנסה.
עכשיו הליגה בפיק של עניין… בקרוב זה יתחיל לרדת. זה יהפוך משעמם.
אנשים יצפו במשהו אחר.
וכשהגרפים יראו מגמה ברורה של ירידה יהיה שינוי שיאזן את המצב.
עד אז….Enjoy the ride
🙂

דר מלבי
דר מלבי
12/07/2019 14:36:28

אני חולק עלייך מהסיבה הפשוטה הבאה:
במה שונה שחקן "לא נאמן" ממועדון שמטריד שחקנים משל היו חתיכת בשר? גרון למכירה?
השחקנים האלו הם בני אדם, עם רצונות, עם משפחות, הקלות הבלתי נסבלת שקבוצה יכולה פשוט בבוקר בהיר אחד להודיע לשחקן שהוא עובר דירה, עם האישה, עם הילדים, היא פשוט הזויה. זה חלק מהמחיר של לשחק מקצועי. "מרוויח מיליונים, הוא יכול להתמודד עם זה", וואלה? הוא מרוויח מיליונים לא בכדי, שחקן כמו קוואי למשל, הוא אחראי ישיר להכנסה של הקבוצה שלו, מרמת הכרטיסים ועד הספונסרים, הוא מרוויח את הכסף שלו ביושר כי אנשים מוכנים לשלם על מה שהיו יודע לעשות, ולא כל אחד יודע לעשות את זה.
בקיצור, הבעיה היא לא בנאמנות השחקנים אלה בזה שיש שוק קפיטליסטי שאנשים מצפים שיהיה חד צדדי, ואז מגיעים השחקנים, אלה שממש מוכרים את הכרטיסים ומביאים את המשקיעים ואומרים "לא", ובנינו, אפשר להאשים אותם? התשובה היא לא.

אסף
אסף
12/07/2019 18:08:02
Reply to  דר מלבי

מסכים מאוד.

אשך טמיר המקורי
12/07/2019 16:43:30

תודה רבה, אהבתי מאוד

פינקי
פינקי
12/07/2019 16:44:15

אתה שואל "אם קיירי לא מוכן להתאמץ בשביל בוסטון , למה שהאוהדים כן?"
ואני שואל בחזרה, אם בוסטון לא מוכנים להתאמץ בשביל אייזאה תומאס, למה שקיירי יתאמץ בשבילם.
.
מי שדורש נאמנות כדאי שיראה קצת ממנה בעצמו.

רותם אלרן
Editor
13/07/2019 2:22:42

תודה רבה, מקסים ואני מאוד מתחבר לכל מה שאמרת, אחלה מאמר בכורה ותמשיך לכתוב!

יותם
יותם
13/07/2019 8:48:51

ה-mvp פיינלס של קוואי שווה לזה של איגי. התקפית, נתן סדרה ברמה של סיאקם השנה.

יותם
יותם
13/07/2019 8:49:19
Reply to  יותם

מתייחס כמובן לאליפות עם הספרס