מעורב הופס ליום ראשון / מנחם לס

1. ג'ייסון טאטום: "אין לי בעייה לעלות מהספסל!"

לבוסטון סלטיקס יש את הרוסטר הרחב – אולי – יותר מכל קבוצת NBA אחרת. יהיו לה על הספסל 2 שחקנים לפחות שיכולים היו לעלות בהרבה חמישיות בליגה. ג'ייסון טאטום אמר לניקול יאן שהוא מבין ויודע את הבעייה שניצבת בפני מאמנו בראד סטיבנס, ו"אם יבקשו ממני לעלות מהספסל אעשה זאת. אעשה כל מה שיעזור לקבוצה https://www.boston.com/sports/boston-celtics/2018/08/22/celtics-jayson-tatum-offseason).

אני מסופק מאד שמישהו ידרוש ממנו לעלות מהספסל, כי בעונה שעברה הוא היה הסיבה הראשית שהסלטיקס עשו ריצה עמוקה בפלייאוף – אפילו ללא קיירי אירוינג – כשבן ה- 19 הזה קולע 18.9 נק' למשחק.

הוא  אמר: “I understand how deep our team is. I just care about winning and doing what I can while I’m on the floor.”

סתם שטויות. בראד סטיבנס יפתח עם סמול בול עם טאטום, קיירי אירוינג, ג'יילן בראון, גורדון הייוארד, ואל הורפורד.

(ואגב, הייתי רוצה לשמוע את טאטום כשבראד לא יעלה אותו בחמישייה באופן קבוע)

2. ג'ימי באטלר מוכן לחתום עם הלייקרס כבר עכשיו (אבל ייאלץ לחכות לפחות לעונה הבאה)

הלייקרס עשו הכל משך הקיץ להביא עוד כוכב ללייקרס שיעזור ללברון. אבל מה? הם נכשלו, כמו שאומרים החברים שלי בניו יורק. אבל הם יודעים להגיד עוד דבר: "תמיד יש 'בשנה הבאה' ".

לפי אריק פינקוס מה-B/R, ג'ימי באטלר כבר החליט שזה המקום בו הוא רוצה לשחק כשיהיה שחקן חופשי בקיץ הבא.(https://bleacherreport.com/articles/2792418-finding-lebron-a-second-star-should-la-be-looking-internally-or-to-free-agency).

כמובן שגם דמרכוס קאזינס וקוואי לינארד הם שני השמות המוזכרים כשמדברים על הלייקרס, אבל ג'ימי נראה לי כאפשרות סבירה. הוא כבר סירב להארכת חוזה, ונראה שהדרך ללייקרס סלולה. ייתכן שהלייקרס יצטרכו להחליט עליו או על לינארד, אלא אם כן גיא או איזה אוהד לייקרס יסבירו לנו שהלייקרס יהיו במצב להביא את שניהם.

(מה שיקרה על בטוח זה שכל הכוכבים שיגיעו ללייקרס לפתע יהפכו לשחקנים רגילים כמו שלכל קבוצה יש. רק תזכרו מי אמר זאת ראשון)

3. ג'יי ג'יי רדיק מאמין שאווירת ה-PETTINESS ('קטנות') א-לה-טראמפ הביאה לנפילת הקליפרס

 

ג'ייג'יי בילה 4 שנים בקליפרס שלפחות בשנתיים הראשונות שלו שם נתנו לה סיכוי ללכת עד הסוף, ועכשיו לומר ש"דברים לא הלכו לפי התכנית" יהיה UNDERSTATEMENT.

רדיק אומר היום שמה שגדע את הגזע לפני שהיה לו סיכוי לגדול היה 'חוסר בגרות' ו'קטנוניות'. הוא אמר זאת בפודקסט 'פרדון מיי טייק' (' https://www.podcastone.com/episode/JJ-Redick–Mount-Rushmore-Of-Animals-You-Want-On-Your-Team-In-A-Fight) . הוא אמר שמה שלא מובן בכל העסק הוא שבפרטיות כל אחד היה 'COOL' עם כל אחד אחר ולא היו קליקים או דיבורים מאחורי הגב, אבל על הפרקט פתאום קטנוניות ו-PETTINESS הרסו את הקבוצה:

“It was weird because separately everybody was really cool with each other, off the court everybody sort of got along. And then, there was just so much pettiness, it was just pettiness,” Redick said, as transcribed by Dane Carbaugh of NBC Sports. “It’s weird to think what we had the potential to accomplish and what ultimately derailed that was pettiness. Like, Donald Trump-level pettiness.”

הוא גם אמר ששחקנים החלו במשחקי PASSIVE-AGGRESSIVE בולשיטיים.

היום כדי לנצח אתה חייב שיהיו לך 'ביג 3' ולקליפרס היו אותם: כריס פול, בלייק גריפין, ודאנדרה ג'ורדן. תוסיף להם רול-פליירס כמו ג'יי ג'יי וג'מל קרופורד ואתה מסוגל לצאת למלחמה נגד כל יריב.

"אבל מה שקרה לא רחוק ממה שהאקס של בלייק גילתה על יחסיו עם שאר השחקנים – הסיבה העיקרית כנראה שהקליפרס הרסו את עצמם (way she described the big man’s relationship with his former teammates).

4. שחקני רוקטס מביעים דעתם למה כרמלו אנטוני יתאים להם כמו כפפה ליד!

תקראו בעצמכם:

 

 

 

 

5. CONGRATULATIONS!  קיירי אירוינג הוא עתה בן שבט אינדיאני!

(ושמו? 'LITTLE MOUNTAIN')

 

LAKOTA Standing Rock Sioux Tribe, my family. I’m eternally grateful. @asialove

A post shared by Kyrie Irving (@kyrieirving) on

6. האם דווין בוקר ה-GREAT SHOOTER הבא?

 

כשפיניקס סאנס הסכימה לתת לדוויין בוקר 158 מיליון ל-5 שנים (מעונת 2019-20 ואילך) חשבתי שזהו סכום מוגזם. למה? כי אני לא חושב שהוא שחקן של 30.15 מיליון לעונה. תראו באיזה חברה הוא נמצא עתה:

Top 20 NBA salaries

Stephen CurryStephen Curry
LeBron James $35,654,150
Chris Paul $35,654,150
Russell Westbrook $35,350,000
Blake Griffin $31,873,932
Gordon Hayward $31,214,295
Kyle Lowry $31,000,000
Paul George $30,560,700
Mike Conley $30,521,116
James Harden $30,421,854
Kevin Durant $30,000,000
Paul Millsap $29,730,769
Al Horford $28,928,710
Damian Lillard $27,977,689
Carmelo Anthony $27,928,140
DeMar DeRozan $27,739,975
Chris Bosh $26,837,720

תראו. לדעתי לאף שחקן כדורסל לא מגיע תשלום כזה מטורף, אבל עדיף כבר שהשחקנים יקבלו את הכסף מאשר בעלי הקבוצות, אלא אם-כן ימצאו איזו שהיא דרך לשתף יותר משתתפים בחלוקת העוגה, או להכריח כרטיסי כניסה מוזלים, או תשלומי טיווי פחותים – מאומה מהדברים האלה לא יקרה בעולם קפיטליסטי – והשחקנים ימשיכו להשתכר משכורות שאותי, לפחות, הן מקוממות. אותו דבר ניתן לטעון לגבי שחקני קולנוע ואמנים אחרים. זה עניין זה ביקוש והיצע ועד שלא ימצאו שיטה כלכלית טובה יותר המצב הזה יישאר.

טוב, אחרי שנידבתי את העשרה סנט שלי, ברשימה הזאת נמצא שחקן אחד שמשכורתו מוגזמת ברמות אבל זה עניין של הניקס, ועוד שניים-שלושה ששמם נראה OUT OF PLACE ברשימה, ואני מתכוון לפול מילסאפ, קייל לאורי, ואולי גם דמר רוזן (ומייקל קונלי?).

דווין בוקר יהיה גבוה מאד ברשימה בשנה הבאה – בוודאי בין עשרת הראשונים.

האם בוקר שייך לטופ הזה של שחקני NBA?

כנראה שבפיניקס חושבים ככה, כי תשלום כזה משלמים רק לטופ גארדים בליגה. פיניקס קבעו בתשלום שהם מאמינים שבוקר יהיה כבר העונה שחקן שווה-ערך לג'יימס הארדן, ראסל ווסטברוק, דמיאן לילארד, כריס פול, וכמעט סטפן קרי – והרגע זה לא משנה אם אתם מדביקים להם מס' 1 או 2 כי כולם כאחד הם COMBO-GUARDS.

אין כלל שאלה שדווין בוקר עדיין אינו ברמת אלה שהזכרתי. גם פיניקס יודעת זאת, אבל הם לא שילמו לו לפי יכולתו היום, אלא לפי היכולת שהוא יגיע אליה לדעתם. הוא חייב לשפר את אחוזי השלשות שלו והוא חייב להקטין את מספר איבודי הכדור. הוא חייב גם לקחת שליטה על הקבוצה ולשמש כמנהיג כי כמעט כל הגארדים ברשימה הם-הם מנהיגי קבוצותיהם.

היש לו את זה? אני לא ראיתי בינתיים אצלו כל סימני דומיננטיות קבוצתית. הוא בקושי משמיע קולו ועד עתה אני רואה אותו כ-RECEIVER ולא CREATOR. הוא 'מקבל' כדור טוב ואז הוא מסוגל לקלוע, אבל האם יכול הוא ליצור לעצמו ולאחרים, ולא לשמש בעיקר כמקבל הפסיבי המסיים את הפעולה.

על זה – ועל זה בלבד – הוא יישפט בחמש-שש השנים הבאות, ולא על כל דבר אחר.

הוא יישפט על עוד דבר: הפיניקס היו OVERMATCHED באופן כמעט מוחלט בשנתיים-שלוש האחרונות. הוא-הוא שחייב להוציא אותם מבור הצואה ועתה יש לו את דרמונד אייטון שיכול לשמש ככוח והמנוע הראשי. אבל דווין בוקר חייב להיות המוח, הנפש, והרוח של הקבוצה שעל פיו יישק דבר, ועליו להרים את כל שאר הקבוצה לרמה חדשה.

האם יש לו את זה?

זוהי, לדעתי, היא אחת השאלות המגרות ביותר העונה ב- NBA כי עליו להפוך העונה ללברון של הקאבס, ולקובי שהיה של הלייקרס!

7. זוכרים את אייזה אוסטין? כאן הוא לא הורשה לשחק אז הוא משגע את כל סין!

למרות שאייזיה אוסטין מקווה עדיין לשחק ב-NBA, הסיכויים הם שזה לא יקרה, אז בינתיים שחקן ביילור לשעבר הזה מככב בסין וכבר הפך שם לכוכב-על, בדיוק כמו ג'ימר פרדט.

מה היא בעייתו? כמובן שכתבתי יותר מפעם אחת על ה-MARFAN SYNDROME ממנו הוא סובל. הוא גם עיוור בעין אחת (לא לחלוטין אבל LEGALLY BLIND). אבל הוא גם 2.17 מ' ואתלט יפה-תואר הבנוי למופת, שהסיניות הקטנות מתות עליו.

'סינדרום מרפן' הוא מחסור גינטי המשפיע על הרקמות המחברות (CONNECTIVE TISSUE).  הרקמות המחברות הן הן האחראיות על מיקומם ויציבותם של אברי הגוף הפנימיים (וכן במפרקים השונים; למעשה הקונקטיב טישו נמצא בכל מקום בגופנו לשמר ול'החזיק' אברים במקומם, כולל תאי הגוף שלנו. הרקמות המחברות מורכבות בעיקר מפרוטאינים (פיברילין). "מרפן סינדרום" מפריע לגוף 'לדעת' כיצד ליצור פיברלין, והתוצאה היא בעיות מבעיות שונות.

אחד ה-SIDE EFFECTS של הסינדרום הוט גידול בקוטר עורק האאורטה, ובגלל הפחד מהתקף לב ה- NBA לא אישרה לאוסטין לשחק ב- NBA יום לפני הדראפט, למרות שקרדיולוג מפורסם מסטנפורד מדיקל סקול  (DR DAVID LIANG)  בחן אותו ב-STRESS TESTING ונתן לו אור ירוק להשתתפות בכל פעילות גופנית

הוא עשה מה שכולם שלא יכולים לשחק ב-NBA עושים: טסים לצ'יינה.

לפני זה הוא שיחק בסרביה ובלבנון אבל הוא היה טוב מדי עבור הקומפטישיון, אז הוא מצא בית בסין.

ליאו ספקוביץ' מ-B/R ביקר אותו בסין (https://bleacherreport.com/articles/2791969-medically-barred-from-the-nba-isaiah-austin-is-putting-up-big-numbers-in-china) ומדווח שהוא קולע 35 נק' בממוצע עם 10 ריב' בתפקידו כ'סמול' פורוורד (בקבוצתו  – הקבוצה בה שיחק סטפן מרברי – ישנם שלושה ענקים בגובהו אז הוא משתולל כסמול פורוורד, קובר שלשות, וטורף את הסלים בריבאונדים ודאנקים).

הוא משחק את כל 48 הדקות כל ערב, והוא הביג-מן מספר אחד בסין. "אני מרגיש מצויין כפי שלא הרגשתי אף פעם, ורק מרגיש טוב יותר ויותר עם כל משחק שעובר", הוא אמר ל-B/R.

“I’m in really good shape, which is why it’s really hurtful that people won’t give me an opportunity,” he says. In addition to the NBA, many international teams have been wary of signing Austin so far. “Even after playing these strenuous minutes and working out each day, I’ve had no regression in health. I’m just getting healthier.”

ליאו ספקוביץ טס לסטנפורד אחרי הביקור בסין שם ראה את אוסטין במיטבו לראיין את דוקטור ליאנג.

 Liang told Sepkowitz that, Austin’s November 2016 terminology notwithstanding, he didn’t “clear” the young big man as much as he put a choice back in Austin’s hands after the NBA had taken it away:

My philosophy is, it’s not my job to tell people what they can and can’t do,” Dr. Liang says. “It’s to let them understand what the risks are.”

הקרדיולוג הוסיף:

: “What I’m trying to weigh is his physical risk as well as his psychological and emotional risk,” Dr. Liang says. “I have a good feeling of the cost of playing; this is what I do for a living. When I first met Isaiah, the cost of not playing was, ‘He’s going to be happy, able to function and enjoy his life—in which case, alright, just don’t play’. As time went on, it became clear to me that if he didn’t have a chance to play, it would have left a big wound in him emotionally and psychologically. That’s what changed for me.”

That Liang’s view changed, and that Austin — whose Marfan case Liang called “very mild,” and whose aorta the doctor called “very mildly abnormal” — has since gone on to play professionally in three different countries without physical incident, has not yet changed anything for the NBA. The league continues to abide by the recommendation of the American Heart Association and American College of Cardiology that athletes with Marfan syndrome “should not participate in any competitive sports that involve intense physical exertion or the potential for bodily collision,” preferring to err on the side of caution on medical matters of the heart, as it has in the case of Chris Bosh.

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
58 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ari
ari
26/08/2018 6:47:16

שאלת פעם מה מג'יק הביא ללייקרס, אז התשובה-
שכולם רוצים להצטרף עכשיו, נצטרך "לבחור" בין קאווי לבאטלר…

פינקי
פינקי
26/08/2018 18:35:39
Reply to  ari

כמו שהייתם צריכים לבחור בין ג'ורג' לקאזינס?

סיוו
סיוו
26/08/2018 6:57:19

תודה מנחם

דובי
דובי
26/08/2018 7:02:18

אם תשאל את המדיה בניו יורק, באטלר דווקא רוצה ניקס, כמו קיירי ודוראנט ואולי גם מייקל ג'ורדן.
כאלה אנחנו, מפגרים אבל אופטימיים.

דובי
דובי
26/08/2018 7:03:30

דרך אגב, איזה שחקן ברשימת המשתכרים הוא בעיה של הניקס?

Benjo
Benjo
26/08/2018 7:18:30

איזה מעורב משובח תודה מנחם.
לגבי טייטום קשה להמאמין שיש מצב שהוא יעלה מהספסל אחרי העונה הזאת שנתן אבל לדעתי הוא לא סתם מדבר . יכול להיות שנרמז לו שיהיו משחקים שהוא יעלה מהספסל (איינג' שעדין מחזיק מאוד מהייורד) ולא תמיד הם יוכלו לשחק סמול בול. אני כמוך לא חושב שזה יעשה לו טוב או יעשה טוב לבוסטון אם לא תהיה חמישיה קבועה. טייטום חייב להיות שחקן חמישיה . הוא קשוח אבל יש לו אופי של ילד טוב ולכן הוא אומר את מה שהוא אומר אבל לדעתי זה לא יהיה טוב להתפתחות שלו ועלול לפגוע בו ובבוסטון.
לגבי רדיק – הקליפרס באמת נראו כמו הדבר האמיתי לפני כמה שנים מעניין מאוד על מי הוא מדבר באופן ספציפי.
לגבי בוקר – אני די הזדעזעתי שפיניקס נתנו לו את החוזה הזה. תכלס הוא לא שווה את זה היום. פיניקס היתה הסמרטוט של הליגה. כל השחקנים שברשימה שכתבת הם לפחות שחקנים שהגיעו לפליאוף. בעייני לתת לו את החוזה הזה כבר עכשיו היה טעות בכמה מובנים: 1. זה זילות של המקס .את המקס צריך לתת לפחות לשחקן שיכול להוביל לפליאוף.2 מקס זה המון כסף וקבוצה שנותת לשחקן כזה חוזה מאבדת המון מהגמישות שלה. בעייני זה מזכיר את החוזה שנתנו לוויגינס. אין ספק שזה לא מגיע לו וזה מייצר הרבה מתחים פנימיים בתוך הקבוצה אין לי ספק שזה חלק גדול מהמצב הגרוע שיש היום אצל מיני ששומעים שם על הרבה בעיות עם טאונס ועם באטלר שלא האריך חוזה. 3. הדבר הכי חשוב יש בפיניקס כמה שחקנים עם פוטנציאל גבוה מאוד קדימה. איטון ג'קסון , בעייני גם מירל ברידג'ס. יש להם אמנם עןד 3 ו 4 שנים על החוסי רוקי אבל אולי יתברר בסוף השנה הזאת זה שאיטון הוא הדחקן הכי חשוב בקבוצה ושעליו הקבוצה צריכה להיבנות. היום את התקן הזה תופס בוקר אבל אולי בעוד שנה יחשבו שם אחרת.? בכל מקרה לא ברור לי ידוע מיהרו וחסמו לעצמם אופציות וגמישות. אני מאוד מקוה שאני טועה בשביל פיניקס. יכול להיות שזה יצליח אבך סה עדין הימור גבוה מאוד ולדעתי על מקס לא צריך להמר.

Smiley
Smiley
26/08/2018 7:26:32
Reply to  Benjo

בוקר קיבל את החוזה על סמך הפוטנציאל שהוא יכול להגיע אליו (כמו וויגינס). עכשיו השאלה אם יממש אותו ויצור בסאנס קבוצה מנצחת.
יצליח – חוזה טוב. לא יצליח – חוזה לא טוב (כמו אצל וויגינס שכרגע דורך במקום ולא התפתח לשחקן שציפו ממנו).
לזכותו, בוקר מקבל השנה קבוצת סאנס הרבה יותר טובה ממה שהיה שם עד עכשיו

דובי
דובי
26/08/2018 7:38:33
Reply to  Smiley

הוא בעיקר יצטרך להראות שיש לו היכולת להוביל קבוצה, ולא רק לקלוע

Benjo
Benjo
26/08/2018 10:58:08
Reply to  Smiley

מסכים . אין ספק שיש לו פוטנציאל, שהשנה הוא מקבל קבוצה הרבה יותר טובה ושהוא יצטרך להראות את היכות להוביל קבוצה. אבל זה הכל פוטנציאל. ויכול להיות שבסוף העונה הזאת יתברר שדוקא איטון הוא הדבר האמיתי והשחקן שסביבו פיניקס צריכה להיבנות. אבל יכול להיות גם שהם לא יצליחו. כל מה שאני אומר זה שמקס צריך לתת על בסיס יכולת מוכחת לא על בסיס פוטנציאל . בוקר נראה באיזור הזה אבל זה ממש לא בטוח. לא מבין למה מיהרו לתת לו את המקס ולא נתנו לעצמם את הגמישות ולחכות לעונה האחרונה בחוזה שלו ולהחליט אז. זה צעד שמצד אחד משדר לו גישה חיובית ויתן לו שקט אבל מצד שני זה הימור על עשרות מליוני דולרים וויתור על גמישות שיתכן שתידרש. אי אפשר לדעת כמובן הכל יכול להיות . אם השנה פיניקס לא תעשה פליאוף או לא תהיה לפחות באיזור של הפליאוף הם עלולים להתחרט על זה. נחיה ונראה נקוה בשבילם שידעו מה שעשו.

מנחם לס
מנחם לס
26/08/2018 16:34:16
Reply to  Benjo

תגובה מצויינת

Benjo
Benjo
26/08/2018 18:30:04
Reply to  מנחם לס

תודה רבה מנחם

קרע במיניסחוס
קרע במיניסחוס
26/08/2018 7:23:40

תודה רבה מנחם

ברוך רובין
ברוך רובין
26/08/2018 8:02:18

מצויין רק בקטנה כיוון שכבר 1 בלילה אין ספק שבוקר שווה כל סנט מהמשכורת שלו, הוא הוכיח מעל כל ספק שהוא יהיה כוכב נוסיף לכך את הגיל יכולת הסקורר המופלאה הפוטנציאל העצום וזה שפיניקס היא לא בדיוק יעד מושך ונקבל את אחד מהחוזים הטובים בקיץ FAR 10. פיניקס הראתה לו אימון ונתנה לוח את המפתחות ונשארה גמישה במשכורת לעונה הבאה.

Mbk
Mbk
26/08/2018 8:02:42

תודה מנחם
באטלר באל איי זה יכול להיות מעניין וליצור קבוצה הגנתית מטורפת
באטלר + קוואי …
מעורב אקסטרה לארג׳ כמו שאנחנו אוהבים

מנחם לס
מנחם לס
26/08/2018 16:35:20
Reply to  Mbk

תודה מידן

Berch
Berch
26/08/2018 8:12:59

אחלה מעורב לפתוח את השבוע
בישראל 🙂

מנחם לס
מנחם לס
26/08/2018 16:35:47
Reply to  Berch

תודה חי

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
26/08/2018 8:25:45

1. דיי מסכים אתך אבל חושב שהסלטיקס תשלב את הייוארד בהדרגה ולא תעמיס עליו ישר על ההתחלה. כך יכול להיות גם עם קיירי. סטיבנס ידוע כמי שלא שוחק את הסטארים שלו.
2. באטלר בלייקרס עם לברון זה הסוף של תכנית באטלר וקיירי במיאמי. בהנחה שהמילים שהוציא הם לא סתם בלון ניסוי
5. 🙂

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
26/08/2018 11:01:22

לגבי 2 התכוונתי כמובן בניו יורק, תרגע דובי 🙂

ולדי קוגן
26/08/2018 9:45:09

אז התקשרות שידכה את באטלר ללייקרס ולניקס בקיץ הזה. אולי בקרוב נשמע גם על ריאל ופסז'. צחוק בצד,הוא יהיה מלפפון חם בקיץ הבא.
לא רואה את טייטום עולה מהספסל,הוא היה השחקן הכי טוב שלהם בפלייאוף האחרון. לדעתי יותר סביר שבראון יראה ירידה בדקות.

מנחם לס
מנחם לס
26/08/2018 16:39:25

ולדי, ג'ון הבליצ'ק היה השחקן הטוב ביותר של הסלטיקס בשנות ה-60 המאוחרות, והוא עלה מהספסל. הוא-הוא שיצר את המושג 'האיש הששי' וככה הסלטיקס זכו באליפות אחרי אליפות כשהבליצ'ק, כעולה מהספסל, היה עם הדקות הרבות ביותר על הפארקט מלבד ביל ראסל.

עידו גילרי
עידו גילרי
26/08/2018 10:23:17

מנחם אם אתה שואל האם בוקר מסוגל ליצור לעצמו כנראה לא ראית מספיק משחקים של הסאנס בעונה האחרונה ( וקשה להאשים אותך כי זה באמת היה עינוי).

דובי
דובי
26/08/2018 11:25:51

אתה מרגיש שהוא מסוגל להנהיג?

עידו גילרי
עידו גילרי
26/08/2018 11:26:37
Reply to  דובי

כן.

מנחם לס
מנחם לס
26/08/2018 16:39:50

כנראה

עידו גילרי
עידו גילרי
26/08/2018 10:31:02

רק בשביל הפרספקטיבה,החוזה של בוקר יתחיל רק ב 2018/19 וכבר עכשיו יש יותר מ20 שחקנים שיקבלו יותר ממנו באותה עונה.זה לפני שכל האולסטארים שיצאו לשוק בעונה הקרובה חתמו על החוזים שלהם מה שסביר להניח יוריד את המשכורת שלו לסביבות ה 30 בליגה.

Benjo
Benjo
26/08/2018 19:33:17

עידו אבל אתה שוכח ששחקן שיוצא מחוזה רוקי מקבל רק 25% מהתקרה כשהוא מחדש חוזה בעוד שחלק גדול מהשחקנים ברשימה הזאת בפרט אלה על המקס הם שחקנים של %30 ולפעמים 35%. אז להיות 30 בליגה ברמת השכר לשחקן בן 22 זה די מטורף. העניין הוא עצם ההחלטה לתת לו את המקס כשתכלס עוד לא הביא את פיניקס לשום הישג משמעותי. בפיניקס הישנה הוא נצץ בפיניקס החדשה יש מצב שאחרים ינצצו לא פחות. קשה מאוד לבנות ככה קבוצה. אם איטון הוא שחקן של מקס כמה מקס פיניקס יוכלו לתת במקביל? הלוחמים למשל בנו את הקבוצה שלהם הרבה בזכות החוזה הנמוך של סטף שאיפשר להם גמישות. אחר כך נוצר כזה הייפ על הקבוצה שתכלס הם יכולים לשלם 2 ואולי אפילו שלושה מקס ועדין להיות רווחיים. פיניקס הכניסה את עצמה לסוג של קשיחות שעלולה להתברר כטעות שיהיה קשה לצאת ממנה. לדעתי היה עדיף להמתין שנה.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
26/08/2018 10:40:48

לדעתי הסלטיקס יסתדרו עם הרוסטר שלהם. יש 82 משחקים בעונה ומספיק דקות לכולם.
הלייקרס צריכים להביא עוד שני סטארים ויפה שעה אחת קודם.

מנחם לס
מנחם לס
26/08/2018 16:41:26

הסלטיקס של שנות ה-60 המאוחרות הסתדרו על הכיפאק עם ג'ון הבליצ'ק כשחקן ששי (הוא שיצר את העמדה)

נתן
נתן
26/08/2018 10:58:36

תודה על מעורב מנחם.
כנראה שרק לי זה מפריע כאן, אבל מה שאתה אומר בעצם, הוא שקיירי הוא בן לשבט הודי. זו טעות שנובעת מבורות מדהימה וחוסר רגישות קיצוני.
אני מאמין שהסיבה שקוראים לתושבים המקוריים של יבשת אמריקה אינדיאנים, או הודיים, עדיין אחרי כל השנים, היא חוסר הרצון והחשק של האדם הלבן להתייחס לנושא הגזל ורצח העם שביצעו אבותיהם, בשבטים השונים. גם באמריקה, וגם בהודו.
בכל מקרה, התנסחות יותר אינטיליגנטית היא לקרוא להם פשוט בשם השבט.

אסף
אסף
26/08/2018 11:53:25
Reply to  נתן

באנגלית קוראים להם native Americans, לא רואה פגיעה

Ljos
Ljos
26/08/2018 12:31:43
Reply to  אסף

זה באמת מה שעשו במשך שנים, אבל זה קצת כמו לקרוא אפריקאי לניגרי, קמרוני, סודני, מצרי, בוטסוואני, דרום אפריקאי, רופאים ללא גבולות, אנשים שמוכרים יהלומי דם לעולם, אלג'יראי וכו'.
למיטב הבנתי הם מעדיפים את השם Indigenous (כנראה שפחות עדיף) ו-First Nations, כמו שאפשר לראות פה: https://manitobachiefs.com/about/ . אבל באמת שעדיף לקרוא לשבט בשמו.
ואם כחברה הסכמנו לקרוא לקארים בשמו, לאפשר למומבאי לחזור לשם שלפני הקולוניות הבריטיות והפורטוגליות, לי להיקרא Ljos ולסומסום להיקרא גלולה מפוספסת, אין סיבה שלא לקרוא להם בשם שהם רוצים.

נתן
נתן
26/08/2018 13:34:50
Reply to  Ljos

סבבה, אבל למה לקרוא להם הודים? יותר מפריעה לי הטיפשות וחוסר הכרת ההיסטוריה של העולם והמדינה שמנחם חי בה, מהשם עצמו.

אפלטון
אפלטון
26/08/2018 13:53:43
Reply to  נתן

בצפון ארה"ב ובקנדה שם יש הרבה אינדיאנים (גם אם יש שמות אחרים ויותר ראויים זה השם הנפוץ) וגם לא מעט מהגרים מהמזרח קוראים ליוצאי הודו east indians.

Ljos
Ljos
26/08/2018 13:54:20
Reply to  נתן

כי ככה קראו להם שנים, בתקופות שאף אחד לא שאל לדעתם (ולא תמיד התייחסו אליהם כאל בני אדם).
וזה אכן שם שהוא תוצאה של חוסר רגישות במקרה הטוב, ולכן עדיף להגיד איך הם כן מעדיפים להיקרא.

נתן
נתן
26/08/2018 14:09:11
Reply to  נתן

אפלטון: מקור השם אנידיאנים הוא בטעות ניווט של קולומבוס, שאף אחד לא טרח לשנות, זה לא השם הנכון.

עידו גילרי
עידו גילרי
26/08/2018 14:17:32
Reply to  נתן

הנקודה שלך ברורה ונכונה אבל גם כף רגלו של וספוצי מעולם לא דרכה על אדמת ארה"ב ועדיין רוב אזרחיה הם אמריקאים גאים וסיסמת הבחירות של הנשיא האחרון שנבחר הייתה:Lets make America great again ואני די בטוח שברזיל לא מעניינת לו את קצה הבוהן.
שמות משתרשים הרבה פעמים מסיבות לא נכונות ואפילו מעליבות. זה לא הופך את השימוש הנפוץ בהם לאסור.

ברוך רובין
ברוך רובין
26/08/2018 15:29:10
Reply to  נתן

בדיוק,אני חושב שגם במרבית העולם לא רק אצלנו מתייחסים אלינו כאל אמריקה ואל כל השאר כדרום אמריקה, ההיסטוריה פה מאוד אפלה אבל אנחנו מסתכלים על העתיד והשינוי שמתרחש, לפני 49 שנה כשנחתתי פה הגזענות הייתה פשוט מחרידה,ועברנו כבר דרך די מרשימה מאז (למרות שאנחנו עדיין רחוקים).

שייקה
שייקה
26/08/2018 17:20:41
Reply to  נתן

אני רוצה להציע דווקא את הגישה הפרקטית. בין אם זה אסור או לא, פוגעני או לא, בשורה התחתונה בארה״ב זה טאבו די משמעותי לקרוא לילידים הללו אינדיאנים, וכאשר אנו עושים זאת זה מעניק לביטוי לגיטימציה. וכן, גם על זה ניתן לדון והם זה בסדר או לא… אבל צריך לזכור גם שזה איך שאנחנו נראים ונתפסים בעיניהם. יש בצפון, לדוגמא, אתר פעילות קיאקים כזה עם מוטיב ״אינדיאני״ ברור… מניסיון, לקבוצות תיירים שמגיעות לשם מצפון אמריקה זה ממש לא נעים ופוגע בתדמית הישראלית הגם ככה רעועה בהקשר זה. אז יש כמובן את אלה שעל הזין שלהם ועושים דווקא ומה אכפת לי מה חושבים עליי, שבעיניי זה ילדותי אבל מה לעשות, או שאפשר פשוט להפסיק להתעקש… בסוף זה באמת בומרנג.

אלי לס
אלי לס
26/08/2018 12:03:48
Reply to  נתן

כן נתן, רק לך זה מפריע

SA
SA
26/08/2018 16:14:12
Reply to  נתן

נתן, בעברית יש מילה נפרדת ל-"הודים", ולכן המילה אינדיאנים משמשת בבלעדיות לילידים ואני לא מבין איך זה פחות מכובד מלקרוא להם ילידים אמריקאים (שכמו שכבר כתבו, גם אמריקה זה לא ממש השם המקורי…). אגב, אפילו לקרוא להם בשם ה-"שבט" כמו שהצעת זו בעצם הקטנה של אומות מפוארות שהתקיימו לפני הגעת האירופאים… בקיצור, כרגיל מסתבר שלחסיד PC אמיתי לא נשארים מושגים בהם יוכל להתבטא, אבל משום מה זה לא מפריע להם…

נתן
נתן
26/08/2018 19:40:18
Reply to  SA

הצעתי לקרוא להם בשם הספצייפי של השבט, לא לקרוא להם "שבט". גם נייטיב אמריקנס זה טוב.
לגבי מה שמקובל בארה"ב או לא, כמו ששייקה כתב, זה לא ממש משנה, זה מקובל ע"י לבנים בארה"ב, הילידים המקומיים לא מקבלים את השם. השם אינדיאנים הוא שם מעליב, משום שהוא הכללה של קבוצה גדולה שלא נקראה כך לפני כן. השם הזה הומצא ע"י אלה שגזלו את האדמה שלהם ולמעשה, היוו הגורם שהכחיד את תרבותם.
חוסר היכולת של האמריקאים, ושלך לנסות ולראות את זה, הוא חוסר רצון להתמודד עם ההיסטוריה הזו.

נתן
נתן
26/08/2018 19:42:55
Reply to  נתן

ההכללה של "אמריקאים" כאמריקאים אינה פוגעת, משום שהם גאים להיות אמריקאים, הם אימצו את השם, ואף אחד לא רצח אותם ולקח את האדמה, אלא להיפך, ולכן מי שעושה השוואה כזו, מתבטא בחוסר רגישות, אם להיות עדין בניסוח.

וניל זה טרופי
וניל זה טרופי
27/08/2018 2:20:30
Reply to  נתן

הכללה אמריקאים פוגעת בתושבי מרכז ודרום אמריקה, אמריקה היא יבשת לא מדינה. כאשר מתיחסים לארצות הברית של אמריקה כ"אמריקה" ומתעלמים מהצפון הקנדי המרכז והדרום זה גובל בבורות. ואם כבר עסקיננו בשמות למה לא לקרוא להם בשמם בשפתם : Hunkpapa.

נתן
נתן
27/08/2018 9:48:12
Reply to  נתן

כשל לוגי, זה שיש אמריקאים בצפון אמריקה, לא אומר שדרום אמריקאים הם לא.

נתן
נתן
27/08/2018 9:52:51
Reply to  נתן

ארה"ב של אמריקה היא ממדינה גדולה:
https://youtu.be/kRh1zXFKC_o

Ljos
Ljos
27/08/2018 13:06:39
Reply to  SA

תראה, שטורמאבטיילונג, אכפת לך שאני קורא לך שטורמאבטיילונג? פפט, על מה אני מדבר, ברור שלא אכפת לי – תראה, אני מבין. זה מאוד קשה. כבר מצאת דרך אחת מוצלחת להראות שגם לא אכפת לך מאף אחד, גם שאתה לא מתחשב וגם שאתה חסר יצירתיות. למה לך לצאת למסע למצוא עוד דרך נוספת?
תסתכל עליי. אני כל כך מפחד מלכתוב וכל כך נגמרו לי המילים, שכבר הפסקתי לדבר ועברתי להצבעות ונהמות איש מערתיות. כל הכבוד לך שאתה מצליח להבין אותי למרות הפער השפתי בינינו.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
26/08/2018 11:38:22

תודה דוקטור

יונתן שוירסקי
יונתן שוירסקי
26/08/2018 14:38:48

, 4

amitlahev
amitlahev
26/08/2018 17:07:14

תודה על מעורב משובח (התרגלנו לטוב).
בוקר לא שווה את הסכום כיום. לי נראה שהוא הולך להיות כמו וויגינס.
אני באמת מאמין לטייטום שהוא יסכים לעלות מהספסל, אבל כמו שאמרת, סטיבנס יעלה אותו בחמישיה כדי להוסיף מחץ בהתקפה. אם לא יהיו פציעות העונה והכל יתחבר, בוסטון תוכל להסתכל ללוחמים בלבן של העיניים. ג"ס יודעת את זה ולכן החתימו את קאזינס שאם יחזור ליכולת סבירה עד טובה, יוכל להיות שובר שוויון בסדרת גמר.
באטלר בלייקרס זו החתמה מעולה שתביא אותם לגמר המערב אבל הם צריכים החתמה נוספת כדי להיות קונטנדרים.

שייקה
שייקה
26/08/2018 17:36:03
Reply to  amitlahev

בוקר כבר עכשיו טוב, אולי בהרבה, מוויגינס..

לגבי טייטום, אולי הוא יתחיל איתו בחמישייה אבל גם בלעדיו אמור להיות מספיק מחץ לליינאפ הפותח. מסכים לגמרי לגבי המצ׳אפ עם הלוחמים, יהיה מרתק לראות גמר ביניהן. אם באטלר מגיע ללייקרס בקיץ ואינגרם ממשיך בקו שהוא אמור להמשיך בו (ואולי גם לונזו) לא בטוח שהם חייבים עוד החתמה גדולה. כמה פגיעות ברול פליירס הנכונים והם בהחלט יהיו בצמרת.

Adisu33
Adisu33
26/08/2018 17:26:17

התקשורת (במיוחד השליחים של "המלך"ג'יימס" מespn ו fox sport) מפמפמים לנו כל יום על כך שכל סופרסטאר מתכוון להגיע ל-לה לה לנד כי הם רוצים לשחק ליד לברון…
בינתיים ראינו הקיץ הזה את הנרטיב השקרי הזה של ניק ראייט ודומיו כאשר אף כוכב לא הגיע בעקבות לברון.
ג'ימי באטלר הוא חבר טוב של קיירי ואני דווקא רואה אותו חובר אליו בניקס (כן,נשמע הזוי אבל יש מצב כי דולן אולי יעוף סופסוף מהגארדן כשימכור את הקבוצה).

טאטום לדעתי הוא הטוב ביותר ועם עתיד מזהיר שיצא מהדראפט האחרון והתגובה שלו מראה שיש בו בגרות וראייה רחבה של המצב.
אני מאמין שהוא ראוי לעלות בחמישייה והוא יסלול דרכו בדרך הטובה ביותר ללא אגו ו"מגיע לי" ,הוא יעשה זאת דרך הצלחה על הפרקט ולסטיבן לא תהיה ברירה…

דקסטר
דקסטר
26/08/2018 18:22:40
Reply to  Adisu33

אדיסו הנרטיב שלך לא פחות שקרי.
רק פול ג'ורג' היה שחקן חופשי וגם שם עניינים נסגרו קודם בלי שום קשר ללברון

Adisu33
Adisu33
26/08/2018 19:10:14
Reply to  דקסטר

גם כריס פול וכרמלו שהיית לו בחירה אחרי שחתכו אותו
פול ג'ורג' אפילו לא הסתכל לכיוון שלהם למרות כל הקשקושים של התקשורת שהוא מגיע ב100% והתקשורת עדיין מתאבלת על כך "איך הוא העז לא להגיע ל-לה לה לנד ולשחק לצידו של הגדול מכולם?"
כי ברור לתקשורת שהם צריכים איזה כוכב לצידו של לברון בכדי לזרוק אותו מכל המדרגות של האשמה במקרה ולא תהיה הצלחה קבוצתית,הרי את לברון לעולם לא יאשימו,ההצלחה היא תמיד שלו והכישלון של אחרים.

דקסטר
דקסטר
27/08/2018 0:05:23
Reply to  Adisu33

כריס פול??? כריס פול רק רק רצה מקסימום.
כרמלו – הלייקרס לא עד כדי כך נואשים

בקיצור אתה לא בכיוון

שמייקל
שמייקל
26/08/2018 17:48:19

הסכומים בספורט האמריקאי מטורללים. צרך למסות את השחקנים האחלה ב -90% ושהכסף יועבר למשהו חיוני לאנושות.

יש פה מישהו מבת-ים
יש פה מישהו מבת-ים
26/08/2018 22:57:52

אני כבר בן ארבעים
בלי אישה, בלי ילדים
אין מקצוע, אין השכלה
החיים שלי קללה
לא יהיו לי עוד ימים טובים
רק לנקות קקי של כלבים

TA
TA
29/08/2018 14:56:51

כל הסוגייה של קאווי וחוסר שביעות הרצון המתמדת שלו (שבהתחשב בכך שלא דרך בערך שנה על הפרקט די מקוממת אותי) פתחה לדעתי צוהר לחופש ביטוי שלטעמי שלילי מאוד מצד כמות נכבדת של כוכבי NBA שבנוי מהתבנית "I wanna be in this team and play with this player"

אולי המתנגדים יגידו שההתבטאויות/רמיזות של באטלר על הרצון להצטוות עם קיירי במיאמי או עם לברון בלייקרס מעידות על כך שהוא מבין שהשעון הביולוגי שלו לסיכוי לזכות באליפות הולך ואוזל אז הוא ״יורה לכל הכיוונים״ אבל אני חייב להגיד שכל ההתנהלות שלו בקיץ הזה מאוד הורידה לי מערך הספורטיביות והמקצוענות הטהור שלו. בסופו של יום גם עם במעמקי ליבו הוא מבין שמדובר על ״התקדמות מקצועית״ מכורח הנסיבות הקיימות הדרך, שבסופו של דבר מובילה להריסת התמהיל הקבוצתי טרם תחילת העונה בקבוצה שגם אם ״לא התפוצצה״ כמו שציפו העונה, עדיין יכולה לעשות את זה, אבל ההתנהגות שלו די סותמת את הגולל.

לדעתי יש יותר מקום ל״דיקטטורה״ וצנזורה מצד הנהלת ה-NBA בנושא הזה. כן, עיתונאית יהיה פחות באז ופחות גירויים מחשבתיים על שילובים אפשריים של סופר טימס כל שני וחמישי, אבל אני חושב שעדיף לשלם את המחיר הזה מאשר אפקט דומינו שמשפיע על ״שריר החשק״ של קבוצות Mid + כדוגמת מינסוטה בגלל חוסר צמזורה עצמית של כוכב.
אם הוא לא בוגר מספיק בשביל לעשות את זה בכוחות עצמו, אפשר לעזור לו. זה לא דיקטטורה מהסוג של צפון קוריאה, אלא דיקטטורה נקודתית שלדעתי חיונית במיוחד בנקודת הזמן הזאת.